فیلم و سریال

بهترین موسیقی متن های سریال ها

در این مطلب ۱۰ موسیقی متن فیلم برتر دهه‌ی دوم قرن ۲۱ را برای شما آماده کرده‌ایم تا گوش کنید؛ فهرستی از بهترین موسیقی‌های متن فیلم که با شنیدنشان می‌توانید حتی با چشمان بسته به جهان فیلم‌ها سفر کنید.

موسیقی فیلم بیش از صد سال قدمت دارد و در این سال‌ها، از زمانی که در فیلم‌های صامت تصاویر متحرک را همراهی می‌کرده تا امروز راه درازی را پیموده است اما به ندرت در حد موسیقی‌های متن‌ دهه‌ی گذشته‌ی سینما توانسته تا این حد رادیکال و تند باشد. به همین دلیل انتخاب بهترین موسیقی‌های متن‌ دهه‌ی دوم قرن ۲۱ کار دشواری است.

موزیسین‌هایی که تحت‌تاثیر تکنولوژی دیجیتال هستند یا آهنگسازان آوانگاردی مثل جانی گرین‌وود از شیوه‌های روایی متفاوتی برای نشان دادن نبوغ‌شان استفاده کرده‌اند در حالی که آهنگسازان سنتی‌تر مثل کارتر برول یا الکساندر دسپلا خودشان را به چالش کشیده‌اند تا بهترین و زیباترین آثار کارنامه‌شان را ارائه بدهند. هانس زیمر به جهان دور سیاره‌های دیگر سفر کرد و ترنت رزنر و آتیکوس رز در مغاک فضای مجازی فرو رفتند.

۱. رشته‌ی خیال

عنوان اصلی: Phantom Thread
کارگردان: پل توماس اندرسون
آهنگساز: جانی گرین‌وود
امتیاز متاکریتیک: ۹۰ از ۱۰۰

جانی گرین‌وود را طرفداران موسیقی راک هم می‌شناسند. او از نوازندگان گروه مشهور ردیوهد است که به همراه تام یورک اعضای کلیدی گروه هستند. موسیقی‌های متن درخشانی که گرین‌وود پیش از این برای فیلم‌های پل توماس اندرسون ساخته بود، به شدت وابسته به خود فیلم بودند و شبیه افکار تاریکی به نظر می‌رسیدند که فیلمساز در فیلم‌هایش روایت می‌کرد.

اگر فرض را بر این بگذاریم که موسیقی متن گرین‌وود برای فیلم «رشته‌ی خیال» زیباترین کاری است که او برای سینما ساخته به این دلیل است که موسیقی متن این فیلم حتی بیشتر از «فساد ذاتی»، «خون به پا خواهد شد» و «مرشد» در فیلم حل شده است.

موسیقی گرین‌وود در این فیلم شبیه همان لباس‌های شیک و سطح بالایی است که وودکاک تن مشتریانش می‌کند. فیلم داستان وودکاک مرد خیاط و طراحی است که برای محافل اشرافی لباس طراحی می‌کند و البته رابطه‌ی خوبی با زنان ندارد و از ازدواج هم فراری است. روزی در یک رستوران با پیشخدمتی آشنا می‌شود که از او به عنوان مدل لباس‌هایش استفاده می‌کند. رابطه‌ی عاشقانه‌ای بین زن و وودکاک پیش می‌آید. رابطه‌ای که رگه‌هایی از سادومازوخیسم عاشقانه در آن یافت می‌شود.

گرین‌وود موفق شده در قطعاتی که برای فیلم ساخته آن رومانس نهفته در روایت پل توماس اندرسون را بازتاب دهد.  جانی گرین‌وود برای ساخت موسیقی این فیلم نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار شد.

۲. از گور برگشته

عنوان اصلی: The Revenant
کارگردان: الخاندرو گونزالس ایناریتو
آهنگساز: ریوچی ساکاماتو، آلوا نوتو
امتیاز متاکریتیک: ۷۶ از ۱۰۰

ژوئن سال ۲۰۱۴ بود که تشخیص دادند ساکاماتو آهنگساز ژاپنی مبتلا به سرطان حنجره‌ی نوع سوم است. جولای همان سال ساکاماتو بیماری‌اش را عمومی کرد و گفت نیاز به استراحت دارد و از همه‌ی کسانی که به آن‌ها قول داد بود در پروژه‌های مختلف با ایشان همکاری کند عذرخواهی کرد. بهار سال بعدش وقتی مراحل سخت شیمی درمانی را پشت سر گذاشته بود تلفنی از الخاندرو گونزالس ایناریتو دریافت کرد که از او می‌خواست اگر ممکن است به لس‌آنجلس پرواز کند تا درباره‌ی موسیقی فیلمی حرف بزنند که نامش «از گور برگشته» بود.

ساکاماتو هر چند نحیف و رنجور شده بود دعوت او را پذیرفت. ایناریتو را بیش از آن تحسین می‌کرد که به او نه بگوید. کمتر از شش ماه بعد ساکاماتو ضبط یکی از بهترین موسیقی‌های متن ساخته شده برای سینما در قرن بیست و یکم را به پایان رساند. موسیقی او مینی‌مال اما تسخیرکننده بود و با سکوت‌های بزرگی که بازتاب هرج و مرج طبیعت بود، نشانه‌گذاری شده بود.

ضربه‌های پیانو یادآور صدای صاعقه‌ای در دوردست بود و ملودی سازهای زهی جوری نوشته شده بود که می‌توانستید صدای اولین اشعه‌های خورشید را که در افق پدیدار می‌شد، بشنوید.

موسیقی متن فیلم همراه خوبی برای مرد داستان ایناریتو بود که افتان و خیزان در میان طبیعت وحشی گیر افتاده بود و می‌خواست خودش را نجات بدهد و شاید روایتی از خود ساکاماتو که با تاریکی جنگیده بود و او را پشت سر گذاشته بود.

۳. شبکه‌ی اجتماعی

عنوان اصلی: The Social Network
کارگردان: دیوید فینچر
آهنگساز: ترنت رزنر، آتیکوس راس
امتیاز متاکریتیک: ۹۵ از ۱۰۰

حالا «شبکه‌ی اجتماعی» را به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های قرن بیست و یکم سینما می‌شناسند. خیلی‌ها به سادگی آن را «فیلم فیس‌بوک» خطاب می‌کنند چون فیلم داستان چگونگی تاسیس فیس‌بوک توسط مارک زوکربرگ است. تصورش سخت بود که فیلم فینچر درباره‌ی اصلی‌ترین شبکه‌ی اجتماعی قرن بیست و یکم چنین با تحسین همگان روبه‌رو شود. اما همه چیز در این فیلم دست به دست هم داده بود تا شاهد کاری ‌بی‌نقص باشیم از جمله موسیقی متن ترنت رزنر و آتیکوس راس برای فیلم که برنده‌ی جایزه‌ی اسکار هم شد.

رزنر برای موسیقی این فیلم از آواهای دستکاری شده‌ای استفاده کرده که او را در گروه Nine Inch Nails به شهرت رساندند. صداهایی که در عین حال که شوم به گوش می‌رسند جاذب و گیرا هم هستند. در نتیجه این نواها همراه خوبی برای ستاره‌ی نابغه‌ای هستند که از یک اتاق کوچک در دانشگاهش به قدرت می‌رسد.

موسیقی رزنر و رز آرام‌تر از چیزی است که تصورش را می‌کنید. موسیقی که در پس‌زمینه‌ی دیالوگ‌های تند و آتشین سورکین شنیده می‌شود و فقط در حدی است که توجه‌تان را جلب می‌کند اما حواس‌تان را از دیالوگ‌ها و فیلم پرت نمی‌کند. ساوندترک عجیب و غریبی است که ارزشش را دارد به صورت جدا از فیلم هم آن را بشنوید و به اندازه‌ی خود فیلم آن را تحویل بگیرید.

رزنر و رز معتقدند که فیلم «شبکه‌ی اجتماعی» به شدت خوب و البته تاریک و سیاه است. فیلمی درباره‌ی این که چه‌طور مارک زوکربرگ در دانشگاه ایده‌ی فیس‌بوک را عملی کرد و چه کسانی را از سر راهش کنار زد.

۴. میان ستاره‌ای

عنوان اصلی: Interstellar
کارگردان: کریستوفر نولان
آهنگساز: هانس زیمر
امتیاز متاکریتیک: ۷۴ از ۱۰۰

هانس زیمر چنان کارنامه‌ی پر و پیمان و درخشانی دارد که نمی‌شود با اطمینان گفت «میان ستاره‌ای» بهترین موسیقی متن فیلم است که تا به حال نوشته است و برای آن نامزد جایزه‌ی اسکار هم شد. به عقیده‌ی خیلی‌ها بهترین فیلم نولان در دهه‌ی دوم قرن ۲۱ «اینسپشن» است و شاید پیچیده‌ترین و هدفمندترین موسیقی که هانس زیمر برای فیلم‌های نولان ساخته هم «دانکرک» باشد. موسیقی که باعث می‌شود تماشای این فیلم جنگی نفس‌گیرتر هم بشود.

با این حال نمی‌شود انکار کرد که موسیقی «میان ستاره‌ای» حیرت‌انگیزترین ملودی است که زیر در قرن بیست و یکم برای نولان ساخته است.

«میان ستاره‌ای» با وزش بادهایی شروع می‌شود که محصولات کشاورزی را نابود می‌کنند. کوپر خلبان سابق ناسا که به خصوص با دخترش رابطه‌ی عاطفی قوی دارد به همراه گروهی از دانشمندان به فضا می‌روند تا جایی برای بشر تدارک ببینند. سفری که به زمان زمینی سال‌ها طول می‌کشد و وقتی کوپر به زمین برمی‌گردد دخترش مورفی پیرزنی شده است.

هانس زیمر آهنگساز آلمانی برای تلفیق موسیقی الکترونیک با سازهای ارکسترال شهرت دارد. او از دهه‌ی هشتاد مشغول به کار است و بیش از ۱۵۰ موسیقی متن برای فیلم‌های مختلف ساخته و ده نامزدی اسکار در کارنامه‌اش دارد که یک‌بار برای ساخت موسیقی انیمیشن «شیر شاه» در دهه‌ی نود برنده‌ی جایزه‌ی اسکار شد.

۵. ندیمه

عنوان اصلی: The Handmaiden
کارگردان: پارک چون ووک
آهنگساز: جو یئونگ ووک
امتیاز متاکریتیک: ۸۴ از ۱۰۰

پارک چان ووک سینماگر مولف کره‌ای به عنوان یک هنرمند ماکسیمالیست پذیرفته شده که فیلم‌هایی می‌سازد که به سادگی می‌شود عناصر آن‌ها را جداگانه مورد تحسین قرار داد. در فیلم «ندیمه» همکار قدیمی پارک چون ووک یعنی جو یئوگ موسیقی واضح و گویا و برانگیزاننده و البته زیبا ساخته است. موسیقی تقریبا به هر نما از این فیلم حماسی گستاخانه زینت می‌بخشد.

موسیقی جو یئوگ به ملودرام اجازه می‌دهد که با تمام قوا جلو برود و بازی‌ها را هم به چالش می‌کشد. موسیقی همان جریان غیرعادی و توفانی را دارد که درواقع هدف فیلم است و تماشای آن را تبدیل به کاری سرگرم‌کننده می‌کند. به قطعات آن گوش کنید. شبیه گردابی از کلارینت‌ها که لرزش عصبی ویولن‌ها را احاطه کرده‌اند و می‌بینید که چه‌طور روایت جلو می‌رود. این بهترین اثری جو یئوگ است که مشابه شکوه امضای پارک چان ووک در این فیلم است.

داستان فیلم در دهه‌ی ۳۰ در کره اتفاق می‌افتد. مردی برای اغوای یک زن ثروتمند ژاپنی زنی را به عنوان ندیمه برای او استخدام می‌کند که وظیفه‌ی این ندیمه راضی کردن زن به ازدواج با مرد است. زن با مرد ازدواج می‌کند اما ماجرا لو می‌رود و همه چیز پیچیده می‌شود.

۶. اگر خیابان بیل می‌توانست حرف بزند

عنوان اصلی: If Beale Street Could Talk
کارگردان: بری جنکینز
آهنگساز: نیکلاس بریتل
امتیاز متاکریتیک: ۸۷ از ۱۰۰

نیکلاس بریتل و بری جنکنیز کنار هم جادو کرده‌اند. موسیقی دشوار و تصفیه ‌کننده‌ی فیلم «مهتاب» فیلم را جوری به جلو سوق می‌دهد که به سمت شکوه برود. اما نقش موسیقی بریتل در فیلم «اگر خیابان بیل می‌توانست حرف بزند» اقتباس احساساتی از کتاب جیمز بالدوین حتی برجسته‌تر است.

بریتل از سازهای زهی استفاده می‌کند تا عشق میان سیاهان را جشن بگیرد و از طنین این عشق در طول سال‌ها بگوید. موسیقی همان تصویر آهسته‌ی جنکینز را دارد. موسیقی «اگر خیابان بیل می‌توانست حرف بزند» کاری می‌کند که راحت‌تر بتوانیم به عشق اعتماد کنیم و با فیلم همراه شویم.

فیلم به روش غیرخطی روایت می‌شود. کلمنتین و آلونزو سال‌ها با یکدیگر دوست بودند و رابطه‌ی عاشقانه‌ای را با هم شروع می‌کنند. اوایل دهه‌ی هفتاد در نیویورک آن‌ها با هم زندگی می‌کنند اما کلمنتین تحت فشار تبعیض‌های نژادی است و آلونزو را هم به جرم نکرده دستگیر می‌کنند. کلمنتین وقتی می‌فهمد حامله است تصمیم می‌گیرد برای نجات آلونزو همه‌ی تلاشش را بکند. نیکلاس بریتل برای ساخت موسیقی این فیلم نامزد جایزه‌ی اسکار شد اما تنها اسکار این فیلم را رجینا کینگ برای بازی در نقش مکمل زن به خانه برد.

۷. تو واقعا هرگز اینجا نبودی

عنوان اصلی: You Were Never Really Here
کارگردان: لین رمزی
آهنگساز: جانی گرین‌وود
امتیاز متاکریتیک: ۸۴ از ۱۰۰

جانی گرین‌وود تازه از ساخت موسیقی درجه یک و جادویی فیلم «رشته‌ی خیال» فارغ شده بود که برای ساختن یکی دیگر از آن سمفونی‌های منحصر به فرد غیر قابل تقلید و البته ناموزونش به به لین رمزی و تیم فیلم «تو واقعا هرگز اینجا نبودی» پیوست. البته طرفدارانش خدا را شکر کردند چون معلوم نبود چند سال دیگر باید بگذرد تا پل توماس اندرسون فیلم بسازد.

«تو واقعا هرگز اینجا نبودی» فیلمی خشن و افسارگسیخته است درباره‌ی یک سرباز کهنه‌کار که حالا تبدیل به تیرانداز و آدمکش شده و دچار تروماهای زیادی است. او خودش را در میانه‌ی خشونت پیدا می‌کند در شرایطی که می‌خواهد رد یک دختر گمشده را بگیرد و او را از وسط قاچاق انسان نجات بدهد. مسیری که احتمالا راهی برای رستگاری است.

موسیقی گرین‌وود در همراهی با فیلم لین رمزی شبیه سردردی می‌ماند که می‌توانید با آن برقصید. گرین‌وود در این فیلم با موسیقی‌اش همان کاری را می‌کند که صدای ضجه‌ی ویولن‌های برنارد هرمان در فیلم «روانی» انجام می‌داد. فیلم رمزی اثری پر از گره و پیچ و خم است که گرین‌وود آن را در یک موسیقی آرام پیچیده و به مخاطب عرضه می‌کند.

۸. جین ایر

عنوان اصلی: Jane Eyre
کارگردان: کری جی.فوکوناگا
آهنگساز: داریو ماریانلی
امتیاز متاکریتیک: ۷۶ از ۱۰۰

یک اقتباس دیگر میان ده‌ها اقتباسی که از شاهکار قرن نوزدهمی شارلوت برونته روی پرده‌ی سینما رفت و این‌بار میا وایسکوفسکا و مایکل فاسبندر نقش‌های اصلی را بازی می‌کردند. فیلم کری فوکونوگا سرشار از روح و احساس است و در مرکز آن موسیقی تسخیرکننده‌ی مارینلی را داریم که نه تنها فضای غمناک فیلم را تداعی می‌کند که یک موسیقی ناب است برای گوش دادن در یک عصر جمعه‌ی بارانی.

جک لایبک ویولنیست بریتانیایی نکته‌ی اصلی آهنگ مارینلی است. صدای ویولن‌ها همه‌ی رنج جین ایر را بازتاب می‌دهند.

فیلم با آمدن جین ایر گریان و بیهوش شدن او در آستانه‌ی عمارت مور آغاز می‌شود و بعد به کودکی او فلاش‌بک می‌‌زند که غمگین بوده و توسط عمو و زن عمویش به شدت مورد بدرفتاری قرار گرفته است. چند سال بعد جین به عنوان معلم به خانه‌ای اعیانی می‌رود و رابطه‌ی محکمی میان او و دخترک شاگردش برقرار می‌شود. ارباب خانه عاشق جین می‌شود اما بر سر راه ازدواج آن‌ها مشکلاتی وجود دارد.

موسیقی دلنشین مارینلی چندان که باید شنیده نشد و فیلم فقط برای طراحی لباسش نامزد جایزه‌ی اسکار شد.

۹. نخستین انسان

عنوان اصلی: First Man
کارگردان: دیمین شزل
آهنگساز: جاستین هرویتز
امتیاز متاکریتیک: ۸۴ از ۱۰۰

جاستین هرویتز که از ابتدای مشهور شدن دیمین شزل با فیلم «ویپلش» کنار او بوده و بعد هم قطعات فیلم موزیکال «لالالند» را برای شزل ساخت با درام آرام و زیرپوستی «نخستین انسان» سخت‌ترین و برجسته‌ترین کارش را انجام داد. هرویتز باید برای موسیقی این فیلم روایتی صوتی برای وجه انسانی نیل آرمسترانگ پیدا می‌کرد. موسیقی هرویتز باید پلی می‌زد میان نیل آرمسترانگ پیشگام در صنعت فضانوردی آمریکا به عنوان اولین مرد که پا روی کره‌ی ماه گذاشت و پدر و رفیقی سوگوار که دختر و دوستانش را از دست داده است.

هرویتز برای رسیدن به این هدف از ترمین (یک ساز الکترونیک) استفاده کرده تا آن شکاف میان کاراکتر انسانی و تکنولو‌ژی را پر کند. گاهی این موسیقی شبیه ناله‌ای آرام است به خصوص وقتی شاهد ازدواج آرمسترانگ و همسرش جانت هستیم و انگار این موسیقی از قلب آن‌ها صحبت می‌کند.

گاهی اوقات در فیلم به نظر می‌رسد که هرویتز و موسیقی‌اش تنها همراهان آرمسترانگ هستند. در هیچ سکانسی به اندازه‌ی فرود روی ماه موسیقی هرویتز برجسته نیست. صدای سازها به طرز نفس‌گیری اوج می‌گیرد و موسیقی چنان با تصویر ترکیب و یکی می‌شود که تماشاگر احساس می‌کند مشغول تماشای موسیقی است. هرویتز برای این فیلم جایزه‌ی گلدن گلوب بهترین موسیقی متن را از آن خودش کرد اما در کمال تعجب در اسکار حتی نامزد هم نشد.

۱۰. درخت زندگی

عنوان اصلی: The Tree of Life
کارگردان: ترنس مالیک
آهنگساز: الکساندر دسپلا
امتیاز متاکریتیک: ۸۵ از ۱۰۰

ساخت موسیقی متن برای فیلم‌های ترنس مالیک کار ساده‌ای نیست. یک دلیل واضح هم دارد: شما هیچ‌وقت نمی‌دانید چه مقدار از موسیقی که ساخته‌اید در فیلم استفاده خواهد شد یا حتی نمی‌دانید که نسخه‌ی نهایی فیلم چه زمانی آماده می‌شود. از طرف دیگر این احساس را دارید که با بزرگترین آهنگسازان جهان مشغول رقابت هستید. برای الکساندر دسپلا مثل این بوده که با برامس رقابت می‌کند و مشخصا رقابت با برامس کار بسیار دشواری است!

دسپلا دوست دارد که فضای کلاسیک را انتخاب کند و به هر حال یکی از بهترین موسیقی‌های متن کارنامه‌اش را برای فیلم ترنس مالیک ساخته است.

فیلم با جمله‌ای از کتاب ایوب نبی شروع می‌شود: «آن‌گاه که زمین را بنیان نهادم، کجا بودی. آن‌گاه که ستارگان صبح با هم سرود خواندند و پسران خدا همگی فریاد شادی سر دادند.» فیلم پیچیده‌ی مالیک معنای زندگی را از دید مردی میانسال با مرور خاطرات کودکی او در دهه‌ی ۵۰ میلادی در تگزاس بازسازی می‌کند و آن را با جلوه‌های تصویری به منشا خلقت پیوند می‌دهد.

مالیک ممکن است آدم سختگیری باشد اما تصاویر او بهترین همراه برای موسیقی متن می‌توانند باشند.

موسیقی دسپلا ترکیب ظریف و دلپذیری دارد و یکی از بهترین همکاری‌ها بین مالیک و یکی دیگر از اهالی سینما را رقم زده است.

منبع: indiewire


سریال تاریک (Dark) یکی از محبوب‌ترین سریال‌های سال‌های اخیر بوده است و این محبوبیت بی دلیل نیست. علاوه بر داستان منسجم و رمزآلود و همچنین کارگردانی فوق‌العاده این سریال، موسیقی متن سریال Dark از جمله نقاط قوط آن محسوب می‌شود. به همین دلیل ما در این مطلب تمام آهنگ های سریال دارک را قرار داده‌ایم. شما می‌توانید تک تک قطعات هر 3 فصل سریال را بشنوید و هر کدام از آن‌ها را دانلود کنید. در آخر هم می‌توانید آلبوم کامل آهنگ های سریال Dark را به همراه یک مصاحبه با بن فراست (Ben Frost)، آهنگساز این سریال مطالعه کنید. با پی اس ارنا همراه باشید.

 

موسیقی متن فصل اول سریال دارک

 

آهنگ های فصل دوم سریال دارک

 

آهنگ های فصل سوم سریال دارک

 

دانلود آلبوم آهنگ های سریال دارک

 

مصاحبه با بن فراست

سریال دارک مانند یک ماشین بدون نقص است، ماشینی که هر قطعه آن بدون نقص کار خود را انجام می‌دهد و آهنگ های سریال دارک که بن فراست آن‌ها را تنظیم کرده است هم از این قائده مستثنا نیستند. زیرا حتا بعد از تماشای سریال، شجره نامه خانواده‌های Kahnwalds, Nielsens, Tiedemanns, Dopplers و دیگر موارد سریال به همراه موسیقی متن مالیخولیایی سریال دارک همراه شما می‌ماند. این موسیقی یادآور صحنه‌هایی است که در طول سریال توجه شما را به خود جلب کرده و تصویرش را تا ابد در ذهن شما حک کرده است. به همین دلیل سایت Mashable به سراغ بن فراست رفته تا ببیند که او چگونه توانسته چنین موسیقی متن درگیر کننده‌ای را بسازد.

Baran bo Odar چطور ایده سریال دارک را به شما ارایه داد؟ چقدر از جزییات داستان از اول کار برای شما روشن بود؟

خب فکر می‌کنم که این مهم بود که مسیر داستان را بدانم، اما بیشتر روند کار را روی غریزه پیش بردیم. Bo و Jantje به سراغم آمدند چون کارهایم را شنیده بودند و من برای دیدن یک نسخه کات شده از قسمت اول سریال دعوت شده بودم. به محض این که آن قسمت را تماشا کردم می‌دانستم باید چه قطعاتی را برایش بسازم و به آن‌ها گفتم که من دوست دارم با شما همکاری کنم. وقتی به خانه رفتم تا کار روی آهنگ های سریال دارک را شروع کنم اولین قطعه‌ای که ساختم همان تم Winden بود.

کل سریال در یک مکان اتفاق می‌افتد؛ Winden. پس چطور توانستی که فاز این مکان را که با هر تایم لاین تغییر می‌کرد درک کنی؟ آیا برای این کار مجبور بودی که بارها به این مکان سر بزنی؟

من در طول سال‌های ساخت سریال چندبار به محل فیلمبرداری رفتم اما محل فیلمبرداری جایی نیست که شما از آن ایده بگیرید و با سریال دارک، این مکان بسیار آشنا و نرمال به نظرم می‌امد. همسر من اهل برلین است پس من زیاد به این شهر رفت و آمد داشتم، هر وقت هم که به برلین می‌رفتم سعی می‌کردم سری هم به محل فیلمبرداری بزنم. برای ارتباط با Baran bo هم تنها راه خوردن نهار در محل فیلمبرداری بود. چون او همیشه در حال کار کردن بود و فقط در همان زمان می‌توانستم با او در ارتباط باشم.

بین همه آهنگ های سریال دارک کدوم قطعه مورد علاقه‌ات است؟

فکر می‌کنم قطعه‌ای که با آن بیشتر از همه ارتباط برقرار می‌کنم آهنگی است که برای Claudia نوشتم. این قطعه یک حس پلاستیک فابل انعطافی داشت که واقعا از ساختن آن با ارکستر لذت بردم. درواقع من این قطعه را برای او ننوشته بودم، اما وقتی که این ملودی را به او متصل کردم دیگر نمی‌شد آن‌ها را (موسیقی و شخصیت) از یکدیگر جدا کرد.

وقتی که درحال تنظیم کردن موسیقی سریال Dark بودی، منبع ایده‌هایت چه بودند؟

این مورد در طول 3 فصل سریال مدام تغییر می‌کرد. در آخرین چرخه، ذهن من اصلا متمرکز نبود، یک چیزی در مایه‌های موسیقی Feldman/Eno/Harold Budd که نمی‌توانم دقیقا آن را توضیح دهم. یکی از منابع اولیه ایده‌هایم یک خواننده ایرلندی به نام Radie Peat و خصوصا کاور آهنگ Liam Weldon به نام Dark horse On The Wind بود که برای مدتی روی آن قفل کرده بودم. در چرخه آخر، موسیقی داستان عاشقانه Silja و Bartosz از همین منبع الهام گرفته شده است.

  سریال The Witcher برای هفت فصل برنامه دارد

از فصل 1 تا فصل 3، روش ساخت موسیقی هر فصل چه تغییراتی به خود دید؟

ما (بن فراست و باران بو اودار) سعی می‌کنیم که با هم خیلی در مورد جزییات صحبت نکنیم. هر زمان که سعی می‌کردیم یک موضوعی را با هم موشکافی کنیم در آخر به بحث و جدل بی نیتجه ختم می‌شد. در چرخه اول، استفاده از سازهای تاری به نظرم درست می‌آمد. در چرخه دوم به سمت سازهای پرکاشن و ترکیبی حرکت کردم. در مورد فصل آخر من نوت‌های موسیقی اصلی که نوشته بودم را برداشتم و یک ترکیب از سازهای برنجی و چوبی را استفاده کردم. هرچند در اخر من کار خودم را می‌کردم و باران بو هم کار خودش را، سپس در قسمت تدوین سریال کارهای خودمان را به هم وصل می‌کردیم، حال نتیجه نهایی یا خوب از آب در می‌آمد یا این که نه، نتیجه نمی‌داد.

در آینده باید منتظر چه پروژه‌هایی از خودت باشیم؟

من اخیرا یک اوپرا با نام The Murder of Halit Yozgat ساختم که البته (در زمان نگارش نوشته) به خاطر کرونا هنوز منتشر نشده است. همینطور موسیقی متن سریال ریدلی اسکات با نام Raised By Wolves را نوشتم.

 

بن فراست یک آهنگساز، تهیه کننده موسیقی و طراح صدای استرالیایی- ایسلندی است که برای موسیقی‌های الکترونیک خودش معروف است. او در ملبورن به دنیا آمد و در Reykjavík ایسلند زندگی می‌کند. او موسیقی مینیمالیست، اینسترومنتال (بدون خواننده) و اکسپریمنتال می‌سازد که از سبک‌های classical minimalism، punk rock و black metal ایده گرفته است.

از اولین کارهای او می‌توان به آلبوم Steel Wound (2003) و School of Emotional Engineering اشاره کرد. سبک موسیقی او در طی سال‌ها تکامل یافته است تا اکنون می‌توانیم نتیجه این تکامل را در آهنگ های سریال دارک بشنویم. او همچنین موسیقی فیلم Sleeping Beauty، سریال The Deep و سریال Fortitude را ساخته است. البته کارهای او فقط به مدیوم سینما و تلویزیون محدود نمی‌شوند و او همچنین موسیقی متن بازی Rainbow Six Siege را در سال 2015 ساخت. او سپس در سال 2017 موسیقی متن فیلم Super Dark Times را تنظیم کرد و پس از آن تا سال 2020 روی موسیقی متن سریال Dark کار کرد.

در این مطلب ما آهنگ های سریال دارک را برای دانلود قرار دادیم و همچنین کمی درمورد آهنگساز آن، بن فراست صحبت کردیم. امیدواریم که از این مطلب لذت برده باشید و همچنین در قسمت کامنت‌ها ما را از نظر و پیشنهادهای خود محروم نکنید.

منبع:
Mashable


امکان ندارد کسی سریال‌های هالیوودی را دنبال کند و سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) را نشناسد. این سریال محبوب و پرطرفدار در سال 2011 توسط David Benioff و D. B. Weiss برای شبکه HBO ساخته شد. داستان این سریال اقتباسی از رمان فانتزی نغمه آتش و یخ ( A Song of Ice and Fire) نوشته George R. R. Martin بوده و در 8 فصل پخش شد. حتی اگر تاکنون این اثر را ندیده باشید حتما موسیقی سریال بازی تاج و تخت را در جایی شنیده‌اید؛ چرا که آهنگ سریال Game of Thrones بی‌شک در کنار داستان و بازی بازیگران، یکی از نقاط قوت این مجموعه بود.

داستان این سریال در سرزمین‌‎‌های Westeros و Essos جریان داشته و طی قالب کلی خود چندین داستان مختلف را روایت می‌کند. روایت اصلی داستان درباره تخت پادشاهی و فرمانروایی بر هفت قلمرو است و طی آن ماجرای شبکه‌ای از متحدین و دشمنان را در راه رسیدن به هدف‌شان دنبال می‌کنیم. البته این در نهایت با روایت اصلی دیگر ترکیب شده و خطوط اصلی داستان را تشکیل می‌دهند؛ یکی داستان اعضای Night Watch که متوجه خطری از آن‌سوی دیوار بزرگ می‌شوند و دیگری، داستان یک دختر جوان از سرزمین Essos که به‌دنبال باز پس‌گیری تاج و تخت است.

سریال بازی تاج و تخت در زمان نمایشش توانست رکوردهای قابل توجهی برای شبکه HBO ثبت کند. پخش این سریال همچنین با واکنش مثبت منتقدین روبه‌رو شد و طرفداران فعال زیادی در سراسر جهان داشت. هرچند برخلاف فصل‌های ابتدایی، فصل پایانی Game of Thrones به‌دلیل کوتاه بودن و بعضی تصمیمات کارگردان درباره داستان سریال با واکنش منفی منتقدان و طرفداران روبه‌رو شود.

سریال Game of Thrones طی دوران نمایش خود 59 جایزه Primetime Emmy Awards دریافت کرد که بیشترین عدد برای یک سریال درام تا این لحظه است. سه جایزه Outstanding Drama Series در سال‌های 2015، 2016، 2018 و 2019 از جمله آن‌ها هستند. از جوایز دیگر سریال می‌توان به سه جایزه Hugo Awards برای Best Dramatic Presentation، یک جایزه Peabody Award و 5 نامزدی برای دریافت جایزه Award for Best Television Series – Drama مراسم Golden Globe  اشاره کرد. همچنین تعداد زیادی از منتقدین از این سریال را به عنوان بهترین سریال تاریخ یاد کردند.

در ادامه می‌توانید یه موسیقی متن فوق‌العاده سریال بازی تاج و تخت گوش داده و در صورت تمایل آن‌ها را دانلود کنید.

موسیقی متن فصل اول سریال Game of Thrones

اولین فصل از این سریال فانتزی در سال 2011 توسط شبکه HBO پخش شد. این فصل شامل 10 قسمت بوده و داستان آن از کتاب «یک بازی تاج و تخت»، اولین قسمت از سری رمان‌های نغمه آتش و یخ برگرفته شده است. اولین تلاش‌ها برای ساخت این سریال در نوامبر سال 2008 آغاز شد و تیم تولید برای ضبط سکانس‌های مختلف به کشورهای ایرلند شمالی و جمهوری مالتا سفر کردند.

این فصل مانند رمان خود تمرکز کاملی روی معرفی خانواده استارک، نگهبان شمال، داشته و ماجرای سفر ادارد ند استارک به پایتخت را روایت می‌کند. سفری که به درخواست شاه رابرت باراتون برای اعطای مقام مشاور اعظم به استارک آغاز می‌شود. استارک بعد از رسیدن به پایتخت به‌دنبال حل رازهای کشته شدن مشاور قبلی می‌گردد؛ چیزی که در نهایت به برملا شدن خیانتی بزرگ منجر می‌شود.

  سریال Game of Thrones | درهم‌شکننده‌ی زنجیرها

از سوی دیگر در همان زمان که در وستروس خاندان‌های مختلف مقابل هم صف‌آرایی می‌کنند، خطر جدیدی در ازوس و در شمال دیوار بزرگ، وستروس را تهدید می‌کنند. اولی شاهزاده خاندان سرنگون شده تارگارین و دومی خدمت‌گزار مرگ است.

فصل اول سریال با واکنش بسیار مثبت منتقدین همراه بود. در کنار داستان و عوامل سریال، آهنگ سریال بازی تاج و تخت هم بسیار مورد توجه قرار گرفت و کار رامین جوادی بارها توسط منتقدین تحسین شد.

 

دانلود تمام آهنگ های فصل اول سریال بازی تاج و تخت

موسیقی متن فصل دوم سریال بازی تاج و تخت

دومین فصل از سریال بازی تاج و تخت در آوریل سال 2012 توسط شبکه HBO پخش شد. این فصل شامل 10 قسمت بوده و داستان آن از کتاب «نبرد پادشاهان»، دومین قسمت از مجموعه رمان‌های نغمه آتش و یخ برگرفته شده است. فیلم‌نامه این فصل هم مانند فصل گذشته توسط David Benioff و D. B. Weiss از رمان George R. R. Martin اقتباس شد. تیم تولید برای ضبط سکانس‌های مختلف این فصل به کشورهای ایرلند شمالی، ایسلند، ایرلند و کرواسی سفر کردند.

این فصل وقایع داستان را بعد از اتفاقات فصل اول دنبال می‌کند. حالا با کشته شدن ند استارک، خانواده استارک در سرتاسر وستروس پخش شدند وقایع این فصل بیشتر حول جنگ میان 5 پادشاه جریان دارد؛ جنگی میان رهبران قسمت‌های مختلف وستروس که هر کدام از آنان یا در حال تلاش برای دستیابی به تخت پادشاهی و یا برای دوری از آن، خواسته یا ناخواسته درگیرش می‌شوند.

در این میان در ازوس شاهزاده تارگرارین سه اژدهایی که میراث خاندانش هستند را پیدا می‌کند و در حال یافتن همراهانی برای سفرش به وستروس است. لحظات پایانی این فصل اما در آن‌سوی دیوار بزرگ رقم می‌خورد؛ جایی که برای اولین بار نگاهی به ارتش مردگان خواهیم داشت.

 

دانلود تمام آهنگ های فصل دوم سریال بازی تاج و تخت

موسیقی متن فصل سوم سریال Game of Thrones

سومین فصل سریال بازی تاج و تخت در ماه مارس سال 2013 توسط شبکه HBO پخش شد. این فصل شامل 10 قسمت بوده و داستان آن از کتاب «طوفان شمشیرها»، سومین قسمت از مجموعه رمان‌های نغمه آتش و یخ برگرفته شده است. تیم تولید برای ضبط سکانس‌های مختلف این فصل به کشورهای ایرلند شمالی، ایسلند، ایرلند و کرواسی سفر کردند.

داستان این فصل مانند رمان آن به ادامه ماجراهای 5 پادشاه می‌پردازد. بعد از مرگ Renly Baratheon، تمامی 4 پادشاه دیگر تخت فرمانروایی را حق خود می‌دانند. در این میان راب استارک هم به‌دنبال خون‌خواهی از پدر و مبارزه برای استقلال شمال است. در این فصل 4 خط داستانی متفاوت دنبال می‌شود؛ دنریس تارگارین که قدرت خود را در ازوس مستحکم می‌کند، جان اسنو فرزند دیگر ند استارک که به آنسوی دیوار می‌رود، دیگر فرزندان استارک که بعد از قتل راب استارک برای بقا مبارزه می‌کنند و جیمی لنیستر که در راه بازگشت به پایتخت است. همچنین در این فصل تمامی وستروس از خطر قریب‌الوقوع ارتش مردگان باخبر می‌شوند.

 

دانلود تمام آهنگ های فصل سوم سریال بازی تاج و تخت

موسیقی متن فصل چهارم سریال بازی تاج و تخت

چهارمین فصل سریال بازی تاج و تخت در آوریل سال 2014 از شبکه HBO پخش شد. این فصل شامل 10 قسمت بوده و داستان آن مانند قسمت قبلی از کتاب «طوفان شمشیرها»، سومین قسمت از مجموعه رمان‌های نغمه آتش و یخ، برگرفته شده است (البته رگه‌هایی از کتاب‌های «جشنی برای کلاغ‌ها» و «رقصی با اژدها» هم در این فصل دیده می‌شوند). فیلم‌برداری این فصل در کشورهای ایرلند، ایرلند شمالی و کرواسی صورت گرفته است.

  سریال Watchmen | بررسی قسمت نخست اثر جدید HBO

داستان فصل چهارم سریال پر از اتفاقات مهم و گوناگون است؛ از مرگ Joffrey در پایتخت و فرار Sansa Stark از آنجا گرفته تا درگیری Jon Snow و نگهبانان شب با وحشی‌های آنسوی دیوار. از طرف دیگر دنریس تارگرین Meereen را تصرف کرده و تصمیم می‌گیرد خود را ملکه Slaver’s Bay بداند. دیگر فرزندان ند استارک در هم هر کدام به دنبال سرنوشت خود در این سرزمین از یکدیگر دورتر می‌شوند.

 

دانلود تمام آهنگ های فصل چهارم سریال بازی تاج و تخت

موسیقی متن فصل پنجم سریال Game of Thrones

پنجمین فصل سریال بازی تاج و تخت ماه ژوئن سال 2015 توسط شبکه HBO پخش شد. این فصل شامل 10 قسمت بوده و داستان آن از کتاب‌های «جشنی برای کلاغ‌ها» و «رقصی با اژدها»، چهارمین و پنجمین قسمت از مجموعه رمان‌های نغمه آتش و یخ، برگرفته شده است. البته قسمت‌هایی از شروع کتاب ششم یعنی «بادهای زمستانی» هم در این فصل لحاظ شدند. در کنار این‌ها این فصل شامل محتوایی‌ست که برای اولین بار در سریال به آنان اشاره شه و در مجموعه کتاب‌ها اثری از آنان نیست. عوامل تولید سریال برای ضبط سکانس‌های مختلف این فصل به کشورهای ایرلند شمالی، ایرلند، کرواسی و اسپانیا سفر کردند.

بعد از مرگ Tywin Lannister، تامن، جوان‌ترین فرد خاندان لنیستر بر وستروس فرمان‌روایی می‌کند. از طرفی Tyrion از پایتخت فرار کرده و به سمت ازوس می‌رود. جایی که در نهایت با دنریس تارگرین ملاقات می‌کند. در همین حین دشمنان جدیدی علیه لنیسترها قد علم می‌کنند؛ یک فرقه مذهبی که Cersei به‌صورت ابلهانه‌ای انان را قدرتمند می‌کند. تا جایی که آن‌ها او را دستگیر کرده و به‌خاطر گناهانش مورد مجازات قرار می‌دهند. در آن سوی سرزمین جان اسنو به عنوان فرمانده نگهبانان شب انتخاب می‌شود؛ اما خیانت تعدادی از آنان در نهایت مرگ او را رقم می‌زند. سانسا استارک با رمزی بولتون ازدواج کرده و ایریا هم تمریناتش را به عنوان یک قاتل ادامه می‌دهد.

 

دانلود تمام آهنگ های فصل پنجم سریال بازی تاج و تخت

 

موسیقی متن فصل ششم سریال بازی تاج و تخت

ششمین فصل سریال بازی تاج و تخت در ماه آوریل سال 2016 توسط شبکه HBO پخش شد. این فصل شامل 10 قسمت بوده و اغلب وقایع این فصل در هیچ‌کدام ار کتاب‌های George R. R. Martin دیده نمی‌شود. با این حال بخش‌هایی از آن از کتاب‌های «جشنی برای کلاغ‌ها» و «رقصی با اژدها»، چهارمین و پنجمین قسمت از مجموعه رمان‌های نغمه آتش و یخ، به همراه کتاب «بادهای زمستانی» برگرفته شده است. هزینه تولید این فصل رقمی بالغ بر 100 میلیون دلار بوده و مراحل فیلم‌برداری آن در کشورهای ایرلند شمالی، اسپانیا، کرواسی، ایسلند و کانادا دنبال شدند.

این فصل شامل یکی از بزرگ‌ترین جنگ‌های سریال یعنی «نبرد حرامزاده‌ها» بود که طی آن استارک و متحدینش به جنگ با رمزی می‌روند. Tyrion وظیفه فرمانروایی بر Meereen را برعهده دارد و Daenerys در این میان توسط دوتراکی‌ها زندانی می‌شود. از طرفی دیگر در پایتخت اتفاقات بزرگی رخ می‌دهند و سرسی در نهایت بر مسند قدرت برمی‌گردد؛ بازگشتی که البته بدون هزینه نبود و آخرین پسرش را از دست می‌دهد. Arya هم در ازوس تمرینات خود را کامل می‌کند و برای انتقام به وستروس برمی‌گردد. Bran Stark هم به مقام کلاغ سه چشم می‌رسد و از دست White Walkerها فرار می‌کند.

  سریال Game of Thrones | زمان انتشار و بررسی اسپین آف های بازی تاج و تخت

در کل این فصل در کنار فصل قبلی به عنوان یکی از بهترین فصل‌های سریال بازی تاج و تخت شناخته شده و برای دومین سال متوالی جایزه بهترین سریال درام را برای این سریال به ارمغان آورد.

 

دانلود تمام آهنگ های فصل ششم سریال بازی تاج و تخت

 

موسیقی متن فصل هفتم سریال Game of Thrones

هفتمین فصل سریال بازی تاج و تخت در ماه مارس سال 2017 توسط شبکه HBO پخش شد. این فصل برخلاف فصل‌های قبلی شامل 7 قسمت بوده و داستان آن مانند فصل قبلی برپایه اتفاقاتی بود که هیچگاه در کناب‌های «نغمه آتش و بخ» از آنان اسمی برده نشده است؛ البته Martin درباره قسمت‌هایی از کتاب آینده‌اش با تیم تولید صحبت کرده و وقایعی را برایشان شرح داده بود.

تمرکز اصلی فصل هفتم روی آماده کردن زمینه و داستان‌های روایت شده برای فصل آخر سریال است. دنریس تارگرین به وستروس می‌آید، جان اسنو برای کمک گرفتن در مقابل ارتش White Walkerها سراغ دنریس می‌رود و با اجازه او شروع به استخراج شیشه اژدها برای مقابله با White Walkerها می‌کند. استارک‌ها به خیانت Littlefinger پی برده و او را اعدام می‌کنند. از طرفی هم Tyrion دنریس را قانع می‌کند تا پایتخت را با خاک یکسان نکند. همچنین طی ماجراهایی یکی از اژدهای دنریس به دست وایت واکرها افتاذه و با استفاده از آنان برای اولین بار از دیوار بزرگ رد می‌شوند.

 

دانلود تمام آهنگ های فصل هفتم سریال بازی تاج و تخت

 

موسیقی متن فصل هشتم سریال بازی تاج و تخت

هشتمین و آخرین فصل سریال بازی تاج و تخت در ماه آوریل سال 2019 توسط شبکه HBO پخش شد. این فصل شامل 6 قسمت بوده و داستان آن شامل دو جنگ «نبرد بزرگ» (Great War) با ارتش مردگان و «جنگ آخر» برای تخت پادشاهی است. در نیمه اول فصل دنریس و جان اسنو در کنار دیگر کاراکترهای اصلی در مقابل ارتش مردگان در وینترفل مبارزه کردند. بعد از آن دنریس در پایتخت به نبرد به سرسی پرداخته و پایتخت را به آتش می‌کشد.

 

دانلود تمام آهنگ های فصل هشتم سریال بازی تاج و تخت

 

چندی درباره موسیقی متن سریال Game of Thrones

آهنگ سریال بازی تاج و تخت یکی از پررنگ‌ترین نقاط قوت این اثر محسوب می‌شود. موسیقی این سریال به‌صورت غیر دیجیتالی و با استفاده از آلات موسیقی اجرا شده و رامین جوادی (Ramin Djawadi) وظیفه تنظیم‌کنندگی آن‌ها را برعهده داشته است. هر فصل این سریال به تناسب فضا و روایت به همراه یک آلبوم موسیقی متن جدید منتشر شده و به موازای داستان، آهنگ سریال Game of Thrones هم دستخوش تغییر می‌شد؛ همچنین برخی از آهنگ‌های سریال بازی تاج و تخت را گذشت زمان تکامل می‌یافتند؛ برای مثال قطعه دنریس تارگرین در ابتدا یک قطعه‌ی ساده بود اما با گذشت زمان پیچیده‌تر شد.

نگاهی به زندگی رامین جوادی، تنظیم‌کننده موسیقی سریال بازی تاج و تخت

رامین جوادی از یک پدر ایرانی و مادر آلمانی در سال 1974 در شهر Duisburg بدنیا آمد. او تحصیلاتش را در رشته موسیقی در دانشکده موسیقی Berklee گذارند. بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه، نظر Hans Zimmer به او جلب شد و او را در Remote Control Productions استخدام کرد.

  معرفی بازی موبایل Reigns Game of Thrones | بهترین بازی های اندروید

جوادی بعد از آن در پروسه تنظیم موسیقی متن فیلم‌های Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl ،The Time Machine و Something’s Gotta Give حاضر بود و همچنین در تنظیم آهنگ بازی System Shock 2 هم نقش داشت. اولین تنظیم کامل او در سال 2004 و با فیلم Blade: Trinity اتفاق افتاد. بعد از آن هم بار دیگر در تنظیم موسیقی متن فیلم Batman Begins و The Island با Zimmer همکاری کرد که آخرین فعالیت او در پس یک تنظیم‌کننده دیگر بود. در همان سال، او موسیقی متن سریال Prison Break و نمایش مرتبط Breakout Kings را تنظیم کرد.

سال 2006 اولین تحربه همکاری جوادی با Sony Animation و با انیمیشن سینمایی Open Season رقم خورد که به ادامه همکاری دو طرف در انیمیشن Open Season 2 منجر شد. از فعالیت‌های قابل توجه او تنظیم موسیقی فیلم Iron Man است که بخاطر آن نامزد جایزه بهترین قطعه موسیقی برای یک اثر تصویری از مراسم Grammy شد. البته او کماکان به فعالیت در عرصه بازی‌های ویدیویی هم علاقه داشت و در سال 2010 در کنار تنظیم آهنگ فیلم Clash of the Titans، موسیقی متن بازی Medal of Honor را هم آماده کرد.

در سال 2011 رامین جوادی به عنوان تنظیم‌کننده موسیقی به تیم پروژه سریال Game of Thrones اضافه شد که فعالیت‌هایش در این پروزه بسیار مورد توجه قرار گرفت. او همچنین بعد از این سریال در ساخت سریال Westworld بار دیگر با شبکه HBO همکاری کرد.

از فعالیت‌های اخیر رامین جوادی می‌توان به تنظیم موسیقی فیلم The Eternals و مستند Elephant دیزنی پلاس اشاره کرد.


20 سریال با موسیقی متن فوق العاده! امروزه در ساخت سریال های تلویزیونی علاوه بر کیفیت تولید و انتخاب بازیگران به موسیقی متن آن ها نیز اهمیت داده می شود که این امر بسیار خوشحال کننده است.ما در این مقاله 20 سریال با موسیقی متن فوق العاده را برای شما جمع آوری کرده ایم که با یکدیگر با آن ها و قدرت چشمگیر موسیقی آشنا می شویم :

20 سریال با موسیقی متن فوق العاده


1-Atlanta

20 سریال با موسیقی متن فوق العاده

 آتلانتا یکی از بزرگ ترین ستارگان این فهرست ، با موسیقی متن فوق العاده از Donald Glover در این لیست قرار دارد.تاثیر موسیقی Glover در سبک های رپ و R&B در این سریال غیر قابل انکار است.

نام آلبوم :آتلانتا

آهنگساز:Donald Glover

از اسپاتیفای گوش کن


2-Riverdale

20 سریال با موسیقی متن فوق العاده

در این سریال شاهد هنرنمایی ستارگان موسیقی مانند Harry Styles, The 1975, Halsey, Lorde, ve Lana Del Rey هستیم.

نام آلبوم :Riverdale

از اسپاتیفای گوش کن


3-Crazy Ex-Girlfriend

20 سریال با موسیقی متن فوق العاده

این سریال با سبک تئاتر موزیکال و موسیقی فوق العاده اش تا کنونی مشابهی در دنیای تلویزیونی نداشته است.

نام آلبوم :Crazy Ex-Girlfriend

از اسپاتیفای گوش کن


4-Empire

20 سریال با موسیقی متن فوق العاده

در این سریال درام که از شبکه FOX پخش می شود اجراهای موسیقی فوق العاده ای وجود دارد.بسیاری از آهنگ های موجود در سریال توسط خود بازیگران اجرا شده اند.افرادی چون Sway Calloway, Courtney Love, Mary J. Blige, Kelly Rowland, Jennifer Hudson, Rita Ora, Jason Derulo, Gladys Knight, Ne-Yo, Swizz Beats و Pitbull gibi تا کنون در این سریال حضور داشته اند.

نام آلبوم :Empire

از اسپاتیفای گوش کن


5-Treme

20 سریال با موسیقی متن فوق العاده

Treme در نیواورلئان توانست رویکرد موسیقی شهر را به شیوه ای مناسب منعکس کند.در این آلبوم موسیقی این سریال بزرگان دنیای jazz و blues با یکدیگر همکاری کرده اند.

نام آلبوم :Treme

از اسپاتیفای گوش کن


در ادامه بخوانید :

  • بهترین آلبوم های موسیقی متن فیلم 2018 به انتخاب مجله وارونه

  • معرفی هنرمند ؛ آلفرد نیومن یکی از بزرگان دنیای موسیقی متن فیلم با 9 جایزه اسکار

  • بهترین سریال های 2018 که حتما باید آن ها را ببینید !

  • با 10 شخصیت منفور تلویزیونی در جهان آشنا شوید !

  • بهترین آلبوم های موسیقی متن انیمه 2018 به انتخاب مجله وارونه


6-Claws

20 سریال با موسیقی متن فوق العاده

این سریال که از شبکه TNT پخش می شود شامل موسیقی متنی با هنرنمایی Barry White و Lady Marmalade است که این آلبوم موسیقی حال و هوایی تابستانی دارد.

نام آلبوم :Claws

از اسپاتیفای گوش کن


7-Big Little Lies

20 سریال با موسیقی متن فوق العاده

موسیقی متن این سریال جذاب از افسانه های موسیقی مانند  Elvis Presley, Fleetwood Mac, Alabama Shakes, PJ Harvey ve St. Paul and the Broken Bones میزبانی کرده است.

نام آلبوم :Big Little Lies

از اسپاتیفای گوش کن


8-GLOW

20 سریال با موسیقی متن فوق العاده

آلبوم موسیقی متن این سریال مجموعه از از بهترین آهنگ های دهه 80 میلادی است و در آن آهنگ های مشهوری مانند  “Walk Like an Egyptian,” “Eye of the Tiger,” “Africa” و “Kiss Me Deadly”قرار دارند.

نام آلبوم :GLOW

از اسپاتیفای گوش کن


9-Friday Night Lights

20 سریال با موسیقی متن فوق العاده

Friday Night Lights ، دارای یک موسیقی متن خاص و فوق العاده است.تمام آهنگ هایی که با دقت انتخاب شده اند، به عنوان یک نامه عاشقانه به شخصیت ها مورد استفاده قرار گرفته اند.این آهنگ ها دارای سبک های مختلفی مانند Americana, folk, hip-hop, Texas foot-stomp و indie rock هستند.

نام آلبوم :Friday Night Lights

از اسپاتیفای گوش کن 


10-Peaky Blinders

20 سریال با موسیقی متن فوق العاده

این سریال محبوب انگلیسی که بی صبرانه منتظر آغاز فصل جدید آن هستیم دارای موسیقی متنی با آهنگ های به یاد ماندنی از  Tom Waits, The Black Keys و David Bowie gibi است.اگر تا کنون موفق به دیدن این سریال نشده اید ،دیدن آن را به شما شدیدا پیشنهاد می کنیم همچنین برای آشنا شدن با سریال می توانید این مطلب معرفی سریال پیکی بلایندرز / خشونت از نوع انگلیسی را مطالعه کنید.

نام آلبوم :Peaky Blinders

از اسپاتیفای گوش کن


پایان قسمت اول ….