رایانه

گرانترین ساعت دنیا + مقایسه و نظرات کاربران

یک ساعت مچی برند ” پاتک فلیپ” رکورد گران قیمت ترین ساعت مچی عرضه شده را شکست.

به گزارش ایسنا به نقل از فوربس، حراجی ژنو میزبان یک رویداد فوق العاده در حوزه دارایی‌های لوکس بود و یک ساعت مچی منحصر به فرد تولید شده توسط برند پاتک فلیپ به قیمت ۳۱ میلیون فرانک سوئیس ( حدود ۳۱ میلیون دلار آمریکا) فروخته شد تا رکورد خرید گران ترین ساعت مچی در جهان شکسته شود. پیش تر این رکورد در سوئیس متعلق به یک ساعت برند ” رولکس” بود که به قیمت ۱۷.۷ میلیون دلار در حراجی سال ۲۰۱۷ فروخته شده بود. در سطح جهان نیز رکورد قبلی متعلق به یک ساعت دیگر از برند فلیپ پاتک بود که در سال ۲۰۱۴ در حراجی ” سوثبی” فروخته شده بود که این ساعت رکورد خرید را هم در سطح سوئیس و هم در سطح جهان شکست.

از این ساعت تنها یک نمونه تولید شده و بدنه آن از فولاد ضد زنگ است. زنگ های هشدار کوچک و بزرگ، تقویم چهار رقمی و نشانگر منطقه زمانی ثانویه از دیگر امکانات این ساعت است. این ساعت که به مناسبت ۱۷۵ سالگرد تاسیس این برند رونمایی شد پیچیده ترین مکانیزم ساعت مچی تولید شده توسط پاتک فلیپ را دارا است.

عواید حاصل از فروش این ساعت فوق لوکس قرار است به صورت کامل به بیماران مبتلا به دیستروفی عضلانی دوشن اهدا گردد. این بیماری که عموما کودکان را مبتلا می سازد باعث تحلیل قدرت بافت‌های ماهیچه ای آنان می شود تا جایی که معمولا بیماران تا ۱۲ سالگی مجبور به استفاده از ویلچر می شوند.

برند فلیپ پاتک در سال ۱۸۳۹ در شهر ژنو سوئیس تاسیس شد و یک از قدیمی‌ترین سازندگان ساعت های لوکس در سطح جهان محسوب می‌شود. این برند حدود ۴۰۰ نمایندگی در سراسر جهان دارد اما به طور ویژه در سوئیس و غرب اروپا، امریکای شمالی و شرق آسیا فعالیت دارد.

انتهای پیام


ساعت یکی از محبوب‌ترین اکسسوری‌های مردانه و زنانه است، در عین حال همیشه این سؤال وجود دارد که ساعت های لوکس و گران‌قیمت برندهای معتبر دنیا چه ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با گران‌ترین ساعت‌های مچی و جیبی برندهای بزرگ ساعت‌سازی و ویژگی‌های شگفت‌انگیز آنها آشنا کنیم.

۱. ساعت مچی Graff Diamonds Hallucination؛ یک تکه جواهر

یکه تکه جواهر؛ این بهترین توصیف برای ساعت مچی زنانه «Graff Diamonds Hallucination» است که با قیمت ۵۵ میلیون دلار به‌عنوان گران‌قیمت‌ترین ساعت مچی دنیا شناخته می‌شود. این ساعت مچی اشرافی از ۱۱۰ قیراط الماس رنگی که روی بدنه‌ای از طلای سفید سوار شده‌اند تشکیل شده است و محصول برند لوکس طلا، جواهر و ساعت‌سازی انگلیسی «Graff» است.

۲. ساعت جیبی Graff Diamonds The Fascination؛ لوکس و شگفت‌انگیز

دومین ساعت مچی گران‌قیمت دنیا نیز ساعت زنانه‌ی الماس‌نشان و اشرافی از برند لوکس «Graff» است. ساعت مچی «Graff Diamonds The Fascination» از ۱۳۵ قیراط الماس سفید و یک الماس ۳۹ قیراطی که به‌شکل اشک تراش خورده است و نقش صفحه‌ی ساعت را بازی می‌کند ساخته شده است. قیمت این ساعت شگفت‌انگیز و لوکس ۴۰ میلیون دلار است.

بد نیست بدانید که برند انگلیسی «گراف» به‌خاطر کیفیت منحصر‌به‌فرد جواهرات و ساعت‌هایش و استفاده از سنگ‌های گران‌قیمت و نفیس، نامی محبوب در سرتاسر دنیاست. این برند جهانی معتبر، مالک درشت‌ترین الماس‌های دنیاست و البته صاحب شرکت همواره در حال تلاش برای به‌دست آوردن الماس‌های بزرگ‌تر به درخواست مشتریانش در سراسر دنیاست.

۳. ساعت جیبی Breguet Marie-Antoinette Grande Complication Pocket Watch؛ تاریخ اشرافیت

این ساعت با قیمت ۳۰ میلیون دلار، سومین ساعت مچی زنانه‌ی گران‌قیمت در میان گران‌ترین ساعت‌های مچی و جیبی دنیاست. این ساعت جیبی اشرافی محصول کمپانی ساعت‌سازی سوئیسی لوکس «Breguet» است که به نام ملکه‌ی فرانسه، ماری آنتوانت که از مشتریان پر‌و‌پاقرص این برند اشرافی بود ساخته شد.

کار ساخت این ساعت در سال ۱۷۸۲ توسط آبراهام لوئیس بریژیت آغاز شد و ۴ سال بعد از مرگ او در سال ۱۸۲۷ توسط پسرش به پایان رسید. ماری آنتوانت هرگز این ساعت را ندید، چرا که ۳۴ سال بعد از قتل او، کار ساخت ساعت تمام شد. این ساعت در اواخر دهه‌ی ۱۹۰۰ دزدیده شده بود که در سال ۲۰۰۷ پیدا شد. در سال ۲۰۱۴ قیمت این ساعت حداقل ۳۰ میلیون دلار تخمین زده شد و درحال‌حاضر در موزه‌ی «L.A.Mayer» نگهداری می‌شود.

۴. ساعت مچی Chopard ۲۱۰Karat؛ یک شاهکار هنری رؤیایی

نام برند سوئیسی گران‌قیمت «شوپارد» به‌خاطر جواهرات و ساعت‌های رنگارنگ و شادش در تمام دنیا مشهور است. برندی که صاحبانش بر این باورند که برای تولید و ساخت مجموعه‌ای نفیس فقط باید از بهترین و با کیفیت‌ترین مواد و المان‌ها استفاده کرد. اما گران‌ترین ساعت مچی دنیا یک شاهکار هنری رؤیایی و گران‌قیمت است.

«Chopard۲۱۰Karat» محصول لوکس این برند مشهور با ۲۱۰ الماس رنگی تزیین شده است که به «الماس‌های شاد» مشهورند، به‌طوری‌ که در نگاه اول بیشتر شبیه به دستبندی رنگارنگ و شاد زنانه است تا ساعت مچی! و البته صفحه‌ی ساعت، زیر انبوهی از الماس‌های رنگی و چشم‌نواز چندان به چشم نمی‌آید.

به همین خاطر شاید بهتر باشد که به این ساعت مچی به‌ چشم دستبندی جواهرنشان نگاه کرد تا ساعتی برای نشان دادن زمان. قیمت این ساعت مچی لوکس ۲۶ میلیون دلار است که آن را تبدیل به ساعتی منحصر‌به‌فرد در مجموعه‌ی گران‌ترین ساعت‌های مچی و جیبی دنیا کرده است.

۵. ساعت جیبی Patek Philippe Super Complication؛ کلاسیک و اشرافی

یک ساعت جیبی شکیل با همان ظاهر کلاسیک ساعت‌های جیبی قدیمی و با قیمت عجیب‌وغریب یازده میلیون دلار. این ساعت طلای جیبی ۱۷ قیراطی در سال ۱۹۳۳ توسط کمپانی مشهور ساعت سوئیسی «پتک فیلیپه» برای یک بانکدار ثروتمند به نام «هنری گیوز» ساخته شد و طراحی و ساخت آن پنج سال به‌طول انجامید.

بد نیست بدانید که شرکت سوئیسی «پتک فیلیپه»، که در سال ۱۸۵۲ در ژنو سوئیس تأسیس شد، یکی از برجسته‌ترین شرکت‌های ساعت‌سازی جهان و تولیدکننده‌ی ساعت‌های مچی و جیبی لوکس و اشرافی است.

این شرکت به دلیل ساخت ساعت‌های مچی بسیار گران‌قیمت، اشرافی و پیچیده برای افراد سرشناسی چون «پاپ پیوس نهم»، «ملکه ویکتوریا» و «همسرش پرنس آلبرت» لقب «امپراطور ساعت مچی دنیا» را از آن خود کرده است. کمپانی «پتک فیلیپه» به‌خاطر طراحی و ساخت ساعت‌های اشرافی که تمام قطعات موتور و بدنه‌‌ی آنها تولید همین شرکت است، برند محبوب مشهورترین کلکسیونرهای ساعت دنیاست. ساعت جیبی «Patek Philippe Super Complication» به دلیل عملکرد خاصی که برای هر ساعت از شبانه‌روز دارد، در نوع خود پیچیده‌ترین ساعت جهان از نظر عملکرد است.

ساعت جیبی «Patek Philippe Super Complication» گران‌ترین ساعت در مجموعه‌ی گران‌ترین ساعت‌های مچی و جیبی دنیاست که تا به حال در مزایده به فروش رسیده است. بد نیست بدانید که کمپانی «پتک فیلیپه» برای طراحی این ساعت‌های لوکس و پیچیده آزادی عمل بسیاری به طراحان خود می‌دهد و شاید به همین دلیل است که این شرکت علی‌رغم شهرتش در تولید ساعت‌های مچی‌ و جیبی، سالانه ۴۵ هزار ساعت بی‌نظیر و منحصر‌به‌فرد را طراحی و تولید می‌کند. رنگ موردعلاقه‌ی طراحان ساعت مچی و جیبی «پتک فیلیپه» سفید، زرد و طلایی است.

۶. ساعت مچی Jacob & Co. Billionaire Watch؛ ساعت میلیاردرها

شاید اگر بدانید که فقط یک نمونه از این ساعت مچی ساخته شده است، قیمت ۱۸ میلیون دلاری آن توجیه منطقی پیدا کند. البته دلیل قیمت سرسام‌آور این ساعت اشرافی ۲۳۹ قطعه الماس‌ درخشانی است که در سر‌تا‌سر ساعت کار شده‌‌اند.

کمپانی«Jacob & Co» در ساعت مچی «Billionaire» که درحقیقت دستبندی پر از الماس‌های درشت است، از موتور اختصاصی خودش یعنی «Caliber JCAM۰۹» استفاده کرده است. یک موتور مکانیکی کوکی با ظاهر اسکلتون (قلب باز) است که در رده‌ی ساعت‌های توربیون قرار می‌گیرد و متشکل از ۱۶۷ قطعه است.

قاب ساعت هم که این موتور اتوماتیک توربیون را در خود جای داده است، از طلای سفید ۱۸ عیار ساخته شده است و عقربه‌های نشانگر دقیقه و ساعت هم با وجود آبکاری آبی رنگ از خوانایی بسیار خوب و قابل‌قبولی برخوردارند. هرچند که موتور این ساعت مچی الماس‌نشان از معماری و ظاهر جذابی برخوردار است، اما در حقیقت الماس‌های درخشانی که صفحه‌ی ساعت را احاطه کرده‌اند دلیل اصلی قیمت سرسام‌آور این ساعت ۱۸ میلیون دلاری هستند که به ساعت میلیادرها مشهور است.

۷. ساعت مچی زنانه .۱۵۱۸ in Stainless Steel Patek Philippe Ref؛ یک ساعت استیل خاص

هفتمین ساعت مچی از مجموعه‌ی گران‌ترین ساعت‌های مچی و جیبی دنیا، ۱۱ میلیون دلار قیمت دارد. این ساعت مچی زنانه‌ی خاص، محصول کمپانی ساعت‌سازی سوئیسی «پتک فیلیپه» است و به دلیل تعداد محدود (۴ عدد) و پوشش منحصر‌به‌فردی که دارد، توجه بسیاری از افراد علاقه‌مند به ساعت‌های لوکس را به خود جلب کرده است. کمپانی «پتک فیلیپه» به تولید ساعت‌‌های مچی‌ زنانه‌ی طلایی و رزگلد مشهور است؛ اما این ساعت خاص به‌خاطر داشتن پوشش استیل، از سایر محصولات این برند متمایز است.

۸. ساعت مچی Hublot Big Bang؛ تماما الماس

یک ساعت مچی خاص مردانه که برای ساخت تمام اجزای درونی و بیرونی‌ آن (حتی صفحه و عقربه‌ها) از الماس استفاده شده است. با اینکه تعداد مشخصی الماس را می‌توان روی یک ساعت مچی جای داد اما کمپانی سوئیسی مشهور «Hublot» در مجموع از ۱۲۸۰ الماس برای ساخت این ساعت استفاده کرده است که وزن هر کدام از الماس‌ها حداقل ۳ قیراط است.

طراحان ساعت «Big Bang»، برای پیدا کردن الماس‌های مورد نظرشان، یک سال زمان صرف کردند. اگر این سؤال ذهن‌تان را مشغول کرده است که چه کسی حاضر است تا برای ساعتی تماما الماس ۵ میلیون دلار بپردازد؟ باید بگوییم که بیانسه خواننده‌ی مشهور، برای تولد ۴۳ سالگی همسرش جی زی، این ساعت را به او هدیه داد.

۹. ساعت مچی LOUIS MOINET METEORIS؛ مسافری از ماه

یک ساعت مچی مردانه‌ی ۴/۶ دلاری بی‌نظیر از کمپانی سوئیسی «Vacheron Constantin» است که از ۷۴۰ قطعه‌ی کاملا دست‌ساز، بندی از جنس پوست کروکودیل و بدنه‌ای از طلای سفید و از همه مهم‌تر سنگی آسمانی و کمیاب که از کره‌ی ماه آورده شده است، تشکیل شده است.

این ساعت مچی مردانه‌ی شکیل از مجموعه‌ی گران‌ترین ساعت‌های مچی و جیبی دنیا، که تنها ۴ عدد از آن در دنیا موجود است، مجهز به سیستم روز‌شمار همیشگی است و به همین دلیل با همراه داشتن آن حساب تمام لحظات در دستان شماست.

۱۰. ساعت مچی۲۶۶۷ Breguet Antique Number؛ عروسک جیب شما

ساعتی شیک و درعین‌حال سنتی از برند اصیل «Breguet» که به قول کارشناسان مد، همچون یک «عروسک» در جیب شماست. این ساعت جیبی که ۴/۵ میلیون دلار قیمت دارد دارای دو موتور است.

۱۱. ساعت مچی Daytona Ref. ۶۲۶۳ Oyster Albino

این ساعت گران‌ترین ساعت مچی از برند محبوب «Rollex» است که در سال ۲۰۱۴ با قیمت ۴ میلیون دلار در یک حراجی به فروش رسید و به این ترتیب در لیست گران‌ترین ساعت‌های مچی و جیبی دنیا قرار گرفت. نام این ساعت مچی مردانه که قابی از فولاد ضدزنگ دارد «Oyster Albino» به معنای صدف زال یا همان صدف سفیدرنگ است که به نظر می‌رسد به‌خاطر داشتن عقربه‌های کوچک سفیدرنگ کرونوگرافش اینگونه نام‌گذاری شده است. فقط ۴ عدد از این ساعت بی‌نظیر در دنیا وجود دارد.

۱۲. ساعت مچی Patek Philippe Platinum World Time؛ خودکار و هوشمند

یک ساعت مچی گران‌قیمت دیگر از کمپانی سوئیسی «پتک فیلیپه» که در سال ۲۰۰۲ به قیمت ۴ میلیون دلار در مزایده‌ای به فروش رسید.

در ابتدا فقط یک عدد از این ساعت مچی ساخته شده بود که در همان زمان لقب گران‌قیمت‌ترین ساعت مچی جهان را در مجموعه‌ی گران‌ترین ساعت‌های مچی و جیبی دنیا به خود اختصاص داد. یکی از توانایی‌های این ساعت مچی لوکس این است که در هر نقطه‌ از جهان، به‌صورت خودکار کوک می‌شود و به این ترتیب شما در هر کجای جهان که باشید می‌توانید زمان دقیق آن منطقه را متوجه شوید.

ساعت مچی «Patek Philippe Platinum World Time» بعدها در ۴ مدل طلایی، سفید، رز‌گلد و پلاتینیوم برای خریداران خاص طراحی و عرضه شد.

یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت و خاص بودن ساعت‌های برند «پتک فیلیپه» استفاده از موتورهای سیلیکونی است که دربرابر تغییرات آب‌و‌هوایی و محیطی مقاوم هستند و همین امر سبب می‌شود که عملکرد این ساعت‌های مچی در بدترین شرایط جوی هم ثابت بماند و کوچک‌ترین خللی در عملکرد آنها وارد نشود.

علاوه‌بر این، استفاده از فلزات گرانبها و باکیفیت که باعث درخشش و زیبایی فوق‌العاده‌ی این ساعت‌های لوکس می‌شوند، نام این برند را بر سر زبان‌ها انداخته است. «پتک فیلیپه» از معدود برندهای معتبری است که به هیچ عنوان در اجزای بدنه و موتور ساعت‌هایش از پلاستیک استفاده نمی‌کند. الماس، طلا و برلیان ازجمله آلیاژها و مواد اصلی ساعت‌های برند «پتک فیلیپه» هستند.

۱۳. ساعت مچی Aeternitas Mega۴؛ ساعت ابدی

یک ساعت مچی پیچیده و پرطمطراق که از ۱۴۸۳ قطعه و ۳۶ موتور تشکیل‌ شده است و محصول برند سوئیسی «Franck Muller» است. تقویم دائمی عجیب‌و‌غریب این ساعت که هر هزار سال آپدیت می‌شود این نوید را به شما می‌دهد که تحت هر شرایطی قرار است این ساعت مچی ۲.۷ میلیون دلاری ساعتی ابدی برای شما باشد.

بد نیست بدانید که برند «Franck Muller» تولیدکننده‌ی ساعت‌های مچی خاص در تعداد محدود برای مشتریان خصوصی و معمولا سرشناسی مثل «خوزه مورینیو»، «التون جان»، «دمی مور» و «فیفتی سنت» است.

۱۴. ساعت مچی Grand Complication؛ یک سوئیسی به سبک آلمانی

گران‌ترین ساعت برند سوئیسی «Lange & Söhne» یک ساعت مچی ۲/۵ میلیون دلاری به نام «Grand Complication» است که در سال ۲۰۱۳ به بازار آمد. این ساعت دارای امکاناتی مثل تقویمی دائمی با نشانگر موقعیت کره‌ی ماه، کرونوگراف (زمان‌سنج) با شمارنده‌‌ی صدم ثانیه و عقربه‌‌ی فلایینگ (برای صفر کردن فوری و شمارش مجدد ثانیه‌شمار) و زنگ اعلام ساعت و دقیقه است.

در مجموع، موتور پیچیده‌ی این ساعت از ۸۷۶ جزء مختلف تشکیل شده است. جعبه‌ی بزرگ طلا با قطر ۵۰ میلی‌متر و ضخامت ۲۰ میلی‌متر از مشخصات این ساعت لوکس است که آن را در فهرست گران‌ترین ساعت‌های مچی و جیبی دنیا تبدیل به یک ساعت منحصر‌به‌فرد کرده است.

بد نیست بدانید که ساعت‌های این برند مشهور سوئیسی برخلاف ساعت‌های سوئیسی که اغلب روکش برنجی دارند، معمولا به سبک آلمانی و با نقره‌ی آلمانی ساخته می‌شوند.

۱۵. ساعت مچی The Grandmaster Chime؛ نوای استاد بزرگ

شاید دو و نیم میلیون دلار برای خرید ساعت مچی رقم عجیب‌وغریب و غیر‌معقولی به نظر برسد، اما این نسخه‌ی محدود کمپانی «Patek Philipe» که به «نوای استاد بزرگ» مشهور است، قطعا پیچیده‌‌ترین ساعت مچی است که تا به حال ساخته شده و در فهرست گران‌ترین ساعت‌های مچی و جیبی دنیا قرار گرفته است.

این ساعت مچی عجیب‌وغریب در سال ۲۰۱۴ و به مناسبت صد و هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس کمپانی «پتک فیلیپه» ساخته شد و ساعتی هوشمند، پیچیده و مجهز به تکرارکننده‌ی دقیقه، تقویم مداوم لحظه‌ای و نمایشگر ۴ رقمی سال است.

«نوای استاد بزرگ» اولین ساعت دو صفحه‌ای و دو روی مچی است. به این معنی که می‌توان آن را از هر دو طرف به دست کرد، به‌نحوی که یک صفحه ساعت و صفحه‌ی دیگر تقویم را نشان می‌دهد. «بدنه‌ی گردان» ساعت، چرخاندن روان آن را روی مچ دست ممکن می‌سازد.

طلای سرخ ۱۸ عیار و قفل ۱۶.۱ میلی‌متری آن همگی با دست حکاکی شده‌اند. بند این ساعت دست دوز و ساخته‌شده از پوست تمساح است که با ظرافت بی‌نظیری طراحی و دوخته شده است. در مجموع تنها هفت عدد از ساعت «نوای استاد بزرگ» تولید خواهد شد و کمپانی «پتک فیلیپه» یک نسخه از آن را در موزه‌ی این کمپانی در ژنو نگه خواهد داشت که امکان نمایش آن برای عموم وجود دارد.

با این‌ همه، برای افرادی که قصد دارند یکی از شش ساعت باقی‌مانده را خریداری کنند، داشتن ۲/۵ ملیون دلار در بانک شرط لازم است، اما تنها داشتن این مبلغ کافی نیست، آنطور که طراحان این ساعت می‌گویند، خریداران خوش‌شانس «The Grandmaster Chime» باید با رئیس این شرکت ساعت‌سازی یعنی «تیری استرن» نیز مصاحبه‌ای داشته باشند تا آقای رئیس از میزان علاقه، آگاهی و احساس آنها به این ساعت منحصر‌به‌فرد مطمئن شود.

۱۶. ساعت مچی Jaeger-LeCoultre Hybris Mechanica Grande Sonnerie؛ یک بیگ‌بن کوچک

این ساعت مچی از برند لوکس سوئیسی «Jaeger lecoultre»، ازجمله پیچیده‌ترین ساعت‌های مچی‌ جهان است که با ۲۶ نوع سیستم پیچیده و ۱۳۰۰ قطعه از جنس طلای سفید ۱۸ عیار مجهز شده است. نکته‌ی جالب این است که این ساعت ۲/۵ میلیون دلاری یکی از طولانی‌ترین ملودی‌ها را برای صدای زنگ ساعت دارد؛ صدای ناقوس کلیسای «وست‌مینیستر».

۱۷. Antimagnetique Ref. ۴۱۱۳

این ساعت مچی مجهز به کرونوگراف (زمان‌سنج) و شمارشگر صدم ثانیه‌ است و قاب فولاد ضدزنگ ۴۴ میلی‌متری آن طراحی بیش‌ازحد بزرگی دارد. این ساعت مچی از برند لوکس رولکس در سال ۱۹۴۲ در مجموعه‌‌ای ۱۲ عددی ساخته شد و در یک حراجی در ژنو به قیمت ۲/۴ میلیون دلار فروخته شد.

۱۸. ساعت مچی RM ۵۶-۰۲ Sapphire

این ساعت مچی شکیل، تولید شرکت سوئیسی «Richard Mille» است و ویژگی متمایز آن، طراحی دقیق و ریزه‌کاری قاب و موتور فوق‌العاده پیچیده‌‌ی آن است که هر دو با کریستال یاقوت کبود خالصی ساخته شده‌اند و در قاب شیشه‌ای به‌صورت معلق دیده می‌شوند. قیمت این ساعت لوکس ۱/۵ میلیون دلار و یکی از محبوب‌ترین ساعت‌ها در فهرست گران‌ترین ساعت‌های مچی و جیبی دنیاست.

۱۹. ساعت مچی Vacheron Constatin Tour de I’lle؛ تلفیقی از یاقوت کبود و طلا

این ساعت مچی پیشرفته محصول کمپانی ساعت‌سازی لوکس سوئیسی «Vacheron Constatin» که در سال ۲۰۰۵ میلادی به مناسبت سالگرد دویست و پنجاه سالگی تأسیس این کمپانی ساخته و وارد بازار شد. این ساعت مچی لوکس و گرا‌ن‌قیمت که درحال‌حاضر یک و نیم میلیون دلار قیمت دارد از ۱۸ قیراط طلا و یک یاقوت کبود ضدانعکاس روی صفحه‌ی ساعت، تشکیل شده است. عقربه‌های ساعت از جنس تیتانیوم هستند و این ساعت ضدخش تا عمق سه متری آب کار می‌کند. از این ساعت مچی فقط ۱۰ عدد ساخته شده است و گفته می‌شود که طراحی و تولید هر یک از این ده ساعت‌ به ۴۰ روز کاری متناوب زمان نیاز دارد. بد نیست بدانید که افراد مشهوری ازجمله «ناپلئون بناپارت»، «پاپ پیوس یازدهم»، «ادوارد هشتم» و «هری ترومن» یکی از رؤسای جمهور ایالات متحده آمریکا از مشتریان پر‌و‌پاقرص این برند معتبر سوئیسی به حساب می‌آیند. برند مشهور ساعت‌سازی «واچرون کنستانتین» اولین برند ساخت ساعت ‌مچی در جهان است که اقدام به تولید ساعت‌هایی با تاریخ و تقویم و صفحه‌ی طرح‌دار کرد. جالب است بدانید که در سال ۲۰۱۶ و همزمان با دویست و شصتمین سالگرد تأسیس برند «واچرون کنستانتین»، این شرکت خبر طراحی پیچیده‌ترین ساعت‌ مچی مکانیکی و سفارشی جهان را به خبرگزاری‌ها داد. ظاهرا قرار است که این ساعت ‌مچی منحصر‌به‌فرد در بازه‌ی زمانی ۸ ساله و توسط سه طراح ساخته شود. قیمت دقیق این ساعت مچی هنوز افشا نشده است، اما رقمی ما‌بین ۸ تا ۲۰ میلیون دلار برای آن تخمین زده شده است که در این‌ صورت لقب گران‌ترین ساعت مچی جهان را از آن خود خواهد کرد.

۲۰. ساعت مچی Patek Philippe Sky Moon Tourbillon؛ پیچیده‌ترین ساعت مچی دنیا

یک شاهکار دیگر از کمپانی سوئیسی «پتک فیلیپه» که لقب پیچیده‌ترین ساعت مچی دنیا را از آن خود کرده است. یک طرف این ساعت مچی دو‌رو «آسمان شب» است که با دقیق‌ترین و ظریف‌ترین جزئیات طراحی شده است و طرف دیگر آن علاوه‌بر ساعت و تاریخ ، تصویر اشکال مختلف کره‌ی ماه را نشان می‌دهد.

قیمت این ساعت مچی فوق‌العاده به‌عنوان شاهکاری در هنر مدرن طراحی ۱/۳ میلیون دلار است.

۲۱. ساعت مچی Chopard Super Ice Cube؛ شاهکاری از حامی مالی جشنواره کن

زیباترین ساعت مچی زنانه‌ی جهان به انتخاب کارشناسان مد و زیبایی، ساعتی لوکس از کمپانی سوئیسی «Chopard» است که از ۶۰ قیراط الماس‌ برش‌خورده به‌شکل مکعب ساخته شده است.

این ساعت لوکس ضد‌آب و ضد‌خش ۱/۱ میلیون دلار قیمت دارد و یکی از محبوب‌ترین ساعت‌ها در مجموعه‌ی گران‌ترین ساعت‌های مچی و جیبی دنیاست. برند معتبر ساعت‌سازی «چوپارد» یا «شوپارد» که در سال ۱۸۶۰ توسط «لوییس شوپارد» افتتاح شد، از همان ابتدا بیشترین تمرکز خود را بر تولید ساعت‌های لوکس جیبی و مچی معطوف ساخت.

«شوپارد» از سال ۱۹۹۹ حامی مالی جشنواره‌ی جهانی فیلم کن است.

۲۲. ساعت مچی Hublot Black Caviar Bang؛ خاویار سیاه

یک ساعت مچی مردانه منحصر‌به‌فرد که از ۵۰۱ قطعه الماس تراش‌خورده‌ی سیاه از برند بوگاتی و طلای سفید ۱۸ عیار ساخته شده است و به «خاویار سیاه» مشهور است. «Hublot Black Caviar Bang» در سال ۲۰۰۹ به بازار آمد و از همان ابتدا مورد توجه بسیاری از افراد مشهور قرار گرفت. این ساعت مچی مردانه که محصول کمپانی سوئیسی مشهور «Hublot» است، یک میلیون دلار قیمت دارد.

۲۳. ساعت جیبی Breguet Pocket Watch ۱۹۷۰ BA/۱۲؛ ساعتی کاملا دست‌ساز

اگر جزء آن‌ دسته از افرادی هستید که به ساعت‌های کلاسیک علاقه‌مندند، این ساعت جیبی ساخته‌شده از طلای ۱۸ عیار کاملا دست‌ساز که محصول سال ۱۹۷۲ از برند مشهور سوئیسی «Breguet» است، با شکل و شمایلی کلاسیک و منحصر‌به‌فرد و قیمتی حدود ۷۳۴ هزار دلار برای شما ساخته شده است.

تمام اجزای درونی و بیرونی این ساعت جیبی لوکس به‌طرز ماهرانه‌ای با دست ساخته شده‌اند. این برند لوکس سوئیسی که افراد مشهوری چون «ملکه ماری آنتوانت» و «لویی شانزدهم» از همان ابتدا از مشتریان پر‌و‌پا‌قرص آن محسوب می‌شدند، در سال ۱۷۷۵ در شهر ژنو تأسیس شد و نخستین ساعت مچی محصول خود را در سال ۱۸۱۰ به بازار فرستاد و در سال ۱۹۷۶ عضوی از کمپانی ساعت‌سازی مشهور «سواچ» شد.

بریژیت به‌خاطر ساعت‌های لبه سکه‌ای، ساعت‌های زنانه با صفحات بسیار ظریف کارشده با جواهراتی مثل الماس و ساعت‌های عقربه آبی که به ساعت‌های «عقربه بریژیتی» معروف هستند، سال‌هاست که برندی صاحب سبک در صنعت ساعت‌سازی دنیاست.

علاوه‌بر ساعت‌های جیبی و مچی که معمولا در فهرست گران‌ترین ساعت‌های مچی و جیبی دنیا قرار می‌گیرند، سایر محصولات دیگر این برند لوکس و گران‌قیمت مثل خودنویس و خودکار، جوهر خودنویس، طلا و جواهرو دکمه‌ سردست نیز شهرت فراوانی در سرتاسر جهان دارند.


به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ساعت‌های مچی جدا از اینکه ابزاری کاربردی هستند جنبه تزئینی و لوکس هم دارند و برخی از افراد حاضر هستند برای داشتن بهترین مدل از آن هزینه‌های زیادی را بپردازند. قیمت برخی از ساعت‌های مچی گاهی اوقات بسته به میلیون و حتی میلیارد هم می‌رسد. در ساعت‌های میلیون دلاری جزئیات پیچیده‌ای مانند سنگ‌های گران قیمت، الماس و طلا وجود دارد که باعث افزایش قیمت آن‌ها می‌شود.

این ساعت‌ها مکانیسم‌های پیچیده‌ای دارند که باعث می‌شود زمان گفتن دقیق‌تر از حد ممکن باشد. بعضی از آن‌ها مجهز به توربیلیون مکانیزم پیچیده‌ای که اثرات جاذبه را خنثی می‌کند، هستند. این پیچیدگی‌ها قطعاً قیمت فروش این ساعت‌ها را در جهان افزایش می‌دهد.


بیشتر بخوانید

  • غیرمعمولی ترین ساعت مچی های جهان +تصاویر

در ادامه فهرستی از ۱۰ ساعت مچی گران قیمت برتر جهان را می‌خوانید:

10 ساعت گران قیمت جهان + عکس

۱۰. ساعت جیبی Brequet 1970 BA / 12 با قیمت ۷۳۴ هزار دلار

ساعت جیبی نفیسی که با طلای ۱۸ عیار تزئین شده است و پس از خرید ساعت یک زنجیره برای اطمینان به آن وصل می‌شود.

10 ساعت گران قیمت جهان + عکس

۹. ساعت Blancpain 1735 Grande Complication، با قیمت ۸۰۰ هزار دلار

این ساعت یک ساعت کاملاً جذاب است. کیس با پلاتین ساخته شده و بند ساعت نیز از پوست تمساح است. این ساعت از ۷۴۰ قطعه و کاملا دست ساز ساخته شده است. به همین دلیل یکی از پیچیده‌ترین ساعت‌های مچی ساخته شده در جهان است.

10 ساعت گران قیمت جهان + عکس

۸. ساعت Louis Moinet Magistralis،  با قیمت ۸۶۰ هزار دلار

این ساعت مچی فوق العاده شیک و منحصر به فرد شامل یک قطعه واقعی از شهاب سنگ است که در ماه پیدا شده است. بعد از اینکه ساعت قدیمی خود را برای این کار معامله کردید، دیگر هیچ بهانه‌ای در مورد روزهای سال ندارید، زیرا مکانیسم تقویم دائمی دارد.

10 ساعت گران قیمت جهان + عکس

۷. ساعت Hublot Black Caviar Bang،  با قیمت یک میلیون دلار

هنگامی که این ساعت در سال ۲۰۰۹ به بازار عرضه شد، به صورت قرعه کشی به فروش می‌رسید، اما مدت‌ها است که تعدادش افزایش یافته است. این ساعت مچی از ۵۰۱ الماس سیاه با برش باگت و یک قطعه کلاسیک طلای سفید ۱۸ عیار پوشیده شده است.

10 ساعت گران قیمت جهان + عکس

۶. ساعت Chopard Super Ice Cube، با قیمت یک میلیون دلار

این ساعت ساخت سوئیس با ۶۰ قیراط الماس مکعبی شکل ساخته شده است. این ساعت و دستبند لوکس در برابر فشار ۱۰۰ فوت مقاوم، آب و همچنین خراش مقاوم است.

۵. ساعت Patek Philippe Sky Moon Tourbillon، با قیمت یک میلیون و سیصد هزار دلار

این ساعت پیچیده‌ترین ساعت مچی که تاکنون توسط پاتک فیلیپ ساخته شده است. در یکی از مدل‌های این ساعت آسمان شب در صفحه نقش بسته که اگر دقت کنید همه منظومه شمسی دیده می‌شود و مدل دیگر تاریخ ماه‌ها و روز‌ها است. این یک ساعت شگفت انگیز و قطعه‌ای از هنر مدرن است.

۴. ساعت Vacheron Constatin Tour de I’lle، با قیمت یک و نیم میلیون دلار

این ساعت یک ساعت مچی پیچیده است که توسط سازنده سوئیسی Vacheron Constantin ساخته شده است. این محصول در سال ۲۰۰۵ به مناسبت ۲۵۰ سالگرد تولد این تولید کننده ساخته شد. این ساعت با طلای ۱۸ عیار دارای شیشه‌ای به رنگ یاقوت کبود آبی است. این یک ساعت دو طرفه است که قطعاً ارزش خرید و فروش دارد.

۳. ساعت Patek Philippe Platinum World Time، با قیمت ۴ میلیون دلار

این ساعت توسط Patek Philippe شرکت ساخته شده و در حراج بیش از ۴ میلیون دلار در سال ۲۰۰۲ به فروش رسید. اعتقاد بر این است که از این ساعت فقط یک عدد ساخته شده و در آن زمان گران‌ترین ساعت مچی در جهان بوده است. این ساعت به دور خودش می‌گردد و زمان را در هر کجای دنیا پیدا می‌کند. این ساعت دارای روکش‌های مختلفی برای انتخاب، زرد، سفید، رزگلد و پلاتین است.

۲. ساعت Patek Philippe Super Complication، با قیمت ۱۱ میلیون دلار

این ساعت جیبی با طلای ۱۸ عیار توسط Patek Philippe برای بانکدار هنری گریوز جونیور در سال ۱۹۳۳ ساخته شد.  طراحی و ساخت این ساعت ۵ سال زمان برد. این ساعت دارای ۲۴  ویژگی مکانیکی فراتر از زمان سنجی است، از جمله عملکرد زمانی متفاوت برای هر ساعت از روز. این پیچیده‌ترین ساعت ساخته شده و گرانترین ساعت فروخته شده در جهان است.

۱. ساعت Chopard 210 karat

این شاهکار آنقدر گران است که هیچ قیمتی برایش در فهرست وجود ندارد. این ساعت با ۲۰۱ قیراط الماس رنگی بیشتر شبیه دستبند است. ابتدا یک قطعه جواهر دیدنی ودر درجه دوم یک ساعت است. این ساعت قطعه زیبا و ساده‌ای است که به نظر می‌رسد گل‌ها آن را احاطه کرده‌اند.

انتهای پیام/

باشگاه خبرنگاران جوان فضای مجازی اخبار داغ فضای مجازی