رایانه

بهترین ساعت هوشمند گارمین + مقایسه و نظرات کاربران

خیلی‌ها هنوز به این نتیجه نرسیده‌اند که ساعت کلاسیک بخرند یا هوشمند. برخی‌ها هم متناسب با موقعیت‌های مختلف ساعت هوشمند یا عادی به دست‌ می‌کنند. این مقاله برای کسانی است که می‌خواهند ساعت هوشمند برخند یا هدیه بدهند، اما مردد هستند که چه بخرند.

امسال، اپل واچ ۷ معرفی شد که سریعا هم جایگزین اپل واچ ۶ محسوب می‌شود. سامسونگ، گلکسی واچ ۴ را معرفی کرد که باز جانشین خوبی برای گلکسی واچ ۳ است و ده‌ها ساعت جذاب دیگر برای فعالیت‌های بدنی بیرون از خانه، ورزش، مود و فشن و غیره وارد بازار شده است.

باور کنید یا خیر، علاوه بر اپل واچ، ساعت‌های هوشمندی دیگری در بازار یافت می‌شود که ارزش خرید دارند. اگر دریافت اعلان‌های مهم و نه چندان مهم روی مچ دست‌تان اهمیت دارد؛ یک خبر عالی برای شما سراغ داریم: اکنون، تقریبا اکثر ساعت‌های هوشمند می‌توانند این کار را انجام بدهند اما در سبک طراحی، فرم فاکتور، اهداف و امکانات با یکدیگر متفاوت هستند.

ساعت‌های هوشمندی هستند که بر سبک و زیباشناسی ساعت‌های کلاسیک تاکید دارند و ساعت‌های دیگری هستند که به شما در ورزش و تمرین کردن و آماده شدن برای مسابقات یک رشته خاص ورزشی کمک خواهند کرد.

در این راهنمای خرید ساعت هوشمند برای سال ۲۰۲۱، با بررسی و تست غالب ساعت‌هایی که در بازار یافت می‌شوند؛ سعی کردیم برای هر نوع کاربری و فردی یک ساعت هوشمند معرفی کنیم. بازار ساعت‌های هوشمند رشد کرده و شاهد تغییراتی در اهداف و چشم‌انداز و عملکرد آن‌ها هستیم. بنابراین، حتی اگر ساعت خود را انتخاب کردید؛ باز هم پیشنهاد می‌کنیم این راهنمای خرید را از دست ندهید:

خرید ساک پارچه ای
صندلی ماساژور
خرید سرور مجازی

بهترین ساعت هوشمند از همه نظر: اپل واچ سری ۷

اگر آیفون دارید و به دنبال یک ساعت هوشمند هستید؛ به زبان ساده، اپل واچ سری ۷ بهترین ساعت هوشمندی است که می‌توانید بخرید اما آیا بهترین ردیاب تناسب اندام هم هست؟ خیر! آیا شیک‌ترین ساعت هوشمند بازار است؟ سلیقه افراد متفاوت است و اپل واچ ۷ هم زیبایی‌های منحصربه‌فرد خودش را دارد ولی به طور عام شیک‌ترین پوشیدنی نیست. نکته دیگر، این پوشیدنی همه‌کاره نیست و فقط با پلتفرم آیفون کار می‌کند.

اگر می‌خواهید یک نسخه از گوشی آیفون خود را روی مچ دست ببندید و امکانات اولیه و لازم برای ردیابی تناسب اندام مانند ضربان قلب، اکسیژن خون، جی‌پی‌اس و برخی ویژگی‌های اضافی مانند اسکن ECG را داشته باشید؛ پس به ساعت دیگری جز اپل واچ سری ۷ نگاه نکنید. با پشتیبانی گسترده‌ای که از اپلیکیشن‌های خود اپل و شخص ثالث دارد و به اتصالات LTE مجهز است؛ به معنای واقعی کلمه می‌توانید تلفن آیفون خود را در خانه بگذارید و فقط با همین ساعت بیرون بیایید.

اپل واچ ۷ در پشتیبانی از اپلیکیشن‌های اپل تقریبا بی‌رقیب است و اکنون کارهای اساسی مانند ارسال پیامک با صفحه‌کلید کامل QWERTY آسان‌تر شده است. سری ۷ دارای صفحه‌نمایش و قاب ساعت کمی بزرگ‌تر از سری ۶ است و حاشیه‌های آن ۴۰ درصد نازک‌تر شدند. یعنی صفحه‌نمایش همیشه روشن این ساعت به اندازه‌ای بزرگ شده است که فضای بیشتری برای تعامل و مشاهده برنامه‌ها بدهد و بتوان کارهای دیگری مانند تایپ با صفحه‌کلید کامل را انجام داد.

اگر اپل واچ سری ۶ را نداشته باشید؛ خیلی سخت است که بتوانید تغییرات اپل واچ سری ۷ را متوجه شوید. همین‌طور، اگر اپل واچ سری ۶ را دارید؛ مدل جدید برای شما آورده چندان جدیدی ندارد. البته، سرعت شارژ سریع‌تر اپل واچ ۷ کاملا قابل توجه است. شارژ اپل واچ USB-C جدید اپل، سرعت شارژ از صفر درصد به ۱۰۰ درصد را به نصف کاهش داده است و از ۲.۵ ساعت به ۱.۲۵ ساعت می‌رسد. عمر باتری تقریبا ۱۸ ساعت است که در اپل واچ سری ۶ نیز شاهد بودیم.

از نظر تناسب اندام، سری ۷ بیش از ۵۰ حالت مختلف فعالیت بدنی را ردیابی و روش‌های آسانی برای دیدن نکات حیاتی سلامتی شما از ورزش و خواب گرفته تا زندگی روزمره را با اپلیکیشن Health اپل فراهم می‌کند. ساعت اپل روی روندها تمرکز دارد و کاملا دقیق نیست. یک ویژگی جدید این ساعت، برخورداری از استاندارد IPX6 و مقاومت در برابر آب و گرد و غبار ATM 5 است تا آن را به بادوام‌ترین ساعت اپل تبدیل کند.

قیمت سری ۷ از ۴۰۰ دلار شروع می‌شود ولی می‌توانید سری ۶ را با ۵۰ دلار ارزان‌تر و بدون اینکه چیزی از دست بدهید؛ خریداری کنید. اگر هم به امکاناتی مانند نمایشگر همیشه روشن، حسگر اکسیژن خون و سنسور ECG نیاز ندارید؛ می‌توانید ساعت اپل واچ SE را با قیمت ۲۷۹ دلار خریداری کرده و مقدار زیادی از پول خود را پس‌انداز کنید.

بهترین ساعت هوشمند پس از اپل واچ ۷: فیت‌بیت سنس

با وجود حداقل سه مدل اپل واچ با قیمت‌های نزولی، انتخاب یک ساعت هوشمند جایگزین برای اپل واچ‌ها سخت است. با این حال، جذابیت اصلی ساعت Fitbit Sense، داشتن تقریبا تمام سنسورهای تناسب اندام و سلامتی اپل واچ سری ۶ است اما با پشتیبانی از پلتفرم‌هایی مانند اندروید، آیفون و حتی کامپیوترها.

همچنین، فیت‌بیت سنس نزدیک به سه برابر عمر باتری بیشتری از اپل واچ دارد و تقریبا یک هفته کامل کار می‌کند.

از نظر استایل، مطمئنا با بدنه مربعی براق، صفحه‌نمایش روشن و پر زرق و برق و بند سیلیکونی، شبیه به ساعت اپل است. با بررسی دقیق‌تر، به راحتی می‌توان تفاوت‌ها را یافت. بند ساعت فیت‌بیت سنس به شکل متفاوتی چفت می‌شود و با یک مکانیسم اختصاصی و بدون هیچ‌گونه درزی به بدنه ساعت متصل شده است ولی شما همان احساس یکپارچه بودن ساعت و بند اپل واچ را خواهید داشت.

شما می‌توانید انواع بندهای چرمی، سیلیکونی و پارچه‌ای که در برخی موارد از مواد بازیافتی یا الیاف بازتابنده برای کوه‌نوردی و دوندگان ساخته شده‌اند را برای این ساعت هوشمند استفاده کنید.

ساعت سنس سخت‌افزار پیشرفته ردیابی تناسب اندامی مانند مانیتور ECG یا خواندن اکسیژن خون دارد ولی سنسور دومی در صورتی به شما وضعیت اکسیژن خون لحظه‌ای را می‌گوید که اشتراک Fitbit Premium را گرفته باشید. بدون این اشتراک، حسگرها فقط در هنگام خواب گزارش‌دهی می‌کنند. سنسورهایی مانند جی‌پی‌اس، پایش ضربان قلب و ارتفاع‌سنج نیز روی سنس در دسترس هستند و سنسورهایی هم برای اندازه‌گیری و مانیتور دمای پوست و اندازه‌گیری استرس دارید.

ساعت فیت‌بیت سنس به خوبی می‌تواند تمام اعلان‌های اکثر اپلیکیشن‌های اندرویدی و iOS را پوشش بدهد ولی سازگاری و ادغام ضعیفی با این اپلیکیشن‌ها دارد و به‌ویژه در موارد اول شخص مانند پاسخ دادن به ایمیل‌ها یا پیامک‌ها، چندان خوب نیست. شما نمی‌توانید به پیام‌های متنی یا ایمیل‌های آیفون پاسخ بدهید ولی در اندروید می‌توانید پاسخ‌های سریع و صوتی به پیام‌های متنی داشته باشید. تماس‌های تلفنی در فیت‌بیت روی آیفون یا دستگاه‌های اندرویدی نیز قابل پاسخ‌گویی هستند.

اگر این‌ها همه چیزی است که از یک ساعت هوشمند انتظار دارید؛ پس فیت‌بیت سنس یک رقیب بزرگ برای اپل واچ سری ۷ است ولی نباید انتظار انبوهی از شلوغ‌کاری‌ها، سفارشی‌سازی‌ها، میانبرهای خاص یا دستکاری اپ‌ها را داشته باشید. تنها چند برنامه شخص ثالث اصلی مانند Spotify و Deezer و Pandora از سنس پشتیبانی می‌کنند.

روی سنس، توانایی دانلود فایل‌های موسیقی را از دست می‌دهید؛ مگر اینکه یک حساب کاربری Pandora Premium یا Deezer Premium داشته باشید که البته هر دو هم در دنیای استریم موزیک چندان معروف نیستند. اگر این ساعت هوشمند را خریداری می‌کنید و می‌خواهید پیاده‌روی بروید؛ باید حتما گوشی تلفن همراه خود را نیز ببرید تا به موسیقی گوش کنید.

ساعت هوشمند مقرون به صرفه و دوست‌داشتنی: فیت‌بیت ورسا ۳

همه افراد حاضر نیستند برای یک ساعت هوشمند ۳۰۰ الی ۴۰۰ دلار بپردازند؛ حتی اگر امکانات جانبی بسیار مفیدی داشته باشد. خوش‌بختانه، ساعت فیت‌بیت ورسا ۳ (Fitbit Versa 3) با قیمت ۲۳۰ دلار به فروش می‌رسد اما برخی اوقات می‌توان آن را با قیمتی کمتر و در حدود ۲۰۰ دلار از برخی سایت‌ها خرید.

این ساعت هوشمند تفاوت چندانی با مدل رده بالای فیت‌بیت سنس ندارد و از نظر ظاهری تقریبا مشابه هم هستند با این تفاوت که ورسا ۳ چند سنسور از جمله حسگر ECG و دو سنسور دیگر مربوط به ردیابی استرس و EDA (فعالیت الکترودرمال) و دمای پوست را ندارد. اما در عوض این ساعت هوشمند هنوز دارای سنسورهای GPS و NFC و نظارت بر ضربان قلب در تمام روز و اندازه‌گیری اکسیژن خون در خواب شبانه است و ارزش خرید دارد.

فیت‌بیت Versa 3 یک ساعت هوشمند است که تمام اعلان‌های گوشی هوشمند را به روی مچ دست شما می‌آورد (یا فقط آن‌هایی که خودتان مشخص کردید). یک دستیار صوتی در این ساعت تعبیه شده است و می‌توانید الکسا یا گوگل اسیستند را انتخاب کنید و از این طریق، پاسخ‌های متنی سریعی در اندروید برای دیگران بفرستید یا پاسخ‌های پیش‌فرض و از قبل بارگذاری شده را ارسال کنید. هم کاربران آیفون و هم کاربران اندروید می‌توانند تماس‌های ورودی را با ساعت پاسخ بدهند و یک بلندگوی داخلی علاوه بر میکروفون داخلی در این ساعت کار گذاشته شده است.

به علاوه، ساعت فیت‌بیت دارای طراحی ضد آب (تا عمق ۵۰ متر) است و برای شنا، دویدن، دوچرخه‌سواری و ردیابی خواب مناسب خواهد بود. در مجموع، بیش از ۲۰ حالت فعالیت بدنی را به طور خودکار ردیابی می‌کند. عمر باتری ۶ روزه دارد و برای دستیابی به راهنماهای تناسب اندام حرفه‌ای، باید اشتراک Fitbit Premium را با قیمت ماهیانه ۱۰ دلار بگیرید.

بهترین ساعت هوشمند برای دونده‌های حرفه‌ای: گارمین فوررانر ۷۴۵

اگر به دنیال یک ساعت هوشمند برای دویدن هستید و به معیارهایی مانند عمر باتری و مستقل بودن ساعت از گوشی اهمیت می‌دهید؛ و برای شما پاسخ دادن به یک پیام یا تماس در حالی که دور از گوشی هستید؛ به اندازه حسگرها و آمارها و راهنماهای ورزشی اهمیت ندارند؛ خرید گارمن فوررانر ۷۴۵ را پیشنهاد می‌کنیم.

از نظر استایل، فاقد صفحه‌نمایش لمسی مشابه ساعت‌های دیجیتالی سنتی است ولی با بالا آوردن مچ دست یا زدن یک کلید، می‌توانید صفحه‌نمایش رنگی و با کیفیت این ساعت را روشن کنید. از همان ابتدا، صفحه پیش‌فرض ساعت به شما می‌گوید که می‌توانید از ابزارهای آموزشی استفاده کنید. در زیر وضعیت زمان، نواری وجود دارد که تمرین‌های هفتگی شما را اندازه‌گیری می‌کند و بالاتر از آن، مسافت طی شده یا دویدن شما را گزارش خواهد کرد. بنا بر سلیقه خود می‌توانید واچ فیس‌های متنوعی از اینترنت دانلود و برای ساعت فورانر ۷۴۵ استفاده کنید.

از طریق واچ فیس‌ها، کافی است فقط چند دکمه را فشار دهید تا اعلان‌های تلفن خود را بررسی کنید؛ تمرین جدیدی را شروع کنید یا مسیر ذخیره شده یا موزیک بعدی را پخش کنید. کاربران آیفون نمی‌توانند با اعلان‌ها تعامل داشته باشند و فقط می‌توانند اعلان‌ها را خوانده و پاک کنند ولی کاربران اندروید می‌توانند حداکثر ۳۰ پاسخ از پیش آماده شده به پیام‌های متنی بفرستند یا ۳ پاسخ از پیش آماده شده برای رد تماس‌ها بفرستند. همه این پیام‌ها در برنامه Garmin Connect قابل سفارشی‌سازی هستند.

روی این ساعت ۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی برای حداکثر ۵۰۰ آهنگ در نظر گرفته شده است. می‌توانید این آهنگ‌ها را از روی اسپاتیفای یا کتابخانه خودتان اجرا و با یک هدفون بلوتوثی و ایرفون گوش کنید. همچنین، می‌توانید از این فضای ذخیره‌سازی برای دانلود مسیرهای دویدن و دوچرخه‌سواری استفاده کنید.

ساعت Forerunner 745 دارای جی‌پی‌اس، مانیتور ضربان قلب، ارتفاع‌سنج، حسگر اکسیژن خون، قطب‌نما و دماسنج است؛ تقریبا هر چیزی که یک ردیاب تناسب اندام نیاز دارد. می‌توانید پرداخت‌های NFC را با Garmin Pay انجام دهید. در این صورت، تلفن همراه خود را فقط برای تماس گرفتن و پاسخ دادن به پیام‌ها نیاز دارید؛ چون ساعت‌های گارمین اتصال سلولی ندارند.

این ساعت معیارهای مختلفی از جمله باتری بدن، ضربان قلب، سطح اکسیژن خون، حداکثر VO2 و وضعیت تمرین‌ها را نشان می‌دهد و درباره دو مورد آخر، گزارش‌های تحلیلی عمیق‌تر را به عنوان یک ساعت مخصوص دویدن ارائه خواهد کرد. برای تمرین‌ها و ورزش و تناسب اندام، تقریبا به یک منبع بزرگ از آموزش‌ها و راهنمایی‌ها و مربی‌ها وصل می‌شوید و درباره هر چیزی می‌توانید اطلاعات اولیه‌ای دریافت کنید.

اگر ساعت گارمین را با یک مانیتور قلب یا کاردیوگرافی جفت کنید؛ می‌توانید تجزیه و تحلیلی از فرم دویدن و مسایل دیگر به دست بیاورید. برای ردیابی خواب یک ساعت کامل نیست. ۳۵ حالت مختلف ردیابی فعالیت از اسکی صحرایی و کوه‌نوردی گرفته تا یوگا و ورزش‌های قدرتی توسط این ساعت ردیابی می‌شوند.

عمر باتری ساعت گارمین فوررانر ۷۴۵ حدود ۲.۵ روز با در نظر گرفتن نظارت ۲۴ ساعت روی سطح اکسیژن خون و ۳ الی ۴ روز بدون این ویژگی است.

بهترین ساعت هوشمند برای دوندگان معمولی: گارمین فوررانر ۲۴۵ موزیک

برای افرادی که دونده حرفه‌ای یا سایر ورزش‌های سرعتی نیستند و فقط می‌خواند صبح زود، بعدازنظر یا اواخر هفته برای سلامتی بدن کمی بدوند؛ ساعت‌های Forerunner 245 Music و Forerunner 45 گزینه‌های خوب و مقرون به صرفه‌ای هستند.

مدل ۲۴۵ فاقد حسگر ارتفاع‌سنج است و بیشتر ورزش‌ها و فعالیت‌های بدنی خارج از خانه مانند اسکی، دوچرخه‌سواری در کوهستان، پیاده‌روی در کوه، کایاک سواری‌ و شنا در آب‌های آزاد را پشتیبانی نمی‌کند ولی همچنان فعالیت‌های پایه‌ای که در ساعت ۷۴۵ ردیابی می‌شدند؛ مانند تمرینات قدرتی، کاردیو، شنا در استخر، دویدن، پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری شهری، پله‌پیمایی، یوگا و غیره را شناسایی می‌کند.

ساعت مدل ۲۴۵ از دو ویژگی مورد علاقه ما در ساعت‌های گارمین پشتیبانی می‌کند: Training Effect/Training Load و Running Dynamics. ویژگی Training Effect تاثیر تمرین‌های شما بر وضعیت هوازی بدن و غیره را نشان می‌دهد. این ابزار به شما کمک می‌کند نظارت کاملی روی تمرین‌های خود داشته باشید و مرتب آمادگی جسمانی خود را حفظ کرده و پیشرفت‌های بدنی را اندازه‌گیری کنید و از تمرین بیش از حد اجتناب داشته باشید.

ابزار Running Dynamics نیز برای جفت شدن ساعت‌های گارمین با مانیتورهای ضربان قلب برای جلوگیری از آسیب و فشار جدی بر قلب در هنگام دویدن الزامی است.

در ساعت ۲۴۵ حسگرهای جی‌پی‌اس، نظارت بر اکسیژن خون (بررسی نقطه‌ای و در هنگام خواب) و ضربان قلب (در حین فعالیت و خواب و نه ۲۴ ساعته) همگی در دسترس هستند و فضای ذخیره‌سازی برای ذخیره موسیقی‌ها دارید. در این ساعت خبری از Garmin Pay نیست.

بهترین ساعت هوشمند برای پیاده‌روی: گارمین فوررانر ۵۵

ساعت Forerunner 55 گارمین از مدل‌های معرفی شده در بالا هم ضعیف‌تر است ولی با قیمت پایین، طول عمر دو هفته‌ای و یک سری ویژگی‌های دیگر برای دونده‌های معمولی یا پیاده‌روی‌ها پیشنهاد می‌شود.

هنوز حسگر جی‌پی‌اس و ضربان قلب را نگه داشته است ولی این ساعت فاقد نظارت بر اکسیژن خون، ارتفاع‌سنج، قطب‌نما، پشتیبانی از مانیتورهای ضربان قلب سینه‌بند گارمین و پرداخت‌های Garmin Pay است. در عوض، دارای برنامه‌هایی برای تمرینات اینتروال هوازی، ردیابی قاعدگی، تعداد تنفس، زمان ریکاوری، تمرینات پیشنهادی و چند ویژگی دیگر است که در ساعت فوررانر ۴۵ نداریم!

مانند مدل ۴۵، این مدل جدیدتر می‌تواند به شما فضای ذخیره‌سازی برای دانلود و ذخیره کردن آهنگ‌های موسیقی، سازگاری با بندهای HRM گارمین، تجزیه و تحلیل عمیق دویدن‌ها، به‌روزرسانی‌های وضعیت تاثیرات ورزش‌ها و تمرینات ارائه بدهد.

این ساعت به شما ناوبری مسیر یا تشخیص حادثه و فراخوانی کمک بدون گوشی ندارد. بنابراین، مناسب افرادی است که نمی‌خواهند پیاده‌روی‌ها و دوندگی‌های طولانی‌مدت بیرون از خانه داشته باشند. همین‌طور، ساعت فوررانر ۵۵ فاقد ویژگی تماس‌های اضطراری با خانواده است و کلا اجازه نمی‌دهد تماس‌های دریافتی را پاسخ دهید. برای افرادی مناسب است که نیازی به موسیقی ندارند یا با گوشی تلفن همراه موسیقی گوش می‌کنند و نیازی به ساعت برای شنیدن موسیقی نیست.

بهترین ساعت هوشمند اندرویدی: سامسونگ گلکسی واچ ۴

وقتی سامسونگ و گوگل اعلام کردند برای توسعه نسخه بعدی پلتفرم Wear OS گوگل با هم همکاری می‌کنند؛ انتظارات ما متفاوت و البته بیشتر مثبت بود. اولین ساعت‌های هوشمند عرضه شده با سیستم‌عامل جدید، Galaxy Watch 4 و Galaxy Watch 4 Classic سامسونگ بودند.

سال گذشته، ساعت گلکسی واچ ۳ را به عنوان بهترین ساعت اندرویدی معرفی کردیم و امسال هم باید اعتراف کنیم که گلکسی واچ ۴ پشتیبانی شده توسط گوگل نیز بهترین ساعت اندرویدی است.

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های این همکاری، پشتیبانی گسترده از اپلیکیشن‌ها است. البته، هنوز کیلومترها با آنچه که اپل واچ‌ها و آیفون‌ها به نمایش می‌گذارند؛ فاصله دارد اما داشتن اپلیکیشن‌های بیشتری مانند گوگل مپس، تلگرام، اسپاتیفای و فهرست رو به رشدی از اپ‌های دیگر باعث می‌شود احساس کنید پلتفرم Wear OS دارد کامل می‌شود. پس از راه‌اندازی ساعت، اپلیکیشن‌هایی که از قبل روی گوشی موبایل اندرویدی داشتید؛ برای دانلود روی ساعت هوشمند آماده می‌شوند.

تایزن، سیستم‌عامل ساعت هوشمند قبلی سامسونگ، به دلیل روان بودن و عملکرد نسبتا بالا مورد تحسین قرار می‌گرفت و خوش‌بختانه اکنون پلتفرم Wear OS نیز این ویژگی‌ها را ارائه می‌کند. ساعت سری گلکسی واچ ۴، دارای قاب چرخشی محبوب در هر دو نسخه معمولی و کلاسیک است؛ البته در اولی دیجیتالی و در دومی به صورت فیزیکی است. این قاب چرخشی هنوز یک روش شیک و شهودی برای پیمایش ساعت و رسیدن به ویژگی‌هایی مانند چرخاندن مچ دست برای پاسخ‌گویی به تماس تلفنی جذاب است.

ساعت‌های گلکسی واچ ۴ سامسونگ در ردیابی سلامت و تناسب اندام نیز عالی عمل می‌کند و جی‌پی‌اس، ضربان قلب، اکسیژن خون، ECG و BIA (تجزیه و تحلیل امپدانس بیوالکتریکی) را برای تخمین درصد عضله، استخوان و چربی ارائه می‌دهد. متاسفانه، اسکن ECG فقط در صورت جفت شدن ساعت با گوشی سامسونگ در دسترس است.

سامسونگ در این ساعت یک حسگر سه منظوره قوی (شمارشگر ضربان قلب نوری، قلب الکتریکی و تجزیه و تحلیل امپدانس بیوالکتریک) به کار گرفته است که به گفته همین شرکت، ضربان قلب را سریع‌تر اندازه‌گیری می‌کند. به علاوه، گلکسی واچ ۴ دارای یک الگوریتم کالری به‌روز شده است که به طور پیوسته‌ای نبض کاربر را زیر نظر می‌گیرد.

با تمام سخت‌افزاری که می‌توانید در یک ردیاب تناسب اندام داشته باشید؛ سامسونگ تقریبا ۱۰۰ حالت فعالیت بدنی را ردیابی می‌کند و در فعالیت‌هایی مانند دوچرخه‌سواری، قادر به تشخیص توقف خودکار است. یک گزینه جدید هم برای تشخیص خروپف و ضبط آن در صورت تمایل دارد. فضای ذخیره‌سازی ساعت به ۱۶ گیگابایت افزایش پیدا کرده است و اگر مدل LTE را خریداری کنید؛ کاملا مستقل از گوشی خواهید بود و برای پیاده‌روی و دویدن می‌توانید اسمارت‌فون را در خانه بگذارید.

هر دو ساعت گلکسی واچ ۴ و گلکسی واچ ۴ کلاسیک دارای مقاوت ضد آب ۵ ATM و استاندارد IP68 و MIL-STD-810G برای دما و ضربه هستند. عمر باتری تقریبا دو روز با نمایشگر همیشه روشن است.

شیک‌ترین ساعت‌های هوشمند مردانه: گارمن سری ویومو

از نظر ما، ساعت‌های Vivomove گارمین براق، شیک و درجه یک هستند. طراحی نوآورانه آن‌ها به همراه عقربه‌های مکانیکی که در زیر آن‌ها صفحات لمسی اولد و آمولد پنهان شدند؛ استایل بسیار جذابی می‌سازند. وقتی ساعت‌ها روشن می‌شوند؛ نمایشگرهای تمام رنگی (Vivomove Luxe یا Vivomove Style) یا نمایشگر با نور سفید (Vivomove 3/3S)، گرافیک‌های پشت عقربه‌های ساعت را روشن می‌کند که نمایی از ساعت‌های فلزی قدیمی را به ذهن می‌رساند. این طراحی هم از نظر فنی و هم از نظر زیبایی کاملا جالب است.

ناوبری این ساعت‌ها ساده است و هنگامی که مچ دست خود را بالا می‌آورید یا روی ساعت ضربه می‌زنید؛ نمایشگر مخفی ساعت روشن می‌شود و صفحه ساعتی که کاملا قابل تنظیم است؛ را مشاهده می‌کنید. برای مشاهده اعلان‌های آب و هوا، اپلیکیشن‌ها و آمارهای سلامتی کافی است ساعت را به سمت راست سوایپ کنید. ضربان قلب و اکسیژن خون در طول کل روز و همچنین در زمان خواب ردیابی می‌شوند. دارای حسگرهای جی‌پی‌اس، ارتفاع‌سنج و فشارسنج هستند و در برابر آب مقاومت استاندارد ۵ATM را دارند. یعنی شما در طول دویدن روز بارانی، شنا، دوچرخه‌سواری می‌توانید داده‌های خود را دریافت کنید. فضای ذخیره‌سازی برای موسیقی ندارد.

عمر باتری در این ساعت ۵ روز است ولی عقربه‌های ساعت همچنان تا ۷ روز کار می‌کنند. تمام فعالیت‌های بدنی معمول ساعت‌های هوشمند نیز در این ساعت ردیابی می‌شوند و شما می‌توانید تمرین‌های بدنی روزانه، یوگا، کوه‌نوردی، پله‌پیمایی، کاردیو و تمرینات قدرتی خود را با ساعت آمارگیری کنید. ساعت‌های گارمین با آیفون و اندروید سازگار هستند و اگرچه اعلان‌های برنامه‌ها را دریافت می‌کنید ولی نمی‌توانید به آن‌ها پاسخ بدهید.

شیک‌ترین ساعت هوشمند زنانه و مناسب مچ‌های کوچک: گارمین لیلی

ساعت Lily گارمین، یکی دیگر از شیک‌ترین ساعت‌های هوشمند دنیا برای خانم‌ها یا افرادی است که مچ‌های کوچک‌تری دارند. صفحه یک اینچی آن شبیه به Vivomove است با رنگ‌های مشابه صفحه‌های فلزی و قاب‌های فلزی (استیل ضدزنگ در نسخه کلاسیک و آلومینیوم در اسپرت) ولی فاقد عقربه‌های ساعت فیزیکی است که در Vivomove دیدیم. بدنه کاملا مانند Vivomove از فلز پوشانده نشده است؛ بنابراین، جدای از قاب، دارای یک قاب پلیمری رنگی و تقویت شده با الیاف نیز خواهید داشت.

صفحه‌نمایش این ساعت دارای واچ‌های منحصربه‌فردی است که در یک صفحه تک رنگ خودنمایی می‌کنند. در زیر صفحه‌نمایش TFT LCD یک اینچی، صفحه فلزی قرار گرفته است که اعلان‌ها، منوها و سایر اطلاعات را از طریق نور سفید نمایش می‌دهد. در هر شرایط نوری می‌توانید اطلاعات روی صفحه را بخوانید و به اندازه کافی روشن و خوانا هستند. متن سفیدی که روی صفحه‌نمایش فلزی نمایش داده می‌شود؛ کاملا ظاهری فانتزی و با فناوری بالا دارد.

از نظر عملکردی و پیمایش، کاملا ساده و روان است. با کشیدن انگشت و سوایپ افقی، می‌توانید اعلان‌ها، آب‌وهوا و آمارهای مختلف مربوط به سلامت مانند ضربان قلب لحظه‌ای، باتری بدن، اشباع اکسیژن خون و سطح استرس را ببینید. با زدن ضربه زدن روی هریک، اطلاعات وسیع‌تری درباره چگونگی تغییر آن‌ها در طول زمان به دست می‌آورید. بسیاری از اطلاعات دیگر مانند ردیابی خواب یا چرخه قاعدگی نیز در اپلیکیشن موبایل Garmin’s Connect قابل مشاهده هستند.

مانند هر ساعت دیگری می‌تواند فعالیت‌های روزانه و ورزشی شما را ردیابی کند و تعداد ضربان قلب، اشباع اکسیژن خون، کالری سوزانده شده و مراحل آن را ثبت و نشان دهد. با این حال، نه فضای ذخیره‌سازی برای موسیقی و نه حسگر GPS دارد. بنابراین، اگر دوست دارید در دویدن یا پیاده‌روی موسیقی گوش کنید یا در طول مسیر بتوانید نقشه حرکت خود را ثبت کنید؛ باید تلفن همراه را نیز همراه خود ببرید.

یکی از نقاط مثبت بزرگ ساعت هوشمند گارمین لیلی، داده‌های عمیقی است که از تناسب اندام و فعالیت‌ها و تمرینات شما هم روی ساعت و هم روی اپلیکیشن موبایل می‌دهد.

هم نسخه کلاسیک و هم نسخه اسپرت در سه رنگ و مجموعا شش رنگ عرضه شدند. همگی این ساعت‌ها دارای واچ فیس‌های متنوعی هستند. ساعت کلاسیک دارای بند چرمی است ولی نسخه‌های اسپرت از بندهای سیلیکونی استفاده می‌کنند. هر دو بند با یک پیچ فلزی جواهر مانند به بدنه اصلی ساعت وصل شدند. اعلان‌های اپلیکیشن‌های اندروید و آیفون را دریافت می‌کنید ولی قادر به پاسخ‌گویی آن‌ها نیستید. در کل یک ساعت شیک زنانه با قابلیت‌های زیاد تناسب اندام و ظاهر زیبا است که برخی اوقات فراتر از یک ساعت هوشمند نشان می‌دهد.