فیلم و سریال

بهترین سریال انیمیشن های 2021

قصد داریم بهترین انیمیشن های 2021 را به علاقه‌مندان و طرفداران معرفی کرده و کمی نیز در مورد داستانشان صحبت کنیم. انیمیشن یکی از معدود زمینه‌هایی در صنعت سرگرمی بوده که مشکلات مربوط به کار از خانه و همه گیری ویروس کرونا را قابل تحمل کرده است. تقاضا برای انیمیشن‌های متنوع همچنان رشد خود را به همراه دارد و ارسال ۲۶ فیلم برای اسکار بهترین انیمیشن بلند سال نیز اهمیت چنین موضوعی از نگاه علاقه‌مندان را نشان می‌دهد. انیمیشن‌ها دیگر محدود به رده سنی نمی‌شوند و هر شخصی می‌تواند با کاراکترهای داستان رابطه بر قرار کرده و از تماشای آن لذت ببرد. در صورتی که شما نیز از علاقه‌مندان به تماشای انیمیشن و کارتون هستید، می‌خواهیم در ادامه به برخی از بهترین انیمیشن های 2021 اکران شده اشاره کنیم که البته شامل برخی از بهترین انیمه های سینمایی نیز می‌شود. با این حساب مهم نیست که علاقه‌مند به انیمه یا انیمیشن باشید، فهرست بهترین انیمیشن های 2021 می‌تواند پاسخگوی نیازتان باشد و برخی از برترین عناوین ساخته شده طی سال ۲۰۲۱ را در اختیارتان قرار دهد.

فهرست بهترین انیمیشن های 2021 اکران شده

The Mitchells vs The Machines

The Mitchells vs The Machines

«میچل‌ها علیه ماشین‌ها» یا The Mitchells vs The Machines با کارگردانی مایکل ریاندا از زمانی که در ۲۳ آوریل ۲۰۲۱ اکران شد و سپس یک هفته بعد در نتفلیکس به اکران در آمد، توانست سروصدای زیادی به پا کند. این فیلم نه تنها به خاطر سرگرمی خانوادگی‌اش، بلکه به این دلیل که یکی از شخصیت‌های اصلی آن، کتی میچل نوجوان، شخصیتی عجیب و غریب دارد، مورد تحسین قرار گرفته است. کیتی (با صدای ابی جاکوبسون) با خانواده‌اش در سفری جاده‌ای است که ناگهان قیام تکنولوژی علیه بشریت روی می‌دهد. همین امر نیز به سرعت این سفر را از اتفاق معمولی خارج می‌سازد و حال، کیتی باید با نبوغ و خلاقیت خود به نجات خانواده‌اش و کره زمین کمک کند. در این بین خانواده کیتی نیز با صداپیشگی مایا رودولف و دنی مک براید به کیتی کمک می‌کنند تا اتفاقات رخ داده را به‌نوعی با قدرت‌های خود کنترل کند.

رابرت دنیلز از لس آنجلس تایمز این فیلم را ((به طور تزلزل‌ناپذیری شیرین)) می‌نامد و خاطرنشان می‌کند که از ترکیب رنگارنگی از طنز و شوخی‌های فراوان پدر برای کاهش داستان اصلی نوستالژی انسان‌ها در برابر ماشین‌ها استفاده می‌کند. درک اسمیت از مجله اسلنت می‌نویسد: در حالی که «میچل‌ها در برابر ماشین‌ها» مطمئنا خطرات ناشی از فناوری را بیان می‌کند، قدرت آن را در ارتباط دادن افراد با دیدگاه‌های مختلف و نسل‌های مختلف ستودنی است. نل مینو در Movie Mom می‌گوید که فیلم ترسی ندارد که به خانواده‌های عجیب و غریب اشاره کند. او فیلم را «سریع و سرگرم‌کننده، خنده‌دار و هیجان‌انگیز» می‌نامد و معتقد است که این اثر می‌تواند به پیوند خانواده‌ها کمک شایانی کند. آنچه به شما معرفی کردیم از بهترین انیمیشن های 2021 اکران شده است که هم‌اکنون می‌توانید از تماشای آن لذت ببرید.

 

فیلم های اقتباسی از کتاب را چقدر می‌شناسید؟ مقاله زیر را بخوانید:
فیلم هایی که بر اساس یک کتاب نوشته شده‌اند

 

Demon Slayer: Mugen Train

Demon Slayer: Mugen Train

Demon Slayer: Mugen Train پیش از اکران در سینماهای ایالات متحده در ۲۳ آوریل ۲۰۲۱ به موفقیت بزرگی در باکس آفیس خارج از کشور تبدیل شد. دنباله سریال و مانگای محبوب ژاپنی به کارگردانی هارو سوتوزاکی به تانجیرو، نوجوانی مربوط می‌شود که به همراه گروهی از شیطان‌کش‌ها با شیاطین مبارزه می‌کند. تانجیرو در این بین در تلاش است که خواهرش را که تبدیل به یک شیطان شده، نجات دهد. شاید این فیلم را بتوان یکی از بهترین انیمه های سینمایی سال دانست. این انیمه بر اساس سریال انیمه‌ای است که در سال‌های قبل اکران شد و توانست طرفداران بسیاری را به خود جذب کند.

دانیل کورلند یکی از منتقدان سینما اعلام کرده است که این فیلم، نامه عاشقانه کاملی برای انیمه و طرفداران آن است. جی. آلن جانسون در سانفرانسیسکو کرونیکل، جلوه‌های بصری «جنبشی» فیلم را ستایش می‌کند و می‌گوید که «این فیلم سریع، سرگرم‌کننده و رنگارنگ است». پیتر دبروژ از مجله ورایتی بیشتر خویشتن‌دار است و می‌گوید که «پیگیری فیلم برای تازه‌کارها سخت خواهد بود» زیرا به «اسطوره‌شناسی پیچیده‌ای که توسط نمایش ۲۶ قسمتی ایجاد شده است» اتکا دارد. با این حال، او خاطرنشان می کند که حتی اگر همه این موارد برای بینندگان گیج کننده به نظر برسد، مطمئن باشید که لذتی عجیب و غریب در تماشای این انیمیشن وجود خواهد داشت.

Raya and the Last Dragon

Raya and the Last Dragon

Raya and the Last Dragon «رایا و آخرین اژدها» که اولین شاهزاده خانم آسیای جنوب شرقی انیمیشن دیزنی را به تصویر می‌کشد، با تحسین شدید منتقدان همراه شد. این انیمیشن در ۵ مارس ۲۰۲۱ در دیزنی پلاس و در سینماها در دسترس قرار گرفت. رایا و آخرین اژدها از استعدادهای صداپیشگانی مانند کلی ماری تران، آکوافینا، جما چان، بندیکت وانگ و دانیل دائه کیم استفاده می‌کند. این انیمیشن داستان کوماندرا را روایت می‌کند، کشوری که زمانی متحد شده بود، از زمانی که درون‌های شیطانی بر آن مسلط شده‌اند، یکپارچگی خود را از دست داده و به قسمت‌های مختلف تقسیم شده است. فداکاری اژدهایان کوماندرا باعث شده بود این سرزمین نجات پیدا کند. با این حال، جنگ داخلی بین ملل کوماندرا به درون اجازه بازگشت داده است. رایا به دنبال سیسو، آخرین اژدها، می‌گردد تا کوماندرا را نجات دهد و تمام افرادی که توسط درون به سنگ تبدیل شده‌اند را بازگرداند.

آلیسون ویلمور یکی از منتقدان سینما می‌نویسد که رایا و آخرین اژدها «شگفتی از طراحی شخصیت، ساخت جهان و انتخاب‌های هوشمندانه است». کوین ماهر از تایمز (بریتانیا) می‌گوید مخاطبان «۳۰ دقیقه آخر فیلم را در حال اشک ریختن تماشا خواهند کرد». جاستین چانگ از لس آنجلس تایمز اشاره می‌کند، در حالی که این فیل یک داستان جاه‌طلبانه و ناقص از الهامات فرهنگی است، اما دلپذیری چهره‌ها، رنگ پوست و تیپ‌های بدنی که به نمایش گذاشته می‌شود به جبران کیفیت انیمیشن کمک می‌کند که و همه افراد را راضی نگه می‌دارد.

 

فیلم های جدید این هفته را هم دنبال کنید:
فیلم جدید چی ببینیم

 

The SpongeBob Movie: Sponge on the Run

The SpongeBob Movie: Sponge on the Run

به سراغ یکی دیگر از بهترین انیمیشن های 2020 و 2021 می‌رویم. The SpongeBob Movie: Sponge on the Run که به عنوان ((اولین رویداد سینمایی باب اسفنجی CGI)) نامگذاری شده درواقع آخرین ماجراجویی باب اسفنجی در صفحه سینما را به تصویر می‌کشد. باب اسفنجی و پاتریک دوست صمیمی‌اش به دنبال حلزون گم شده باب اسفنجی، گری، می‌گردند. آن‌ها بعدها متوجه می‌شوند که پادشاه پوزئیدون، گری را گروگان گرفته است تا از حلزون به عنوان سرم جوانی استفاده کند. حال، باب اسفنجی و پاتریک باید او را نجات دهند. تیم هیل، کارگردانی و صدای راوی انیمیشن را بر عهده دارد. صدا پیشه‌های فیلم نیز تام کنی، بیل فاگرباک، کلنسی براون، راجر بامپس و کارولین لارنس خواهند بود. البته در این بین به تازه‌واردانی نیز مانند مت بری می‌توان اشاره کرد.

کریستی پوچکو منتقد سینما می‌گوید: «فیلم باب اسفنجی ادای احترامی شاد و دوست‌داشتنی به دنیای عجیب و غریبی است که سازنده هیلنبرگ تصور کرده بود و همچنین با خنده‌ها و دیوانگی‌های عجیب و غریبی زنده شده است تا حس و حال نوستالژی را برای طرفداران این سری به وجود آورد. فیلم باب اسفنجی مسلما برای طرفداران آن یک تجربه هیجان انگیز است و آن‌ها را راضی نگه خواهد داشت. هرچه باشد این فیلمی است که مدت زمان طولانی منتظر آن بودند». در صورتی که به دنبال بهترین انیمیشن های 2020 و 2021 می‌گردید، حتما Sponge on the Run را تماشا کنید.

Encanto

Encanto

سال ۲۰۲۱ برای استودیوی انیمیشن والت دیزنی سال بسیار خوبی بود. این اولین باری است که آنها از سال ۲۰۱۶ دو فیلم را در یک سال اکران می‌کنند، دو انیمیشن با نام «رایا و آخرین اژدها» و «Encanto»که دومی توسط جرد بوش و بایرون کارگردانی شده است.

میرابل (استفانی بئاتریز) یکی از اعضای مغرور خانواده مادریگال است. آنها در Casita زندگی می‌کنند؛ خانه‌ای پر از جادو. با این حال، این تنها چیزی نیست که جادویی است، زیرا هر یک از اعضای خانواده مادریگال یک ((هدیه)) از توانایی‌های مافوق بشری دارند که از درک حیوانات تا تغییر شکل را شامل می‌شود. همه چنین قدرت‌هایی را دارند، به جز میرابل. درواقع میرابل تنها عضوی از خانواده که هدیه‌ای به او داده نشده است. وقتی قدرت عظیم خانواده مادریگال کاهش می‌یابد، ماموریت میرابل برای کشف منبع مشکلات آغاز می‌شود و سعی می‌کند خانواده خود را نجات دهد و همچنین هدف خود را در این راه پیدا کند.

«انکانتو» مملو از جذابیت‌های تجاری دیزنی است و گروهی دوست داشتنی از شخصیت‌ها را معرفی می‌کند که خانواده‌ها عاشقشان خواهند شد. این زیبایی و آهنگین بودند عمیقا مدیون فرهنگ کلمبیایی است و مجموعه‌ای فوق‌العاده از آهنگ‌های لین مانوئل میراندا است که همه چیز را در بهترین حالت نگه می‌دارد. در نهایت، «انکانتو» سنت بزرگ دیزنی از فیلم‌های انیمیشن فوق‌العاده را با جلوه‌های بصری زیبا و داستانی دل‌انگیز ادامه می‌دهد.

 

چطور از اینستا فیلم دانلود کنیم؟
دانلود فیلم از اینستاگرام و ذخیره در گالری

 

Belle

Belle

فیلم‌های هوسادا همیشه به طور قابل‌توجهی جاه‌طلبانه هستند. هوسادا مجموعه‌ای از آثار درخور توجه دارد، اما Belle ممکن است بهترین فیلم او باشد. سوزو (کاهو ناکامورا) یک دانش‌آموز ۱۷ ساله خجالتی دبیرستانی در روستاهای ژاپن است. او کودکی شاد بود، اما پس از مرگ مادرش در تلاش برای نجات یک کودک در حال غرق شدن، به طور فزاینده‌ای نسبت به دوستان و خانواده خود محتاط و بیگانه شده است. سوزو خودش را از دیگران، دور نگه می‌دارد و صدای آواز باورنکردنی خود را پنهان می‌کند. در این بین غم از دست دادن مادرش نیز بی‌تاثیر نیست و سوزو دیگر انگیزه‌ای برای خواندن ندارد. در Belle، یک برنامه جدید بزرگ ژاپن را فراگرفته است: “U”، یک واقعیت مجازی عظیم که در آن مردم یک آواتار می‌سازند و به دنیایی خارق‌العاده و به ظاهر بی‌پایان منتقل می‌شوند.

سوزو به دنیای U ملحق شده و سپس آواتار زیبایی به نام بل ایجاد می‌کند. پس آن، سوزو شروع به آواز خواندن می‌کند که البته با استقبال شدید نیز مواجه می‌شود. مردم U، بل را به یک سوپراستار جهانی تبدیل می‌کنند و اجراهای او میلیون‌ها نفر را به خود جلب می‌کند. «Belle» پر از نفس‌گیرترین تصاویری است که تا به حال دیده‌اید، شخصیت‌های جذاب و داستانی منحصر به فرد و هیجان‌انگیز. Belle بهترین انیمه های سینمایی نیز می‌تواند باشد.

Boss Baby: Family Business

Boss Baby: Family Business

رئیس برگشته است! بچه رئیس انیمیشنی با موفقیت بزرگ بود، نامزدی اسکار را به دست آورد و حتی یک سریال تلویزیونی موفق نتفلیکس به نام «بچه رئیس: بازگشت به تجارت» نیز ساخته شد. در ادامه، تیم (جیمز ماردن) و رئیس سابق بیبی تد (الک بالدوین) بزرگ شده‌اند و در بزرگسالی به دور از یکدیگر زندگی می‌کنند. تد یک مدیرعامل بزرگ و تیم یک پدر خانه‌نشین است. معلوم می‌شود که یک بچه رئیس جدید در شهر وجود دارد، زیرا دختر تیم، تینا (ایمی سداریس) رویکرد جسورانه‌‌ای را در پیش می‌گیرد تا برادران را دوباره دور هم جمع کند. مدیر مدرسه تابیتا، دکتر اوین آرمسترانگ (جف گلدبلوم) هیچ چیز خوبی ندارد و تینا، تیم و تد باید با هم متحد شوند تا بفهمند او چه چیزی را پنهان کرده و داستان را نجات دهند.

«کسب و کار خانوادگی» مقدار زیادی از جذابیت دیوانه‌وار و پر جنب و جوش «Boss Baby» اصلی را به تصویر می‌کشد. همچنین برخی انتقادات واقعا تند از سرمایه‌داری و استفاده به ظاهر بی‌پایان از فناوری در جامعه، به ویژه در رابطه با تأثیر آن بر کودکان، ارائه می‌کند. «تجارت خانوادگی» نگاهی خنده‌دار و صمیمانه به خانواده و انتخابی عالی برای یک شب سینمایی آرامش بخش برای همه سنین است.

 

بهترین گوشی ها برای فیلمبرداری حرفه ای را معرفی کردیم:
بهترین دوربین گوشی برای فیلمبرداری

 

Ron’s Gone Wrong

Ron's Gone Wrong

زندگی برای بارنی پادووسکی (جک دیلن گریزر) آسان نیست. او یک بچه تنها و بی‌دست‌وپا است که فقط سعی می‌کند از دوران راهنمایی جان سالم به در ببرد و درواقع دوست و رفیقی نیز در دنیا ندارد. همه وسواس زیادی نسبت به ربات‌های B خود دارند که به‌گونه‌ای طراحی شده تا همراهان رباتی عالی باشند و به صاحبان خود کمک کنند تا دوست و همراهی داشته باشند. بارنی اطمینان دارد همه مشکلات او حول این واقعیت است که او B-bot ندارد و زمانی که یک ربات دریافت کند، همه مشکلات رفع خواهند شد. متأسفانه پدر و مادربزرگ او پول زیادی ندارند، اما آنها موفق می‌شوند بارنی را با B-bot برای تولدش غافلگیر کنند.

بارنی از اینکه بالاخره به فناوری رویاهایش دست یافته، هیجان زده است، اما به سرعت مشخص می‌شود که B-bot تمام چیزی نیست که باید ساخته شود. B-bot او با نام مستعار Ron (Zach Galifianakis) دائما خراب می‌شود و هیچ یک از قابلیت‌های مورد انتظار او را ندارد. این انیمیشن قطعا یکی از فیلم‌هایی هستند که باید تماشا کنید. سبک انیمیشن جذاب و رنگارنگ است و فیلم مملو از حس طنز عالی است. همچنین یک پیام قوی در مورد فناوری و کودکان در جامعه مدرن در این انیمیشن وجود دارد.

Luca

Luca

اجازه ندهید این واقعیت که «لوکا» کم‌فروش‌ترین فیلم پیکسار است، شما را ناامید کند. این بیماری همه گیر تأثیر غیرقابل انکاری بر سینما داشته است و این واقعیت که فیلم همان زمان در +Disney اکران شد، مطمئنا تأثیرات زیادی نیز بر جای گذاشته تا فروش لوکا به شدت کاهش یابد. با وجود گیشه ناامیدکننده، «لوکا» فیلمی شگفت انگیز، جذاب و  بسیار شایسته محسوب می‌شود.

«لوکا» داستان لوکا (یعقوب ترمبلی)، یک موجود دریایی ۱۲ ساله را روایت می‌کند که با خانواده‌اش در آب‌های سواحل ایتالیا زندگی می‌کند. به لوکا در تمام زندگی اش گفته شده است که دنیای انسان‌ها مکانی ترسناک و مملو از خطر است، اما او همچنان آرزوی دیدن چیزی بیش از یک گله ماهی قرمز را دارد.

یک روز سرنوشت ساز، لوکا با آلبرتو (جک دیلن گریزر)، یک موجود دریایی که بالای سطح زمین در حال زندگی است، ملاقات می‌کند. آلبرتو به لوکا می‌گوید که در خشکی مانده و با او زندگی کند. همین امر نیز باعث رخ دادن اتفاقات عجیب و هیجان‌انگیزی می‌شود.

«لوکا» پیکسار نگاهی لطیف و روشنگر به دوستی بین پسران جوان است. شما می‌توانید عشق فیلمسازان به ایتالیا را احساس کنید، زیرا کل فیلم با فرهنگ ایتالیایی آمیخته شده است. در حالی که امکان دارد «لوکا» به اندازه برخی از بهترین فیلم‌های پیکسار دامنه حماسی نداشته باشد، اما رویکرد کوچک‌شده‌اش آن را به یک تجربه جادویی تبدیل کرده است.

 

پرطرفدارترین فیلترهایی که در اینستاگرام داریم:
محبوب‌ترین فیلترهای اینستاگرام

 

Wish Dragon

Wish Dragon

Wish Dragon یک افسانه مدرن لذت بخش محسوب می‌شود و داستان دین (جیمی ونگ) یک دانشجوی طبقه کارگر را روایت می‌کند که رویاهای بزرگی دارد. دین می‌خواهد که با بهترین دوست دوران کودکی خود لی نا (ناتاشا لیو بوردیزو) ازدواج کند. لی نا یک دهه قبل از آنجا نقل مکان کرده و اکنون زندگی لوکسی دارد. یک روز سرنوشت ساز، یک مرد مسن مرموز یک قوری به دین می‌دهد، اما چیزی که وسیله‌ای معمولی به نظر می‌رسد در واقع یک شی عرفانی است. در درون این قوری، اژدهای آرزوی باشکوه به نام لانگ (جان چو) قرار دارد.

علی‌رغم بدبینی افسارگسیخته لانگ، او قادر است خواسته‌های دین را برآورده کند. دین سه آرزو دریافت می‌کند. جالب است بدانید که دین آخرین ارباب لانگ خواهد بود و پس از برآورده ساختن آرزوهای دین، اسارت لانگ برای همیشه به پایان می‌رسد و دیگر آزاد خواهد بود. از آنجایی که این فیلم مدیون فرهنگ چینی است، برای کارگردان کریس آپلهانس مهم بود که فیلم در چین با تیم خلاق چینی قوی ساخته شود. این فیلم یک تجربه دوست‌داشتنی برای تمام اعضای خانواده است و نه تنها برای کودکان، بلکه خنده‌های ظریف‌تری را برای بزرگسالان ارائه می‌کند.

پرسش‌های متداول

کارگردان انیمیشن The Mitchells vs The Machines کیست؟ مایکل ریاندا انیمیشن The Mitchells vs The Machines را کارگردانی کرده است. این عنوان را می‌توان یکی از بهترین انیمیشن های 2020 و 2021 دانست.

بهترین انیمیشن های سال 2021 کدام است؟ در میان بهترین انیمیشن های سال 2021 می‌توان به عناوینی مانند Wish Dragon ، Lucaو The Mitchells vs The Machines اشاره کرد.

بهترین انیمیشن های سال 2021 دیزنی و پیکسار کدام است؟ در میان انیمیشن‌های ساخت ۲۰۲۱ شرکت دیزنی و پیکسار می‌توان به لوکا اشاره کرد.