ارز دیجیتال

معتبر ترین صرافی های ارز دیجیتال در ایران

وبسایت ارز تودی، در این مقاله قصد دارد تا بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی فعال در حوزه کریپتوکارنسی را معرفی کند، در ادامه به شما خواهیم گفت هر یک از این صرافی‌های ارز دیجیتال دارای چه معایب و مزایایی هستند تا بتوانید با دید بهتری پلتفرم مورد نظر خود را برای تبادلات مالی در دنیای ارزهای دیجیتال انتخاب کنید؛ بنابراین، در ابتدا لازم است با مفهوم صرافی آشنا شویم.

صرافی ارز دیجیتال چیست؟ (راهنما برای ایرانیان)

در نظر داشته باشید، صرافی ارز دیجیتال مکانی است که در آنجا افراد می‌توانند به صورت آنلاین، به خرید و فروش رمزارزهای مختلف بپردازند و درآمد حاصل از ترید ارزهای دیجیتال را به واحد پول رایج کشور خود مثل ریال و دلار تبدیل و به حساب بانکی شخصی وارد نمایند. این نکته را در نظر داشته باشید که فعالیت در حوزه ارزهای دیجیتال در کشور ما، ایران، هنوز به رسمیت شناخته نشده است و قوانین واضحی برای آن وجود ندارد.

صرافی‌های زیادی در سراسر دنیا وجود دارند که معروف‌ترین آنها صرافی Binance بوده و خدمات خود را به کاربران سراسر دنیا ارائه می‌دهد؛ اما از آنجایی که سیستم‌های مالی و بانکی کشور ما طوری تعبیه شده اند که ایرانیان به طور مستقیم امکان اتصال به سیستم های بانکی جهانی ندارد، بنابراین کاربران ایرانی برای تبدیل پول خود به ریال و تومان نمی‌توانند از صرافی‌های خارجی استفاده کنند و مجبور به استفاده از خدمات صراف‎ی‌های ارز دیجیتال ایرانی هستند تا از امکانات واسط آنها برای نقد کردن سرمایه خود استفاده کنند.

آشنایی با انواع صرافی ارز دیجیتال

لازم است بدانید که صرافی‌های رمز ارزی به دو دسته صرافی های متمرکز و غیرمتمرکز تقسیم می‌شوند؛ این ۲ مدل صرافی تفاوت های عمده‌ای باهم دارند. برای مثال؛ در صرافی های غیرمتمرکز افراد بعد از شارژ کردن حساب خود می‌توانند به راحتی اقدام به خرید ارز دیجیتال موردنظرشان کنند و تمام این فرآیند ها از طریق سیستم و به صورت اتوماتیک انجام می‌شود؛ اما در صرافی های متمرکز این طور نیست و مراحل خرید و فروش رمزارزها کمی طولای تر است و معمولا حساب کاربری افراد پس از شارژ شدن به طور مستقیم توسط نیروی انسانی کنترل شده و ارز دیجیتال مورد نظر افراد به صورت دستی و باز هم توسط نیروی انسانی خریداری می‌شود.

نکته مهمی که در این بخش لازم است بدانید این است که صرافی‌های ایرانی برای داشتن اجازه و کارکردن در فضای کشور، باید برای ثبت نام تمام کاربران خود احراز هویت دو مرحله‌ای انجام دهند، به علاوه همگی به صورت متمرکز کار کرده و نیروی انسانی در خرید و فروش ارزها نظارت دارد. به بیانی دیگر، پشت صرافی متمرکز، نهاد یا شرکتی وجود دارد که کنترل دارایی ها دست آن هاست؛‌ اما در صرافی های غیر متمرکز، صاحبان صرافی فقط حق نظارت بر دارایی‌ها را داشته و کنترلی روی آن ندارند. در ادامه ویدیو آموزش خرید ارز دیجیتال از صرافی ایرانی را مشاهده می‌کنید:

مقایسه صرافی های ارز دیجیتال ایرانی و خارجی

تا این قسمت از مقاله با مفهوم صرافی‌های ارز دیجیتال و انواع آن آشنا شدیم. در ادامه لیست معیارهایی که در مقایسه صرافی‌های ایرانی و خارجی باید به آن توجه کرد را معرفی می‌کنیم. البته در پاسخ به این سوال که صرافی ایرانی بهتر است یا خارجی؟ باید گفت، این موضوع تا حد زیادی به سلیقه شخصی افراد بستگی دارد.

برای برخی از افراد کار کردن با صرافی‌های ایرانی که به زبان فارسی نوشته شده ایده آل است و برای برخی دیگر کار کردن با صرافی‌های خارجی و برتر دنیا گزینه بهتری است. معیارهای لازم برای سنجش را در ادامه مشاهده می‌کنید:

  • زبان سایت صرافی
  • میزان کارمزد
  • حداقل مبلغ سفارش
  • قابلیت پیگیری و شکایت
  • پشتیبانی از پول ایرانی
  • قدمت و وضعیت سایت در موتورهای جستجو
  • کیفیت محتواهای تولیدی
  • نظرات کاربران در شبکه های اجتماعی

صرافی اوکی اکسچنج

اولین صرافی که در این مقاله به معرفی آن می‌پردازیم، صرافی اوکی اکسچنج می‌باشد، این صرافی نیز از قدیمی‌های فعال در حوزه رمزارزهاست که با نام آماتیس ثبت شده و از ۶ سال پیش تاکنون مشغول به فعالیت می‌باشد. در تاریخچه این صرافی، این طور نوشته شده که در ابتدا شرکت آماتیس با ۳ برنامه نویس علاقه مند شروع به کار در زمینه ارائه آیتم های بازی آنلاین و گیفت کارت‌ها و خدمات حواله ارزی کرده است و بعد از گذشت مدتی وارد دنیای کریپتوکارنسی و ارائه خدمات تبادل ارزهای دیجیتال به کاربران ایرانی شده است. این صرافی بیش از ۴۰۰ رمز ارز را برای خرید و فروش پشتیبانی می‌کند و نرخ کارمزد آن ۰.۳ درصد می‌باشد. داشتن رابطه کاربری خوب و بهره‌گیری از امکانات پیشرفته تریدینگ (بخش تریدر حرفه ای) از مزایای این صرافی ایرانی محسوب می‌شود.

صرافی اوکی اکسچنج

صرافی نوبیتکس

صرافی بعدی که قصد معرفی آن را داریم، صرافی نوبیتکس می‌باشد؛ نام نوبیتکس از ترکیب سه واژه نو به معنای جدید، بیت‌کوین و اکسچنج به معنای مبادله ساخته شده است. این صرافی فعالیت حرفه ای و رسمی خود را در سال ۱۳۹۶ آغاز نموده و تاکنون گزارش تخلفی از این صرافی ایرانی درج نشده و با جلب اعتماد کاربران همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد. ثبات عملکردی خیلی خوب و عدم قطعی های مداوم سایت باعث محبوبیت بسیار بالا نوبیتکس شده است. این صرافی با لیست کردن بیش از ۱۰ کوین محبوب توانسته امکان خرید و فروش رمزارزها را برای کاربران ایرانی فراهم کند؛ این مورد را هم در نظر داشته باشید که حداقل قیمت برای خرید رمزارزها در این صرافی ۳۰۰ تومان بود و در ابتدا کارمزد ۰.۲ را نیز در نظر گرفته شده است.

صرافی نوبیتکس

تنوع و تعداد کم رمزارزها در نوبیتکس و طولانی شدن مراحل اهراز هویت جزو مواردی است که استفاده از صرافی نوبیتکس را کمی دشوار می‌کند. کاربران این صرافی از طریق تماس تلفنی و چت آنلاین می‌توانند درخواست و سوالات خود را با کارشناسان این مجموعه مطرح نمایند؛ نوبیتکس با طراحی و ارائه اپلکیشینی با همین نام، خرید و فروش رمزارزها را برای کاربران خود بسیار راحت تر کرده است.

صرافی کریپتولند

صرافی کریپتولند یکی از قدیمی‌ترین صرافی‌های ایرانی است و طبق آمار و ارقام شرکت یکتا اکسیر سبز با نام تجاری کریپتولند از سال ۱۳۹۶ در زمینه بلاکچین و رمزارزها فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت پس از گذشت ۲ سال از فعالیت رسمی، بخش آموزش بلاکچین و ارزهای دیجیتال را نیز در آکادمی خود شروع کرد. این صرافی  به تازگی دچار مشکلاتی شده و مدیر این صرافی توسط سپاه به علت کلاهبرداری و ارائه ارز دیجیتال بی پشتوانه BRG دستگیر شده است! در حال حاضر این صرافی در دسترس کاربران برای خرید و فروش ارزها قرار ندارد.

صرافی کریپتولند

کارمزد صرافی کریپتولند برای معادلات ارز به ارز ۰.۱ در نظر گرفته شده و کاربران این صرافی در زمان فعالیت آن می‌توانستند سوالات خود را به صورت تیکت پشتیبانی و تماس تلفنی در ساعات کاری با کارشناسان این مجموعه مطرح نمایند، یکی از معایب صرافی کریپتولند این است که در ترید و نمایش نمودار معاملات فعالیتی ندارد.

صرافی رمزینکس

صرافی رمزینکس در شهر تهران واقع شده و امکان خرید و فروش حدود ۱۴ رمز ارز را برای کاربران خود فراهم آورده است؛ اما میزان کارمزدی از که برای کاربران در اوایل ثبت نام خود در نظر می‌گیرد، حدود ۰.۳ درصد است که رقم قابل تاملی است، از طرفی کمترین مبلغ سفارش گذاری در این صرافی هم ۱۰۰ هزار تومان است که نسبت به سایر صرافی های ایرانی مقدار کمتری می‌باشد. رمزینکس برای معاملات در بازار دلاری USDT، کارمزد صفر را در نظر گرفته است؛ این صرافی جزو آن دسته از صرافی هایی است که به افزایش آگاهی مخاطب اهمیت داده و در بخشی از سایت خود به ارائه جدیدترین و به روزترین مقالات آموزشی حوزه رمز ارزها پرداخته است.

صرافی رمزینکس

کاربران این صرافی می‌توانند از طریق شبکه‌های اجتماعی، ایمیل و تماس تلفنی با کارشناس رمزینکس ارتباط برقرار کنند، این صرافی نیز برای راحتی خرید و فروش و ترید اقدام به طراحی اپلیکیشن برای گوشی های همراه کرده که می‌توانید آنرا به طور مستقیم از وبسایت این مجموعه دانلود و استفاده کنید، محدودیت برداشت های ریالی و رابطه کاربری به نسبت ضعیف، از معایب این صرافی محسوب می‌شود.

صرافی والکس

صرافی والکس یکی دیگر از صرافی‌های ایرانی است که بیش از ۴۰ هزار کاربر داشته و توسط تیمی از فارغ التحصیلان دانشگاه تهران و دانشگاه شریف برنامه نویسی شده است. والکس همچنان نیز در حال توسعه، افزایش امکانات و بهینه سازی می‌باشد. امنیت بالای کیف پول های صرافی والکس و تولید محتوای کاربر پسند از دیگر مزایای این صرافی است. احراز هویت کاربران در صرافی والکس هم مانند سایر صرافی های ایرانی دو مرحله ای بوده و کاربران باید تصویر خود را به همراه کارت ملی برای این صرافی ارسال کنند تا حساب کاربری‌شان تایید شود. صرافی والکس امکان ترید کردن آنلاین و سفارش گذاشتن در قیمت‌هایی خارج از تعرفه را نیز برای کاربران خود فراهم کرده است.

صرافی والکس

والکس کمتر از ۱۰ ارز برای خرید و فروش دارد و کارمزد معاملات برای کاربران برنزی این صرافی و برای سرمایه کمتر از ۵۰ میلیون ۰.۴ درصد بوده و هر سطح کاربر و ارزش رمزارزهایش بیشتر باشد، میزان کارمزد والکس نیز به همان نسبت بالا می‌رود؛ به عبارتی می‌توان گفت که این صرافی جزو گران‌ترین صرافی‌های ایرانی است.

صرافی یوبیتکس

صرافی یوبیتکس برای خرید و فروش رمز ارزهای کمتر شناخته شده مناسب است. این صرافی نیز مانند کریپتولند نرخ کارمزد بسیار کمی را برای کاربران خود در نظر گفته که می‌توان گفت نقطه قوت این صرافی محسوب می‌شود. اما به علت کسر نشدن درصد کارمزد با توجه به حجم معاملات کاربر در روز و محدودیت واریز روزانه تا ۱۰۰ میلیون تومان، باعث شده که کاربران این صرافی محدود شوند.

صرافی یوبیتکس

این صرافی نیز در تهران واقع شده و کاربران می‌توانند از طریق تیکت و به صورت شبانه روزی با کارشناسان مجموعه یوبیتکس ارتباط برقرار کنند. یوبیتکس با داشتن ۴۰ ارز دیجیتال فعال و داشتن کارمزد حداکثری ۰.۲۵ خدمات خود را به کاربران ایرانی ارائه می‌دهد.

 صرافی ‏بیتستان

صرافی آنلاین بیتستان توسط شرکت ویرا ارتباط گستر امین ثبت شده و امکان معامله بیش از ۶۰ ارز را برای کاربرانش فراهم نموده است، این صرافی کارمزد ۱.۵ % الی ۳ برای معاملات خود در نظر گرفته که تا به این لحظه بالاترین نرخ کارمزد در بین صرافی‌های ایرانی را به خود اختصاص داده است؛ راه های ارتباطی این صرافی با کاربران خود از طریق تماس تلفنی و چت آنلاین می‌باشد.

 صرافی ‏بیتستان

 صرافی آریومکس

صرافی آریومکس یکی دیگر از صرافی‌های ایرانی است که اسم آن کمتر به گوش افراد خورده است و دلیل آن، این است که این صرافی بیشتر با هدف طراحی و ساخت نرم‌افزار و پلتفرم‌ برای معامله‌گران و ترید آنلاین برای کابران ایرانی در سال ۹۷ فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است. طبق گفته ها و خبرهای منتشر شده از این صرافی، ایده اصلی آریومکس، صرفا طراحی بستری ساده برای مبادله رمزارزها نیست، بلکه هدف اصلی ارائه پلتفرم معاملاتی جامعی است که تمامی نیازهای معامله‌ گران در حوزه رمزارزها را برآورده کند. به گونه ای که کاربران ایرانی بتوانند در یک بستر و بازار معاملاتی بومی و پیشرفته و بدون محدودیت‌ معاملات خود را انجام دهند.

 صرافی آریومکس

صرافی بیت پین

صرافی بیت پین، توسط جمعی از شرکت‌های معتبر و معروف، تیمی از خبرگان حوزه فناوری و مدیریت مالی و سرمایه گذاری حقوقی و حوزه‌ فناوری اطلاعات و ارتباطات، تشکیل شده است. امنیت این صرافی با استفاده از مجموعه ابزار‌های فنی و تکنیک‌هایی مانند COLD STORANGE و فرآیند احراز هویت آن بصورت دو عاملی به بهترین نحو انجام می‌شود. اپلیکیشن موبایل این صرافی در نسخه اندروید و iOS موجود است و هر کاربر بر اساس میزان فعالیت وی در سطوح مختلف کاربری تقسیم بندی کرده است که این سطوح کاربری در میزان کارمزد دریافتی در معاملات مختلف و سقف برداشت روزانه دارایی‌ها تاثیر گذار خواهد بود.

صرافی تترلند

یکی دیگر از پلتفرم‍‌های ایرانی، صرافی تترلند است که به طور اختصاصی خرید و فروش تتر را برای کاربران ایرانی فراهم کرده و افراد می‌توانند انقال سرمایه خود را به صورت استیبل کوین تتر و از طریق این صرافی با خیال راحت انجام دهند.

صرافی تترلند

صرافی تبدیل

مجموعه ایرانی دیگری که قصد معرفی آن را داریم، صرافی تبدیل می‌باشد. لازم است بدانید که این پلتفرم درواقع یک شرکت دانش بنیان ثبت شده با نام ثبتی “پیشگامان عصر نوین شریف” است که دارای کد مالیاتی است. هنگام کار با این صرافی و برای واریز و برداشت‌های ریالی، درگاه پرداخت اختصاصی (درگاه شاپرک) در دسترس کاربران قرار می‌گیرد و نکته آخر اینکه دفتر صرافی تبدیل در کارخانه نوآوری آزادی، محل استقرار شرکت‌ها و استارت آپ‌های دانش بنیان، واقع شده است. در نظر داشته باشید که برای استفاده از خدمات این پلتفرم، احراز هویت کاربران الزامی است. مدارک مورد نیاز برای این فرآیند عبارت اند از:

  • کارت ملی قدیمی
  • شناسنامه عکس‌دار طرح جدید
  • گواهینامه رانندگی معتبر
  • کارت پایان خدمت یا معافیت

صرافی کوین کده

مورد بعدی که برای معرفی در این لیست انتخاب کرده‌ایم؛ صرافی کوین کده است که در سال ۹۹ فعالیت خود را در زمینه خرید و فروش رمزارزها آغاز کرد، اطلاع دقیق درباره نحوه کارمزدهای این صرافی درج نشده، اما از ۱۹۰ کوین بازار کریپتوکارنسی برای خرید و فروش پشتیبانی می‌کند.

صرافی کوین کده

صرافی اکسیر

لازم است بدانید که صرافی اکسیر هم از صرافی‌های معتبر ایرانی است که توانسته اعتماد خیلی از سازمان‌ها و نهادهای دولتی را جلب کند. این صرافی قابلیت برداشت و انتقال رمزارز را ندارد که باعث ایجاد محدودیت‌هایی در کار با آن می‌شود؛ اما یکی از نکات جالب توجه این صرافی برای افراد تازه کار، این است که محیط آزمایشی دارد تا آنها بتوانند بدون اینکه نگران از دست رفتن سرمایه خود باشند، بدون احراز هویت و پرداخت پول، به صورت آزمایشی خرید و فروش کنند.

صرافی اکسیر

صرافی بیت برگ

صرافی بیت برگ از سال ۹۷ فعالیت خود را آغاز کرده و جزو گران‌ترین صرافی‌های فعال در بازار ایران است. البته این گرانی را فقط در خرید های این مجموعه می‌توان دید و برای فروش رمز ارزهای مختلف هیچ گونه کارمزدی از کاربران در بیت برگ دریافت نمی‌شود و حتی نیاز به احراز هویت کامل هم برای فروش وجود دارد.

صرافی ایرانیکارت

صرافی ایرانیکارت از قدیمی‌های فعال در زمینه نقد کردن درامد ارزی در ایران می‌باشد. با توجه به تحریماتی که برای ایران وجود دارد؛ بودن بستری همچون ایرانیکارت کمک حال خیلی از افراد است. این شرکت چند سالی است که وارد بازار کریپتوکارنسی شده و خرید و فروش ارزهای دیجیتال برتر بازار را نیز برای کاربران خود فراهم نموده است.

صرافی ایرانیکارت

صرافی آبان تتر

این صرافی ارز دیجیتال ایرانی هم در ابتدای فعالیت خود، به طور اختصاصی روی خرید و فروش رمز ارز تتر کار می‌کند و علت نام گذاری آبان تتر نیز همین موضوع می‌باشد؛ اما در حال حاضر فعالیت خود را گسترش داده و از تعداد دیگری رمز ارز برتر بازار علاوه بر تتر برای خرید و فروش کاربران در صرافی خود پشتیبانی می‌کند.

صرافی گرندکس

یکی دیگر از اکسچنج‌های ایرانی، صرافی گرندکس بوده که فعالیت خود را در سطح بین المللی در کشورهای ترکیه و امارات عربی و ایران پیش می‌برد؛ هسته اولیه گرندکس در سال ۲۰۰۵ تحت عنوان World Trade Group در کشور بلاروس تشکیل گردید، گرندکس از معدود صرافی‌هایی است که ۲۴ ساعته و بدون وقت قبلی از اعضا باشگاه مشتریان خود به صورت حضوری پذیرایی می‌کند.

صرافی ارزجو/ صرافی سرمایکس

ارزجو که به تازگی نام خود را به سرمایکس تغییر داده است، فعالیت خود را در سال ۹۶ آغاز کرده است و جالب است بدانید بنیان گذاران صرافی ارزجو یعنی احسان مطلبی و نادر عظیمی، برخلاف سایر صرافی‌های ایرانی هویت واقعی خود را بارها و بارها آشکار کرده اند، دلیل محبوبیت این صرافی بیشتر به علت ارائه خدمات کیف پول دیجیتال است.

صرافی ارزجو

صرافی پینگی

صرافی پینگی را می‌توان یکی از نوپاترین و جدید ترین صرافی‌های فعال در بازار دانست که به علت اول راه بودن خدمات منحصر به فرد و زیادی را به کاربران ارائه نمی‌دهد. مجموعه پینگی توسط یک تیم استارتاپی در شهر اصفهان شکل گرفته و فعالیت خود را ادامه می‌دهد.

صرافی نیک مارکت

صرافی نیک مارکت، یکی از صرافی‌های ایرانی است که متفاوت از سایرین عمل می‌کند. به زبان ساده تر می‌توان گفت کاربران این صرافی خرید و فروش رمزارزهای خود را با سایر کاربران فعال در این مارکت انجام می‌دهند و فروش رمزارزها به صرافی انجام نمی‌شود.

صرافی ارزینجا

ارزینجا از صرافی های بسیار خوب ایرانی است و هیچ کارمزدی در معاملات مختلف از کاربران خود دریافت نمی‌کند و همین موضوع باعث رشد سریع این مجموعه از زمان شروع فعالیت تا کنون می‌باشد. تنها مورد مهمی که در رابطه با ارزینجا لازم است بدانید سخت و طولانی بودن مراحل احراز هویت آن است که البته این سختی در مقایسه با خدمات خوب صرافی، کاملا ارزش دارد.

سوالات متدوال

سوالات متدوال

لیست صرافی های مجاز ارز دیجیتال بانک مرکزی چیست؟

ما در این لیست بهترین صرافی های ایرانی را معرفی کردیم تا با توجه به استانداردهای خود بتوانید مناسب ترین را انتخاب کنید.

کدام صرافی ایرانی بیشترین ارز دیجیتال را دارد؟

صرافی اوکی اکسچنج، بیشترین تعداد رمزارز را داشته و بیش از ۴۰۰ ارز دیجیتال را پشتیبانی می‌کند.


: اخبار و اطلاعیه ها

دینا » سرمایه گذاری » ارزهای دیجیتال » کدام صرافی های ارز دیجیتال خارجی با ایران کار می کنند

“;

myFunction();

}
else
{ alert(“اطلاعات را به درستی تکمیل نمایید”);
document.getElementById(“txtHint”).innerHTML=xmlhttp.responseText;
document.getElementById(“txtHint”).innerHTML=”;
document.getElementById(‘payam’).innerHTML=”
}
}
}

xmlhttp.open(“GET”,”https://www.heyvalaw.com/inc/comments.php?q=”+str+ “&name2=” +str2+ “&text2=” +str3+ “&idcc=” +str4+ “&hiddenrid=” +str5+ “&t1=” +str6,true);
xmlhttp.send();
}


: اخبار و اطلاعیه ها

دینا » سرمایه گذاری » ارزهای دیجیتال » لیست صرافی های آنلاین ارز دیجیتال

“;

myFunction();

}
else
{ alert(“اطلاعات را به درستی تکمیل نمایید”);
document.getElementById(“txtHint”).innerHTML=xmlhttp.responseText;
document.getElementById(“txtHint”).innerHTML=”;
document.getElementById(‘payam’).innerHTML=”
}
}
}

xmlhttp.open(“GET”,”https://www.heyvalaw.com/inc/comments.php?q=”+str+ “&name2=” +str2+ “&text2=” +str3+ “&idcc=” +str4+ “&hiddenrid=” +str5+ “&t1=” +str6,true);
xmlhttp.send();
}

دیدگاهتان را بنویسید