تکنولوژیکسب و کار ایرانی

نصب قفل دیجیتالی درب آپارتمان چه مزایایی دارد؟

اول از همه در مورد اینکه قفل دیجیتال چیست صحبت میکنیم و بعد از آن به سراغ مزایا و میزان امنیت ایجاد شده توسط این قفلها می پردازیم.

قفل دیجیتال چیست؟

قفل دیجیتال که با عنوان قفل هوشمند هم در بازار شناخته می شود با استفاده از روش هایی نوین و الکترونیکی مانند رمز و کارت باز می شوند و افراد از کلید مکانیکی بی نیاز می کند.

قفل دیجیتال چیست؟

قفل کارتی درب آپارتمان از محبوب ترین و ارزان ترین مدل قفل هوشمند است که کاربران با استفاده از کارت RFID شناسایی می شوند و معمولا در دفاتر، هتل ها و بیمارستان ها مورد استفاده قرار می گیرند.

قفل های بیومتریک نیز مدل دیگری از این محصولات هستند که به طور معمول کاربران این قفل ها را با اثر انگشت خود فعال می کنند.

از دیگر مشخصه این قفلها می توان کنترل آنها با استفاده از گوشی تلفن همراه اشاره نمود. کاربران با استفاده از بلوتوث یا اتصال NFC در تلفن همراه خود درب را باز می کنند. البته در ایران استفاده از این روشها زیاد رایج نیستند و بیشتر افراد تمایل دارند از روش های بیومتریک برای باز نمودن درب استفاده نمایند.

قفلهای تشخیص چهره هم از پیشرفته ترین مدل قفل هوشمند هستند که میزان خطا در این سیستم ها بسیار ناچیز و یا غیر ممکن است.

اگر می خواهید از محصولات و مدلهای متنوع قفل دیجیتال درب ورودی بازدید نمایید، روی عکس زیر کلیک کنید.

مدلهای جدید قفل دیجیتال درب آپارتمان

مزایای نصب قفل دیجیتال برای آپارتمانها

نصب قفل دیجیتال به عنوان قفل درب آپارتمان مزایای زیادی دارند که از مهمترین انها می توان به امنیت ایجاد شده و ظاهر لوکسی که برای منزل ایجاد می شود، اشاره نمود.

از دیگر مزایای خرید قفل دیجیتال درب ضد سرقت می توان به این موارد اشاره نمود:

  • دیگر نیازی به کلید مکانیکی ندارید و با رمز و اثرانگشت و یا دیگر روشها، امکان دسترسی به قفل را دارید.
  • در مدلهای قفل رمزدار، کد امنیتی دیده نمی شود. کلیدها معمولا رمزگذاری دیجیتالی دارند و اگر کسی در کنار شما ایستاده باشد، نمی توان رمز صحیح را متوجه شود.
  • در این قفلها می توان از کلید مکانیکی هم استفاده نمود. کپی کلیدها را نمیتوان ساخت. دارنده از تعداد کلیدهای در گردش مطمئن است.
  • امکان پاک نمودن رمز و حذف کارت گمشده وجود دارد. برای هر کاربرد باید مجدد روش دسترسی را تعریف نمایید.
  • دیگر نگران گم شن کلید مکانیکی نخواهید بود. کلید عبور شما، رمز و یا اثرانگشت است که هرگز کم نمیشود.
  • سیستم های بسیار امن سیستم های قفل مکانیکی به سادگی خیلی امن نیستند.
  • امکان کنترل باز و یا بسته بندی درب از راه دور وجود دارد.

همه این ویژگی ها باعث می شود قفل های دیجیتال بسیار برتر از قفل های مکانیکی باشند. به ویژه در امکانات با درب های بسیاری مانند مدارس، بیمارستان ها، سالن های شهر و یا ساختمان های اجتماعی. در این موارد، داشتن کنترل بر حقوق دسترسی کلیدها، عدم نیاز به تغییر قفل در صورت گم شدن کلیدها و داشتن یک کلید برای همه چیز یک مزیت بزرگ است.

خرید قفل دیجیتال

در مورد منبع تغذیه قفل هوشمند بیشتر بدانید.

در گذشته یکی از بزرگترین نقطه ضعفهای این قفلها، نبود یک منبع تعدیه قدرتمند بود. اکثر تولید کنندگان قفل دیجیتال این مشکل را به یکی از دو روش حل می کنند:

استفاده از سیم کشی برای زمانی که منبع برق وجود دارد و استفاده از برق ساختمان. راه حل دیگر استفاده از منبع تغذیه اظطراری است.

آیا قفلهای دیجیتال به اندازه کافی ایمن هستند؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم همه مدلهای قفل دیجیتال دارای امنیت مناسبی نیستند و برای داشتن یک قفل هوشمند امن و ضد سرقت باید از محصولات برندهای معتبر بازار خریداری نمایید.

از معروف ترین برندهای قفل الکترونیکی موجود در بازار می توان به سامسونگ، فیلیپس، ادلر و ایلاک نام برد. قفل های تولید شده توسط این شرکت ها دارای بالاترین سطح امنیتی هستند و محصولات تولید شده قبل از وارد شدن به بازار از لحاظ امنیت مورد بررسی قرار می گیرند.

قفل دیجیتال سامسونگ

سامسونگ به لطف چندین سال تجربه در تولید وسایل الکترونیکی، قفل هایی تولید کرده است که علاوه بر طراحی منحصر به فرد، دارای سیستم های امنیتی بسیار پیشرفته ای هستند. از ویژگی های بارز قفل دیجیتال سامسونگ می توان به قفل کودک، هشدار رویداد امنیتی، دوبار ورود رمز و کارت یا رمز و اثر انگشت، حفظ حریم خصوصی و … اشاره کرد. قفل دیجیتال سامسونگ دارای استانداردهای جهانی است امنیت درب ساختمان را افزایش می دهد.

در مورد بهترین قفل های الکترونیکی سامسونگ می توان گفت که محبوب ترین قفل سامسونگ مدل DP728 و کاربردی ترین و عالی ترین قفل هوشمند سامسونگ DR719 و پس از آن DP808 است.

نصب قفل هوشمند، بهترین کار برای جلوگیری از سرقت منزل

نصب قفل دیجیتال و هوشمند درب ورودی بهترین راه برای ایجاد آرامش، امنیت و آسایش برای خانه و خانواده است زیرا دارای یک سری ویژگی ها و قابلیت های خاص و ویژه است. این قفلها استفاده بسیار ساده و آسانی دارند.

برخی از ویژگی های قفل دیجیتال عبارتند از:

  • قفل هوشمند برای استفاده بسیار آسان هستند.

این قفلها برای استفاده بسیار ساده و آسان هستند. دیگر نیاز به استفاده از کلید و دردسرهای گم شدن و یا جاگذاشتن کلید را نخواهید داشت.

  • زیبایی و ظرافت قفل های دیجیتال

قفل دیجیتالی درب نه تنها راحت است بلکه ظاهری شیک و مدرن به شما می دهد. این قفل ها به گونه ای طراحی شده اند که با هر دکور و سبکی در جهان مطابقت داشته باشد. اگر پروژه کوچکی برای خانه یا چشم انداز خود دارید، قفل های هوشمند دیجیتالی درب عالی هستند.

  • کنترل ورود و خروج با دستگیره هوشمند

با استفاده از قفل دیجیتال به راحتی می توانید ورود و خروج را مدیریت کنید مثلا با استفاده از کدهای خاص برای افراد مختلف و همچنین با استفاده از مانیتورینگ شبکه هم اکنون می توانید ورود و خروج افراد را در گوشی هوشمند خود مشاهده کنید.

  • خانه خود را با گوشی هوشمند خود قفل کنید

فرض کنید در رختخواب هستید و فراموش کرده اید که در را قفل کنید با یک حرکت ساده می توانید در را از طریق گوشی هوشمند خود ببندید. یکی از مهم ترین مزیت های قفل هوشمند که از مزایای خرید این محصولات است، همین ریموت کنترل و دسترسی از راه دور به قفل دیجیتال می باشد.