سبک زندگیکسب و کار ایرانی

مهاجرت به دبی با خرید آپارتمان

امارات متحده عربی یکی از کشورهای امن و باثبات منطقه است که از رشد اقتصادی قابل قبولی برخوردار است. این کشور همه ساله تعداد زیادی از مهاجرین را برای اقامت در مناطق دبی و سایر شهرهای خود می پذیرد. مهاجرت به امارات از طریق کار، تحصیل، ازدواج و سرمایه گذاری امکان پذیر است. خرید ملک در امارات یکی از روش های سرمایه گذاری و اخذ اقامت در این کشور است. در صورت تمکن مالی می توانید با خرید ملک در امارات به این کشور مهاجرت کنید. در این مطلب سعی داریم شرایط مهاجرت از طریق خرید ملک به امارات (دبی) را به طور کامل توضیح داده و شما را از چند و چون مهاجرت به این روش آگاه کنیم. همراه ما در املاک یونایتد سون باشید.

ارزانترین خانه در دبی | اقامت دبی با ۱۰۰۰۰ دلار

شرایط خرید ملک در امارات به چه صورت است؟

کشور امارات در طی سال های گذشته توانسته آمار رو به رشدی را در زمینه اقتصادی از خود ثبت کند و چنین به نظر می رسد که از طریق سرمایه گذاری و خرید ملک بیش از هر زمان دیگری در بین متقاضیان محبوب باشد. برای مهاجرت به امارات از طریق خرید ملک لازم است حداقل یک میلیون درهم دارایی داشته باشید؛ زیرا با این مبلغ می تواند یک آپارتمان ارزان قیمت در امارات تهیه کرد. گفتنی است که این حداقل مبلغ مورد نیاز برای خرید آپارتمان در دبی و کسب اقامت است.

باید به این نکته توجه داشته باشید که میزان دارایی شما بستگی به مبلغی دارد که در قرارداد و سند ملک ثبت شده است و این موضوع ربط چندانی به درآمدهای حال حاضر شما ندارد.. به عنوان مثال در صورتی که ارزش ملکی در قرارداد آن معادل 400 هزار درهم باشد ولی در حال حاضر ارزش آن فراتر از یک میلیون درهم است، نمی تواند راهگشای کسب اقامت باشد. علاوه بر این اگر فردی دارای دو ملک به ارزش های 500 هزار درهم در امارات نیز باشد، باز هم نمی تواند برای مهاجرت از طریق خرید ملک به امارات (دبی) و کسب اقامت اقدام نماید.

املاک در امارات به دو صورت ویلایی و آپارتمانی در دسترس است و افراد می توانند با خرید ملک در امارات اخذ اقامت نمایند. دقت داشته باشید که مدت زمان اقامت به مبلغ ملک خریداری شده نیز بستگی دارد. بسته به قیمت ثبت شده در قرارداد مدت زمان اقامت می تواند از 2 تا 10 سال متغیر باشد؛ اما طبق قوانین و مقررات تعیین شده از سوی دولت امارت به هیچ عنوان با مهاجرت به دبی از طریق خرید ملک نمی توان به کسب اقامت دائم دست یافت و برای آن اقدام نمود.

گفتنی است افرادی که از طریق خرید ملک در امارات اقامت این کشور را اخذ می کنند، طبق قوانین و مقررات مجاز به انجام کار در این کشور نیستند. البته این افراد می توانند پس از دریافت مجوز کار از طریق ثبت شرکت کسب و کار خود را راه اندازی کنند. همچنین در حال حاضر قانونی تصویب شده است که افراد تحت شرایط بسیار خاص از طریق خرید ملک نیز می توانند پس از گذشت دو سال پاسپورت اماراتی دریافت نمایند که مراحل انجام آن قدری پیچیده است.

مدت زمان اقامت در امارات با خرید ملک

خرید ملک یکی از روش های سرمایه گذاری و کسب اقامت کشور امارات است. دولت امارات برای متقاضیان مهاجرت به امارات از طریق خرید ملک دو نوع ویزا صادر می کند. نوع اول اعتبار دو تا ده ساله دارد که بسته به قیمت ملک تعیین می گردد و ویزای دوم اعتباری 6 ماهه دارد که با استفاده از آن می توانید چند بار به امارات وارد شوید. لازم به ذکر است که این مدت زمان اقامت در پاسپورت فرد متقاضی ثبت می گردد.

در صورتی که ارزش ملک مورد نظر بین یک تا پنج میلیون درهم باشد، میزان اقامت دو ساله برای فرد مهاجر در نظر گرفته می شود. اگر ارزش ملک در قرارداد مبلغی بین پنج تا ده میلیون درهم باشد، فرد می تواند برای پنج سال در امارات اقامت کند و اگر ارزش ملک خریداری شده بالاتر از ده میلیون درهم باشد به فرد مهاجر اقامتی ده سال اعطا می شود. همچنین مدت زمان اعتبار اقامت در صورت عدم فروش ملک به دیگری قابل تمدید است.

انواع ویزای اقامتی از طریق خرید ملک در امارات

همان طور که در بالا اشاره کردیم، افراد با خرید ملک در امارات می توانند از دو نوع ویزا بهره مند شوند. ویزای نوع اول بسته به قیمت ملک ممکن است اعتباری بین 2 تا 10 سال داشته باشد و ویزای نوع دوم تنها 6 ماه اعتبار دارد. برای تمدید ویزای شش ماهه لازم است به ازای هر فرد 1100 درهم پرداخته شود. همچنین در ویزای نوع دوم به هیچ عنوان مهاجر نمی تواند به اخذ اقامت دائم امید داشته باشد.

دقت داشته باشید که در هر دو نوع ویزا امکان دریافت ویزای همراه برای همسر و فرزندان زیر 18 سال وجود دارد. برای فرزندان بین 18 تا 21 سال لازم است ابتدا به دولت امارات وابستگی آن ها اثبات شود و سپس برای دریافت ویزای همراه اقدام کرد. شرایط اخذ ویزای نوع دوم به شرح زیر است:

  • خرید ملکی به حداقل ارزش یک میلیون درهم
  • در رهن یا وثیقه نبودن ملک خریداری شده

هزینه مورد نیاز برای خرید ملک در امارات

پیش از هر گونه تصمیم برای مهاجرت از طریق خرید ملک به امارات و دبی باید با شاخص های اقتصادی آشنایی کامل داشته باشید و قیمت های ملک و املاک را تحت بررسی قرار دهید.

نمی توان قیمت دقیقی را به عنوان مبلغ مورد نیاز برای خرید مسکن در امارات اعلام نمود و لازم است شما از راه های مختلف قیمت های منازل را در نظر گرفته و سپس بسته به توانایی مالی خود، ملک مورد نظر را خریداری کنید. دقت داشته باشید که قیمت منزل خریداری شده ارتباط مستقیمی با مدت زمان عتبار ویزای اقامتی شما دارد.

مراحل خرید ملک در امارات به چه صورت است؟

برای خرید ملک در تمامی کشورهای جهان لازم است با اصول انجام آن آشنایی کامل داشته باشید. دولت امارات برای خرید ملک در این کشور ضوابط و قوانینی را تعیین کرده است که رعایت آن ها از سوی فرد متقاضی مهاجرت به امارات از طریق خرید ملک الزامی است. برای طی کردن مراحل تعیین شده از سوی دولت امارات لازم است ابتدا با تحقیق و ارزیابی ملک مورد نظر خود را انتخاب نمایید. پس از آن کافی است که برای دریافت ویزای توریستی امارات درخواست دهید و پس از دریافت وارد امارات شوید.

پس از ورود به کشور امارات لازم است فرد نسبت به انتقال سند ملک مورد نظر اقدام نماید. پس از قطعی شدن انتقال ملک فرد باید با داشتن مدارک هویتی، سند ملک مذکور، گواهی عدم سوء پیشینه و پاسپورت خود به اداره مهاجرت امارات مراجعه کرده و مقدمات دریافت اقامت خود را طی نماید. اداره مهاجرت تنها پس از گذشت دو هفته از زمان اقدام ویزای مورد نظر را صادر می کند. دقت داشته باشید که مسکن خریداری شده باید کاملا ساخته شده باشد و قابل سکونت باشد. به مسکن های دارای وام اقامت تعلق نمی گیرد.

مزایای مهاجرت به امارات از طریق خرید ملک

اگر قصد مهاجرت به امارات از طریق خرید ملک را دارید باید پیش از هر گونه اقدام، با مهم ترین مزایا و معایب خرید ملک در این کشور عربی آشنا شوید. مهم ترین مزایا خرید ملک در امارات به شرح زیر است:

  • در کشور امارات و به خصوص شهر دبی مدارس و دانشگاه های بسیاری وجود دارد که از اعتبار بین المللی قابل قبولی برخوردار هستند. با مهاجرت به دبی از طریق خرید ملک می توانید فرزندان خود را از امکان تحصیل در امارات با استانداردهای آموزشی بهره مند سازید.
  • درمان و بهداشت یک اصل مهم در بین مهاجرین برای اقامت در یک کشور در نظر گرفته می شود. کشور امارات از سیتم بهداشت و درمان مدرنی بهره است و شما می توانید با مهاجرت به این کشور از این خدمات برخوردار شوید.
  • سیستم حمل و نقل در این کشور با مکانیزم پیشرفته ای صورت می پذیرد و شما عزیزان می توانید به راحتی در بین شهرهای این کشور تردد کنید و هزینه قابل قبولی برای آن بپردازید.
  • کشور امارات از نظر امنیت در سطح بالایی قرار دارد و جزو امن ترین کشورهای منطقه است. آمار جرم و جنایت در امارات و شهر دبی پایین است و این یک مزیت عالی برای مهاجرت خانواده ها به امارات از طریق خرید ملک است.
  • معمولا افرادی که از طریق خرید ملک به امارات مهاجرت می کنند، همراه خانواده خود کسب اقامت کرده اند. در امارات مراکز خرید بسیاری برای تامین مایحتاج خانواده ها وجود دارد که می توانید با کیفیت ترین محصولات را از آن ها خریداری کنید.
  • اقتصاد کشور امارات رو به رشد است و امید است با مهاجرت به امارات از طریق خرید ملک موقعیتی را برای خود و فرزندانتان فراهم کنید تا آینده آن ها بیش از پیش مطلوب به نظر برسد.
  • متقاضیان مهاجرت به دبی از طریق خرید ملک می توانند پس از انتقال سند رسمی، برای اجاره دادن ملک مذکور اقدام کنند و این یکی از مزیت های مهم برای مهاجرین است.
  • کشور امارات و به خصوص شهر دبی دارای اماکن تفریحی و گردشگری بسیاری است که خانواده ها می توانند با حضور در آن ها از زندگی در حاشیه خلیج فارس لذت ببرند.

معایب مهاجرت به امارات از طریق خرید ملک

در بالا سعی کردیم اطلاعات دقیقی درباره مهم ترین مزیت های مهاجرت به امارات از طریق خرید ملک در اختیار متقاضیان قرار دهیم؛ اما لازم است این افراد با معایب خرید ملک در امارات نیز آشنا شوند. مهم ترین معایب خرید ملک در امارات به این شرح است:

بالا بودن قیمت بیمه را می توان یکی از معایب زندگی در امارات دانست. بیمه در امارات خصوصی است و لازم است افراد برای بهره مندی از خدمات بیمه هزینه هنگفتی را صرف کنند. در واقع تعداد کمی از مهاجرین تمکن مالی مورد نظر برای اخذ بیمه برای اعضای خانواده خود را دارند.

در امارات مدارس و دانشگاه های دولتی کمی وجود دارد و رقابت برای پذیرش در آن ها بسیار بالا است. از سوی دیگر ادامه تحصیل در مدارس و دانشگاه های خصوصی کشور امارات مستلزم صرف هزینه های بسیار بالا است. در بالا اشاره کردیم که مدارس و دانشگاه های معتبری در امارات وجود دارد اما میزان شهریه مورد نیاز برای حضور در آن ها یک عیب بزرگ برای متقاضیان مهاجرت به دبی از طریق خرید ملک محسوب می شود.

امکان انجام کار و راه اندازی کسب و کار در کشور امارات تنها با دریافت مجوز کار امکان پذیر است. همچنین دانشجویان تنها امکان کار پاره وقت در این کشور را دارند و برای آن لازم است ابتدا از دانشگاه محل تحصیل خود مجوز کسب کنند.

کشور امارات امکانات رفاهی بسیاری را در اختیار شهروندان خود قرار داده است؛ اما باید این نکته را نیز مد نظر قرار داد که هزینه گذران زندگی در امارات به مراتب بالا است و برای اقامت در این کشور می بایست تمکن مالی مناسبی داشته باشید.

کشور امارات دارای آب و هوای گرم و آفتابی است. زمستان های این کشور معتدل است اما میزان دما در تابستان های آن به میزان قابل توجهی افزایش می یابد که در صورت عدم انطباق با چنین شرایطی، ادامه زندگی برای مهاجرین سخت می شود.

کلام آخر

در این مطلب سعی کردیم اطلاعات کاملی درباره نحوه مهاجرت از طریق خرید ملک به امارات (دبی) ارائه دهیم. در ابتدا شرایط خرید ملک در امارات را مورد بررسی قرار دادیم و هزینه مورد نیاز برای آن را اعلام نمودیم. همچنین تلاش کردیم میزان اقامت در امارات با خرید ملک را مورد بررسی قرار دهیم تا افراد متقاضی برای مهاجرت به دبی از طریق خرید ملک بتوانند ارزیابی درستی از شرایط خود داشته باشند. در پایان نیز شما را با مهم ترین مزایا و معایب زندگی در امارات آشنا کردیم. به علاوه لزوم استفاده از وکیل برای مهاجرت به امارات را گوشزد نمودیم.