رایانه

چگونه از اینترنت دو سیم کارت همزمان استفاده کنیم

کانال یوتوب Apple Support به تازگی با انتشار یک ویدیو، به آموزش استفاده از دو سیم کارت در آیفون می پردازد. با انجام این کار شما می توانید از یک سیم کارت برای امور شخصی و از سیم کارت دیگر برای مسائل کاری استفاده کنید.

برای راه اندازی سیم کارت دوم در آیفون از راهنمای گام به گام زیر استفاده کنید.

دارندگان iPhone XS 2018 تا کاربران سری iPhone 13 می توانند از یک eSIM و یک سیم کارت فیزیکی استفاده کنند. eSIM در واقع سیم کارتی است که توسط سازنده روی مادربرد آیفون تعبیه شده و این به اپل فضای بیشتری برای استفاده می دهد. پس از فعالسازی سیم کارت دوم شما یک QR code دریافت خواهید کرد که راهنمای شما در طول نصب سیم کارت خواهد بود.

در پایین صفحه نمایش گزینه Install Cellular Plan دیده می شود؛ پس از انتخاب آن، دستگاه از شما می خواهد که دو سیم کارت خود را تعریف کنید. سیم کارت اصلی تحت لیبل primary قرار می گیرد. برای نام گذاری سیم کارت دوم هم چند لیبل مختف به طورپیش فرض در اختیار شما قرار می گیرند (سیم کارت دو، مخصوص سفر، شخصی، اینترنت دیتا و کاری از جمله این اسامی هستند). اگر این نام ها مورد پسندتان نیست می توانید به انتخاب خود از یک لیبل شخصی سازی شده استفاده کنید.

پس از نام گذاری شماره تلفن ها، نوبت به انتخاب شماره پیش فرض می رسد. این شماره ای است که دستگاه شما به صورت پیش فرض برای برقراری تماس و ارسال پیامک از آن استفاده می کند. در مرحله بعد شماره ای مختص FaceTime و iMessage در نظر بگیرید. حال انتخاب کنید کدام سیم کارت برای اینترنت دیتا استفاده خواهد شد. توجه داشته باشید که در صورت انتخاب یک شماره برای اینترنت همراه، شماره دیگر به عنوان پیش فرض برای تماس های صوتی استفاده خواهد شد. برای استفاده از اینترنت حین برقراری تماس، لازم است Allow Cellular Data Switching را فعال کنید. حال شما برای آموزش استفاده از دو سیم کارت در آیفون آماده هستید .

راه اندازی سیم کارت دوم در آیفون XS به بعد امکان پذیر است

هنگام برقراری تماس با یکی از مخطبین خود، آیفون به صورت خودکار همان خطی را انتخاب می کند که دفعه قبل از آن برای تماس یا ارسال پیامک به همان مخاطب استفاده کردید. همچنین می توانید با انتخاب  Option در پایین نام مخاطب، یک شماره برای تماس با مخاطب مذکور اختصاص دهید.

اگر برای اولین بار با شماره ای خارج از لیست مخاطبین خود تماس می گیرید آیفون از سیم کارتی که به طور پیش فرض برای تماس در نظر گرفته اید، استفاده می کند. همچنین می توانید برای استفاده از سیم کارت دیگر خود، پس از لمس نوار خاکستری در بالای صفحه نمایش در حین تماس، خط مورد نظرتان را انتخاب کنید.

در مطلب فوق به آموزش استفاده از دو سیم کارت در آیفون پرداختیم؛ برای یادگیری نکات بیشتر در این زمینه، می توانید به صفحه رسمی Apple Support مراجعه کرده یا منتظر آموزش ها و نکات جدید نرخ موبایل باشید.