چگونه پودرسنگ جوشقان می تواند هزینه های شما را کاهش دهد؟

انواع پودر سنگ و مشخصات آن ها+ویدیو طرز تهیه پودرسنگ

انواع پودر سنگ را که به آن ها آرد سنگ یا خاک سنگ نیز می گویند، به عنوان یک محصول جانبی در صنایع سنگ بری و کارخانه پودرسنگ جوشقان می شناسند. تفاوت ویژگی و مشخصات انواع پودر سنگ به این موضوع اشاره دارد که هر یک از آن ها حاصل کوبش سنگ های مختلف هستند؛ طرز تهیه پودر سنگ به این شکل است که آن ها را با خرد کردن و له کردن سنگ های مختلف به دست می آورند.

سنگ

ترکیبات و مواد تشکیل دهنده تمامی پودر سنگ ها به سنگی بستگی دارد که از آن به دست آمده است؛ برای مثال اگر خاک سنگ مورد نظر از له شدن و خرد شدن سنگ آهک یا سنگ مرمر تشکیل شده باشد، طبیعتاً خصوصیات و ویژگی های این کانی ها را خواهد داشت. به این ترتیب عوامل مختلفی ازجمله نوع سنگ خرد شده، اندازه دانه های خاک سنگ، خصوصیات و ویژگی های سنگ خرد شده و… همگی بر تعیین کاربرد خاک سنگ مورد نظر تأثیرگذار هستند. تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید تا درباره آرد سنگ، ویژگی ها و مشخصات آن ها و همچنین طرز تهیه پودر سنگ بیشتر برای شما صحبت کنیم.

انواع پودر سنگ کدامند؟

انواع پودر سنگ از سنگ های مختلفی که در دل طبیعت هستند، جهت برآورده کردن نیازهای صنایع ساختمانی و سهولت اجرای کارهایی که مربوط به این صنعت هستند، کوبیده شده و با مش بندی های مختلفی برای فروش به بازار عرضه می شود؛ ویژگی  ها و مشخصات انواع پودر سنگ باعث شده تا مهندسان و استادکارانی که در زمینه های مختلف فعالیت دارند، با توجه به نیاز خود از انواع پودر سنگ موجود در بازار استفاده کنند.

برای به دست آوردن انواع مختلفی از پودر سنگ، معادن سنگ مختلفی در سراسر کشور وجود دارد که هر کدام یک سری آرد سنگ ها را با ویژگی هایی خاص در اختیار مشتریان عزیز قرار می دهند.

همه چیز درباره پودر سنگ جوشقان

ازجمله سفیدترین، بهترین، مهم ترین و همچنین خالص ترین انواع پودر سنگ موجود در کشور می توان به پودرسنگ جوشقان اشاره کرد. از آنجایی که عیار این محصول بسیار بالا است؛ بنابراین در بسیاری از نقاط کشور از آن به عنوان یک لایه پوششی برای نمای بیرونی ساختمان استفاده می کنند تا علاوه بر ظاهر زیبا، میزان مقاومت و استحکام بسیار بالایی را نیز به ساختمان ببخشد.

سنگ خامی که برای تولید این نوع خاک سنگ استفاده می شود از لاشه معدن تأمین شده و به هیچ عنوان از ضایعات کارخانه های سنگ بری برای تولید پودر سنگ جوشقان استفاده نمی شود؛ همین موضوع باعث شده تا این نوع خاک سنگ اهمیت و کیفیت بسیار بالایی در میان دیگر خاک سنگ ها داشته باشد.

قابل ذکر است که بدانید، کارخانه هایی که این نوع آرد سنگ را تولید می کنند، در نزدیکی معادن سنگ واقع شده اند. اگر شما هم قصد دارید تا برای کاربردهای مختلف ساخت و ساز خود از پودر سنگ جوشقان خالص و باکیفیت استفاده کنید، می توانید روی سایت های معتبر حساب کرده و مقدار مورد نیاز خود را به صورت اینترنتی خریداری کنید.

مشخصات پودر سنگ جوشقان

هر نوع آرد سنگی دارای یک سری مشخصات و ویژگی ها است که آن را از دیگر آرد سنگ ها متمایز می کند. خاک سنگ جوشقان نیز مانند بسیاری از خاک سنگ ها دارای یک سری مشخصات و ویژگی ها است که در موارد زیر خلاصه می شود:

  • رنگ این محصول بسیار شفاف، درخشان، باکیفیت و بسیار سفید بوده و از این جهت می تواند زیبایی بسیار خیره کننده ای را به نمای ساختمان ها ببخشد.
  • از دیگر ویژگی  ها و مشخصات انواع پودر سنگ جوشقان می توان به خاصیت ضد آب بودن آن اشاره کرد؛ این موضوع اهمیت استفاده از این نوع آرد سنگ را چندین برابر کرده است.
  • این نوع آرد سنگ قدرت چسبندگی بسیار زیادی داشته و از این جهت میزان کیفیت سازه را تا حد بسیار زیادی بالا می برد.
  • از دیگر مشخصات آن می توان به دوام بسیار بالای رنگ آن اشاره کرد؛ بنابراین در صورت استفاده از آن دیگر نیازی نیست تا نگران ترمیم کار خود باشید، این محصول تا مدت بسیار زیادی تغییر رنگ نخواهد داد.
  • یکی از ویژگی ها بسیار مهم و پرکاربرد این محصول ترک نخوردن آن بعد از اجرا است؛ این معیار یکی از مهم ترین معیارها برای هر استادکار و صاحب پروژه ای محسوب می شود که قصد خرید پودر سنگ را دارد.
  • هر ملاتی بعد از اجرا در مدت زمانی مشخص شروع به خشک شدن می کند، این ماده نیز بعد از اجرا روی سطح مورد نظر کم کم شروع به سخت شدن کرده و بعد از طی کردن فرایند خشک شدن، به میزان قابل توجهی از دوام و مقاومت خواهد رسید.
  • یکی از ویژگی های مهم و بارز این محصول، قابلیت فوق العاده آن در ترکیب با دیگر مصالح ساختمان به ویژه سیمان سفید است. ترکیب پودر سنگ و سیمان سفید می تواند در بسیاری از بخش های ساختمان کارایی داشته باشد.
  • بسیاری از ملات ها در برابر اشعه فرابنفش آفتاب مقاومت چندان خوبی ندارند و به زودی در برابر آن تغییر رنگ داده یا کیفیت اولیه خود را از دست می دهند؛ اما خاک سنگ جوشقان در برابر این اشعه مقاومت بسیار خوبی داشته و کیفیت و ساختار خود را به خوبی حفظ می کند.
  • دانه بندی و ذرات این نوع خاک سنگ از چنان کیفیتی برخوردار است که برای استفاده از آن نیازی نیست تا برای بار دوم الک شود.
  • عوامل مختلفی در ترک خوردن نمای ساختمان و سطوحی که روی آن ها خاک سنگ اجرا شده است، نقش دارند؛ اما به ندرت پیش می آید که این عوامل بتوانند تأثیری روی کیفیت خاک سنگ جوشقان گذاشته و آن را دچار ترک خوردگی کنند.
  • از آنجایی که از این محصول اغلب برای نمای ساختمان ها استفاده می شود، بنابراین بسیار واضح است که در تماس مستقیم با شرایط مختلف آب و هوایی و گردوخاک باشد. اما از آنجایی که این محصول قابلیت شستشو دارد، دیگر نیازی نیست تا نگران کثیفی نمای ساختمان خود باشید و در صورت نیاز می توانید تمامی گردوغبار را از روی سطح ساختمان خود شسته و پاک کنید.

خرید پودر سنگ های رنگی توسط چه کسانی انجام می شود ؟

همانطور که در ابتدا گفته شد، پودر سنگ در رنگ های  متفاوتی وجود دارد و به فروش می رسد. رنگ های مختلف پودر سنگ عبارتند از: قرمز، لیمویی، قهوه ای، گردویی، سیاه، سفید، سبز، طوسی و غیره.

هر کدام از رنگ های پودر سنگ از سنگ های خاصی تولید می شود.مثلا پودر سنگ قرمز از سنگ های تراورتن که از جنس آهکی می باشند در کارخانه های پودر سنگ تولید می شود. خرید پودر سنگ قرمز توسط افرادی که در مشاغل هنری مثل مجسمه سازی و تولید سنگ های آنتیک و زینتی مشغول هستند انجام می شود.

پودر سنگ های سبز از سنگ های دگرگونی به دست می آید و خرید پودر سنگ سبز معمولا به عنوان چسب کاشی انجام می شود.

پودر سنگ های سفید رنگ از سنگ هایی که منشاء آن ها کانی های کلسیم کربنات و سنگ های آهکی می باشد تولید می شود و خرید پودر سنگ سفید توسط دامداری ها و مرغ داری ها که خاصیت ضدعفونی محیط دام و طیور را دارد و همچین توسط مراکز بهداشت برای گند زدایی و ضدعفونی محیط و دفن زباله های عفونی انجام می شود. البته در ساختمان سازی برای ساخت ملات و در نما کاری ساختمان های سبک رومی کاربرد زیادی دارد.

پودر سنگ های لیمویی از سنگ هایی تولید می شود که از معادن دارای چشمه های آب گرم استخراج می شود. این سنگ ها از نوع سنگ های تراورتن هستند که در کارخانه ها آسیاب و سرند می شوند و به بازار ارائه می شود.

در کشور ما انواعی از پودر سنگ توسط گروه تولیدکننده پودرسنگ جوشقان تولید می شود که یکی از انواع مرغوب آن پودر سنگ جوشقان است در ادامه مقاله به معرفی پودر سنگ جوشقان می پردازید.