فیلم و سریال

دانلود فیلم برادران لیلا دوبله فارسی بدون سانسور

به گزارش همشهری آنلاین، سومین فیلم سعید روستایی به نام برادران لیلا (Leila’s Brothers) همانند فیلم «متری شش و نیم» اثری حماسی است که داستان خانواده‌ای از طبقه کارگر را روایت می‌کند. این فیلم در جشنواره کن سال ۲۰۲۲ میلادی اکران شد. 

این فیلم داستان پنج خواهر و برادر را دنبال می‌کند که سعی دارند در وضعیت اقتصادی دشوار زندگی خود را مدیریت کنند. بازی برجسته بازیگران که برخی از آن‌ها در فیلم «متری شش و نیم» نیز بازی کرده‌اند از جمله نقاط قوت فیلم به شمار می‌رود. فیلم «برادران لیلا» ثابت کرد که سعید روستایی فیلم‌سازی برجسته و ماهر است.

فیلم «برادران لیلا» بر محوریت دختری به نام لیلا با بازی ترانه علیدوستی و چهار برادرش است که هر کدام از آن‌ها شکل و شخصیت متفاوتی دارند. در ابتدای فیلم، یکی از برادران لیلا به نام علیرضا با بازی نوید محمدزاده از شغل کارگری خودش اخراج می‌شود. در سکانسی مهیج، با یورش پلیس ضدشورش به یک کارخانه، تعداد زیادی از کارگران فرار می‌کنند و در همین حین نیز ما متوجه می‌شویم که رئیس شرکت تمام درآمدها را اختلاس کرده است.

  • عوامل و بازیگران فیلم برادران لیلا در مراسم فتوکال فستیوال کن را ببینید

سه برادر دیگر لیلا نیز شامل منوچهر با بازی پیمان معادی، فرهاد با بازی محمد علی‌محمدی و پرویز با بازی فرهاد اصلانی است. منوچهر فردی آسیب‌پذیر است؛ فرهاد به شغل راننده تاکسی مشغول است که بدنسازی نیز انجام می‌دهد و پرویز نیز سرایداری چاق و اهل خانواده است.

پدر آن‌ها نیز اسماعیل با بازی سعید پورصمیمی است که می‌خواهد بچه‌هایش و همچنین خانواده و طایفه‌اش به او احترام بگذارند، به خصوص پس از اینکه پدرسالار پیر این خاندان از دنیا می‌رود و همین باعث می‌شود تا اسماعیل خودش را فرد مناسبی برای جایگاه او ببیند.

از سوی دیگر، لیلا تنها کسی است که در این خانواده درآمدی واقعی دارد و همین منجر به شکل گیری داستانی می‌شود که در آن، تمام افراد و اعضای خانواده مدام در حال کنش و واکنش با یکدیگر هستند. همه می‌خواهند پیشرفت کنند اما برای انجام این کار باید به طور اجتناب‌ناپذیری روی شخص دیگری پا بگذارند، حال آن فرد می‌خواهد برادر و خواهر یا پدر و همسایه باشد؛ علاوه بر این، در این دنیای نادرست بدون متوسل شدن به فریبکاری نمی‌توان به جایی رسید.

  • ببینید |‌ خوش‌وبش‌های ترانه علیدوستی با برادرانش در مقابل دوربین عکاسان جشنواره کن

این فیلم که به هفتادو پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کن راه یافت دیروز اکران شد و مراسم فتوکال آن ساعتی پیش برگزار شد که در ادامه تصاویری از این مراسم را می‌بینید.