فیلم و سریال

بهترین سریال های ماجراجویی جهان

بهترین سریال تاریخی که تاکنون تماشا کرده‌اید چه نام دارد؟ سریال ‌های تاریخی عموما وقایع و اتفاقات دوره‌های تاریخی مختلف را با شیوه‌های سینمایی جذاب به تصویر می‌کشند. در این مقاله پرطرفدارترین و بهترین سریال های تاریخی جهان را به شما معرفی خواهیم کرد تا با انتخاب برترین سریالهای تاریخی دنیا در میان آنها و تماشای آن لحظات زیبایی را برای شما بیافرینیم.

سریال های تاریخی (Historical Series) سریال‌هایی هستند که هر کدام در یک دوره تاریخی خاص روایت می‌شوند و وقایع پیش آمده را از زبان سینما به مخاطب منتقل می‌کنند. خوشبختانه فیلمسازان حرفه‌ای در سینمای جهان، توجه ویژه‌ای به ساخت سریال های تاریخی داشته‌اند و آثار تاریخی موفقی را تولید کرده‌اند. بهترین سریال های تاریخی جهان در برهه‌های زمانی مختلفی ساخته شده‌اند و آنچه که در طول تاریخ اتفاق افتاده است را به زیبایی هر چه تمام‌تر به مخاطب نشان می‌دهند. سریال های تاریخی خارجی به دلیل استفاده از جلوه‌های ویژه حرفه‌ای و پیشرفته، بسیار جذاب و هیجان‌انگیز هستند و توجه مخاطبان بسیاری را در تمامی گروه‌های سنی به خود جلب می‌کنند. در ادامه این مقاله معرفی فیلم و سریال از پلازا، محبوب ترین و برترین سریالهای تاریخی دنیا را به شما معرفی خواهیم کرد. همچنین در این مطلب می‌توانید با بهترین سریال های جهان در ژانر تاریخی آشنا شوید.

آنچه در ادامه خواهید خواند

بهترین سریال های تاریخی جهان

در این بخش مروری بر پرطرفداترین سریالهای تاریخ دنیا خواهیم داشت و هریک را به صورت اجمالی مورد نقد و بررسی قرار می‌دهیم. لیست سریال های تاریخی جهان که در ادامه می‌خوانید بر اساس امتیاز آنها در IMDb معرفی می‌شوند و هر یک از آنها مخاطبان بسیاری در زمان پخش داشتند. همراه ما باشید تا با 12 سریال تاریخی خارجی در ژانرهای مختلف آشنا شویم.

1. وایکینگ ها – Vikings بهترین سریال تاریخی دنیا

  • سال‌های پخش: 2013-2020
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.5/10
  • تعداد فصل‌ها: 6
  • تعداد قسمت‌ها: 79
  • بازیگران: تراویس فیمل، کلایو استندن، کاترین وینیک، گابریل بایرن و جرج بلگدن

سریال وایکینگ‌ها نیز یکی از سریالهای برتر تاریخی باستانی پرمخاطب است که در زمان پخش بسیار خوش درخشید. این سریال محصول کشورهای کانادا و ایرلند است، اما زبان آن انگلیسی است. سریال وایکینگ‌ها در ژانر درام تاریخی، اکشن، جنگی و معمایی ساخته شده است که در زمان یکی از قهرمانان قدیمی اسکاندیناوی روایت می‌شود. انتشار اولین فصل این سریال به سال 2013 بازمی‌گردد. فصل ششم یعنی فصل پایانی این سریال نیز در سال 2019 شروع و قسمت آخر آن نیز در تاریخ 5 فوریه 2020 (16 بهمن 98) نمایش داده شد. سریال وایکینگ‌ها جزء 250 سریال برتر IMDb است و در جشنواره‌های مختلف نیز بسیار مورد توجه منتقدان و داوران قرار گرفته است. این سریال یکی از محبوب‌ترین سریالهای تاریخی وایکینگی به شمار می‌رود.

داستان سریال وایکینگ‌ها،  از بهترین سریال های تاریخی جهان ، درباره وایکینگ کشاورزی به نام «راگنار لودبروک» است. راگنار قصد دارد برای اولین بار به غرب و انگلستان حمله کند. او با مخالفت پادشاه و اطرافیان مواجه می‌شود، اما در نهایت به همراه همسر و برادر خود این کار را انجام می‌دهد. برای دانلود فصل 6 سریال وایکینگ ها، یکی از برترین سریالهای تاریخی دنیا ، می‌توانید از اینجا اقدام کنید.

 

2. مینی سریال جوخه برادران – Band Of Brothers

 

جوخه برادران - Band Of Brothers - سریال های تاریخی امریکایی

  • سال‌های پخش: 2001
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 9.4/10
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 10
  • بازیگران: دیمین لوئیس، ران لیوینگستون، دانی والبرگ و اسکات گریمز

مینی سریال جوخه برادران یکی از بهترین و تاثیرگذارترین سریال های تاریخی امریکایی است که در زمان جنگ جهانی دوم روایت می‌شود. این مینی سریال جذاب در ژانر درام و تاریخی ساخته شده که اقتباسی از یک کتاب غیر داستانی به همین نام است. این عنوان برای اولین بار در سال 2001 از شبکه HBO پخش شد و در آن زمان توانست توجه مخاطبان بسیاری را به خود جلب کند و مورد تحسین منتقدان قرار گیرد. مینی سریال جوخه برادران، محصول کشور آمریکا است و یکی از معدود سریال‌هایی است که توانسته از IMDb امتیاز بالای 9 را کسب کند و در زمره سریال‌های موفق و پرطرفدار تاریخ سینما قرار گیرد.

داستان مینی سریال جوخه برادران روایتگر زندگی چندین سرباز در طول دوره جنگ جهانی دوم است که از زمان آموزشی آنها تا پیروزی در جنگ را به تصویر می‌کشد. اگر قصد دارید تماشای بهترین سریال های ژانر تاریخی را با این سریال، که می‌توانیم آن را بهترین سریال تاریخی جنگی بنامیم، آغاز کنید به این مقاله مراجعه کنید.

 

3. نیروانادر آتش – Nirvana in Fire بهترین سریال تاریخی چینی

نیروانا در آتش – Nirvana in Fire - سریالهای برتر تاریخی از نگاه مردم

  • سال‌های پخش: 2015
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.9/10
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 54
  • بازیگران: هو جی، لیو تائو، ونگ کای

یکی از بهترین سریال های تاریخی خارجی ، سریال نیروانا در آتش است. سریال تاریخی چینی نیروانادر آتش یکی از محبوب‌ترین، پربیننده‌ترین و برترین سریالهای تاریخی دنیا بود که توجه عده بسیاری را به خود جلب کرد. این سریال در سال 2016 در فهرست 20 درام پرطرفدار چینی قرار گرفت. محبوبیت سریال سبب شد دنباله‌ای بر آن با نام سریال نیروانا در آتش 2 ساخته شود. این سریال تاریخی از سال 2017 تا 2018 به روی آنتن رفت. اواخر سال 2020 بود که خبر رسید ساخت بخش سوم سریال نیز آغاز شده است.

داستان سریال نیروانا در آتش، که از برترین سریالهای تاریخی دنیا محسوب می‌شود، در قرن چهارم روایت می‌شود. دو سلسله قدرتمند شمالی و جنوبی با هم وارد جنگ می‌شوند. فرزند 17 ساله و بی‌تجربه پادشاه به میدان نبرد می‌رود، ولی شکست می‌خورد. اغراقی در کار نیست اگر این سریال را بهترین سریال درام تاریخی چینی بنامیم.

4. سریال تاج – The Crown

 

سریال تاج - The Crown - فهرست بهترین سریال های تاریخ

  • سال‌های پخش: 2016-2019
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.7/10
  • تعداد فصل‌ها: 3
  • تعداد قسمت‌ها: 30
  • بازیگران: کلر فوی، مت اسمیت، ونسا کربی و آیلین اتکینز

سریال تاج نیز یکی از پرطرفدارترین و برترین سریالهای تاریخی دنیا محسوب می‌شود که در ژانر تاریخی، درام و زندگینامه ساخته شده است. این سریال زندگی ملکه الیزابت دوم انگلیس از زمان جوانی تا رسیدن به سلطنت را روایت می‌کند. قسمت اول سریال تاج در سال 2016 از شبکه نتفلیکس پخش شد و به دلیل جذابیت موضوع توانست توجه مخاطبان بسیاری را به خود جلب کند. منتقدان سینما نیز از این سریال به دلیل فیلمنامه منسجم، بازی‌های هنرمندانه، کارگردانی و فیلمبرداری حرفه‌ای و شرح نسبتا دقیقی از سلطنت ملکه الیزابت، تقدیر به عمل آوردند. سریال تاج در جشنواره‌های مختلف، جوایز ارزنده بسیاری کسب کرده است و یکی از سریالهای برتر تاریخی از نگاه مردم محسوب می‌شود.

 

 

5. اسپارتاکوس – Spartacus بهترین سریال تاریخی

سریال اسپارتاکوس - Spartacus - پرطرفداترین سریالهای تاریخ دنیا

  • سال‌های پخش:‌ 2010-2013
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.5/10
  • تعداد فصل‌ها: 3 و یک مینی سریال
  • تعداد قسمت‌ها: 39
  • بازیگران: اندی ویتفیلد، لیام مک‌اینتایر، جان هانا و مانو بنت

لیست سریالهای تاریخی خارجی را با سریالی جذاب و فوق‌العاده ادامه می‌دهیم. سریال اسپارتاکوس نیز یکی از جذاب‌ترین و برترین سریالهای تاریخی دنیا است که مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. این سریال محصول کشور آمریکا در ژانر تاریخی، اکشن، بیوگرافی و ماجراجویی است. پخش اولین فصل اسپارتاکوس به سال 2010 بازمی‌گردد و از همان قسمت‌های ابتدایی توانست محبوبیت بسیاری در میان مخاطبان بدست آورد و به عنوان یکی از محبوب‌ترین سریال های تاریخی جنگی شناخته شود. تولید و پخش این سریال 3 سال به طول انجامید و در نهایت در سال 2013 با انتشار فصل سوم به پایان رسید.

داستان سریال اکشن تاریخی اسپارتاکوس در 73 سال پیش از تولد عیسی مسیح روایت می‌شود و درباره زندگی برده‌ای به نام «اسپارتاکوس» بوده که همسرش به بردگی گرفته شده است. اسپارتاکوس به خاطر هیکل قوی و ورزیده‌اش به عنوان گلادیاتور برگزیده می‌شود و آموزش‌های رزمی می‌بیند. اسپارتاکوس روزی توسط مردی ثروتمند به نام «باتیاتوس» خریداری می‌شود. این دو با یکدیگر قرار می‌گذارند که اگر اسپارتاکوس بتواند چندین گلادیاتور بزرگ را شکست دهد، باتیاتوس نیز همسر او را پیدا کرده و آزاد می‌کند.

6. سریال رُم – Rome

سریال رُم - Rome - برترین سریال تاریخی باستانی

  • سال‌های پخش: 2005-2007
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.7/10
  • تعداد فصل‌ها: 2
  • تعداد قسمت‌ها: 22
  • بازیگران: کوین مک‌کید، ری استیونسون، کیران هایندز، کنت کرانام و لینزی دانکن

سریال رم نیز یک سریال تاریخی جذاب در فهرست بهترین سریال های تاریخی جهان است که در زمان پخش مخاطبان بسیاری داشت. این سریال محصول مشترک انگلیس و ایتالیا است که در ژانر درام تاریخی ساخته شده است. دو فصل این سریال در سال‌های 2005 و 2007 از شبکه‌های اچ‌بی‌او، BBC Two و Rai 2 پخش شد. داستان سریال رم در قرن اول قبل از میلاد و در زمان تغییر تمدن رم باستان از حالت جمهوری به امپراتوری روایت می‌شود. این سریال از ابتدای پخش، مورد توجه رسانه‌ها و منتقدان قرار گرفت و جوایز متعددی دریافت کرد.

سریال درام تاریخی رم در زمان رم باستان و حواشی تغییر نظام آنها از جمهوری به امپراتوری را به تصویر می‌کشد و در طول سریال شاهد تاثیرات این تحول بزرگ بر زندگی انسان‌ها هستیم. اما شخصیت‌های کلیدی سریال رم دو سرباز رومی به نام‌های «لوسیوس ورنیوس» و «تایتیس پولو» هستند که در این دوره زندگی می‌کنند و زندگی آنها درگیر چالش‌ها و حوادث بسیاری می‌شود. برخی سریال رم را برترین سریال تاریخی باستانی می‌دانند.

7. یانگوم بزرگ – The Great Jang Geum بهترین سریال تاریخی کره ای

 

سریالهای برتر تاریخی باستانی - سریال یانگوم بزرگ – The Great Jang Geum

  • سال‌های پخش: 2003-2004
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.5/10
  • تعداد فصل‌ها: 2
  • تعداد قسمت‌ها: 54
  • بازیگران: لی یونگ ئه، جی جین هی، هونگ ری-نا، ایم هو، یانگ می گیونگ

لیست برترین سریالهای تاریخی دنیا را با یک سریال کره‌ای معروف و محبوب ادامه می‌دهیم. در میان بهترین سریال های تاریخی جهان ، سریال تاریخی کره ای یانگوم بزرگ، از اهمیت خاصی برخوردار است. این سریال با نام جواهری در قصر از تلویزیون ایران نیز پخش شده است. سریال جواهری در قصر دهمین سریال برتر کره‌ای، یکی از برترین سریالهای تاریخی دنیا و یکی از عوامل اصلی گسترش موج سریال‌های کره‌ای در دنیا است.

داستان سریال حول محور یانگوم روایت می‌شود. دختربچه‌ای که پس از مرگ والدینش به قصر می‌رود تا سرآشپز شود، اما کنجکاوی‌های یانگوم دردسرهای بسیاری برای او درست می‌کند. این سریال را به جرات می‌توان بهترین سریال تاریخی کره‌ای نامید. اگر موفق به تماشای این سریال در تلویزیون نشده‌اید، هنگام دانلود سریال های تاریخی این سریال را در صدر فهرست خود بگذارید.

 

8. سریال امپراتوری بوردواک – Boardwalk Empire

بهترین سریال های تاریخی جهان - سریال امپراتوری بوردواک - Boardwalk Empire

  • سال‌های پخش: 2014-2010
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.5/10
  • تعداد فصل‌ها: 5
  • تعداد قسمت‌ها: 56
  • بازیگران: استیو بوشمی، وایکل پیت، کلی مک‌دونالد و مایکل شانون

سریال امپراتوری بوردواک نیز یکی از بهترین سریال های تاریخی جهان محسوب می‌شود که برای اولین بار در سال 2010 از شبکه HBO پخش شد. این سریال در ژانر تاریخی و جنایی ساخته شده است و در زمان پخش نیز به طور خاص و ویژه مورد توجه و تحسین منتقدان قرار گرفت. سریال امپراتوری بوردواک در زمان ممنوعیت الکل در ایالات متحده آمریکا روایت می‌شود که در آن از جلوه‌های ویژه و بصری جذابی استفاده شده است. این عنوان نامزد دریافت 57 جایزه امی شد و در نهایت توانست 12 جایزه را از آن خود کند. سریال امپراتوری بوردواک در سال 2011 نیز برنده جایزه گلدن گلوب بهترین مجموعه تلویزیونی درام شد.

داستان سریال تاریخی امریکایی امپراتوری بوردواک بر اساس زندگی یک سیاستمدار به نام «ایناک ناکی تامپسون» است که در زمان دوره ممنوعیت الکل در ایالات متحده آمریکا وارد آتلانتیک سیتی می‌شود. او در طول دهه 1920 و 1930 زمام امور شهر را بدست می‌گیرد و در این دوره با تبهکاران، سیاستمداران و قاچاقچی‌های مختلفی مواجه می‌شود.

9. سریال آخرین پادشاهی – The Last Kingdom

 

  • سال‌های پخش: 2015-تاکنون
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.4/10
  • تعداد فصل‌ها: 4
  • تعداد قسمت‌ها: 34
  • بازیگران: الکساندر دریمون، دیوید داوسون، توبیاس زانتلمان و امیلی کوکس

سریال آخرین پادشاهی نیز یکی از برترین سریالهای تاریخی دنیا بوده که پخش آن از سال 2015 شروع شده و همچنان نیز در حال تولید است. این سریال محصول کشور بریتانیا است که در ژانر درام تاریخی، اکشن، ماجراجویی و عاشقانه ساخته شده است. اولین فصل سریال آخرین پادشاهی در سال 2015 و در 8 قسمت منتشر شد و فصل دوم آن نیز با دو سال وقفه در سال 2017 از شبکه BBC TWO پخش گردید. فصل‌های سوم و چهارم آن نیز به ترتیب در سال‌های 2018 و 2020 منتشر شدند. این عنوان نیز یکی از سریال‌های پرمخاطب در لیست برترین سریالهای تاریخی دنیا است که در زمان پخش، بازخوردهای خوب و مثبتی از سوی بینندگان و منتقدان دریافت کرد. این سریال یکی از بهترین سریال های تاریخی 2020 محسوب می‌شود.

سریال آخرین پادشاهی روایتگر زندگی فردی به نام «اوترد» است که پدرش در طول حمله وایکینگ‌ها به بریتانیا کشته شده و خودش نیز به اسارت گرفته می‌شود. اوترد پس از مدتی توسط یکی از فرماندهان وایکینگ آزاد شده و به فرزندخواندگی گرفته می‌شود. او در خانواده جدید خود احساس خوبی دارد تا اینکه بروز یک اتفاق همه چیز را دستخوش تغییر قرار می‌دهد.

10. سریال تاریخی پولدارک – Poldark

 

پولدارک - Poldark - بهترین سریال های تاریخی 2020

  • سال‌های پخش: 2015-2019
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.3/10
  • تعداد فصل‌ها: 5
  • تعداد قسمت‌ها: 43
  • بازیگران: ایدن ترنر، النور تاملینسون، روبی بنتال و بیتی ادنی

سریال پولدارک نیز یکی دیگر از بهترین سریال های تاریخی جهان است که در ژانر تاریخی و درام ساخته شده است. این سریال اقتباسی از یک رمان تاریخی با همین نام است که در زمان پخش توانست توجه طیف وسیعی از مخاطبان را به خود جلب کند. سریال پولدارک در طول سال‌های 1781 تا 1801 میلادی روایت می‌شود و قسمت اول آن در سال 2015 از شبکه BBC One آمریکا پخش شد. این عنوان نقدهای مثبتی از سوی منتقدان سینما دریافت کرد و به عنوان یکی از  پربیننده‌ترین و برترین سریالهای تاریخی دنیا در طی سال‌های اخیر در نظر گرفته می‌شود.

داستان سریال پولدارک درباره زندگی یکی از افسران نیروی دریایی بریتانیا به نام «راس پولدارک» است که پس از پایان جنگ استقلال آمریکا به خانه بازمی‌گردد. پولدارک پس از بازگشت به خانه متوجه تغییر و تحولات بسیاری در خانه و خانواده‌اش شده و از این بابت بسیار مایوس می‌شود. در نبود او پدرش فوت کرده، عشق قدیمی‌اش ازدواج کرده و خانه‌شان نیز ویران شده است. پولدارک در این شرایط بحرانی تصمیم می‌گیرد زندگی خود را از نو ساخته و همه چیز را درست کند.

 

11. مینی سریال کبیر – The Great بهترین سریال تاریخی دنیا

 

کبیر - The Great - لیست سریالهای تاریخی خارجی

  • سال‌های پخش: 2020
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.1/10
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 10
  • بازیگران: ال فانینگ، نیکلاس هولت، فیبی فاکس و ساشا دوان

مینی سریال کبیر نیز یکی از جدیدترین و برترین سریالهای تاریخی دنیا محسوب می‌شود که در ژانر تاریخی، کمدی و درام ساخته شده است. قسمت اول این سریال کوتاه در 15 مه 2020 (اردیبهشت 99) از پلتفرم Hulu پخش شد و در 10 قسمت به پایان رسید. این سریال تاریخی عاشقانه جذاب از همان قسمت‌های ابتدایی توانست توجه مخاطبان بسیاری را به خود جلب کند و بسیار خوش بدرخشد. سریال کبیر روایتگر داستان ظهور کاترین دوم روسیه است که حدود 34 سال بر روسیه حکومت کرده است. در دوران حکومت کاترین کبیر، اصلاحات و تحولات عظیمی در روسیه به وجود آمد و به همین دلیل یکی از شخصیت‌های تاریخی مهم روسیه به شمار می‌رود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جزئیات مینی سریال پرطرفدار کبیر می‌توانید به این مقاله مراجعه کنید.

 

12. سریال ظهور امپراطوری‌ها: عثمانی – Rise of Empires: Ottoman

 

برترین سریال های تاریخی / سریال های تاریخی جهان

  • سال‌های پخش: 2020
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.9/10
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 6
  • بازیگران: جیم ییعیت اوزوموغلو، توماس باسیلی، اوسهان چاکر، سلیم بیرقدار

لیست برترین سریالهای تاریخی دنیا را با یک سریال ترکی جدید به پایان می‌بریم. سریال‌های ترکی در میان بهترین سریال های تاریخی جهان حرف‌‌های بسیاری برای گفتن دارند. یکی از جدیدترین و برترین سریال های تاریخی ترکی، سریال ظهور امپراطوری‌ها: عثمانی است. این سریال تاریخی جدید ترکی داستان سلطان محمد دوم و تلاش او برای فتح قسطنطنیه را روایت می‌کند. اینکه چگونه امپراطوری بیزانس با حکومت خداحافظی کرده و امپراطوری عظیم عثمانی جانشین آن می‌شود. این سریال جذاب تاریخی در ژانویه 2020 از شبکه نتفلیکس پخش شد. اگر قصد دارید به تماشای جدیدترین و بهترین سریال تاریخی ترکی بنشینید، هرچه سریعتر برای دانلود این سریال اقدام کنید.

 

سخن پایانی

ما در این مقاله بهترین سریال های تاریخی جهان را به شما معرفی کرده و هر یک را به صورت مختصر مورد نقد و بررسی قرار دادیم. همانطور که خواندید، هر یک از این سریال های تاریخی در طول دوره به خصوصی از تاریخ جهان روایت می‌شوند و هر کدام داستان جذابی را به تصویر کشیده‌اند. شما تاکنون کدامیک از سریال‌ها در  لیست برترین سریالهای تاریخی دنیا این مقاله را تماشا کرده‌اید؟ لطفا نظرات خود را در بخش ارسال دیدگاه در پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید.


بدون شک جعبه جادویی در زندگی انسان‎ها نقش پررنگی دارد. امروزه کسی نیست که ساعات فراغت خود را با دیدن فیلم یا سریال پر نکند. نقش سریال های خارجی در زندگی ما تاثیرگذارتر شده است و جایی نیست سخنی از آن‎ها نشنویم. در این مطلب قصد داریم به معرفی بهترین سریال های تمام شده خارجی بپردازیم و در کنار آن همچنین بهترین سریال های در حال پخش را معرفی کنیم تا مرجع کاملی برای انتخاب سریال بعدی خود داشته باشید.
بنابراین تا انتهای این مطلب با فانبیو همراه شوید تا با لیست بهترین سریال های تمام شده و بهترین سریال های در حال پخش آمریکا یا بریتانیا آشنا شوید.

 

1) سوپرانوها (1999 تا 2007) The Sopranos

بازیگران: جیمز گاندولفینی، لوربن براکو، ادی فالکو

ژانر: درام مافیایی

تونی سوپرانو رئیس مافیای نیوجرسی است ولی حتی به‌عنوان یکی از قدرتمندترین افراد با خانواده خود و همچنین خانواده مافیا مشکلاتی دارد. سوپرانوها یکی از بهترین کمدی های سیاه است و این سریال زندگی شخصی و شغلی تونی سوپرانو را دنبال می‎کند. اگر به زندگی مافیا علاقه دارید سوپرانوها یکی از بهترین سریال های تمام شده است.

دیالوگ مشهور سریال: یک تصمیم اشتباه از دودلی بهتر است.

 

2) بازی تاج و تخت (2011 تا 2019) Games of Thrones

بازیگران: کیت هرینگتون، امیلی کلارک، پیتر دینکلیج

ژانر: فانتزی، خانوادگی، حماسی

9 خانواده اشرف‎زاده برای سلطنت بر یک سرزمین افسانه‎ای به اسم وستروس با یکدیگر مبارزه می‎کنند که منجر به یک جنگ وسیع و حضور یک نیروی شیطانی باستانی می‎شود. اگر به نزاع‎های سیاسی و فتنه‌انگیزی‌ها علاقه دارید حتما این سریال را ببینید که طرفداران انبوهی در سراسر جهان دارد.

سریال بازی تاج و تخت بعد از 8 سال، امسال به پایان رسید و بدون شک از بهترین سریال های خارجی است.

دیالوگ مشهور سریال: زمانی که بازی تاج و تخت را انجام می‎دهید، یا می‎برید یا می‎بازید. هیچ حد وسطی وجود ندارد.

 

3) مردگان متحرک (2010 تا – )

بازیگران: اندرو لینکولن، نورمن ریداس، ملیسا مک‎براید

ژانر: درام، زامبی

بدون شک خیلی از افراد می‎گویند این سریال بهترین سریال تلویزیونی است که در ژانر زامبی ساخته شده است. سریال مردگان متحرک جهانی را نشان می‎دهد که زامبی‎ها آن را تسخیر کرده‎اند و انسان‎ها باید برای بقای خود تلاش کنند.

مردگان متحرک در ایران طرفداران زیادی دارد و یکی از سریال‎هایی است که به سادگی در فهرست بهترین سریال های در حال پخش آمریکا در ژانر ترسناک قرار می‎گیرد.

دیالوگ مشهور سریال: اگر مبارزه نکنی، خواهی مرد.

 

4) بریکینگ بد (2009 – 2013) Breaking Bad

بازیگران: برایان کرانستون، آرون پاول، آنا گان

ژانر: جنایی، درام

والتر وایت یک معلم شیمی است که متوجه می‎شود مبتلا به سرطان ریه است و تنها 2 سال از عمر او باقی مانده است. او تصمیم می‎گیرد آینده مالی خانواده خود را تضمین کند، بنابراین وارد دنیای تجارت مواد مخدر می‎شود و به کمک دانش‎آموز سابق خود متامفتامین با خلوص بالا تولید می‎کند.

بریکینگ بد بدون شک یکی از بهترین سریال های تمام شده خارجی است که دیدن آن را به همه توصیه می‎کنیم. بعضی‌ها معتقدند که سریال Breaking Bad بهترین مجموعه تلویزیونی تاریخ است.

دیالوگ مشهور سریال: جان من در خطر نیست، من خود خطرم!

 

5) خانه پوشالی (2013 تا 2018) House of Cards

بازیگران: کوین اسپیسی، رابین رایت، مایکل گیل

ژانر: سیاسی، هیجانی

فرانک آندروود یکی از اعضای کنگره آمریکا به همراه همسرش انتقام کاملی از افرادی می‎گیرد که به او خیانت کردند؛ یعنی اعضای کابینه‎اش و رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا.

چرا عاشق این سریال خواهید شد؟ به نظر ما هر فردی که در حوزه سیاست فعالیت می‎کند باید این سریال را ببیند. افکار هوشمندانه‎ای که فرانک اندروود مستقیما در جلوی دوربین به نمایش می‎گذارد فوق‎العاده‌اند. علاوه بر این صدای زنگ گوشی او تا ابد در یاد شما خواهد ماند!

آخرین فصل این سریال فوق‎العاده است. کوین اسپیسی با آن که زندگی شخصی غیرصادقانه‎ای دارد ولی به این سریال اعتبار می‎بخشد و خانه پوشالی را باید به راحتی جزو لیست بهترین سریال های تمام شده قرار دهیم.

دیالوگ مشهور سریال: جاده قدرت با دورویی و حوادث جانبی هموار می‎شود.

 

6) بهتر است با ساول تماس بگیری (2015 تا – ) Better Call Saul

بازیگران: باب ادنکیرک، ریا سیهورن، جاناتان بانکر

ژانر: جنایی، درام

داستان این سریال از بریکینگ بد گرفته شده است. داستان این سریال در مورد جیمی مک‎گیل، وکیل معروف سریال بریکینگ بد، قبل از زمانی است که وکیل والتر وایت یعنی ساول گودمن شود.

چرا عاشق این سریال خواهید شد؟ این سریال با بریکینگ بد فرق دارد ولی می‎توانید در هر قسمت از فصل‎های آن هیجان خالص را احساس کنید. علاوه بر این پیش‌زمینه داستانی بسیاری از شخصیت های بریکینگ بد را توضیح می‎دهد.

دیالوگ مشهور سریال: من فردی هستم که شماره او بعد از دلال موادتان روی دفترچه تلفن‎تان نوشته شده است.

حتما بخوانید: نقد و بررسی فصل چهارم سریال Better Call Saul

7) پرورش شکست‎خورده (2003 تا – ) Arrested Development

بازیگران: جیسون بیتمن، مایکل سرا، پورشه د روسی

ژانر: خانوادگی، کمدی سیاه

زمانی که خانواده نالایق بلوث پس از موفقیت کسب‌وکارشان در حوزه توسعه املاک ورشکست می‎شوند، مایکل بلوث تصمیم می‎گیرد اداره شرکت را برعهده بگیرد. ولی سایر اعضای خانواده عجیب و بی‌مسئولیت او باعث غیرقابل تحمل بودن این شغل می‎شوند.

اگر به دنبال یک کمدی متفاوت و آشنایی با یک خانواده متفاوت‎تر هستید، سریال پرورش شکست‎خورده را به‌عنوان یکی از بهترین سریال های در حال پخش به شما معرفی می‎کنیم.

دیالوگ مشهور سریال: درست است، این مشکل بدون شک فرهنگی است. می‎دانی، مرد معمولی آمریکایی تو در یک دوره نوجوانی ابدی گیر کرده است؛ یعنی یک پرورش شکست‎خورده محسوب می‎شود!

 

8) عجیب‎ها و دیوانه‎ها (1999 تا 2000) Freaks & Geeks

بازیگران: ست روگن، باسی فیلیپ، جیمز فرانکو، جیسون سیگل

ژانر: درام دبیرستانی

این سریال تلویزیونی که فضای آن مربوط به دهه 80 می‎شود در مورد ماجرای یک خواهر و برادر پس از مرگ مادربزرگشان در دبیرستان است. مشکلات معمول نوجوانان افراد داخل مدرسه را در دو دسته قرار می‎دهد: دیوانه‎ها و عجیب‎ها.

چرا عاشق این سریال خواهید شد؟ می‎توانید تمامی ستاره‎ها را قبل از این که اوج بگیرند در این سریال ببینید!

دیالوگ مشهور سریال: بابا حق داره، من عضوی از این خانواده هستم.

 

9) دکستر (2006 تا 2013) Dexter

بازیگران: مایکل سی هال، جنیفر کارپنتر، دیوید زایاس

ژانر: قاتل سریالی، ضد قهرمان، جنایی

دکستر مورگان متخصص جرم‎شناسی پلیس میامی یک متخصص الگوی خون است ولی در شب او تبدیل به دکستر یعنی یک قاتل سریالی می‎شود که طبق یک «کد اخلاقی» خاص آدم می‎کشد.

چرا عاشق این سریال خواهید شد؟

می‎توانید ببینید نحوه تفکر یک قاتل سریالی به چه صورت است و چطور شکار خود را تعقیب می‎کند. دکستر را باید یکی از بهترین سریال های خارجی تمام شده بدانیم که با پایان متفاوت خود شما را سرگرم می‎کند و نمی‎دانید با دکستر همذات‎پنداری کنید یا او را دوست نداشته باشید.

دیالوگ مشهور سریال: هری و دوریس مورگان در پرورش من عملکردی درخشان داشتند ولی هر دو آن‎ها الان مرده‌اند. صادقانه بگویم، من آن‎ها را نکشتم.

 

10) نارنجی مد جدید است (2013 تا – ) Orange is the New Black

بازیگران: تیلور شیلینگ، دانیل بروکس، تارین منینگ

ژانر: زندان، درام

یکی از معدود سریال‎های تلویزیونی که زندگی در زندان را نشان می‎دهد، نارنجی مد جدید است، داستان پایپر چپمن را دنبال می‎کند که به علت حمل و نقل پول برای معاملات مواد مخدر به 15 ماه حبس محکوم شده است.

چرا عاشق این سریال خواهید شد؟

روابط و داستان‎های کمدی تلخی که دلیل اصلی به زندان افتادن زنان است. همچنین فصل اول این سریال براساس یک ماجرای واقعی است. علاوه بر این ترسیم یک فضای داستانی واقعی از محیط زندان باعث می‎شود سریال نارنجی مد جدید است با عنوان متفاوت خود در فهرست بهترین سریال های در حال پخش قرار گیرد که آن را به همه توصیه می‎کنیم.

دیالوگ مشهور سریال: من کمتر از دو هفته است که اینجا هستم. گرسنگی کشیدم، اذیت شدم، پشت سرم در کمین نشستند، تهدید شدم و بدتر از همه به من گفتند تیلور سویفت!

 

11) شش فوت زیر زمین (2001 تا 2005) Six Feet Under

بازیگران: مایکل سی هال، پیتر کراوزه، فرانسیس کونروی

ژانر: کمدی سیاه در یک مرده‎شورخانه

یک سریال تلویزیونی دیگر در مورد یک خانواده عجیب و غریب که تمرکز داستان آن روی خانواده فیشرها است. خانواده‎ای که اداره یک مرده‎شورخانه را برعهده دارند و سپس باید یاد بگیرند چطور با مرگ یکی از اعضای خانواده خودشان کنار بیایند.

چرا عاشق این سریال خواهید شد؟ مایکل سی هال پیش از شهرت فوق‎العاده است. اگر دنبال یکی از بهترین سریال های کامل شده کمدی هستید، شش فوت زیر زمین گزینه بسیار خوبی است.

دیالوگ مشهور سریال: خب، واقعا خیالتان راحت نمی‎شود بدانید بدبخت بودن همچنان بهتر از احمق بودن است؟

 

12) ددوود (2004 تا 2006) Deadwood

بازیگران: تیموتی اولیفانت، ایان مک‎شین، مولی پارکر

ژانر: وسترن، درام

داستان سریال در شهر کوچکی به اسم ددوود در ایالت داکوتای جنوبی در اواخر سال 1800 پس از قتل عام Custer رخ می‎دهد. و در مورد کلانتر سابق وایلد بیل هیکاک و مردی به اسم ست بالوک است که می‎خواهد زندگی جدیدی را شروع کند و البته رئیس شهر ددوود Al Swearengen را نباید فراموش کنیم.

این سریال به قدری محبوب بوده است که قصد دارند امسال با همان تیم بازیگری فیلمی به همین اسم اکران کنند. اگر به فضای وسترن در تلویزیون علاقه دارد ددوود به سادگی جزو بهترین سریال های تمام شده قرار می‎گیرد.

دیالوگ مشهور سریال: درد یا آسیب دنیا را تمام نمی‎کند. یا ناامیدی یا کتک‎های لعنتی. دنیا زمانی که بمیرید تمام می‎شود. تا آن موقع، باید بیشتر زجر بکشید. مانند یک مرد روی پاهایتان بایستید و مقابله کنید.

 

13) شرلوک (2010 تا 2017) Sherlock

بازیگران: بندیکت کامبربچ، مارتین فریمن

ژانر: کارآگاهی، درام

این مجموعه تلویزیونی که یکی از محبوب ترین سریال های جهان است داستان شخصیت شرلوک‎ هولمز را در اوایل قرن بیستم در لندن به همراه جان واتسن نشان می‎دهد که یک سرباز قدیمی جنگ افغانستان است.

چرا عاشق این سریال خواهید شد؟ بندیکت در نقش شرلوک هولمز واقعا بی‌نظیر است. از طرفی دیدن یک شخصیت شرلوک هولمز دیگر در دنیای رسانه آن هم در یکی از بهترین سریال های تمام شده فوق‎العاده است.

دیالوگ مشهور سریال: اندرسون، من روانی نیستم. من یک جامعه‌ستیز بیش‌فعال هستم. بیشتر تحقیق کن.

 

14) دانتون ابی (2010 تا 2015) Downton Abbey

بازیگران: هیو بونه‎ویل، فیلیس لوگان، الیزابت مک‎گاورن

ژانر: تاریخی، درام

داستان این سریال تلویزیونی در سال‎های پیش از جنگ جهانی دوم اتفاق می‎افتد و زندگی خانواده کرالی را نشان می‎دهد. به دنبال مرگ لرد گرانتهام پس از غرق شدن تایتانیک، متیو کرالی ناگهان رئیس قصر دانتون ابی می‎شود. اگر دنبال یک سریال تاریخی هستید تا با زندگی اشراف‎زادگان بریتانیا آشنا شوید بدون شک سریال دانتون ابی یکی از بهترین سریال های تمام شده با این موضوع است.

چرا عاشق این سریال خواهید شد؟ مگی اسمیت سرشار از شکوه، ادعا و طعنه‎گویی است!

دیالوگ مشهور سریال: عزیزم بدبین نباش. این طبقه بسیار متوسط است.

 

15) پرونده‎های مجهول (1993 تا 2002) The X-Files

بازیگران: جیلین اندرسون، دیوید دوکاونی

ژانر: اف‎بی‎آی، علمی تخیلی

به راحتی می‎توانیم فرض کنیم همه سریال پرونده های مجهول را می‎شناسند. این سریال تلویزیونی شاخص داستان دو مامور اف‎بی‎آی به اسامی فاکس مالدر و دانا اسکالی را دنبال می‎کند. تحقیقات آن‎ها در مورد پرونده‎های ماورالطبیعه منجر به کشف توطئه‎های بیگانگان در دولت می‎شود.

پرونده‎های مجهول برای افرادی که دوست دارند با اسرار بیگانگان و دنیای فرازمینی آشنا شوند یکی از بهترین سریال های تمام شده است. آیا واقعا ما در این کهکشان تنها هستیم؟

چرا عاشق این سریال خواهید شد؟ فوق‎العاده هوشمندانه و با شکوه است. این سریال را می‎توانیم یک پیش درآمد برای سریال سوپرنچرال بدانیم.

دیالوگ مشهور سریال: و یک دروغ آقای مالدر به شکل قانع‎کننده‎ای بین دو حقیقت قرار گرفته است.

 

16) نخاله‎ها (2009 تا 2013) Misfits

بازیگران: ناتان استوات جارت، ایوان ریان

ژانر: کمدی بریتانیایی، درام، فانتزی

ناتان، کلی، سیمون، آلیشا و کورتیس همگی خلافکاران جوانی هستند که باید خدمات اجتماعی انجام دهند ولی صاعقه یک طوفان عجیب به آن‎ها قدرت‎های ماورایی می‎دهد. بهترین بخش ماجرا این است که رابرت شیهان که نقش ناتان را بازی می‎کند پسر واقع شروری است که اصلا نمی‎توانید او را دوست نداشته باشید.

چرا عاشق این سریال خواهید شد؟

زمانی که سعی می‎‎کنید این سریال را به کسی توضیح دهید فقط خنده‎دار به نظر می‎رسد. از آن دست سریال‎هایی که شما یک‌شبه تماشا خواهید کرد چون نمی‎توانید دست از تماشای آن بکشید. خنداندن هنری است که بسیاری از سریال‎ها موفق به آن نمی‎شوند ولی اگر دنبال یک کمدی متفاوت هستید این سریال یکی از بهترین سریال های تمام شده کمدی است.

دیالوگ مشهور سریال: هی، شما همه فوق قهرمانید؟ به دل نگیرید ولی کدام جهان خراب‌شده‎ای به شما اجازه داده این‌طور باشید؟

 

17) غریبه (2014 تا – ) Outlander

بازیگران: کترینا بلف، سم هیوین

ژانر: تاریخی، درام، فانتزی، رمانتیک

داستان این سریال در مورد فردی به اسم کلیر راندال یک پرستار جنگ در سال 1945 است که به زمان گذشته و سال 1743 برمی‎گردد. او که متاهل است، مجبور می‎شود با جیمی فریزر یک مبارز جوان اسکاتلندی ازدواج کند.

سفر در زمان همیشه جذاب بوده است و دیدن سریالی با این موضوع که توانسته است بین ژانر فانتزی و درام تعادل ایجاد کند هیجان‎انگیز است و از سوی دیگر غریبه را در لیست بهترین سریال های در حال پخش ما قرار می‎دهد.

دیالوگ مشهور سریال: آخرین باری که این جا بودم اسمم کلیر راندال بود، سپس کلیر بوچمامپ و کلیر فریزر. سوال این است که چه کسی می‎خواستم باشم؟

 

18) پسران هرج و مرج (2008 تا 2014) Sons of Anarchy

بازیگران: چارلی هونام، کیتی سیگال، مارک بون جونیور

ژانر: درام، جنایی

محوریت داستان این سریال در مورد کشمکش‎ها و نزاع‎های داخل یک باشگاه موتورسیکلت به اسم پسران هرج و مرج است که کارهای قانونی و غیرقانونی انجام می‎دهند. رئیس این باشگاه به اسم کلی می‎خواهد همه چیز همانطور که است باشد، ولی پسرخوانده او جکس که همچنین معاون رئیس است می‎خواهد شرایط را تغییر دهد.

چرا عاشق این سریال خواهید شد؟

در دو کلمه باید بگوییم: (به‌علت حضور) چارلی هونام.

دیالوگ مشهور سریال: یک یاغی واقعی بین شور داخل قلب خود و منطق داخل مغزش تعادل پیدا می‎کند. نتیجه تعادل بین قدرت و حق است.

 

19) مد من (2007 تا 2015) Mad Men

بازیگران: جان هام، الیزابت ماس

ژانر: تاریخی، درام

فضای داستانی فیلم در دهه 60 میلادی و در مورد زندگی مردانی است که در یک بنگاه تبلیغاتی به اسم بنیان‎گذاران نابغه آن یعنی استرلینگ کوپر و دونالد دراپر در خیابان مدیسون کار می‎کنند. اما دونالد دراپر کسی که ادعا می‎کند نیست. سریال مد من با شخصیت‎پردازی عالی، دیالوگ‎نویسی متفاوت و باورپذیری آن یکی از بهترین سریال های تمام شده امریکایی است.

چرا عاشق این سریال خواهید شد؟

با زندگی واقعی در دهه 60 میلادی آشنا خواهید شد.

دیالوگ مشهور سریال: می‎خوای چی بگم؟

 

20) اتاق خبر (2012 تا 2014) The Newsroom

بازیگران: جف دانیلز، امیلی مورتیمر، دو پنل

ژانر: درام

این مجموعه تلویزیونی همانطور که باید حدس زده باشید در مورد یک اتاق خبر است و تغییراتی که در آن به دنبال ورود یک تیم جدید رخ می‎دهد که مسئولیت این بخش را برعهده می‎گیرند و این تغییرات به ویژه روی مجری اخبار ویل مک‎اووی تاثیر می‎گذارد.

چرا عاشق این سریال خواهید شد؟

داستان‎ها واقعی و شگفت‎انگیز هستند. جف دانیلز استثنائی است.

دیالوگ مشهور سریال: من سخت تلاش کردم تا خارج از محیط کار با کسی دوست نباشم و واقعیت رو بخوام بگم، تا زمانی که تو نیامده بودی رابطه دوستانه‎ای داخل محیط کار هم با کسی نداشتم.

 

21) آرمان‎شهر (2013 تا 2014) Utopia

بازیگران: پاول هیگینز، آدیل اختار

ژانر: درام سیاه، علمی تخیلی، معمایی

گروهی از افراد در محیط آنلاین با یکدیگر آشنا می‎شوند و سپس یک رمان تصویری عجیب پیدا می‎کنند که ظاهرا کتاب خطی یک آیین دینی است. این گروه سپس متوجه می‎شوند تحت هدف یک گروه مرموز به اسم «شبکه» قرار گرفته‎اند. این سریال بریتانیایی با سریال استرالیایی با همین اسم فرق دارد.

چرا عاشق این سریال خواهید شد؟

این سریال فوق‎العاده تاریک است و شخصیت‎هایی دارد کاملا شیطانی، که هیچ رحمی ندارند. سریال های تلویزیونی بریتانیا همیشه عالی بودند و این از جمله سریال‎هایی است که اغلب نادیده گرفته می‎شود ولی ندیدن آن اشتباه است!

دیالوگ مشهور سریال: به‌عنوان یک کار هنری خوب است. داستان‎ها، خالص… رویای خیالی. مثل این است که دری به یک جهان دیگر باز شده است. چرا با تظاهر به این که واقعی است از ارزش آن کم کنیم؟

 

22) دارودسته (2004 تا 2011) Entourage

بازیگران: آدریان گرنیر، کویل دیلون، کوین کانلی

ژانر: درام، کمدی

این مجموعه تلویزیونی داستان یک ستاره روبه‌اوج سینما به اسم وینس چیس را دنبال می‎کند که با کمک دارودسته منتخب خود یعنی دوستان از زمان کودکی خود راه و چاه این صنعت را یاد می‎گیرند و از بچه‎های عادی به افرادی مشهور تبدیل می‎شوند.

چرا عاشق این سریال خواهید شد؟

هر قسمت از فصل‎های این سریال تنها 20 دقیقه یعنی بسیار کوتاه و مناسب است. دیدن سریال برای شب‎هایی عالی است که خسته هستید و نمی‎خواهید زیاد خودتان را درگیر چیزی کنید. جرمی پیون در نقش Ari Gold فوق‎العاده است.

 

23) وایکینگ‎ها (2013 تا – ) Vikings

بازیگران: تراویس فیمل، گوستاو اسکاشگورد، کاترین وینیک

ژانر: تاریخی، درام، ماجراجویی

این سریال داستان راگنار لاثبروک، یک کشاورز اهل اسکاندیناوی است که در نهایت به بزرگترین قهرمان عصر خود و شاه قبایل وایکینگ تبدیل می‎شود. افسانه‎ها می‎گویند او در حقیقت از نسل مستقیم اودین (خدای خدایان آسیر در اساطیر اسکاندیناوی) است. اگر به افسانه‎ها و همچنین وایکینگ‎ها علاقه دارید سریال وایکینگ ها یکی از بهترین سریال های در حال پخش است.

دیالوگ مشهور سریال: امیدوارم روزی برسد که خدایان ما دوستان‎مان شوند.

 

24) سقوط (2013 تا – ) The Fall

بازیگران: جیلین اندرسون، جیمی درنان

ژانر: جنایی، معمایی

داستان این سریال جذاب یک موش و گربه بازی بین یک قاتل سریالی در شهر بلفست ایرلند شمالی به اسم پاول اسپکتر و استلا گیبسون یک کارآگاه زن از پلیس شهر لندن است. اگر به دنیای معماهای جنایی علاقه دارید سقوط جزو بهترین سریال های در حال پخش آمریکا است که هنوز بعد از 6 سال جذابیت خود را حفظ کرده است.

 

25) کارنوال (2003 تا 2005) Carnivale

بازیگران: مایکل جی اندرسون، آدرین باربو، کلنسی براون

ژانر: تاریخی، درام، فانتزی

داستان این سریال در سال 1934 و دوران رکود اقتصادی بزرگ آمریکا رخ می‎دهد و زندگی فردی به اسم بن هاوکینز را نشان می‎دهد. یک فراری که به یک کارنوال در حال سفر ملحق می‎شود و در طرف دیگر ماجرا برادر جاستین کرو یک کشیش معتقد به مذهب متدیست قرار می‎گیرد تا نبرد بین شر و خیر به تصویر کشیده شود.

چرا عاشق این سریال خواهید شد؟

تا حالا سریالی شبیه به این ندیده‌ایم. سریالی تاریک که تقریبا تماشای آن خفه‎کننده است ولی نمی‎توانید نگاه خود را از آن بردارید.

دیالوگ مشهور سریال: اصطلاح «معامله با شیطان» به یادم افتاد.

 

26) وایر (2002 تا 2008) The Wire

بازیگران: دومینیک وست، لنس ردیک، سونجا سوهن

ژانر: جنایی، درام

این مجموعه تلویزیونی در مورد وقایع مختلف شهر بالتیمور مانند تجارت مواد مخدر و ماموریت کارآگاه جیمز مک‎‎نالتی است که قصد دارد رییس گروه دلال مواد یعنی Avon Barksdale را دستگیر کند.

چرا عاشق این سریال خواهید شد؟ شجاعانه و واقعی است. بسیاری از افراد فکر می‎کنند وایر بهترین سریال تاریخ و بدون شک یکی از بهترین سریال های تمام شده خارجی است.

دیالوگ مشهور سریال: جیمی زندگی می‎دونی چیه؟ آشغالیه که وقتی منتظر لحظاتی هستی که هرگز نمیان، رخ میده.

 

27) دره سیلیکون (2014 تا – ) Silicon Valley

بازیگران: جان السچلر، مایک جاج، دیو کرینسکی

ژانر: کمدی

داستان این سریال از موفقیت سازنده خود آن به‌عنوان یک مهندس دره سیلیکون الهام گرفته است. این کمدی ما را به سفری به درون دره سیلیکون می‎برد تا ببینیم چطور افرادی که ظاهرا شایسته موفقیت هستند در مدیریت آن کمترین توانایی را دارند. بدون شک دره سیلیکون برای علاقه‎مندان به دنیای فناوری از جمله بهترین سریال های در حال پخش آمریکا به شمار می‎رود. بهترین نکته این سریال طنز هوشمندانه آن است به ویژه اگر با اینترنت سروکار داشته باشید.

دیالوگ مشهور سریال: استیو جابز یک قیافه‎گیر بود. او حتی یک خط کد ننوشت.

 

28) برادچرچ (2013 تا 2017) Broadchurch

بازیگران: دیوید تننت، الیویا کلمن

ژانر: درام

داستان سریال در شهر ساحلی ظاهرا آرام و ساکت برادچرچ رخ می‎دهد و در مورد ماجرای قتل یک پسر 11 ساله است و این که کل فضای شهر پوشیده از راز می‎شود.

چرا عاشق این سریال خواهید شد؟ این سریال بریتانیایی در ژانر معمایی بهترین است!

بهترین دیالوگ سریال: من مردی هستم که می‌شینه و به خودش می‎خنده.

 

29) لانگ مایر (2012 تا 2017) Longmire

بازیگران: رابرت تیلور، کتی سکف، لو دیاموند فیلیپس

ژانر: وسترن، جنایی

سریال براساس رمانی به همین اسم ساخته شده است و ماجرای آن در مورد والت لانگ مایر کلانتر شهر کوچکی در ایلات وایومینگ است. لانگ مایر یک مرد سنتی و سوگوار زن خود است. او متوجه می‎شود که احتمالا زن او به قتل رسیده است و همراه با تیمی سعی می‎کند ماجرای قتل او را حل کند. بهترین نکته ماجرا استرالیایی بودن رابرت تیلور است! این سریال برای تماشا با خانواده عالی است.

 

30) جسیکا جونز (2015 تا 2019) Jessica Jones

بازیگران: کریستن ریتر، ریچل تیلور، اکا داروایل

ژانر: اکشن، جنایی

این سریال بهترین بخش از سری سریال های مارول است. جسیکا جونز رسما به حرفه خود به‌عنوان یک فوق قهرمان پایان داده و حالا کارآگاه خصوصی مشتریانی است که جرات می‎کنند وارد دفتر او شوند. او در این مسیر با افرادی با قدرت‎های خارق‎العاده روبرو می‎شود. جسیکا جونز با پس‌زمینه آن در کتاب‎های کمیک یکی از بهترین سریال های تمام شده اکشن به شمار می‎رود.

چرا عاشق این سریال خواهید شد؟

فوق قهرمانی را خواهید دید که سیگار می‎کشد، نوشیدنی می‌نوشد و اخلاق بدی دارد!

دیالوگ مشهور سریال: فکر می‎کنید تنها افرادی هستید که عزیزی رو از دست دادید؟ فکر می‎کنید تنها کسانی هستید که درد دارید؟ فکر می‎کنید می‎تونید چرت‌وپرت‎هاتون رو تحویل من بدید؟ حق ندارید این کار رو بکنید! عوضی‎ها درد کوفتیتون رو بردارید و با اون زندگی کنید!

 

سخن پایانی درباره بخش اول فهرست بهترین سریال های تمام شده و در حال پخش

بدون شک تعداد سریال‎هایی که روزانه در آمریکا یا بریتانیا پخش می‎شوند بسیار گسترده‎تر از فهرست بالا است؛ اما سعی کردیم تا لیست بهترین سریال های تمام شده را با عناوینی پر کند که نه تنها امتیاز بالایی در سایت‎های مرجع سینمایی دارند بلکه جوایز زیادی گرفته‎اند. از طرفی تلاش کردیم تا با معرفی بهترین سریال های در حال پخش شما را در جریان بهترین سریال های در حال پخش آمریکا و بریتانیا بگذاریم تا اگر می‎خواهید به میلیون‎ها طرفدار دیگر آن‎ها بپیوندید، بدانید چه سریال‎هایی را بهتر است انتخاب کنید.

زمان معرفی بهترین سریال های تمام شده ژانرهای گوناگونی را در نظر گرفتیم تا هر سلیقه‎ای را راضی نگه داریم. با وجود این اگر با سریال خارجی خوبی آشنا هستید که در فهرست بالا و بخش دوم مقاله بهترین سریال‌های تمام‌شده و در حال پخش قرار نمی‎گیرد لطفا تجربه تماشای آن را با ما و سایر خوانندگان سایت در میان بگذارید.

 

منبع: Stayathomemum


به نظر شما بهترین فیلم های ماجراجویی تاریخ کدام‌ها هستند؟ اگر شما نیز از جمله افراد علاقه‌مند به فیلم های هیجان انگیز و جذاب هستید، اما درباره این که کدام یک از فیلم های ماجراجویی تاریخ سینما ارزش دیدن دارند تردید دارید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید؛ تا فهرستی از بهترین فیلم های ماجراجویی جهان را از گذشته تا به امروز به شما معرفی کنیم.

 

1. مهاجمان صندوق گم شده (1981) Raiders of the Lost Ark

فیلم مهاجمان صندوق گم شده یک فیلم ماجراجویانه به کارگردانی استیون اسپیلبرگ و نویسندگی لارنس کاسدان است. این فیلم بر اساس داستانی از جورج لوکاس و فیلیپ کافمن ساخته شده و در سال 1981 بر روی پرده سینماها رفته است. این فیلم توانست 4 جایزه اسکار را تصاحب کند و در سال 1982 نیز کاندید دریافت 5 جایزه اسکار دیگر شد. پس دور از ذهن نیست که این فیلم را در فهرست بهترین فیلم های ماجراجویی تاریخ قرار دهیم.

دانلود فیلم با کیفیت 1080
دانلود فیلم با کیفیت 720
تماشای آنلاین

 

2. پارک ژوراسیک (1993) Jurassic Park

پارک ژوراسیک یک فیلم علمی تخیلی ماجراجویانه آمریکایی به کارگردانی استیون اسپیلبرگ است که داستان آن بر اساس رمانی به همین نام نوشته شده است. این فیلم نیز به عنوان یکی از بهترین فیلم های ماجراجویی تاریخ و پرفروش ترین فیلم در کارنامه استیون اسپیلبرگ شناخته می‌شود. پارک ژوراسیک در سال 1994 توانست 3 جایزه اسکار از جمله اسکار بهترین تدوین صدا، بهترین میکس صدا و بهترین جلوه‌های تصویری را از آن خود کند.

دانلود فیلم با کیفیت 1080
دانلود فیلم با کیفیت 720
تماشای آنلاین

 

3. ارباب حلقه ها: یاران حلقه (2001) The Lord of Rings: The Fellowship of the Ring

فیلم ارباب حلقه ها: یاران حلقه یک فیلم خیال پردازی حماسی محصول سال 2001 است که توسط پیتر جکسون کارگردانی شده است. این فیلم بر اساس جلد اول رمان ارباب حلقه‌ها نوشته جی.آر.آر تالکین ساخته شده است و بخش اول از سه گانه سینمایی محبوب ارباب حلقه‌ها به حساب می‌آید. ارباب حلقه ها با درآمد 871 میلیون دلار یکی از موفق‌ترین‌های باکس آفیس در کل دنیا و یکی از بهترین فیلم های ماجراجویی تاریخ محسوب می‌شود.

دانلود فیلم با کیفیت 1080
دانلود فیلم با کیفیت 720
تماشای آنلاین

 

4. ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی (1989) Indiana Jones and the Last Crusade

رده چهارم فهرست بهترین فیلم های ماجراجویی تاریخ را نیز یکی دیگر از فیلم های استیون اسپیلبرگ به نام ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی به خود اختصاص داده است. این فیلم داستان یک پروفسور باستان شناس را روایت می‌کند که برای بازگرداندن اشیای تاریخی به موزه‌ها تلاش می‌کند. از افتخارات این فیلم می‌توان به دریافت جایزه اسکار بهترین تدوین صدا و نامزد شدن برای 2 جایزه اسکار دیگر در سال 1990 اشاره کرد.

 

5. امپراطوری ضربه می‌زند (1980) The Empire Strikes Back

فیلم امپراطوری ضربه می‌زند که با عنوان جنگ ستارگان نیز شناخته شده است، دومین فیلم از سری فیلم های جنگ ستارگان است. این فیلم در ژانر فانتزی، اکشن و ماجراجویی ساخته شده است. نوشتن فیلم نامه این فیلم برعهده لگ براکت بوده و توسط اروین کرشنر کارگردانی شده است.

دانلود فیلم با کیفیت 1080
دانلود فیلم با کیفیت 720
تماشای آنلاین

 

6. ارباب حلقه ها: بازگشت پادشاه (2003) The Lord of the Rings: The Return of the  King

بازگشت پادشاه یکی دیگر از فیلم های سری موفق مجموعه سینمایی ارباب حلقه ها است که توانسته 11 جایزه اسکار را به خود اختصاص دهد و با فروش 1.1 میلیارد دلاری تا سال 2003 پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای جهان باشد. این فیلم بر اساس جلد سوم رمان جی.آر.آر تالکین ساخته شده و کارگردانی آن نیز بر عهده پیتر جکسون کارگردان معروف سینما بوده است.

 

7. ارباب حلقه‌ها: دو برج (2001) The Lord of the Rings: The Two Towers

وقتی صحبت از بهترین فیلم های ماجراجویی تاریخ به میان می‌آید نام سری فیلم های ارباب حلقه ها همیشه می‌درخشد. سری دو برج این مجموعه یکی دیگر از فیلم‌های سینمایی به کارگردانی پیتر جکسون است که بر اساس جلد دوم رمان ارباب حلقه‌های جی.آر.آر تالکین تولید شده و توانسته برای چندین جایزه اسکار نامزد شود و دو جایزه اسکار را نیز تصاحب کند.

 

8. دزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاه (2003) Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl

نفرین مروارید سیاه اولین فیلم از سری فیلم های دزدان دریایی کارائیب است که توسط گور وربینسکی کارگردانی شده است. این فیلم به شدت مورد حمایت شرکت والت دیزنی بوده است. طوری که این شرکت قسمتی از پارک دیزنی لند را برای تولید در اختیار سازندگان آن قرار داده است.

 

9. ایندیانا جونز و معبد مرگ (1984) Indiana Jones and the Temple of Doom

ایندیانا جونز و معبد مرگ از دیگر فیلم های اکشن ماجراجویی آمریکایی و دومین فیلم از مجموعه فیلم های ایندیانا جونز به کارگردانی استیون اسپیلبرگ است. در این فیلم بازیگرانی چون هریسون فورد در نقش ایندیانا جونز و کیت کاپشاو در نقش ویلی اسکات نقش آفرینی کرده‌اند. فیلم های مجموعه ایندیانا جونز از پایه‌های ثابت فهرست بهترین فیلم های ماجراجویی تاریخ هستند.

 

10. بازگشت به آینده (1985) Back to the Future

فیلم سینمایی بازگشت به آینده یکی دیگر از بهترین فیلم های ماجراجویی خارجی به حساب می‌آید. این فیلم در سال 1985 به کارگردانی رابرت زمکیس و تهیه کنندگی استیون اسپیلبرگ تولید شده و فیلمنامه آن نیز توسط باب گیل نوشته شده است. این فیلم در زمان تولید خود به پرفروش ترین فیلم سال تبدیل شد و نقدهای بسیار عالی دریافت کرد.

 

11. گانیز (1985) The Goonies

فیلم گانیز یک فیلم کمدی تخیلی آمریکایی است که در سال 1985 توسط ریچارد دونر کارگردانی شده است. فیلم نامه آن توسط Chris Columbus و بر اساس داستانی از استیون اسپیلبرگ نوشته شده است. در اولین هفته عرضه، این فیلم 9 میلیون دلار فروش داشت و در طول یک سال 61 میلیون دلار از آن به فروش رسید.

 

12. جان سخت (1988) Die Hard

یکی دیگر از شناخته شده‌ترین و بهترین فیلم های ماجراجویی دنیا فیلم سینمایی جان سخت در سبک اکشن است که در سال 1988 اولین نسخه آن عرضه شد. این فیلم توسط جان مک تیرنان کارگردانی شده و نوشته استیون ای. د سوزا و جب استارت است. برای تولید این فیلم 28 میلیون دلار هزینه شده است.

 

13. خوب، بد، زشت (1966) The Good, the Bad and the Ugly

یکی دیگر از معروف ترین فیلم های ماجراجویی فیلم ایتالیایی وسترن اسپاگتی خوب، بد، زشت ساخته سرجو لئونه محصول سال 1966 است. این فیلم سومین و آخرین فیلم از سه‌گانه دلار است که در آن بازیگرانی چون کلینت ایستوود، ایلای والاک و لی وان کلیف نقش آفرینی کرده‌اند.

 

14. نجات سربازان رایان (1998) Saving Private Ryan

فیلم نجات سربازان رایان از ساخته‌های کارگردان معروف فیلم های ماجراجویی ، استیون اسپیلبرگ و نوشته رابرت رودات است که داستان آن به زمان جنگ جهانی دوم و نبرد نرماندی مربوط می‌شود. از مشهورترین قسمت‌های این فیلم می‌توان به 27 دقیقه آغازین آن که مربوط به رسیدن نیروهای متفقین به فرانسه می‌شود اشاره کرد. تا این‌جا شاهد نقش پررنگ اسپیلبرگ در فهرست بهترین فیلم های ماجراجویی تاریخ بوده‌ایم.

 

15. لورنس عربستان (1962) Lawrence of Arabia

یکی دیگر از بهترین فیلم های ماجراجویی تاریخ فیلم بریتانیایی لورنس عربستان است که بر اساس زندگی نامه توماس ادوارد لورنس ساخته شده است. کارگردان این فیلم دیوید لین است و تهیه کنندگی آن را سم اسپیگل بر عهده گرفته است. این فیلم بر اساس فیلمنامه رابرت بولت و مایکل ویلسون ساخته شده است.

 

16. مسیر بازگشت یک سگ به خانه (2019) A Dog’s Way Home

فیلم مسیر بازگشت یک سگ به خانه یکی از جدیدترین فیلم های درام و ماجراجویی است که در سال 2019 منتشر و وارد لیست بهترین فیلم های ماجراجویی تاریخ شده است. کارگردان این فیلم چارلز مارتین اسمیت است و فیلمنامه آن توسط دبلیو. بروس کامرون و Cathryn Michon و بر اساس کتاب کامرون نوشته شده است.

 

17. آپولو 13 (1995) Apollo 13

فیلم آپولو 13 یکی دیگر از بهترین فیلم های ماجراجویی خارجی است. این فیلم در سال 1995 به کارگردانی ران هاوارد و بازی تام هنکس در آمریکا تولید شده است. این فیلم برای 9 جایزه اسکار نامزد شد که در نهایت موفق شد دوجایزه بهترین صدا و تدوین را تصاحب کند. داستان فیلم مربوط به پروژه آپولو 13 و سومین فرود انسان روی کره ماه است.

 

18. جادوگر شهر از (1939) The Wizard of Oz

فیلم سینمایی جادوگر از، یک فیلم آمریکایی ساخته ویکتور فلمینگ است که بر اساس رمان کودکانه ال. فرانک باوم به نام جادوگر بی‌نظیر ساخته شده است. داستان فیلم درباره دخترکی به نام دوروتی است که همراه سگ و خانه‌اش توسط گردبادی به آسمان می‌رود و سپس در سرزمینی به نام اُز فرود می‌آید.

جادوگر شهر اُز یکی از بهترین فیلم های کودکانه تاریخ سینما است و تماشای آن می‌تواند ساعات خوشی برای خانواده بسازد.

 

19. مومیایی (1999) The Mummy

فیلم مومیایی یکی دیگر از فیلم های آمریکایی با ژانر اکشن، ماجراجویی، فانتزی و ترسناک در فهرست بهترین فیلم های ماجراجویی تاریخ است. کارگردانی مومیایی را استیون سامرز بر عهده داشته است. از بازیگران اصلی این فیلم می‌توان به براندان فریزر، ریچل وایس، جاناتان هاید، جان هانا، کوین جی اکونر، اودد فهر، آرنولد وسلو، پاتریشیا ولاسکوئز، اریک آواری، امید جلیلی، برنارد فاکس و استیون دانهام اشاره کرد.

 

20. کودکی که پادشاه خواهد شد (2019) The Kid Who Would Be King

یکی دیگر از جدیدترین فیلم های ماجراجویی که در سال 2019 منتشر شده، فیلم بریتانیایی-آمریکایی کودکی که پادشاه خواهد شد است. این فیلم براساس فیلمنامه‌ای از Joe Cornish و به کارگردانی خود او ساخته شده است. از ستاره‌های این فیلم می‌توان به Louis Ashbourne Serkis ،Tom Taylor ،Rebecca Ferguson و Patrick Stewart اشاره کرد.

 

21. آخرین موهیکان (1992) The Last of the Mohicans

آخرین موهیکان یک فیلم حماسی سیاسی است که داستان آن به سال 1757 میلادی و جنگ میان فرانسویان و سرخ‌پوستان مربوط می‌شود. کارگردان این فیلم مایکل مان است و فیلم بر اساس رمانی از فنمور کوپر به همین نام ساخته شده است. فروش گیشه فیلم آخرین موهیکان معادل 75.5 میلیون دلار آمریکا و هزینه ساخت آن نیز  برابر 40 میلیون دلار بوده است.

 

22. دورافتاده (2000) Cast Away

فیلم دورافتاده یک فیلم حماسی درام آمریکایی به کارگردانی رابرت زمیکس و با بازی تام هنکس و هلن هانت است. فیلم، داستان یک مامور پست را روایت می‌کند که به دنبال سقوط هواپیمایش 4 سال به تنهایی در جزیره‌ای دور افتاده زندگی می‌کند. فیلم دور افتاده توانست توجه منتقدین زیادی را به سمت خود جلب کند و تام هنکس برای بازی در این فیلم در هفتاد و سومین جشنواره اسکار نامزد جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد شد.

 

23. آرواره‌ها (1975) Jaws

آرواره‌ها محصول سال 1957 کشور آمریکاست که توسط استیون اسپیلبرگ کارگردانی و بر اساس رمانی به همین نام از پیتر بنچلی ساخته شده است. این فیلم در زمان انتشار خود توانست سه جایزه اسکار بهترین موسیقی، بهترین تدوین و بهترین میکس صدا به همراه جایزه گلدن گلوب بهترین موسیقی و بفتای بهترین موسیقی را به دست بیاورد و نامزد اسکار بهترین فیلم شود. همه این موارد ما را مجاب کرد تا این فیلم را در لیست بهترین فیلم های ماجراجویی تاریخ بیاوریم.

 

24. پیشتازان فضا (2009) Star Trek

فیلم پیشتازان فضا سال 2009 سری یازدهم از مجموعه فیلم‌های تولید شده بر اساس مجموعه پیشتازان فضا است که توسط جی.جی. آبرامز کارگردانی شده و فیلمنامه آن نیز نوشته روبرتو اورکی و الکس کورتزمان است. داستان این فیلم مربوط به بازگشت به گذشته و بررسی شخصیت مسافران سفینه فضایی انترپرایز می‌شود.

به میانه فهرست بهترین فیلم های ماجراجویی تاریخ رسیدیم. فیلم‌های معرفی‌شده تا این‌جا مورد توجه شما قرار گرفته است؟

 

25. نابودگر (1984) The Terminator

این فیلم اولین سری از مجموعه سینمایی آمریکایی نابودگر است که به عنوان یکی از بهترین فیلم های ماجراجویی تاریخ سینما در سال 1984 تولید شده است. کارگردانی نابودگر برعهده کارگردان مطرح آمریکایی جیمز کامرون بوده و آرنولد شوارتزنگر، مایکل بین و لیندا همیلتون در آن نقش‌آفرینی کرده‌اند.

 

26. عشق بازی با سنگ (1984) Romancing the Stone

عشق بازی با سنگ فیلمی کمدی درام ساخته رابرت زمیکس است. فیلم‌نامه این فیلم نوشته دایان توماس است. این فیلم رکورد فروش 86 میلیون دلاری را در باکس آفیس جهانی به ثبت رساند و همین امر موجب شد که بازیگر آن، کاتلین ترنر به یک ستاره تبدیل شود. هم‌چنین تصویر قدرتمندتری را از مایکل داگلاس به‌عنوان بازیگر نقش اول به نمایش گذاشت.

 

27. روز استقلال (1996) Independence Day

فیلم سینمایی روز استقلال یک فیلم علمی تخیلی ساخت آمریکا و ساخته کارگردان و نویسنده آلمانی رولند امریش است؛ که در سال 1996 منتشر شد. در حالی که برای فیلم روز استقلال هفتاد و پنج میلیون دلار هزینه شد این فیلم با فروش بی سابقه بیش از 817 میلیون دلار توانست به پرفروش ترین فیلم سال و پرفروش ترین فیلم در کارنامه هنری ویل اسمیت، بازیگر اصلی آن تبدیل شود. روز استقلال یکی از فیلم های علمی-تخیلی در فهرست بهترین فیلم های ماجراجویی تاریخ است.

 

28. عروس شاهزاده (1987) The Princess Bride

فیلم عروس شاهزاده یک فیلم 98 دقیقه‌ای کمدی رمانتیک و فانتزی به کارگردانی راب رینر و نقش آفرینی ستارگانی چون کری الویس، رابین رایت، مندی پتینکین و آندره جاینت است. داستان این فیلم بر اساس رمانی به همین نام از ویلیام گلدمن در سال 1973 نوشته شده است.

 

29. انتقام جویان (2012) The Avengers

فیلم انتقام جویان در انگلستان و ایرلند با عنوان گردهمایی انتقام جویان مارول نیز شناخته شده است. این فیلم تخیلی و ابرقهرمانانه محصول کشور آمریکا به کارگردانی و نویسندگی جاس ویدون است؛ که در سال 2012 به‌عنوان ششمین کار مستقل مارول استودیوز توسط این شرکت و شرکت والت دیزنی پیکچرز تولید شده است.

 

30. کنار من بمان (1986) Stand by Me

کنار من بمان یک فیلم کمدی درام و ماجرایی به کارگردانی راب رینر است که بر اساس رمانی به نام The Body از استیون کینگ ساخته شده است. داستان این فیلم درباره ماجراجویی‌های 4 دوست صمیمی است که در میانه ماجراجویی‌های خود با اتفاقات مختلفی رو به رو می‌شوند. این فیلم به‌عنوان یکی از بهترین فیلم های ماجراجویی تاریخ شناخته می‌شود.

 

31. فراری (1993) The Fugitive

فیلم فراری که با اقتباس از مجموعه تلویزیونی دهه 60 ساخته شده، به یکی از موفق‌ترین فیلم‌ها با بازی هریسون فورد تبدیل شد. این فیلم علاوه بر این که توانست فروش گیشه 369 میلیون دلاری را به خود اختصاص دهد، با دریافت امتیاز 94 درصد به یکی از فیلم های مورد پسند منتقدان در سایت راتن تومیتوز و یکی از بهترین فیلم های ماجراجویی تاریخ سینما تبدیل شد.

 

32. شکار برای اکتبر سرخ (1990) The Hunt for Red October

شکار برای اکتبر سرخ فیلمی در ژانر اکشن، تریلر سیاسی، درام، تکنو تریلر و جاسوسی به کارگردانی جان مک تیرنان است که توسط شرکت توزیع کننده پارامونت پیکچرز عرضه شده است. از ستاره‌های این فیلم می‌توان به شان کانری، اسکات گلن، جیمز ارل جونز، سام نیل و جاس اکلند اشاره کرد.

 

33. هابیت: برهوت اسماگ (2013) The Hobbit: The Desolation of Smaug

برهوت اسماگ بخش دوم از سه گانه سینمایی هابیت است که در سال 2013 به کارگردانی، نویسندگی و تهیه کنندگی پیتر جکسون تولید و توسط شرکت توزیع کننده نیولاین سینما عرضه شد. فیلمنامه آن بر اساس رمانی به همین نام از جی.آر. آر تالکین نوشته شده است. داستان فیلم به شصت سال پیش از داستان ارباب حلقه‌ها مربوط می‌شود. هابیت هم مانند ارباب حلقه ها در فهرست بهترین فیلم های ماجراجویی تاریخ حضور دارد.

 

34. کینگ کونگ (2005) King Kong

یکی دیگر از آثاری که پیتر جکسون کارگردانی، نویسندگی و تهیه کنندگی آن را بر عهده گرفت و توانست توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب کرده و وارد لیست بهترین فیلم های ماجراجویی تاریخ شود، فیلم کینگ کونگ است. این فیلم نسخه بازسازی‌شده فیلمی به همین نام و محصول سال 1933 است. داستان این فیلم درباره یک تیم فیلم‌سازی است که برای گرفتن گوریل افسانه‌ای و غول پیکر کونگ به جزیره جمجمه سفر می‌کنند.

 

35. مرد آهنی (2008) Iron Man

فیلم اکشن و تخیلی مرد آهنی یکی دیگر از بهترین فیلم های ماجراجویی جهان و محصول کشور آمریکا است؛ که به عنوان اولین فیلم به کارگردانی جان فاورو در دنیای سینما منتشر شد. در این فیلم رابرت داونی جونیور نقش تونی استارک را به عنوان نقش اول بازی می‌کند. تونی استارک فردی است که با استفاده از دانش مهندسی خود و با ساختن یک زره آهنی به یک ابر قهرمان تبدیل می‌شود.

 

36. شکارچیان روح (1984) Ghostbusters

فیلم شکارچیان روح یک فیلم کمدی به کارگردانی ایوان رایتمن و بازی بیل مری و سیگورنی ویور است. این فیلم تنها در ایالات متحده 242 میلیون دلار فروش داشت و در سراسر دنیا 295 میلیون دلار از آن به فروش رسید. شکارچیان روح با چنین رکوردی توانست عنوان پرفروش ترین فیلم کمدی را در آن زمان به دست بیاورد و در فهرست بهترین فیلم های ماجراجویی تاریخ قرار بگیرد.

 

37. بیگانه‌ها (1986) Aliens

فیلم علمی-تخیلی اکشن و ترسناک جیمز کامرون با عنوان بیگانه‌ها دومین قسمت از مجموعه فیلم‌های بیگانه و اولین دنباله موفق آن به کارگردانی ریدلی اسکات است. این فیلم برای دریافت 7 جایزه اسکار نامزد شد و توانست از میان آن‌ها جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن، بهترین جلوه‌های تصویری و بهترین تدوین صدا را دریافت کند.

 

38. اگه می تونی منو بگیر (2002) Catch Me If You Can

اگه می‌تونی منو بگیر فیلم-زندگی‌نامه درام فرانک ابگنیل و استن ردینگ است که توسط استیون اسپیلبرگ کارگردانی شده و فیلمنامه آن را نیز جف ناتاسون نوشته است. لئوناردو دی کاپریو، تام هنکس، مارتین شین، ناتالی بای و کریستوفر واکن از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند. این فیلم جذاب به‌شایستگی در میان بهترین فیلم های ماجراجویی تاریخ سینما قرار گرفته است.

 

39. پنجه طلایی (1964) Goldfinger

فیلم پنجه طلایی سومین فیلم از سری فیلم های اکشن و ماجراجویی جیمز باند به کارگردانی گای همیلتون است. در این قسمت باند موفق می‌شود که از سرقت فورت ناکس توسط قاچاقچیان جلوگیری کند. سرمایه‌دار قدرتمندی به نام آوریک گلدفینگر قصد دارد با استفاده از عملیات گراند اسلم اقتصاد جهانی را فلج کند. جیمز باند نیز به دنبال آن است که نقشه‌های او را نقش بر آب کند.

 

40. ورطه (1989) The Abyss

غرق شدن یک زیردریایی اتمی کشور آمریکا در دریای کارائیب و تیم جستجوی نیروی دریایی آمریکا که برای بازیابی زیر دریایی با کشتی‌های روسی رقابت می‌کنند اما در اعماق دریا با وقایعی غیر منتظره رو به رو می‎شوند، داستان فیلم آمریکایی ورطه به کارگردانی جیمز کامرون است. در این فیلم بازیگرانی چون اد هریس، مری الیزابت ماسترانتونیو و مایکل بین نقش آفرینی کرده‌اند. ورطه یکی از بهترین فیلم های ماجراجویی تاریخ محسوب می‌شود.

 

41. کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان (2014) Captain America: The Winter Soldier

این فیلم که بر اساس شخصیت کاپیتان آمریکایی کتاب‌های مارول کامیکس و توسط برادران روسو ساخته شده،  دنباله فیلم کاپیتان آمریکا: نخستین انتقام جو و نهمین فیلم سینمایی مارول است. این فیلم داستان مقابله فالکون و عنکبوت سیاه با یک آدمکش حرفه‌ای و رازآلود به نام سرباز زمستان را روایت می‌کند که در پی گره‌گشایی از توطئه‌ای که علیه شیلد چیده شده با آن روبه‌رو می‌شوند.

 

42. برخورد تایتان‌ها (2010) Clash of the Titans

برخورد تایتان‌ها فیلمی به کارگردانی لویس لتریر است. این فیلم نسخه بازسازی‌شده فیلمی به همین نام و محصول سال 1981 محسوب می‌شود. برخورد تایتان ها با توجه به اساطیر یونانی و پرستوس ساخته شده و دنباله آن با عنوان خشم تایتان‌ها در سال 2012 عرضه شده است.

آیا شما این فیلم را لایق حضور در میان بهترین فیلم های ماجراجویی تاریخ سینما می‌دانید؟

 

43. جیسن و آرگونات‌ها (1963) Jason and the Argonauts

جیسن و آرگونات‌ها محصول کشورهای ایالات متحده و بریتانیا است که کارگردان آن دان چفی است. تاد آرمسترانگ و نانسی کووک به‌عنوان بازیگر در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند. تام هنکس در شصت‌وچهارمین دوره جوایز اسکار این فیلم را به‌عنوان بزرگترین فیلم تاریخ معرفی کرد. علاوه بر این، جیسن و آرگونات ها یکی از بهترین فیلم های ماجراجویی تاریخ محسوب می‌شود.

 

44. جو یانگ قدرتمند (1949) Mighty Joe Young

فیلم جو یانگ ساخته ارنست بی شودزاک که به‌عنوان آقای جو یانگ آفریقایی و جو یانگ بزرگ نیز شناخته شده، یک فیلم سیاه و سفید فانتزی، علمی-تخیلی و ترسناک مربوط به سال 1949 است؛ که می‌توانیم از آن به‌عنوان یکی از بهترین فیلم های ماجراجویی تاریخ یاد کنیم.

 

45. احضار کتولهو (2005) The Call of Cthulhu

این فیلم محصول سال 2005 آمریکا و یک فیلم صامت 47 دقیقه‌ای است. فیلمنامه احضار کتولهو را Sean Branney نوشته و به کارگردانی اندرو لمن تولید شده است. با توجه به این که احضار کتولهو مورد توجه بسیاری از منتقدان و مخاطبان قرار گرفت، توانست در زمان انتشار خود جوایز و افتخارات زیادی را کسب کند و به‌عنوان یکی از بهترین فیلم های ماجراجویی تاریخ شناخته شود.

 

46. شکارچی ترول (2010) Trollhunter

فیلم شکارچی ترول یک فیلم فانتزی سیاه به کارگردانی و نویسندگی Andre Overdal و ساخت کشور نروژ است. داستان فیلم مربوط به تعدادی از دانشجویان کالج دانشگاه ولدا است که برای تهیه مستندی درباره شکار مشکوک خرس‌ها راهی یک سفر پرماجرا می‌شوند.

 

47.  گونه (1995) Species

یکی دیگر از جذاب‌ترین و بهترین فیلم های ماجراجویی سینما فیلم گونه است. داستان این فیلم مربوط به گونه جدید تولیدشده در آزمایشگاه است که ترکیبی از انسان و موجودات فضایی به حساب می‌آید. در ادامه داستان، این گونه جدید موفق به فرار از آزمایشگاه می‌شود و در صدد گرفتن جان انسان‌ها برمی‌آید، تا با تصاحب ذهن آن‌ها بر قدرت خودش بیفزاید.

 

48. مانتیس مرگبار (1957) The Deadly Mantis

فیلم سینمایی مانتیس مرگبار یک فیلم علمی-تخیلی آمریکایی است. این فیلم با تهیه کنندگی ویلیام الند و کارگردانی ناتان جوران و براساس فیلمنامه‌ای از مارتین برکلی، براساس داستانی از ویلیام الند ساخته شده است. از ستاره‌های فیلم می‌توان به کریگ استیونز و ویلیام هوپر اشاره کرد.

 

49. حمله زن 50 فوتی (1958) Attack of the 50 Foot Woman

حمله زن 50 فوتی یک فیلم علمی تخیلی درجه ب سیاه و سفید آمریکایی است. این فیلم به کارگردانی نیتن اچ. جوران و تهیه کنندگی برنارد وولنر تولید شده است. فیلمنامه این فیلم را مارک هانا نوشته است. از بازیگرانی که در این فیلم نقش‌نمایی کرده‌اند می‌توان به الیسن هیز، ویلیام هادسون، ایوت ویکرز و اتو والدیس اشاره کرد.

 

50. فیلم عقرب سیاه (1957) The Black Scorpion

یکی دیگر از بهترین فیلم های سیاه و سفید ماجراجویی آمریکای-_مکزیکی که به زبان انگلیسی و در سال 1957 تولید شده و در زمان خود توانسته شهرت بسیار زیادی کسب کند، فیلم عقرب سیاه به کارگردانی ادوارد لودویگ است. ریچارد دنینگ، مارا کوردی، کارلوس رایواس و ماریو  نافارو از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند.

 

کلام آخر درباره بهترین فیلم های ماجراجویی تاریخ

ما در این مقاله 50 عنوان از بهترین فیلم های ماجراجویی تاریخ را به شما معرفی کردیم که در بین آن‌ها تعدادی از فیلم های کلاسیک و برخی از جدیدترین فیلم های سینمایی دیده می‌شدند. اگر شما نیز جزو طرفداران فیلم های ماجراجویی هستید به احتمال زیاد با تعدادی از آن‌ها آشنایی دارید. نظرات خود را درباره این مقاله با ما و خوانندگان به‌اشتراک بگذارید. کدام‌یک از این فیلم‌ها را می‌توان جزء بهترین فیلم ها در تاریخ سینما محسوب کرد؟

 

منبع: Ranker


بهترین سریال های خارجی تاریخ : انتخاب کردن بهترین ها در همه چیز مانند انتخاب یک سریال یا فیلم برای تماشا همیشه کار سختی بوده است و به همین دلیل انتخاب بهتری سریال های خارجی تاریخ معیار دقیقی ندارد و هرکس ممکن است، هر کسی سلیقه خاصی داشته باشد.

در همین راستا در این مقاله از بخش فیلم و بازی ماگرتا قصد داریم تا شما دوستان را با لیستی از بهترین و برترین سریال های خارجی تاریخ تا سال 2021 که تماشای آنها را پیشنهاد می کنیم، آشنا کنیم. پس در ادامه با ماگرتا همراه باشید.

خلاصه داستان :

داستان سریال در قاره‌های خیالی وستروس و اسوس، در نزدیکی پایان یک تابستان 10 ساله اتفاق می‌افتد و چندین خط داستانی را دنبال می‌کند. اولین داستان به جنگ بین خانواده‌های اشرافی برای به دست آوردن تخت آهنین و پادشاهی هفت اقلیم مربوط می‌شود.

دومین خط داستانی، نزدیک بودن زمستانی طولانی و یورش موجوداتی افسانه‌ای از شمال را شرح می‌دهد و سومین خط داستانی مجموعه، تلاش فرزندان شاه مخلوع، برای بازپس‌گیری تاج‌وتخت است. این مجموعه از طریق شخصیت‌هایی که اخلاقیات مبهمی دارند، حول مسائلی چون طبقات اجتماعی، وفاداری، فساد، جنگ داخلی و مجازات می‌گردد.

خلاصه داستان :

داستان سریال درباره یک معلم شیمی میانسال است که متوجه می شود که دارای سرطان ریه است و ۲ سال بیشتر وقت برای زندگی ندارد. او که وضع مالی خوبی ندارد و دارای همسر و پسری معلول می باشد، به این فکر می افتد که باید قبل از مردن زندگی خانواده خود را تامین کند. پس با توجه به آشناییش به علم شیمی، همراه با یکی از شاگردان سابقش شروع به ساخت و فروش مواد مخدر می کند…

خلاصه داستان :

این سریال داستان زندگی پلیسی به نام ریک را نشان می‌دهد که در یک ماموریت تیر می‌خورد و به کما می‌رود. اما وقتی که از کما بیرون می‌آید ، متوجه می‌شود شهر بهم ریخته‌ است و اتفاقات ترسناکی رخ داده است. فصل نهم سریال قرار است بیننده را به یک و نیم سال بعد از وقایع فصل هشتم سریال ببرد. جایی که ناجیان و اعضای الکساندریا با همکاری یکدیگر و نگاه به گذشته ، تحت هدایت عادلانه‎ی ریک ، سعی در ساخت آینده‌ای متمدن دارند. اما…

خلاصه داستان :

سریال شرلوک هلمز عصر جدیدی را نشان داده و میشود گفت یک بازسازی از کتاب های شرلوک هلمز است ولی به نحوی تازه و وفادار به شرلوک هلمز قدیمی…

خلاصه داستان :

سریال دوستان یک مجموعه کمدی در مورد گروهی از شش دوست است که در منطقه منهتن شهر نیویورک زندگی می‌کنند. این مجموعه توسط دیوید کرینو و مارتا کافمن از سال 1994 تا سال 2004 ساخته شده‌است. این سریال متمرکز بر زندگی سه مرد و سه زن بیست و چند ساله (که در روند سریال به سی و چند سالگی میرسند) است که ساکن محله گرین ویچ هستند.

این سریال یکی از محبوبترین مجموعه‌های کمدی روزمره در تاریخ تلویزیون آمریکا است که دهها میلیون طرفدار در سراسر جهان بدست آورده‌ است. سریال دوستان در تلویزیونهای بیش از یکصد کشور جهان نمایش داده شده‌ است و روز به روز به شمار طرفداران آن افزوده می‌شود…

خلاصه داستان :

«لئونارد» و «شلدون» دو دانشجوی نخبه فیزیک، اما بسیار ضعیف در روابط اجتماعی هستند که با هم زندگی می کنند. ماجرا از جایی شروع می شود که دختری بنام «پنی» همسایه ی آن‌ها می شود، و به آن ها نشان می دهد که چقدر درمورد نحوه ی زندگی در خارج از آزمایشگاه کم می دانند…

خلاصه داستان :

داستان این سریال درباره قاتلی خونسرد و حرفه ای به نام دکستر می باشد که هم در اداره پلیس مشغول به کار است و هم در زمان مقتضی به قتلهای زنجیرهای خود می پردازد. دکستر دارای ظاهری بسیار آرام و دوست داشتنی است.

به گونه ای که همه همکارانش او را بسیار دوست می دارند ولی این ظاهر دوست داشتنی پوششی برای پنهان کردن آن چیزی است که سالها در نهاد او وجود داشته و ان چیزی نیست جز اشتیاق به کشتن، ولی نه کشتن هر کس، بلکه کشتن کسانی که سزاوار مردن هستند…

خلاصه داستان :

اتفاقات ناآشنا یا چیزهای عجیب ، نام سریالی فانتزی و ترسناک می‌باشد که بعد از پخش فصل اول از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار شد. وقایع سریال در دهه‌ی هشتاد میلادی در ایالت ایندیانا رخ می‌دهد و درباره‌ی ناپدید شدن ناگهانی و عجیب پسربچه‌ای به نام ویل می‌باشد که مادرش و رئیس پلیس شهر ، تمام تلاش خود را برای یافتن وی می‌کنند. اما…

خلاصه داستان :

داستان این سریال در سال ۲۰۳۰ شروع میشود که شخصیت اصلی داستان تد مازبی (جاش رادنر) به پسر و دخترش خاطراتی را یادآوری میکند که منجر به ملاقات او با مادرشان (همسر تد) شد که داستان را از قسمت اول به گذشته برمیگرداند و خاطرات را نقل میکند.هر قسمت این سریال در واقع یه خاطره ای هست که تد موزبی برای پسر و دخترش تعریف می کنه…

خلاصه داستان :

سریال تلویزیونی امریکایی است که داستان بازماندگان یک سقوط هواپیما در جزیرهای در مناطق گرمسیری مدار راس السرطان را بازگو میکند که پس از صحبتهای سرمهماندار در پرواز بین سیدنی- لس آنجلس در جایی در اقیانوس ارام سقوط میکند. هر قسمت سریال، شامل زندگی هر کدام از بازماندگان در جزیره و قسمتی از زندگی گذشتهٔ او میباشد…

خلاصه داستان :

کارآگاه حقیقی ، نام سریالی جنایی و رازآلود می‌باشد که توسط نیک پیزولاتو ساخته شده است. فصل سوم این سریال دیدنی داستان یک جرم مخوف در قلب اوزارکس را به تصویر می‌کشد و داستان یک پرونده‌ی مرموز را روایت می‌کند که مربوط به سه دوره‌ی زمانی متفاوت است و…

خلاصه داستان :

داستان سریال در مورد دو برادر است که یکی از آنها برای قتلی که انجام نداده به اعدام محکوم شده و برای همین برادرش خود را به زندان می‌اندازد تا با استفاده از نقشه‌ای بسیار حرفه‌ای او را از حکم اعدام فراری دهد. برادر قاتل مایکل اسکافیلد نام دارد که در دانشگاه مدرک مهندسی سازه گرفته و دارای هوش فوق العاده‌ای است. تمامی داستان اصلی سریال به فرار این دو برادر مربوط است که با اتفاقاتی که رخ می‌دهد جذاب تر می‌شود و…

خلاصه داستان :

داستان سریال درباره جایگاه پست و مقام در کشور است. داستان شهوت و قدرت طلبی مردی را نشان می دهد که می خواهد تمام امور مربوط به کشور را در دست بگیرد. کسی که در سریال از او به عنوان مرد بد ذات و شیطان صفت و قدرت طلب یاد می شود. این مرد میخواهد واشنگتن را از آن خود کند…

خلاصه داستان :

اولیور کووین یک پسر عیاش و خوش گذران است و همیشه باعث بوجود امدن مشکلات زیادی میشود وی با دوست دختر خود هم رفتار بدی دارد.در یکی از سفر های دریایی کشتی او غرق میشود و همه فکر میکنند که او مرده است ولی او از این حادثه جان سالم بدر برده و در یک جزیره به مدت پنج سال زندگی میکند.

بعد از این مدت او از جزیره نجات پیدا میکند و به شهر خود باز میگردد .الیور سعی میکند تا با خانواده و دوست دخترش که دوباره با او وارد رابطه شده است مثل گذشته رفتار کند ولی او دیگر همان الیور سابق نیست و تغییر کرده است.او شب ها لباس مخصوص خود را میپوشد و با تیر کمان خود به شکار تبهکار ها و کمک به مظلومین میرود.در ادامه…

خلاصه داستان :

داستان در مورد یک پزشک مشهور است که چیزی از روابط اجتماعی نمی داند. او مریض ها را به خاطر پیشرفت دانش پزشکی (خودش) درمان میکند و اصلا به خوب شدن مریض اهمیت نمیدهد.از روش های درمان عجیب اصلا ابایی ندارد روش هایی که شاید باعث مردن مریض شود. البته جدا از این مسایل او از هوش بالایی برخوردار است و یک نکته دیگر هم اینکه او کلا یه نمای متفاوت با بقیه ی دکتر ها دارد او در انتخاب همکاراش هم سلیقه عجیبی دارد یکی را به خاطر زیباییش و یکی دیگه را به خاطر سوئ پیشینه اش استخدام کرده و ….

خلاصه داستان :

داستان سریال ماوراء طبیعی، درباره دو برادر است که زمانی که قدم به قدم به دنبال ردپای پدر خود هستند، به عنوان شکارچی ، به مبارزه با موجودات ماوراء طبیعی از جمله هیولاها ، دیوها و روح ها که در زمین وجود دارند ، می پردازند و…

خلاصه داستان :

در آینده ای نزدیک پارکی فوق پیشرفته شبیه غرب وحشی طراحی شده است که ربات های انسان مانندی بنام “میزبان” در آن وجود دارد. این ربات ها همگی از قبل برای اهداف مشخصی برنامه ریزی شده اند. افراد ثروتمند که در این پارک با نام “مهمان” شناخته می شوند در ازای پرداخت پول میتوانند از امکانات و ربات های این پارک بازدید و استفاده کنند.

همه چیز سال‌ها طبق برنامه پیش می رود و سرمایه گذاران این پارک تسلط کامل بر روی ربات ها دارند تا اینکه یک روز به دلیل نقص فنی در سیستم کنترل، ربات ها متوجه ماهیت واقعی خود شده و کم کم دست به شورش علیه سازندگان خود می زنند…

خلاصه داستان :

داستان سریال درباره فردی است به نام رگنار لاثبروک که با پادشاه آن دوران وایکینگ ها به مخالفت برمیخیزد و دوست دارد این بار به جای نبرد با شرقی های منطقه خود، حمله به سمت غرب را در دستور کار خود قرار بدهند. رگنار با مخالفت با پادشاه خود، کار را به جلو میبرد تا راه را برای نبرد با غربی ها هموار کند و حتی خود را در مقام پادشاهی ببیند…

خلاصه داستان :

داستان سریال درباره شخصیتی با نام مت مورداک می باشد، کسی که در کودکی بینایی خود را از دست داد اما در عوض حواس خارق العاده ای را به دست آورد. حال او در روز به عنوان یکی وکیل، و در شب به عنوان یک ابر قهرمان در نیویورک مدرن با بی قانونی مبارزه می کند…

خلاصه داستان :

سریال روایت «مایک» جوانی نابغه است که از دانشگاه اخراج شده و روزگار خود را با فروش مواد می گذراند و ناگهان در یکی از معامله های خود هنگامی که از دست پلیس در حال فرار است خود را در میان مصاحبه ای برای گرفتن یک شغل می بیند، آن شغل چیزی نیست جز دستیاری یکی از بزرگترین وکلای امریکا «هاروی اسپکتر». با اینکه مایک هیچ تحصیلاتی ندارد اما با نبوغ خارق العاده خود هاروی را مجبور به انتخاب خود می کند اما …

خلاصه داستان :

این سریال در هر قسمت از خود با داستان های فوق العاده زیبا و متفاوت سعی دارد اعتراضی نسبت به پیشرفت روز افزون تکنولوژی و اعتیاد مردم به آنرا نشان دهند که بصورت روز افزون در حال پیشترفت در زندگی انسان هاست…

خلاصه داستان :

سریال به خانواده های «جی پریچت»، دخترش «کلر» و پسرش «مایکل» که همه در لس آنجلس زندگی می کنند می پردازد. «کلر» مادر خانه داری است که همسر «فیل دانفی» است و سه بچه دارد. جی با «گلوریا»، دختر جوان کلمبیایی ازدواج کرده است و به او کمک می کند تا پسر نونهالش را بزرگ کند. «مایکل» و پارتنرش «کامرون تاکر»، کودکی ویتنامی بنام «لیلی»، را به فرزند خواندگی گرفته اند…

خلاصه داستان :

داستان این سریال درباره گروهی کارمند هستندکه در شرکتی مشغول به کارند. هر یک از این افراد عیبی منحصر یه فرد دارند و در راس انها رئیس انهاست که بیش از دیگران عیب دارد…..

خلاصه داستان :

این سریال جنایی و مهیج که بر اساس زندگی پابلو اسکوبار معروف ساخته شده است ، داستان آن حول محور دو شخصیت اصلی به نام‌های پابلو اسکوبار رئیس یک گروه خلافکار کلمبیایی و خاویر پینا یک مامور مکزیکی می‌گذرد. پینا طی یک ماموریت به کلمبیا فرستاده می‌شود تا اسکوبار را دستگیر کند یا در بدترین حالت او را ار بین ببرد. اما…

خلاصه داستان :

در یک روز عادی اتفاقی عجیب همه را شگفت زده میکند . طی یک عملیات نیروهای ویژۀ آمریکا در عراق، مردی پیدا میشود که 8 سال پیش مرگش اعلام شده بود. مردی که محاسنش بلند شده و از تمدن برای چندین سال دور بوده . آن مرد کسی نیس جز ” نیکولاس برودی” .او در این 8 سال اسیر نیروهای القاعده در عراق بوده و بر اثرِ تصادف به توسط نیروهای ویژه پیدا میشود…

خلاصه داستان :

آقای ربات در مورد برنامه نویسی جوان به اسم الیوت می باشد که با هک کردن مردم با آنها ارتباط برقرار می کند. او از توانایی های خودش به عنوان اسلحه ای برای حفاظت از کسانی که برایش مهم هستند استفاده میکند، اما ناگهان خودش را بین شرکت امنیتی ای که آنجا کار میکند و دنیای زیرزمینیِ هکرها که وی رو وادار میکنند شرکت های آمریکایی را هک کند، می بیند…

خلاصه داستان :

داستان سریال The Flash از این قرار است که بعد از اینکه یک شتاب دهنده باعث ایجاد طوفانی سهمناک می شود، کارآگاه CSI “بری آلن” توسط صاعقه مورد اصابت قرار میگیرد و به کما می رود. او ماه ها بعد با قدرت سرعت زیاد از کما بیرون میاید، که بهش این امکان رو میده تا در شهر مرکزی مثل یه فرشته یی نگهبان که دیده نمیشه حرکت کنه.

با اینکه به خاطر قدرت های جدید خودش خیلی هیجان زده است اما به زودی متوجه میشه که تنها کسی نیست که در هنگام انفجار اون شتاب دهنده قدرت فرا انسانی به دست آورده و میفهمه که همه از قدرت های جدیدشون برای کار خیر استفاده نمیکنن.

“بری” با آزمایشگاه “استار” همکار میشه و زندگی خودش رو صرف حفاظت از بیگناهان میکنه. فعلاً تنها دوست های نزدیک و همکارهاش میدونن که “بری” سریعترین انسان زنده ی روی زمینه، اما طولی نمیکشه تا دنیا بفهمه که “بری آلن” به “فلَش” تبدیل شده و…

خلاصه داستان :

سریال فارگو که بر اساس فیلمی با همین نام ساخته شده است ، هر فصلش دارای یک داستان مجزا هست و تیم بازیگری هر فصل متفاوت هستند.

داستان فصل اول درباره ی مردی خطرناک و خشن به نام لورن مالوو می باشد که وارد شهر کوچکی در مینه‌سوتا شده و علاوه بر ایجاد دردسر برای مردم شهر ، با فروشنده ی بیمه ای به نام لستر نیگارد دچار مشکل می شود.

اما داستان فصل دوم که در سال ۱۹۷۹ در سو فالز ، داکوتای جنوبی رخ می دهد ، درباره ی ماموری پلیسی به نام لو سالورسون می باشد که به تازگی از جنگ ویتنام برگشته است و در مورد یک پرونده ی مرموز که مربوط به یک گروه مخوف می باشد تحقیق می کند و…

خلاصه داستان :

دو برادر خون آشام به نام های «استفان» و «دیمن»، که دارای زندگی جاودانه هستند، قرن هاست که میلشان برای نوشیدن خون انسان را مخفی کرده و میان مردم زندگی می کنند. آن ها قبل از اینکه اطرافیان متوجه عدم تغییر سن آن ها شوند، از شهری به شهر دیگر نقل مکان میکنند. اکنون آن دو به شهر ویرجینیا بازگشته اند، همان جایی که به خون آشام تبدیل شدند. استفان پسر شریفی است و خون انسان را به خود ممنوع کرده تا مجبور نباشد کسی را بکشد، اما همواره سعی می کند مراقب اعمال برادر شرورش، دیمن باشد. بعد از آمدن به ویرجینیا، طولی نمی کشد که استفان عاشق یک دختر مدرسه ای بنام «الینا» میشود…

خلاصه داستان :

این سریال داستان کمدی مرد جوانی است به نام مایکل که به تازگی همسر خود را از دست داده و باید به تنهایی از پسر ۱۳ساله خود مراقبت کند. اما این تنها گوشه کوچکی از مشکلات اوست. او عضوی از یک خانواده بزرگ است که اکنون به دلیل مشکلات اقتصادی در حال از هم پاشیدن است. مایکل وضیفه دارد اعضای خانواده را در کنار یکدیگر نگه دارد اما هر یک از این اعضا به شکلی دیوانه اند. از اینجا سیر کمدی بی نظیر سریال آغاز می شود…

خلاصه داستان :

داستان سریال، درباره یک زن ۳۰ ساله به نام پیپر چاپمن میباشد که بدلیل جابجایی پول به مدت یک دهه برای دوست دخترِ مواد فروشش، به مدت ۱۵ ماه زندان محکوم شده است…

خلاصه داستان :

سریال خانواده‌ی سوپرانو ترکیبیست از جرم و جنایت، درام و هیجان، مافیا و مواد مخدر، کمدی های هوشمندانه و روابط خاص و تعریف نشده، روانشناسی عجیب شخصیتی و علائم شناسی. این داستان، داستان اخلاقیات مدرن و زندگی روزمره آنتونی سوپرانو (یک ایتالیایی – آمریکایی و رئیس خلافکاران مافیایی نیو جرسی) و درگیری های کاری و عاطفی او در تقابل با همکاران و رقبا و اعضای خانواده اش است…

خلاصه داستان :

داستان ترسناک امریکایی (American Horror Story) یک سری تلویزیونی از گونه وحشت است که توسط رایان مورفی، براد فالچاک خلق و تهیه‌کنندگی شد. سیستم این سری این است که هر فصل آن داستانی مجزاست و در همان فصل داستان پایان می‌یابد. تاکنون هفت فصل از این سری پخش شده‌است.

فصل اول داستان ترسناک امریکایی: خانه قتل که داستان یک خانه است که توسط روح ساکنان قبلی تسخیر شده‌است. فصل دوم داستان ترسناک امریکایی: تیمارستان که داستانش در ۱۹۶۴ رخ می‌دهد درباره یک تیمارستان مذهبی است و داستان ترسناک امریکایی: کاون در دو بازه زمانی دهه ۱۸۰۰-۱۸۱۰ و اکنون رخ می‌دهد و درباه جنگ بین ساحران و وودوگران است…

خلاصه داستان :

داستان سریال که به عنوان یک اِسپین آف برای سریال معروف بریکینگ بد قلمداد می‌شود ، درباره‌ی سال گودمن ، او یک وکیل دادگستری می‌باشد که با سختی‌ها و دشواری‌های زیادی در اداره کردن محل کار کوچکش در آلبوکِرکی ، نیومکزیکو مواجه می‌شود و…

خلاصه داستان :

در سریال شنود (The Wire) محله مواد مخدر بالتیمور را از نگاه مواد فروشان نشان داده است و همچنین اجرای قانون در این محل ولی پیام این سریال بسیار فراتر ازین چیزهاست. بازیهای عالی، متن قوی و بدون اشکال، کارگردانی خلاقانه، همه و همه دست به دست هم داده تا با یکی از بهترین سریالهای شبکه HBO مواجه شویم. هر فصل از وایر جنبه‌های مختلف شهر بالتیمور را معرفی می‌کند که شامل تجارت غیرقانونی مواد مخدر، سیستم مدرسه، رسانه‌های خبری و … می‌شود…

خلاصه داستان :

این مینی سریال ماجرای گروهانی از نیروهای چترباز آمریکایی را از دوران آموزش در آمریکا و انگلیس تا پایان جنگ‌ جهانی دوم در آلمان تعقیب می‌کند. ماجرا کاملا بر اساس واقعیت است و به نحوی که در انتهای هر قسمت کهنه سربازهایی که در سریال دوران جوانی آنها را می‌بینیم، هر کدام چند جمله‌ای مرتبط با مضمون سریال توضیح می‌دهند…

خلاصه داستان :

پیکی بلایندرز ، نام سریالی جنایی و تاریخی می‌باشد که توسط استیون نایت ساخته شده است. در این سریال بازیگران مطرحی همچون کیلین مورفی و تام هاردی به ایفای نقش می‌پردازند. در خلاصه داستان این سریال جنایی آمده است ، در سال ۱۹۱۹ و بعد از جنگ جهانی اول ، پیکی بلایندرز یک گروه خانوادگی مستقر در بیرمنگام انگلستان است. داستان سریال بر روی گروه رومانیایی پیکی بلایندرز و بلندپروازی‌‌ها و رئیسشان ، تامی شلبی متمرکز است و…

خلاصه داستان :

سریال فرزندان هرج و مرج حول زندگی گروهی در یکی از شهرهای کوچک آمریکا است که علاقه زیادی به درآمدهای غیر قانونی دارند. عشق آنها اسلحه،موتور سیکلت و فیلم است و در درگیری هایی که بین این گروه و مردم عادی و حتی کلانتر و پلیس های شهر رخ میدهد جالب توجه است…

خلاصه داستان :

Banshee داستان لوکاس هود، یک دزد حرفه ای رو روایت میکنه که موفق میشه خودش رو بجای کلانتر جدید اما به قتل رسیده ی شهر بانشی در ایالت پنسیلوانیا جا بزنه و هویتش رو مخفی نگه داره. اون تغییراتی در قانون ایجاد میکنه که بتونه همچنان به کارهای خلافش ادامه بده . اما اگر هویت اصلی لوکاس هود فاش بشه چه اتفاقی میفته ؟ یا اگر کارهایی که قبلا کرده، اینبار در بانشی گریبانگیرش بشه…

خلاصه داستان :

اواخر سال ۸۰۰ میلادی ،بسیاری از امپراطوری های ان زمان که در حال حاضر بنام بریتانیا میشناسیم مورد تهاجم وایکینگ ها قرار گرفته اند و تنها امپراطوری عظیم ِ وسکز که به فرماندهی “پادشاه آلفرد بزرگ” در مقابل وایکینگ ها ایستادگی و مقاومت میکند،باقی مانده است.این امپراطوری ، آخرین امپراطوری است!

اما در این بین پسری از نژاد ساکسون بنام Uhtred وجود دارد که در اوضاع درهم جنگ و تهاجم وایکینگها یتیم و به اسارت گرفته میشود اما چندی بعد توسط یک وایکینگ بنام “رگنار” آزاد و به فرزندخواندگی در می آید و با زندگی در بین خانواده او رفته رفته بزرگ شده و تبدیل به یکی از آنها میشود اما در ادامه به خاطر بروز حوادثی باید بین مردم زادگاهش و افرادی که بین آنها بزرگ و تربیت شده است یکی را انتخاب کند و …

خلاصه داستان :

این سریال به سبک اکشن و ماجرایی است. نقش اول این داستان «جک باور» در ادارهٔ CTU (واحد ضد تروریستی)، شاخه‌ای خیالی از سازمان CIA (به نظر می‌رسد شاخه‌ای از FBI [ پلیس فدرال امریکا]است)مشغول به کار است(که البته شاخه‌ای شبیه آن با نام دیگر در این سازمان وجود دارد) و هر فصل (Season) یک روز از زندگی او را، در حال مبارزه با یک نقشهٔ تروریستی بزرگ و خطرناک نشان می‌دهد. …

خلاصه داستان :

داستان سریال از جایی شروع می شود که ۹۷ سال پس از یک انفجار گسترده در زمین ، دیگر در آنجا جای سکونت نیست و بالاجبار انسان های نجات یافته به ایستگاه های فضایی موجود پناه می برند. اما پس از گذشت تمام این سال ها و با گذراندن این سختی ها ، منابعِ حیاتی از جمله اکسیژن و غذای آنها رو به اتمام است.

ولی این موضوع را فقط افراد ایستگاه فضایی آرک تنها ایستگاه باقی مانده از بین دوازده ایستگاه اولیه می دانند ، به همین خاطر آنها ۱۰۰ نفر که جوان هستند و در زندان به سر می برند را در یک فضاپیما به زمین می فرستند تا در صورت امکان حیات در روی زمین همگی به سوی زمین برگردند. اما در اثر اتفاقی تمامیِ سیستم های ارتباطیشان با این ۱۰۰ نفر قطع می شود و…

خلاصه داستان :

داستان این سریال درباره ی یک فرشته رانده شده به نام لوسیفر است که عنوان پادشاه جهنم زندگی کسل کننده ای دارد او تصمیم می گیرد به لس آنجلس نقل مکان کند و یک کلوپ شبانه به ناک لوکس باز کند ولی خدا از این کار او راضی نیست و یک فرشته به نام آمنادییل را میفرستد تا او را قانع کند که به جهنم برگردد…

خلاصه داستان :

داستان سریال در مورد یک مامور زن FBI است که مجبور شده با یک دانشمند و پسرش همکاری کند، تا در مورد جنایت های پیچیده ای که ظاهرا مسائل ماورای طبیعی در پشت آن‌هاست تحقیق کنند…

خلاصه داستان :

«The Originals» یا «اصیل ها» نام مجموعه ای آمریکائی برگرفته از سریال خاطرات خون آشام و در واقع بخشی از آن است. داستان این مجموعه بر محوریت خانواده ی اصیل ها ، سه خون آشام اصیل کلاوس ، الایژا و ربکا در نیواورلئانز خواهد بود و…

خلاصه داستان :

داستان سریال درباره یک خانواده تاریخی با قدرت های فرا طبیعی ساکن یکی از شهر های آلمان هست. جایی که گم شدن 2 نوجوان روابط میان چند خانواده را در بر می گیرد و…

خلاصه داستان :

دو هفته پس از خودکشی دختر جوانی به نام هانا، همکلاسی‌اش کلی جنسن که به او علاقه داشت، جعبه‌ی مرموزی روی ایوان خانه پیدا می‌کند که ممکن است دلایل خودکشی او را در بر داشته باشد که…

خلاصه داستان :

مینی سریال چرنوبیل داستان واقعی یکی از فجایع انسانی را از نگاه زنان و مردانی که شجاعانه خود را برای جلوگیری از گسترش این فاجعه قربانی کرده اند، روایت می کند. مینی سریال چرنوبیل داستان فاجعه نیروگاه هسته ای چرنوبیل را روایت می کند که در ماه آوریل 1986، در اوکراین شوروی دچار انفجاری مهیب می شود که طی این حادثه، افراد زیادی قربانی می شوند و هنوز هم تاثیرات آن وجود دارد و…

خلاصه داستان :

سریالی پیرامون کاراکتری به اسم Raymond Reddington که در سریال لقبش ”Red” هست خواهد بود . Red که یکی از مشهور ترین تبهکاران تحت تعقیب است ناگهان تصمیم میگیره خودش رو تسلیم پلیس کنه و کمک کنه هر کسی رو که باهاش تاحالا کار میکرده رو معرفی کنه ولی تنها شرطش اینه که با مامور FBI تازه وارد Liz Keen که نقش اون رو بازیگر سریال Blue Bloods یعنی Megan Boone بازی میکنه همکاری میکنه…

خلاصه داستان :

این سریال داستان خانواده‌ای از طبقه کارگر آمریکایی را به تصویر می‌کشد. فرانک گلکر که صاحب ۶ فرزند است، عموماً دائم‌الخمر است و فرزندانش را به امان خدا رها کرده است. در این سریال تلاش شده تا نشان دهد چگونه اعتیاد می‌تواند یک خانواده را تحت تاثیر قرار دهد.

خلاصه داستان :

نابغه ، یک سریال بیوگرافی به کارگردانی ران هاوارد هست که محصول سال ۲۰۱۷ می‌باشد. این سریال آنتولوژی که در فصل اول آن به نابغه‌ی جهان ، آلبرت اینشتین پرداخته می‌شود ، نشان می‌دهد که چگونه او که نه معلم بود و نه مدرک خاصی داشت ، به دنبال کشف اسرار جهان هستی می‌رفت و…

خلاصه داستان :

داستان سریال که در آینده روایت می شود دورانی را به تصویر می کشد که بر اثر حمله گروهی، رییس جمهور و بیشتر اعضای کنگره کشته شده و اعضای این گروه با برپا کردن کشور جدیدی به نام جمهوری Gilead در قلمرو ایالات متحده کنونی سیستم حکومتی کاملا جدیدی را بر پا کرده اند.

در این سیستم جدید علاوه بر تغییرات گسترده در بخش های اداری کشور، جامعه طبقاتی جدیدی شکل گرفته که افراد در طبقات مختلف بر حسب نیاز قرار داده شده و بیشتر امتیازات و حقوق فردی گذشته آنها با تغییرات شدیدی مواجه گشته است.

در این شرایط داستان مجموعه حول شخصیت زنی به نام Offred متمرکز گشته است که پس از ناکامی در فرار به کشور کانادا در طبقه خاصی به نام “خدمتکار” قرار گرفته است و با توجه به وظایف تعریف شده برای این گروه شرایط بسیار دشواری را سپری می کند …

خلاصه داستان :

سریال شیاطین داوینچی داستان خیالی اوایل زندگی لئوناردو داوینچی است که در دوره رنسانس ایتالیا نیز اتفاق می افتد. او نابغه ای عجیب و غیر معمول با توانایی های باورنکردنی است که او را به کشمکش و ستیز با پلید درونی و افکار متلاطم خویش وامی دارد.

خلاصه داستان :

داستان این سریال در مورد مردی است به نام پاتریک جین که در مورد ماجراهای جنایی تحقیق می کند و دارای استعداد های فوق العاده مانند شرلوک هلمز و همچنین از قدرتهایی مانند خواندن مغز نیز بهره میبرد و از اسرار نهفته در جرم ها و قتل ها پرده بر می دارد . اوگذشته خود را با پشیمانی کنار گذاشته او در گذشته تظاهر می کرده که باارواح ارتباط دارد که همین قضیه موجب کشته شدن خانواده اش توسط یک قاتل زنجیره ای شده است…

خلاصه داستان :

تصور کنید در میانه های یک روز عادی هستید. سر کار رفتید، در پاساژ مشغول خرید هستید. در خانه خود، ماشین، هواپیما یا هر وسیله نقلیه دیگری نشسته اید ناگهان 2 درصد از جمعیت مردم جهان از روی زمین ناپدید میشوند. نه بخاطر حادثه ای طبیعی. نه حمله تروریستی. نه کُشتاری و نه چیز دیگری. فقط فضای خالی از انسانهایی باقی میماند که تا لحظاتی پیش وجود داشتند اما حالا دیگر نیستند.

خلاصه داستان :

داستان سریال زندگی نامه و شرح وقایع فردی به نام ناکی تامپسون ، به طور حتمی او فرمانروا و بزرگترین گنگستر های آتلانتیک سیتی است که میانه روی شیوه ی اوست …

خلاصه داستان :

این سریال محصول کشور اسپانیا می باشد و در خلاصه داستان آن آمده است که یک گروه از سارقان بسیار عجیب و غریب به کارخانه موندا و تیمبر حمله میکنند تا کامل ترین سرقت در تاریخ اسپانیا را انجام دهند و 2400 میلیون یورو را بدزدند …

خلاصه داستان :

داستان سریال از سال 1947 میلادی که الیزابت دوم هنوز به تخت سلطنت تکیه نزده و در آستانه ازدواج با پرنس فیلیپ می باشد آغاز می شود. دورانی که سر آغاز افول امپراتوری قدرتمند بریتانیا پس از جنگ جهانی دوم و تغییرات سیاسی-اقتصادی مهم در دنیای قرن بیستم می باشد. علاوه بر مواجه با این تغییرات الیزابت دوم باید روابط جدیدی را با دفتر نخست وزیری و یکی از قدرتمندترین و زیرک ترین سیاستمداران قرن بیستم یعنی وینستون چرچیل شکل دهد و…

خلاصه داستان :

این بازسازی مدرن رمانی نوشته Shirley Jackson، داستان چند خواهر و برادر است که در خانه ای بزرگ شده اند که به وحشتناک ترین خانه روح زده کشور تبدیل می شود. این خانواده که حالا بزرگ شده اند، باید به روشی وحشتناک با ارواح گذشته خود روبرو شوند، که برخی از این ارواح هنوز هم در ذهن این خانواده پرسه می زنند. این سریال ترسناک ساخته مایک فلناگان مغز متفکر ژانر ترسناک، درام خانوادگی پیچیده ای است که به صورت یک داستان ترسناک روایت می شود.

خلاصه داستان :

این سریال روایتگر دهه شصت امریکا و به خصوص نیویورک است. سریال حواشی زندگی فردی به نام دان دریپر رئیس بخش طراحی شرکت تبلیغاتی استرلینگ کوپر می باشد. او دارای زنی زیبا ، شغل و همکارانی خوب است ، ولی با جلو رفتن داستان زندگی این فرد دچار تغییراتی می شود و در این بین همیشه سایه گذشته نامعلوم و گاها مرموز این فرد موفق نیز نمود پیدا می کند.

خلاصه داستان :

مامور ویژه “ویل گراهام” تخصص ویژه ای در دستگیری قاتلین سریالی دارد. او که از ذهنِ پرقدرت و ویژه ای برخوردار است ، روش خاصِ خود را نیز در دستگیری آنها به کار می گیرد.

داستان سریال از اینجا شروع می شود که وقتی گراهام برای پیدا کردن یک قاتل خطرناک به بن بست می خورد ، سراغ باهوش ترین و حرفه ای ترین روان پزشک در کشور می رود و از او در موردِ این پرونده کمک می گیرد و آن روانپزشک کسی نیست جز “هانیبال لکتر”.

همین ماجرا همکاری آن دو را شکل می دهد. زوجی که در دستگیری خلافکاران بسیار موفق عمل می کنند ، اما چیزی که گراهام نمیداند این است که خود هانیبال نیز یک قاتل زنجیره ای بسیار خطرناک است و…

خلاصه داستان :

وقایع این مجموعه تلویزیونی، در قصری در منطقه یورک‌شر در انگلستان به نامِ «دانتون اَبی» رخ می‌دهد. این مکان، محل سکونت اِرل و کُنتسِ گرانتهام و فرزندان و برخی اقوام دور آنهاست. در هر قسمت از این سریال، زندگی روزمره خاندانِ اشرافی «کرالی» و دوستان و خدمتکاران و وقایع و روابط جاری آنان، در دوران سلطنت جرج پنجم به تصویر کشیده می‌شود و …

خلاصه داستان :

با پیروزی نازی‌ها و متحدانشان در جنگ جهانی دوم، در اولین اقدام بعد از تصرف آمریکا این کشور را به سه بخش مختلف تقسیم میکنند. دولتی از سوی ژاپن ایالتهای نزدیک به اقیانوس آرام که ایالات غربی رشته کوه های راکی را در بر میگیرد در کنترل خود دارند و از سویی دیگر دولتی دست نشانده از سوی نازی ها کنترل امور ایالات شرقی رشته کوه های راکی را در اختیار دارند و منطقه ای در نزدیکی این رشته کوه را به عنوان منطقه بیطرف و مرزی بین این دو حکومت در نطر گرفته اند …

خلاصه داستان :

قبل از اینکه اسپارتاکوس بعنوان گلادیاتور وارد آرنا شود، گلادیاتور های بزرگ دیگری هم از دروازه های آنجا گذشته و بر روی شن های آرنا جنگیده اند. این سریال ماجرای قهرمان خانه ی باتیاتوس، «گانیکوس» را روایت می کند، که سال ها قبل از رسیدن اسپارتاکوس در آرنا برای باتیاتوس افتخار می آفریده است …

خلاصه داستان :

دروغ‌های کوچک بزرگ ، نام سریالی جنایی و رازآلود می‌باشد که توسط دیوید ای کلی ساخته شده است. در این سریال بازیگران مطرح و معروفی همچون نیکول کیدمن و مریل استریپ به هنرنمایی می‌پردازند. تمرکز داستان سریال بر روی زندگی عادی چند مادر است که فرزندان خود را به یک مهد کودک می‌برند ، اما در این بین یک قتل عجیب اتفاق می‌افتد و زندگی آنها را دگرگون می‌کند و…

خلاصه داستان :

این سریال داستان کارآگاهی به نام ویک مکی رو روایت میکند که گروه ضربتی ۴ نفره رو فرماندهی میکند.اما این گروه یک گروه عادی پلیس نیست.آنها خودشون قوانین را زیر پا میذارن تا قانون رو اجرا کنن ! برای بالا بردن آمار دستگیری دست به هر کی میزنن.براشون مهم نیست با متهم چطور رفتار بشه.فقط دستگیر شدن خلافکارها مهمه و …

خلاصه داستان :

این سریال بر اساس کمیک های آرچی ساخته شده و دارای تمی راز آلود و تیره است. داستان در مورد ماجراهای یک پسر جوان به نام آرچی و دوستانش است که در شهر کوچکی به اسم “ریوردیل” زندگی میکنند. این شهر دارای ظاهری فانتزی و پر زرق و برق است، اما اسرار تاریکی در زیر این شهر نهفته است که عده ای به دنبال کشف آنها هستند…

خلاصه داستان :

سریال درباره میلیاردری است که با استخدام یک مامور سابق CIA تصمیم به پیشگیری از جرم و جنایت می گیرند در حالی که هنوز این جرم ها اتفاق نیفتاده است … و خالق این سریال کسی نیست جز “جانتان نولان” ( نویسنده‌ی فیلنامه های ممنتو و بتمن ) ، برادر “کرستوفر نولان” ! البته قابل ذکر است که کریستوفر خیلی جاها اذعان داشته که ، در اکثر کارهاش ، از برادرش جاناتان کمکهای بزرگی گرفته و این یعنی با خالق بزرگی طرف هستیم.

خلاصه داستان :

کارآگاه نیک برکات فکر می کرد که برای کار در دایره ی جناییِ پورتلند آمادست، تا اینکه شروع به دیدن چیزهایی کرد که توضیحی براشون نداشت. و بعد از ملاقات با آخرین بازمانده ی خانوادش، نیک به رازی که در پس این وقایع هست پی می بره. نیک مثل بقیه ی آدمها نیست، اون از نوادگانِ نسلی از شکارچی هاست که به اسم گریم شناخته می شوند.

کسانی که مسوول جلوگیری از تکثیر موجوداتِ ماورالطبیعه هستن. و این گونست که داستانِ نیک آغاز می شه، در حالی که در ابتدا نسبت به این جریان بی میله ولی در حالی که مشغول کار بر روی پرونده های جنایی به همراهِ همکارش هست به جریاناتی بر می خوره که باعث می شه با دنیای این موجوداتِ انسان نما ارتباط برقرار کنه…

خلاصه داستان :

جسیکا جونز از بیماری اختلال روانی و استرس رنج می‌برد و این مسئله باعث می‌شود تا لباس ابرقهرمانی خود را کنار بگذارد و به جای آن تبدیل به یک کارآگاه خصوصی شود و…

خلاصه داستان :

ال چاپو ، نام سریالی بیوگرافی و جنایی می‌باشد که توسط سیلوانا آگویر و کارلوس کنترراس ساخته شده است. این سریال بر اساس زندگی واقعی خلافکار حرفه‌ای و معروف ال چاپو ساخته شده است. سریال روزهای اولیه‌ی ال چاپو در سال‌های ۱۹۸۰ تا اوج قدرت او در دهه‌ی ۹۰ میلادی و همچنین سقوط او در سال ۲۰۱۶ را به تصویر می‌کشد و…

خلاصه داستان :

داستان سریال با پایان جنگ جهانی دوم در بریتانیا آغاز می شود جایی که پرستار مجربی به نام Claire Randall به اتفاق همسرش Frank که استاد تاریخ دانشگاه آکسفورد می باشد و در طول جنگ به عنوان جاسوس در سازمان MI6 مشغول به خدمت بوده است تصمیم می گیرند تا بعد از مدتها جدایی بر اثر جنگ به عنوان دومین ماه عسل خود به Inverness اسکاتلند بروند.

اما این سفر برای Claire چندان آرام بخش نخواهد بود چرا که او در طول یکی از گردش هایش هنگامی که در جستجوی منشا صدای عجیبی در بین آثار تاریخی منطقه است از هوش می رود و پس از به هوش آمدن خود را درمیانه دوران پرهیاهوی دیگری در سال 1743 می یابد جایی که نه تنها کسی حرف او را باور نمی کند بلکه جان او نیز در خطر است و در این دنیای عجیب و دشوار مجبور به ازدواج با جنگجوی جوان و با احساسی به نام James Fraser می شود.

خلاصه داستان :

داستان در مورده کمدینی به نام جری ساینفیلد هست که تو نیویورک زندگی میکنه و از طریق اجرای شو ها تو کلوپ ها و بار های شبانه پول در میاره.علاوه بر جری , همسایه ی عجیبش کازمو کریمر , همکلاسی قدیمیش جرج کاستنزا و الین بنس اون رو همراهی می کنند و داستان در مورده اتفاقاتی هست که در زندگی روزمره ی این شخصیت ها رخ میده…

خلاصه داستان :

سریال رم به صورت تمام و کمال نمایانگر طریقه و نحوه زندگی مردم آن دوره از تاریخ سرزمین روم باستان است. نبرد ها، جنگ های سردار بزرگ جولیوس سزار و به قدرت رسیدن او، کشته شدن ناجوانمردانه او در مجلس سنا، نبرد میان سرداران او و…

خلاصه داستان :

داستان در شهری کوچک به نام «ددوود» در جنوب ایالت داکوتای فعلی در اواخر سال ۱۸۰۰ میلادی روایت می‌شود. از سراسر آمریکا برای یافتن طلا مهاجران بساری کوچ می‌کنند که با یافتن طلا یک شبه ره صد ساله را بپیمایند. این شهر که در ابتدای تأسیس خود بدون هیچ قانونی اداره می‌شود و همه‌کاره آن شخصی است به نام «سورنجن» که صاحب هتل‌رستوران در «ددوود» می‌باشد که قانون را از طریق خود اجرا می‌کند.

خلاصه داستان :

سال ۱۷۸۳ است و راس پولدارک از جنگ استقلال آمریکا به خانه بازگشته است. خانه‌ای که در بحران و رکود فرورفته است. راس پولدارک پس از بازگشت با شرایط ناامید کننده‌ای روبه‌روست و در غیاب او پدرش فوت کرده، خانه و معادنش ویران شده و نامزدش که از دوران کودکی او را دوست داشته با پسر عمویش نامزد کرده. او اکنون احساس می‌کند که همهٔ چیزهایی که دوست داشته به او خیانت کرده‌اند. راس تصمیم گرفته کارهای جدیدی را آغاز کند و به زودی دشمنانی جدید و هم‌چنین یک عشق جدید را در جایی پیدا می‌کند که انتظارش نمی‌رود.

خلاصه داستان :

سریال Tudors ، ازدواج شاه هنری را به تصویر می کشد و می توان گفت که بیشتر محور داستان روی مثلث عشقی ، شاه هنری ، کاترین آراگون و آنی بالین می چرخد…

خلاصه داستان :

یک آینده تاریک در انتظار نسل بشریت که قدرت بینایی خود را از دست داده و تلاش آنها برای بدست آوردن راهی جهت تعامل با یکدیگر به طوری که از تهدید زندگی به دور باشند . اما به دنیا آمدن دوقلوهایی که قادر به دیدن هستند همه چیز را تغییر می دهد و…

خلاصه داستان :

گرالت ریویایی، جادوگر و شکارچی جهش‌یافته هیولا، در تلاش است تا جای خود را در این دنیای پر از هیولا و آدم‌های ظالم پیدا کند.

خلاصه داستان :

دختری تلاش می‌کند تا از رابطه‌ای مسموم با مادرش وسواسی‌اش فرار کند و …

خلاصه داستان :

: تابو یک مجموعهٔ تلویزیونی بریتانیایی با روایتی از سال 1813 و داستان شخصیتی بنام جیمز دلینی با بازی تام هاردی است که بعد از گذران 10 سال زندگی در آفریقا، به همراه 14 الماسی که بدست آورده است به لندن بازمی‌گردد تا بیشتر دربارهٔ کسب و کار به ارث مانده از پدرش بداند و به دنبال انتقام قتل وی برود.

او با ممانعت از فروش کسب و کار خانوادگی خودشان به کمپانی هند شرقی تصمیم می‌گیرد امپراطوری خرید و فروش خودش را بسازد در حالی که با اینکار خود را وارد بازی خطرناکی میان دو کشور آمریکا و بریتانیا می‌کند.

خلاصه داستان :

« ترس از مردگان متحرک Fear the Walking Dead» در واقع اسپین آف سریال «مردگان متحرک The Walking Dead» می باشد که قصد دارد تا داستان را از روزهای نخست بروز بحران بشریت و آلوده شدن مردم به ویروسی که آنان را تبدیل به زامبی کرده است به تصویر بکشد.

خلاصه داستان :

تونی پس از مرگ همسرش متحول می‌شود و تصمیم می‌گیرد به جای رفتاری مؤدبانه، با بی‌خیالی هر چه دوست دارد انجام دهد و به زبان بیاورد…

خلاصه داستان :

در خلاصه داستان این سریال وسترن آمده است، فرانک گریفین، یک جنایتکار در دهه‌ی 1880 آمریکای وسترن بود که که باعث رعب وحشت می‌شد. اما زمانی که روی دوست او تبدیل به دشمنش می‌شود ، فرانک به برای انتقام به دنبال او می‌رود و به شهری رازآلود در نیو‌مکزیکو می‌رسد که همه‌ی شهروندان آنجا زنانی شجاع هستند و…

خلاصه داستان :

داستان سریال پیرامون گروهی جریان دارد که در قالب قهرمانان نقابدار شناخته میشوند، فعالیت آن ها ادامه دارد تا جایی که به تصویب قانونی توسط سناتور «کین» برای عدم فعالیت آن ها منجر میشود، بعد از این اتفاق بعضی از نگهبانان بازنشسته شدند وبعضی دیگر زیر نظر پلیس فعالیت خود را آغاز میکنند . تنها یکی از نگهبانان به اسم «رورشاخ» به‌طور غیرقانونی به فعالیت های خود ادامه می‌دهد.

همانطور مشاده کردید در این مقاله به معرفی بهترین سریال ها خارجی در ژانرهای مختلف پرداختیم، حال نظر شما درباره سریال های معرفی شده در این مقاله چیست؟ کدام یک از آنها را دیده اید؟ اگر سریالی را می شناسید که در این مقاله قرار نگرفته است، نام آن در قسمت دیدگاه با ما در میان بگذارید تا در اسرع وقت آن را به این مقاله اضافه کنیم.


در زندگی انسان‌ها، داستان‌ها و افسانه های عمیقی وجود دارد؛ داستان هایی که افراد از خود برجای میگذارند یا افسانه هایی که قدرت تخیل انسان را نشان میدهند. سینما و تلویزیون نیز از این قضیه بی بهره نبوده اند و اجازه داده اند به بصری ترین شکل ممکن روایت های داستانی بیان شوند. از جمله آنها سریالهایی با موضوع انسانهای گرگنما است؛ داستان نوجوانانی که به گرگینه تبدیل می‎شوند و با تغییرات زندگی باید مبارزه کنند، جوامع مخفی گرگینه ها که سعی میکنند فاش نشوند، گرگینه ها و روابط آن‎ها با خون آشام‎ها و بسیاری از موارد دیگر که بهترین سریال های گرگینه ای با هیجان بالایی آن‎ها را به تصویر می‎کشند.

این مطلب به معرفی بهترین سریال های گرگینه ای و خون آشامی اختصاص یافته است تا شما را با مجموعه ای از سریال گرگ ها و داستان‎های جذاب و شاید ترسناک آن‎ها آشنا کنیم.

پس تا انتها همراه فانیبو باشید.

 

گاز گرفته شده (2014 تا 2016) Bitten

سریال گاز گرفته شده یا بیتن یک سریال کانادایی است که براساس رمان زنان در سرزمینی دیگر نوشته کلی آرمسترانگ ساخته شده است. اکثر مکان‎های فیلمبرداری این سریال در تورنتو بوده و داستان آن در مورد یک گرگینه زن به اسم النا مایکلز است که در بین زندگی معمولی با دوست پسر انسانی خود فیلیپ در تورنتو و تعهدات «خانوادگی اش» به جامعه گرگینه ها در نیویورک سرگردان است.

از جمله بازیگران اصلی این سریال می‎توانیم به اسامی مانند لورا وندرورت، گریستن هولت، گرگ بریک، پل گرین، استیو لوند، مایکل خاویر و جنل ویلیامز اشاره کنیم. جالب است بدانید لورا وندرورت و استیو لوند در فیلم جنایی پناهگاه با یکدیگر هم‎بازی بودند. همچنین گریستن هولت در سریال سوپرنچرال به عنوان بازیگر مهمان در نقش یک خون آشام ظاهر شده بود. همانطور که می‎دانید خون آشام‎ها دشمنان اصلی گرگینه ها هستند.

 

گرگ بزرگ در کمپ (1999 تا 2002) Big Wolf on Campus

این سریال کانادایی به کارگردانی پیتر نایت و کریس بریگز ساخته شده است. داستان آن در مورد پسر نوجوانی به اسم توماس است که در یک اردو در جنگل یک هفته قبل از شروع سال آخر دبیرستانش توسط یک گرگینه گاز گرفته می‎شود. او پس از این که خودش به گرگینه تبدیل می‎شود با خون آشامان، زنان گربه ای، روح‎ها، زامبی ها و سایر موجودات فراطبیعی مبارزه می‎کند تا محل زندگی خود را محیطی امن نگه دارد.

از بازیگران این سریال می‎توانیم به افرادی مانند دنی اسمیت، برندون کوئین، امی کسل و راشل لفو اشاره کنیم. این سریال از 65 قسمت 30 دقیقه ای تشکیل شده و یکی از بهترین سریال های گرگینه ای خارجی است.

از نکات جالب سریال می‎توانیم به این موارد اشاره کنیم:

  • تغییر ناگهانی گریم گرگینه در طول فصل اول به علت حساسیت برندون کوئین به گریم اولیه‎ بود.
  • راشل لفو پس از فصل اول سریال را برای ادامه تحصیل در کالج ترک کرد، شخصیت او در سریال یعنی استیسی نیز چنین کاری می‎کند.
  • دنی اسمیت خواننده آهنگ متن این سریال است.
  • دنی اسمیت و برندون کوئین در یک فیلم دیگر نیز نقش بهترین دوستان یکدیگر را داشته اند؛ یعنی (2002) Fizzy Bizness.
  • در سریال بافی قاتل خون آشام ها به این سریال اشاره هایی می‎شود.

 

گرگینه (1987 تا 1988) Werewolf

این سریال آمریکایی که از شبکه فاکس پخش شد در مورد یک شخصیت ماجراجو و دانشجوی کالج به اسم اریک کورد است که به گرگینه تبدیل می‎شود و حالا سعی می‎کند با کشتن رئیس قبیله گرگینه ها این نفرین را از خود دور کند.

برای این سریال ابتدا یک قسمت آزمایشی دو ساعته پخش شد که پس از استقبال افراد ادامه یافت و در نهایت در 28 قسمت نیم ساعته به پایان رسید. این سریال که یکی از بهترین سریال های گرگینه ای است در بریتانیا توسط شبکه Sky One و از سال 1989 تا 1990 پخش شد. فرانک لوپو کارگردان آن بوده است و از جمله بازیگران این سریال می‎توانیم به اسامی مانند جان جی. یورک، لنس لگو و چاک کانرس و آهنگ‎ساز آن سیلوستر لوایی مشهور و برنده جایزه گرمی اشاره کنیم.

شعار این سریال جالب است: تنها دو دسته آدم وجود دارد، آن‎هایی که ایمان دارند، آن‎هایی که ایمان خواهند آورد. نویسندگان سریال عمدا اسم رئیس گرگینه ها را Janos Skorzeny گذاشتند تا ادای دینی به فیلم تلویزیونی The Night Stalker کنند که سال 1971 پخش شد. براساس این سریال گرگینه ها را به سه حالت می‎توان کشت: خودکشی کنند، توسط یک گرگینه دیگر کشته شوند یا با یک سلاح نقره ای به آن‎ها حمله شود.

در ماه جولای سال 1988، انتشارات Blackthorne Publishing یک کتاب کمیک در 5 جلد براساس این سریال چاپ کرد.

 

گرگینه نوجوان (2011 تا 2017) Teen Wolf

سریال گرگینه نوجوان یا تین ولف که براساس فیلمی به همین نام (محصول سال 1985) ساخته شده است در مورد نوجوانی به اسم اسکات مک‎ کال است که توسط یک گرگینه گاز گرفته می‎شود و حالا باید با این قضیه و تاثیری که روی زندگی و نزدیک‎ترین اشخاص زندگی ‎اش می‎گذارد کنار بیاید.

این سریال آمریکایی به کارگردانی جف دیویس و برای شبکه ام‎ تی ‎وی ساخته شده و جزو بهترین سریال های گرگینه ای است. سریال توانست به طور کلی نظر مثبت منتقدان را به خود جلب کند. از جمله بازیگران آن می‎توانیم افرادی مانند تایلر پوزی، کریستال رید، لیندن اشبی، دیلن اوبرایان، تایلر هوچلین، هالند رودن و شلی هلینگ را نام ببریم. این سریال در شش فصل و صد قسمت 40 دقیقه ‎ای ساخته شده است.

از نکات جالب این سریال می‎توانیم موارد زیر را نام ببریم:

  • دیلن اوبرایان در تست بازیگری این سریال شرکت کرد تا نقش استیو را به دست آورد ولی احساس کرد با شخصیت استایلز رابطه بهتری خواهد داشت و همین نقش به او داده شد.
  • بسیاری از زوزه‎ های گرگ‎ هایی که در سریال شنیده می‎شوند در حقیقت صدای گوریل‎ها هستند.
  • لیندن اشبی که نقش کلانتر استیلینسکی را بازی می‎کند و سوزان والترز که نقش ناتالی مارتین را دارد، در زندگی واقعی زن و شوهر هستند.
  • تایلر پوزی تنها بازیگر این سریال است که در تمامی قسمت‎های آن بازی می‎کند.
  • گریم کامل تایلر پوزی برای این سریال 4.5 ساعت طول می‎کشد.
  • تایلر پوزی برای فیلم گرگ و میش (2008) انتخاب شده بود که می‎توانست در آنجا نیز نقش یک گرگینه نوجوان را بازی کند.
  • دیلن اوبرایان جوان‎ ترین بازیگر اصلی سریال است.
  • طبق گفته جف دیویس، او از فیلم‎ های پسران گم شده (1987)، بافی قاتل خون ‎آشام‎ ها (1997) و کتاب‎ های کمیک مرد عنکبوتی برای ساخت این سریال الهام گرفته است.
  • تایلر پوزی می‎گوید او بیشتر از دوران دبیرستان واقعی خود در این سریال به دبیرستان رفته است.

 

ولف لیک (2001 تا 2002) Wolf Lake

این سریال آمریکایی ابتدا در سال 2001 توسط شبکه سی بی ‎اس پخش شد. از 9 قسمتی که برای آن ساخته شد تنها 5 قسمت روی آنتن رفت. تا این که در سال 2002 تمامی قسمت‎ ها از جمله موارد لغوشده در شبکه یو‎ پی ‎ان پخش شدند.

ماجرای سریال از این قرار است که پلیسی به اسم جان کنین به دوست دختر خود روبی وایلدر پیشنهاد ازدواج می‎دهد. اما زمانی که روبی سوار ماشین می‎شود مورد حمله قرار می‎گیرد. کنین تنها چیزی که از نامزد خود پیدا می‎کند یک دست قطع ‎شده است. او به زادگاه روبی یعنی ولف لیک می‎رود تا پاسخ سوالات خود را پیدا کند ولی ماجرا به همین سادگی نیست.

این سریال به کارگردانی جان لیکلی ساخته شده است و در تیم بازیگری آن‎ اسامی مانند لو دایموند فیلیپس، تیم متسون، میا کیرشنر، پاول وسلی و مری الیزابت وینستد دیده می‎شود. اگر به دنبال یکی از بهترین سریال های گرگینه ای کوتاه هستید ولف لیک انتخاب خوبی است چون تنها یک فصل دارد و هر قسمت 44 دقیقه است. سریال نتوانست نقدهای مثبتی به دست آورد ولی با وجود این در مراسم جوایز امی نامزد دو رشته بود. جالب است بدانید تیم متسون و بروس مک‎گیل در فیلم کمدی خانه حیوانات (1987) با یکدیگر هم‎بازی بودند.

 

بافی قاتل خون آشام ‎ها (1997 تا 2003) Buffy the Vampire Slayer

سریال بافی قاتل خون ‎آشام ‎ها براساس فیلمی به همین نام (محصول سال 1992) ساخته شده است. کارگردان این سریال آمریکایی جاس ویدون است. این سریال 10 مارس 1997 در شبکه The WB روی آنتن رفت و شبکه یو‎ پی‎ ان در 20 می سال 2003 آخرین قسمت آن را پخش کرد. داستان این سریال در مورد دختر جوانی به اسم بافی سامرز است (با بازی سارا میشل گلر) که آخرین زن جوان باقیمانده از «قاتلان خون‎ آشام» به شمار می‎رود.

در این سریال «قاتلان خون ‎آشام» به افرادی گفته می‎شود که دست سرنوشت آن‎ها را برای مبارزه با خون ‎آشام‎ها، نیروهای شیطانی و سایر نیروهای تاریکی انتخاب کرده است. بافی یک زندگی معمولی را دوست دارد ولی در ادامه ماجراهای سریال متوجه می‎شود نمی‎تواند از سرنوشت خود فرار کند. بنابراین همانطور که تا الان حدس باید زده باشید با یکی از بهترین سریال های گرگینه ای و خون آشامی روبرو هستیم.

سریال به دفعات مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و برخی از افراد از آن به عنوان یکی از بهترین سریال‎ های خارجی تاریخ یاد می‎کنند و معمولا هر قسمت آن 4 تا 6 میلیون بیننده داشته است. با آن که این آمار به نسبت تعداد بینندگان شبکه‎ های معروفی مانند فاکس، ای‎ بی ‎اس و سی ‎بی‎ اس کمتر است ولی برای شبکه نسبتا جدید و کوچک WB Television Network موفقیت بزرگی بود.

موفقیت این سریال منجر به ساخت صدها رمان، کمیک و بازی ویدئویی شد. لازم به ذکر است این سریال 7 فصل و 144 قسمت در حدود 42 تا 51 دقیقه‎ ای دارد. از جمله بازیگران آن می‎توانیم نیکولاس براندن، آلیسون هانیگان، کاریزما کارپنتر، آنتونی استوورت هد، ست گرین و اما کالفید را نام ببریم.

نکات جالب این سریال عبارتند از:

  • از جمله اولین سریال‎هایی است که در آن از اصطلاح «در گوگل جستجو کن» استفاده شده است.
  • مجله Entertainment Weekly شخصیت بافی را سومین شخصیت محبوب تاریخ بعد از هامپر سیمپسون و هری پاتر معرفی کرد.
  • در سال 2002، سایت TV Guide این سریال را به‌ عنوان یکی از 50 سریال برتر تاریخ معرفی کرد.
  • مجله امپایر در سال 2008 رتبه دوم بهترین سریال های تاریخ را به بافی قاتل خون ‎آشام‎ ها داد.
  • از جمله بازیگران زن دیگری که برای شخصیت بافی در نظر گرفته شده بودند می‎توانیم کتی هولمز و سلما بلیر را نام ببریم.
  • به طور منظم از 6 سیاهی لشکر برای این سریال استفاده شد که یکی از آن‎ها کارگردان آمریکایی جروم الستون اسکات بود.
  • کریستی سوانسون که در فیلم سال 1992 نقش بافی را داشت برای بازی در سریال دعوت نشد.
  • آنتونی هد اولین بازیگری بود که برای این سریال تست بازیگری داد.
  • آنجل و ویلو تنها شخصیت‎های «خوب» سریال هستند که به ترتیب در فصل‎های دو و شش به شخصیت های شرور اصلی آن تبدیل می‎شوند.
  • دیوید فوری یکی از نویسندگان سریال گفته است سارا میشل گلر دوست ندارد در حین اجرا بخندد چون فکر می‎کند خنده‎ اش خیلی مصنوعی است. فوری برای این که او را اذیت کند سکانس‎هایی را نوشت که بافی هر زمان که می‎توانست می‎خندید.
  • مجله براوو در سال 2004 در بین 100 شخصیت برتر سریال های تلویزیونی رتبه سیزدهم را به بافی داد.

 

سایه های تاریک (1966 تا 1971) Dark Shadows

اگر بخواهیم از بهترین سریال های گرگینه ای کلاسیک یکی را نام ببریم بدون شک سایه‎ های تاریک جزو آن‎ها قرار می‎گیرد. این سریال در سال 1966 در شبکه ای ‎بی‎ سی روی آنتن رفت. داستان سریال در مورد زندگی ‎ها، عشق‎ ها، خطاها و سختی‎ های خانواده ثروتمند کالینز است که در شهر کالینزپورت ایالت مین زندگی می‎کنند و آن جا حوادث ماورای طبیعی رخ می‎دهد.

شهرت این سریال زمانی زیاد شد که ده ماه پس از پخش آن شخصیت خون ‎آشامی به اسم بارباناس کالینز (با بازی جاناتان فرید) وارد سریال شد. سریال سایه‎ های تاریک همچنین در خود روح ‎ها، گرگینه ‎ها، زامبی‎ ها، هیولاهای ساخت بشر، جادوگران، ساحره‎ ها، سفر در زمان و یک جهان موازی دارد.

تیم بازیگری این سریال بسیار محدود بوده است و آن‎ها نقش‎های زیادی را در این سریال بازی کردند و برخی از شخصیت‎ها توسط بیشتر از یک بازیگر بازی شد. این سریال به واسطه اجراهای تاثیرگذار و باشکوه، دکوراسیون داخلی عجیب، سیر داستانی به‌ یادماندنی، پیچش‎های متعدد داستانی، موسیقی متن هیجان‎ انگیز و ماجراجویی‎ های قهرمانانه معروف است.

این سریال به یک عنوان کالت تبدیل شده است و در سال 2004 و 2007 از سوی TV Guide رتبه‎ نوزدهم و بیست و سوم «سریال های کالت برتر» را به دست آورد. سازنده سریال دان کورتیز است و تیم بازیگری آن‎ را افرادی مانند جوآن بنت، گریسون هال، کاترین لی اسکات، دیوید سلبی و لارا پارکر تشکیل می‎دهند.

در سال 2002 استودیو فیلمسازی برادران وارنر فیلمی به همین نام و به کارگردانی تیم برتون دوست‎ داشتنی و بازیگری جانی دپ اکران کرد که با بازی در آن فیلم به آرزوی کودکی خود و بازی در نقش بارباناس کالینز رسید. گرچه منتقدان زیاد فیلم را تحویل نگرفتند. جالب است بدانید این سریال 1225 قسمت 30 دقیقه ای دارد!

 

آنجل (1999 تا 2004) Angel

سریال آنجل یک اسپین ‎آف از سریال بافی قاتل خون ‎آشام‎ ها است که توسط سازنده آن سریال یعنی جاس ویدون در همکاری با دیوید گرین ‎والت ساخته شده است. این سریال از سال 1999 تا 2004 روی آنتن شبکه تلویزیونی The WB رفت و 110 قسمت 41 تا 45 دقیقه‎ای دارد. آنجل مانند با سریال بافی، توسط شرکت تولید فیلم ویدون یعنی Mutant Enemy ساخته شده است.

داستان سریال در مورد محاکمه آنجل، خون ‎آشامی است که کولی‎ها به‌ عنوان مجازات او به علت قتل یکی از همنوعانش، روح انسانی آنجل را به او برمی‎گردانند. آنجل پس از بیش از یک قرن قتل و شکنجه افراد بیگناه حالا با عذاب وجدان روبرو شده است. او که متوجه می‎شود رابطه بین او و بافی ادامه‎ دار نیست به لس آنجلس می‎رود و یک کارآگاه خصوصی می‎شود.

این سریال یکی از بهترین سریال های گرگینه ای عاشقانه است و بازیگرانی مانند دیوید بورناز، کاریزما کارپنتر، گلن کوئین، الکسیس دنیسوف، جی.آگوست ریچاردز و امی اکر دارد. سریال آنجل در سایت معتبر IMDB امتیاز 8 از 10 دارد و الهام ‎بخش مجله‎ ها و کتاب‎ ها، وبسایت های متعدد، انجمن های بحث آنلاین و حتی بازی نقش آفرینی به اسم آنجل شد.

 

خاطرات خون آشام (2009 تا 2017) The Vampire Diaries

همین ابتدا بگوییم سریال خاطرات خون آشام یکی از بهترین سریال های گرگینه ای عاشقانه است. این سریال آمریکایی از روی کتاب های کمیکی به همین اسم و توسط کوین ویلیامسون و جولی پلک ساخته شده است. این سریال در شبکه سی ‎دابلیو پخش شد و هشت فصل و 171 قسمت 41 تا 44 دقیقه‎ ای دارد. فصل اول این سریال 3.6 میلیون بیننده داشت و یکی از پربیننده‎ ترین سریال‎های این شبکه نام گرفت.

داستان فیلم در مورد دو برادر خون‎آشام جاودان به اسامی دیمون و استفان سالواتوره است که برای مخفی نگه‎ داشتن عطش خود به خون یک زندگی عادی را چندین قرن است در پیش گرفته‎ اند. از بازیگران این سریال می ‎توانیم به اسامی نینا دوبرو، پل ویسلی، ایان سامرهلدر، استیون آر. مک‌کوئین، کاترینا گراهام، کندیس آکولا و مایکل مالارکی اشاره کنیم.

از نکات جالب این سریال موارد زیر خواندنی هستند:

  • نینا دوبرو، پل ویسی و ایان سامرهلدر تنها بازیگرانی به شمار می‎روند که برای هر قسمت 40 هزار دلار دریافت می‎کردند.
  • این سریال جوایز زیادی به دست آورده است از جمله: 4 نامزدی در مراسم جایزه برگزیده مردم در سال 2012 و ۶ نامزدی در مراسم جوایز برگزیده نوجوانان ۲۰۱۴.
  • ایان سامرهلدر دو مرتبه در تست بازیگری شرکت کرد تا بتواند نقش دیمون سالواتوره را به دست آورد.
  • در سال 2016 این سریال رسما با شکست دادن سریال بافی قاتل خون ‎آشا‎م‎ ها و خون واقعی که هر دو پس از هفت فصل تمام شده بودند، به طولانی ‎ترین سریال خون آشامی تبدیل شد.
  • در کتاب خاطرات خون‎ آشام، بهترین دوست النا مردیت سولز در یک داستان طولانی نقش مهمی دارد ولی در سریال خبری از او نیست.
  • به اشلی تیزدیل پیشنهاد شرکت در تست بازیگری این سریال داده شد، ولی آن را رد کرد.
  • در کتاب رنگ موهای النا بلوند است در حالی که در سریال قهوه ای است.
  • در کتاب لقب کاترین گربه و لقب النا ببر است.
  • استیون آر. مک‌ کوئین و کندیس آکولا در دنیای واقعی نیز از سال 2011 تا 2012 با یکدیگر دوست بودند.
  • بارداری کندیس آکولا در دنیای واقعی به یک چالش برای تیم بازیگری تبدیل شده بود. چون او یک خون ‎آشام بود و خون‎ آشام‎ ها باردار نمی‎شوند. بنابراین نویسندگان تصمیم گرفتند متن را این‌طور بنویسند که گروه جادوگران Gemini (دوپیکر) نوزادان دوقلو جو و آلاریک را زمانی که جو مرده است به بدن کارولین انتقال داده اند.

 

از گرگ‌ومیش تا سحر (2014 تا 2016) From Dusk Till Dawn

سال 1996 فیلمی به همین نام به کارگردانی رابرت رودریگز ساخته شد و حالا این سریال مفصل‎تر ماجرای آن فیلم را دنبال می‎کند. داستان فیلم در مورد یک پلیس تگزاس است که برادران مشهور گکو را تعقیب می‎کند. این سریال در سال 2014 در شبکه تلویزیونی خود رودریگز به اسم El Rey Network پخش شد.

با آن که هنوز خبر لغو این سریال منتشر نشده است ولی مجله Deadline Hollywood گزارش می‎دهد قرارداد بازیگران لغو شده است تا پس از سه فصل ماجرای سریال دیگر ادامه پیدا نکند تا عادات عجیب رودریگز در سینما در سریال او نیز دیده شود.

از جمله بازیگران فیلم می ‎توانیم به اسامی مانند الیزا گونزالس، دان جانسون، مدیسون دونپورت و دی. جی. کوترانا اشاره کنیم. جالب است بدانید ویلمر والدراما به قدری برای همکاری با رودریگز شوق داشته است که چشم‌ بسته و بدون آگاهی از نقش خود قرارداد همکاری را امضاء کرده است.

یک تفاوت سریال با فیلم در این است که سث در نسخه سینمایی مجبور می‎شود برادر خود ریچی را بکشد چون او خون‎ آشام شده و برای سایرین خطرناک است.

 

سخن آخر درباره بهترین سریال های گرگینه ای

تهیه لیست بهترین سریال های گرگینه ای یقینا راحت نبود، باید سریال هایی را معرفی می‎کردیم که در بین آثاری که ساخته می‎شوند شاخص و با تعداد طرفداران زیاد باشند. چون گرگینه‎ ها و خون آشام‎ ها در افسانه ها رقیب یکدیگر بودند و مثال خوب آن سری فیلم‎ های دنیای مردگان (Underworld) است، سریال‎ های بالا را همچنین می‎توانید به عنوان بهترین سریال های گرگینه ای و خون آشامی ببینید.

اگر هر کدام از سریال ‎های فهرست بهترین سریال های گرگینه ای را دیده‌اید، لطفا تجربه آن را با ما و سایر خوانندگان درمیان بگذارید.

 

منبع: Nightmares

دیدگاهتان را بنویسید