رایانه

قیمت ساعت جی شاک ژاپنی + مقایسه و نظرات کاربران

برای تشخیص ساعت کاسیو اصل از تقلبی راه های مختلفی وجود دارد که ما بهترین آنها را برای شما انتخاب کرده ایم با لطفا ما همراه باشید.

این مطلب به لینک زیر انتقال داده شد
https://timer98.com/10-%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%AA%D8%B4%D8%AE%DB%8C%D8%B5-%D8%B3%D8%A7%D8%B9%D8%AA-%DA%A9%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88-%D8%A7%D8%B5%D9%84-%D8%A7%D8%B2-%D9%81%DB%8C%DA%A9-%D8%B3%D8%A7%D9%8499/

1. نمای جلو

راحت ترین راه برای تشخیص ساعت کاسیو اصل از فیک این است که کلمه casio باید در روبروی ساعت مشخص باشد (مانند عکس زیر). بیشتر ساعت های تقلبی در بازار برای مثال به جای نوشتن کلمه ( G-Shock ) از کلمه پات فایندر (Pathfinder) استفاده میکنند ونام کاسیو را نمی نویسند یا با تغییرات کوچک می نویسند.

2.شماره مدل

در هنگام خرید ساعت شماره مدل را در پشت جعبه ساعت برسی کنید. بعضی از ساعت های کاسیو تقلبی اصلا شماره مدل ندارند ولی یک ساعت کاسیو اصل دارای شماره مدل است. و علاوه بر جعبه، خود ساعت نیز در قسمت پشت قاب دارای شماره مدل است.

ساعت های کاسیو تولید شده به تعداد محدود علاوه بر جعبه،خود ساعت نیز در قسمت پشت قاب دارای سریال نامبر است

3.دفترچه راهنما

یکی از روش های دیگر برسی دفترچه رهنما میباشد. در ساعت های تقلبی و کپی از دفترچه ای استفاده میکنند که کاملا مشابه دفترچه اصل بوده و دارای اشتباهات گرامری و تایپی است. و از طرفی دیگر شماره مدل قید شده در دفترچه با شماره مدل جعبه ساعت هم خوانی ندارد.

4.بسته بندی

از روی بسته بندی نیز میتوان به تقلبی بودن ساعت پی برد. ساعت جی شاک تقلبی فقط دارای یک جعبه آلمینیومی بوده این درحالی است که ساعت جی شاک اصل به گونه ای در جعبه آلمینیومی قرار دارد که در یک جعبه مقوایی ضخیم است. زیاد نمیتوانید به این مورد اعتماد کنید ولی سرنخ هایی از اصل بودن یا تقلبی بودن ساعت در اختیار شما قرار می دهد.

5. تگ و راهنمای ساعت

تگ و راهنمای ساعت اگر یک کاغذ دوبرگه ای باشد که قسمتی از آن به زبان چینی نوشته شده باشد نشان دهنده تقلبی بودن ساعت است. این در حالی است که ساعت کاسیو اصل دارای یک دفترچه راهنمای کامل ودارای چند زبان است که همه امکانات ساعت را بازگو می کند.

6.سگک بند

سگک بند نیز یکی دیگر از ساده ترین راه های تشخیص اصل و یا فیک بودن ساعت است. در ساعت های اصل سگک ساعت براق بوده و کلمه CASIO CHINA در آن نوشته شده است. در ساعت های تقلبی و فیک سگک بند مات بود وکلمه CASIO JAPAN در روی آن نوشته شده ولی در برخی دیگر از ساعت های فیک چیزی در سگک بند نوشته نشده است.

7.پیچ ها

پیچ های استفاده شده در ساعت کاسیو نیز یکی دیگر از راه های شناخت اصل بودن یا تقلبی بودن ساعت می باشد. ساعتهای اصل جای پیچ ها در پشت قاب ساعت عمیق بوده و پیچ ها همچنین درشت تر می باشند. این در حالی است که ساعت های فیک پیچ های با شکاف سطحی دارند. نکته قابل توجه دیگر این است که در ساعت های اصل پیچ های پشت ساعت یک مقدار حالت دوسویی دارند ولی در ساعت های فیک پیچ ها کاملا چهار سو هستند. (مانند تصویر زیر)

پیچ های ساعت کاسیو اصل

8.عقربه ها

معیار دیگر برای سنجش اصل بودن ساعت عقربه ها هستنند. در ساعت های کاسیو اصل رنگ عقربه ها یک دست نیستند و انتهای عقربه بارنگ دیگری رنگ میشود اما در ساعت های تقلبی همه عقربه را یک دست رنگ میکنند ویا تغییر رنگ در وسط عقربه ایجاد میشود.

9.نقطه اضافه

همان طور که در تصویر زیر میبینید وقتی که ساعت روشن میشود وهمه قسمت های دیجیتالی باهم روشن میشود ساعت فیک درجایی که فلش نمایش داده نقطه اضافه دارد.

10.خوانایی کلمات

همانطور که در تصویر زیر می بینید ، ساعت سمت راستی نوشته های روی صفحه اش خوانایی ندارد و این نشانه فیک بودن ساعت است. و همچنین ازحرف u زیر کلمه resist درسمت راست پایین ساعت میتوانید اصل بودن یا تقلبی بودن ساعت را تشخیص دهید. در ساعت های کاسیو اصل کلمه u بسیار ریز و ظریف چاپ شده ولی شرکت هایی که ساعت کاسیو فیک تولید میکنند توانایی چاپ حروف به این کوچکی را ندارند.

به دلیل محبوبیت وفروش بالای ساعت های کاسیودر جهان در طی این سالها، یکی از بزرگترین دغدغه های مردم شناسایی ساعت کاسیو اصل از تقلبی آن است.

1- ساعت کاسیو را از نمایندگی های فروش ومراکز رسمی و معتبر خریداری کنید که به شما گارانتی بین المللی ارائه دهند.

2-چند زبانه بودن کاتالوگ و معرفی تمامی امکانات این ساعت نشانه اصلی بودن است.چنانچه کاتالوگ ساعت یک کاغذ دو ورقه ای باشد که یک طرف آن به زبان چینی نگارش شده باشد،آن ساعت تقلبی می باشد.

3-درساعت اصل رنگ انتهای عقربه ها باهمدیگرتفاوت دارند درصورتی که در ساعت تقلبی رنگ تمام عقربه ها یکسان است.

4-بر روی تمام ساعت های کاسیو دست کم دو بار نام این برند حک شده است.یکی در پشت قاب ساعت ودیگری داخل صفحه ساعت حک شده است.همچنین باید نام کالکشن ساعت هم روی ساعت درج شده باشد.

5-باید کد حک شده بر روی تگ ودفترچه راهنمای ساعت کاسیو اصل با کد حک شده در پشت قاب ساعت هم خوانی داشته باشد.درصورت مغایرت ساعت تقلبی است.

6-قیمت ساعت اصل بالاتر از نوع تقلبی آن است.به این علت که برای تولید این ساعت هزینه های زیادی از نظر زمان وکیفیت صورت گرفته است.

7-جای پیچ های به کار رفته در ساعت کاسیو اصل عمیق است، امّا در نوع تقلبی پیچ ها شکاف سطحی دارند.در ساعت های اصلی پیچ ها درشت تر هستند.

8-سگک ساعت باید از نظر مات یا براق بودن مشابه مدل اصلی در سایت کاسیو باشد.

9-چنانچه عقربه های ساعت موقع حرکت لرزش دارند وهماهنگ با هم کار نکنند نشان دهنده ی تقلبی بودن ساعت است.

10-ساعت کاسیو اصل صدا نمی دهد ودارای وزن بیشتری است. اما در بعضی از مدل ها وزن ساعت بسیار سبک می باشد و تشخیص سخت می شود، بهترین روش دیدنوزن ساعت در سایت اصلی کاسیو می باشد.

11- شما می توانید با مراجعه به وب سایت کاسیو و واردکردن شماره سریال یا مدل ساعت از اصلی بودن یا تقلبی بودن آن مطمئن شوید.

12-از طریق جعبه ساعت ،بسته بندی ومتعلقات آن نیز می توانید اصلی یا تقلبی بودن ساعت کاسیو را تشخیص دهید.

در مجموع همیشه برای خرید کالای اصلی محصول را با مشخصات محصول داخل سایت مقایسه کنید.

مهم ترین نکته

“هیچ گرونی بی حکمت نیست،هیچ ارزونی بی علت” این ضرب المثل را در خرید همه اجناس سر لوحه خود قرار دهید

تشخیص ساعت کاسیو اصل از تقلبی

امروزه علاوه بر استفاده ساعت برای نمایش زمان، ازآن به عنوان یک وسیله جانبی ضروری و زیبا استفاده می کنند که تقریبا همه افراد در استایل خود از ساعت مچی استفاده می کنند. افراد زیادی هستند که ساعت مچی خود را مطابق با استایلی که در موقعیت های مختلف انتخاب می کنند هماهنگ می کنند. افراد بسیاری هم هستند که برای ساعت مچی مورد استفاده خود هزینه بالایی را می پردازند، ولی گاهی متاسفانه این اشخاص با افراد منفعت طلب و سودجو مواجه می شوند که به جای ساعت برند و اصل، ساعت فیک و غیر اصل را در بازار عرضه می کنند و حتی این شیوه فروش انقدر وسیع شده که فروش ساعت های اصل را در بازار تحت کنترل خود قرار داده و محدود کرده است. اکنون سوالی ممکن است مطرح شود، که با این موقعیت توصیف شده چگونه ساعت اصل و برند را از ساعت فیک و غیر اصل شناسایی کنیم؟ در این مطلب قصد داریم راه های شناسایی ساعت های اصل از سایر ساعت های غیر اصل را بررسی کنیم. با وبلاگ فروشگاه ساعت مچی باقری شاپ همراه باشید.

آشنایی با برند ساعت مشهور کاسیو

کاسیو یکی از برندهای ژاپنی ست که در زمینه طراحی و ساخت ابزار و سازه های الکترونیکی فعالیت می نماید، همچنین توانست از اولین و بهترین ساعت ها را به بازار عرضه کند. از محصولات محبوب کاسیو میتوان به ساعت«جی شاک» اشاره کرد، که این محصول سال 1983 میلادی عرضه و معرفی گردید. از ویژگی های این ساعت می توان مقاوم بودن در برابر شوک اشاره کرد، و این ساعت جزو مقاوم ترین و پایدارترین ساعت ها در دنیاست. همچنین این ساعت ها برای استفاده در ورزش، فعالیت های نظامی و سایرفعالیت های پرحادثه طراحی شده اند.

درچندین سال اخیر به خاطر معروفیت این برند، استفاده از محصولات تقلبی کاسیو رواج پیدا کرده و وجه این برند را زیرسوال برده است، و همانطور که گفته شد ساعت های این برند به استقامت و بادوام بودنشان معروف هستند درحالی که یک ساعت درجه یک تقلبی هم کیفیت خوبی ندارد و حتی در اثر ضربه به سرعت نابود می شود! انتظار ما از ساعتی که از آن استفاده می کنیم این است که با کیفیت و مقاوم باشد ولی چون برند کاسیو در بین مردم محبوب است، واضح است که مدل های فیک این برند در بازارها به فروش برسد.

این نکته را در نظر بگیرید که در ساعت های اصل کلمه کاسیو ”Casio”در قسمت جلوی صفحه ساعت قرار دارد در صورتی که در ساعت های فیک مثل جی-شاک کلمه “G-Shock” را روی صفحه ساعت طراحی می کنند و اسمی از تولیدکننده اصلی نمی آورند.

زیبایی و ظرافت ساعت های اصل و فیک را مقایسه کنید:

کارخانه هایی که ساعت های برند تولید می کنند استانداردها و نکته های ریز بسیاری را در تولید خود در نظر می گیرند. اگر در ساعت هرگونه ایرادی مانند رنگ پریده بودن را مشاهده کردید، نشان دهنده این است که ساعت شما تقلبی ست. همچنین مواردی مثل واضح نبودن یا خوانا نبودن لوگو و حروف در نمای ساعت، یکسان نبودن فاصله بین حروف درج شده در ساعت و هرگونه ایرادی از این قبیل تقلبی بودن ساعت را نشان می دهد.

ساعت های اصل و فیک را از نظر وزن مقایسه کنید:

ساعت های اصل در ساختارشان قطعه های گران و با ارزش بکارمی رود به همین علت وزن آن ها زیاد است ولی ساعت های فیک و تقلبی چون قطعه هایی که در ساختار آن استفاده می شود کیفیتی ندارند و ارزان است، وزنشان کم می باشد. پس برای تشخیص اصل یا تقلبی بودن دو ساعت با یک مدل، وزن آن ها را در نظرگرفته و بدون تردید ساعتی که وزن آن کمتر است را به عنوان ساعت فیک شناسایی کنید.

نوع حرکت عقربه ها و صدای آن را در نظر بگیرید:

از دیگر روش های تشخیص ساعت اصل از تقلبی می توان به حرکت های عقربه ها اشاره نمود. ساعت فیک از لحاظ ظاهرمشابه ساعت اصل می باشد ولی در کارایی و کارکرد تفاوت های زیادی دارند. پس برای تشخیص از این راه، ساعتی را که دست خود دارید به دقت نگاه کنید و حرکت عقربه های آن بررسی کنید که کاملا منظم و دقیق و بدون لرزش باشد، اگر غیر این بود و در حرکت بی نظمی ای را مشاهده کردید، فیک بودن آن ساعت را تلقی می کند.

راه دیگری برای شناسایی ساعت اصلی از فیک بررسی صدای عقربه هاست. ساعت های اصل معمولا ساختارو شیوه کارشان ساده ست، یعنی صدای عقربه ها در ساعت اصل نسبت به ساعت تقلبی کمتر است. پس اگر ساعتی که در دست دارید صدای عقربه هایش بلند است فیک بودن آن را نشان می دهد.

به بسته بندی ساعت برای شناسایی ساعت اصل از فیک دقت کنید:

مورد دیگر برای شناسایی اصل یا فیک بودن ساعت توجه به نوع بسته بندی آن است. ساعت های اصل با جعبه ای باکیفیت عرضه می شود و نشان برند مربوطه روی بسته بندی آن هک می شود. همچنین داشتن کارت گارانتی، کارت هایی مربوط به برند مربوطه و دفترچه راهنما به همراه جعبه عرضه میگردد.

شماره سریال و قیمت را در نظر داشته باشید:

خریداری یک ساعت برند و اصل بسیارگران است، پس اگر با تخفیف های زیاد و وسوسه انگیز مواجع شدید فریب نخورید. ساعت اصل که کیفیت بالایی داشته باشد، به هیچ وجه نمیتواند با هزینه بسیار پایین درهیچ کشوری، به شما ارائه شود. بنابراین اگر با تخفیفات زیاد مواجع شدید وسوسه نشوید چون به احتمال زیاد ساعتی فیک و تقلبی به شما عرضه می شود.

ساعت های مچی دارای شماره سریال هستند. پس اول از همه شماره سریال آن را که در پشت ساعت مچی طراحی شده بررسی کنید. سپس به سایت برند ساعت مچی خود مراجعه کرده و شماره سریال را وارد کرده و اطلاعات دقیق ساعت مچی خود را مشاهده کنید. اگر تفاوتی در اطلاعات مربوطه با ساعت مچی خود مشاهده کردید نشانه فیک بودن ساعت شماست.

خرید حضوری را به اینترنتی ترجیح دهید:

در بعضی خرید های اینترنتی با نمایش عکس هایی فریبنده و زیبا از ساعت، مشتری را به خرید آن ترغیب می کنند! اما آیا میتوان کیفیت و اصل بودن ساعت را تشخیص داد؟ اگر مواردی مانند واضح نبودن تصاویر و یا نداشتن تصویر کافی از تمام زوایای ساعت روبرو شدید می تواند نشان دهنده تقلبی بودن آن ساعت باشد. همچنین اگر ساعت دارای جعبه نبود می توانید در اصل بودنش تردید کنید. پس اگر نتوانستید حضوری ساعت مچی خود را بخرید، خرید خود را از سایت های مطمئن و معتبر مثل فروشگاه باقری شاپ انجام دهید.

در انتها باید گفت که فروشگاه باقری شاپ، انواع مختلفی از ساعت های مچی کاسیو را برای شما فراهم کرده است که می توانید بر حسب سلیقه خود یکی از این ساعت ها را انتخاب کنید.

یکی از ویژگی های اصلی فروشگاه باقری شاپ، امکان فروش اینترنتی ساعت مچی است که به علاقه مندان این امکان را می دهد تا به سادگی، اقدام به خرید ساعت مچی کنند.

اگر این مطلب برای شما مفید بود، لطفا تجربیات خود را از خرید ساعت های اصلی و مقایسه آن ها با ساعت های فیک را در زیر همین پست با کاربران سایت باقری شاپ به اشتراک بگذارید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ برند کاسیو یک محصول ژاپنی است که محصولات الکترونیکی آن بسیار معتبر بوده و یکی از تولیدکنندگان محبوب ترین ساعت های جهان است. یکی از محبوب ترین ساعت های کاسیو، با نام ساعت «جی شاک» در سال 1983 وارد بازار شد.

ساعت جی شاک، یکی از سرسخت ترین ساعت های دنیا است و طراحی آن به گونه ای است تا در برابر شوک های مختلف مقاوم بوده و برای کاربرد های نظامی، ورزش و تفریحی گزینه ای مناسب باشد.

بدلیل فروش بالای این برند در بازار جهانی و محبوبیت آن، در سالهای اخیر تولید محصولات فیک این برند مرسوم شده است به طوری که در برخی موارد تنها راه تشخیص ساعت کاسیو اصل از تقلبی گذشت زمان پس از خرید است زیرا این مارک بسیار با دوام بوده و عمر بالایی دارد ولی یک ساعت تقلبی در بهترین کیفیت نیز با ضربه سریعاً خراب می‌شود و طول عمر کوتاهی دارند.

نکته 1- در هنگام خرید ساعت برند حتما از مراکز رسمی و نمایندگی های فروش خرید نمایید.

برای تشخیص ساعت کاسیو اصل از تقلبی، باید توجه کنید که عبارت Casio در صفحه جلویی ساعت نمایان باشد. در بسیاری از ساعت های فیک نام ساعت به جای نام برند نوشته شده و حتی در بعضی موارد غلط املایی دارند.

شماره مدل ساعت در پشت جعبه ساعت نوشته شده است. البته بعضی از ساعت های تقلبی اصلا شماره مدلی ندارند، در حالیکه برای تشخیص ساعت کاسیو اصل از تقلبی باید بدانید که یک ساعت کاسیو اورجینال حتما حتما شماره مدل را دارد.

اصلی ترین روش تشخیص ساعت کاسیو اصل از تقلبی این است که این ساعت ها را از یک مکان معروف مثل فروشگاه ها و مغازه داران معتبر بخرید و گارانتی آن را دریافت کنید.

یکی دیگر از روش های تشخیص ساعت کاسیو اصل از تقلبی استفاده از کاتالوگ راهنمای آن می باشد، پس این کاتالوگ را به دقت مطالعه کنید یا اینکه از فردی مسلط به زبان خارجه بخواهید تا را بخواند.

نکته ۲ – مراکز فروش ساعت اصل موظف به ارائه گارانتی بین المللی حداقل 2 ساله در سرتاسر دنیا می باشند.

نکته ای دیگر که در تشخیص ساعت کاسیو اصل از تقلبی باید بدانید این است که در تمامی ساعت های کاسیو شماره مدل در پشت قاب ساعت نوشته شده است.

معمولا شماره سریال یا مدل ساعت های فیک غیر واقعی است که این موضوع راه تشخیص ساعت کاسیو اصل از تقلبی را راحت می کند.

کافی است با مراجعه به وب سایت casio.com واقعی یا غیر واقعی بودن شماره سریال یا مدل را جویا شوید.

برای تشخیص ساعت کاسیو اصل از تقلبی باید راجب نوع بسته بندی، جعبه ساعت و متعلقات آن مطالعه کنید تا بتوانید براحتی فیک بودن آن را تشخیص دهید.

نحوه تشخیص ساعت کاسیو اصل از تقلبی

تشخیص ساعت کاسیو اصل از تقلبی

برای تشخیص ساعت کاسیو اصل از تقلبی باید بدانید که کاتالوگ ساعت کاسیو اصل، چند زبانه بوده و همه امکانات ساعت های این برند را معرفی می کند. در صورتی که کاتالوگ ساعت یک کاغذ دوبرگه ای باشد که یک طرفش به زبان چینی نوشته شده باشد، آن ساعت تقلبی است.

همینطور اینکه می توانید بعد از خرید ساعت کاسیو، آن را در وب سایت کاسیو ثبت کرده تا در صورتی که غیر اورجینال باشد، همانجا مشخص شود.

برای تشخیص ساعت کاسیو اصل از تقلبی باید بدانید که روی سگک بند ساعت کاسیو براق بوده و کلمه CASIO CHINA روی آن حک شده است، در حالی که در ساعت های فیک کلمه CASIO JAPAN حک شده و رنگ آن مات می باشد.

نکته 3 – لیست مراکز فروش ساعت برند در شناسنامه محصول ودر سایت رسمی برند به تفکیک مشخص گردیده است.

حتی پیچ های ساعت کاسیو نیز راهی برای تشخیص ساعت کاسیو اصل از تقلبی است زیرا در ساعت های اصل این برند جای پیچ ها عمیق تر و همچنین درشت تر بوده ولی در نوع تقلبی پیچ ها دارای شکاف سطحی می باشند.

در آخر برای تشخیص ساعت کاسیو اصل از تقلبی باید نور پس زمینه ساعت را چک کنید با اینکه رنگ نور در هر دو مدل فیک و اصلی یکسان است، ولی شدت نور در آن ها کمی متفاوت است.

برای تشخیص ساعت کاسیو اصل از تقلبی باید بدانید که عقربه های ساعت کاسیو اصلی، رنگ انتهای عقربه ها با هم دیگر متفاوت است، در حالیکه در ساعت کاسیو تقلبی رنگ همه عقربه ها یکدست می باشد.

نحوه تشخیص ساعت کاسیو اصل از تقلبی

تشخیص ساعت کاسیو اصل از تقلبی

همانطور که در تصویر بالا می بینید در ساعت فیک در جایی که با فلش نشان داده شده، تعدادی نقطه اضافی وجود دارد که نشان از فیک بودن ساعت دارد.

نحوه تشخیص ساعت کاسیو اصل از تقلبی

تشخیص ساعت کاسیو اصل از تقلبی

در عکس بالا نیز می بینید که نوشته های ساعت سمت راست کمرنگ شده و کلمه u در سمت راست و پایین صفحه در شت تر از ساعت سمت چپ است، این ساعت فیک است.

بسیاری از شرکت های متقلب ابزار لازم برای نوشتن چنین کلمات ریزی را ندارند.

برای تشخیص ساعت کاسیو اصل از تقلبی باید بدانید که ساعت های اصل از قیمت بالایی برخور دارند زیرا هزینه های کیفی و صرف زمان برای ساخت ساعت روی قیمت نهایی آن تاثیر دارد.

نحوه تشخیص ساعت کاسیو اصل از تقلبی

تشخیص ساعت کاسیو اصل از تقلبی

برای تشخیص ساعت کاسیو اصل از تقلبی باید بدانید که توجه به ظرافت ساعت در شرکت های معتبر ساخت ساعت یک اصل است زیرا آنها به استاندارد های زیادی توجه میکنند و تمامی نکات هر چند ریز را رعایت می کنند.

اگر ساعت شما دارای هرگونه رنگ پریدگی و ناهنجاری که با چشم قابل دیده می شود باشد این خود نشانه ی اصلی تقلبی بودن ساعت می باشد.

برای تشخیص ساعت کاسیو اصل از تقلبی باید بدانید که کیفیت اصل اول محصولات برند های معتبر است پس اگرعقربه های ساعت هماهنگ کار نمی کنند یا هنگام حرکت می لرزند در نتیجه این ساعت اصل نیست.

نحوه تشخیص ساعت کاسیو اصل از تقلبی

تشخیص ساعت کاسیو اصل از تقلبی

برای تشخیص ساعت کاسیو اصل از تقلبی باید بدانید که ساعت اصل صدا نمی دهد زیرا استفاده از قطعات و ملزومات با کیفیت آن را به محصولی بی نقص تبدیل کرده و به معمول موجب شده که ساعت های اصل در مقایسه با نوع تقلبی وزن بیشتری را داشته باشد.

در نهایت برای تشخیص ساعت کاسیو اصل از تقلبی سعی کنید قبل از خرید ساعت از برند های معروف در اینترنت راجب آنها مطالعه کنید و ویژگی های ساعت مورد نظرتان را در خاطر داشته باشید.

ساعت جی شاک اورجینال

علاقه زیاد مردم به خرید ساعت‌های کاسیو و محبوبیت زیاد این محصولات باعث شده که سودجویان درصدد سو استفاده از این فرصت باشند و با تولید ساعت‌های بی‌کیفیت و تقلبی سود زیادی از این طریق به دست بیاورند.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام تیک تاک گالری، به همین دلیل یکی از دغدغه‌هایی که امروزه ذهن خریداران ساعت را به خود مشغول کرده تشخیص ساعت کاسیو اصل از فیک هنگام خرید است.

ساعت جی شاک از زیر مجموعه برند ساعت کاسیو ژاپن می باشد. یکی از ضعف هایی که ساعتها داشتند این بود که ظرافت زیاد و استحکام کمی داشتند. موسس ساعت جی شاک آقای ” کیکو آیب” شخصی بود که با تولید و طراحی خاص این مدل استثنایی جی شاک توانست تمامی تصورات غلط در مورد ساعتهای باریک و ظریف را کنار بزند.

چگونه ساعت اصل جی شاک را تشخیص دهیم؟

بسیاری از افراد در هنگام خرید ساعت جی شاک از برند کاسیو دچار تردید می شوند که آیا این مدل با قیمتی که دارد امکانات و کیفیت کامل دارد یا نه؟ آیا این سری از برند کاسیو همان جی شاک اصل هست یا فیک و تقلبی؟ چطور متوجه شوم که این ساعت اورجینال است؟

به این نکته توجه کنید که کلمه Casio باید در نمای جلویی ساعت عیان باشد. بسیاری از ساعت های تقلبی مثلا به جای ساعت جی شاک (G-Shock) یا پات فایندر (Pathfinder) را روی ساعت حک می کنند، و نام کاسیو که تولید کننده اصلی است را نمی نویسند یا حتی با تغیرات کوچک می نویسند.

بررسی ابعاد صفحه ساعت جی شاک

بررسی ابعاد صفحه ساعت جی شاک

اگر کمی در گوگل سرچ کنید و اندازه دقیق آن را بدست بیاورید در هنگام خرید ساعت جی شاک متوجه می شوید که آیا فروشنده همان ساعت اصل را به شما پیشنهاد می دهد یا نه؟ در اکثر موارد سایز قاب اصلی با تقلبی متفاوت می باشد و یکسری المانها در جای دقیق خود قرار نگرفته اند. باید بسیار دقت کنید.

بررسی نوع بند ساعت جی شاک

یکی از مواردی که می تواند به شما در هنگام خرید ساعتهای کاسیو جی شاک کمک شایانی کند اصل بودن و باکیفیت بودن جنس بند ساعت هست. دقت کنید که این ساعتها از همان بندی استفاده می کنند که در عکسها و توضیحات آنها قید شده است. مراقب باشید که از بندهای فلزی ضعیف و یا چرم های تقلبی برای بند آن استفاده نشده باشد. همچنین نرمی بند آن بسیار مهم است.

بررسی نوع بند ساعت جی شاک

گارانتی بین المللی را چک کنید

تمامی ساعتهایی که اورجینال و اصل باشند به طور میانگین 1 تا 2 سال گارانتی بین المللی محصول از شرکت تولیدکننده می باشند. در هنگام خرید حتما از فروشنده درخواست کنید که در مورد گارانتی آن به شما توضیح دهد. حتما دقت کنید که شرکتی که گارانتی آن را برعهده دارد یک شرکت با اعتبار باشد.

کد رفرانس ساعت جی شاک را بررسی کنید

هر ساعت اورجینال دارای یک کد رفرانس می باشد. اگر کد رفرانس محصول را به همراه کلمه watch در گوگل وارد کنید می توانید مشخصات دقیق آن را مشاهده کنید. اگر در هنگام برسی مشخصات موجه شدید که مواردی مغایرت دارد حتما از فروشنده بپرسید که چرا مشخصات ساعت با آنچه کد رفرانس نشان می دهد متفاوت هست.

تشخیص ساعت مچی جیشاک اورجینال

بررسی مقاومت در برابر آب و گل و لای

می توان گفت تمامی ساعتهای جی شاک مقاومت بالایی در مقابل گل و لای و آب دارند و در شرایط بسیار سخت هیچ مشکلی برای آنها پیش نخواهد آمد. اکثر ساعتهای جی شاک تا عمق 200 متر می توانند در مقابل نفوذ آب مقاومت داشته باشند. همچنین برای بررسی ضدآب بودن آن می توانید از شناسه محصول و درب پشت ساعت کمک بگیرید.

بررسی صدای عقربه های ساعت جی شاک

اگر شما ساعت مچی جی شاک داشته باشید می توانید با بررسی صدای حرکت عقربه های آن متوجه شوید که تقلبی ست یا اصل؟ اکثر ساعتهای عقربه ای جی شاک صدای بلندی ندارند و اگر شما متوجه شدید که صدی حرکت عقربه بلندتر از تصور شماست باید در هنگا خرید به آن شک کنید.

به فاکتور فروشنده در هنگام خرید دقت کنید

اگر زمانی که شما ساعت جی شاک را خریده اید باید دقت کنید که فروشنده ساعت در فاکتوری که به شما می دهد اصل بودن آن را حتما ذکر کند. معتبر بودن یک فروشگاه بسیار اهمییت دارد و سایت های که در این عرصه به صورت تخصصی کار میکنند با توجه به هزینه های بالای نگه داری سایت و جلب رضایت کاربران قابل اعتماد میباشند . اگر ذکر نکرد که ساعت جی شاک اصل هست, به او یادآوری کنید که حتما کلمه اصل و اورجینال را در کنار اسم و مدل ساعت ذکر کند. اما اگر به هر دلیلی از انجام این کار خودداری کرد پیشنهاد می کنیم که از خرید آن ساعت دست بکشید.

راهنمای خرید و قیمت خرید ساعت مچی جی شاک g shock

ساعت جی شاک از زیر مجموعه برند ساعت کاسیو ژاپن می باشد. یکی از ضعف هایی که ساعتها داشتند این بود که ظرافت زیاد و استحکام کمی داشتند. موسس ساعت جی شاک آقای ” کیکو آیب” شخصی بود که با تولید و طراحی خاص این مدل استثنایی جی شاک توانست تمامی تصورات غلط در مورد ساعتهای باریک و ظریف را کنار بزند.

او به همراه 2 نفر دیگر توانست بعد از 23 سال سعی و کوشش فراوان اولین سری از جی شاک را بسازد. کارآیی بالا در زیر آب و تحمل اتمسفر بالای آب – مقاومت در برابر گل و لای و گردوغبار – ضد خش بودن و در مجموعه کیفیت بسیار بالا در طراحی ظاهری و مشخصات فنی از این مدل یک غول تمام عیار ساخت.

در ابتدا جی شاک فروش خوبی نداشت و همگان اذعان می کردند که این مدل از کاسیو نمی تواند جای ساعتهای آنالوگ و عقربه ای دیگر را بگیرد. اما این مدت زیاد طولی نکشید و جی شاک توانست در مدت کوتاهی به فروش بسیار زیاد دست پیدا کند و روز به روز بر تعداد سریهای خاص جی شاک اضافه می شد.

با اضافه شدن تغییرات عمده زیاد و پیشرفت زیاد در طراحی ظاهری توانست به فروش 6.5 میلیون ساعت 2014 دست پیدا کند. این رکورد در سالهای بعد شکسته شد و در سال 2016 طبق آخرین اخبار توانست به فروش 8 میلیون ساعت دست پیدا کند.

چگونه ساعت اصل جی شاک را تشخیص دهیم؟

بسیاری از افراد در هنگام خرید ساعت جی شاک از برند کاسیو دچار تردید می شوند که آیا این مدل با قیمتی که دارد امکانات و کیفیت کامل دارد یا نه؟ آیا این سری از برند کاسیو همان جی شاک اصل هست یا فیک و تقلبی؟ چطور متوجه شوم که این ساعت اورجینال است؟

ما به صورت خلاصه به شما خواهیم گفت که چگونه متوجه این موضوعات شوید. همچنین لیست یکسری از مدلهای پر فروش آن را به شما خواهیم گفت.

بررسی ابعاد صفحه ساعت جی شاک

اگر کمی در گوگل سرچ کنید و اندازه دقیق آن را بدست بیاورید در هنگام خرید ساعت جی شاک متوجه می شوید که آیا فروشنده همان ساعت اصل را به شما پیشنهاد می دهد یا نه؟ در اکثر موارد سایز قاب اصلی با تقلبی متفاوت می باشد و یکسری المانها در جای دقیق خود قرار نگرفته اند. باید بسیار دقت کنید.

بررسی نوع بند ساعت جی شاک

یکی از مواردی که می تواند به شما در هنگام خرید ساعتهای کاسیو جی شاک کمک شایانی کند اصل بودن و باکیفیت بودن جنس بند ساعت هست. دقت کنید که این ساعتها از همان بندی استفاده می کنند که در عکسها و توضیحات آنها قید شده است. مراقب باشید که از بندهای فلزی ضعیف و یا چرم های تقلبی برای بند آن استفاده نشده باشد. همچنین نرمی بند آن بسیار مهم است.

گارانتی بین المللی را چک کنید

تمامی ساعتهایی که اورجینال و اصل باشند به طور میانگین 2 سال گارانتی بین المللی محصول از شرکت تولیدکننده می باشند. در هنگام خرید حتما از فروشنده درخواست کنید که در مورد گارانتی آن به شما توضیح دهد. حتما دقت کنید که شرکتی که گارانتی آن را برعهده دارد یک شرکت با اعتبار باشد.

کد رفرانس ساعت جی شاک را بررسی کنید

هر ساعت اورجینال دارای یک کد رفرانس می باشد. اگر کد رفرانس محصول را به همراه کلمه watch در گوگل وارد کنید می توانید مشخصات دقیق آن را مشاهده کنید. اگر در هنگام برسی مشخصات موجه شدید که مواردی مغایرت دارد حتما از فروشنده بپرسید که چرا مشخصات ساعت با آنچه کد رفرانس نشان می دهد متفاوت هست.

بررسی مقاومت در برابر آب و گل و لای

می توان گفت تمامی ساعتهای جی شاک مقاومت بالایی در مقابل گل و لای و آب دارند و در شرایط بسیار سخت هیچ مشکلی برای آنها پیش نخواهد آمد. اکثر ساعتهای جی شاک تا عمق 200 متر می توانند در مقابل نفوذ آب مقاومت داشته باشند. همچنین برای بررسی ضدآب بودن آن می توانید از شناسه محصول و درب پشت ساعت کمک بگیرید.

بررسی صدای عقربه های ساعت جی شاک

اگر شما ساعت مچی جی شاک داشته باشید می توانید با بررسی صدای حرکت عقربه های آن متوجه شوید که تقلبی ست یا اصل؟ اکثر ساعتهای عقربه ای جی شاک صدای بلندی ندارند و اگر شما متوجه شدید که صدی حرکت عقربه بلندتر از تصور شماست باید در هنگا خرید به آن شک کنید.

به فاکتور فروشنده در هنگام خرید دقت کنید

اگر زمانی که شما ساعت جی شاک را خریده اید باید دقت کنید که فروشنده ساعت در فاکتوری که به شما می دهد اصل بودن آن را حتما ذکر کند. اگر ذکر نکرد که ساعت جی شاک اصل هست, به او یادآوری کنید که حتما کلمه اصل و اورجینال را در کنار اسم و مدل ساعت ذکر کند. اما اگر به هر دلیلی از انجام این کار خودداری کرد پیشنهاد می کنیم که از خرید آن ساعت دست بکشید.