آیا صرافی توبیت به آی پی ثابت نیاز دارد؟

کسانی که تجربه فعالیت در صرافی‌های خارجی را دارند، به‌خوبی می‌دانند که بسیاری از این پلتفرم‌ها، آی پی‌های ایران را مسدود می‌کنند. به‌ همین دلیل، برای ورود و ثبت نام در بسیاری از صرافی‌های خارجی، لازم است که آی پی سیستم‌های خود را تغییر دهید. یکی از صرافی‌هایی که به‌تازگی توجه کاربران ایرانی را جلب کرده، توبیت است. صرافی Toobit در سپتامبر سال 2022 فعالیت خود را آغاز کرد. در این مطلب، بررسی خواهیم کرد که آیا برای فعالیت در صرافی توبیت، نیاز به آی پی ثابت دارید یا خیر.

ارز دیجیتال | صرافی

 

آیا صرافی توبیت به ایرانیان خدمات ارائه می‌دهد؟

اولین موضوعی که برای فعالیت در صرافی Toobit باید مدنظر قرار دهید این است که آیا به‌ کاربران ایرانی خدمات ارائه می‌دهد یا نه. در صفحه قوانین و مقررات صرافی توبیت، ذکر شده است که این پلتفرم قوانین FATF را رعایت می‌کند و خدمات خود را تحت چهارچوب‌های این نهاد بین‌المللی ارائه می‌دهد.

با‌ توجه‌ به اینکه ایران تاکنون تحت نظارت این نهاد بین‌المللی قرار نگرفته است، در ظاهر، کاربران ایرانی نمی‌توانند از خدمات صرافی توبیت استفاده کنند، اما این همه ماجرا نیست. صرافی توبیت تنها به ذکر این نکته بسنده کرده است که خدمات خود را با حساسیت بیشتر به کاربران ایرانی ارائه می‌کند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که صرافی توبیت در ارائه خدمات به‌ کاربران ایرانی، هیچ محدودیتی ندارد. می‌توانید به‌راحتی با هویت ایرانی، در این صرافی ثبت نام کنید. نکته جالب توجه این است که حتی در صرافی توبیت، امکان احراز هویت برای کاربران ایرانی با کارت ملی یا پاسپورت وجود دارد. فراموش نکنید که احراز هویت در این صرافی اجباری نیست. سقف برداشت روزانه برای حساب‌های کاربری بدون احراز هویت نیز پنج بیت کوین است.

 

آیا صرافی Toobit فیلتر است؟

در حال حاضر (تیرماه 1403)، سایت و اپلیکیشن موبایل صرافی توبیت فیلتر نیست و بدون محدودیت، می‌توانید با آی پی ایران وارد سایت یا اپلیکیشن موبایل این صرافی شوید. همچنین، امکان دانلود مستقیم اپلیکیشن اندروید و iOS توبیت از طریق سایت رسمی این پلتفرم وجود دارد.

 

آیا صرافی توبیت به آی پی ثابت نیاز دارد؟

تجربه توقف همکاری بسیاری از صرافی‌های خارجی با کاربران ایرانی، باعث شده است برخی از معامله‌گران ایرانی به‌منظور رعایت جانب احتیاط، برای ورود به سایت صرافی‌های خارجی، از آی پی ایرانی استفاده نکنند. این دغدغه مهمی است که نباید به‌سادگی از کنار آن عبور کرد.

اولین نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید، این است که برای ورود به صرافی توبیت یا هر صرافی خارجی دیگر، از فیلترشکن‌های معمولی استفاده نکنید. با هر بار اتصال به این فیلترشکن‌ها، عملاً آی پی سیستم تغییر می‌کند. صرافی‌های خارجی این موضوع را رصد می‌کنند و ممکن است باعث ایجاد حساسیت شود. در مواردی، حتی احتمال مسدودشدن حساب‌های کاربری نیز وجود دارد.

بنابراین، اگر قصد دارید از فیلترشکن استفاده کنید، بهتر است به‌ سراغ نرم‌افزارهای آی پی ثابت بروید. به‌ این ترتیب، در هر بار ورود به صرافی توبیت، از یک آی پی مشخص استفاده خواهید کرد؛ موضوعی که هیچ‌گونه حساسیتی به‌دنبال نخواهد داشت. لازم است در پایان، بار دیگر تأکید کنیم که در حال حاضر، برای فعالیت در صرافی توبیت با آی پی ایرانی، هیچ محدودیتی وجود ندارد.