سبک زندگی

حکم رابطه نامشروع مرد متاهل با زن شوهردار چیست

امروزه رابطه نامشروع به دلایل مختلفی افزایش یافته است و طبق اسلام و شرایط کشور ایران برای این امر مجازات هایی تعیین شده اند. هرگونه روابطی که خارج از علقه زوجیت باشد، رابطه نامشروع است. به این معنی که بین زن و مردی که به سن بلوغ رسیده اند حتما باید صیغه محرمیت خوانده شود تا روابط بین آن ها مشروع باشد. در غیر این صورت رابطه نامشروع می باشد. منظور از رابطه ی نامشروع ،مضاجعه (بغل کردن)، تقبیل (بوسیدن) و.. می باشد نه عمل زنا. مجازات رابطه نامشروع هم برای زن شوهردار و هم برای مرد متاهل صدق می کند و شامل اعمال مختلفی می شوند که در ادامه به صورت گسترده تر این موضوع را مورد بررسی قرار خواهیم داد. همراه ما باشید.

مجازات رابطه زن شوهردار

خیانت به هر دلیلی یک امر ناپسندیده در هر قانون و فرهنگی بوده و در صورت مشاهده با فرد مرتکب شونده برخورد می شود و ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست. در صورتی که یک زن شوهر دار با مردی دیگر رابطه نامشروع داشته باشد ( دقت کنید؛ روابط نامشروع نه زنا) و در صورت اثبات آن به دادگاه، قاضی می تواند بین 1 تا 99 ضربه شلاق برای فرد بنویسد. همچنین دادگاه با توجه به شرایطی می تواند این ضربات را به جرایم نقدی تبدیل کند.

مجازات رابطه نامشروع مرد متاهل

بین مرد متاهل خائن با زن خائن هیچ تفاوتی وجود ندارد و هر کدام از آن ها در صورت داشتن روابط نامشروع باید مجازات شوند. میزان مجازات نیز بین 1 تا 99 ضربه شلاق خواهد بود. مرد متاهل نیز می تواند ضربات شلاق را به جرایم نقدی تبدیل کند.

شرایط تبدیل مجازات رابطه نامشروع به جریمه نقدی

همانطور که اشاره شد شرایطی وجود دارند که افراد می توانند مجازات رابطه مشروع را که شامل ضربات شلاق است را به جریمه نقدی تبدیل کنند. این شرایط شامل موارد زیر می شوند:

  • در صورتی که شاکی یا مدعی خصوصی از شکایت خود صرف نظر کنند
  • در صورتی که متهم در شناسایی شرکای خود همکاری لازم را داشته باشد
  • قبل از اینکه تحقیق و رسیدگی شود، فرد به جرم خود اعتراف کند
  • نشان دادن حسن سابقه و ندامت نیز می تواند در این امر تاثیرگذار باشد
  • اگر نتایج زیان بار کم باشند نیز می توان ضربات شلاق را با پرداخت مبلغی تعویض کرد

میزان جریمه نقدی چقدر است؟

همانطور که در ابتدای متن نیز اشاره کردیم، ضربات شلاق برای مجازات رابطه نامشروع بین 1 تا 99 عدد بوده و از این مقدار نمی تواند بیشتر باشد؛ در صورتی که از شرایط ذکر شده برخوردار باشید، می توانید نسبت به خرید ضربات شلاق خود اقدامات لازم را به انجام برسانید. طبق ماده 27 قانون مجازات اسلامی هر سه ضربه شلاق با توجه به میزان جرم، بین 30 تا 40 هزار تومان است.

برای اطلاعات بیشتر می توانید از مجموعه https://hamyanedalat.com/ کمک بگیرید.

آیا مجازات دیگری برای روابط نامشروع در نظر گرفته شده است یا خیر؟

بله به غیر از ضربات شلاق، مجازات های دیگری نیز وجود دارند که با توجه به میزان جرم شناسایی می شوند. یکی از این مجازات ها، تبعید است. با توجه به این مجازات فردی که مرتکب جرم شده است، باید در محلی که دادگاه تعیین می کند برای مدت زمان معینی سکونت داشته باشد؛ این اقامت قانونی و اجباری بوده و فرد نمی تواند از آن سرپیچی کند.

بازداشت نیز ممکن است برای افرادی که دچار رابطه نامشروع شده اند، بریده شود. به ازای هر سه ضربه شلاق، یک روز بازداشت در نظر گرفته شده است. لازم به ذکر مجدد این نکته است که هر کدام از این مجازات ها با توجه به میزان جرمی که انجام می شود، صادر می گردد.

شلاق تعزیری به چه صورت اجرا خواهد شد؟

از جمله سوالات پر تکراری که در این زمینه پرسیده می شود این بوده که شلاق تعزیری برای مجازات رابطه نامشروع به چه صورت اجرا خواهد شد. برای زدن شلاق تعزیزی، فرد باید بر روی شکم خوابیده باشد، پوشش لباس او هم معمولی باشد و در نهایت شلاق بر روی قسمت های مختلف بدن او به جز سر، صورت و عودت زده خواهد شد. همچنین لازم به ذکر است که ضربات به صورت یکنواخت و متوسط با بدن فرد برخورد خواهند داشت.

آیا برای روابط نامشروع نیاز به گرفتن وکیل وجود دارد؟

گاهی اوقات آقایان برای اینکه مهریه پرداخت نکنند، ادغام به سندسازی برای تهمت به همسر خود می کنند. در صورتی که اگر روابط نامشروع نیز اثبات شود، مرد باید مهریه را تا ریال آخر پرداخت کند. ولی اگر زن بخواهد از حیثیت خود دفاع کند، می تواند نسبت به گرفتن وکیل اقدامات لازم را انجام دهد. یک وکیل باتجربه و کاربلد می تواند در این شرایط به کمک زن بیاید و این لکه را از او حذف کند. مسئله حیثیت بسیار حائز اهمیت است؛ به همین علت به شما پیشنهاد می کنیم حتما نسبت به گرفتن یک وکیل کاربلد اقدامات لازم را به انجام برسانید.

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم به بررسی مجازات رابطه نامشروع بپردازیم. مجازات این دسته از روابط برای زن و مرد هیچ تفاوتی ندارد و تنها موردی که باعث خواهد شد مقدار مجازات تغییر پیدا کند، میزان جرمی است که افراد مختلف مرتکب شده اند. هر چقدر این میزان بیشتر باشد، جرایم و مجازات ها نیز سنگین تر خواهند شد. همچنین در شرایط افراد می توانند مجازات خود را خریداری کنند که برای این امر نیز شرایط مختلفی در نظر گرفته شده اند که به صورت کامل به آن ها در این مطلب پرداخته شد.


: اخبار و اطلاعیه ها

دینا » کیفری » رابطه نامشروع » مجازات سکس و رابطه با مرد متاهل

“;

myFunction();

}
else
{ alert(“اطلاعات را به درستی تکمیل نمایید”);
document.getElementById(“txtHint”).innerHTML=xmlhttp.responseText;
document.getElementById(“txtHint”).innerHTML=”;
document.getElementById(‘payam’).innerHTML=”
}
}
}

xmlhttp.open(“GET”,”https://www.heyvalaw.com/inc/comments.php?q=”+str+ “&name2=” +str2+ “&text2=” +str3+ “&idcc=” +str4+ “&hiddenrid=” +str5+ “&t1=” +str6,true);
xmlhttp.send();
}