رایانه

ساعت gear s + مقایسه و نظرات کاربران

آموزش ریست فکتوری ساعت گیر اس سامسونگ (Gear S)

اگر تمایل دارید که ساعت هوشمند گیر اس سامسونگ خود را بفروشید یا آن را به تعمیرکاری بدهید، لازم است ابتدا اطلاعات شخصی خود را از روی آن پاک کنید. بدین منظور از قابلیت فکتوری ریست (Factory Reset) استفاده می‌کنیم. در این مقاله قصد داریم به آموزش نحوه ریست فکتوری ساعت گیر اس سامسونگ (Gear S) بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با ریست فکتوری ساعت گیر اس سامسونگ (Gear S)

اگر بنا به هر دلیل نظیر فروختن ساعت هوشمند خود نیاز به فکتوری ریست کردن آن دارید، این مقاله را از دست ندهید. فکتوری ریست یا ریست فکتوری (Factory Reset) اقدامی است که به موجب آن تمام اطلاعات شخصی شما از روی دستگاه حذف می‌شود. در ساعت های هوشمند سامسونگ دو قابلیت بدین منظور وجود دارند که لایت ریست (Light Reset) و فکتوری ریست (Factory Reset) نمام گرفته‌اند.

در ادامه این مقاله قصد داریم به آموزش ریست فکتوری ساعت گیر اس سامسونگ (Gear S) پرداخته و تفاوت مابین لایت ریست (Light Reset) و فکتوری ریست (Factory Reset) در اسمارت واچ های سامسونگ را بیا کنیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌های شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات حرفه ای موبایل

تفاوت Light Reset (لایت ریست) و Factory Reset (ریست فکتوری) ساعت گیر اس سامسونگ چیست؟

سامسونگ دو حالت یا گزینه را برای پاک کردن اطلاعات شخصی کاربر از ساعت هوشمند گیر اس ارائه کرده است که یکی از آن‌ها Light Reset و دیگری Factory Reset نام دارد. اما تفاوت این دو در چیست و شما باید از کدام گزینه استفاده کنید؟

  • ریست فکتوری یا Factory Reset: انتخاب این گزینه سبب می‌شود تا تمام تنظیمات و اطلاعاتی که در دستگاهتان از طریق کاربر ایجاد شده‌اند از بین رفته و به حالت پیش فرض کارخانه باز گردانده شود. به بیان دیگر این گزینه منجر می‌شود که ساعت شما مثل روز اولی که خریداری کرده بودید شود.
  • لایت ریست یا Light Reset: انتخاب این گزینه سبب می‌شود که تمام اطلاعات شخصی شما نظیر اطلاعات ایمیل و اپلیکیشن‌هایی نظیر S Health و غیره از ساعت حذف شوند اما فایل های مدیا همچنان در آن باقی بمانند.

پس شما با توجه به نیاز خود یکی از دو گزینه فوق را انتخاب کنید. اگر قصد فروش ساعت گیر اس سامسونگ خود را دارید، توصیه می‌کنیم که از گزینه ریست فکتوری (Factory Reset) استفاده کنید. اما قبل از شروع کار و انجام فکتوری ریست، حتما از محتوای دستگاه فایل بکاپ یا پشتیبانی تهیه کنید.

قدم اول ریست فکتوری ساعت گیر اس سامسونگ (Gear S): بکاپ گرفتن از محتوی ساعت

پیش از اینکه اطلاعات ساعت Gear S خود را حذف کنید، حتما از آن یک فایل بکاپ تهیه نمایید. بدین منظور باید مراحل زیر به ترتیب طی شود:

  • از منوی اپلیکیشن های دستگاه اندرویدی خود برنامه Samsung Gear که مختص ساعت هوشمندتان است را اجرا کنید. این برنامه ممکن است در پوشه Samsung Folder قرار داشته باشد.

  • گزینه Settings را انتخاب کنید.

  • گزینه Backup and restore را انتخاب کنید.

  • گزینه Back up data را انتخاب کنید.

پس از طی کردن مراحل فوق کمی منتظر بمانید تا پروسه بکاپ گیری از اطلاعات ساعت گیر اس سامسونگ به پایان برسد. سپس وارد قدم دوم می‌شویم.

بیشتر بخوانید: نمایندگی های موبایل سامسونگ در تهران

قدم دوم ریست فکتوری ساعت گیر اس سامسونگ (Gear S): غیر فعال کردن Reactivation Lock

حال باید قابلیت Reactivation Lock ساعت هوشمند خود را هم غیر فعال کنید. بدین منظور مراحل زیر را انجام دهید:

  • از منوی اپلیکیشن های دستگاه اندرویدی خود برنامه Samsung Gear که مختص ساعت هوشمندتان است را اجرا کنید. این برنامه ممکن است در پوشه Samsung Folder قرار داشته باشد.

گزینه Find My Gear را انتخاب کنید.

  • گزینه Reactivation Lock را انتخاب کنید.

  • اسلایدر موجود در کنار گزینه On را لمس کنید تا این قابلیت غیر فعال شود. در این شرایط پنجره پاپ آپی نمایان می‌شود از شما درخواست می‌شود تا رمز عبور اکانت سامسونگ خود را وارد کنید. این کار را انجام داده و گزینه CONFIRM را لمس نمایید.

به این صورت قابلیت Reactivation Lock ساعت گیر اس سامسونگ شما غیر فعال می‌شود. حال نوبت به مرحله اصلی کار یعنی انجام ریست فکتوری ساعت گیر اس سامسونگ (Gear S) می‌رسد.

قدم سوم ریست فکتوری ساعت گیر اس سامسونگ (Gear S): ریست فکتوری ساعت

بعد از اینکه مراحل فوق را انجام دادید، می‌توانید با خیال راحت نسبت به فکتوری ریست (Factory Reset) ساعت هوشمند Gear S سامسونگ خود اقدام کنید. بدین منظور مراحل زیر را طی نمایید:

  • زمانی که واچ اسکرین ساعت پیش رویتان قرار داده شده، دکمه هوم (Home) را فشار دهید.
  • گزینه Settings را انتخاب کنید.

  • گزینه Gear info را انتخاب نمایید.

  • گزینه Reset Gear را انتخاب کنید.
  • یکی از دو گزینه Light Reset یا Factory Reset را بنا به شرایط و نیاز خود انتخاب کنید. تفاوت این دو گزینه در بخش ابتدایی مقاله شرح داده شده است.

پس از انتخاب گزینه مورد نظر کمی منتظر بمانید تا پروسه ریست فکتوری تکمیل شود. سپس اطلاعات شخصی ساعت هوشمند Gear S سامسونگ شما پاک خواهد شد.

بیشتر بخوانید: تعمیرات سامسونگ گلکسی S9

آموزش Hard Reset (هارد ریست) ساعت Gear S سامسونگ

اما در برخی شرایط نظیر زمان‌هایی که قفل لاک اسکرین ساعت را فراموش کرده باشید، می‌توانید از قابلیتی تحت عنوان Hard Reset یا هارد ریست استفاده کرده و تنظیمات ساعت هوشمندتان را به حالت پیش فرض کارخانه باز گردانید. دقت داشته باشید که با استفاده از این روش دیگر قابلیت ریستور اطلاعات شخصی خود را نخواهید داشت. برای انجام هارد ریست در ساعت گیر اس سامسونگ مراحل زیر را طی کنید:

نکته: این مراحل در ساعت گیر اس 2 سامسونگ مورد تست شده‌اند.

  • ساعت Gear S را خاموش کنید.
  • دکمه پاور را فشرده و نگه دارید تا عبارت REBOOTING در بخش زیرین صفحه نمایش ساعت ارائه شود.
  • در این مرحله پشت سر هم دکمه پاور را بفشارید و رها کنید تا صفحه SELECT MODE نمایان شود.
  • گزینه Recovery را با استفاده از کلید پاور انتخاب کنید. وقتی بر روی این گزینه رفتید، دکمه هوم (Home) را فشرده و نگه دارید.
  • دکمه هوم را تا زمانی نگه دارید که ساعت گیر اس شما شروع به ریستارت کند.

به این صورت یک هارد ریست انجام داده‌اید و اطلاعات دستگاه به حالت پیش فرض کارخانه باز گردانده شده‌اند.

بیشتر بخوانید: تعمیر یا تعویض ال سی دی A70 سامسونگ – A705 

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش ریست فکتوری ساعت گیر اس سامسونگ (Gear S) پرداختیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌های شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

قطعات گوشی سامسونگ اس 8 پلاس

قیمت ال سی دی Samsung J2 Core

قیمت ال سی دی S7