عمومیکسب و کار ایرانی

مزیت های صرافی در کانادا برای ایرانیان چیست؟

روش کار صرافی ها در کانادا

صرافی در تورنتو چه حضوری چه اینترنتی، تبدیل ارز یک کشور به کشور دیگر را از طریق تراکنش های خرید و فروش ممکن می سازند. برای مثال اگر دلار آمریکا داشته باشید و بخواهید آن را به دلار کانادا تبدیل کنید، دلار آمریکا یا کارت بانکی تان را به صرافی می برید و دلار کانادا می خرید. مقدار دلار کانادایی که می توانید بخرید به قیمت روز بین المللی بستگی دارد، قیمت روز ارزش متغیر روزانه ای است که شبکه بانکی مبادله کننده ارزها آن را تعیین می کند.

صرافی نرخ روز را با درصد خاصی تعدیل می کند تا مطمئن شود که معاملات تبدیل ارز برایش سودآور است. برای مثال فرض کنید نرخ روز تبدیل دلار امریکا به دلار کانادا 1.2500 اعلام شده باشد؛ بنابراین به ازای هر دلار امریکا می توانید 1.25 دلار کانادا بخرید، البته اگر معامله براساس نرخ روز انجام شود. اما صرافی این نرخ را به 1.20 تعدیل می کند، درنتیجه به ازای هر دلار امریکا می توانید 1.20 دلار کانادا بخرید. کارمزد صرافی براساس این تغییر نرخ فرضی، 5 سنت به ازای هر دلار خواهد بود.

چون معامله براساس نرخ روز انجام نمی شود و به سود موردنظر صرافی بستگی دارد، مشتریان متوجه می شوند که اگر در کشور مقصد خارجی از کردیت کارت یا دستگاه خودپرداز استفاده کنند، نسبت به زمانی که تبدیل ارز را پیش از سفر در صرافی انجام بدهند، کمتر ضرر می کنند. به مسافران توصیه می شود که برآورد کنند قرار است چه مبلغی را در سفر خرج کنند و مبلغی را که از طریق معاملات معمول صرفه جویی می شود، مقایسه کنند.

چطور در کانادا صرافی پیدا کنیم؟

صرافی ها به شکل های مختلف و در مکان های گوناگون وجود دارند. ممکن است صرافی کسب و کاری مستقل و کوچک باشد که در یک دفتر فعالیت دارد، زنجیره بزرگ تری از باجه های صرافی کوچک را می توانید در فرودگاه ها پیدا کنید، همچنین بانک های بین المللی بزرگ نیز خدمات تبدیل ارز را در باجه تحویلدار انجام می دهند.

در فرودگاه ها عموماً تبدیل ارز انجام می شود تا مسافران بتوانند ارز رایج کشور مقصدشان را قبل از سفر بخرند یا ارز تبدیل شده اضافی را پس از برگشت به میهن به ارز رایج کشور شان تبدیل کنند. چون فرودگاه آخرین نقطه برای انجام دادن مبادله ارزی است، نرخ تبدیل در فرودگاه ها معمولاً گران تر از نرخ تبدیل در بانک های شهر محل عزیمت است.

این روزها مسافران کمتر پول نقد همراه می برند، چون با استفاده از مسترکارت یا ویزا کارت پیش پرداخت می توانید با هر مبلغی که می خواهید، سفر کنید، بی آن که به خدمات تبدیل ارز نیاز داشته باشید. از این کارت ها می توانید تقریباً در تمام پایانه ها و فروشگاه های طرف قرارداد ویزا یا مستر کارت استفاده کنید. به علاوه دستگاه های خودپرداز بین المللی گزینه ای مطمئن برای استفاده از کارت های پیش پرداخت است، چون در هر نقطه ای از جهان که باشید، می توانید از آنها پول برداشت کنید.

هرچند صرافی ها را معمولاً می توانید در فرودگاه ها پیدا کنید، در سطح شهر نیز صرافی هایی وجود دارد تا افرادی که صرفاً می خواهند پولی را به خارج بفرستند و قصد سفر ندارند، کارشان انجام شود. حتی بعضی صرافی ها خدمات آنلاین را برای راحتی مشتریانشان ارائه می دهند. صرافی های اینترنتی معمولاً نرخ بسیار پایین تری از رقبایشان دارند و هفت روز هفته به صورت شبانه روزی می توانید به آنها دسترسی داشته باشید. متا با افتخار اعلام می کند که خدمات مبادله ارز را به دو صورت حضوری و اینترنتی انجام می دهد تا مشتریان محترم بتوانند از فواید و مزایای هر دو روش بهره مند شوند.

در هر نقطه ای از جهان که باشید، در هر ساعتی از شبانه روز و تمام روزهای سال می توانید از خدمات اینترنتی متا استفاده کنید. همچنین این صرافی تورنتو؛ چند شعبه در ایران و کانادا برای مشتریانی دارد که خدمات حضوری را ترجیح می دهند. چه قصد سفر داشته باشید، چه بخواهید پول به خارج از کشور بفرستید، می توانید با آسودگی خاطر از نرخ های رقابتی متا استفاده کنید و مطمئن باشید که تراکنش های ارزی خارجی تان در نهایت ایمنی و امنیت انجام می شود.

فهرست صرافی های ایرانی در کانادا

آدرس نام صرافی شهر
خیابان یانگ تقاطع خیابان مک کی در تورنتو صرافی اعتماد تورنتو
Yonge St. Unit #4 & Unit #135 صرافی اکسچنج تورنتو
Yonge Street unit #6093 صرافی آشنا تورنتو
Marine Dr #88, North Vancouver, BC صرافی عطار ونکوور
257 Newport Dr, Port Moody, BC V3H 5C9, Canada صرافی مهیار ونکوور
Unit 201-122, East 14th ST North صرافی 6030 ونکوور
1970 Rue Sainte-Catherine O, Montréal, QC H3H 1M4 صرافی آپادانا مونترال
1917 Rue Sainte-Catherine O, Montréal, QC H3H 1M3 صرافی سون مونترال
1112Boul St-Laurent, Montréal, QC H2Z 1J5 Canada صرافی نت مونترال

هنگام مبادله ارز در کانادا مراقب باشید.

برای تبدیل ارز به هر مکانی که مراجعه می کنید، حتماً اول کمی تحقیق کنید. نرخ های برابر اعلام شده را به دقت بخوانید و نرخ خالص را پس از کسر کمیسیون سؤال کنید. بعضی کارمزدها براساس تراکنش محاسبه می شود و بعضی دیگر درصدی است. بعضی صرافی ها برای آن که مشتریان را به دام بیاندازند، نرخ فروش دلار آمریکا را به جای نرخ خریدش نمایش می دهند. ازآن جا که قصد خرید دلار کانادا را دارید، باید نرخ خرید دلار کانادا را بدانید.

روش گمراه کننده دیگری که صرافی ها به کار می برند تا به اشتباه فکر کنید که نرخ تبدیل فوق العاده ای را یافته اید، این است که نرخی را به نمایش  می گذارند که مشروط است، مثلاً نرخ اعلامی برای چک های مسافرتی یا مبالغ هنگفت پول (هزاران دلار) است. در UniFee با این مشکلات مواجه نمی شوید، چون نرخ های متا ثابت و از قبل تعیین شده است. با استفاده از ابزار آنلاین متا می توانید پیش از خرید دقیقاً کارمزد تبدیل ارز را محاسبه کنید.

صرافی  های ایرانی در کانادا چه خدماتی ارائه می دهند؟

فهرست خدمات صرافی های ایرانی در کشور کانادا و شهرهای بزرگ آن تورنتو، ونکوور،  مونترال و کلگری :

  • خرید و فروش ارز
  • دریافت و انتقال حواله
  • خرید و فروش سکه های بانکی و غیر بانکی

جمع بندی؛ کدام صرافی بهتر است؟

در پایان خوب است به این نکته اشاره کنیم که صرافی های ایرانی زیادی در کانادا و در شهرهای تورنتو و ونکوور وجود دارد؛ با این حال اگر به دنبال یک صرافی معتبر و مطمئن هستید، بهترین کار این است که به مجوزها و سرعت ارائه خدمات و همچنین کارمزد دریافتی آن صرافی بپردازید. برای مثال، صرافی متا برای آن دسته از افرادی که به امنیت بالا، سرعت ارائه خدمات و تنوع خدمات مالی و همچنین پشتیبانی از ارزهای مختلف اهمیت می دهند، گزینه مناسبی است. علاوه بر این موارد صرافی متا کانادا برای انتقال پول به سراسر جهان هیچ کارمزدی از مشتریان خود دریافت نمی کند.

در این مقاله سعی کردیم به بررسی بهترین صرافی ایرانی در کانادا پرداخته و به عنوان یک راهنمای مناسب به مشتریان ایرانی در کانادا، فهرستی از معتبرترین صرافی در تورنتو کانادا را ارائه کنیم.