فیلم و سریال

دانلود سریال های کره ای ورزشی

توجه نشان دادن به خودرو و دنیای اتومبیل برای بسیاری از افراد تبدیل به یک علاقه خاص شده تا جایی که صنعت فیلم سازی نیز به فکر ایجاد ژانر های مرتبط با این فناوری کرده اند. امروزه فیلم های اکشن اولین رتبه فیلم های تماشایی در سنین مختلف را به خود اختصاص داده است. علاقه به تماشای فیلم های اکشنی نه تنها در آقایان بیشتر شده بلکه در میان خانم ها نیز به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرده.

در طی سال های اخیر شاهد ساخت “فیلم ماشینی جدید” و اکران فیلم های بسیاری در ژانر اکشن که خودرو را به عنوان اِلِمان اصلی بکار رفته بوده ایم. برخی از این فیلم ها که در مقایسه با سال ساخت و اکران قدیمی تر هستند، ممکن است جلوه و جذابیت زمان خود را نداشته باشد اما همچنان در دسته فیلم هایی قرار می‌گیرند که ارزش یکبار دیدن را داشته باشند.

در ادامه لیستی از “بهترین فیلم های ماشینی” تاریخ سینما را به شما معرفی خواهیم کرد. ۴۳ عنوان اول معرفی شده، عنواینی مثل “فیلم اکشن ماشینی“، “فیلم های مسابقه ای” و سایر انواع “فیلم اتومبیل رانی” است که تمرکز اصلی آنها بروی اتومبیل بوده. عناوین بعدی را نیز میتوان “فیلم سینمایی خارجی ماشینی” دانست اما باید گفت تمامی داستان فیلم حول محور اتومبیل پیش نمیرود. لازم به ذکر است که این لیست بر اساس امتیاز دهی کاربران سایت IMDB می‌باشد. وب سایت نامبرده از پایگاه های داده آنلاین و دربرگیرنده تمامی اطلاعات کاربردی فیلم، سریال، برنامه های تلوزیونی، بازی های ویدیوئی و … می‌باشد. امتیاز دهی تمامی داده ها بر اساس نظر و رای کاربران این وب سایت ها انجام می‌گیرد.

همچنین، نقد و کارشناسی کامل و جامع تمامی آثار ثبت شده نیز در این سایت ها انجام شده و به طور کلی، اطلاعات اولیه مناسبی را برای انتخاب فیلم در اختیار کاربر قرار می‌دهند. با این بخش از مقاله یدک یار همراه ما باشید.

شتاب (Rush) – 2013

کارگردان: Ron Howard

ستارگان: Chris Hemsworth, Daniel Bruhl, Olivia Wilde, Alexandra Maria Lara, …

کشور سازنده: ایالات متحده، بریتانیا

زبان: انگلیسی، آلمانی

امتیاز آی ام دی بی: ۸٫۱

فیلم سینمایی شتاب یا راش (Rush) یکی از محبوب ترین فیلم های ژانر اکشن با فیلم نامه ای- ورزشی از نظر کاربران است که با امتیاز ۸٫۱ در وب سایت آی ام دی بی جای گرفته. در سال ۲۰۱۳ به نمایش گذاشته شد و با بودجه ۳۸ میلیون دلار وارد میدان شد و فروشی معادل با ۴۸ میلیون دلار در گیشه داشت.

مدت زمان این فیلم ۱۲۲ دقیقه می‌باشد و حال و هوای مسابقه را بیان می‌کند و شامل جلوه های بصری با اِلِمان های خودرو و ماشین های مسابقه ای می‌باشد اما به خوبی در این میان جنبه های درام فیلم نیز به خوبی به تصویر کشیده شده است. شرکت تولید و پخش آن نیز Exclusive Media بوده و همچنین، برای نمایش خودرو اصلی و شاخص فیلم شتاب از فراری کمک گرفته شده است.

خلاصه داستان مربوط به واقعه مسابقه ای فرمول یک در دهه ۱۹۷۰ و برگرفته از یک داستان واقعی است که رقیبان اصلی آن را جیمز هانت و نیکی لائودا تشکیل می‌دهند. نیکی لائودا در یک سانحه مسابقات فرمول یک جایزه آلمان  در سال ۱۹۷۶دچار جراحت شدید شده و تا سرحد مرگ پیش می‌رود اما بعد از گذشت چند هفته وارد میدان مسابقه می‌شود تا رقیب خود جیمز هانت را برای دستیابی به مقام اول قهرمانی در فوجی ژاپن شکست دهد و …

نقد و بررسی فیلم راش یا شتاب: بر خلاف فرمول یک محور بودن فیلم، عوامل سعی در خلق اثری حماسه ای نداشته اند و بیشتر تمرکز خود را بر روی نمایش هر آنچه که همه شنیده و دیده اند گذاشته اند. نیکی لائودا که قهرمان اصلی فیلم است و شخصیتی سرکش و ستیزه جو دارد ابدا در نقش ابر قهرمان های کلیشه با همان سبک و سیاق همیشگی ظاهر نشده و فیلم به خوبی روایت کننده مسیر تکاملی او و بازگشتش به دنیای حرفه ای ورزشی را نشان می‌دهد.
فیلم شتاب یا راش با نویسندگی پیتر مورگان را میتوان یک “فیلم هیجانی ماشینی“، اتومبیل رانی، ورزشی، مسابقه ای موفق دانست. تماشای این فیلم به افرادی که علاقه مند به این سبک فیلم ها پیشنهاد می‌شود.

فراری در برابر فورد (Ferrari vs Ford) – 2019

کارگردان: James Mangold

ستارگان: Matt Damon, Christian Bale, Caitriona Balfe, Jon Bernthal

کشور سازنده: آمریکا

زبان: انگلیسی

امتیاز آی ام دی بی: ۸٫۱

فیلم فورد در برابر فراری (Ferrari vs Ford) از جمله آثار های فیلم نامه ای و واقعیت محور است که در سال ۲۰۱۹ به نمایش درآمد. فراری در برابر فورد ۲۰۱۹ با امتیاز ۸٫۱ از آی ام دی بی که در بخش اول مقاله ذکر شد به عنوان فیلم اکشن ماشینی با حال و هوای رقابتی و همچنین در خود جای دادن سکانس های درام مختلف که در ۱۵۲ دقیقه گنجانده شده، در نظر بیننده از جمله آثاری است که ارزش دیدن را دارد، خصوصا اگر از زمره افرادی هستید که به ماشین و ماشین بازی علاقه زیادی دارید.

نویسندگی فیلم نامه فورد در برابر فراری به عهده جیسون کلر بوده و شرکت پیتر چرنین تولید کننده و فاکس قرن بیستم توزیع کننده آن بوده است. خلق این اثر بودجه ای با مبلغ ۹۷٫۶ میلیون دلار داشته و فروش آن در گیشه ۲۲۵٫۵ میلیون دلار می‌باشد. این ارقام نشان می‌دهد که فیلم به خوبی از عهده جلب نظر بیننده برآمده است. همانطور که از نام این فیلم پیداست، فورد و فراری به عنوان اصلی ترین خودرو های برند بکار گرفته شده اند.

داستان فورد در برابر فراری تقریبا به رابطه دوستی و رفاقت بین کن مایلز و کرون سلبی و رقابت این دو کمپانی قَدَر خودرو سازی اطلاق می‌شود. کن و کرون با استخدام در شرکت فورد در اوایل دهه ۶۰ شروع به ساخت ماشین مسابقه ای قدرتمندی می‌کنند که توانایی رقابت و شکست خودرو کمپانی فراری را داشته باشد و …

نقد و بررسی فیلم فورد در برابر فراری: فیلم نامه با الهام گرفتن از یک روند واقعی سعی در وارد کردن تماشاگر به رابطه پیچیده فورد و فراری دارد. محتوای بی نظیر این فیلم دربرگیرنده دیتایی با وضوح بالا درباره ماشین آمریکایی فرود می‌باشد که به دور از هر گونه شعار زدگی و غلو است. البته پرداختن به شخصیت کرول در ابتدای داستان این دیدگاه را در نظر بیننده به وجود می‌آورد که نقش اصلی این کاراکتر است اما با پیش روی داستان مشخص می‌شود که کن کاراکتر اصلی فیلم را تشکیل می‌دهد.

فیلم سینمایی فورد در برابر فراری را میتوان یک “فیلم سینمایی مسابقه ماشین” هیجانی و خوش ساخت دانست که داستانی واقعی را روایت میکند. با توجه به فروش بالا و امتیازات خوب آن، سینمایی فورد در برابر فراری را میتوان به عنوان “بهترین فیلم ماشینی سال ۲۰۱۹” معرفی کرد. تماشای این فیلم به افرادی که علاقه مند به این سبک فیلم ها پیشنهاد می‌شود.

مکس دیوانه، جاده خشم (Mad Max, Fury Road) – 2015

کارگردان: George Miller

ستارگان: Tom Hardy, Charlize Theron, Nicholas Hoult, Hugh Keays-Byrne, …

کشور سازنده: ایالات متحده، استرالیا

زبان: انگلیسی

امتیاز آی ام دی بی: ۸٫۱

فیلم مکس دیوانه یا مد مکس (Mad Max, Fury Road) یک فیلم ماشینی اکشن و پسا رستاخیزی است که از سری فیلم های مکس دیوانه و ریبوت می‎باشد. البته به گفته کارگردان این اثر، ادامه این فیلم وارد مرحله ساخت خواهد شد. مکس دیوانه، جاده خشم در سال ۲۰۱۵ به نمایش درآمد و امتیاز ۸٫۱ را از نظر بینندگان و کاربران وب سایت های آی ام دی بی و متاکریتیک به خود اختصاص داد.

سرمایه گذاری بر ساخت این فیلم توسط شرکت های کندی میلر میتچل و رت پک- دان انترتینمنت انجام شده و بودجه کلی صرف شده برای خلق این اثر ۱۵۰ میلیون دلار بوده است. این در حالی است که مکس دیوانه ۳۷۷٫۷ میلیون دلار فروش را در گیشه به خوا اختصاص داده است.

کلیات ۱۲۰ دقیقه ای داستان حول محور شخصیت اصلی داستان یعنی مکس روکاتانسکی می‌چرخد که به ایمپریتر فیوروسا می‌پیوندد که طی تعقیب و گریز های جاده ای از دست رهبر شروری به نام ایمورتان جو، جان سالم به در ببرد. این در حالی است که ایمپریتر در حال فراری دادن همسران ایمورتان است و مخالف سرسختی برای فرقه این رهبر محسوب می‌شود و … سکانس های بسیار هیجانی که اِلِمان هایی نظیر ماشین های سنگین و آفرود ها بخش اصلی آن ها را تشکیل می‌دهد مهم ترین صحنه های فیلم محسوب می‌شود. شاید وجود چنین سکانس هایی فیلم را در قسمت های مختلفی حال و هوای ماشین بازی را هم در کنار فضای آینده زمین به بیننده بدهد.

نقد و بررسی فیلم مد مکس یا مکس دیوانه: گرچه بخش بسیاری از فیلنامه در جاده های خشم سپری می‌شود اما شروع داستان با سکانس جذابی صورت می‌گیرد، خصوصا که تن صدای شخص اول داستان سریعا با بیننده ارتباط برقرار می‌کند. دو سوم فیلم کشش خاصی را در بیننده به وجود می‌آورد اما در بخش های آخری، یعنی یک سوم باقی فیلم، داستان به سمت سبک دیگری رفته و کمی گنگ و پر ابهام می‌شود اما حس مکاشفه را در ذهن تماشاگر به خوبی به وجود می‌آورد.

ریتم سریع و پر هیاهو فیلم در کنار گریم و لباس کاراکتر ها فضای خاصی را به وجود آورده است و تماشاگر را مشتاق به دنبال کردن تک به تک کاراکتر ها می‌کند.

مد مکس را میتوان به عنوان یک “فیلم ماشینی” واقعی شناخت. اگر علاقه به داستان های تخیلی که سبک رستاخیزی و آخرالزمانی را دنبال می‌کند و در کنار آن دارای صحنه های اکشن و هیجانی ماشینی است، پیشنهاد می‌کنیم این فیلم را در لیست خود قرار دهید.

راندن (Drive) – 2011

کارگردان: Nicolas Winding Refn

ستارگان:   Ryan Gosling, Carey Mulligan, Bryan Cranston, Christina Hendricks, Ron Perlman , …

کشور سازنده: آمریکا

زبان: انگلیسی

امتیاز آی ام دی بی: ۷٫۸

اگر علاقه مند به داستان های اکشن و ماشینی داشته باشید قطعا فیلم راندن یا درایو (Drive) جزء فیلم هایی است که قطعا تماشا کرده اید. فیلنامه راندن توسط حسین امینی نوشته شده اما قلم آن توسط جیمز سالیس انجام شده است. این فیلم در سال ۲۰۱۱ اکران شد و با امتیاز ۷٫۸ از نظر کاربران در وب سایت آی ام دی بی، کسب ۹۷% نظر منتقدان و همچنین ۷۹% آرای وب سایت متاکریتیک در لیست آثار جذاب و دیدنی اکشن قرار گرفته است. ژانر اصلی فیلم اکشن و درام است و سکانس های مختلفی از بکار گیری خودرو ها در آن دیده می‌شود.

زمان فیلم ۱۰۰ دقیقه بوده و بلاد فیلم، سید، و شرکت مارک پلات سرمایه گذاران اصلی ساخت آن هستند. توزیع و پخش راندن نیز توسط دیستریت فیلم انجام شده است. بودجه اختصاص داده شده به راندن ۱۵ میلیون دلار بوده و حدود ۷۰٫۶ میلیون دلار نیز فروش گیشه آن می‌باشد. راندن در شصت و چهارمین جشنواره فیلم کن توانست جایزه بهترین کارگردانی را به خود اختصاص دهد.

فیلم درباره راننده بدلکار و مرموز است که در یک گاراژ زندگی می‌کند و به رانندگی با خودرو های فراری مشغول است. بخش اصلی داستان از آنجایی شروع می‌شود که کاراکتر اصلی با کمک به همسایه خود متوجه دردسری می‌شود که گرفتار آن شده است …

نقد و بررسی فیلم درایو یا راندن: سکانس های آرام و بی صدای فیلم به خوبی سکانس های تعقیب و گریز و خشونت آمیز و گاها قتل را تلطیف کرده و نظر بیننده را خسته نمی‌کند. استفاده از موسیقی در سبک های مختلف نیز بر سکانس های متعدد فیلم هماهنگی ایجاد می‌کند. در انتخاب بازیگر فیلم راندن کمی سهل انگاری به خرج داده شده و گویی نسخه ای جدید از بازیگران آرام هالیوود در این فیلم دور هم جمع شده اند. اما بازی با میمیک صورت و تفاوت حالت چهره در موقعیت های مختلف فیلم به خوبی از آب درآمده است. در مجموع درایو را میتوان یک “فیلم سینمایی ماشینی” خوش ساخت و سرگرم کننده شناخت.

بیبی راننده (Baby Driver) – 2017

کارگردان: Edgar Wright

ستارگان: Ansel Elgort, Kevin Spacey, Lily James, Jon Hamm , …

کشور سازنده: ایالات متحده، انگلستان

زبان: انگلیسی

امتیاز آی ام دی بی: ۷٫۶

بیبی درایور یا بچه راننده (Baby Driver) یکی دیگر از دسته بندی های فیلم های ژانر اکشن جنایی است که در سال ۲۰۱۷ به نمایش درآمد. این فیلم با وجود انتقاد های متعددی که به آن وارد بود اما یکی از آثار موفق در رسانه به شمار می‌‌رود که با بودجه ۳۴ میلیون دلار موفق به فروش ۲۲۶٫۳ میلیون دلار در گیشه شد. نویسندگی بیبی درایور توسط خود کارگردان اثر انجام شده که یکی از آثار مورد علاقه ادگار وایت محسوب می‌شود و نزدیک به دو دهه در دست ساخت بوده است. شرکت های سرمایه گذاری فیلم بیبی درایور سه کمپانی از قبیل رسانه رایتس کاپیتال، بیگ تالک پروداکشنز، و ورکینگ تایتل فیلمز هستند و شرکت پخش کننده آن نیز ترایستارز پیکچرز بوده است.

این فیلم ۱۱۵ دقیقه ای همچنین موفق به کسب امتیاز ۷٫۶ از نظر کاربران در وب سایت های رسمی مانند آی ام دی بی شده است و جوایزی از جمله جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد فیلم کمدی یا موزیکال در هفتاد و پنجمین مراسم گلدن گلوب، دو جایزه بفتا، دو جایزه گزینش منتقدان به آن تعلق گرفته است. علاوه بر این، در نودمین دوره جوایز اسکار در سه رشته بهترین تدوین صدا، میکس صدا، و تدوین فیلم شده است.

داستان کلی این فیلم حول محور کاراکتر اصلی فیلم یعنی انسل الگورت می‌چرخد که نقش یک راننده فراری و علاقه مند به موسیقی را بازی می‌کند. او وارد گروه خلافکاری می‌شود و در تلاش است تا بعد از انجام عملیات، از زندگی مجرمانه خود فاصله گرفته و با معشوقه خود دبورا زندگی آرامی را بگذراند و … محتوای اصلی سکانس های مختلف فیلم نیز با عناصری همچون خودرو و تعقیب و گریز های ماشینی پر شده که تا حد زیادی به جذابیت فیلم افزوده است.

نقد و بررسی فیلم بیبی درایور: ادگار وایت در این فیلم تلفیقی از ژانر کلاسیک و اکشن را خلق کرده که سکانس های مختلف تعقیب و گریز چاشنی خوبی برای آن محسوب می‌شود. البته وی خلاقیت چندانی در خلق شخصیت اصلی فیلم به خرج نداده و این نشان دهنده وفاداری به ژانر فیلم است.

اما با خلق وقایعی از جمله مشکلات تمرکزی و شنوایی کاراکتر اصلی که هماهنگی خود را با موسیقی هایی که گوش می‌دهد به وجود می‌آورد، به خوبی توانسته تمایز قابل توجهی را به وجود بیاورد. موسیقی فیلم به دقت انتخاب شده و هماهنگی خوبی با صحنه های مختلف فیلم دارد و فاکت های صوتی نظیر صدای ترمز لاستیک، شلیک گلوگه، و … نیز به خوبی در آن تلفیق شده است. بچه راننده را باید یک “فیلم سینمایی ماشین سواری” و اکشن بسیار جذاب دانست.

دوئل (Duel) – 1971

کارگردان: Steven Spielberg

ستارگان: Dennis Weaver

کشور سازنده: ایالات متحده

زبان: انگلیسی

امتیاز آی ام دی بی: ۷٫۶

اگر از دسته افرادی هستید که از انواع “فیلم اکشن آمریکایی ماشینی” هیجانی و دلهوره آور لذت میبرید، فیلم دوئل (Duel) می‌تواند انتخاب خوبی برای شما. این فیلم در سال ۱۹۷۱ به نویسندگی ریچارد متیسون نوشته شد. بر خلاف نبود کاراکتر های متعدد و رنگ و لعاب های بیشتر برای جلب نظر بیننده، این فیلم موفق به کسب امتیاز ۷٫۶ در وب سایت های رسمی آنلاین فیلم و سریال شد.

بودجه کلی فیلم دوئل ۴۵۰ هزار دلار بوده است و فیلم در دو نسخه سینمایی و تلوزیونی به ترتیب ۹۰ و ۷۴ دقیقه اکران شده است. شرکت پخش فیلم دوئل نیز یونیورسال استودیوز بوده است.

داستان فیلم درباره مردی است که حین برگشت از سفر کاری، به دلیل سبقت گرفتن از یک کامیون در جاده، گرفتار راننده سادیسمی شده و تا پای مرگ پیش می‌رود … سکانس های فیلم بیشتر حول محور رانندگی در جاده و صحنه های هیجانی می‌شود و خودرو های بکار رفته در خلق چنین اثری Plymouth valiant و Peteblit 281 هستند.

نقد و بررسی فیلم دوئل: ساخت موتیف های کششی و موقعیت های بحرانی که در نحوه فیلم برداری از خودرو دیده می‌شود، سکانس های فیلم را به صورت اغراق آمیزی دلهره آور و هیجانی کرده است. خط گذاری های ریتمیک و ضرباهنگ های بصری نیز از دیگر پارامتر های مهمی است که در این اثر به چشم می‌خورد و آن را تبدیل به یک سینماتوگرافیک کرده است.

هوشمندی فیلم ساز و همینطور فیلم نامه نویس که راننده سادیسمی را نشان نمی‌دهد نیز می‌تواند به عنوان برگ برنده فیلم و عامل جذابیت بیشتر برای تماشاگر باشد. اگر شما هم به فیلم های دلهره آور که سبک و سیاق ماشین بازی را دنبال می‌کنند علاقه دارید، پیشنهاد می‎شود این فیلم را تماشا کنید.

بولیت (Bullitt) – 1986

کارگردان: Peter Yates

ستارگان: Steve Mc Queen, Robert Vaughn, Jacqueline Bisset, Don Gordon, …

 کشور سازنده: ایالات متحده

زبان: انگلیسی

امتیاز آی ام دی بی: ۷٫۴

از دیگر آثاری که به وضوح به خلق صحنه های دلهره آور ماشینی پرداخته است، فیلم بولیت (Bullitt) می‌باشد که در سال ۱۹۸۶ به نمایش درآمد. این فیلم نوشته رابرت ال. فیش بوده و ژانر درام نیز دارد. فیلم بولیت یک فیلم اکشن آمریکایی ماشینی اصیل شناخته شده و در وب سایت های رسمی موفق به کسب امتیاز ۷٫۴ شده و با ۵٫۵ میلیون دلار فروش ۴۳٫۳ میلیون دلار را تجربه کرده است.

این فیلم ۱۱۳ دقیق های توسط شرکت تولید و پخش استیو مک کوئین به مرحله اجرا درآمده و بعد از پخش موفق به کسب جوایز متعددی از جمله اشکار بهترین تدوین و نامزدی بهترین میکس صدا شد. بولیت همچنین در سال ۲۰۰۷ وارد فهرست محافظت از سوی فهرست ملی ثبت فیلم کتابخانه کنگره شد.

داستان بولیت درباره محافظت فردی به نام جانی راس است که جان او به دلیل شهادت در دادگاه به خطر می‌افتد و این محافظت نیز از سوی ستوان فرانک بولیت که پلیس وظیفه شناس سانفرانسیسکو می‌باشد، توسط والتر چالمرز به او سپرده می‌شود و … با خواندن خلاصه فیلم به خوبی می‌توان متوجه شد که حال و هوای فیلم بیشتر حول محور تعقیب و گریز های دلهره آور است که معمولا توسط عناصری به نام خودرو ایجاد می‌شوند. فورد موستانگ از جمله خودرو های بکار رفته در خلق چنین اثری است.

نقد و بررسی فیلم بولیت: حضور خواستنی شخصیتی مانند استیو مک کوئین به فیلم جذابیت خاصی بخشیده و این مورد نشان دهنده تبحر سازنده در تعیین بازیگران فیلم است. کارگردان در این اثر خود را اسیر صحنه های حماسی و پر طمطراق نکرده و بیشتر به روایت رئالیستی می‌پردازد که در خیابان های زیبا و چشم نواز اما با بک گراند فاسد و آلوده سانفرانسیسکو به وجود آمده است.

سکانس های تعقیب و گریز طولانی نیز بدون وجود عناصری از جمله موسیقی یکی از هوشمندی های این اثر به حساب می‌آید. پرداختن به یک درام دقیق شهری در پس سکانس های اکشن مختلف از دیگر نقاط قوت فیلم بولیت به شمار می‌رود.

کسب و کار ایتالیایی (The Italian Job) – 1969

کارگردان: Peter Collinson

ستارگان: Michael Cane, Noel Coward, Benny Hill, Raf Vallone, …

کشور سازنده: انگلستان

زبان: انگلیسی

امتیاز آی ام دی بی: ۷٫۳

خلق اثری با نام کسب و کار ایتالیایی (The Italian Job) شاید یکی از موفق ترین پروژه های فیلم سازی تاریخ انگلستان به حساب می‌آید که در سال ۱۹۶۹ به قلم تروی کندی مارتین به نمایش درآمد. فیلم کسب و کار ایتالیایی در ژانر جنایی-کمدی است و مضمونی سرقتی با تعقیب و گریز های ماشینی دارد. این فیلم توسط کاربران نیز امتیاز ۷٫۳ را به دست آورده و به قلم پیتر کالینسن بوده است.

مدت زمان کسب و کار ایتالیایی ۹۵ دقیقه می‌باشد، اکهورست پروداکشنز کمپانی تولید کننده و پارامونت پیکچرز نیز شرکت پخش آن بوده است. این فیلم در سال ۲۰۰۴ در رتبه ۲۷ لیست بزرگ ترین فیلم های بریتانیایی قرار گرفته است و محبوبیت آن باعث شد تا اثری دیگری به تقلید از این فیلم در سال ۲۰۰۳ نیز اکران شود.

 داستان کلی فیلم درباره برنامه و طرح ریزی گروهی سارق برای دزدیدن محموله طلا است که از طریثق دستکاری سیستم کنترل ترافیک خیابان تورین به انجام می‌رسد و … فیلم حال و هوایی کمدی- درام دارد که خالق اثر سعی داشته تا با ایجاد صحنهه ای اکشن نیز بر جذابیت فیلم بیافزاید. عناصر خودرویی در این فیلم مدل هایی همچون لامبورگینی میورا، استون مارتین دی بی ۴، جگوار ای تایپ، لندلوور، لنسر فلامینیا، و… بوده است.

نقد و بررسی فیلم کسب و کار ایتالیایی: در کنار موضوع جذاب سرقت و خلق سکانس های تعقیب و گریز که چاشنی اکشن ماشینی خوبی را در این فیلم کمدی فراهم کرده، می‌توان گفت که در جذب بیننده تاثیر بسزایی داشته باشد. بکار گیری خودرو هایی از برند های لوکس در این فیلم و سکانس های تعقیب و گریز با این اتومبیل ها در جذابیت نگاه کاربران نیز موثر واقع شده است.

سریع و خشن ۵ (The Fast Five) – 2011

کارگردان: Justin Lin

ستارگان: Vin Diesel, Paul Walker, Tyrese Gibson, Jordana Brewster, Gal Gadot, Sung Kang, Dwayne Johnson, …

کشور سازنده: ایالات متحده

زبان: انگلیسی

امتیاز آی ام دی بی: ۷٫۳

باز هم به سراغ سری فیلم های سریع و خشن ۵ (The Fast Five) می‌رویم که هر بار با امتیازت مختلف از نظر کاربران رتبه مورد توجهی را در ژانر اکشن و اتومبیل رانی به خود اختصاص می‌دهد. این سری از سریع و خشن محصول سال ۲۰۱۱ به نویسندگی کریس مورگان است که با کسب امتیاز ۷٫۳ در لیست یکی از بهترین فیلم های ماشینی قرار گرفته است.

سریع و خشن ۵ نیز با عنوان سریع ۵ توسط شرکت اورجینال فیلم و وان ریس فیلمز تولید شده و شرکت یونیورسال استودیوز نیز توزیع کننده آن بوده است. سریع و خشن ۵ با بودجه ۱۲۵ میلیون دلاری موفق به فروش بالای ۶۲۶٫۱ میلیون دلار بوده است. مجموعه فیلم های سریع و خشن را میتوان از بهترین فیلم های ماشین بازی دانست که عناوینی در حال و هوای ماشینی اکشن، مسابقه ای، هیجانی و … دارد.

مدت زمان این فیلم ۱۳۰ دقیقه می‌باشد و روایت آن ادامه داستان سریع و خشن ۴ است. در این قسمت، دومینیک تورتو موفق به فرار از زندان به کمک مامور اف بی آی اوکانر می‌شود . تصمیم به سرقت خودرو در شهر ریو دو ژانیرو می‌گیرد. ماشین ها همگی به متعلق به یک قاچاقچی است که موجب به وجود درگیری بین آنها شده و … خودرو هایی نظیر فورد جی تی ۴۰ نیز در این فیلم شرکت دارند.

نقد و بررسی فیلم سریع و خشن ۵: سریع و خشن ۵ از سری “فیلم های ماشینی” با هیجان فوق العاده است و اکشنی جذاب را به خوبی مدیریت می‌کند. زمان بیشتر فیلم در تعقیب و گریز های دو نفره شخصیت های اصلی داستان دنبال می‌شود اما حس تکراری و خسته کننده ای را به بیننده منتقل نمی‌کند و هیجانات خاص خود را دارد.

جاده آسفالت دو طرفه (Two-Lane Blacktop) – 1971

کارگردان: Monte Hellman

ستارگان: James Taylor, Warren Oates, Laurie Bird, Dennis Wilson

کشور سازنده: ایالات متحده

زبان: انگلیسی

امتیاز آی ام دی بی: ۷٫۲

فیلم جاده آسفالت دو طرفه (Two-Lane Blacktop) محصول سال ۱۹۷۱ می‌باشد که ژانری درام و تقریبا اکشن دارد. این فیلم امتیاز ۷٫۲ را توسط کاربران دریافت کرده است و روایتی حول محور علاقه مندی به خودرو و مناسب برای افرادی که ماشین باز هستند می‌باشد.

جاده آسفالت دو طرفه با بودجه ۸۷۵ هزار دلاری خود اگر چه فروش خوبی در هنگام اکران نداشت اما از کالت های کلاسیک پادفرهنگ دهه ۶۰ محسوب شده و در سال ۲۰۱۲ توسط کتابخانه کنگره جزء آثاری که  دارای ارزش تاریخی، فرهنگی، و هنری می‌باشد قرار گرفت. مدت زمان فیلم ۱۰۲ دقیقه است و کمپانی پخش کننده آن نیز یونیورسال استودیوز بوده است.

داستان فیلم روایت زندگی یک فرد راننده و مکانیک است که تمامی علاقه آنها در خودرو خلاصه می‌شود که با چوی مدل ۱۹۵۵ خود شروع به دعوت ماشین های دیگر به رقابت و برقراری مسابقه می‌کنند. در یکی از روزها فرد میانسال آشنایی را در پمپ بنزین دیده و …

نقد و بررسی فیلم جاده آسفالت دو طرفه: این عنوان یک فیلم سینمایی ماشین سواری قدیمی است که با حال و هوای یک درام با سکانس های ماشین بازی بیننده را سرگرم میکند. شخصیت پردازی فیلم و روند داستان کمی خسته کننده می‌باشد و صحنه های زیادی از آن به فیلم برداری در داخل خودرو اختصاص پیدا کرده است. شخصیت پردازی کاراکتر ها مسیر درست و روشنی را طی نکرده و ممکن است بیننده را کمی خسته کند اما سکانس های مسابقه آن بدون استفاده از جلوه های تصویری به خوبی از آب درآمده است.

نقطه گریز (Vanishing Point) – 1971

کارگردان: Richard C. Sarafian

ستارگان: Barry Newman, Cleavon Little, Dean Jagger

کشور سازنده: آمریکا

زبان: انگلیسی

امتیاز آی ام دی بی: ۷٫۲

گیلرمو کابررا اینفانته نویسنده کوبایی فیلم نقطه گریز است که در سال ۱۹۷۱ اکران شد. نقطه گریز یا ونیش پوینت (Vanishing Point) ژانر اکشن مهیج دارد و فروش خوبی را در زمان اکران خود تجربه کرده است. این اثر در وب سایت های امتیاز دهی نیز موفق به کسب ۷٫۲ و %۶۱ آرای متاکریتیک را به خود اختصاص داده است.

مدت زمان فیلم ۹۸ دقیقه بوده و شامل سکانس های بسیاری از جمله تعقیب و گریز های پلیسی می‌باشد. بودجه اختصاص داده شده به فیلم نقطه گریز ۱٫۵ میلیون دلار است که موفق به فروش ۱۲٫۴ میلیون دلار شده است.همچنین، فاکس قرن بیستم تولید و پخش آن را بر عهده داشته است.

داستان کلی فیلم شامل فرار از دست پلیس توسط راننده ای است که در هنگام تحویل کوالسکی سرعتی غیر مجاز داشته است. فرار این راننده از دست پلیس منجر به تصادفات بسیاری می‌شود و پلیس با قصد دستگیری به تعقیب راننده ادامه می‌دهد و …

سبک و سیاق فیلم به آثاری همچون دوئل شبیه است که بیشتر سکانس های آن در رانندگی و گریز در جاده و خیابان ها فیلم برداری شده است و این عنوان را میتوان یک فیلم ماشینی تعقیب و گریزی پر هیجان خوب دانست. صحنه های مهیج و دلهره آور فیلم سعی در جلب توجه ویژه تماشاگران داشته و استفاده از جلوه های کامپیوتری کمتر نیز از نقاط مثبت این اثر به شمار می‌رود.

جایزه بزرگ (Grand Prix) – 1966

کارگردان: John Frankenheimer

ستارگان: James Garner, Eva Marie Saint, Toshiro Mifune, Yves Montand, Jessica Walter, …

کشور سازنده: ایالات متحده

زبان: انگلیسی

امتیاز آی ام دی بی: ۷٫۲

جایزه بزرگ (Grand Prix) از جمله فیلم های ماشینی در ژانر درام – ورزشی است که در سال ۱۹۶۶ به نویسندگی رابرت آلن آرتور به مرحله اکران درآمده است. این فیلم در زمان اکران فروش بسیار خوبی را در گیشه تجربه کرده است و برنده جوایزی از جمله اسکار بهترین جلوه های بصری، صوت، صدا، و تدوین شده که در سال ۱۹۶۷ به آن تعلق گرفت.

مدت زمان فیلم جایزه بزرگ ۱۰۰ دقیقه بوده و کمپانی مترو گلدوین وایر پخش آن را بر عهده داشته است. همچنین، از جمله فیلم هایی است که در سال وب سایت امتیاز دهی مانند آی ام دی بی موفق به کسب امتیاز ۷٫۲ شده و ۷۲% آرای متاکریتیک را به خود اختصاص داده است.

داستان فیلم درباره پیت آرون راننده مسابقات بزرگ آمریکا است که با تصادفی در موناکو باعث مجروحیت شدید هم تیمی بریتانیایی خود استودارد شده و از تیم اخراج شد. این در حال است که استودارد در حال بهبودی و طی دوران نقاهت خود است و آرون وارد تیم ژاپنی می‌شود و … از خودرو هایی که در این فیلم حضور دارند می‌توان به فورد جی تی ۴۰، مک لارن ام ۲ بی، اِی سی کبرا، و لوتوس ۲۵ اشاره کرد.

نقد و بررسی فیلم جایزه بزرگ: جایزه بزرگ حدود ۵۳ سال پیش تولید شده و با توجه به سکانس های مسابقه ای حرفه ای که در آن وجود دارد نتوانست آنطور که باید توجه تماشاگران را به خود جلب کند. لذا باید این ساخته را یک “فیلم سینمایی ماشین مسابقه” جذاب و سرگرم کننده در زمان خود دانست.

سریع ۷ (Furious 7) – 2015

کارگردان: James Wan

ستارگان: Vin Diesel, Paul Walker, Dwayne Johnson, Christopher Bridge, Tyrese Gibson, Jason Statham, Romeo Santos, …

کشور سازنده: ایالات متحده

زبان: انگلیسی

امتیاز آی ام دی بی: ۷٫۱

جیمز وان با قسمتی دیگر از سری فیلم های سریع و خشن (The Fast and Furious 7) محصول سال ۲۰۱۵ را به نمایش درآورد. این فیلم نیز همچنان دنباله قسمت های قبلی و با هنرنمایی بازیگران قبلی است که اینبار نیز با نویسندگی کریس مورگان به مرحله تولید رسید اما کارگردانی آن توسط شخص دیگری صورت گرفت. میانگین امتیاز ثبت شده برای این قسمت از سریع و خشن ۷٫۱ بوده است و این رتبه نشان دهنده استقبال همیشه پا بر جا تماشاگران از آن است.

سریع و خشن ۷ در مدت زمان ۱۳۷ دقیقه تدوین و اکران شده که پخش آن توسط یونیورسال استودیوز و تولید آن نیز بر عهده اورجینال فیلم بوده است. هزینه تولید فیلم ۱۹۰ میلیون دلار محاسبه شده که فروش گیشه آن به ۱٫۵۱۵ میلیون دلار رسیده است. جالب است بدانید که سریع ۷ سومین فیلم پر فروش سال ۲۰۱۵ و هشتمین رتبه فروش در فیلم های تاریخ سینما را به خود اختصاص داده است.

داستان این قسمت از فیلم مربوط به سرنگونی باند خلافکار اوون شاو است که  بعد از آن دومینیک تورتو و دوستانش در حال تجربه یک زندگی معمولی هستند اما با به قتل رسیدن هان متوجه می‌شوند که دکارد شاو به دنبال گرفتن انتقام برادر خود از آنهاست و …

نقد و بررسی فیلم سریع و خشن ۷: با روی کار آمدن جیمز وان به عنوان کارگردانی این قسمت همچنان کیفیت فیلم پابرجاست و ژانر اکشن گونه فیلم با سکانس های پر زرق و برق تعقیب و گریز همچنان جذاب به نظر می‌رسد. شخصیت پردازی فیلم نیز همچنان تماشاگر را به حیرت وا می‌دارد چرا که دائم در حال گرفتن تصمیم های عجیب و غریب هستند. بدین ترتیب، تمامی ضرباهنگ های اکشنی ماشینی فیلم باعث شده تا این سری کم کم از یک سینمایی مسابقه ماشین به عنوان یک سری فیلم اکشن ماشینی شناخته شود و فیلمنامه در اولویت آخر بینندگان قرار گیرد.

سرعت (Speed) – 1994

کارگردان: Jon de Bont

ستارگان: Keanu Reeves, Dennis Hopper, Sandra Bullock, Joe Morton, …

کشور سازنده: ایالات متحده

زبان: انگلیسی

امتیاز آی ام دی بی: ۷٫۲

اگر به فیلم های ژانر اکشن و دلهره آور که پر از سکانس های مختلف رانندگی و ماشین بازی علاقه دارید، فیلم سرعت (Speed) از جمله دسته فیلم هایی است که پیشنهاد می‌شود حتما تماشا کنید. با توجه به سال ساخت این فیلم یعنی ۱۹۹۴، استقبال بی نظیر تماشاگران از آن موفق بسیاری را برای عوامل آن به وجود آورد. بدجه اختصاص داده شده برای این فیلم ۳۰ میلیون دلار بود که موفق به فروش ۳۵۰ میلیون دلار در گیشه شد.

گراهام یوست نویسنده این اثر می‎باشد. مدت زمان سرعت ۱۱۶ دقیقه است که توسط شرکت استودیو قرن بیستم به مرحله پخش رسید. سرعت برنده دو اسکار بهترین جلوه های صوتی و بهترین صدا شد. همچنین، کاندیدای بهترین تدوین در سال ۱۹۹۵ را نیز از آن خود کرد. سرعت در وب سایت های رسمی امتیاز دهی توانست امتیاز ۷٫۲ در آی ام دی بی، و ۹۴% آرا را در وب سایت راتن تومیتوز به دست آورد.

فیلم مامور پلیسی به نام جک تراوان را روایت می‌کند که متوجه وجود یک بمب در یک اتوبوس مسافربری می‌شود. کم شدن سرعت اتوبوس و یا توقف آن منجر به انفجار بمب می‌شود و تراوان باید جلوی این کار را گرفته و جان مسافران را نجات دهد. آنی پورتر نیز به عنوان راننده اتوبوس در این عملیات به تراوان کمک می‌کند و …

نقد و بررسی فیلم سرعت: با توجه به میزان فروشی که این فیلم در سال اکران خود داشت، می‌توان گفت که سرعت در بین فیلم های هیجانی ماشینی دلهره آور قرار می‌گیرد که به خوبی توانسته با مخاطب ارتباط برقرار نماید. سکانس های نمایشی که با عناصری از جمله خودرو پر شده یکی از مهم ترین نقاط قوت و هیجان فیلم سرعت محسوب می‌شود.

راننده (The Driver) – 1978

کارگردان: Walter Hill

ستارگان: Ryan O’Neal, Bruce Dern, Isabelle Adjani, Ronee Blakley

کشور سازنده: ایالات متحده

زبان: انگلیسی

امتیاز آی ام دی بی: ۷٫۲

فیلم سینمایی راننده (The Driver) از دسته فیلم های بسیار قدیمی اما جذاب در سبک و سیاق خود است. این فیلم در سال ۱۹۷۸ یعنی نزدیک به ۴۱ سال پیش اکران شد و توجهات بسیاری از افرادی را که به ژانر های سرقتی، جنایی، و اکشن علاقه مندند با کمی چاشنی درام به خود جلب کرد. نویسندگی و کارگردانی فیلم هر دو توسط والتر هیل به انجام رسیده و اثری ماندگار را در زمان خود به جای گذاشته است.

فیلم راننده توسط شرکت ای.ام.آی فیلمز تولید و توسط فاکس قرن بیستم نیز پخش شده است. امتیاز دهی به این فیلم توسط کاربران نیز ۷٫۲ در وب سایت آی ام دی بی بوده است. بودجه هزینه شده برای فیلم ۴ میلیون دلار بوده و فروش آن نیز ۳٫۲ میلیون دلار ارزیابی شده است.

داستان این فیلم ۹۱ دقیقه ای درباره فرد راننده ای و بسیار حرفه ای در این زمینه است که به عنوان بدلکار نیز در فیلم ها ایفای نقش می‌کند. او همچنان به گروه و باند های سارق و خلافکار در تعقیب و گریز ها نیز کمک می‌کند. این در حالی است که پلیسی سعی دارد او را دستگیر کند و راننده سعی در کنار گذاشتن این حرفه دارد و …

نقد و بررسی فیلم راننده: حال و هوای فیلم دارای سکانس های مختلفی از تعقیب و گریز و صحنه های اکشن ماشینی و پلیسی است و کیفیت ساخت فیلم نظیر شخصیت پردازی، نحوه روند داستان، و همچنین جلوه های بصری آن ارزش دیدن دارد و کماکان میتواند سرگرم کننده باشد. در کنار تمامی این سبک و سیاق ها، شاهد به وقوع پیوستن بخش های درام آن نیز هستیم. از اینرو راننده را میتوان یکی از بهترین فیلم های ماشینی، اکشن آمریکایی دانست.

ماشین ها (Cars) – 2006

کارگردان: John Lasseter

ستارگان: Owen Wilson, Paul Newman, Bonnie Hunt, …

کشور سازنده: ایالات متحده

زبان: انگلیسی

امتیاز آی ام دی بی: ۷٫۱

دنیای فیلم های ماشینی و ماشین بازی به انیمیشن هایی که در این باب ساخته شده اند نیز راه پیدا کرده و انیمیشن ماشین ها (The Cars) یکی از معروف ترین و محبوب ترین آنها مخصوص سنین نوجوان است. مسلما نام این انیمیشن سینمایی را بارها شنیده اید و دست کم پوستر آن را در بسیاری از فروشگاه ها و کاراکتر های آن را در بسیاری از لوازم مختلف دیده اید.

انیمیشن ماشین ها در سال ۲۰۰۶ وارد مرحله اکران شد و موجی از محبوبیت و استقبال را به دنبال داشت که عوامل سازنده را ترغیب به ساخت سری ۲ و ۳ آن نیز گرفت. البته میزان محبوبیت این انیمیشن در سری اول آن بیشتر به چشم می‌خورد. این فیلم توسط استودیو پویانمایی پیکسار تولید و توسط والت دیزنی ارائه شد و با بودجه ۱۲۰ میلیون دلاری موفق به فروش ۴۶۲ میلیون دلار شد. این انیمیشن موفق به دریافت جوایزی از جمله اسکار بهترین انیمیشن در سال ۲۰۰۶ شد.

ماشنین ها همچنین در وب سایت هایی نظیر آی ام دی بی، متاکریتیک، و راتن تومیتوز نیز امتیازات بالایی را به دست آورده است؛ این امتیازات به ترتیب ۷٫۱، ۷۳%، و ۷۴% بوده است.

روایت کلی انیمیشن ماشین ها در ۱۱۷ دقیقه پردازش شده و کاراکتر اصلی آن را لایتنینگ مک کوئین که صداپیشگی آن را اوون ویلسون بر عهده داشته تشکیل می‌دهد. مک کوئین یک ماشین مسابقه ای تازه کار است که هدفی جز برنده شدن ندارد تا جایی که اگر مجبور باشد اخلاقیات را نیز زیر پا خواهد گذاشت. در پی برند های مختلفی که دارد از رقیب خود چیک هیکس می‌بازد و تصمیم به تلافی می‌گیرد اما به طور اتفاقی سر از شهر رادیاتور اسپرینگ درمی‌آورد و …

نقد و بررسی فیلم ماشین ها: داستان به خودی خود روایت سرحال و روشنی دارد که جلب نظر بیننده را منجر می‌شود. وجود احساسات عمیقی که خالق سعی کرده در گوشه و کنار داستان به مخاطب نشان دهد نیز جالب توجه است. یکی از نقاط ضعفی که به این انیمیشن وارد است عدم وجود محرک های اضافی است که شاید از نظر تمامی مخاطبان به عنوان نقطعه ضعف محسوب نشود. در نهایت، پیام ماشین ها این است که شاید زندگی در گذشته آب و رنگ بهتری خصوصا در شهر های کوچک داشته است. قابل ذکر است که سری دوم و سوم انیمیشن که در سال های بعد اکران شد که از سری اول آن محببویت کمتری داشته است و در جلب نظر بیننده کمی ناکام مانده است. ماشین های ۱ را میتوان بهترین انیمیشن ماشینی تا امروز دانست.

کسب و کار ایتالیایی (The Italian job) – 2003

کارگردان: F. Gary Gary

ستارگان:   Mark Wahlberg, Charlize Theron, Jason Statham, Edward Northon, …

کشور سازنده: آمریکا، فرانسه

زبان: انگلیسی، روسی، ایتالیایی

امتیاز آی ام دی بی: ۷٫۰

موفقیت در نسخه اولیه کسب و کار ایتالیایی (The Italian Job) منجر به ساخت دوباره آن در حال و هوای جدید تر و با هنرنمایی ستارگان هالیوودی بار دیگر این فیلم را در صدر یکی از بهترین فیلم های ژانر جنایی- سرقتی قرار داده است. کسب و کار ایتالیایی محصول سال ۲۰۰۳ به قلم دانا و وین پاورز یک بازسازی و فیلم ماشینی جدید است که مدت زمان آن ۱۱۰ دقیقه می‌باشد.

این فیلم توسط شرکت پارامونت پیکچرز به مرحله پخش درآمد و در وب سایت هایی همچون متاکریتیک، آی ام دی بی، و راتن تومیتوز موفق به کسب بالای ۶۰ درصد رای ها شده و امتیاز ۷٫۰ از نظر کاربران را به دست آورده است. کسب و کار ایتالیایی با بودجه ۶۰ میلیون دلار موفق به فروش گیشه ۱۷۶ میلیون دلار شده و این ارقام نشان دهنده استقبال خوب تماشاگران از فیلم و موفقیت در ساخت آن می‌باشد.

داستان فیلم نیز با الهام گرفتن از ورژن قدیمی حور محور گروهی سارق می‌‌چرخد که به رهبری مغز متفکر خود یعنی چارلی قصد پیاده کردن نقشه انتقام جویانه از دوستان سابقشان استیو را دارند که به آنان رو دست زده است و می‌خواهند درآمد های نامشروع او را به صورتی از دست او دربیاورند و … همانطور که از موضوع فیلم پیداست حال و هوای سرقت و تعقیب و گریز های ماشینی نیز به طبع چاشنی این فیلم می‌باشد و سکانس های مختلفی از این جلوه ها در فیلم دیده می‌شود.

نقد و بررسی فیلم کسب و کار ایتالیایی: شخصیت پردازی مطلوب هر یک از سارقان در فیلم و عدم استفاده از جلوه های ویژه کامپیوتری زیاد از جمله نقاط بسیار مثبتی است که این فیلم داراست. کسب و کار ایتالیایی را به نوعی یک فانتزی دیوانه وار می‌نامند که به صورت بسیار حرفه ای ساخته شده است. اگر شما هم جزء افرادی هستید که به این سبک فیلم ها علاقه دارید، پیشنهاد می‌شود این فیلم را از دست ندهید.

سریع و خشن ۶ (The Fast and Furious 6) – 2013

کارگردان: Justin Lin

ستارگان: Vin Diesel, Paul Walker, Dwayne Johnson, Jordana Brewster, Gal Gadot, Jason Statham, …

کشور سازنده: ایالات متحده

زبان: انگلیسی

امتیاز آی ام دی بی: ۷٫۰

ششمین قسمت از سری فیلم های سریع و خشن (The Fast and Furious 6) نیز در سال ۲۰۱۳ به نمایش درآمد. این فیلم محصول مشترک انگلستان و آمریکاست و بیشتر سکانس های آن در جزایر قناری، لندن، لس آنجلس، و اسکاتلند فیلم برداری شده و امتیاز ۷٫۰ را نیز در وب سایت آی ام دی بی کسب کرده است.

این فیلم ۱۳۰ دقیقه ای با بودجه ۱۶۰ تا ۲۶۰ میلیون دلار فروش گیشه ای حدود ۷۹۰ میلیون دلار را تجربه کرده است و این موضوع نشان دهنده استقبال خوب تماشاگران از این فیلم ماشینی اکشن است. اورجینال فیلم و یونیورسال استودیوز نیز به ترتیب وظیفه تولید و توزیع فیلم را برعهده داشته اند.

این قسمت از سریع و خشن ۶ درباره بازگشت همسر دومینیک تورتو است که همه تصور می‌کردند او در تصادفی کشته شده است. لتی حافظه خود بعد از تصادف از دست داده و اکنون در یک گروه خلافکار فعالیت می‌کند و …

نقد و بررسی فیلم سریع و خشن ۶: به جرئت می‌توان گفت سکانس های ماشینی و تعقیب و گریز های فیلم از جمله مهم ترین نقاط قوت آن برای افرادی محسوب می‌شود که علاقه خاصی به این سبک و سیاق دارند. البته اگر از حق نگذریم خط سیری داستان نکته سوژه جدیدی برای بیننده ندارد و به نوعی بازسازی قسمت های پیشین است که کمی دلسرد کننده واقع شده است اما به هر حال با وجود ستارگان معروف آن ارزش یکبار دیدن را دارد.

ضد مرگ (Death Proof) – 2007

کارگردان: Quentin Tarantino

ستارگان: Kurt Russell, Rosario Dawson, Jordan Ladd, Vanessa Ferlito, Rose McGown, …

 کشور سازنده: ایالات متحده

زبان: انگلیسی

امتیاز آی ام دی بی: ۷٫۰

ضد مرگ (Death Proof) فیلمی به کارگردانی و نویسندگی کوئنتین تارانتینو است که در سال ۲۰۰۷ توسط ترابل میکل استودیوز تولید و شرکت دایمنشن فیلمز توزیع و پخش شده است. این فیلم ژانری ترسناک و اکشن دارد. ضد مرگ در سال اکران عمومی خود فروش گیشه ای ۳۰٫۷ میلیون دلار داشت در حالی که بودجه تخصص یافته به ساخت آن ۳۰ میلیون دلار بود.

مدت زمان فیلم ۱۱۴ دقیقه می‌باشد و با توجه به ژانر آن، محتوای اصلی شامل تعقیب و گریز های ماشینی و همچنین صحنه های هیجانی و دلهره آور است. ضد مرگ امتیازات مختلفی را در وب سایت های رسمی امتیاز دهی به فیلم کسب کرده است که امتیاز ۷٫۰ در سایت آی ام دی بی بیشترین امتیاز آن محسوب می‌شود.

داستان فیلم این فیلم ماشینی درباره سه دوست با نام های جولیا، شنا، و آرلین است که تصمیم به گزراندن یک بعد از ظهر در خانه ساحلی پدر شنا می‌گیرند. در راه به طرز مشکوکی با مردی به نام مایک بدلکار آشنا می‌شوند که می‌خواهد آنها را به کشتن دهد و …

سیر اکشن فیلم شامل صحنه های بسیار دلهره آور و جذاب تعقیب و گریز و در کل رانندگی با ماشین است که روند کلی فیلم را کمی جدی و سرگرم کننده نشان می‌دهد. البته اختصاص بودجه و هزینه های کم می‌تواند به عنوان یکی از ایرادات بزرگ آن شمرده شود. همچنین سکانس های طولانی دیالوگ های بی معنی و بی نتیجه بین کاراکتر ها نیز از جذابیت فیلم می‌کاهد. در هر صورت، اگر به تعقیب و گریز های ماشینی علاقه دارید، پیشنهاد می‌شود این فیلم را تماشا کنید.

اسموکی و بندیت (Smokey and Bandit) – 1977

کارگردان: Hal Needham

ستارگان: Burt Reynolds, Sally Field, Jerry Reed, Jackie Gleason

کشور سازنده: ایالات متحده

زبان: انگلیسی

امتیاز آی ام دی بی: ۷٫۰

اسموکی و بندیت (Smokey and Bandit) فیلمی با ژانر اکشن، کمدی، و ماجراجویی است که در سال ۱۹۷۷ به نویسندگی هال نیدهام و رابرت. ال. لوی به نمایش درآمده است. این فیمل در زمان اکران خود فروش بسیار زیادی را در سینماها تجربه کرده است چرا که بودجه اختصاص یافته به آن ۴٫۳ میلیون دلار بوده در حالی که فروش گیشه آن نزدیک به ۳۰۰ میلیون دلار تخمین زده شده است.

اسموکی و بندیت در مدت زمان ۹۶ دقیقه تدوین شده و توسط شرکت ری استارک تولید و یونیورسال استودیوز نیز کار توزیع و پخش آن را بر عهده داشته است. امتیاز دهی به این فیلم در سایت هایی نظیر آی ام دی بی و راتن تومیتوز نیز قابل توجه بوده است؛ ۷٫۰ از ۱۰ نمره در وب سایت آی ام دی بی، و ۸۰% آرای تخصیص یافته در وب سایت راتن تومیتوز به این فیلم داده شده است. همچنین، نامزد اسکار بهترین تدوین را نیز به خود اختصاص داده است.

همانطور که گفته شد اسموکی و بندیت ژانر اکشن را نیز شامل می‌شود و این سکانس ها در صحنه های فیلم برداری شده تعقیب و گریز هایی با خودرو هایی نظیر کادیلاک اِلدورادو و شورلت کامارو قرار گرفته است.

داستان فیلم درباره دو فرد راهزن و قانون شکن است که ماموریت حمل و انتقال یک تریلی آبجو در سراسر کشور هستند و از طرفی توسط یک کلانتر مزاحم و سمج تحت تعقیب قرار می‌گیرند … روند پیر پر از صحنه های ماشین بازی و رانندگی های پرشتاب است که نظر بینندگان و علاقه مندان به این زمینه را جلب می‌کند.

نقد و بررسی فیلم اسموکی و بندیت: روند داستان و شخصیت پردازی های فیلم به خودی خود بحث برانگیز و جالب هستند اما در برخی قسمت های فیلم ممکن است ناهماهنگی و عدم وجود توازن را ببینید. در برخی بخش ها نیز کارگردان از ارسال پیام به مخاطب عاجز مانده و شاید به خوبی از عهده آن برنیامده است. اما وجود جلوه های ویژه کم و سکانس های دیدنی و واقعی فیلم را به یک مستند تبدیل کرده است.

ماموران بزرگراه (Highwaymen) – 2019

کارگردان: John Lee Hancock

ستارگان: Kevin Costner, Woody Harrelson, Kathy Bates, Kim Dickens, Thomas Mann, …

کشور سازنده: ایالات متحده

زبان: انگلیسی

امتیاز آی ام دی بی: ۶٫۹

فیلم ماموران بزرگراه (Highwaymen) محصول سال ۲۰۱۹ نوشته جان فاسکو است که در ۱۰ و ۱۵ مارس همان سال منتشر شده است. این محصول در ژانر جنایی تولید شده که ۲۰۰۵ زمان اعلام شده برای ساخت آن بود اما به دلایلی این اتفاق نیافتاد و به سال ۲۰۱۸ موکول شد و با بودجه ۴۹ میلیون دلاری به مرحله تولید رسید.

ماموران بزرگراه موفق به کسب ۶٫۹ در وب سایت امتیاز دهی آی ام دی بی و ۵۸% آرا در دو وب سایت راتن تومیتوز و متاکریتیک شده است. شرکت نت فلیکس نیز توزیع کننده این فیلم بوده است. ۱۳۲ دقیقه زمان کلی تدوین شده فیلم را تشکیل می‌دهد که شامل سکانس های ماشینی و استفاده از عناصری نظیر خودرو هستند و هیجان تعقیب و گریز را در مخاطب به وجود می‌آورند.

داستان فیلم در دهه ۱۹۳۰ در تگزاس اتفاق می‌افتد که دو رنجر سایق با نام های مینی گالت و فرانک هیمن برای از میان بردن باند های گانگستری معروف کلاید و بانی اجیر می‌شوند و …

نقد و بررسی فیلم ماموران بزرگراه: کاراکتر های فیلم با پر شدن بازیگران معروف و به نام به یک سناریو جذاب از نگاه بصری تبدیل شده است اما می‌توان گفت عدم وجود شخصت پردازی درست و هویت دهی به کاراکتر ها از مشکلا و معضلات مهم این فیلم است. سکانس ها به خوبی فیلم برداری شده اند اما لوکیشن های روزانه و شبانه از جذابیت کمی برخوردار است و بیننده را کمی خسته می‌کند. سکانس های هیجانی فیلم که با رانندگی و تعقیب و گریز پر شده نیز از دیگر بخش های حائز اهمیت آن است.

لمان (Le Mans) – 1971

کارگردان: Lee. H. Katzin

ستارگان: Steve McQueen, Elga Andersen, Luc Merenda, …

کشور سازنده: ایالات متحده

زبان: انگلیسی

امتیاز آی ام دی بی: ۷٫۶

لمان (Le Mans) فیلمی در ژانر اکشن است که توسط هری کلاینر نوشته و در ژوئن ۱۹۷۱ منتشر شده است. این فیلم ۱۰۶ دقیقه ای با بودجه ۷٫۶ میلیون دلار ساخته شده و جزء یکی از فیلم های محبوب در زمان خود بوده است. لمان به عنوان یک “فیلم اتومبیل رانی” موفق به کسب امتیاز ۶٫۸ توسط کاربران وب سایت آی ام دی بی نیز شده است. سینما سنتر فیلمز کمپانی تولید کننده و نشنال جنرال پیکچرز نیز کمپانی توزیع این فیلم بوده است.

داستان فیلم به صورتی شبیه به یک مستند ساخته شده که مسابقه اتومبیل رانی را در دهه ۷۰ نشان می‌دهد که لمان نیز در آن شرکت کرده است. او بعد از داشتن تصادفی که منجر به گشته شدن شوهر دوستش بوده همچنان خود را سرزنش می‌کند و … خودرو های استفاده شده در سکانس های مسابقه ای این فیلم فراری ۵۱۲ ال ام و پورشه ۹۱۷ می‌باشد.

ترانسپورتر ۲ (Transporter) – 2002

کارگردان: Corey Yuen

ستارگان: Jason Statham, Shu Qi, Matt Schulze, Francois Berleand

کشور سازنده: فرانسه

زبان: انگلیسی، فرانسوی، چینی

امتیاز آی ام دی بی: ۶٫۸

شاید کمتر کسی باشد که سری فیلم های ترانسپورتر (Transporter 2) با هنرنمایی جیسون استتهام را ندیده باشد و از هیجانات و سکانس های جذاب فیلم نگفته باشد. ترانسپورتر در پنج سری ساخته شده که محبوب ترین آنها را می‌توان به سری اول آن که در سال ۲۰۰۲ با نویسندگی لوک بسون بوده است اشاره کرد. ژانر ترانسپورتر ۲ فیلم ماشینی اکشن هیجانی است و با هماکاری دو کشور آمریکا و فرانسه به مرحله تولید و پخش رسیده است. سری اول این فیلم در سایت های آی ام دی بی موفق به کسب امتیاز ۶٫۸ از سمت کاربران و ۵۸% در وب سایت های راتن تومیتوز و متاکریتیک شده است.

این فیلم ۹۴ دقیقه ای توسط کمپانی فاکس قرن بیستم به مرحله پخش درآمده و با بودجه ۲۰ .۵ میلیون دلار موفق به فروش گیشه ای ۴۳٫۹ میلیون دلار شده است.

داستان درباره سرباز سابق ارتش ، فرانک مارتین است که ماموریت های مختلفی را برای انتقال بسته ها بر عهده دارد. در طی انتقال این بسته ها، یکی از آنها را بر حسب کنجکاوی باز کرده و از وجود یک جسد در آن مطلع می‌شود و بدین ترتیب درگیر ماجراهای متعددی می‌شود …

نقد و بررسی فیلم ترانسپورتر ۲: سری فیلم های ترانسپورتر از آن دسته فیلم هایی است که به سبب داشتن سکانس های اکشن با مدل ماشنی های مختلفی که گاه در آسمان به پرواز درمی‌آیند معروف شده است. همچنین، وجود ستارگان هالیوودی نیز در محبوبیت این فیمل نقش بسزایی داشته است. این فیلم هم همانند سری فیلم های سریع و خشن جاذبه اعتقادی ندارد و حتی از این فیلم نیز پیشی می‌گیرد.

سریع و خشن (The Fast and Furious) – 2001

کارگردان: Rob Cohen

ستارگان: Paul Walker, Vin Diesel, Rick Yune, Jordana Brewster, …

 کشور سازنده: ایالات متحده، آلمان

زبان: انگلیسی

امتیاز آی ام دی بی: ۶٫۸

اگر به فیلم های سبک و سیاق ماشین سواری علاقه داشته باشید، فیلم سریع و خشن (The Fast and Furious 1) قطعا جزء آثاری است که شاید برای چندین بار دیده باشید. این نسخه از این سری بیشتر حال و هوای فیلم های مسابقه ماشین سواری را تا اکشن های ماشینی. سری فیلم های سریع و خشن در ۹ قسمت مختلف در سال های مختلف تولید و پخش شده است. اولین سری از این فیلم در سال ۲۰۰۱ به نویسندگی گری اسکات تامسون به نمایش درآمد و یکی از موفق ترین آثار در سینمای هالیوود به شمار می‌رود.

سریع و خشن ۱ موفق به کسب امتیاز ۶٫۸ از وب سایت رسمی آی ام دی بی توسط کاربران و مخاطبان شده است است. می‌توان گفت که سری اول این فیلم از دیگر سری ها محبوب تر واقع شده است.

این فیلم بعد از اولین اکران خود موفق به کسب جوایز بسیاری برای بازیگران و عوامل ساخت آن شده است اما اطلاعاتی مبنی بر اهدای جوایز به خود فیلم دیده نشده است. این فیلم ۱۰۶ دقیقه ای در ژانر اکشن و هیجان انگیز است و توسط شرکت یونیورسال استودیوز پخش شده است. بودجه اختصاص داده شده به فیلم ۳۸ میلیون دلار بوده در حالی که فروش گیشه آن به بیش از ۲۰۷ میلیون دلار می‌رسد.

هر کدام یک از فیلم های ژانر اکشن که دارای سکانس های بسیاری از جمله رانندگی و تعقیب و گریز با خودرو است از مدل های مختلفی برای نمایش صحنه های خود استفاده می‌کنند؛ از مدل خودرو های بکار رفته در فیلم سریع و خشن نیز می‌توان به میتسوبیشی اِکلیپس ۱۹۹۵، مزدا آر-ایکس ۷، تویوتا سوپرا ۱۹۹۴،  هوندا اس ۲۰۰۰، ولکس واگن جتا، و شورلت کِوِل اشاره نمود.

 داستان فیلم درباره مامور پلیسی به نام برایان اوکانر است که با ورود به مسابقات ماشین سواری خیابانی به عنوان مامور مخفی ماموریت دارد تا نسبت به نابودی این مسابقات اقدام کند و باید تصمیم به نابودی آنجا بگیرد یا نه …

نقد و بررسی فیلم سریع و خشن: حال و هوای هیجان انگیز فیلم خصوص با پر شدن تعداد زیادی از سکانس های ماشینی و تعقیب و گریزی از بهترین پوینت های مثبت این فیلم محسوب می‌شود که توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. اما انتقاد هایی نظیر رویه اتفاق هایی که بی علت در داستان رخ می‌دهد و عملا به شورشی بی دلیل علیه جوانان تبدیل شده است بر این فیلم وارد است. همچنین، پیچیدگی شخصت و کاراکتر های فیلم، برای مخاطب کمی تعجب آور می‌باشد.

سریع و خشن ۸ (The Fast and Furious 8) – 2017

کارگردان: F. Gary Gary

ستارگان: Vin Diesel, Dwayne Johnson, Tyrese Gibson, Jason Statham, Charlize Theron, …

کشور سازنده: ایالات متحده

زبان: انگلیسی

امتیاز آی ام دی بی: ۶٫۷

دنباله دار شدن سری فیلم های سریع و خشن (The Fast and Furious 8) نشان از استقبال بی نهایت بالا این فیلم خصوصا که قسمت ۷ ان نیز سومین و هشتمین رتبه فروش را به خود اختصاص داده است می‌باشد. فیلمنامه نویسی کریس مورگان در کنار کارگردانی اف. گری. گری حاکی از موفقیت بالایی بوده که در فروش گیشه ای آن در سال ۲۰۱۷ تخمین زده شده می‌باشد. بودجه کلی فیلم چیزی حدود ۲۵۰ میلیون دلار بوده که فروش ۱٫۲۳۶ میلیون دلاری را تجربه کرده است.

بیشتر سکانس های این فیم اکشن ماشینی در ایسلند، آتلانتا، و نیویورک فیلم برداری شده و پخش این قسمت ۱۳۶ دقیقه ای نیز دوباره بر عهده یونیورسال استودیوز بوده است.

سریع و خشن ۸ در وب سایت های امتیاز دهی مانند آی ام دی بی نیز موفق به کسب امتیاز ۶٫۷ شده است. داستان اینباره این فیلم اکشن ظهور شخصی به نام سایفر است که همسر و فرزند تورتو را دزدیده و او را مجبور به همکاری در یک باند خلافکار می‌کند. تورتو نیز با همکاری دکارد شاو و دوستانش وارد ماجرای جدیدی می‌شود …

نقد و بررسی فیلم سریع و خشن ۸: سریع و خشن ۸ هم همانند دیگر قسمت های قبلی تمامی آن چیزی را که از این فیلم اکشن با کاراکتر های بی کله اش انتظار داریم برآورده می‌کند و به خوبی از پس جذب نگاه بیننده برآمده است. در بخش هایی از فیلمنامه شاهد برخی ابهامات و شاید به گونه ای ضعیف نگاری هستیم که تماشاگر را کمی دلسرد می‌کند اما با وجود زرق و برق های تعقیب و گریز و زد و خورد های فیلم می‌توان آن را اثری قابل دیدن نامید.

مری کثیف، لاری دیوانه (Dirty Mary, Crazy Larry) – 1974

کارگردان: John Hough

ستارگان: Peter Fonda, Susan George, Adam Roarke, Vic Morrow

کشور سازنده: ایالات متحده

زبان: انگلیسی

امتیاز آی ام دی بی: ۶٫۷

فیلم مری کثیف و لاری دیوانه (Dirty Mary, Crazy Larry) در سال ۱۹۷۴ با ژانری اکشن و مسابقه ای وارد مرحله اکران شد. این فیلم برگرفته از رمانی با نام مسابقه ساخته شده و در همان سال های اکران فروش خوبی را در گیشه سینما به خود اختصاص داد. بودجه کلی این فیلم ۱٫۱۴ میلیون دلار بود در حالی که فروش گیشه آن ۲۸٫۴ میلیو ن دلار را نیز رد کرد.

مری کثیف و لاری دیوانه موفق به کسب امتیاز ۶٫۷ از وب سایت آی ام دی بی و ۵۰% آرای وب سایت متاکریتیک شده است. آکادمی پیکچرز کورپوریشنز شرکت تولید کننده و کمپانی فاکس قرن بیستم پخش کننده این فیلم بوده است. مدت زمان فیلم نیز ۹۳ دقیقه می‌باشد. خودرو های شورلت ایمپالا و دوج چارجر از عناصر بکار رفته در ساخت این فیلم مسابقه ای بود اند.

داستان فیلم درباره جوانی به نام لری ریدر است که در دکه مکانیکی مشغول به کار می‌باشد. او علاقه زیادی به ساخت بهترین ماشین دارد تا بتواند در مسابقه شرکت کند اما نداشتن پول مشکل اصلی اوست و بدین ترتیب تصمیم به سرقت صندوق یک سوپر مارکت می‌گیرد و …

نقد و بررسی فیلم مری کثیف و لاری دیوانه: سکانس های مختلف اکشن و هیجان انگیز فیلم در کنار صحنه های درام هماهنگی خوبی را به وجود آورده است. وجود برخی از کاراکتر های فیلم در کنار شخصیت ها مخاطب را در تشخیص شخصیت اصلی کمی سردرگم می‌کند.

شب های تالادگا (Talladega Nights; The ballad of Ricky Bobby) – 2006

کارگردان: Adam Mckay

ستارگان: Will Ferrell, John C.Reilly, Gary Cole, Sacha Baron Cohen, …

کشور سازنده: ایالات متحده

زبان: انگلیسی

امتیاز آی ام دی بی: ۶٫۶

فیلم شب های تالادگا (Talladega Nights, Ballad of Ricky Bobby) به نویسندگی آدام مک کی و ویل فری در سال ۲۰۰۶ به نمایش درآمد. این فیلم با ژانری اکشن و درام روایت کننده یک داستان فردی به نام ریکی بابی است که در عنوان فییم نیز ذکر شده است. این فیلم در سال اکران با بودجه ۷۲٫۵ میلیون دلاری موفق به فروش ۱۶۳ میلیون دلار شده است و این موضوع در کارنامه آن به عنوان پوینت مثبت به حساب می‌آید.

شب های تالادگا در مدت زمان ۱۰۸ دقیق به نمایش درآمده و موفق به کسب امتیاز ۶٫۶ از نظر کاربران و مخاطبان شده است. این فیلم توسط شرکت کلمبیا پیکچرز نیز در مرحله پخش قرار گرفته است.

داستان فیلم درباره شخصی به نام ریکی بابی است که عاشق سرعت و مسابقه ماشینی است. پدر ریکی نیز راننده ماشین های مسابقه ای است و بعد از اتفاقی او را به سمت ادامه راه او سوق می‌دهد…

نقد و بررسی فیلم شب های تالادگا: شب های تالادگا از سری فیلم های فرمول یک است که روایت زندگی را در قالب یک هدف مسابقه ای به تصویر می‌کشد. این فیلم با کمک خودرو هایی نظیر شورلت کِوِل سعی در ایجاد نمایه های اکشن و هیجان انگیز که سعی در القای یک مفهوم کلی به مخاطب است تشکیل شده است.

سریع و خشن ۳ (The Fast and Furious 3) – 2006

کارگردان: Justin Lin

ستارگان: Bow Wow, Lucas Black, Nathalie Kelley, Sung Kang

کشور سازنده: ایالات متحده، آلمان

زبان: انگلیسی

امتیاز آی ام دی بی: ۶٫۶

سری فیلم های سریع و خشن (The Fast and Furious 3) با پخش سری سوم آن که با عنوان توکیو دریفت شناخته می‌شود محصول سال ۲۰۰۶ اکران شد. نویسندگی این فیلم را کریس مورگان بر عهده داشته و با همکاری دو کشور آمریکا و آلمان وارد مرحله ساخت شد.

سریع و خشن ۲۰۰۶ سری سوم این فیلم محسوب می‌شود اما از لحاظ ترکیب زمانی تقریبا می‌توان گفت که به ششمین بخش این فیلم تعلق دارد. اگر این فیلم را تاکنون مشاهده نکرده باشید ممکن کمی گیج کننده به نظر بیاید اما طرفداران پر و پا قرص سریع و خشن به خوبی از عهده آن برآمده اند. بودجه کلی هزینه شده برای فیلم ۸۵ میلیون دلار بوده است در حالی که فروش گیشه آن از ۱۵۸ میلیون دلار نیز بیشتر بوده است. این آمار و ارقام نشان دهنده موفقیت سری سوم این فیلم از نظر مخاطب می‌باشد.

سریع و خشن ۳ با مدت زمان ۱۰۴ دقیقه یکی از بهترین آثار با ژانر اکشن و هیجان انگیز است که علاقه مندان به فیلم هایی با مضمون ماشین بازی و رقابت های اینچنینی را به خود جذب کرده است. کاربران وب سایت آی ام دی بی نیز امتیاز ۶٫۶ را به این فیلم داده اند. شرکت یونیورسال استودیوز نیز کمگانی پخش آن بوده است.

داستان این سری فیلم درباره گارگتری به نام سن بوسول است که بعد از گرفتن حکم آزادی به توکیو می‌رود تا با پدرش که بازنشسته ارتش است زندگی کند و در آنجا با مسابقات زیرزمینی دریفت آشنا می‌شود و … خودرو هایی نظیر فورد موستانگ، نیسان سیلویا، مزدا آر-ایکس ۷، و پلایموث سَتِلایت از جمله مدل های استفاده شده در این فیلم است.

نقد و بررسی فیلم سریع و خشن ۳: سکانس های چشم نواز رانندگی در کنار یک روایت ناقص و گنگ دنباله داستان را کمی رو به زوال می‎برد و از نظر بیینده کمی بی مفهوم است چرا که در ادامه شاهد رویه ایی هستیم که دنباله روی سریع و خشن های سری قبلی را دارد. برخی از منتقدان این فیلم را به عنوان سوار جهنمی می‌شناسند و محصولی کلاسیک با خودرو های بیش از حد سریع می‌دانند. کارگردان اولین سری سریع و خشن اعتقاد بر این دارد که اگر سری سوم این فیلم را ببینید دیگر سری های را نخواهید دید.

سرقت در ۶۰ ثانیه (Gone in 60 seconds) – 2000

کارگردان: Dominic Sena

ستارگان: Nickolas Cage, Angelina Jolie, Giovanni Ribisi, Delroy Lindo, Will Patton, …

 کشور سازنده: ایالات متحده

زبان: انگلیسی

امتیاز آی ام دی بی: ۶٫۶

فیلم سرقت در ۶۰ ثانیه (Gone in 60 seconds) که به سرقت ماشین نیز معروف است را شاید کمتر کسی نشناسد و بسیاری از علاقه مندان به فیلم و سینما آن را دست کم یک بار دیده اند. این فیلم در سال ۲۰۰۰ با نویسندگی هنری هلیکی و اسکات روزنبرگ به مرحله اکران درآمده است. وجود ستارگانی همچون نیکلاس کیج و آنجلینا جولی یکی از دلایل محبوبیت این فیلم بوده است.

سرقت در ۶۰ ثانیه فیلمی با ژانر اکشن، هیجان انگیز، و درام است که بودجه ۹۰ میلیون دلالی فروش گیشه ای بیش از ۲۳۷ میلیون دلار را تجربه کرده است. تاچ استون پیگچرز شرکت منتشر کننده این “فیلم سینمایی سرقت ماشین” می‌باشد.

این فیلم در مدت زمان ۱۲۲ دقیقه تولید شده و سیری هیجان انگیز با سکانس های متعدد تعقیب و گریز ماشینی را شامل می‌شود. همچنین، موفق به کسب امتیاز ۶٫۶ توسط کاربران وب سایت آی ام دی بی نیز شده است.

داستان فیلم درباره فردی به نام رندال که معروف به ممفیس است می‎باشد. او یک سارق حرفه ای خودرو است و هر ماشینی را طی ۶۰ ثانیه باز می‌کند. با کنار گذاشتن این کار و تصمیم برای تغییر روند او، همزمان با درگیری ممفیس با دزدی برادر کوچکترش است که ملزم به انجام کاری می‌شود و …

نقد و بررسی فیلم سرقت در ۶۰ ثانیه: برخلاف امتیاز به نسبت خوب این فیلم و ستارگان هالیوود، فیلم از کیفیت کمی برخوردار است و سکانس های تعقیب و گریز آن کمی خسته کننده به نظر می‌آید. البته برای افرادی که علاقه به تماشای فیلم های این سبکی دارند، فیلم سرقت در ۶۰ ثانیه انتخاب مناسبی است.

سریع و خشن ۴ (The Fast and Furious 4) – 2009

کارگردان: Justin Lin

ستارگان: Vin Diesel, Paul Walker, Jordana Brewster, John Ortiz, …

کشور سازنده: ژاپن، ایالات متحده

زبان: انگلیسی

امتیاز آی ام دی بی: ۶٫۶

سری فیلم های سریع و خشن ۴ (The Fast and Furious 4) از جمله محبوب ترین قسمت های این فیلم به حساب می‌‌آید که به نویسندگی کریس مورگان در سال ۲۰۰۹ وارد پرده سینما ها شد. این فیلم در ژانر اکشن و اتومبیل رانی روایت کننده داستان های پیشین خود است. خودرو هایی نظیر فورد گِرن تورینو، شورلت کِوِل، نیسان اسکای لاین جی تی آر، و هامر اچ ۱ در این فیلم مورد استفاده قرار گرفته اند.

سریع و خشن ۴ در وب سایت آیام دی بی موفق به کسب امتیاز ۶٫۶ از نظر کاربران شده است و در ۱۰۷ دقیقه به اکران درآمده است. اورچینال فیلم شرکت تولید کننده و یونیورسال پیکچرز کمپانی توزیع کننده آن می‌باشد. هزینه اختصاص داده شده به فیلم ۸۵ میلیون دلار بوده که موفق به فروش ۳۶۳٫۲ میلیون دلار شده است.

داستان فیلم روایت ماجرای شخصیت دامینیک تورتو است که بعد از قسمت اول که تحت تعقیب پلیس درآمده قصد گرفتن انتقام از قاچاقچیان مواد مخدر را دارد که دوست دختر او لتی را به قتل رسانده اند. از طرفی اوکانر مامور اف بی آی نیز که رابطه دوستی با خواهر دامینیک دارد به او ملحق می‌شود و …

نقد و بررسی فیلم سریع و خشن ۴: سریع و خشن ۴ اقدامات لازم را برای ایجاد و خلق شیرین کاری های مختص یک فیلم ژانر اکشن را به خوبی برآورده کرده و کمدی و طنز موجود در آن نیز بر این موضوع دامن زده است. بر خلاف ضعف در خلق شخصیت پردازی های جذاب عمدتا فیلم از سکانس های مختلفی که در بر دارنده یک هیجان دلچسب در بیننده می‌شود تشکیل شده است.

خطای عشق (The Love Bug) – 1968

کارگردان: Robert Stevenson

ستارگان: Dean Jones, Michele Lee, David Tomlinson, Buddy Hackett

کشور سازنده: ایالات متحده

زبان: انگلیسی

امتیاز آی ام دی بی: ۶٫۵

فیلم ماشین سحر آمیز با عنوان اصلی خطای عشق (The Love Bug) نوشته بیل والش و دان دگرادی در سال ۱۹۶۸ از سری فیلم های هربی است که توسط کماپنی والت دیزنی اکران شده است. این فیلم در زمان اکران خود توجهات زیادی را به خود جلب کرده است و با بودجه ۵ میلیون دلاری موفق به فروش گیشه ای ۵۱ میلیون دلار شده است.

ژانر فیلم خطای عشق کمدی-مسابقه ای است و مدت زمان آن ۱۰۸ ثانیه بوده و توسط کمپانی استودیو سینمایی والت دیزنی به مرحله اکران رسیده است. این فیلم با امتیاز ۷۶% در راتن تومیتوز و ۶٫۵ در آی ام دی بی یکی از فیلم های محبوب و نمایشی از نظر کاربران محسوب می‌شود. ولکس واگن بیتل، ام جی، ولوو، لامبورگینی ۴۰۰ جی، و تویوتا از خودرو های بکار رفته در این فیلم هستند.

داستان فیلم درباره ماشینی به نام هربی است که قدرت تصمیم گیری و سرعت بالایی در مسابقات اتومبیل رانی دارد و …

نقد و بررسی فیلم خطای عشق: کمدی مسابقه ای با سکانس های درام گونه که در زمان خود محبوبیت بسیاری را در بین تماشاگران خود داشته کلیت فیلم خطای عشق یا ماشین سحرآمیز را تشکیل می‌دهد. علاوه بر این، شاهد تخیل کوچکی از سازنده در جای جای فیلم هستیم که با عناصری از جمله خودرو پر شده است.

تاکسی (The Taxi) – 1998

کارگردان: Gerard Pires

ستارگان: Samy Naceri, Marion Cotillard, Frederic Diefenthal, Manuela Gouarary, …

کشور سازنده: فرانسه

زبان: فرانسوی

امتیاز آی ام دی بی: ۷٫۱

سری فیلم های تاکسی (The Taxi) از جمله محبوب ترین فیلم های سینمایی بوده که تا کنون در پنج سری مختلف ساخته شده که البته محبوب ترین آنها همان نسخه اول و دوم می‌باشند. تاکسی در سال ۱۹۹۸ اکران شد و نویسنده آن نیز لوک بسون می‌باشد. مدت زمان فیلم ۸۶ دقیقه می‌باشد و توسط شرکت لاینزگیت به مرحله پخش رسیده است. سری اول فیلم تاکسی در وب سایت های معتبر امتیاز دهی موفق به کسب امتیاز ۷٫۱ شده است و از آن به عنوان بهترین و محبوب ترین سری ها یاد می‌شود. سری دوم آن نیز در سال ۲۰۰۰ توزیع شد و موفق به کسب امتیاز ۶٫۵ شد.

داستان فیلم درباره کاراکتر اصلی به نام دانیال است که به شغل پیک پیتزا مشغول است و بعد از ثبت رکورد جدید در تحویل پیتزاها گواهینامه تاکسی رانی خود را گرفته و به شغل دلخواه خود دست پیدا می‌کند اما خودرو او به علت داشتن سرعت غیرمجاز توقیف می‌شود. در این بین او به یک مامور پلیس که رانندگی بلد نیست کمک می‌کند تا نسبت به دستگیری یک باند خلافکار آلمانی اقدامات لازم را انجام دهد و … داستان سری دوم فیلم تاکسی نیز درباره دانیال و افسر پلیسی به نام امیلیان است که این بار در برابر گروهی از یاکوزاهای ژاپنی قرار گرفته اند.

نقد و بررسی فیلم تاکسی: تلاقی دو ژانر کمدی و اکشن در فیلم تاکسی علاوه بر جذب نظر بیننده در ایجاد هیجانی برای تعقیب خط سیری داستان نیز موثر واقع شده است. بازی دو کاراکتر اصلی سامی ناصری و فردریک دیفنتال در کنار یکدیگر با فیلم برداری های تعقیب و گریز های هیجان آور در لوکیشن های خاص به این جذابیت نیز افزوده است.

سریع و خشن: هابز و شاو (The fast and Furious Hobbs and Shaw) – 2019

کارگردان: David Leitch

ستارگان: Dwayne Johnson, Jason Statham, Idris Elba, Vanessa Kirby, Cliff Curtis, …

 کشور سازنده: ایالات متحده

زبان: انگلیسی

امتیاز آی ام دی بی: ۶٫۵

از سری نهایی فیلم سریع و خشن (The Fast and Furious, Hobbs and Shaw) که از امتیاز ۶٫۵ از نگاه کاربران در وب سایت آی ام دی بی، آرای ۶۷% در راتن تومیتوز، و ۶۰% در متاکریتیک برخوردار است، هابز و شاو می‌باشد که در سال ۲۰۱۹ اکران گردید. این فیلم به نویسندگی کریس مورگان در ژانر اکشن و ماجراجویی بر روی پرده سینما به نمایش درآمد و با ر دیگر از سری فیلم های محبوب و پرطرفدار سریع و خشن شد.

سریع و خشن هابز و شاو با بودجه ۲۰۰ میلیون دلاری موفق به فروش گیشه ای ۷۶۰٫۶ میلیون دلار شد و توسط کمپانی یونیورسال استودیوز به مرحله اکران درآمد. فیلم برداری فیلم در شهر لندن، گلاسکو، و هاوایی در ژانویه سال ۲۰۱۹ انجام شده و به پایان رسیده است. سکانس های ماشینی زیادی از این فیلم با استفاده از یک خودرو مک لارن ۷۲۰ اس فیلم برداری شده است.

داستان این سری از فیلم روایت اتفاقات دو سال بعد از سری سریع و خشن ۸ است که مامور وظیفه شناسی به نام لوک هابز تصمیم به همکارب دوباره با دوست و رقیب قدیمی خود به نام دکارد شاو می‌گیرد. آن دو با کمک یکدیگر قصد دارند تا ماموریت یک خلافکاری به نام بریکستون را متوقف کنند و … حال و هوای فیلم همانند دیگر سری های سریع و خشن تعقیب و گریز های ماشینی است که در لوکیشن های مختلفی فیلم برداری شده است.

نقد و بررسی فیلم سریع و خشن هابز و شاو: بازی ستارگانی چون جیسون استتهام و دوین جانسون در کنار یکدیگر در مجموعه ۱۳۷ دقیقه و هماهنگی آنها در ایجاد جذابیت در فیلم بسیار موثر واقع شده است تا جایی که شاهد سکانس های کمدی و خنده داری در جای جای آن هستیم. وجود صحنه های اکشن و کنشگرایانه در خط سیری داستان نیز برای مخاطب جالب توجه است. البته از حق نگذریم که برخی از این صحنه های کمی کلیشه ای و تکراری به نظر می‌رسد و برای مخاطب قابل حدس است.

جنون سرعت (Need for Speed) – 2014

کارگردان: Scott Waugh

ستارگان: Aaron Paul, Dominic Cooper, Scott Mescudi, Rami Malek, Imogen Poots, …

کشور سازنده: ایالات متحده

زبان: انگلیسی

امتیاز آی ام دی بی: ۶٫۴

فیلم جنون سرعت (Need for Speed) یک فیلم سینمایی مسابقه ماشین است که در سال ۲۰۱۴ به صورت سه بعدی و دو بعدی به نمایش درآمد. نویسندگی این فیلم را برادران جورج و جان گتینز به عهده داشته اند. فیلم جنون سرعت امتیاز ۶٫۴ را از نگاه کاربران در وب سایت آی ام دی بی به دست آورده است و علاقه مندان به فیلم های اکشن ماشینی این فیلم را قطعا حتی یک بار تماشا کرده اند.

جنون سرعت همچنین موفق به فروش گیشه ای ۲۰۳ میلیون دلار با بودجه ۶۶ میلیون دلاری شده است و این موضوع نشان دهنده استقبال زیاد تماشاگران از آن بوده است که با کسب امتیاز ۶٫۴ از وب سایت رسمی آی ام دی بی بر این جذابین دامن زده است. استودیو دریم ورکس شرکت تهیه کنندگی آن و استودیو والت دیزنی شرکت پخش آن می‌باشند.

بیشتر سکانس های فیلم جنون سرعت رانندگی در لوکیشن های خارج از شهر می‌باشد و کمتر از لوکیشن های درون شهری در آن استفاده شده و خودروهایی نظیر لامبورگینی سستو اِلِمنتو، مک لارن، مرسدس بنز ال اس آر، و فورد شلبی موستانگ در این فیلم نیز بکار گرفته شده اند.

داستان این فیلم ۱۳۰ دقیقه ای درباره فردی به نام توبی مارشال است که در تلاش است که در یک مسابقه اتومبیل رانی خیابانی آمریکایی انتقام کشته شدن دوست صمیمی خود را از رقیبش بگیرد و …

نقد و بررسی فیلم جنون سرعت: فیلم جنون سرعت برگرفته از یک بازی کامپیوتری است که نسخه رئالیست آن در اختیار دوستدارن این بازی قرار گرفته است. ظاهرا در فیلم خط سیری مشخصی وجود ندارد و بیشتر صحنه های فیلم با تعقیب و گریز های پی در پی پر شده و نوعی وقت کشی به نظر می‌رسد. اما همین سکانس ها که به صورت واقعی و با کمک بدلکار فیلم برداری شده و کمتر از جلوه های ویژه کامپیوتری استفاده شده خود نقطعه مثبتی محسوب می‌شود.

مسابقه مرگ (Death Race) – 2008

کارگردان: Paul W.S Anderson

ستارگان: Jason Statham, Tyrese Gibson, Ian McShane, Joan Allen, …

کشور سازنده: ایالات متحده، آلمان، انگلیس

زبان: انگلیسی

امتیاز آی ام دی بی: ۶٫۴

مسلما فیلم مسابقه مرگ (Death Race) در زمره فیلم هایی بوده که اگر کمی مشتاق به سکانس های اکشن و هیجانی باشید قطعا تماشا کرده اید. مسابقه مرگ به نویسندگی و کارگردانی پل، دبیلو، اس اندرسون است که در سال ۲۰۰۸ به نمایش درآمد. پخش این فیلم اکشن-هیجانی توسط شرکت یونیورسال پیکچرز بوده است.

این فیلم ۱۰۴ دقیقه ای در وب سایت های رسمی امتیاز دهی از نگاه منتقدان و کاربران ریت ۶٫۴ را در آی ام دی بی که بیشترین امتیاز آن محسوب می‌شود کسب کرده است. بودجه در نظر گرفته شده برای مسابقه مرگ ۴۵ میلیون دلار بوده که ۷۶ میلیون دلار فروش گیشه ای آن را شامل می‌شود.

روایت فیلم حول محور مسابقات اتومبیل رانی می‌گذرد که در آن مجمری توسط رئیس زندان مجبور به شرکت در آن می‌شود. شرط مسابقه از میدان به در کردن بی رحم ترین فرد مسابقه دهنده است وجایزه آن آزادی از زندان می‌باشد و …

نقد و بررسی فیلم مسابقه ی مرگ: با توجه به ژانر اکشن و هیجانی فیلم بهتر بود کمی سکانس های شوخ طبعانه و طنز وارانه در آن جای داده شود تا مخاطب در گیر و دار تعقیب و گریز و مسابقه بتواند کمی ریکاوری کند. وجود بیش از حد این صحنه های اکشن در جای جای فیلم نیز کمی خسته کننده به نظر می‌رسد اما تند روی های حساب شده از جمله نقاط مثبت فیلم مسابقه مرگ است.

مسیر کاننبال (The Cannonball Run) – 1981

کارگردان: Hal Needham

ستارگان: Burt Reynolds, Roger Moore, Farrah Fawcett, Dean Martin, …

 کشور سازنده: ایالات متحده، هنگ کنگ

زبان: انگلیسی

امتیاز آی ام دی بی: ۶٫۳

فیلم اکشن-کمدی مسیر کاننبال (The Cannonball Run) از دیگر فیلم هایی است که در موضوع مسابقات ماشینی در سال ۱۹۸۱ اکران شد. این فیلم به نویسندگی براک ییتس بوده که با تولید شرکت اورنج اسکای گلدن هاروست و پخش فاکس قرن بیستم بر روی صحنه سینما رفت.

بودجه ۱۸ میلیون دلاری این فیلم توانست فروش ۱۰۰ میلیون دلاری را درآن سال تجربه کند. مسیر کاننبال فیلمی در ژانر اکشن کمدی است که حول محور مسابقات رانندگی و اتومبیل رانی است و سیر داستانی کمدی وارانه دارد. داستان این فیلم ۹۵ دقیقه ای درباره گسترده ای از رقبای مسابقات ماشین سواری است که همگی در یک مسابقه روبه رو یکدیگر قرار گرفته اند و باید با هم مسابقه بدهند …

نقد و بررسی فیلم مسیر کاننبال: شخصیت پردازی کاراکتر های فیلم آنطور که باید قوی و جذاب نیست و سیری خسته و کسل کننده را به محتوای کلی داستان می‌دهد. البته وجود تند و تیزی و صحنه های خشن اتومبیل رانی در مقایسه با محتوای کلی فیلم جذاب تر و بهتر است.

ترانسپورتر ۳ (Transporter 3) – 2008

کارگردان: Olivier Megaton

ستارگان: Jason Statham, Natalya Rudakova, Robert Knepper, …

کشور سازنده: فرانسه

زبان: انگلیسی، فرانسوی

امتیاز آی ام دی بی: ۶٫۳

محال است که طرفدار فیلم های اکشن و ماشینی باشید و سری فیلم تراسپورتر (Transporter 3) را تماشا نکرده باشید. سری فیلم های ترانسپورتر با حضور ستاره ای همچون جیسون استتهام یکی از صد ها فیلم محبوب در این ژانر است. سری سوم ترانسپورتر در سال ۲۰۰۸ به نویسندگی لوک بسون در ژانر اکشن-جنایی به نمایش درآمده است.

این فیلم ۱۰۵ دقیقه ای در وب سایت های امتیاز دهی به فیلم و سریال موفق به کسب امتیاز ۶٫۳ از نظر منتقدان و کاربران شده است. شرکت پخش آن نیز لاینسگیت می‌باشد. هزینه و بودجه در نظر گرفته شده برای این فیلم ۴۰ میلیون دلار بقود که فروش گیشه ای ۱۰۹ میلیون دلار را تجربه کرد.

بیشتر لوکیشن های ترانسپورتر ۳ در دو کشور فرانسه و روسیه فیلم برداری شده و به مدت ۱۶ هفته به طول انجامیده است. داستان فیلم از این قرار است که شخصیتی با نام فرانک مارتین در فیلم ماموریت دارد تا دختر یا مقام دولتی را به شخصی تحویل دهد اما عواطف و احساسات او باعث بروز مشکلاتی در حین انجام این ماموریت می‌شود و …

نقد و بررسی فیلم ترانسپورتر ۳: گرچه وجود سکانس های تعقیب و گریز های پی در پی فیلم جذابیت خاصی به آن بخشیده اما ابهامات بسیاری را در خط سیری داستان مشاهده می‌کنیم که ناشی از عدم شناسایی درست و حتی قضاوت اشتباه در مورد شخصیت اصلی داستان است. دیگر بخش های فیلم نیز تقریبا قابل حدس است اما با این حال تماشاگر را برای دنبال کردن فیلم تشویق می‌کند.

ماشین (The Car) – 1977

کارگردان: Elliot Silverstein

ستارگان: James Brolin, John Marely, Ronny Cox, Kathleen Lloyd, …

کشور سازنده: ایالات متحده

زبان: انگلیسی

امتیاز آی ام دی بی: ۶٫۲

فیلم سینمایی و ترسناک ماشین (The Car) در سال ۱۹۷۷ به نویسندگی مایکل بوتلر به نمایش درآمد. این فیلم در ژانر ذکر شده حاوی سکانس های اکشن و تعقیب و گریز بسیاری نیز هست و روایت کننده یک داستان مرموز درباره یک خودرو است. امتیاز فیلم ماشین در وب سایت هایی نظیر آی ام دی بی ۶٫۲ بوده و در مدت زمان ۹۸ دقیقه خلاصه شده است.

شرکت یونیورسال پیکچرز نیز کمپانی پخش این فیلم بوده است. همانطور که گفته شد، داستان روایت ماشینی بی سرنشین و خود رو(Lincoln Continental mark III) است که در دهکده ای کوچک سبب ایجاد قتل عام های مختلف و وحشت ساکنین آنجا می‌شود و …

روز های تندر (Days of Thunder) – 1990

کارگردان: Tonny Scott

ستارگان: Tom Cruise, Robert Duvall, Randy Quaid, Nicole Kidman, …

کشور سازنده: ایالات متحده

زبان: انگلیسی

امتیاز آی ام دی بی: ۶٫۱

روز های تندر (The Days of Thunder) یکی از فیلم های بسیار موفق در ژانر اکشن درام ورزشی است که در سال ۱۹۹۰ به نمایش درآمد. این فیلم به نویسندگی رابرت تاون بوده و در زمان اکران خود محبوبیت و استقبال زیادی را به دست آورده است تا جایی که با بودجه ۶۰ میلیون دلاری موفق به فروش گیشه ای ۱۵۷٫۹ میلیون دلار شده است.

کمپانی پارامونت پیکچرز شرکت توزیع و پخش این فیلم ۱۰۸ دقیقه ای بوده است. روز های تندر همچنین در وب سایت آی ام دی بی موفق به کسب امتیاز ۶٫۱ شده است. خودرو شاخص در این فیلم نیز شورلت لومینا می‌باشد.

داستان فیلم روایت زندگی شخصی به نام کول تریکل است که جوانی بی تجربه و علاقه مند به یادگیری و راندن اتومبیل های مسابقه ای است و توسط شخصی به نام تیم دولن مورد حمایت قرار می‌گیرد و …

نقد و بررسی فیلم روز های تندر: فیلمی بسیار روشن با خط سیری مشخص، واضح، و بدون هیچ گونه ابهامی که تماشاگر را در خلاء فرو ببرد. هنرنمایی تام کروز به عنوان جوانی ساده و تازه وارد که قدم در مسیری تازه گذاشته تا به اهداف خود دست پیدا کند و در این مسیر با مسائل مختلفی رو به روست. در هر صورت، این اتفاقات در هماهنگی با سکانس های مختلف اتومبیل رانی و محیط مسابقه ای تلفیق شده تا در نهایت محصولی خوب از آب درآید.

سریع و خشن ۲ (The Fast and Furious 2) – 2003

کارگردان: John Singleton

ستارگان: Paul Walker, Tyrese Gibson, Eva Mendes, Cole Hauser, …

کشور سازنده: ایالات متحده، آلمان

زبان: انگلیسی

امتیاز آی ام دی بی: ۶٫۰

سریع و خشن دو (The Fast and Furious 2) از دیگر سری های این فیلم است که محصول سال ۲۰۰۳ بوده و موفق به فروش بسیار خوبی در زمان اکران خود شده است. این فیلم نیز همانند دیگر سری های این فیلم ژانری اکشن- هیجانی دارد و پر از سکانس های فیلم برداری شده رانندگی و تعقیب و گریز های دلهره آور است. نویسنده سری دوم فیلم سریع و خشن درک هاس و گری اسکات تامسون بوده و استودیو یونیورسال توزیع کننده آن می‌باشد.

سریع و خشن ۲ در مدت زمان ۱۰۷ دقیقه اکران شد و با بودجه ۷۶ میلیون دلاری موفق به فروش بیش از ۲۳۶ میلیون دلار شده است. کارگردان این سری از فیلم های سریع و خشن با الهام از یک بازی ویدیویی و همچنین انیمیش ژاپنی Speed Racers اقدام به ساخت این اثر نمود. وب سایت آی ام دی بی امتیاز ۶٫۰ را از نظر کاربران و منتقدان برای این فیلم ثبت نموده است.

داستان فیلم درباره پلیسی به نام برایان او کانر است که به دلیل فراری دادن دوست متهم خود و بعد از آن دستگیر می‌شود. حال او باید با همراهی یکی از دوستان قدیمی خود در دستگیری یک وارد کننده مواد مخدر به پلیس در مجازات خود تخفیف بگیرد و …

نقد و بررسی فیلم سریع و خشن ۲: خط سیری داستان از جذابیت زیادی برخوردار نیست و به طوری عینا داستان های سری قبل را تکرار می‌کند. سکانس های مسابقه ای در آن بسیار زیاد است و شاید مخاطبی را که انتظار تماشا یک فیلم اکشن را دارد جذاب به نظر نرسد.

مسابقه سرعت (Speed Racer) – 2008

کارگردان: The Wachoswkis

ستارگان: Emile Hirsch, Christina Ricci, John Goodman, Susan Sarandon, …

کشور سازنده: آلمان، ایالات متحده

زبان: انگلیسی

امتیاز آی ام دی بی: ۶٫۰

مسابقه سرعت (Speed Racer) محصول سال ۲۰۰۸ و یک فیلم در ژانر اکشن است که به نویسندگی و کارگردانی برادران واچوفسکی به نمایش درآمده است. این فیلم از نظر کاربران امتیاز ۶٫۰ را در وب سایت آی ام دی بی کسب کرده است و همانطور که از نام آن پیدا است محتوایی در زمینه مسابقه اتومبیل رانی می‌باشد.

زمان فیلم در ۱۳۵ دقیقه خلاصه شده و توزیع کننده آن نیز کمپانی برادران وارنر بوده است. فیلم مسابقه سرعت با بودجه ۱۲۰ میلیون دلاری فروش گیشه ای ۹۳٫۹ میلیون دلار را تجربه کرده است. این فیلم را می‌توان الهامی از سری انیمیشن های ژاپنی با همین نام دانست که ساخته تاتسو یوشیدا می‌باشد.

فیلم روایت کننده داستان راننده جوانی به نام اسپید ریسر است که آرزوی بزرگ او برنده شدن در مسابقات اتومبیل رانی و ورود به دنیای قهرمانی مسابقات اتومبیل رانی است.

تشنه سرعت (Born to Race) – 2011

کارگردان: Alex Ranarivelo

ستارگان: Joseph Cross, John Pyper-Ferguson, Nicole Badaan, Brando Eaton, Spencer Breslin, …

کشور سازنده: ایالات متحده

زبان: انگلیسی

امتیاز آی ام دی بی: ۶٫۰

یکی دیگر از فیلم های ژانر اکشن و هیجانی که اتومبیل رانی بخش عمده ای از سکانس های آن را تشکیل می‌دهد، فیلم تشنه سرعت (Born To Race) است که محصول سال ۲۰۱۱ می‌باشد. این فیلم در وب سایت هایی نظیر آی ام دی بی نیز امتیاز ۶٫۰ را به دست آورده است. حال و هوای این فیلم نیز همانند دیگر آثار اکشنی رویه زندگی افرادی است که به نوعی به اتومبیل و مسابقات مرتبط به آن دخیل هستند.

مدت زمان فیلم تشنه سرعت ۹۸ دقیقه تدوین و اکران شده و داستان فردی به نام دنی کروگر را بیان می‌کند که در هنگام یک مسابقه اتومبیل رانی غیر قانونی زخمی شده و به عنوان تنبیه به شهری کوچکی فرستاده می‌شود تا در کنار پدرش بماند و در آنجا با ماجرای جدیدی رو به رو می‌شود …

گریز (Getaway) – 2013

کارگردان: Courtney Solomon

ستارگان: Ethan Hawke, Selena Gomez, Jon Voight, Rebecca Budig, …

کشور سازنده: ایالات متحده

زبان: انگلیسی

امتیاز آی ام دی بی: ۴٫۵

اگر جزء افرادی هستید که علاقه به فیلم هایی با سبک و سیاق ماشین مسابقه ای دارید، مطمئنا فیلم گریز را تماشا کرده یا حداقل آن را در لیست فیلم های watch later خود قرار داده اید. فیلم گریز(Getaway) نوشته کرگ ماکسول پارگر و شان فاینگان در سال ۲۰۱۳ اکران شده است. ژانر این فیلم نیز محوریت اکشن و دلهره آوری را دنبال می‌کند که صحنه های درامی نیز در خود جای داده است.

بودجه ۱۸ میلیون دلاری گریز بعد از اکران آن تنها ۱۲ میلیون دلار فروش در گیشه را تجربه کرده و این نشان دهنده علاقه نشان ندادن تماشاگران به این فیلم ۹۰ دقیقه ای است. شرکت پخش آن نیز افتر دارک فیلمز و دارک کسل اینترتیمنت بوده است.

داستان مربوط به کاراکتر اصلی ایثن هاوک است که در نقش راننده معروفی ظاهر شده است می‎باشد. وی سال ها پیش دست از مسابقه برداشته اما در یکی از شب ها با داشتن تماس های پی در پی و مشکوک که دزدیده شدن همسرش را نشان می‌داد، مجبور به رانندگی در موقعیت های خطرناک می‌شود. در همین حال نیز دختری قصد دزدیدن خودرو او را می‌کند و …

نقد و بررسی فیلم گریز: گریز از جمله فیلم هایی است که فیلنامه ای نصفه و نیمه دارد که از نظر تماشاگر یکی از بدترین نقاط ضعفی است که در آن دیده می‎شود. محتوای این فیلم موقعیت مستقلی ندارد و شروع آن کاملا تکراری و کلیشه ای است. سکانس های تعقیب و گریز آن نیز با صحنه های نه چندان دلچسب و جذاب پر شده است. علاوه بر آن، انتخاب بازیگری مانند سلنا گومز که از دنیای خوانندگی و دیزنی وارد فیلمی با درجه بندی PG-13 کمی غیر منطقی به نظر می‌آید. دیالوگ های بد، پایان بندی کلیشه ای، شخصیت پردازی بد، بازی های ضعیف، و عدم وجود خط روایی مشخص در فیلم از ایرادات غیر قابل چشم پوشی این اثر است.

بهترین فیلم های سینمایی با سکانس های ماشینی جذاب

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، فیلم های ماشینی یکی از محبوب ترین ژانر های سینمایی در سراسر دنیا امروز بشمار میرود از اینرو امروزه حتی اگر فیلمی ساخته شود که با محوریت اتومبیل رانی، مسابقه یا حتی ماشین سواری نباشد، با اینحال سازندگان آن تلاش میکنند چند سکانس خوب ماشینی در فیلم خود بگنجانند. استفاده از این سکانس ها، باعث نمیشود تا ما این عناوین را به عنوان یک فیلم ماشینی بشناسیم، اما از طرفی نیز نمیتوان جذابیت بالای این بخش ها را انکار کرد. به همین دلیل تصمیم داریم تا چند عنوان جذاب و سرگرم کننده از فیلم های سینمایی موفق با سکانس های ماشینی هیجان انگیز و جذاب را در ادامه به شما عزیزان معرفی کنیم. با ما همراه باشید…

جیمز باند کازینو رویال (James Bond; Casino Royale) – 2006

کارگردان: Martin Campbell

ستارگان: Daniel Craig, Eva Green, Jeffery Wright, Mads Mikkelsen, …

کشور سازنده: ایالات متحده، بریتانیا

زبان: انگلیسی

امتیاز آی ام دی بی: ۸٫۰

کمتر کسی است که نام سری فیلم های جیمز باند را نشنیده باشد و از محبوبیت آن بی اطلاع باشد. سری فیلم های جیمز باند با ژانر اکشن- جنایی برای اولین بار از سال ۱۹۶۲ شروع به تولید و اکران شده است و تا کنون بیش از ده قسمت از آن در سینما هالیوود به نمایش درآمده است. محبوب ترین قسمت از این سری فیلم کازینو رویال است که در سال ۲۰۰۶ به نمایش درآمد.

کازینو رویال (James Bond – Casino Royale) با کسب امتیاز ۸٫۰ از وب سایت آی ام دی بی از نگاه تماشاگر و کاربران یکی از ده ها فیلم برتر و محبوب در سال های اخیر بوده است و شهرت آن همچنان باقی است تا جایی که بسیاری از دوستداران این سری فیلم علاقه مند به دیدن آن هستند.

جیمز باند کازینو رویال با نویسندگی یان فلمینگ و کارگردانی مارتین کمپبل در نوامبر منتشر شده و کلمبیا پیکچرز و مترو گلدوین مایر شرکت های توزیع کننده آن بوده اند. این فیلم در زمان انتشار خود نیز فروش بسیار موفقی را تجربه کرد به طوری که با بودجه ۱۵۰ میلیون دلاری موفق به فروش ۶۰۰ میلیون دلار شد.

این فیلم همچنان موفق به کسب بیش از ۱۴ جوایز متعدد شده است؛ جایزه بفتا بهترین صدا، بهترین فیلم انجمن آهنگسازان، بهترین کارگردانی، جایزه امپایر بهترین بازیگر نقش اول مرد و نقش اول زن، جایز ستلایت بهترین آهنگ متن، بهترین فیلم اکشن حادثه ای از سوی جایزه ملی فیلم انگلیس، و … از نمونه جوایز دریافت شده توسط کازینو رویال می‌باشد.

داستان این فیلم ۱۴۴ دقیقه ای درباره ماموریت جیمز باند جهت متوقف کردن بانکداری است که پول های سازمان های تروریستی را در بازار های جهانی سرمایه گذاری می‌کند و اینکار را باید با بازی در یک کازینو و شرط برنده شدن انجام دهد. در این بین با مسئول خزانه داری کازینو آشنا شده و …

نقد و بررسی فیلم جیمز باند کازینو رویال: جذابیت ظاهری و شخصیت پردازی های قهرمان گونه فیلم از جمله مهم ترین نقاط قوتی است که در جیمز باند به چشم می‌خورد. صحنه های خشن زد و خورد بسیار که در کنار سکانس های کوتاهی از تعقیب و گریز های ماشینی دیده می‌شود فیلم را به نوعی همه چیز تمام کرده تا نظر بیننده را به طور کامل جلب کند.

شبگرد (Nightcrawler) – 2014

کارگردان: Dan Gilroy

ستارگان: Jake Gyllenhaal, Rene Russo, Riz Ahmed, Bill Paxton, …

 کشور سازنده: ایالات متحده

زبان: انگلیسی

امتیاز آی ام دی بی: ۷٫۹

فیلم جنایی شبگرد (Nightcrawler) به نویسندگی و کارگردانی دان گیلروی محصول سال ۲۰۱۴ می‌باشد که در پنجم سپتامبر به نمایش در آمد. شبگرد فیلمی با ژانر جنایی و اکشن است که صحنه های جرم و جنایت و تصادف را به خوبی در خود قرار داده و در کنار آن نیز حاوی سکانس های مختلفی از تعقیب و گریز ماشینی است که به خوبی نظر بیننده را جلب می‌کند. بیشتر صحنه های این فیلم در لس آنجلس فیلمبرداری شده است.

فیلم شبگرد در وب سایت های امتیاز دهی نظیر آی ام دی بی، متاکریتیک، و راتن تومیتوز به ترتیب موفق به کسب آرای ۷٫۹، ۷۵%، و ۹۵% شده است. بودجه هزینه شده برای این فیلم ۸٫۵ میلیون دلار بوده در حالی که فروش آن ۵۰ میلیون دلار را نیز رد کرده است.

کمپانی بولد فیلمز شرکت تولید و لوپن رود فیلمز نیز شرکت توزیع شبگرد بوده است. علاوه بر این، شبگرد نامزد دریافت اسکار بهترین فیلنامه اورجینال و بدون اقتباس در هشتاد و هفتمین دوره شده است.

شبگرد در ۱۱۷ دقیقه اکران شده و داستان آن رواین زندگی دزد خرده پایی به نام لوئیس است که شبانه آهن آلات را از ساختمان های نیمه کاره لس آنجلس می‌دزدد. او به طور اتفاقی در یکی از شب ها با گروه فیلمبرداری موسوم به شبگرد آشنا می‌شود که در حال فیلمبرداری از صحنه های دلخراش تصادفات هستند و به این کار علاقه مند می‌شود و تصمیم می‌گیرد آن را دنبال کند و …

نقد و بررسی فیلم شبگرد: شبگرد فیلمی اعتراضی و انتقادی به رسانه های تصویری است که معمولا در حال شکستن حریم خصوصی افراد هستند. شخصیت پردازی های محکم فیلم ارتباط نزدیکی را با بیننده به وجود می‌آورد و تماشاگر را دچار ابهام نمی‌کند. این فیلم دو ساعته به طور کلی می‌تواند مخاطب خود را آنطور که باید تحت تاثیر قرار دهد.

هویت بورن (The Bourne Identity) – 2002

کارگردان: Doug Liman

ستارگان: Matt Damon, Franka Potente, Chris Cooper, Clive Owen, …

کشور سازنده: آلمان، ایالات متحده

زبان: انگلیسی، روسی، آلمانی، ایتالیایی

امتیاز آی ام دی بی: ۷٫۹

فیلم هویت بورن (The Bourne Identity) محصول سال ۲۰۰۲ به نویسندگی تونی گیلروی و ویلیام بلیک هیرون می‌باشد که با اقتباس از رمانی به همین نام ساخته شده است. سری فیلم های بعدی آن نیز در سال های متمادی در چهار قسمت مختلف ساخته شده است. فیلم هویت بورن ژانری اکشن- جنایی دارد و با بودجه ۶۰ میلیون دلاری موفق به فروش گیشه ای ۲۱۴ میلیون دلار شد. این آمار نشان دهنده استقبال خوب مخاطب و منتقدان می‌باشد.

کمپانی یونیورسال استودیوز توزیع آن را بر عهده داشته و امتیازات کسب شده توسط آن در وب سایت آی ام دی بی ۷٫۹، و در راتن تومیتوز ۸۹% درصد بوده است. علاوه بر موضوع جنایی، شاهد سکناس های مختلفی از تعقیب و گریز های ماشینی هستیم که به خوبی فیلمبرداری شده اند.

داستان فیلم در ۱۱۸ روایت شده و حکایت فیلم هویت بورن زندگی فردی به نام جیسون بورن دارد که مامور اطلاعاتی یم عملیات جاسوسی بوده که حافظه خود را در عملیاتی در دریا از سدت داده و چیزی از گذشته خود به یاد ندارد. او حالا سعی دارد تا هویت واقعی خود را پیدا کند و …

نقد و بررسی فیلم هویت بورن: شخصیت پردازی هوشمندانه فیلم در کنار هیجان اکشن وارانه ای که در سکانس های مختلف آن به چشم می‌خورد هویت بورن را به یکی از محبوب ترین سری فیلم های سینمای هالیوود تبدیل کرده است. صحنه های جنایی و تعقیب و گریز هایی که با استفاده از عناصری همانند اتومبیل اتفاق می‌افتد در کنار درام های گاه و بی گاه از جمله جذابیت های فیلم محسوب می‌شود.

جیمز باند پنجه طلایی (James Bond; Goldfinger) – 1964

کارگردان: Guy Hamilton

ستارگان: Sean Connery, Honor Blackman, Gert Frobe, Shirley Eaton, …

کشور سازنده: بریتانیا، ایالات متحده

زبان: انگلیسی

امتیاز آی ام دی بی: ۷.۷

سری فیلم های جیمز باند با نام پنجه طلایی (Goldfinger) محصول سال ۱۹۶۴ می‌باشد که بر اثر رمانی با همین نام نوشته یان فلمینگ به نمایش درآمده است. پنجه طلایی قسمت سوم از سری فیلم های جیمز باند در ژانر اکشن- جنایی می‌باشد.

پنجه طلایی در زمان اکران خود فروش بسیار موفقی را در میان فیلم های سینمایی تجربه کرده است تا جایی که با بودجه ۳ میلیون دلاری موفق به فروش ۱۲۵ میلیون دلار شده است. کمپانی یونایتد آرتیستس نیز شرکت توزیع کننده آن می‌باشد. پنجه طلایی در وب سایت آی ام دی بی نیز امتیاز ۷٫۷، ۸۷% از آرای وب سایت متاکریتیک و ۹۹% از آرای راتن تومیتوز را کسب کرده است.

فیلم پنجه طلایی را می‌توان به عنوان الگویی برای سری های بعدی جیمز باند در نظر گرفت که متکی به فناوری است. این فیلم ۱۱۰ دقیقه ای شامل سکانس های مختلفی از تعقیب و گریز های ماشینی و همچنین صحنه های جنایی است.

داستان این فیلم درباره موفقیت جیمز باند در جلوگیری از سرقت از فورت ناکس توسط قاچاقچیان است. باند با خودرو استون مارتین خود که مجهز به سیستم رزمی پیشرفته است باید عملیات متوقف سازی نقشه آوریک گلدفینگر را بگیرد و …

نقد و بررسی فیلم پنجه طلایی: پنجه طلایی تمامی انتظارات مخاطب از یک فیلم اکشن جنایی و در عین حال درام را برآورده می‌کند و به مخاطب این امکان را می‌دهد تا با تمامی سکانس های فیلم ارتباط خوبی پیدا کند.

تبدیل شوندگان (Transformers 1) – 2007

کارگردان: Michael Bay

ستارگان: Shia LaBeouf, Tyrese Gibson, Josh Duhamel, Megan Fox, Anthony Anderson, …

کشور سازنده: ایالات متحده

زبان: انگلیسی

امتیاز آی ام دی بی: ۷.۷

سری فیلم های تبدیل شوندگان (Transformers 1) از محبوب ترین فیلم های ژانر اکشن و علمی-تخیلی است که اولین قسمت آن در سال ۲۰۰۷ منتشر شد. می‌توان گفت سری اول این فیلم پر فروش و محبوب ترین قسمت بوده و فروش موفقی را در زمان اکران خود تجربه کرده است. بودجه اختصاص یافته به این فیلم ۱۵۰ میلیون دلار بوده و فروش ان به بیش از ۷۰۹ میلیون دلار نیز رسیده است.

تبدیل شوندگان ۱ در وب سایت های امتیاز دهی نیز امتیاز ۷٫۷ را از سوی کاربران دریافت کرده است. شرکت دریم ورکس آمریکا نیز توزیع کننده این قسمت از سری فیلم های ترانسفورمر می‌باشد. این فیلم همچنان موفق به دریافت جوایز مختلفی از جمله کاندیدای اسکار بهترین تدوین، بهترین جلوه های ویژه، و بهترین صدا گذاری نیز در سال ۲۰۰۸ شده است.

داستان فیلم روایت ۱۴۴ دقیقه از وسایل الکتریکی مدرنی است که با استفاده از هوش مصنوعی قادر به تغییر شکل خود می‌باشند و به دو دسته بندی طرفداران و دشمنان انسان تقسیم می‌شوند. حال نبرد بین این دو گروه نیز در این فیلم نشان داده می‌شود …

نقد و بررسی فیلم تبدیل شوندگان ۱: تبدیل شوندگان خاستگاه عروسک های معروف کمپانی هسبرو است در کنار جلوه های ویژه و در قالب یک فیلم جذابیت بسیاری را برای مخاطب به وجود آورده است. صحنه های خشن اکشن و نبرد در میان این عروسک های زنده نما و همچنین تعقیب و گریز های ماشینی ترکیب بسیار جالبی را به وجود آورده که دست کم یکبار ارزش دیدن دارد.

ماموریت غیر ممکن ۶؛ فال اوت (Mission Impossible; Fallout) – 2018

کارگردان: Christopher McQuarrie

ستارگان: Tom Cruise, Henry Cavill, Simon Pegg, Ving Rhames, …

کشور سازنده: ایالات متحده

زبان: انگلیسی

امتیاز آی ام دی بی: ۷.۷

سری فیلم های ماموریت غیر ممکن (Mission Impossible – Fallout) با هنر نمایی تام کروز از فیلم های بسیار محبوب در ژانر اکشن و جاسوسی است که تا کنون در ۶ سری ساخته شده است. قسمت ششم این فیلم از بالاترین امتیاز از نظر کاربران یعنی ۷٫۷ در وب سایت آی ام دی بی برخوردار بوده و در سال ۲۰۱۸ اکران شده است.

کارگردانی و نویسندگی این سری از فیلم های ماموریت غیر ممکن بر عهده کریستوفر مک کوری است. بودجه اختصاص یافته شده برای این فیلم ۱۷۸ میلیون دلار بوده که فروش ۷۹۱ میلیون دلاری را تجربه کرده است. این آمار نشان دهنده موفقیت این فیلم ۱۴۷ دقیقه ای در زمان اکران آن می‌باشد.

کمپانی های اسکای دنس مدیا و بد روبات شرکت های تولید و کمپانی پارامونت پیکچرز شرکت توزیع کننده فیلم ماموریت غیر ممکن بوده است. ماموریت غیر ممکن فال اوت رتبه هشتمین فیلم پر فروش دنیا در سال ۲۰۱۸ را نیز به خود اختصاص داده است.

داساتن فیلم درباره مامور آی ام اف به نام ایتن هانت می‌باشد که با گروهش اقدام به متوقف کردن نقشه گروه تروریستی به نام حواریون که قصد منفجر کردن سه مکان کعبه، واتیکان، و قدس را دارند می‌کند. ماجرای این قسمت دو سال بعد از دستگیری سالامون لین است که در قسمت های پیشین به نمایش گذاشته شده است. داستان فیلم در برلین آغاز می‌شود و علاوه بر صحنه های اکشن و زد و خورد، شاهد تعقیب و گریز های جذاب ماشینی نیز هستیم.

نقد و بررسی فیلم ماموریت غیر ممکن: کیفیت آثار اکشن ماموریت غیرممکن فال اوت در بهترین درجه خود به نمایش گذاشته شده و شاید می‌توان علارغم مدت زمان طولانی آن را یکی از جذاب ترین قسمت های این سری فیلم دانست. رفتار های غیر قابل پیش بینی کاراکتر های فیلم کمی از کیشه ای بودن داستان اصلی فیلم که همان روایت بمب اتم می‌باشد را کمرنگ کرده است.

جان سخت ۳ (Die Hard; with a Vengeance) – 1995

کارگردان: John McTiernan

ستارگان: Bruce Willis, Jeremy Irons, Samuel L. Jackson, Graham Greene, …

 کشور سازنده: ایالات متحده

زبان: انگلیسی

امتیاز آی ام دی بی: ۷.۶

جان سخت ۳ (Die Hard – With a Vengeance) از سری فیلم های آمریکایی در ژانر اکشن- جنایی است که محصول سال ۱۹۹۵ می‌باشد. نویسنده این فیلم جاناتان هنزلی و رادریک ترپ است که در سال اکران قسمت اول این سری فیلم موفقیت بسیاری کسب کردند و به سراغ سری بعدی آن یعنی جان سخت ۴ بعد از دوازده سال رفتند.

کمپانی سینرگی پیکچرز شرکت تولید کننده این فیلم و فاکس قرن بیستم نیز توزیع کننده فیلم جان سخت ۳ بوده است. بودجه تخصیص یافته به ساخت این سری ۹۰ میلیون دلار بود و فروش گیشه ای ۳۶۱ میلیون دلار را نیز رد کرد. این در حال است که امتیاز این قسمت از سری فیلم های جان سخت ۷٫۶ در وب سایت رسمی آی ام دی بی بوده است.

این فیلم ۱۳۱ دقیقه ای داستان جان مکلین است که به همراه یک مغازه دار به اجبار وارد یک بازی بمب گذار شده و تمام تلاش خود را می‌کند تا آن فرد را نیز در نیویورک پیدا کند

ماموریت غیر ممکن ۴؛ پروتکل شبح (Mission Impossible; Ghost Protocol) – 2011

کارگردان: Brad Bird

ستارگان: Tom Cruise, Jeremy Renner, Simon Pegg, …

کشور سازنده: ایالات متحده

زبان: انگلیسیتیاز

امتیاز آی ام دی بی: ۷.۴

سری فیلم های ماموریت غیر ممکن پروتکل شبح (Ghost Protocol) از جمله فیلم هایی است که کمتر کسی ندیده باشد و اگر کمی به ژانر های اکشن و جاسوسی علاقه مند باشید دست کم یکی از ۶ گانه ماموریت غیرممکن را تماشا کرده اید. فیلم نوشته آندره نمک و جاش اپلبام می‌باشد.

سری چهارم این فیلم که با نام پروتکل شبح نیز معروف است در سال ۲۰۱۱ توسط پارامونت پیکچرز به نمایش درآمد و بار دیگر بعد از سری سوم آن نیز محبوبیت خود را به حد زیادی بالا برد.

ماموریت غیر ممکن چهار با کسب امتیاز ۷٫۴ از وب سایت آی ام دی بی و ۹۸% از آرای وب سایت راتن تومیتوز نشان داد که به خوبی از عهده سلیقه مخاطب برآمده است. این فیلم موفق شد که با بودجه ۱۴۵ میلیون دلار نزدیک به ۶۹۵ میلیون دلار فروش کند. همچنین، پروتکل شبح از سری فیلم های غیر ممکن اولین قسمتی است که با دوربین های آی مکس فیلم برداری شده است.

داستان فیلم درباره فردی به نام کرت هندریکس است که رهبر یک گروه تروریستی بوده و سعی دارد با ایجاد خرابکاری و یافتن کد های هسته ای روسیه جنگ جهانی علیه آمریکا به وجود آورد. حال سازمان آی ام اف وظیفه دارد تا با از کار انداختن تمامی سیستم های ماهواره ای و جاسوسی جلوی این خرابکاری را بگیرد. نام این قسمت فیلم نیز اقتباس از همین عملیات است.

سکانس های فیلم ماموریت غیرممکن در مدت زمان ۱۳۳ دقیقه معمولا مملو از صحنه های زد و خورد و اکشن است که با داشتن تعقیب و گریز های ماشینی به خوبی مخاطب را جذب می‌کند.

نقد و بررسی فیلم ماموریت غیر ممکن پروتکل شبح: تلفیق محسوس اکشن های قدیمی با تکنولوژی مدرن از جمله نکات بسیار مثبت در این فیلم است که در کنار خط داستان سر راست و ساده آن جذابیت خوبی را به ارمغان آورده است. البته فیلم در کل پر رزق و برق است که در قسمت های پیشین شاهد آن نبوده ایم. همچنین، شخصیت پردازی کاراکتر ها بدون هیچ گونه اغراقی در حال سیر خط داستان هستند.

جک ریچر ۱ (Jack Reacher) – 2012

کارگردان: Christopher McQuarrie

ستارگان: Tom Cruise, Rosamund Pike, Richard Jenkins, Robert Duvall, …

 کشور سازنده: ایالات متحده

زبان: انگلیسی

امتیاز آی ام دی بی: ۷.۱

جک ریچر (Jack Reacher 1) محصول سال ۲۰۱۲ به نویسندگی و کارگردانی کریستوفر مک کوری بر اثر رمانی به نام یک شلیک ساخته شده است. این فیلم ۱۳۰ دقیقه ای توسط پارامونت پیکچرز به نمایش درآمد و محبوبیت زیادی را در سال اکران خود به دست آورد. بودجه اختصاص یافته برای این فیلم تنها ۶۰ میلیون دلار بود اما موفق شد ۲۱۸ میلیون دلار فروش کند.

جک ریچر بعد از اکران توانست امتیاز ۷٫۱ را توسط کاربران وب سایت هایی نظیر آی ام دی بی کسب کند و با داشتن ژانری اکشن و جنایی توجهات بسیاری را به خود جلب کند. داستان فیلم خط سری اکشن با صحنه های قتل و تیزاندازی را شامل می‌شود و در کنار آن تعقیب و گریز های ماشینی جذابی را شاهد هستیم.

فیلم روایت قتل ۵ نفر در پیتسبورگ را نشان می‌دهد که تنها مضنونی به نام جیمز بار دارد که در زمان بازجویی خواستار ملاقات با جک ریچر که یک کارگاه نظامی است می‌شود. پس از تحقیقات بسیاری که جک ریچر انجام می‌شود که صحنه قتل ساختگی بوده و قاتل کس دیگری است و در پی پیدا کردن او اقدام می‌کند و …

نقد و  بررسی فیلم جک ریچر: اکشن های فیلم علارغم وجود شخصیت هایی با کاراکتر های مرموز و عجیب و غریب بسیار جذاب و جالب دیدن است و انتظارات یک مخاطب علاقه مند به سکانس های زد و خورد را به خوبی برآورده می‌سازد. تعقیب و گریز های ماشینی به اکشن های کلیشه ای فیلم جلوه بهتری می‌بخشد.

ماموریت غیرممکن ۳ (Mission Impossible III) – 2006

کارگردان: J.J. Abrams

ستارگان: Tom Cruise, Ving Rhames, Michael Monaghan, Billy Crudup, …

کشور سازنده: ایالات متحده

زبان: انگلیسی

امتیاز آی ام دی بی: ۶.۹

فیلم ماموریت غیرممکن ۳ (Mission Impossible III) در ۵ مه سال ۲۰۰۶ به پرده نمایش جهانی رفت. برخلاف دیگر سری فیلم های هالیوودی، ماموریت غیرممکن از آن دسته از فیلم هایی است که قسمت اول آن آنطور که باید مخاطبان را جذاب نکرد اما از سری سوم شاهد خلق خیل عظیمی از طرفداران این فیلم شدیم. فیلم نامه این قسمت را الکس کورتزمن، روبرتو ارسی، و جی. جی. آبرامز با اقتباس از رمان بروس گلر بر عهده داشته اند.

قسمت سوم ماموریت غیرممکن با کسب امتیاز ۶٫۹ در وب سایت آی ام دی بی، و کسب ۷۱% از آرای راتن تومیتوز، و ۶۶% از آرای وب سایت متاکریتیک یکی از فیلم های محبوب در ژانر اکشن جاسوسی است. بودجه و هزینه کلی فیلم ۱۵۰ میلیون دلار محساسبه شده که فروش گیشه ای ۳۹۸ میلیون دلار را به خود اختصاص داد.

همچنین، کمپانی پارامونت پیکچرز نیز شرکت توزیع و پخش این فیلم بوده است. داستان ماموریت غیرممکن ۳ در ۱۲۶ دقیقه روایت جعبه ای به نام پای خرگوش است که ایتان هانت و تیمش آن را پیدا می‌کنند. در این جعبه بمب ساعتی کار گذاشته شده در حالی که هانت و گروه از محتویات آن بی خبر هستند و …

نقد و بررسی فیلم ماموریت غیر ممکن ۳: موفقیت چشمگیر فیلنامه و شخصیت پردازی قسمت سوم در مقایسه با قسمت های اول و دوم ماموریت غیرممکن سبب ایجاد موجی از تحسین در بین کاربران و منتقدان شد. همانطور که فیلم خط سیری خود را طی می‌کند اکشن های بسیار جذابی را می‌بینیم که با تلفیقی از تعقیب و گریز ماشینی جلوه ای بسیار جذاب را در نگاه تماشاگر به وجود آورده است.

بامبلبی (Bumblebee) – 2018

کارگردان: Travis Knight

ستارگان: Hailee Steinfeld, John Cena, John Ortiz, Pamela Adlon, …

کشور سازنده: ایالات متحده

زبان: انگلیسی

امتیاز آی ام دی بی: ۶.۸

فیلم بامبلبی (Bumblebee) محصول سال ۲۰۱۸ ایالات متحده آمریکاست که در ژانر علمی تخیلی تهیه شده است. این فیلم با محوریت شخصیتی با همین نام در فیلم تبدیل شوندگان و ششمین قسمت از این فیلم می‌باشد. بامبلبی از سر فیلم های لایو اکشن نیز محسوب می‎شود.

نویسنده این اثر کریستینا هادسون می‌باد که فیلم نامه را با اقتباس از اثر بامبلبی نوشته هزبرو نوشته است. امتیاز این فیلم در وب سایت آی ام دی بی ۶٫۸، و در وب سایت های متاکریتیک و راتن تومیتوز به ترتیب ۹۱% و ۶۶% آرا را به خود اختصاص داد.

شرکت های دی بوناونتورا پیکچرز، پلاتینوم دونس، السپارک پیکچرز، و استودیوی هزبرو کمپانی های تولید کننده این فیلم بوده و پارامونت پیکچرز نیز شرکت توزیع این فیلم بوده است. این فیلم ۱۱۴ دقیقه ای همچنین با بودجه ۱۳۵ میلیون دلار توانسته فروش ۴۶۸ میلیون دلار کند.

فیلم با استقبال بالایی از منتقدان مواجه شد و هیلی استینفولد به دلیل بازی در این فیلم مورد تحسین همگان قرار گرفت.

داستان فیلم درباره رباتی به نام بامبلبی است که سعی در پیدا کردن پناهگاهی در شهر ساحلی کالیفرنیا دارد. دختری به نام چارلی که به تازگی وارد ۱۸ سالگی شده او را زخمی و شکسته پیدا می‌کند و در صدد کم کردن به او برمی‌آید و … فیلم دارای سکانس های پیچیده ای از تعقیب و گریز های ماشینی است و صحنه های اکشن جذابی را در خود جای داده است.

نقد و بررسی فیلم بامبلبی: قسمت ششم از سری فیلم های تبدیل شوندگان بیشتر ریشه در اصل قصه دارد و با تغییر رویکرد سازندگان آن همراه است. با توجه به بازیگر نقش اصلی فیلم و همچنین صحنه های اکشن جذاب مخاطب را ناامید نکرده و تا پایان فیلم بیننده را به طور کامل جذب کرده است. فیلم تعامل ربات و موجودی ناشناخته و فضایی را با دختری که هر دو در حال تجربه تنهایی هستند را نشان می‌دهد که چگونه به خوبی یکدیگر را درک می‌کنند.

جیمز باند اسپکتر ( james bond:Spectre) – 2015

کارگردان: Sam Mendes

ستارگان: Daniel Craig, Christoph Waltz, Lea Seydoux, Ben Whishaw, Monica Bellucci, …

کشور سازنده: بریتانیا، ایالات متحده

زبان: انگلیسی

امتیاز آی ام دی بی: ۶.۸

فیلم جیمز باند اسپکتر (Spectre) قسمت چهارم از سری فیلم های جیمز باند است که در سال ۲۰۱۵ اکران شده است. جان لوگان، نیل پورویس، جز باترورث، و رابرت وید فیلنامه نویسان این قسمت از مجموعه جیمز باند هستند. معنی کلمه فیلم (اسپکتر) اقتباس از نام انگلیسی خلاصه شده مدیریت ویژه ضد جاسوسی، انتقام، تروریسم، و اخاذی است و یک سندیکای خیالی بین المللی جنایی به شمار می‌آید.

کمپانی ائون پروداکشنز شرکت تولید و مترو گلدوین مایر و کلمبیا پیکچرز نیز شرکت های توزیع کننده این فیلم هستند. اسپکتر در وب سایت هایی نظیر آی ام دی بی نیز موفق به کسب امتیاز ۶٫۸ شده است. همچنین، ۶۰% و ۶۳% از آرای وب سایت هایی به ترتیب متاکریتیک و راتن تومیتوز را نیز کسب کرده است.

بودجه در نظر گرفته شده برای فیلم ۲۵۰ میلیون دلار بوده که فروش ۸۲۷ میلیون دلاری را تجربه کرده است. این موضوع نشان دهنده استقبال خوب بینندگان از فیلم می‌باشد.

داستان ۱۴۸ دقیقه ای این فیلم اکشن – جنایی روایت دیگری از جیمز باند است که نامه ای عجیب و غریب از گذشته را به ماموریتی خطرناک در مکزیکوسیتی و رم می‌فرستد. او در طی ملاقاتی محرمانه پرده از وجود گروهی به نام اسپکتر برمی‌دارد و در صدد متوقف کردن آنهاست … اسپکتر با داشتن سکانس های فوق اکشن و جنایی دارای صحنه های مختلفی از تعقیب و گریز های ماشینی نیز می‌باشد.

نقد و بررسی فیلم جیمز باند اسپکتر: شخصیت پردازی نقش اصلی داستان (جیمز باند) به کاراکتری شاداب و فانتزی که به سبک و سیاق کلاسیک ساخته شده جنبه سرگرمی زیادی در این فیلم دارد، البته طبق خط سیری داستان، فیلم کمی بی سر و ته جلوه کرده که با وجود سکانس های اکشن و جذاب کمی کم رنگ شده است. فیلم برداری اسپکتر یکی از نقاط قوت آن به شمار می‌رود و زیبایی های بصری بسیاری را در خود جای داده است.

جیمز باند مردی با اسلحه طلایی (The Man With Golden Gun) – 1974

کارگردان: Guy Hamilton

ستارگان: Roger Moore, Christopher Lee, Britt Ekland, …

کشور سازنده: بریتانیا

زبان: تایلندی، انگلیسی

امتیاز آی ام دی بی: ۶.۸

فیلم مردی با اسلحه طلایی (The Man With Golden Gun) محصول سال ۱۹۷۴ و از سری های اولیه مجموعه جیمز باند است که در سال های اکران خود موفقیت بسیاری را کسب کرد. تام منکویتز نویسنده این اثر بوده و فیلم در ۱۲۵ دقیقه نمایش داده می‌شود.

کمپانی یونایتد آرتیستس شرکت توزیع این فیلم بوه است و با بودجه ۷ میلیون دلاری فروش ۹۷٫۶ میلیون دلار را تجربه کرد. این اعداد و ارقام نشان دهنده استقبال بالای بینندگان از این فیلم بوده است. فیلم امتیاز ۶٫۸ را نیز در وب سایت آی ام دی بی کسب کرده است.

داستان فیلم روایت ماموریت جیمز باند است که باید درباره فعالیت های غیر قانونی فردی مرموز به نام اسکارامانگا برای تحقیقات به شرق دور برود و …

 نقد و بررسی فیلم جیمز باند مردی با اسلحه طلایی: این فیلم از سری فیلم های بسیار جذاب اقتباس گرفته از رمانی واقع گرایانه است که با جلب نظر بیننده توسط سکانس های جذاب و تماشایی از جمله فیلم های پر فروش در سال ۱۹۷۴ شده بود. این فیلم با گرایش اکشن و جنایی یکی از محبوب و خاطره ساز ترین آثار سینمای هالیوود می‌باشد.

ذره ای آرامش (Quantum Of Solace) – 2008

کارگردان: Mark Forster

ستارگان: Daniel Craig, Olga Kurylenko, Jeffrey Wright, Mathieu Amalric, …

کشور سازنده: بریتانیا، ایالات متحده

زبان: انگلیسی

امتیاز آی ام دی بی: ۶.۶

ذره ای آرامش (Quantum Of Solace) بیست و دومین بخش از مجموعه جیمز باند است که دنیل کریگ در نقش جیمز باند ظاهر می‌شود. این فیلم همانند قسمت های قبل ژانری اکشن و جاسوسی دارد و روایت کننده داستانی در هیمن سبک و سیاق است. ذره ای آرامش محصول نوامبر سال ۲۰۰۸ می‌باشد

نویسندگی این اثر توسط نیل پرویس، پل هگیس، و رابرت وید می‌باشد و در ۱۰۸ دقیقه اکران شده است. امتیاز کاربران سایت آی ام دی بی به این فیلم ۶٫۶ بوده، همچنین، ۶۴% و ۵۸% از آرای وب سایت های راتن تومیتوز و متاکریتیک به ترتیب را به خود اختصاص داده است.

کمپانی های مترو گلدوین مایر و کلمبیا پیکچرز توزیع کننده این قسمت از مجموعه جیمز باند بوده است. جالب است بدانید که این قسمت با بودجه ۲۰۰ میلیون دلار توانست ۵۰۰ میلیون دلار فروش کند.

داستان فیلم ذره ای آرامش دقیقا بعد از پایان کازینو رویال شورع می‌شود که گروه و باند آقای وایت در نزدیک دریاچه مورد هدف قرار می‌گیرد و حالا دستگیر شده است. باند بعد از کشته شدن وسپی زن مورد علاقه خود و به دلیل نیت شخصی سعی در انجام این ماموریت دارد و …

نقد و بررسی فیلم ذره ای آرامش: محیط کاملا هیجانی و اکشن فیلم در کنار گرافیک بالای بازی و چهره پردازی ها خصوصا کاراکتر جیمز باند بیننده را به تماشا فیلم ترغیب می‌کند. سکانس های اکشن و هیجانی پی در پی فیلم تماشاگر را دچار هیجانی مفرط می‌کند و دائم او را غافلگیر می‌کند. به طور کلی، شخصیت بسیار جذاب جیمز باند از دلایل محکمی است که بازی رایانه ای آن نیز وارد دنیای فناوری شده است.

ماموریت غیر ممکن ۱ (Mission Impossible 1) – 1996

کارگردان: Brian De Palma

ستارگان: Tom Cruise, Jon Voight, Henry Czerny, Jean Reno, …

کشور سازنده: ایالات متحده

زبان: انگلیسی

امتیاز ای ام دی بی: ۷٫۱

سری فیلم های ماموریت غیر ممکن ۱ (Mission Impossible 1) از جمله فیلم های آمریکایی در ژانر جاسوسی – اکشن است که محصول سال ۱۹۹۶ می‌باشد. این فیلم نوشته استیون زایلیان است که برگرفته از نوشته بروس گلر می‌باشد. سری اول این مجموعه فیلم از استقبال بسیاری برخوردار شد چرا که با بودجه ۸۰ میلیون دلاری توانست ۴۵۸ میلیون دلار فروش کند.

ماموریت غیر ممکن ۱ امتیاز ۶٫۱ را در وب سایت آی ام دی بی کسب کرد و کمپانی پارامونت پیکچرز نیز توزیع کننده آن بوده است. داستان این قسمت ۱۱۰ دقیقه ای درباره ایتان هانت است که مامور غیر رسمی سازمان سیا آمریکاست. ماموریت او و گروهش این است که از نشت اطلاعات کمیته المپیک جلوگیری کند اما عملیات ناکام می‌ماند و هانت باید نفوذی ماموریت را پیدا کند.

نقد و بررسی فیلم ماموریت غیر ممکن ۱: فروش بالای این فیلم حاکی از استقبال بسیار تماشاگران از این فیلم بوده که در زمان اکران پر شور بوده است. ماموریت غیر ممکن یک تلفیقی از یک روایت جاسوسی و در عین حال روان شناختانه است که در کنار اکشن های جذاب، کاراکتر های خود را با ویژگی های خاص خود به تصویر می‌کشد و سعی دارد ذهن بیننده را به چالش بکشد.

روزی دیگر بمیر (Die Another Day) – 2002

کارگردان: Lee Tamahori

ستارگان: Pierce Brosnan, Halle Berry, Rick Yune,

کشور سازنده: ایالات متحده، بریتانیا

زبان: انگلیسی

امتیاز آی ام دی بی: ۶.۱

فیلم روزی دیگر بمیر (Die Another Day) بیستمین سری از مجموعه فیلم های جیمز باند است که اقتباس گرفته از اثری به همین نام توسط ایان فلمینگ نوشته شده است. این سری از مجموه جیمز باند آخرین حضور پیرس برازنان می‌باشد که با فروش بسیار خوبی رو به رو شد. بودجه تخصیص یافته به این فیلم ۱۴۲ میلیون دلار بوده و فروش ۴۳۲ میلیون دلار را حاصل شده است.

ایون پروداکشنز کمپانی تولید کننده روزی دیگر بمیر و فاکس قرن بیستم و مترو گلدوین مایر کمپانی های توزیع کننده این فیلم بوده اند. این فیلم ۱۳۳ دقیقه ای در ژانر اکشن – جاسوسی محصول سال ۲۰۰۲ می‌باشد و با کسب امتیاز ۶٫۱ از جمله فیلم های محبوب در این ژانر به شمار می‌رود.

داستان این قسمت ماموریت جیمز باند را برای به قتل رساندن سرهنگ مون نشان می‌دهد که در کره شمالی اتفاق می‌افتد. ماموریت به صورت دیگری پیش می‌رود و مون ظاهرا به قتل می‌رسد و معاون او دستگیر می‌شود. این در حالی است که جیمز باند نیز دستگیر می‌شود و …

نقد و بررسی فیلم روز دیگر بمیر: آخرین حضور پیرس برازنان در سری فیلم های جیمز باند تبدیل به اثری بسیار خاطره انگیز و به یاد ماندنی شد که شاید کمتر کسی آن را ندیده باشد. سکانس های جنایی و اکشن جذاب در این فیلم و همچنین تعقیب و گریز های ماشینی در کنار شخصیت پردازی های واقع گرایانه تبدیل به سناریویی دیدنی شده است.

لیست فیلم های ذکر شده محصولاتی هستند که تا سال ۲۰۲۱ در سینمای هالیوود به مرحله اجرا و نمایش درآمده اند. به نظر شما بهترین فیلم ماشینی کدام است؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.


بهترین سریال های چینی 2021 ؛ سریال چینی جدید چی ببینیم؟

سریال‌های چینی روز به روز طرفداران بیشتری پیدا می‌کنند. از این رو در این مقاله بهترین سریال های چینی 2021 را معرفی می‌کنیم.

دیگر همه می‌دانیم که کیدراما طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد. اما آیا سریال‌های چینی نیز توانسته‌اند بین مردم محبوب شوند؟ در حال حاضر، بین سریال‌های چینی و کره‌ای رقابتی شکل گرفته و هر چه بیشتر می‌گذرد، طرفداران سریال‌های چینی بیشتر می‌شوند. اما بهترین سریال های چینی 2021 کدامند؟

بهترین سریال های چینی 2021

در این مدت گذشته سریال‌های چینی نیز که با نام سی دراما شناخته می‌شوند، همانند کیدراما طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند و به طور کلی می‌توان گفت سبک سریال‌های کیدراما و سی دراما تا حد زیادی مشابه است. از این رو، در این گفتار فهرست بهترین سریال چینی در سال 2021 را معرفی می‌کنیم. با تکراتو همراه باشید!

Litter to Glitter

  • ژانر: عاشقانه، کمدی، جوانان
  • تعداد قسمت‌ها: 30
  • بازیگران: Ian Wang, Serena Cheng, Dylan Xiong

Litter to Glitter یک سریال چینی مدرسه ای جدید است که داستان سه هم‌اتاقی دانشگاه که رویای ساخت فیلم دارند را روایت می‌کند. آنها در مسافرخانه‌ای زندگی می‌کنند که خود صاحب مسافرخانه نیز رویایی مشابه این سه دارد. آنها تلاش می‌کنند تا مهارت‌های خود را تقویت کنند تا به رویاهای خود دست یابند. اما باید در این راه با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کنند.

Unforgettable Love

  • ژانر: عاشقانه، درام
  • تعداد قسمت‌ها: 24
  • بازیگران: Miles Wei, Hu Yixuan, Sheng Huizi

این درام حول محور او Qiao Yan، مدیر عامل گروه Heshi و Qin Yi Yue، روانشناس کودک می‌چرخد. داستان این سریال عاشقانه چینی جدید درباره یک انسان منطقی و بی تفاوت و یک روانشناس نرم، خوش بین، باملاحظه و دقیق است که رابطه‌ بین آنها از آشنایی به عشق گسترش می‌یابد.

My Fated Boy

بهترین سریال های چینی 2021

  • ژانر: عاشقانه، درام
  • تعداد قسمت‌ها: 29
  • بازیگران: Sierra Li, He Yu, Zhou Xiaochuan

این سریال چینی جدید 2021 را می‌توان در فهرست بهترین سریال چینی در سال 2021 قرار داد. داستان My Fated Boy درباره دختری 31 ساله است که در زندگی کاری خود موفق است ولی هیچ ملک و املاکی برای خودش ندارد و حتی خانه‌ای که در آن زندگی می‌کند نیز اجاره‌ای‌ است.

اما ناگهان یکی از دوستان قدیمی‌اش که قبلا با هم همسایه بودند از خارج کشور برمی‌گردد و سعی می‌کند خود را در زندگی این دختر جای دهد. اگر به ژانر عاشقانه علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم این سریال عاشقانه چینی جدید را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های کره ای کمدی

بهترین کانال تلگرام فیلم و سریال کره ای

Falling Into Your Smile

بهترین سریال های چینی 2021

  • ژانر: عاشقانه، جوانان، کمدی
  • تعداد قسمت‌ها: 31
  • بازیگران: Xu Kai, Cheng Xiao, Zhai Xiaowen

این سریال که از وبتون You’re Beautiful When You Smile اقتباس شده، یکی از بهترین سریال های چینی 2021 به شمار می‌آید. داستان این سریال عاشقانه چینی جدید درباره یک تیم مردانه ورزش‌های الکترونیک است که نه تنها در مسابقات رقیبی ندارد، بلکه بین دختران نیز بسیار محبوب هستند.

اما در این میان دست یکی از اعضای این تیم آسیب می‌بیند و منیجر آنها به عنوان جایگزین، دختر گیمر آماتوری را انتخاب می‌کند که توانایی شگفت انگیزی در زمینه بازی دارد. در ابتدا این دختر از قبول این مسئله خودداری می‌کند اما در نهایت قبول می‌کند که یکی از اعضای تیم شود.

Lover or Stranger

بهترین سریال های چینی 2021

  • ژانر: عاشقانه، درام، ماجراجویی، دلهره آور
  • تعداد قسمت‌ها: 29
  • بازیگران: Victoria Song, Ou Hao, Ryan Zhang

این سریال عاشقانه چینی جدید را می‌توان در فهرست بهترین سریال چینی در سال 2021 قرار داد. داستان این سریال درباره Luo Qian Yi، یک زن ویولونیست بسیار با استعداد و  جوان است که همه چیز بر وفق مواردش پیش می‌رود. او قرار است سر و صدای زیادی در صحنه موسیقی کلاسیک به پا کند و آماده ازدواج با نامزد خود، یک کارآفرین ثروتمند به نام Huo You Ze است.

اما در یک روز بارانی و با یک تصادف زندگی او دگرگون می‌شود. او را پس از حادثه به بیمارستان منتقل می‌کنند اما جراحات وی موجب می‌شود که فراموشی بگیرد و هیچ چیز را به خاطر نیاورد. از طرفی، یک زن دیگر که شباهت زیادی به او دارد، سعی دارد از این موقعیت استفاده کرده و خود را به جای وی غالب کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های ترکی 2021

بهترین سریال های کره ای 2021

Go Go Squid 2

بهترین سریال های چینی 2021

  • ژانر: عاشقانه، دوستانه، کمدی، جوانان
  • تعداد قسمت‌ها: 38
  • بازیگران: Hu Yi Tian, Li Yi Tong, Wang An Yu

سریال Go Go Squid 2 را می‌توان یکی از برترین سریال های ساخت چین دانست که در ادامه فصل اول آن ساخته شده است. Wu Bai با سخت کوشی و استعداد خود به جوان‌ترین بازیکن ستاره در مسابقات ملی جنگ ربات‌ها تبدیل شده است.

او یک تیم تشکیل می‌دهد و وارد مرحله نهایی مسابقه می‌شود و استیج را با Ai Qing شریک می‌شود. این دو نفر از طریق رقابت از یکدیگر حمایت می‌کنند و تیم‌های مربوطه خود را به پیروزی می‌رسانند. پیشنهاد می‌کنیم این سریال چینی جدید 2021 را از دست ندهید!

The Long Ballad

بهترین سریال های چینی 2021

  • ژانر: اکشن، تاریخی، عاشقانه
  • تعداد قسمت‌ها: 49
  • بازیگران: Dilraba Dilmurat, Leo Wu, Liu Yu Ning

سریال تصنیف طولانی از بهترین سریال های تاریخی چینی به حساب می‌آید و اگر به این ژانر علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم این سریال چینی جدید 2021 را از دست ندهید! داستان این سریال درباره دختری به نام لی چانگ جن است که خانواده‌اش در جریان حادثه دروازه ژوانو توسط لی شی مین، امپراطور تانگ به قتل می‌رسند. او با لباس شخصی و به امید اینکه ارتش انتقام مرگ خانواده‌اش را از لی شی مین بگیرد راهی استان شو می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های عاشقانه 2021

بهترین فیلم های کره ای کمدی

Word of Honor

بهترین سریال های چینی 2021

  • ژانر: ماجراجویی، دوستانه، تاریخی، رازآلود
  • تعداد قسمت‌ها: 36
  • بازیگران: Zhang Zhe Han, Simon Gong, Zhou Ye

سریال قول شرف نیز یکی دیگر از برترین سریال های ساخت چین است که داستان پسری به نام ژو زی شو را بیان می‌کند. او پس از ترک شغل خود به عنوان رهبر سازمانی که وظیفه محافظت از سلطنت را بر عهده دارد، درگیر توطئه‌ای در دنیای هنرهای رزمی می‌شود.

او با ون که زینگ، یک رزمی کار اسرارآمیز که درحال فرار از دره شبح برای گرفتن انتقام پدر و مادرش است ملاقات می‌کند. آنها با هم دوست می‌شوند و ماجراجویی را برای یافتن گنجینه افسانه‌ای آغاز می‌کنند. این سریال در زمره بهترین سریال های چینی 2021 قرار دارد.

The Rebel Princess

بهترین سریال های چینی 2021

  • ژانر: تاریخی، عاشقانه، زندگی، درام
  • تعداد قسمت‌ها: 68
  • بازیگران: Zhang Zi Yi, Zhou Yi Wei, Yu He Wei

داسان این سریال چینی جدید 2021 درباره یک شاهزاده خانم است که در زمانی که هیچکس به فکر مردم نیست، در کارهای پدرش دخالت می‌کند تا کمکی برای مردم باشد. خانواده شاهنشاهی بدون توجه به مردم فقط به دنبال تجمل گرایی هستند تا اینکه شاهزاده سوم طبق یک پیشگویی اقدام به تعویض شرایط می‌کند. این سریال را می‌توان یکی از بهترین سریال های تاریخی چینی دانست.

بیشتر بخوانید:

فصل دوم سریال کره ای سرنوشت (Faith)

بهترین سریال های کره ای نتفلیکس

Moonlight

بهترین سریال های چینی 2021

  • ژانر:کسب و کار، عاشقانه، زندگی، درام
  • تعداد قسمت‌ها: 36
  • بازیگران: Esther Yu, Ryan Ding, Yang Shi Ze

سریال مهتاب نیز یکی از برترین سریال های ساخت چین به شمار می‌آید. چو لی بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه، با علاقه به کار در انتشاراتی، با موفقیت وارد شرکت رویایی خود می‌شود. با وجود اینکه، یک مسیر چالش برانگیز پیش روی اوست اما از اینکه فهمید صنعت انتشارات در این زمان دستخوش تغییرات زیادی شده است شوکه شد. او سعی می‌کند با خلوص نیت خود نظر نویسندگان مشهور را جلب کرده و ویراستار انحصاری آنها شود. پیشنهاد می‌کنیم این سریال چینی جدید 2021 را از دست ندهید!

You Are My Hero

بهترین سریال های چینی 2021

  • ژانر: نظامی، عاشقانه، جنایی، درام، پزشکی، کاراگاهی
  • تعداد قسمت‌ها: 40
  • بازیگران: Sandra Ma, Bai Jing Ting, Wayne Wang

تو قهرمان من هستی یکی دیگر از برترین سریال های ساخت چین است که داستان آن درباره دختری به نام می کا است. می کا زندگی جدید را به عنوان یک رزیدنت در یک بیمارستان یک کلانشهر آغاز می‌کند. او برای کمک به دیگران هیچ کاری دریغ نمی‌کند.

هنگامی که فرصتی جدید برای کمک به دیگران پیش می آید داوطلب می‌شود، می کا در یک تمرین مشترک آموزش نجات اضطراری بین بیمارستان و تیم سوات (SWAT) پلیس شرکت می‌کند، تصمیمی که زندگی او را برای همیشه تغییر می‌دهد. این سریال عاشقانه چینی جدید را از دست ندهید!

بیشتر بخوانید:

بیشترین فالوور اینستاگرام کره ای

بهترین گروه های کیپاپ (K-Pop)

Being a Hero

بهترین سریال های چینی 2021

  • ژانر: جنایی، درام، کاراگاهی
  • تعداد قسمت‌ها: 24
  • بازیگران: Chen Xiao, Wang Yi Bo, Wang Jin Song

سریال چینی جدید 2021 قهرمان بودن را می‌توان یکی از بهترین سریال های چینی 2021 دانست. داستان این سریال به 5 سال پیش برمی‌گردد که شخصی به نام وو گانگ توسط یک سازمان قاچاق مواد مخدر به نام کِی کشته می‌شود و پسرش وو ژن فنگ نیز از نیروهای پلیس اخراج می‌شود. اما ژن فنگ نمی‌گذارد خون پدرش لگدمال شود.

My Little Happiness 2021

بهترین سریال های چینی 2021

  • ژانر: کمدی، قانون، عاشقانه، درام
  • تعداد قسمت‌ها: 28
  • بازیگران: Fair Xing, Daddi Tang, U.Lin Huang

شادی کوچک من یکی دیگر از بهترین سریال های چینی 2021 محسوب می‌شود. داستان این سریال درباره دختری است که آرزو دارد وکیل شود اما مادرش مصر است که او را به خارج از کشور بفرستند تا در رشته مالی تحصیل کند.

این دختر که نمی‌تواند مادرش را راضی کند، تصمیم می‌گیرد خواسته‌ی او را دنبال کند اما در نهایت نمی‌تواند قید آرزوی خود را بزند. به همین خاطر به چین برمیگردد و یک دفتر حقوقی به عنوان کارآموز کار خود را شروع می‌کند.

بیشتر بخوانید:

سریال پاچینکو (Pachinko)

بهترین سریال های 2021

Douluo Continent

بهترین سریال های چینی 2021

  • ژانر:اکشن، ماجراجویی، تاریخی، عاشقانه، رزمی، فانتزی
  • تعداد قسمت‌ها: 40
  • بازیگران: Sean Xiao, Wu Xuan Yi, Gao Tai Yu

سرزمین ارواح یکی از بهترین سریال های تاریخی چینی است که طرفداران زیادی در انتظار فصل دوم آن هستند. داستان این سریال درباره تنگ سان است که مادرش را در کودکی از دست داده است. او با تکیه و پشتوانه پدرش بزرگ می‌شود و در سن خود دارای استعداد و هوش فوق‌العاده ای است.

در سن 6 سالگی او را به آکادمی رودینگ فرستادند تا آرزویش که رسیدن به مقام استادی روح بزرگ بود را بدست آورد. در آنجا، او تحت آموزش یو شیائو بود، همچنین در آنجا او با یتیمی به نام گو شیائو وو دوست می‌شود و سفر طولانی و دشواری را با هم آغاز می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم این سریال چینی جدید 2021 را از دست ندهید!

Mysterious Love

بهترین سریال های چینی 2021

  • ژانر: عاشقانه، درام
  • تعداد قسمت‌ها: 16
  • بازیگران: Tsao Yu Ning, Yilia Yu, Wu Hao Ze

یکی دیگر از سریال‌هایی که می‌توان آن را در لیست بهترین سریال های چینی 2021 قرار داد، عشق مرموز است. داستان این سریال درباره روان نیان چو، یک بازیگر دمدمی مزاج تئاتر است. او با لی تنگ، مردی سرد و مغرور که دارای ضریب هوشی بالایی است، ملاقات می‌کند.

لی تنگ، روان نیان چو را از یک موقعیت خطرناک نجات می‌دهد. این دو احساساتی نسبت به یکدیگر پیدا می‌کنند ولی به دلیل مسیرهای مختلف زندگی از یکدیگر جدا می‌شوند. اما پس از 5 سال، دوباره بر سر راه یکدیگر قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های نتفلیکس در سال 2021

بهترین سریال های HBO در سال 2021

A Girl Like Me

بهترین سریال های چینی 2021

  • ژانر: عاشقانه، اکشن، تاریخی، کمدی
  • تعداد قسمت‌ها: 40
  • بازیگران: Gabrielle Guan, Neo Hou, Li Chung Lin

یک دختر مثل من از دیگر بهترین سریال های چینی 2021 بوده که داستان آن درباره دختری به نام بان هوا است. او 3 بار در شرف ازدواج قرار گرفته اما اخلاق او باعث شده که همه رابطه هایش به جدایی ختم شود. وی یک روز متوجه می‌شود که استعدادی نادر دارد که می تواند آینده را از طریق رویاهایش پیش بینی کند و از این توانایی خود برای کمک به خانواده‌اش در یک شرایط سخت استفاده می‌کند.

Gourmet in Tang Dynasty

بهترین سریال های چینی 2021

  • ژانر: غذا، کمدی، تاریخی، عاشقانه، فراطبیعی
  • تعداد قسمت‌ها: 27
  • بازیگران: Li Zixuan, Liu Runnan

داستان این سریال چینی درباره دختری به نام شیاو شیاو است که علاقه زیادی به غذا خوردن دارد. اما در دنیای مدرن که ملاک زیبایی لاغری است، علاقه داشتن به غذا و چاقی چندان هم موردپسند بقیه افراد نیست. به همین خاطر او از ته دل آرزو می‌کند که کاش می توانست در زمان سلسله تانگ زندگی کند، جایی که زنان چاق و چله به عنوان مظهر زیبایی شناخته می‌شدند.

اما او نمی‌داند که آرزوی او به حقیقت می‌پیوندد و شیائو شیائو پس از مرگ در دنیای مدرن، در بدن دختری از سلسله تانگ به زندگی باز می‌گردد. اما زندگی در سلسله تانگ کمی پیچیده تر از آن چیزی است که در ابتدا تصور می‌کرد، به ویژه زمانی که آقای نجیب زاده خاصی توجه او را جلب می‌کند. آیا شیاو شیاو واقعا می‌تواند در این دنیای ناشناس دوام بیاورد؟

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های کره ای 2020

بهترین سریال های کره ای مدرسه ای 

The Lost Tomb 2: Explore With the Note

بهترین سریال های چینی 2021

  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، رازآلود، فراطبیعی
  • تعداد قسمت‌ها: 24
  • بازیگران: Bai Shu, Zhang Boyu, Zhao Dongze, Zhao Ruihan

The Lost Tomb 2 یکی دیگر از بهترین سریال های چینی 2021 به شمار می‌رود که داستان آن در دنباله فصل اول آن رخ می‌دهد. وو زی، ژانگ چی لینگ و وانگ پانگ زی خود را در قطاری می‌بینند که به جستجوی کاخی اسرارآمیز در دنیای یخچال‌ها، بهمن‌ها و کولاک‌ها می‌روند و به مرز کوهستانی کره می‌روند.

آنها نمی‌دانند چرا وو سان شنگ پیامی را فرستاده است که همه آنها را دوباره گرد هم آورده است، اما به زودی متوجه می‌شوند که باید به دنبال قله‌ای بگردند که یک قصر روی آن است و البته آنها تنها کسانی نیستند که در این راه قدم گذاشته‌اند. همانطور که در پیچ و خم تونل‌های کوهستانی عمیق‌تر می‌شوند، برایشان سوال می‌شود که آیا این آخرین ماجراجویی آنها خواهد بود؟

The Detective

بهترین سریال های چینی 2021

  • ژانر: عاشقانه، ماجراجویی، هنرهای رزمی، کارآگاهی
  • تعداد قسمت‌ها: 12
  • بازیگران: Run Chen, Yang Fuyu

این سریال کارآگاهی داستان 4 نفر را بیان می‌کند که دوتای آنها کارشناس استدلال تحلیلی نماینده پسران هستند و دو نفر دیگر در هنرهای رزمی مهارت دارند. آنها با هم برای روشن کردن حقیقت هر مدرکی را بررسی می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم این سریال را که از بهترین سریال های چینی 2021 است، از دست ندهید!

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کره ای تاریخی

بهترین سریال های کره ای تاریخی

My Dear Guardian

بهترین سریال های چینی 2021

  • ژانر: عاشقانه، درام، رزمی، پزشکی
  • تعداد قسمت‌ها: 40
  • بازیگران: Johnny Huang, Li Qin

My Dear Guardian یکی دیگر از بهترین سریال های چینی 2021 به حساب می‌آید و داستان آن درباره یک پزشک نظامی مهربان و ایک افسر نظامی کوه یخ است. شیا چو جراحی است که تجربیاتش به او اجازه داده در مقابل شرایط زندگی و مرگ آرام بماند.

لیانگ موزه یک افسر نظامی ویژه است که در بسیاری از جبهه‌های جنگ نبرد کرده است. او به دلیل خاطرات دردناک گذشته قلب خود را بسته است. اما عشق در زمانی که انتظارش را ندارند، وارد زندگی آنها می‌شود.

Sunshine of My Life

بهترین سریال های چینی 2021

  • ژانر: اداری، عاشقانه
  • تعداد قسمت‌ها: 45
  • بازیگران: Zhang Han, Xu Lu

تانگ مینگ شوان یک مدیر بسیار موفق گروه مد است که بسیار به کار خود معتاد است. او تصمیم دارد مجرد بماند تا در کارهای تجاری خود به مشکل نخورد. اما زندگی او با دیدن زن جوان پر جنب و جوشی تغییر می‌کند. این زن جوان نیز به گلدوزی سنتی علاقه مند است و قصد دارد مهارت های خود را با تحصیل در اروپا تقویت کند.

این دو با یکدیگر وقت می‌گذرانند اما تصمیم جدی برای آینده خود ندارند تا اینکه روزی فرا می‌رسد که مو فی باید راهی پاریس شود و تنگ مینگ ژوان در چین بماند و بر روی برنامه‌های تجاری خود کار کند اما عشق به همین راحتی کنار نخواهد رفت.

Love Like White Jade

بهترین سریال های چینی 2021

  • ژانر: اکشن، تاریخی،رازآلود، کمدی، عاشقانه
  • تعداد قسمت‌ها: 32
  • بازیگران: Wan Peng, Gala Zhang Yao

در نهایت، به سراغ سریال Love Like White Jade، یکی دیگر از بهترین سریال های چینی 2021 می‌رویم. Shui Wu Xia، خدمتکار غرفه Langya، توسط جیانگ مانور استخدام می‌شود تا در تحصیلات و آموزش‌های رزمی به استاد جیانگ بای یو کمک کند. وو شیا مغرور و شجاع با جیانگ بای یو مغرور و بازیگوش درگیر می‌شود. هر دو رازی دارند – وو شیا به دنبال برادر بزرگتر خود که مدتهاست گم شده در حالی که بای یو در مورد مرگ مرموز پدرش تحقیق می‌کند.

در این میان، آنها متوجه می‌شوند که ناپدید شدن برادر وو شیا و قتل پدر بای یو در واقع با هم مرتبط هستند. بنابراین با هم متحد شده و تلاش می‌کنند نقشه‌های دشمن خود را برملا کنند.

بیشتر بخوانید:

  • بهترین فیلم های چینی
  • بهترین فیلم و سریال های دیزنی پلاس 2021
  • بهترین فیلم و سریال های جنایی 2021
  • بهترین فیلم و سریال های IMDb در سال 2021
  • بهترین فیلم های کره ای 2021
  • بهترین فیلم های کره ای 2020

.

منبع:

  • mydramalist
  • cpophome

نظر شما درخصوص بهترین سریال های چینی 2021 چیست؟ به نظر شما جای چه سریال‌های دیگری در این لیست خالی است؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

سریال های کره ای کمدی ؛ فهرست خنده دار ترین K-drama کره ای">