فیلم و سریال

زیباترین سریال کره ای عاشقانه

۷ سریال کره ای معتاد کننده و جذاب که باید در اولین فرصت تماشا کنید

«وقتی که از مانع یک اینچی زیرنویس ها عبور کردید با فیلم های حیرت انگیز بسیاری آشنا خواهید شد». این جملاتی بود که بونگ جو هو، کارگردان اهل کره جنوبی فیلم انگل (Parasite) هنگام دریافت جایزه گلدن گلوب خود در بخش بهترین فیلم خارجی در سال گذشته به زبان آورد. اما نکته اینکه این گفته ها تنها در مورد فیلم های ساخت سینمای کره جنوبی صدق نمی کند بلکه به طور کامل در مورد سریال های درام ساخت این کشور نیز صادق است.

در دنیای تلویزیون در سراسر جهان، دنیایی بزرگ از داستان های جذاب به زبان هایی غیر از زبان انگلیسی روایت می شود که بسیاری از افراد تنها در آغاز راه کشف آن ها هستند. سریال های درام کره ای نیز در یک دهه اخیر به سرعت در سراسر جهان پرطرفدار شده اند، حتی پیش از آنکه فیلم هایی مانند انگل ، داستان های کره ای را به جهانیان معرفی کنند. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ۷ سریال درام کره ای جذاب و تازه آشنا کنیم که به شدت اعتیادآور هستند.

هشدار اسپویل: در مورد هر سریال، بخشی از داستان روایت می شود که پیشاپیش از بابت فاش کردن موضوع سریال از شما خواننده عزیز عذرخواهی می کنیم.

۱- Extraordinary You

سریال درام Extraordinary You در مورد یک دختر مدرسه ای ثروتمند به نام یون دان اوه است که وقتی در می یابد شخصیتی در یک کتاب کمیک عاشقانه است زندگی اش به یکباره دگرگون می شود. او به داستانی که برای وی در نظر گرفته شده بی اعتنا بوده و سعی می کند راه خود را برود و بدین منظور و برای تغییر روایت داستان با یک شخصیت بی نام دیگر متحد می شد که ماجراهای جالبی را برایشان رقم می زند. Extraordinary You از همان اول خود دارای داستانی بسیار پیچیده و جذاب است و بازیگرانی بااستعداد بر این جذابی افزوده اند. تماشای داستان های عاشقانه ای که در این سریال بین شخصیت های مختلف روایت می شود، در کنار تم و روایت اصلی ماجراها، بسیار جذاب خواهد بود.

بهترین سریال های کره ای

۲- Kingdom

رهبری یک کشور به خودی خود کاری دشوار است، اما انجام این کار در طی دوران شیوع یک بیماری هولناک بسیار دشوارتر خواهد شد، به خصوص وقتی که پای یک بیماری در میان باشد که قربانیان را به آدمخوارانی خشن و بیرحم تبدیل می کند. سریال تاریخی فانتزی Kingdom که داستان آن در قرن ها قبل و در دوران سلسله جوسئون رخ می دهد، روایت ولیعهدی به نام لی چانگ است که نه تنها با تهدید زامبی ها روبرو می شود بلکه باید با یک کودتا سیاسی که او را از تاج و تخت دور می کند نیز مبارزه کند.

سریال Kingdom اولین سریال اورجینال نتفلیکس در کره جنوبی است که ترکیبی غیرمعمول اما تکان دهنده و جذاب از درام تاریخی، توطئه سیاسی و ژانر وحشت زامبی محور به شمار می آید. همچنین این سریال دارای جلوه های بصری بسیار خارق العاده ای است که به خودی خود مخاطب را جذب خواهد کرد. برخلاف دیگر درام های کره ای، سریال Kingdom بعد از فصل دوم نیز همچنان پرطرفدار باقی مانده و طرفداران انتظار فصول بیشتری را دارند هر چند هنوز ساخت فصل سوم آغاز یا تایید نشده است.

بهترین سریال های کره ای

۳- Guardian: The Lonely and Great God

کیم شین حدود ۱,۰۰۰ سال سن دارد و گرفتار یک نامیرایی ناخواسته و در تنهایی شده است. او که یک ژنرال دوره گوریو است مورد خیانت پادشداه قرار گرفته و تنها راه نجات این وضعیت این است که یک عروس گوبلین موعود بتواند شمشیری که در سینه اش فرو رفته را بیرون بکشد. اینجاست که جی یون تاک وارد می شود، یک دانش آموز دبیرستانی بسیار شاد با توانایی خارق العاده در دیدن ارواح.

در سریال Guardian: The Lonely and Great God یا همان Goblin مقدار قابل توجهی خنده و اتفاقات کمدی نیز وجود دارد که از دوستی شخصیت اصلی ماجرا با هم اتاقی اش نشأت می گیرد. بسیاری از طرفداران سریال های کره ای، این سریال را یک سریالی که باید دید دید توصیف کرده اند، سریالی که به شکلی هنرمندانه فانتزی، تاریخ و عناصر مدرن را به شکلی منحصربفرد در قالب یک داستان نفسگیر روایت می کند.

بهترین سریال های کره ای

۴- My Love from the Star

دو مین جون یک موجود فضایی است بعد از فرود آمدن روی کره زمین را در طول دوره سلسله جوسئون راه سیاره اش را گم می کند و بدین ترتیب به مدت ۴۰۰ سال بین انسان ها می ماند. او با کنار آمدن با شرایطش و هماهنگی با محیط انسانی، به عنوان یک استاد دانشگاه مشغول به کار می شود و سعی می کند ماه های آخر را با امید بازگشت به سیاره اش بگذراند. در این میان است که با یک بازیگر زن مشهور به نام چئون سونگ یی آشنا می شود که همسایه جدید اوست و شباهتی زیاد با دختری دارد که چند قرن قبل با او آشنا و عاشق اون شده است.

اگر سریال My Love from the Star را به هر طرفدار سریال درام کره ای پیشنهاد کنید، به احتمال فراوان آن را شناخته و از قبل آن را دیده اند. این سریال هم در کره جنوبی و هم در چین در طول دوران انتشار اولیه اش در سال ۲۰۱۳ با استقبال مواجه شد و اکنون به عنوان یکی از کلاسیک های این ژانر شناخته می شود به طوری که در تایلند و فیلیپین نیز بازسازی شده است.

بهترین سریال های کره ای

۵- SKY Castle

سریال کره ای SKY Castle شباهت بسیاری به سریال Desperate Housewives دارد اما در یک فضای غنی تر و تاریک تر آسیایی. داستان این سریال در یک منطقه متمول و مجلل در سئول رخ می دهد، درامی تاریک و هجوآمیز که زندگی گروهی از زنان ثروتمند که برای موفقیت خانواده هایشان تلاش می کنند را روایت می کند و برای تحقق رویایشان می خواهند فرزندانشان را به دانشگاه های برتر  کشور بفرستند و در این راه ابایی از نابود کردن دیگران، پرداخت رشوه یا هر کار دیگری ندارند.

این سریال کره ای یکی از پرطرفدارترین و قوی ترین سریال های تاریخ تلویزیون کابلی در کره جنوبی است. جای تعجب ندارد که مخاطبان کره ای و چینی به خوبی با این تصویرسازی از دنیای رقابتی آموزش عالی کاملاً همزادپنداری می کنند. SKY سرواژه ای متشکل از بهترین دانشگاه های کره جنوبی (دانشگاه ملی سئول، دانشگاه کره و دانشگاه یونسی) است که بسیاری از موثرترین و بنام ترین شخصیت های کره جنوبی را پرورش داده اند.

بهترین سریال های کره ای

۶- Crash Landing On You

سریال کره ای Crash Landing On You داستان یک زن نجیب زاده اهل کره جنوبی به نام سون سی ری را روایت می کند که سوار بر پاراگلایدر اشتباهاً از مرز کره شمالی گذشته و در خاک این کشور فرود می آید. او در ادامه توسط یک افسر ارتش کره شمالی به نام ری جئونگ هیوک پیدا شده و وی به جای تحویل دادن ری، تصمیم می گیرد به وی کمک کند که به کشورش برگردد و در این گیرودار شیفته او می شود. داستان این سریال کره ای بسیار محبوب، عاشقانه است اما عجیب و غریب و همزمان بسیار جدی. با این وجود بسیاری از فراری های اهل کره شمالی که به بخش جنوبی شبه جزیره کره فرار کرده اند، دقت و توجه این سریال به جزییات در به تصویر کشیدن زندگی روزمره مردم کره شمالی را ستوده اند. جالب اینکه حتی یک فراری اهل کره شمالی در نوشتن سناریو این سریال نیز نقش داشته است.

بهترین سریال های کره ای

۷- Signal

اگر بیشتر به سریال های جنایی علاقه دارید تا عاشقانه، Signal یک سریال کره ای جذاب با پیچش های داستانی متعدد در قالب یک داستان کارآگاهی و پلیسی استاندارد است. داستان سریال Signal در دو دوره (۲۰۱۵ و ۱۹۸۹ میلادی) روایت می شود که در آن دو کارآگاه پلیس که روی پرونده های حل نشده کار می کنند از یک دستگاه واکی تاکی عجیب و غریب برای ارتباط برقرار کردن از مسیر زمان استفاده کرده، در حالی که کارآگاهی دیگر به حل پرونده های جنایی در هر دو زمان می پردازند و حتی از رخ دادن برخی از آن ها در آینده نیز جلوگیری می کند. با این وجود آن ها خیلی زود در می یابند که در افتادن با زمان و دستکاری اتفاقات عواقب جبران ناپذیری در پی خواهد داشت.

سریال کره ای Signal هم مورد استقبال منتقدان قرار گرفته و هم مخاطبان را راضی کرده است، به ویژه به خاطر داستانی که دارد. این سریال کره ای دارای فضای تاریک، از جنایات واقعی که در کره جنوبی رخ داده الهام گرفته که از آن میان می توان به قتل های سریالی هواسئونگ و تجاوز گروهی میریانگ اشاره کرد. باید بگوییم که تماشای این فیلم برای افراد احساساتی و دل نازک توصیه نمی شود زیرا از لحاظ فضا بسیار واقع گرایانه تر و تاریک تر از دیگر سریال های درام کره ای است.

با این وجود ده ها سریال کره ای جذاب دیگر وجود دارد که علاوه بر ۷ مورد ذکر شده، می توان به سریال Good Doctor (در ژانر پزشکی و بیمارستانی)، My Holo Love (در ژانر عاشقانه  و علمی تخیلی)، Hotel Del Luna (در ژانر فانتزی مدرن) و He Is Psychometric (در ژانر جنایی) نیز اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: ۱۲ فیلم برتر سینمای کره جنوبی که از تماشای آن ها پشیمان نخواهید شد [قسمت دوم]