رایانه

اسمارت واچ ضد آب + مقایسه و نظرات کاربران

کدام یک از اپل واچ های سال 2020 واقعا ضدآب هستند؟ آیا اپل واچ های ضدآب اپل را می شناسید؟ برای پاسخ سوال خود به شما پیشنهاد می کنیم که به خواندن این مقاله ادامه دهید.

شرکت اپل نام تجاری ساعت های هوشمند خود را اپل واچ گذاشته که ما در اینجا به دنبال پاسخ سوالی هستیم که ذهن بسیاری از کاربران را به خود مشغول کرده است. باید در ابتدا صادقانه به شما بگوییم که تقریبا هیچ کالای دیجیتالی در بازار وجود ندارد که کاملا ضدآب باشد. پس به شرکت یا کمپانی که ادعای چنین چیزی را دارد باید شک کرد. اما این بدین معنی نیست که شما نمی توانید از این محصولات در هنگام دوش گرفتن، رفتن به استخر یا در محیط های مرطوب از آن استفاده کنید. در این مقاله از مجموعه مقالات فروشگاه هاکان موبایل به معرفی اپل واچ های ضدآب سال 2020 می پردازیم. پس با ما همراه باشید.

معرفی اپل واچ های ضدآب

شرکت اپل از برندهای محبوب دنیا می باشد که همیشه افراد خاصی از محصولات این شرکت استفاده می کنند. از این رو شرکت اپل نیز همیشه امکانات خاصی را برای کاربران و مصرف کنندگان خود به ارمغان می آورد. از جمله محصولات این شرکت، ساعت های هوشمند آن می باشد که هر کدام قابلیت خاصی را ارائه می دهند. یکی از قابلیت های بسیار مهمی که در هنگام خرید ساعت هوشمند اپل به آن توجه دارند، قابلیت ضدآب بودن آن ها است. از اپل واچ های ضد آب سال 2020 می توان به موارد زیر اشاره کرد:

اپل واچ سری 6

Apple Watch Series 6 یکی از جدیدترین ساعت های هوشمند شرکت اپل می باشد که دارای قابلیت های بی نظیری است که می توان به سنسور آنالیز سطح اکسیژن خون SPO2 که تنها در عرض 15 ثانیه سطح اکسیژن خون شما را اندازه گیری خواهد کرد اشاره نمود. صفحه نمایش همیشه روشن نیز از دیگر قابلیت های این اسمارت واچ بوده و با بدنه آلومینیومی خود آب تا عمق 50 متری را تحمل می کند.

Apple Watch SE

از ویژگی های خاصی که اسمارت واچ SE دارد ضدآب بودن و مقاومت در برابر آب تا عمق 50 متری بوده که به کاربر این اجازه را می دهد که در هنگام دوش گرفتن و پیاده روی در زیر باران به راحتی این ساعت هوشمند را بپوشد و همچنین برخی از ورزش های آبی را نیز با آن انجام دهد مانند شنا کردن در آب های با عمق کم و به مدت کوتاه را می توان با این اپل واچ انجام داد.

ساعت هوشمند Apple Watch 5

یکی از اپل واچ های ضدآب که باید در ابتدای لیست قرار بگیرد اپل واچ 5 می باشد. این ساعت دارای سیستم عامل Watch OS 6 است. صفحه نمایش 1.78 اینچی OLED با پردازنده Apple S5 بوده که از ویژگی های آن ضدآب بودن این اپل واچ است که تا عمق 50 متری زیر آب را تحمل خواهد کرد.

اپل واچ مدل Apple Watch 4

این اپل واچ دارای سیستم عامل ساعت Apple Watch 4 از نوع OS 5 که با IOS سازگاری دارد. صفحه نمایش با کیفیت بالا همراه با باتری قدرتمند که آن را متمایز کرده است. این ساعت یکی از بهترین اپل واچ های ضدآب بوده و تا عمق 50 می تواند آب را تحمل کند. طراحی زیبا و منحصر به فرد این دستگاه که در نگاه اول هر کاربری را به خود جلب می کند. بدنه این اسمارت واچ در برابر ضربه و شوک های ضعیف مقاوم بوده و نسبت به هم رده های خود از قیمت مناسبی برخوردار است.

اسمارت واچ Apple Watch 3

اگر به دنبال خرید یک اپل واچ با قیمت مناسب هستید و می خواهید ضدآب نیز باشد Apple Watch 3 بهترین گزینه برای انتخاب شما خواهد بود. سیستم عامل این اپل واچ نیز Watch OS 5 بوده که صفحه نمایش آن نیز 1.65 اینچ OLED می باشد. حافظه داخلی این دستگاه 16 گیگابایت به همراه باتری که تا دو روز کامل دستگاه شما را روشن نگه خواهد داشت و از فناوری وایرلس برای شارژ شدن بهره می برد.

اپل واچ مدل Apple Watch Series 2

یکی از انتخاب های هوشمندانه شما کاربران می تواند اسمارت واچ Apple Watch Series 2 باشد چرا که یکی از بهترین اپل واچ های ضدآب بوده که تا عمق 50 متری هیچ گونه صدمه ای به آن وارد نخواهد شد و به راحتی می توانید در زیر دوش آب یا باران و یا در هنگام شنا کردن از آن استفاده کنید. صفحه نمایش 1.53 اینچی سیستم عامل OS 5 با سخت افزار apple S2  از ویژگی های منحصر به فرد این ساعت می باشد.

اگر هر کدام از اپل واچ های ضدآب خیس شود چه کاری باید انجام داد؟

اگر از هرکدام از اپل واچ های ضدآب که در بالا به آن ها اشاره کردیم استفاده می کنید باید بدانید که زمانی که این گجت های هوشمند سنسورهایش آب را تشخیص دهند دستگاه هوشمند شما را از انجام هرکاری قفل خواهد کرد و صفحه نمایش آبی رنگ تاچ را به عنوان لمس تصادفی در نظر نخواهد گرفت. یعنی در هنگام شنا کردن قفل آب به صورت خودکار روشن می شود و تنها می توانید از پایین صفحه روی آماده به کار قرار بگیرید و آیکون کاهش آب را فعال نمایید.

این یک قابلیت بسیار مفید است اما باید در نظر داشته باشید که زمانی که بر روی صفحه نمایش ضربه می زنید باید روی آیکون چرخ دندانه شکل دیجیتال کلیک کرده که صداهایی را در آن خواهید شنید که مربوط به از بین بردن آب داخل دستگاه می باشد که شرکت اپل به طور کلی توصیه می کند که ساعت یا نوار را با پارچه ای نرم و خشک و بدون نم خشک نمایید تا آسیبی به اپل واچ شما وارد نشود.

مطالب پر طرفدار هاکان موبایل

بررسی سری گوشی آیفون 13 و معایب آن‌ها

آیا قصد خرید گوشی آیفون جدید را دارید؟ انتخاب شما خرید یک گوشی از سری آیفون 13 است؟ آیا با Read more

علت های disable شدن گوشی آیفون و راه های رفع آن

گوشی آیفون شما disable شده و نمی دانید دلیل آن چیست؟ آیا با روش های رفع disable شدن گوشی های Read more

آیا به مدت طولانی می توان اپل واچ های ضدآب را در هنگام شنا کردن در دست نگه داشت؟

یکی از ویژگی های ساعت های هوشمند اپل واچ ضدآب بودن آن است و با هزینه ایی که برای این گجت می کنید چنین خواسته ایی دور از انتظار نیست. بیشتر اپل واچ های ضدآب به فناوری IPX7 مجهز شده اند که برای لوازم دیجیتالی نه چندان بزرگ تعبیه شده که می توان ساعت را در مدت زمان مشخصی با ارتفاع مشخص در زیر آب نگه داشت.

این مدت زمان برای اپل واچ در حدود 30 دقیقه بوده و تا ارتفاع یک متری پاسخگو خواهد بود پس بدون شک این دستگاه ها قادر خواهند بود که باران، دوش گرفتن و شستن دست ها را به آسانی تحمل کنند. توصیه ما به شما این است که تا حد امکان از شنا کردن زیاد در آب و فرو کردن این اپل واچ ها در آب خودداری کنید که استفاده مداوم از این نوع حرکات باعث می شود به سخت افزار دستگاه صدمه وارد شود.

جمع بندی

در این مقاله شما را با اپل واچ های ضدآب و برخی دیگر از قابلیت های آن ها آشنا ساختیم. برای خرید هر کدام از این اپل واچ ها با مناسب ترین قیمت می توانید از طریق فروشگاه اینترنتی هاکان موبایل اقدام کنید و یک خرید ارزان و مطمئن را تجربه نمایید.


ساعت هوشمند «گلکسی واچ اکتیو» (Galaxy Watch Active)، یکی از جدیدترین محصولات شرکت سامسونگ در سال ۲۰۱۹ است که توانسته با قیمت خوب خود، نگاه کاربران زیادی را به خود معطوف کند. در همین راستا، قصد داریم با تکیه بر بازخورد‌های کاربران، ۴ تا از بهترین ویژگی‌های گلکسی واچ اکتیو را که بیشترین تأثیر را در انتخاب آن داشتند بررسی کنیم.

توجه داشته باشید که نکات مثبت ذکر شده، با توجه به بازخورد کاربران این ساعت هوشمند به ثبت رسیده و کاربران در استفاده‌ی عادی و روزمره‌، متوجه‌ آن‌ها خواهند بود.

قیمت مناسب

این روزها خرید ساعت هوشمندی که در کنار کیفیت و کارایی قابل قبول خود، قیمت بسیار معقولی نیز داشته باشد کار بسیار سختی است! مخصوصا اینکه بخواهیم ساعتی را انتخاب کنیم که نام شرکت معتبری را یدک می‌کشد. خوشبختانه در سال ۲۰۱۹، سامسونگ این امر را محقق ساخت و با معرفی گلکسی واچ اکتیو، بسیاری از کاربران را به خرید این ساعت هوشمند زیبا و خوش ساخت ترغیب کرد. گلکسی واچ اکتیو در محدوده‌ی قیمتی ۲ تا ۳ میلیون تومان قرار دارد اما تمام امکانات و قابلیت‌های یک ساعت هوشمند گران قیمت را در خود جای داده و به خوبی می‌تواند نیازهای عادی و روزمره‌ی کاربران را مرتفع سازد.

کوچک و سبک

وزن گلکسی واچ اکتیو

شاید طراحی کوچک این ساعت برای آن دسته از افرادی که دست‌های بزرگی دارند مناسب نباشد، اما اندازه‌ی کوچک این ساعت نه تنها آن را بسیار ظریف و زیبا جلوه می‌دهد، بلکه وزن آن را نیز تا حد چشمگیری پایین آورده (۲۵ گرم) و کاربر در هنگام در دست داشتن این ساعت به هیچ عنوان احساس خستگی نخواهد کرد. بنابراین اگر دست‌های کوچکی دارید یا با سایز کوچک این ساعت مشکلی ندارید، قطعا مجذوب زیبایی و ظرافت گلکسی واچ اکتیو خواهید شد

عمر باتری خوب

باتری گلکسی واچ اکتیو

باتری گلکسی واچ اکتیو، به یک موضوع مورد بحث در بین کاربران تبدیل شده است. عده‌ای مدت زمان شارژدهی آن را مناسب و عده‌ای نیز به شدت آن را مورد انتقاد قرار می‌دهند. انتظار می‌رفت سامسونگ در طراحی ساعت کوچک خود، از باتری با ظرفیت بیشتری استفاده کند (ظرفیت باتری ۲۳۰ میلی آمپر ساعت است) اما خوشبختانه این ساعت در مقایسه با رقبا به هیچ عنوان شما را نا امید نخواهد کرد. باتری این ساعت بسته به نوع استفاده قادر است نهایتا تا دو روز شارژ نگه دارد. در استفاده‌ی معمولی و روزمره نیز نهایتا تا یک روز می‌توان روی باتری گلکسی واچ اکتیو حساب باز کرد که برای یک ساعت هوشمند در محدوده‌ی قیمتی ۲.۶۰۰.۰۰۰ تومان، مدت زمان خوبی است.

ضد آب بودن

ضدآب بودن گلکسی واچ اکتیو

یکی از بهترین ویژگی‌های گلکسی واچ اکتیو ضد آب بودن آن است. برای ساعتی با این محدوده‌ی قیمتی، بهره‌مندی از ویژگی‌هایی همانند این می‌تواند نقطه قوت بزرگی باشد. زیرا هنگامی که میزان فعالیت ورزشی به اوج خود می‌رسد، بدن به میزان زیادی عرق می‌کند و به همراه داشتن ساعتی که بتواند در مقابل رطوبت مقاومت خوبی از خود نشان دهد بسیار ضروری است. البته مقاومت گلکسی واچ اکتیو در برابر رطوبت تنها به این محدود نمی‌شود و این ساعت قادر است تا عمق ۵۰ متری در برابر نفوذ آب نیز مقاومت کند.

جمع‌بندی

به طور کلی گلکسی واچ اکتیو، یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند موجود در بازار است که در کنار قیمت معقول، امکانات بسیار خوبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. باتری با شارژدهی مناسب، طراحی زیبا و جذاب، وزن کم، عملکرد رضایت‌بخش و قیمت مناسب، عواملی هستند که ارزش خرید این ساعت را نسبت به سایر رقبا بالا برده و آن را به بهترین گزینه‌ی موجود در محدوده‌ی قیمتی ۲ تا ۳ میلیون تومان تبدیل می‌کند.

با این تفاسیر، پیشنهاد می‌شود قبل از خرید این ساعت هوشمند، به مقاله‌ «۳ دلیلی که می‌تواند شما را از خرید گلکسی واچ اکتیو منصرف کند»، رجوع کرده و آن را با دقت مطالعه کنید.