رایانه

تفاوت می بند 5 گلوبال با معمولی + مقایسه و نظرات کاربران

شیائومی در تولید به ساخت می‌ بند ۵ توانسته یکسری از امکانات جدید را نسبت به نسخه قبلی آن یعنی می‌بند ۴ افزایش دهد. همان‌طور که برای نسخه ۴ این مچ بند هوشمند مدل‌های مختلفی وجود داشت، در این مطلب هم در مورد تفاوت‌ نسخه چینی و گلوبال می‌بند ۵ صحبت خواهیم کرد. یکی از قابلیت‌های جدید این مچ بند هوشمند ، داشتن یک حسگر سنجش برای سطح اکسیژن خون اشاره کرد. این دستبند در ۱۱ ژوئیه ۲۰۲۰ در بازارهای چین در بازارهای جهانی عرضه شده است.

یکی از مشکلاتی که کاربران برای تهیه این ساعت هوشمند شیائومی دارند این هست که نمی‌دانند چه نسخه‌ای را بخرند؟ می‌توان گفت تا حدی اگر به نسخه‌های قبلی می بندهای شیائومی آشنا باشید, متوجه خواهید شد که چه نسخه‌ای را باید خریداری کنید. نگران نباشید ما به شما خواهیم گفت که چه تفاوتهایی بین نسخه گلوبال و چینی می‌بند 5 وجود دارد.

تمامی مدلهای می بند 5 گزینه های خوبی برای خرید هستند و از لحاظ ظاهری تفاوتی با هم ندارند. مهمترین تفاوت آنها بحث زبان و یکسری امکانات نه چندان ضروری برای کاربران ایرانی هست که در این مطلب به آن اشاره کرده ایم.

اگر قصد انتخاب بین این 2 گزینه را دارید , پیشنهاد می کنیم که نسخه گلوبال را تهیه کنید. دلایل آن در مطلب آورده شده است. اکثر خریدها در ایران مربوط به نسخه گلوبال هست.

بله , قطعا. مطمئن باشید که با انتخاب این مچ بند هوشمند شما با یکسری قابلیتها و امکاناتی مواجه خواهید شد که در سایر مچ بند ها یا وجود ندارد و یا به دقت این دستبند سلامتی نخواهد بود. چه در نسخه گلوبال و چه در نسخه چینی یا nfc.

ببینید ما در ایران زندگی می کنیم و حتی اگر این مدل را هم تهیه کنید برای ما ایرانیها کاربردی نخواهد داشت. این مدل فقط برای بازار چین مناسب هست. حتی کشورهای دیگر هم نسخه گلوبال به زبان انگلیسی را تهیه می کنند.

آیا خرید می‌بند 5 بهتر هست؟ برتری می‌بند 5 در مقابل می‌بند 4 شیائومی

بعد از فروش بسیار بالای می‌بند 4 شیائومی در بازارهای جهانی, شیائومی توانست با ارائه می‌بند 5 باز هم در بین رقبای سرسخت خود, فروش بسیار بالایی را در ماه‌های اول تجربه کند. تفاوت‌های کم اما بسیار مناسب نسبت به سری 4 در این مچ بند, می‌تواند شما را علاقه‌مند کند که بین می‌بند 4 و می‌بند 5, سری جدید شیائومی را انتخاب کنید. تفاوت قیمتی آن شاید برای کسانی که به قیمت حساس هستند کمی زیاد باشد, اما اگر مشکلی از بابت قیم ندارید ما به شما توصیه می‌کنیم که از سری جدید آن مخصوصاً نسخه گلوبال استفاده کنید.

این دستبند نسبت به ورژن قبل عملکردهای جالبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. می‌بند 5 شیائومی خصوصیت‌های جدیدی همانند: محاسبه استرس, تمرینات تنفسی, شاخص‌های PAI, ردیابی سالم بودن زنان و کنترل از راه دور را خواهد داشت. یک کدام از نکات شایان توجه شارژر مغناطیسی Xiaomi Mi Band 5 است. اینک یک سنسور SpO2 برای در دست گرفتن اکسیژن خون برای بهبود تجربه استفاده‌کننده بیشتر شده است. این سنسور به آن‌ها اجازه می‌دهد تا بفهمند مرحله استرس آنان فراوان است یا کم؟

بیشتر بخوانید: مقایسه می بند 5 با می بند 6 شیائومی

آیا امکانات این مچ بند شیائومی مناسب و دقیق هست؟

می‌بند 5 پر از امکانات بسیار زیاد که در مچ بندهای گران‌تر هم شاید پیدا نشود. مطمئناً با مقایسه امکانات این سری با نسخه‌های مشابه رقبای آن متوجه خواهید شد که می‌بند 5 توانسته به خوبی در این زمینه از آنها گوی سبقت را بگیرد. یک کدام از وسیع‌ترین تفاوت‌های این دو اندازه صفحه است. شیائومی Mi Band 5 به یک مانیتور OLED 1.2 اینچی مجهز است که از نمایشگر 0.95 اینچی Mi Band 4 بزرگ‌تر است. در می‌بند 5 تعداد شرایط‌های ورزشی به 11 وضعیت ارتقاء یافت.

امکانات بسیار زیاد این دستبند سلامتی محبوب

مهم‌ترین قابلیت‌های دستبند می‌بند ۵ را می‌توان به: حسگرهای فشار سنج، ضربان قلب، ژیروسکوپ سه محور، مادون قرمز ، میکروفون، شتاب سنج، دستیار صوتی، ویبره، کنترل دوربین و موزیک، امکان پیدا کردن موبایل، بی صدا کردن موبایل زیر گول آنلاک کردن لپ تاپ شیائومی، هشدارهای مربوط به شبکه‌های اجتماعی، تماس و پیام، تایمر و حالت بیدار باش، نمایش وضعیت آب و هوا و تشخیص پوشیدن ساعت اشاره کرد.

تفاوت‌های می‌بند 5 شیائومی در نسخه گلوبال و چینی (nfc)

1- هر چقدر که نسخه‌های گلوبال و چینی می‌بند ۵ شیائومی یک سری تفاوت‌هایی داشته باشند، اما از نظر طراحی هیچ‌گونه تفاوتی ندارند. مطمئن با خرید نسخه چینی می‌بند ۵ شما شاهد کار کردن با زبان چینی خواهید بود. در صورتی که در نسخه گلوبال آن و هنگام روشن کردن آن، شاهد زبان انگلیسی خواهید بود. اما هیچ گونه نگرانی بابت تغییر زبان چینی به زبان انگلیسی و زبان‌های دیگر نخواهید داشت.

2- تفاوت دیگر آن در نسخه چینی می‌باشد که به خاطر دارا بودن چندروزه میخوای nfc شما می‌توانید از دستیار صوتیان استفاده کنید. همانطور که یادتان هست در نسخه قبلی آن (می‌بند 4 گلوبال) نبود nfc, بسیار برای کاربران برن شیائومی اذیت کننده بود و هر کسی که شیائومی داشت فقط می‌توانست از برنامه می فیت استفاده کنید. شما نمی‌توانستید که از برنامه‌های گوگل پلی استفاده کنید. اما خبر خوب و ویژه در مورد می‌بند 5 و نسخه گلوبال, وجود nfc در این نسخه هست.

3- وجود nfc در این نسخه یاعث شده که شما می‌توانید از برنامه‌های خدمات پرداخت Google Pay به‌راحتی استفاده کنید. که با اضافه شدن این خدمات برای نسخه گلوبال می‌بند 5, شما می‌توانید گزینه‌های پرداخت بیشتری به نسبت برنامه می فیت داشته باشید.

4- یکی دیگر از قابلیتهای نسخه چینی دارا بودن ویژگی باز کردن قفل لپ تاب شیائومی با کمک برنامه Mi Blaz Unlock و دانلود آن از طریق مایکروسافت می‌باشد. البته مطمئنا در هر دو دستگاه لپ تاب و می‌بند 5 شیائومی, باید به اکانت شیائومی خود متصل شده باشید.

5- یکی دیگر از تفاوتهای ظاهری نه چندان مهم در مقایسه نسخه گلوبال و چینی آن, تفاوت دکمه home آنها می‌باشد که در نسخه چینی به صورت حروف O و در نسخه گلوبال آن به صورت حرف U برعکس هست. اگر در تصویر دقت کنید متوجه این تفاوت خواهید شد.

6- یکی دیگر از تفاوت‌ها در نسخه چینی که دارای NFC هست، داشتن امکانات و قابلیت‌های پیشرفته بیشتر نسبت به سایر مدل‌ها در راستای بهبود عملکرد در خانه‌های هوشمند است. این نسخه با خانه‌های هوشمند و وسایل هوشمند خانگی سازگاری بیشتری دارد و با کمک آن می‌توان بر روی محصولات خانگی هوشمند کنترل هم داشت. نکته مهم در مورد این ویژگی می بنده ۵ نسخه چینی، این هست که فقط با محصولات هوشمند و خانگی برند شیائومی قابلیت اتصال و کنترل را دارد.

7- این نسخه از می‌بند ۵ همانند نسخه گلوبال در ایران وجود دارد اما مهمترین مشکل استفاده از قابلیت‌های بیشتر نسخه چینی به نسبت نسخه گلوبال، نبود محصولات خانگی شیائومی و عدم استفاده از قابلیت nfc برای کارهایی مانند خدمات پرداخت GOOGLE PAY هست. همچنین دیگر مشکل استفاده از نسخه چینی این می‌باشد دستیار صوتی آن که فقط برای زبان چینی قابلیت کار کردن دارد و شما برای استفاده از قابلیت‌های این نسخه کار بسیار سختی را خواهید داشت ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که از نسخه گلوبال می‌بند 5 استفاده و برای خرید آن اقدام کنید. شاید در آینده‌ای نزدیک در سری‌های جدید شیائومی می‌بند ۶ استفاده از زبان‌های مختلف از جمله انگلیسی در نسخه چینی می‌بند ۵ باشیم.

8- قابلیت خواندن کارت‌ها و اسکن کد هامخصوص در متروها،اتوبوس‌ها و ورودی‌ها در شهرهای هوشمند از جمله امکانات پیشرفته نسخه چینی می‌باشد. می‌توان گفت که نسخه چینی می‌بند ۵ فقط برای کشور چین و شهرهای هوشمند و همچنین وجود بسیار زیاد محصولات شیائومی در آن کشور کاربرد زیادی دارد.

9- تفاوت دیگر در مقایسه نسخه چینی با گلوبال می‌بند 5 در قیمت آن می‌باشد. نسخه گلوبال می‌بند 5 دارای قیمت بالاتری هست, زیرا با وجود داشتن NFC شما می‌توانید از خدمات بیشتری (کمبود این ویژگی‌ها در نسخه 4) استفاده کنید. همچنین دارا بودن زبان انگلیسی در نسخه گلوبال برای بازار جهانی بسیار مناسب می‌باشد. اکثر کاربران مطمئناً می‌توانند با زبان انگلیسی بهتر از زبان چینی کار کنند. قیمت دستبند یا مچ بند می‌بند ۵ شیائومی در بازارهای جهانی از ۲۷ دلار شروع و تا ۳۳ دلار به فروش می‌رسد.

در این مطلب در مورد مقایسه و تفاوت نسخه چینی و گلوبال می بند 5 شیائومی صحبت کردیم و نکات بسیار مهمی را به طور خلاصه بیان کردیم. اگر شما هم تفاوت خاصی در مورد این 2 سری دارید , حتما در بخش کامنتها برای ما ارسال کنید تا در ادامه مقاله قرار دهیم.

4/5 – (1 امتیاز)


کمپانی شیائومی بعد از معرفی مچ‌بند می‌بند 3 توانست یک رقیب سرسخت برای رقبا آماده کند و آن مچ بند هوشمند می‌بند 4 بوده هست. اما این دستبند سلامتی دارای 2 نسخه گلوبال و چینی می‌باشد. ما می‌خواهیم به بررسی تفاوت نسخه‌های چینی و گلوبال مچ بند می‌بند4 شیائومی بپردازیم.

اگر در مورد خرید می بند 4 شک دارید پیشنهاد می کنم که حتما این مطلب را تا آخر بخوانید و از سوالاتی که کاربران در مورد این مچ بند پرسیده اند اطلاعات خوبی کسب کنید.

از لحاظ سخت‌افزاری شما هیچ‌گونه تفاوتی را نخواهید دید. بلکه در یکسری موارد جزئی شاید شما تغییرات و تفاوتی میان دو نسخه گلوبال و چینی می‌بند 4 شاهد باشید.

مدلهای می بند 4 گزینه های خوبی برای خرید هستند و از لحاظ ظاهری تفاوتی با هم ندارند. مهمترین تفاوت آنها بحث زبان و یکسری امکانات هست که در این مطلب به آن اشاره کرده ایم.

اگر قصد انتخاب بین این 2 گزینه را دارید , پیشنهاد می کنیم که نسخه گلوبال را تهیه کنید. دلایل آن در مطلب آورده شده است. اکثر خریداران در بازار ایران نسخه گلوبال را میخرند.

مهمترین امکاناتی که کاربران می توانند براحتی از ان استفاده کنند در هر 2 نسخه موجود هست. بجز نسخه چینی که دارای nfc هست و فقط در چین می توان از آن استفاده کرد.

همانطور که درجواب سوالا بالا بیان کردیم , استفاه از این نسخه با توجه به امکاناتی که در کشور چین وجود دارد و در کشور ما نیست, خرید آن توصیه نمی شود. پیشنهاد می کنیم که مطلب را مطالعه کنید تا دقیقا تفاتهای نسخه های مختلف مچبند می بند 4 را بدانید.


مشاهده قیمت و مشخصات خرید این محصول

سؤالات در مورد تفاوت نسخه گلوبال mi band 4

  • می‌بند نسخه گلوبال بخرم یا نسخه چینی؟
  • چه تفاوتی میان نسخه گلوبال و چینی می‌بند وجود دارد؟
  • آیا هر دو مدل ضد آب هستند یا نه؟
  • چطور هنگام خرید متوجه زبان پیش‌فرض آن شویم؟
  • کدام نسخه می‌بند 4 بهتر هست؟
  • آیا از زبان فارسی پشتیبانی می‌کنند؟
  • آیا تفاوت ظاهری بین این 2 مورد وجود دارد؟

ما در این مقاله به شما خواهیم گفت که نباید زیاد به این موارد حساس بشوید.

پیشنهاد ویژه: مقایسه و تفاوت نسخه چینی و گلوبال می بند 5 شیائومی

نکته مهم در این مورد این هست که اگر قصد دارید مچ بند را به موبایل خود اتصال دهید و موبایل شما زبانش انگلیسی باشد, شما می‌توانید مشاهده کنید که حتی زبان چینی آن هم بعد از اتصال به موبایل به زبان انگلیسی تغییر خواهد کرد و از این لحاظ مشکلی برای شما پیش نخواهد آمد.

فرق نسخه گلوبال با چین mi band 4

1- یکی از تفاوت‌های این دو نسخه در دفترچه آنها می‌باشد. از آنجایی که بازار نسخه انگلیسی برای شیائومی کمی متفاوت می‌باشد, سعی کرده که در دفترچه نسخه گلوبال کمی بیشتر برای کاربران مصرف‌کننده توضیح بدهد. همچنین در دفترچه انگلیسی سعی شده به 9 زبان معروف دنیا توضیح داده شود.

2- و مورد دیگر برای نسخه‌های چینی و گلوبال این هست که هیچ‌کدام از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کنند و باید برای فارسی کردن آن آموزش فارسی کردن می‌بند 4 را ببینید.

3- تفاوت دیگر می‌بند 4 نسخه چینی و گلوبال در زبان نوشتاری آنها روی مچ بند می‌باشد. در ورژن چینی شما شاهد زبان چینی و در نسخه گلوبال شما شاهد زبان انگلیسی خواهید بود.

4- همان‌طور که قبلاً گفتیم تفاوتی در این 2 مدل وجود ندارد و فقط در هنگام راه‌اندازی آن تفاوت زبان وجود دارد. البته در بسته‌بندی هم شیائومی برای این 2 نسخه کمی تفاوت قائل شده است.

5- دستیار هوشمند این مچ بند هوشمند شیائومی فقط برای نسخه چینی کار می‌کند و همچنین در مدل انگلیسی nfc وجود ندارد و در نسخه چینی به 2 صورت (با nfc و بدون nfc) وجود دارد. البته این ویژگی برای خود کشور چین قابلیت دارد و برای کشور ما حتی در صورت خرید نسخه گلوبال هم مشکلی ایجاد نمی‌شود.

خیلی از کاربران سؤال پرسیدن که آیا تفاوتی در نسخه چینی و گلوبال می‌بند برای ضد آب بودن و ضد گردوغبار بودن وجود دارد؟

باید بگویم که هر دو مدل دارای ویژگی ضد آب و مقاوم در برابر گردوغبار می‌باشند. یعنی گواهینامه ip68 و atm5 را دارا می‌باشند.

همچنین بعضی از دوستان در هنگام انتخاب می‌بند 4 می‌پرسند که چگونه متوجه بشویم که نسخه چینی هست یا گلوبال؟

در جواب باید گفت که در پست بسته‌بندی می‌بند شما باید به زبانی که برای راهنمایی و معرفی آن انتخاب‌شده دقت کنید.

زبان چینی که مشخص هست و زبان انگلیسی هم در پشت بسته بندی آن با زبان انگلیسی معرفی‌شده است.

یکی از دوستان سؤال پرسید آیا نسخه اسمارت با نسخه انگلیسی فرق دارد؟

در جواب این دوست هم باید بگوییم که نه هیچ‌گونه تفاوتی میان اسم این دو مورد وجود ندارد.

پیشنهاد ویژه: لیست گرانترین ساعت هوشمند شیائومی

تفاوت نسخه چینی و انگلسی می بند 4

ویژگی های مچ بند می بند 4

در اینجا کمی به ویژگی‌های می‌بند 4 خواهیم پرداخت تا اگر تا الان از ویژگی‌های آن اطلاع دقیق نداشتید بتوانید با دید بازتری برای خرید اقدام کنید.

  • دارای حالت‌های مختلف ورزش
  • هشدار و اعلان زنگ
  • کنترل وضعیت موزیک
  • تایمر و کرنومتر
  • یافتن گوشی از طریق مچ بند در صورت گم‌شدن
  • قطع و وصل کردن صدای موبایل با مچ بند
  • کم‌وزیاد شدن نور صفحه دستبند
  • گزارش مسافت طی شده
  • مشاهده میزان کالری مصرف‌شده
  • دارای ژیروسکوپ و شتاب سنج سه جهته
  • صفحه‌نمایش ضد خش و ضدضربه
  • قابلیت رمزگذاری مچ بند برای عدم دسترسی به اطلاعات
  • 77 تم و پس‌زمینه متفاوت
  • قابلیت ضد آب تا عمق ۵۰ متر و ضد گردوغبار
  • قابلیت شارژ فقط در 2 ساعت
  • اجازه رد و پاسخ برای تماس
  • میزان خواب‌سنگین و سبک در طول خواب
  • دارای کنترل‌کننده لحظه‌به‌لحظه ضربان قبل در طول خواب
  • نمایش اعلانات ازجمله پیامک، واتساپ، اینستاگرام و تلگرام و …
  • نمایش اطلاعات وضیعت بدنی
  • دارای موتور ۶ محوره
  • ۲۰ روز قابلیت نگهداری باتری
  • گیرنده ضربان قلب دقیق
  • نمایش وضعیت آب‌وهوا روی مچ بند
  • نمایشگر OLED بسیار باکیفیت
  • صفحه نمایش تمام لمسی و رنگی

یکسری ضعف هم دارد. مثلاً وقتی در حال رانندگی هستید مسافت را جزو مسافت طی شده می‌آورد. البته شاید این برای بعضی کاربران ضعف و برای بعضی دیگر جالب باشد.

یا اینکه همان‌طور که گفتیم از نسخه فارسی پشتیبانی نمی‌کنند و اینکه شما نمی‌توانید کاری کنید که نمایشگر آن همیشه روشن بماند.

خیلی از کاربران که نسخه چینی را خریده‌اند نمی‌توانند می‌بند 4 را پیر کنند. در این قسمت به شما خواهیم گفت که چگونه بتوانید این کار را انجام دهید.

  1. برنامه مای فیت را باید دانلود کنید.
  2. در این قدم باید یک حساب کاربری با برنامه مای فیت یا مرورگر خود انجام دهید.
  3. حالا به سراغ گوشی بروید و بلوتوثان را روشن کنید.
  4. در این لحظه گوشی را به دستبند نزدیک کنید و پیر (pair) کنید.
  5. حالا از طریق اپ مای فیت وارد بخش پروفایل شوید و گزینه band را انتخاب کنید.
  6. حالا فقط باید منتظر باشید تا موبایل شما با می‌بند 4 پیر pair شوید.

این هم از روش pair کردن موبایل با مچ بند هوشمند شما.

امیدوارم که مطلب ” تفاوت‌های نسخه گلوبال و چینی می‌بند 4 شیائومی ” را پسندیده باشید. اگر کسی از دوستان شما نیاز به این مطلب داشت و در خرید هر کدام دچار شک وتردید شدند, می‌توانید این مطلب را برای آنها از طریق شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.


مشاهده نظرات خریداران این محصول

Rate this post


بند استیل فلزی رولکسی مناسب
برای می بند 5 شیاومی

 

Xiaomi Mi Band 5 Milanese
Metal Stainless Steel Wrist Strap

 

مناسب برای مچ بند هوشمند شیاومی می بند 5


مشخصات فیزیکی بند استیل فلزی رولکسی مناسب برای میبند 5Xiaomi Mi Band 5   

بند فلزی ساعت هوشمند شیائومی می بند 5 از مواد اولیه مرغوب و با دوام تولید شده است و استیل به کار رفته در ساخت این بند از نوع ضد زنگ بوده و رنگ ثابت است؛ بنابراین در صورت استفاده در محیط‌های ورزشی آبی، دچار زنگ‌زدگی نمی‌شود و رنگ آن به مرور زمان دچار تغییر نخواهد شد. بند ساعت شیائومی Xiaomi Mi Band 5 استیل دارای قفل ضامن‌دار کلیپسی است که به آسانی باز و بسته می‌شود. این بند استیل شیائومی Mi Band 5 دارای قطعات قابل حذف است و موجب می‌شود این بند تقریبا برای هر سایز مچ دستی مناسب باشد؛ سایز این بند محدوده قابل تغییری دارد که با جدا کردن قطعات آن انجام می‌شود قابل ذکر است که این محصول مجهز به پین ضامن‌دار است و کاربران بدون نیاز به مهارت فنی خاصی می‌توانند بند ساعت را نصب کرده و یا جدا کنند.

ساعت‌های
هوشمند غیر از کاربرد فنی‌شان، مانند ساعت‌های معمولی جنبه مد و استایل نیز دارند.
از این رو کمپانی‌های تولیدکننده ساعت‌های هوشمند قابلیت نصب و جداسازی بند را در
محصولات خود تعبیه می‌کنند تا کاربران بتوانند متناسب با هر سلیقه و استایلی بند
مچ بند خود را تعویض کنند؛ از طرف دیگر، برندهای تولیدکننده لوازم جانبی نیز با
عرضه بند دستبند هوشمند در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع در تلاش هستند تا سلیقه بخش
بزرگی از کاربران را پوشش دهند؛ مچبند هوشمند جدید شیائومی نیز از این قابلیت
پشتیبانی می‌کند. کاربران می‌توانند با خرید بند ساعت شیائومی
Mi Band 5 استیل ، آن را با بند اصلی مچ بند
تعویض کرده و با استایل خود هماهنگ کنند. بندهای فلزی به علت طراحی خاص و کیفیت بالا
یکی از محصولات محبوب کاربران در بین گزینه‌های خرید لوازم جانبی
Mi Band 5 محسوب می‌شوند. خرید بند فلزی ساعت
شیائومی
Mi Band 5 مستلزم شناخت مشخصات فیزیکی و
ویژگی‌های این محصول و ارزش خرید آن در میان سایر بندهای موجود در بازار است تا
کاربران بتوانند با آگاهی کامل اکسسوری دلخواه خود را انتخاب نمایند. قیمت بند
استیل ساعت
Mi Band 5 اختلاف چندانی با سایر بندهای
استیل فلزی ندارد و تقریبا در بازه یکسانی قرار دارند
.

 

 

بند فلزی رولکسی ساعت شیائومی Mi Band 5 استیل 

بند فلزی ساعت شیائومی Mi Band 5 استیل