رایانه

ساعت هوشمند ۲۰۰ هزار تومانی + مقایسه و نظرات کاربران

به گزارش مشرق به نقل از جی پلاس؛ آنطور که رئیس‌جمهور توضیح داده این یارانه نوعی وام قرض الحسنه است که با کارمزد دو درصد پرداخت می‌شود. بنابراین نمی‌توان گفت که این یارانه بلاعوض است اما نکته‌ اصلی اینجاست که ابراهیم رئیسی گفته دولت به خانوارهایی که توان پرداخت ندارند کمک می‌کند.

  رییس جمهوری؛ در برنامه‌های اقتصادی خودش اعلام کرده یکی از برنامه‌هایش برای کمک به معیشت خانوار پرداخت یارانه جدید است.

زمان واریز یارانه ۲۰۰ هزار تومانی براساس اظهارات ابراهیم رئیسی آذر امسال است، یعنی حدود دو ماه دیگر. یارانه ۲۰۰ هزار تومانی وعده‌ای است که رئیس‌جمهور دولت سیزدهم داده و گفته که به پنج دهک اول پرداخت می‌شود.

به گفته او قرار است برای خانوارهای پنج دهک اول کارت اعتباری معیشت صادر شود. این کارت‌ها هر ماه به‌ازای هر نفر بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان شارژ می‌شوند. پنج دهک اول جمعیت کشور این یارانه را می‌گیرند، با این تفاوت که دهک‌های اول، دوم و سوم به ازای هر نفر ۲۰۰ هزار تومان و دهک‌های چهارم و پنجم به ازای هر نفر ۱۵۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

یارانه جدید نوعی وام قرض الحسنه است؟

آنطور که رئیس‌جمهور توضیح داده این یارانه نوعی وام قرض الحسنه است که با کارمزد دو درصد پرداخت می‌شود. بنابراین نمی‌توان گفت که این یارانه بلاعوض است اما نکته‌ اصلی اینجاست که ابراهیم رئیسی گفته دولت به خانوارهایی که توان پرداخت ندارند کمک می‌کند.

در این وعده رئیسی پیش‌بینی شده که به خانوارهایی که توانایی بازپرداخت اقساط را نداشته باشند یارانه بازپرداخت اقساط تعلق می‌گیرد. معمولا حمایت‌های دولتی به گروه‌هایی مثل افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و افراد با درآمد کم تعلق می‌گیرد. براساس برآوردها این پنج دهک شامل افرادی می‌شوند که هر دو یارانه نقدی و معیشتی را دریافت می‌کنند.

با واریز یارانه ۲۰۰ هزار تومانی از آذر  امسال، یارانه پنج دهک اول جامعه چندین برابر می‌شود. خانوارهایی که در سه دهک اول باشند با فرض یک خانواده پنج نفره، یارانه‌ای می‌گیرد به شرح زیر است.

یارانه نقدی: ۲۲۷ هزار تومان(زمان پرداخت ۱۰ آذر)

یارانه معیشتی بنزین: ۲۰۵ هزار تومان(زمان پرداخت ۲۰ آذر)

یارانه جدید: یک میلیون تومان (زمان پرداخت احتمالا آخر آذر)

اگر یک خانواده در دهک‌های چهارم و پنجم باشد، وضعیت یارانه‌هایی که از آذر دریافت می‌کنند به شرح زیر است:

یارانه نقدی: ۲۲۷ هزار تومان(زمان پرداخت ۱۰ آذر)

یارانه معیشتی بنزین: ۲۰۵ هزار تومان(زمان پرداخت ۲۰ آذر)

یارانه جدید: ۷۵۰ هزار تومان(زمان پرداخت احتمالا آخر آذر)


واریز یارانه در سال آینده ابهاماتی دارد. هم امکان افزایش یارانه‌ها وجود دارد و هم امکان ادغام دو یارانه نقدی و معیشتی بنزین.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش یارانه ۳ دهک اول درآمدی در سال ۱۴۰۱ خبر داده است.

عبدالملکی به دانشجو گفت: یارانه ۳ دهک اول درآمدی که تعداد آن‌ها بیشتر از  مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان‌ بهزیستی هستند، در سال جاری افزایش پیدا می‌کند.در سالی که گذشت دولت در ۱۲ ماه هر دو یارانه نقدی و معیشتی بنزین را پرداخت کرد. در سه مناسبت ماه رمضان، ۲۲ بهمن ماه و عید نوروز نیز از برخی خانوارها به صورت نقدی حمایت کرد.

به نظر می‌رسد پرداخت یارانه نقدی و معیشتی همانند دو سال گذشته در سال ۱۴۰۱ نیز ادامه یابد.

دولت در لایحه بودجه سال آینده بودجه یارانه‌های نقدی و معیشتی به صورت تفکیک شده نیاورده و در مجموع ۷۳ هزار میلیارد تومان منابع برای پرداخت یارانه‌های نقدی درنظر گرفته است.

البته این امکان وجود دارد که در ماه‌های بعدی واریز این دو یارانه به صورت ادغام شده انجام شود. چرا که دولت دستور به حذف حدود ۲۰ میلیون یارانه‌بگیر نقدی را داده است. اگر این تعداد حذف شوند، مشمولان یارانه بنزین و نقدی یکسان می‌شود و دولت می‌تواند دو یارانه را ادغام کند.

افزایش یارانه سه برابری برخی خانوارها

براساس مصوبه مجلس، فرزندان خانواده‌های دهک‌های اول تا چهارم دارای حداقل ۳ فرزند تحت تکفل که هیچکدام از والدین در دستگاه های مذکور ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه ایران شاغل نمی باشند، به میزان ۳ برابر یارانه مصوب سایرین دریافت نمایند.

یعنی گروهی از خانوارها با داشتن سه شرط یارانه فرزندانشان سه برابر می‌شود:

در چهار دهک اول قرار داشته باشد.

حداقل سه فرزند داشته باشند.

هیچ یک از والدین کارمند دولت نباشد

ابهام در واریز یارانه کالایی جدید

در سال پیش‌رو تکلیف واریز یارانه جدید به صورت دقیق مشخص نشده است، چرا که تغییر مبلغ یارانه‌ها به حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی بستگی دارد.

در میانه اسفند ماه ۱۹۴ نفر از نمایندگان مجلس به حذف ارز ترجیحی رای مثبت دادند. اما به صورت مشروط. در واقع دولت اجازه دارد این ارز را حذف کند. اما باید ما به ازای آن را به صورت بن خرید کالا الکترونیکی به خانوارها بدهد.

طبق دستور مجلس چنانچه دولت قصد دارد کالایی را از سبد ارز ترجیحی حذف نماید، باید قبلا ترتیبات قانونی جبران زیان رفاه مصرف کننده برای کالاهای اساسی را از طریق کالا برگ الکترونیکی و در امور پزشکی از طریق بیمه‌ها و یا از طرق جایگزین مطمئن انجام دهد.

در واقع دولت هم مجوز حذف ارز ترجیحی را دارد و هم ادامه آن را. برای حذف آن باید یارانه جدید پرداخت کند. البته تاکید مجلس روی بن الکترونیکی خرید کالاهای اساسی است. یعنی دولت به جای دلار ۴۲۰۰ تومانی کارت اعتباری خرید کالا از فروشگاه‌های مشخص یا کوپن پرداخت کند.

اما دولت تاکنون تصمیمی مبنی بر حذف دلار و پرداخت یارانه خرید کالا نگرفته است. بنابراین نمی‌توان روی پرداخت کوپن کالا در ماه‌های ابتدایی سال جاری حساب کرد.

از سوی دیگر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف شده که سه دهک از یارانه‌بگیران را شناسایی کنند.

واریز یارانه در سال آینده ابهاماتی دارد. هم امکان افزایش یارانه‌ها وجود دارد و هم امکان ادغام دو یارانه نقدی و معیشتی بنزین.

افزایش یارانه ۴۵ هزار تومانی امسال

آنطور که ایسنا گزارش داده، رحیم زارع، درباره میزان افزایش یارانه نقدی در سال آینده گفت: کمیسیون تلفیق وارد بخش هزینه‌ای هدفمندی یارانه‌ها نشده است، ولی افزایش یارانه‌های نقدی حتمی است.

وی درباره میزان افزایش یارانه افزود: هنوز مبلغ و میزان آن مشخص نیست اما صد در صد میزان از ۴۵ هزار تومان بیشتر خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ درباره زمان تشکیل کمیته مشترک مجلس و دولت برای بررسی حذف ارز ترجیحی گفت: طی چند روز آینده این جلسات تشکیل خواهد شد و احتمالا از مجلس، هیات رئیسه کمیسیون تلفیق و از دولت، رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد حضور خواهند داشت./ تجارت نیوز

حذف یارانه 1 میلیونی این افراد

پیش از این خبری در برخی کانال های خبری دست به دست شد که در آن ادعا شده بود رئیس سازمان هدفمندی یارانه ها در جلسه کمیسیون تلفیق گفته است که در کشور ۲۲ میلیون نفر هستند که درآمد بالای ۱۰۰ میلیون تومان در ماه دارند. خبری که جعفر قادری عضو کمیسیون تلفیق آن را تکذیب کرد.

دولت سیزدهم قصد دارد سال آینده با استفاده از اطلاعات بانکی افراد به شناسایی ثروتمندان با هدف حذف یارانه نقدی و دریافت مالیات بر پایه درآمد واقعی بپردازد.

«۲۲ میلیون نفر با گردش حساب سالانه بیش از یک میلیارد تومان در کشور شناسایی شدند و این ۲۲ میلیون نفر در اولویت سیاست های ۱۴۰۱ برای آزمون وسع هستند»، این بخشی از اظهاراتی است که مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه به نمایندگان مجلس گفت. جعفر قادری عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ در گفت و گو با «اکوایران» به حضور میرکاظمی در این کمیسیون اشاره کرد و با اشاره به بخشی از اظهارات رئیس سازمان برنامه و بودجه، گفت: دولت قصد دارد در سال ۱۴۰۱، از طریق آزمون وسع، به شناسایی پردرآمدها بپردازد تا از این طریق، بتواند سه دهک بالای درآمدی را از فهرست یارانه بگیران حذف کند.

پیش از این خبری در برخی کانال های خبری دست به دست شد که در آن ادعا شده بود رئیس سازمان هدفمندی یارانه ها در جلسه کمیسیون تلفیق گفته است که در کشور ۲۲ میلیون نفر هستند که درآمد بالای ۱۰۰ میلیون تومان در ماه دارند. خبری که جعفر قادری عضو کمیسیون تلفیق آن را تکذیب کرد.

قادری در گفت و گو با با بیان اینکه رئیس سازمان هدفمندی اظهار نظری اینچنین در کمیسیون تلفیق نداشت، گفت: در جلسه کمیسیون تلفیق در زمینه تبصره ۱۴ لایحه بودجه که به موضوع منابع و مصارف اجرای قانون هدفمندی یارانه ها می پردازد، مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه گزارشی ارائه کرد.

قادری به نقل از میرکاظمی گفت: «۲۲ میلیون نفر با گردش حساب سالانه بیش از یک میلیارد تومان در کشور شناسایی شدند و از آنجا که مشخص نیست این گردش حساب، درآمد این افراد بوده بنابراین ضروری است که برای شناسایی پردرآمدها، راستی آزمایی ازطریق آزمون وسع صورت گیرد.» به گفته این عضو کمیسیون تلفیق، احتمالا این ۲۲ میلیون نفر ازجمله افرادی هستند که برای آزمون وسع در اولویت قرار می گیرند.آزمون وسع بررسی رسمی وضع مالی یک فرد به منظور دریافت کمکهای دولتی است. دولت قصد دارد از طریق این آزمون به پالایش یارانه بگیران نقدی و معیشتی بپردازد.

بر اساس بند «ب» تبصره ۱۴ لایحه بودجه سال آینده «وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی» «موظف» است«با همکاری سازمان هدفمندسازی یارانه ها و با استفاده از پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان»، حداکثر ظرف ۳ ماه پس از ابلاغ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ ، «ضمن دهک بندی درآمدی کلیه خانوارهای یارانه بگیر از طریق شاخص های متقن و ثبتی قابل اتکاء» نسبت به «حذف یارانه نقدی و طرح معیشتی خانوارهای پر درآمد» اقدام کند.

این بند از تبصره ۱۴ لایحه بودجه ۱۴۰۱ در چهار بعد می تواند خلاصه شود؛ نخست وظیفه ای است که قرار است بر اساس قانون بودجه، وزارت رفاه با همکاری سازمان هدفمندی یارانه ها در زمینه تغییر در جمعیت دریافت کنندگان دو نوع از یارانه یعنی «یارانه نقدی» و «یارانه معیشتی» برعهده بگیرند.

بانک اطلاعات برای هر ایرانی

بعد دوم این بند از تبصره ۱۴، استفاده از «پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان» است؛‌ پایگاه اطلاعاتی که در بهمن ماه سال ۹۲ همزمان با ماه های آغازین فعالیت حسن روحانی در ردای ریاست جمهوری ایران، فعالیت خود را برای ایجاد شناسنامه رفاهی اقتصادی ایرانیان، آغاز کرد.این پایگاه اطلاعاتی برای آن ایجاد شد که حمایت دولت‌ها از افراد جامعه به بیراهه نرود و با شناسایی افراد متعلق به هر دهک درآمدی، حمایت‌های دولت نیز هدفمند و ساماندهی شود.از این رو تحلیل داده‌های اطلاعات «پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان» می توانست از ارکان تصمیم‌گیری مهم دولت باشد.

غربال دقیق یارانه بگیران

در بعد سوم بند «ب» تبصره ۱۴ لایحه بودجه سال آینده،‌ دولت صراحتا به «دهک بندی درآمدی کلیه خانوارهای یارانه بگیر از طریق شاخص های متقن و ثبتی قابل اتکاء« تاکید دارد و این ماموریتی است که بر عهده وزارت رفاه قرار داده است. به عبارتی دیگر، این بار دولت قصد دارد که از طریق آنچه «شاخص های متقن و ثبتی قابل اتکاء» می خواند، فهرست یارانه بگیران را غربال کند. اما این بند معمولا در لوایح بودجه سنواتی در سالهای گذشته هم وجود داشت اما هربار بی نتیجه ماند و پرداخت یارانه به همه یارانه بگیران در همه دهک های درآمدی، نشانه آشکار این ناکامی است.

با این حال اظهارات مسعود میرکاظمی در جمع اعضای کمیسیون تلفیق نشان می دهد که دولت به این غربالگری در فهرست یارانه بگیران اصرار دارد. بر اساس آنچه جعفر قادری به گفت، این غربالگری قرار است از طریق آزمون وسع صورت گیرد. البته آزمون وسع در سالهای گذشته و در جریان لوایح بودجه سنواتی پیش هیچگاه نتیجه بخش نشد پایگاه اطلاعات ایرانیان بر اساس برخی کمیت ها مانند

بُعد خانوار، جنسیت سرپرست خانوار، تعداد خودرو، مجموع ارزش خودرو، تعداد ملک اظهاری، تعداد سفرهای خارجی و شغل افراد اقدام به محاسبه وسع می کرد اما در کنار این اطلاعات یک داده کلیدی دیگر نیز مورد نیاز بود.دسترسی به حساب های بانکی افراد. داده ای که به دلیل مخالفت حسن روحانی تبدیل به یک گره در شناسایی افراد پر درآمد شد و اجازه نداد پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان بتواند به شناسایی دقیق مستحقان حمایت بپردازد.

همزمان با آغاز فعالیت این پایگاه اطلاعاتی در سال ۹۲، بسیاری از مسئولان تاکید داشتند که برای شناسایی دهک های پردرآمد و حذف آنان از سیاست های حمایتی دولت، بررسی حساب های بانکی و گردش مالی افراد ضروری است. اما این موضوع از آن سال با مخالفت رئیس جمهوری وقت همراه بود. حتی برخی نمایندگان مجلس و تعدادی از اقتصاددانان در نامه های جداگانه ای به حسن روحانی خواستار کنترل حساب‌های بانکی افراد ثروتمند شده و این کار را برای قطع یارانه ثروتمندان ضروری توصیف کرده بودند. اردیبهشت ماه سال ۹۳ ولی الله سیف رئیس کل وقت بانک مرکزی در گفت و گویی با ایسنا، در پاسخ به این خواسته نمایندگان، اعلام کرد که «حساب‌های بانکی شهروندان کنترل نخواهد شد». حسن روحانی هم همان سال و در جریان سفرش به استان کرمان در سخنانی تاکید کرده بود که «بررسی حسابهای بانکی، کار شایسته ای نیست». این رویکرد مقامات ارشد در دولت و شخص حسن روحانی سبب شد که موضوع بررسی گردش حساب بانکی افراد برای توزیع دقیق مبالغ مربوط به یارانه نقدی و معیشتی با شکست مواجه شود به نحوی که دولت همچنان نتوانسته پردرآمدها را از فهرست یارانه بگیران خط بزند.

پردرآمدها خط می خورند؟

حالا در لایحه بودجه ۱۴۰۱، دولت در تبصره ۱۴ به صراحت بر «حذف یارانه نقدی و طرح معیشتی خانوارهای پر درآمد» تاکید دارد. در واقع این موضوع چهارمین بعد از بند «ب» تبصره ۱۴ این لایحه است که می تواند مورد توجه قرار گیرد.

علاوه بر آنچه در این بند به صراحت بر حذف پردرآمدها و نحوه اجرایی شدن آن آمده، اظهارات مقامات دولت از جمله مسعود میرکاظمی در جمع نمایندگان هم بر اراده دولت برای اجرای این سیاست گواهی می دهد. با توجه به آنکه بسیاری از اقتصاددانان بررسی تراکنش های بانکی افراد را در این زمینه ضروری می دانند و تجربه بی توجهی به این امر در دولت قبل، غربالگری پردرآمدها از کم درآمدها را ناکام گذاشت، احتمالا دولت رئیسی قصد دارد برای موفقیت در توزیع عادلانه یارانه به کم درآمدها، بررسی اطلاعات بانکی و تراکنش مالی افراد را در قالب آزمون وسع پیگیری کند.

بر اساس اطلاعاتی که اکوایران به دست آورده، هم اکنون در پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان، مردم ایران بر مبنای ۵ متغیر، که بر پایه یک بازه زمانی ۴ ساله گرد آمده، در هزار گروه طبقه بندی شده اند. متغیرهای مورد بررسی به موجودی ابتدا و انتهای دوره مجموع واریزی ها و برداشت ها و سود بانکی ۵ متغیری هستند که از چهار سال قبل تحویل این پایگاه شد تا بر پایه آن وضعیت درآمد هر ایرانی دارای حساب بانکی مشخص شود و در این طبقه بندی هزار گانه قرار گیرد. این اتفاق راه برای دولت رئیسی تا حدودی راحت کرده است. اما دولت در سال بعد آزمون وسع را قصد دارد فقط برای یارانه اجرا کند ظاهرا هدف فراتر است.

یک تیر و دونشان

دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۱ برای پرداخت یارانه «نقدی» و «معیشتی» در سال آینده، ۷۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته است. هرچند این رقم قابل توجه است اما به نظر می رسد حذف بخشی از یارانه بگیران منابع زیادی برای دولتی که حداقل ۳۰۰ هزار میلیارد تومان کسری درآمدی دارد ایجاد نخواهد پس داستان چیست؟ یک منبع آگاه به اکو ایران می گوید دولت قصد دارد از این ابزار برای مالیات ستانی استفاده کند. با تکمیل اطلاعات بانکی افراد در پایگاه رفاهی ایرانیان، دولت قصد دارد با یک تیر دو نشان بزند. هدفی که در ظاهر بر آن تاکید میشود، توزیع عادلانه یارانه نقدی و معیشتی است اما مقصود اصلی دولت، شناسایی ثروتمندان برای دریافت دقیق مالیات است زیرا این کار می تواند درآمدهای مالیاتی دولت را افزایش دهد./منبع: دنیای اقتصاد

آخرین جزئیات از پرداخت یارانه نقدی جدید

وعده پرداخت یارانه چند صد هزار تومانی نه تنها در در دی‌ماه محقق نشد بلکه اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها نشان می‌دهد که این یارانه در ماه بهمن هم واریز نخواهد شد.

در تازه‌ترین اطلاعیه سازمان هدفمندی یارانه‌ها برای واریز یارانه معیشتی، خبری از پرداخت یارانه جدید که از مدت‌ها قبل وعده آن داده شده بود، نیست.

همزمان با ۱۰ فروردین ماه و به روال ماه‌های قبل یارانه معیشتی پرداخت خواهد شد. این یارانه از زمان افزایش قیمت بنزین در آبان ۱۳۹۸ در دستور کار دولت قرار دارد و مبلغ آن بسته به تعداد اعضای خانوار متفاوت است.

اما در چندماه اخیر بحث‌هایی در رابطه با افزایش مبلغ یارانه نقدی پرداختی مطرح شد که در اهم آن در اواخر آذرماه، محسن رضایی-معاون اقتصادی رییس جمهور- اعلام کرد که یارانه نقدی تا ۸۰۰ هزار تومان افزایش می‌یابد و در اوایل دی ماه پرداخت خواهد شد. به دنبال آن وزیر اقتصاد هم خبر پرداخت یارانه را رد نکرد ولی در مورد زمان آن اعلام دقیقی نداشت.

اعلامی که از سوی مسئولان در رابطه با پرداخت یارانه جدید انجام شد نشان داد که مبلغی بین ۹۰ تا ۱۲۶ هزار تومان برای یارانه بگیران معیشتی در نظر گرفته شده است که حدود ۶۰ میلیون نفر را در بر خواهد گرفت ولی در نهایت پرداختی در دی ماه صورت نگرفت.

بر این اساس اگر هم یارانه ۸۰۰ هزار تومانی مطرح باشد، قرار نیست به هر شخص این رقم پرداخت شود بلکه به همراه یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی، یارانه معیشتی و یارانه جدید مجموعه پرداختی خانوار می‌تواند تا ۸۰۰ هزار تومان افزایش یابد.



ساعت هوشمند ارزان

ساعت مچی هوشمند؛ یک نیاز جدید

مدت هاست وسیله ای کاملا کاربردی تحت عنوان ساعت هوشمند یا مچ بند هوشمند وارد بازار شده است و افراد زیادی از این ساعت‌ها استفاده می‌کنند به طوری که حتما در اطراف خودتان دوستان و آشنایان زیادی وجود دارند که از ساعت های هوشمند در مدل های مختلف استفاده می کنند. نکته اصلی در مورد این ساعت‌ها این است که به غیر از ویژگی‌های اصلی ساعت‌های مچی؛ ویژگی‌های دیگری را به کاربران خود ارائه می کنند که البته برخی از این ویژگی‌ها بسیار کاربردی هستند. بدون شک در آینده ای نزدیک با این قانون رو به رو خواهیم شد که:

هرکس که تلفن همراه هوشمند دارد، از ساعت هوشمند نیز استفاده می کند.

ساعت های هوشمند، نسبت به ساعت های مچی معمولی چه مزایایی دارند؟

اگر بخواهیم به صورت خلاصه به اصلی ترین مزایای این ساعت ها اشاره کنیم، 5 مورد زیر اصلی ترین موارد در نظر گرفته شده خواهند بود:

1- سینک شدن و اتصال به تلفن های همراه برای از دست ندادن تماس های دریافتی و نوتیفیکیشن های ارسال شده روی گوشی.

2- امکان استفاده از آن ها هم به شکل عقربه ای و هم به صورت دیجیتال (به کمک تم ها و قالب های آماده نصب شده روی ساعت هوشمند)

3- طراحی های زیبا و انتقال حس لاکچری بودن

4- امکان ارزیابی سلامتی به کمک مکانیسم های تعریف شده بر روی این ساعت ها (از جمله محاسبه میزان خواب، ضربان قلب، قدم شمار و …)

5- قابلیت نصب سیم کارت در برخی مدل ها که ساعت هوشمند شما را به یک تلفن همراه تبدیل می کند.

در ادامه مطلب با 5 ساعت هوشمند برتر سال 2020 آشنا خواهیم شد که هم قیمت پایینی داشته و هم از نظر کاربران ساعت های جذاب تری بوده اند. قیمت این ساعت ها در حال حاضر کمتر از 200 هزار تومان است و با توجه به امکاناتی که ارائه می دهند، شاید بیشترین صرفه اقتصادی را داشته باشند. اگر در مورد خرید بین این گزینه ها کمی مردد هستید، این مقایسه می تواند در تصمیم گیری نهایی تان تاثیر گذار باشد.

لطفا مطلب دیگه من توی ویرگول با عنوان 10 هدفون بی سیم و هندزفری بلوتوثی با بالاترین کیفیت صدا!! رو هم مطالعه کنید.

1- ساعت هوشمند جی-تب مدل W101 Hero

ساعت هوشمند جی تب مدل Hero W101
ساعت هوشمند جی تب مدل Hero W101

یک ساعت هوشمند شیک و جذاب که قابیت‌های جالبی دارد. اگر به دنبال ساعت هوشمند سیم کارت خور هستید، این مدل از ساعت های جی-تب پیشنهاد خوبی برای شما خواهد بود. به کمک دوربین ساعت جی-تب می‌توانید عکس برداری‌های مخفیانه انجام دهید و هم چنین صفحه نمایش به نسبت قابل قبولی در اختیار خواهید داشت که به کمک آن می‌توانید عکس‌های مختلف را مرور کنید. برخی دیگر از ویژگی‌های این ساعت عبارتند از:

بدنه مربعی شکل مشابه با سری 1 اپل واچ

صفحه نمایش لمسی و رنگی

بند سیلیکونی پین بند دار

سازگار با بلوتوث نسل 3

اعلان پیامک و نوتیفیکشن های شبکه های اجتماعی

مجهز به میکروفن و اسپیکر

حالا از شما دعوت می کنیم ویدیو جعبه گشایی (آنباکسینگ) این ساعت رو مشاهده کنید:

https://www.aparat.com/v/SUfmQ/%D8%B3%D8%A7%D8%B9%D8%AA_%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF_%D8%AC%DB%8C_%D8%AA%D8%A8_%D9%85%D8%AF%D9%84_W101_Hero

برای بررسی دقیق تر و خرید ساعت هوشمند جی-تب مدل W101 Hero ابتدا کد تخفیف زیر را کپی کرده:
DGGM
و سپس روی اینجا کلیک کنید. (خرید از دیجی‌کالا)
نکته بسیار مهم:
این کد تخفیف 25000 هزارتومانی تنها برای اولین خرید شما از سایت دیجی‌کالا است و باید مبلغ خریدتان بیشتر از 150000 تومان باشد.

2- ساعت هوشمند وی سریز مدل A1

ساعت هوشمند دوربین دار
ساعت هوشمند دوربین دار

این ساعت نیز از صفحه ای مربعی تشکیل شده و به نسبت سبک وزن و شیک است. اگر از GPS استفاده زیادی نمی‌کنید این ساعت هوشمند به کارتان خواهند آمد چرا که از قابلیت GPS پشتیبانی نمی‌کند. ساعت هوشمند وی سریز از سیم‌کارت پشتیبانی کرده و می‌توانید روی آن به صورت جداگانه سیم‌کارت نصب کنید. ضمن آن که قابلیت‌های زیر نیز برای آن وجود دارند:

پشتیبانی کارت حافظه تا 32 گیگابایت

دوربین 0.3 مگاپیکسلی

گام شمار

باتری 380 میلی‌آمپری

قابلیت نمایش تصاویر کارت حافظه

و اما میتونید ویدیو جعبه گشایی یا آنباکسینگ این ساعت هوشمند رو مشاهده کنید:

https://www.aparat.com/v/ZgmXJ/%D8%A2%D9%86%D8%A8%D8%A7%DA%A9%D8%B3%DB%8C%D9%86%DA%AF_%D8%B3%D8%A7%D8%B9%D8%AA_%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF_%D8%B3%D8%B1%DB%8C_A1

برای بررسی دقیق تر و خرید ساعت هوشمند وی سریز مدل A1 ابتدا کد تخفیف زیر را کپی کرده:
DGGM
و سپس روی اینجا کلیک کنید. (خرید از دیجی‌کالا)
نکته بسیار مهم:این کد تخفیف 25000 هزارتومانی تنها برای اولین خرید شما از سایت دیجی‌کالا است و باید مبلغ خریدتان بیشتر از 150000 تومان باشد.

3- ساعت هوشمند جی-تب مدل W101

خرید ساعت هوشمند جی-تب مدل w101
خرید ساعت هوشمند جی-تب مدل w101

اگر به جز قیمت ظاهر ساعت مچی هوشمند برایتان اهمیت دارد؛ این مدل از سری ساعت‌های هوشمند جی-تب را به شما پیشنهاد می‌کنیم. ساعت بسیاری شیکی که باز هم از سری های اپل واچ برای طراحی خود الگوبرداری کرده است. بند این ساعت سگکی بوده و بدنه کاملا فلزی دارد. مشخصات دیگر این ساعت عبارتند از:

قابلیت نصب سیم کارت

دارای سیستم عامل جاوا

دارای دوربین VGA

قبلیت برقراری تماس با سیم کارت مجزا و از طریق اتصال به گوشی همراه

پایش وضعیت خواب

اگر دوست دارید می توانید ویدیو جعبه گشایی (آنباکسینگ) این ساعت را هم مشاهده کنید:

https://www.aparat.com/v/7S9DC/%D8%A2%D9%86%D8%A8%D8%A7%DA%A9%D8%B3%DB%8C%D9%86%DA%AF_%D8%B3%D8%A7%D8%B9%D8%AA_%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF_w101

برای بررسی دقیق تر و خرید ساعت هوشمند جی-تب مدل W101 ابتدا کد تخفیف زیر را کپی کرده:
DGGM
و سپس روی اینجا کلیک کنید. (خرید از دیجی‌کالا)
نکته بسیار مهم:این کد تخفیف 25000 هزارتومانی تنها برای اولین خرید شما از سایت دیجی‌کالا است و باید مبلغ خریدتان بیشتر از 150000 تومان باشد.

4- ساعت هوشمند میدسان مدل Z60

بهترین ساعت هوشمند
بهترین ساعت هوشمند

به صورت کلی ساعت‌های هوشمند میدسان از قابلیت‌های جذابی برخوردار هستند اما این مدل از این ساعت‌ها، بسیار رسمی و شیک است. اگر به دنبال خرید ساعت هوشمند سیم کارت خور ارزان قیمت هستید، بد نیست میدسان مدل Z60 را به عنوان یک گزینه جدی در نظر بگیرید. ضمن آن که این ساعت ویژگی های جذاب دیگری نیز دارد مانند:

سازگاری با سیستم عامل IOS و اندرویدهای بالاتر از 4.3

پشتیبانی کارت حافظه تا 32 گیگابایت

پخش کابل شارژ Mini USB موسیقی (فایل‌های داخل کارت حافظه) و کنترل موسیقی تلفن هوشمند

امکان تغییر قالب منو

باتری 380 میلی آمپر ساعتی

ویدیو زیر نیز برای جعبه گشایی و آنباکسینگ این ساعت هوشمند قرار داده شده است:

https://www.aparat.com/v/Jy1X8/%D8%B3%D8%A7%D8%B9%D8%AA_%D9%85%DA%86%DB%8C_%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF_%D8%B3%DB%8C%D9%85_%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA_%D8%AE%D9%88%D8%B1_z60

برای بررسی دقیق تر و خرید ساعت هوشمند میدسان مدل Z60 ابتدا کد تخفیف زیر را کپی کرده:
DGGM
و سپس روی اینجا کلیک کنید. (خرید از دیجی‌کالا)
نکته بسیار مهم:این کد تخفیف 25000 هزارتومانی تنها برای اولین خرید شما از سایت دیجی‌کالا است و باید مبلغ خریدتان بیشتر از 150000 تومان باشد.

5- ساعت هوشمند مدل V9 Smart 2020

ساعت هوشمند مدل V9 Smart

ساعت هوشمند مدل V9 Smart 2020 به دلیل نوع طراحی و رنگ جذابش بسیار محبوب شده است. این ساعت از همان ساعت هایی است که با همین طراحی جذابش می تواند مکمل یک تیپ شیک باشد. پشتیبانی از نصب سیم‌کارت در این مدل ساعت به چشم می‌خورد. صفحه نمایش گرد و 1.22 اینچی نصب شده روی این ساعت، مشاهده تصاویر را ساده‌تر می‌کند. ضمن آن که ویژگی‌های دیگر این ساعت عبارتند از:

سیستم عامل اندروید

سازگار با گوشی‌های اندرویدی دارای اندروید نسخه‌ی 4.3 یا بالاتر

32 مگابایت حافظه داخلی

رنگ بندی زیبا و متنوع

قابلیت نمایش اعلان‌های مختلف پیامک، تماس، تمام شبکه ها‌ی اجتماعی

قابلیت مکالمه از طریق ارتباط با بلوتوث با گوشی

دوربین 0.3 مگا پیکسلی

ریموت دوربین گوشی

ویدیوی جعبه گشایی (آنباکسینگ) این ساعت را از طریق ویدیو زیر مشاهده کنید:

https://www.aparat.com/v/YNT9M/%D8%AC%D8%B9%D8%A8%D9%87_%DA%AF%D8%B4%D8%A7%DB%8C%DB%8C_%D8%B3%D8%A7%D8%B9%D8%AA_%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF_smart_life_v9_2020

برای بررسی دقیق تر و خرید ساعت هوشمند V9 Smart 2020 ابتدا کد تخفیف زیر را کپی کرده:
DGGM
و سپس روی اینجا کلیک کنید. (خرید از دیجی‌کالا)
نکته بسیار مهم:این کد تخفیف 25000 هزارتومانی تنها برای اولین خرید شما از سایت دیجی‌کالا است و باید مبلغ خریدتان بیشتر از 150000 تومان باشد.


برای شما مهم ترین قابلیت های یک مچ بند هوشمند چه قابلیتی می باشد؟ لطفا در کامنت های این مطلب قابلیت های مد نظرتان را ذکر نمایید.

همچنین می توانید برای تماشای مدل های بیشتر و انتخاب در بین گزینه های دیگر به این لینک مراجعه کنید.


اگر دوست دارید مقاله های جدیدتری از من مطالعه کنید، لطفا اکانت ویرگول آقای مطلب نویس را از طریق لینک زیر دنبال نمایید:

https://virgool.io/@mrmatlabnevis

مثل همیشه هم خوشحال میشم که اگه نظر، پیشنهاد و یا سوالی دارید از طریق جیمیل زیر باهام در ارتباط باشین:

[email protected]