سبک زندگی

ایا پدر میتواند اسم فرزند را از شناسنامه حذف کند

1- طلاق بعد از رابطه جنسی رخ داده باشد : در این حالت اداره ثبت احوال از حذف نام همسر سابق از شناسنامه خودداری می کند. اما در رویه عملی برای این عمل راهکارهایی وجود دارد که وکیل متخصص ثبت احوال موسسه تهران وکیل برای این موارد انجام می دهد.

  1.  
  2. وکیل حذف نام همسر از شناسنامه
  3. حذف نام همسر از شناسنامه بعد از فوت
  4. حذف نام همسر اول از شناسنامه مرد
  5.  حذف نام همسر از شناسنامه دختر باکره
  6. حذف نام همسر از شناسنامه زن
  7. حذف طلاق از شناسنامه
  8. مدارک لازم برای حذف طلاق از شناسنامه
    1. شرایط حذف نام همسر بعد از طلاق
    2. شرایط حذف نام همسر بعد از فوت
    3. شرایط پاک نمودن اسم همسر در صورت داشتن فرزند

 

وکیل حذف نام همسر از شناسنامهوکیل حذف نام همسر از شناسنامه

  • در مواردی که زنی خواهان حذف نام همسر سابق خود باشد باید فردی را به عنوان خواستگار به یکی از دفاتر ثبت ازدواج و طلاق معرفی کند و گواهی سر دفتر را مبنی بر خواستگاری و تمایل به عقد از سوی طرفین را به ثبت احوال ارائه دهد. در این صورت با این اقدام ثبت احوال شناسنامه المثنی صادر می کند و نام همسر سابق را در آن ذکر نمی کند.
  • دومین اقدامی که فرد می تواند انجام دهد، این است که در دادگاه صالح به ظرفیت ثبت احوال طرح دعوا کند. دادگاه صالح در این موارد دادگاه محل صدور شناسنامه است. اگر دادگاه تشخیص دهد که نام می تواند حذف گردد و حکم صادر کند. فرد می تواند با ارائه آن به ثبت احوال نامه همه سابق خود را لز شناسنامه حذف کند. در این مورد بعد از حکم دادگاه اداره ثبت احوال مکلف به اجرای حکم است. معمولا این نوع اقدام برای حذف نام همسر سابق با ادعای فقدان شناسنامه مطرح می شود.

2- اقدامی دیگر که امری پذیرفته شده است در مواردی است که زن مدخوله نباشد در این مورد زن می تواند با گواهی پزشکی قانونی یا حکم دادگاه به ثبت احوال مراجعه کند و بعد از اینکه فرم های مخصوص را تکمیل کرد، تقاضای صدور المثنی کند. در این موارد ثبت احوال شناسنامه المثنی را صادر می کند. این مورد برای مرد هم قابل انجام است.

وکیل حذف نام همسر از شناسنامهوکیل حذف نام همسر از شناسنامه

وکیل حذف نام همسر از شناسنامه

حذف نام همسر از شناسنامه بعد از فوت

اگر شما قصد دارید برای حذف نام همسر خود اقدام موسسه حقوقی تهران وکیل یکی از معتبرترین موسسات در زمینه حذف نام همسر است که براحتی و بدون هیچ نگرانی می توانید شناسنامه خود را بدون خوردن مهر المثنی و قابلیت گرفتن استعلام از موسسه ما دریافت کنید.  حذف نام همسر از شناسنامه بعد از فوت تخصص ماست که بهترین وکیل این کار را برای شما انجام می دهد.

وکیل حذف نام همسر از شناسنامهوکیل حذف نام همسر از شناسنامه

حذف نام همسر اول از شناسنامه مرد

یکی دیگر مواردی که در تهران وکیل انجام می شود حذف نام همسر اول از شناسنامه مرد است که شما با پرداخت هزینه ای اندک می توانید اینکار را براحتی و بدون هیچ دردسری انجام بدهید و تیم تخصصی تهران وکیل این کار را برای شما عزیزان انجام خواهد داد و در صورت داشتن سوال می توانید از مشاوره حقوقی رایگان ما استفاده کنید.

 حذف نام همسر از شناسنامه دختر باکره

برای حذف نام همسر از شناسنامه دختر باکره باید به ثبت احوال مراجعه کرده و با بردن مدارک می توانید تقاضای حذف نام همسر را بدهید که این کار معمولا چند ماه طول می کشد و شما قادر هستید یک شناسنامه المثنی دریافت کنید.

وکیل حذف نام همسر از شناسنامهوکیل حذف نام همسر از شناسنامه

حذف نام همسر از شناسنامه زن

با توجه به آمار بالای طلاق ر کشور و شیوه های ازدواج سنتی که در کشور ما وجود دارد باعث شده آمار طلاق در دوران عقد بالا برود. از آنجا که بعد از طلاق در دوران نامزدی و عقد زوجین نیاز به وکیل برای حذف نام همسر از شناسنامه یا حذف طلاق از شناسنامه دارند.

حذف طلاق از شناسنامه

موسسه حقوقی تهران وکیل در این راستا می توانند با حداقل زمان ممکن و حداقل هزینه ممکن پروسه حذف نام همسر سابق یا پاک کردن نام همسر را از شناسنامه انجام دهد. نکته مهمی که در این راستا وجود دارد این است که حذف نام همسر از شناسنامه کسی که دارای فرزند است به هیچ وجه امکان پذیر نیست به علت اینکه در صورت حذف نام همسر یا حذف طلاق از شناسنامه زوج یا زوجه فرزند از ارث محروم شده.

بنابرین تحت هیچ شرایطی این امکان در موسسه تهران وکیل وجود ندارد. از طرفی از نظر قانونی و اخلاقی نیز این موضوع امکان پذیر نیست. ما در تهران وکیل پاک کردن اسم همسر سابق را برای هر کدام از طرفین به صورت جداگانه انجام می دهیم. یعنی حذف نام شوهر سابق از شناسنامه یا حذف نام همسر از شناسنامه به صورت جداگانه انجام می گردد.

وکیل حذف نام همسر از شناسنامهوکیل حذف نام همسر از شناسنامه

مدارک لازم برای حذف طلاق از شناسنامه

دو قطعه عکس
دادنامه طلاق
رونوشت یا اصل طلاق نامه
اصل شناسنامه
اصل کارت ملی
گواهی باکرگی پزشک قانونی

مدت زمان برای پاک کردن اسم همسر توسط وکیل حدود دو هفته الی سه هفته کاری می باشد که این پروسه به صورت تضمینی انجام می گردد. در صورتی که گروه وکلای تهران وکیل امکان حذف نام همسر را نداشته باشد تمامی هزینه های دریافتی را به صورت کامل بدون قید و شرط عودت می شود.

حذف نام همسر از مواردی است که معمولاً بعد از طلاق زوجین به فکر طرفین خطور می کند.بعضی از افراد بعد از طلاق به دلیل مشکلات روحی عدیده ای که برایشان پیش می آید و منفور بودن از طرف مقابلشان یا برای حذف کلیه خاطرات مشترک،خیلی علاقه دارند که نام همسرشان را از شناسنامه حذف نمایند تا شاید کمی از نظر روحی به آرامش برسند و بتوانند زندگی جدیدی را برای خود از نو تشکیل دهند.باید بدانید برای حذف نام بعد فوت و یا بعد از طلاق در صورت باکره بودن زوجه یا باکره نبودنش شرایط متفاوتی وجود دارد که باید به آن توجه نمود.

شرایط حذف نام همسر بعد از طلاق

در صورتی که طلاق صورت گیرد 2حالت وجود دارد :

1- در صورتی که زوجه دوشیزه یا باکره باشد ،در این صورت هر یک  زوجین می توانند با مراجعه به اداره ثبت احوال و سند طلاق که پیش تر در آن اشاره شده که بنابر نامه پزشکی قانونی زوجه دوشیزه می باشد،می توانند درخواست حذف نام همسر خود را بنمایند.

2- اما اگر زوجه دوشیزه یا باکره نباشد در صورتی می توانند درخواست حذف نام همسر را از اداره ثبت احوال بنمایند که دوباره ازدواج نموده و این ازدواج به صورت رسمی ثبت شده باشد و نام همسر دوم در شناسنامه درج شده باشد که در اینصورت با اطلاع همسر دوم می توانند درخواست حذف نام همسر اول را بنمایند بنابراین صرف انتخاب همسر دوم و معرفی آن،نمی تواند دلیلی برای حذف نام همسر اول باشد و باید ازدواج دوم رسماً ثبت شده و نام همسر دوم در شناسنامه درج گردد.

شرایط حذف نام همسر بعد از فوت

در بعضی مواقع یکی از زوجین فوت نموده که در این موارد بعد از فوت همسر،همسر دیگر علاقه دارد نام متوفی را از شناسنامه اش حذف نماید که در اینصورت با در دست داشتن مدارک مورد نیاز می توان به اداره ثبت احوال مراجعه نمود ودرخواست حذف نام متوفی را بنماید به شرطی که ازدواج ثبت شده باشد.

وکیل حذف نام همسر از شناسنامهوکیل حذف نام همسر از شناسنامه

شرایط پاک نمودن اسم همسر در صورت داشتن فرزند

باید بدانید داشتن فرزند مانعی برای پاک نمودن اسم نمی باشد.در بعضی مواقع بعد از طلاق یا فوت،اشخاص علاقه دارند که نام طرف مقابل که از آن طلاق گرفتند یا فوت نموده را از شناسنامه خود حذف نمایند که در اینصورت با توجه به شرایط مذکور می توانند درخواست خود را از اداره ثبت احوال بنمایند حتی اگر فرزند داشته باشند البته مشخصات و اسم پدر و مادر در شناسنامه فرزند درج می گردد و همچنین مشخصات و اسم فرزند نیز در شناسنامه پدر و مادر وجود دارد و از بین نمی رود.

برای دریافت مشاوره حقوقی توسط کارشناسان حقوقی به صفحه مربوطه مراجعه کرده و یا با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

مطالب مرتبط

اعاده دادرسی خلاف بین قانون و ...


اعاده دادرسی خلاف بین قانون و …


مشاوره حقوقی ثبت احوال



322 views

نمونه دادخواست متقابل


نمونه دادخواست متقابل


مشاوره حقوقی ثبت احوال



4734 views

طلاق رجعی


طلاق رجعی


مشاوره حقوقی ثبت احوال



208 views

ارجاع دادخواست طلاق به شورای ح...


ارجاع دادخواست طلاق به شورای ح…


مشاوره حقوقی ثبت احوال



2457 views

رای دادگاه تجدید نظر استان / ت...


رای دادگاه تجدید نظر استان / ت…


مشاوره حقوقی ثبت احوال



403 views

درخواست تنظیم سند رسمی انتقال


درخواست تنظیم سند رسمی انتقال


مشاوره حقوقی ثبت احوال



281 views

فسخ قرارداد به علت تحقق تبعض ص...


فسخ قرارداد به علت تحقق تبعض ص…


مشاوره حقوقی ثبت احوال



146 views

صدور حکم عزل ولی قهری


صدور حکم عزل ولی قهری


مشاوره حقوقی ثبت احوال



668 views


به گزارش جهان نیوز به نقل از میزان، پرسش مخاطب درباره حذف نام فرزند از شناسنامه این است:
 

با سلام. آیا پدر یا مادر می‌توانند بمنظور جلوگیری از ارث بردن یکی از فرزندانشان، نام وی را از شناسنامه خود پاک کنند؟ با تشکر از وقتی که می‌گذارید.

* پاسخ کارشناسان

سلام بر شما. رابطه فرزندی، رابطه‌ای نیست که کسی بتواند آن را انکار کند و قانونا هیچیک از والدین نمی‌توانند نام فرزند یا فرزندانشان را از شناسنامه خود پاک کنند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید