رایانه

بهترین ساعت هوشمند تا ۵۰۰ هزار تومان + مقایسه و نظرات کاربران

خرید ساعت هوشمند هم مانند اکثر گجت‌ها کار آسانی نیست و هنگام خرید باید فاکتورهای زیادی را مدنظر قرار دهیم. در این راهنمای خرید ساعت هوشمند و اسمارت واچ به تمام نکات مهمی که باید هنگام خرید بهترین مدل‌ها درنظر داشته باشید، خواهیم پرداخت. با پلازا همراه باشید.

بهترین ساعت های هوشمند با طراحی‌ها و همچنین مجموعه‌ای از امکانات و قابلیت‌های مختلفی در بازار وجود دارند. با خرید یک ساعت هوشمند می‌توانید به اندازه زیادی هم در وقت خود صرفه جویی کنید و هم وضعیت سلامت بدن خود را تحت نظر قرار دهید و هم به شکل هدفمندتر و بهینه‌تری ورزش کنید.

اما هنگام خرید ساعت هوشمند باید به چه مواردی بیش از همه توجه کنیم؟ در ویدیوی راهنمای خرید ساعت هوشمند ما به این سوال پاسخ خواهیم داد تا بتوانید هنگام خرید، بهترین انتخاب را داشته باشید.

فهرست مطالب

نکات مهم در خرید ساعت هوشمند به صورت خلاصه

  • سازگاری با گوشی: پیش از اینکه به سراغ بهترین برند و مدل ساعت هوشمند یا اسمارت واچ بازار بروید و کلی هزینه کنید، ابتدا باید مطمئن شوید ساعتی که قصد خریدش را دارید با گوشی شما سازگار است. برای مثال اپل واچ‌ها فقط با گوشی‌های آیفون کار می‌کنند و ساعت‌های دیگر شرکت‌ها ممکن است هم با آیفون و با هم با گوشی‌های اندرویدی سازگاری داشته باشند.
  • قابلیت‌های ورزشی: ساعتی انتخاب کنید که سنسور سنجش ضربان قلب و GPS داشته باشد تا بتوانید هم ضربان قلب را زیرنظر بگیرید و هم مواقعی که برای دویدن از خانه خارج می‌شوید بتوانید اطلاعات تکمیلی مثل مسافت طی شده و کالری سوزانده شده را هم داشته باشید.
  • عمر باتری: به شارژدهی ساعت نیز توجه زیادی کنید. به طور کلی ساعت‌های هیبریدی که از لحاظ ظاهری شبیه به ساعت‌های معمولی هستند عمر باتری بالاتری دارند اما آن‌ها نمایشگر لمسی ندارند.
  • امکان تعویض بند ساعت: ساعتی خریداری کنید که بتوان بعدا بند آن را به راحتی عوض کرد. همچنین مطمئن شوید که بندهای مخصوص آن ساعت در بازار کشور موجود است.
  • اپلیکیشن‌ها: یکی دیگر از فاکتورهای مهم اپلیکیشن‌های ساعت است. در حال حاضر سیستم‌عامل‌های Wear OS و watchOS هرکدام مجموعه‌ مختلفی از اپلیکیشن‌های مخصوص ساعت هوشمند را دارند بنابر این پیش از خرید مطمئن شوید ساعت شما امکان استفاده از این برنامه‌های کاربردی را دارد.

راهنمای خرید ساعت هوشمند ؛ چه ساعت هوشمندی بخریم؟

نکات بالا مهمترین فاکتورهایی بودند که باید هنگام خرید به آن‌ها توجه کنید. این موارد را به صورت خلاصه در بالا معرفی کردیم اما حالا وقت آن است که به شکل مفصل‌تری در این راهنما خرید ساعت هوشمند به هرکدام از آن‌ها بپردازیم.

سیستم عامل و سازگاری با گوشی ؛ راهنمای خرید اسمارت واچ

اولین و مهمترین موردی که در این راهنمای خرید ساعت های هوشمند (Smart Watch) به آن می‌پردازیم، سیستم‌عامل و سازگاری اسمارت واچ با گوشی‌ها است. بهترین مدل های اسمارت واچ به گونه‌ای طراحی شدند تا به عنوان گجت تکمیل‌کننده گوشی باشند. برخی از آن‌ها هم با اندروید سازگار هستند و هم با iOS. مثل فیت‌بیت ورسا 3 یا 2. با این حال کاربران اندرویدی هنگام استفاده از هرکدام این دو ساعت یک مزیت اضافی دارند و آن هم امکان پاسخ دادن به پیام‌های متنی و صوتی از طریق خود ساعت است.

فیت‌بیت از سیستم‌عامل مخصوص خود به نام Fitbit OS استفاده می‌کند و به همین دلیل ساعت‌هایش با آیفون و گوشی‌های اندرویدی سازگار هستند. از طرف دیگر گوگل یک سیستم‌عامل جدید به نام Wear OS برای ساعت‌های هوشمند طراحی و عرضه کرده که فعلا فقط در گلکسی واچ 4 قابل استفاده است اما در آینده تمام ساعت‌های هوشمندی که با تراشه اسنپدراگون 4100 وارد بازار شوند از این سیستم‌عامل استفاده می‌کنند. این سیستم‌عامل فقط با گوشی‌های اندرویدی کار می‌کند.

سامسونگ نیز تا پیش از گلکسی واچ 4 از سیستم‌عامل تایزن استفاده می‌کرد. تایزن هم با آیفون و هم با اندروید سازگار بود اما در طول چند سال گذشته با باگ‌ها و تعداد محدود اپلیکیشن‌های سازگار، به پاشنه آشیل سری گلکسی واچ تبدیل شده بود؛ به همین خاطر سامسونگ با عرضه گلکسی واچ 4 این سیستم‌عامل را به کل کنار گذاشت. آن‌ها از این به بعد قصد دارند از Wear OS گوگل استفاده کنند.

از طرف دیگر اپل واچ و سیستم عامل watchOS را داریم که همانطور که می‌دانید فقط با آیفون سازگار است. شما از طریق اپلیکیشن Apple Watch که در گوشی‌های آیفون به صورت پیش‌فرض نصب شده می‌توانید به اپ‌استور مخصوص اپل واچ دسترسی پیدا کنید و برنامه‌های موردنظرتان را روی ساعت نصب کنید. در این فروشگاه برنامه‌های متنوعی از بازی‌ها گرفته تا اپلیکیشن‌های ورزشی وجود دارند که می‌توانید هرکدام که خواستید را دانلود کنید.

راهنمای خرید برترین ساعت های هوشمند | نمایشگر اولد یا LCD

مورد بعدی در این راهنمای خرید ساعت هوشمند، نمایشگر است. بیشتر ساعت‌های هوشمند با نمایشگرهای LCD یا امولد وارد بازار می‌شوند که وضوح و کیفیت بسیار زیادی دارند اما از طرف دیگر سبب می‌شوند عمر باتری هم کاهش پیدا کند. در حقیقت یکی از نقاط ضعف اصلی ساعت‌های هوشمند عمر باتری بوده اما خوشبختانه در طی چند سال اخیر به نظر می‌رسد این مورد رو به بهبود باشد.

برخی ساعت‌ها با یک بار شارژ تا چندروز یا حتی چند هفته دوام می‌آورند. اگر بخواهید بیشترین عمر باتری را داشته باشید باید به سراغ مدلی بروید که نمایشگر سیاه و سفید داشته باشد. ساعت‌های گران‌قیمت به جای LCD از نمایشگرهای اولد استفاده می‌کنند. این نوع ساعت‌ها هم نمایشگر با کیفیت‌تری دارند و هم نسبت به ساعت‌های LCD ضخامت کمتری دارند. اپل در اولین نسل از اپل واچ از نمایشگرهای OLED استفاده کرد اما این سامسونگ بود که اولین ساعت هوشمند با نمایشگر OLED یعنی گلکسی Gear را در سال 2013 روانه بازار کرد.

راهنمای خرید ساعت اسمارت واچ: نمایشگر لمسی یا غیرلمسی؟

در نگاه اول انتخاب یک ساعت هوشمند لمسی کار عاقلانه‌تری به نظر می‌رسد اما برای خیلی از کاربران انتخاب گزینه‌های مختلف در یک نمایشگر کوچک کار راحتی نیست. برخی ساعت‌ها برای حل این مشکل، از ژست‌های حرکتی استفاده می‌کنند اما آن‌ها هم نتوانستند راه‌گشا باشند.

در سیستم‌عامل Wear OS نوتیفیکیشن‌ها به صورت کارتی نمایش داده می‌شوند و شما می‌توانید هرکدام را با کشیدن انگشتتان از یک سمت به سمت دیگر حذف کنید. اما برای رسیدن به اپلیکیشن‌ها و تنظیمات باید چندین بار انگشتتان را از این طرف به آن طرف بکشید.

اپل اما رویکرد دیگری دارد و اپل واچ را هم با یک نمایشگر لمسی و هم با یک تاج دیجیتال و دکمه‌های فیزیکی در سمت راست بدنه وارد بازار می‌کند. با کمک تاج می‌توانید روی محتوا زوم یا اسکرول کنید. همچنین خود نمایشگر هم از فناوری Force Touch اپل استفاده می‌کند و می‌تواند بین یک لمس کوتاه و لمس طولانی تفاوت قائل شود. علاوه بر این با فشار دادن دکمه کناری ساعت هم فهرستی از برنامه‌هایی که بیشتر از همه از آن‌ها استفاده کردید نشان داده می‌شود.

علاوه بر اپل، سامسونگ هم از سیستم مشابهی استفاده می‌کند. گلکسی واچ، گلکسی واچ 3 و گلکسی واچ 4 همگی یک حاشیه قابل چرخش دارند که با آن می‌توانید در منوها اسکرول کنید. ام در سری جدید، یعنی گلکسی واچ 5 دیگر خبری از این حاشیه قابل چرخش نیست و همه‌چیز لمسی شده است.

طراحی و شخصی سازی ؛ راهنمای خرید بهترین اسمارت واچ

نکته مهم بعدی در این راهنمای خرید اسمارت واچ (Smart Watch) امکان شخصی‌سازی ساعت است. اکثر ساعت‌ها به شما این امکان را می‌دهند تا بندهای ساعت را به دلخواه خودتان تعویض کنید. برای مثال می‌توانید یک بند با جنس، رنگ و اندازه موردنظرتان برای اپل واچ یا ساعت‌های هوشمند فسیل خریداری کنید.

در بحث طراحی حالا دیگر اکثر ساعت‌های هوشمند با نمایشگرهای دایره‌ای وارد بازار می‌شوند و در ظاهر شباهت زیادی به ساعت‌های کلاسیک و قدیمی دارند. همچنین ضخامت ساعت‌ها هم روز به روز کمتر می‌شود. مثل ساعت گارمین لیلی که یکی از نازک‌ترین ساعت‌های بازار است و انتخاب بسیار خوبی برای افرادی است که مچ کوچکی دارند.

اپلیکیشن ها ؛ راهنمای خرید اسمارت واچ

تا چند سال پیش به سختی می‌شد اپلیکیشن درست و حسابی برای ساعت‌های هوشمند پیدا کرد اما حالا صدها و شاید هزاران برنامه کاربردی برای برترین ساعت های هوشمند وجود دارد. اپل واچ در زمینه اپلیکیشن‌ها فعلا حرف اول را می‌زند و بیش از 20 هزار اپلیکیشن مختلف و کاربردی دارد. از جمله شاخص‌ترین این برنامه‌ها می‌توان به ESPN یا MapMyRun اشاره کرد.

Wear OS گوگل هم هزاران برنامه مختلف دارد. مثلا از طریق نسخه واتساپ آن می‌توانید با خود ساعت به پیام‌هایتان پاسخ دهید و دیگر لازم نیست گوشی را از جیبتان خارج کنید. همچنین این برنامه‌ها را مستقیما می‌توانید روی ساعت نصب کنید.

مقاومت در برابر آب

شما از اسمارت واچ خود به مدت طولانی و در شرایط مختلف استفاده خواهید کرد و گاهی اوقات ممکن است فراموش کنید که آن را به دست خود بسته‌اید. برخی از ساعت‌های هوشمند در برابر پاشیده شدن آب مقاوم هستند که به معنی مقاومت در برابر بارش باران است و نه بیشتر. این در حالی است که برخی ساعت‌های هوشمند دیگر هم وجود دارند که می‌توانند تا عمق معینی در آب استفاده شوند. اگر می‌خواهید ساعت خود را هنگام شنا کردن همراه خود داشته باشید، باید قبل از خرید ساعت هوشمند به ضدآب بودن آن توجه کنید.

ویژگی‌های سلامت ساعت هوشمند ؛ راهنمای خرید اسمارت واچ

ردیاب‌های سلامتی توجهات زیادی را رفته رفته به خود جلب می‌کنند و سازندگان ساعت های هوشمند هم از این امر مطلع بوده و سعی می‌کنند چنین کارکردهایی را در دستگاه خود بگنجانند. بعضی از این ساعت‌ها برای ردیابی سلامت، وابسته به گوشی شما هستند اما بیشترشان حداقل قابلیت شمردن قدم‌ها را دارند.

اگر ساعت هوشمندی برای ورزش کردن می‌خواهید، می‌توانید مچ‌بندهای ورزشی دارای ویژگی‌های ساعت‌های هوشمند مثل فیت‌بیت شارژ 5 و گارمین Forerunner 245 را در نظر بگیرید که هر دو اجازه تغییر ظاهر ساعت و خواندن اعلان‌ها را می‌دهند. همچنین هردو دارای قابلیت‌هایی مثل ثبت عادات ماهانه و علایم آن و مقایسه آن‌ها با شاخصه‌های استاندارد سلامت بدن مثل میزان فعالیت و خواب را نیز دارند.

بیشتری ساعت‌ها، دارای یک سنسور ضربان قلب هم بوده اما این سنسورها معمولا دقیق نیستند. با این حال سنسور ضربان قلب اپل واچ دقت بیشتری نسبت سایر اسمارت واچ ها دارد.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
ساعت هوشمند گوگل پیکسل واچ | اولین تصاویر منتشر شد

تینا قنبریان18 آذر 1400 13:30
بررسی ساعت هوشمند وان پلاس واچ (OnePlus Watch) ؛ مشخصات و …

مهسا راد04 خرداد 1400 16:00
چطور رمز ساعت هوشمند را پیدا کنیم؟ | فراموش کردن رمز …

عباد رمضان زاده05 اسفند 1399 16:00
راهنمای خرید ساعت هوشمند کودک + معرفی بهترین مدل ها

نگار رئیسی29 بهمن 1399 16:00

علاوه بر این، برخی از مدل‌ها از GPS هم پشتیبانی می‌کنند. بنابراین می‌توانید از آن‌ها برای دویدن یا دوچرخه‌سواری در بیرون استفاده کرده و مسافت و سرعتی که طی می‌کنید را ثبت کنید. البته توجه داشته باشید که استفاده از GPS تاثیر زیادی روی مصرف باتری می‌گذارد.

سایر قابلیت‌ها مثل نوار قلب و سنجش میزان اکسیژن خون نیز برای برخی کاربران اهمیت زیادی دارند. فیت‌بیت، اپل و سامسونگ همگی در ساعت‌های جدید خود دارای سنسورهای نوار قلب تایید شده توسط سازمان غذا و داروی آمریکا هستند که با کمک آن می‌توانید علایم بیماری‌هایی مثل آریتمی قلبی را تحت نظر بگیرید.

اما قابلیت سنجش اکسیژن خون به نسبت به سنسور نوار قلب بیشتر در ساعت‌های هوشمند وجود دارد. با کمک این ویژگی می‌توانید سطح اکسیژن خونتان را در هرلحظه اندازه بگیرید و به این ترتیب اگر دچار مشکلاتی مثل وقفه تنفسی در خواب یا بیماری‌های ریوی باشید، خیلی زودتر متوجه علایم شوید.

راهنمای خرید ساعت هوشمند | عمر باتری و شارژ

از دیگر نکات مهم خرید ساعت هوشمند عمر باتری است. بیشتر ساعت‌هایی که نمایشگر رنگی دارند حداکثر 1 یا 2 روز داوم می‌آورند بنابر این هنگام خرید ساعت، باید فکر شارژ کردنش هم باشید. ساعت‌های رده‌بالا مثل اپل واچ و گلکسی واچ 4 از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند تا دیگر لازم نباشد ساعت را به یک شارژر وصل کنید و می‌توانید در عوض آن را روی یک شارژر بی‌سیم بگذارید.

راهنمای خرید ساعت هوشمند | قیمت

به استثنا گزینه‌های اقتصادی از برندهای ناشناخته، بیشتر مدل‌های قدیمی بهترین ساعت هوشمند مشابه اپل واچ حداقل 3 میلیون تومان و حداکثر 70 میلیون تومان برای برندهای مطرح و معروفی مثل تگ هویر و ساعت Tag Heuer Connected قیمت دارند. با این حال اکثر ساعت‌های هوشمند بازار بین 4 تا 12 میلیون تومان هستند. برای مثال مدل 41 میلی‌متری اپل واچ سری 7 در حال حاضر حدود 10 میلیون تومان است و مدل 40 میلی‌متری گلکسی واچ 4 نیز حدود 6 میلیون تومان قیمت دارد.

بهترین ساعت هوشمند زیر 1 میلیون

در قسمت اول این راهنمای خرید ساعت هوشمند زنانه و اسمارت واچ (Smart Watch) به نکات مهمی که هنگام خرید برترین ساعت های هوشمند موجود در بازار باید مدنظر قرار دهید پرداختیم و حالا چند نمونه از بهترین مارک اسمارت واچ های موجود در بازار و راهنمای خرید ساعت هوشمند تا یک میلیون را معرفی می‌کنیم.

1. ساعت هوشمند Watch 6

  • اندازه‌ها: 42 میلی متر
  • باتری: 350 میلی آمپر ساعت
  • GPS: دارد
  • سنسور ضربان قلب: دارد
  • LTE: دارد
  • سازگاری: اندروید و iOS
  • قیمت: حدود 900 هزار تومان

علاوه بر مدل‌های شناخته شده‌ای که در این راهنمای خرید اسمارت واچ (Smart Watch) به آن‌ها اشاره کردیم، ساعت‌های دیگر با امکانات کمتر و از برندهای کمتر شناخته شده‌ای هم در بازار وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را با قیمت کمتر خریداری کنید. مثل ساعت هوشمند Watch 6 که از بهترین ساعت های هوشمند طرح اپل واچ است.

این ساعت بند سیلیکونی دارد و با یک بار شارژ تا 2 ساعت شما را همراهی می‌کند. از قابلیت‌های آن می‌توان به سنسور ضربان قلب و سطح اکسیژن خون و گام‌شمار اشاره کرد. همچنین این ساعت یک شارژر مغناطیسی دارد و بدون نیاز به اتصال کابل شارژ می‌شود. این ساعت با اندروید 4 و یا iOS 8 به بالا سازگاری دارد و یکی از بهترین اسمارت واچ های موجود در بازار ایران است.

2. ساعت هوشمند T500 پلاس ؛ راهنمای خرید اسمارت واچ

  • اندازه‌ها: 44 میلی متر
  • GPS: ندارد
  • سنسور ضربان قلب: دارد
  • LTE: ندارد
  • سازگاری: اندروید و iOS
  • قیمت: حدود 500 هزار تومان

یکی از گزینه‌های اقتصادی و ارزان که در این راهنمای خرید ساعت هوشمند ارزان (Smart Watch) به آن اشاره می‌کنیم ساعت تی500 پلاس است. این ساعت با نمایشگر لمسی 1.7 اینچی و یک بند سیلیکونی همراه شده و با اندروید 4 و یا iOS 8 به بالا سازگار است. به کمک آن می‌توانید پیام‌های متنی خود را مشاهده کنید و همچنین ضربان قلب، فشار خون و اکسیژن را هم اندازه‌گیری کنید. همچنین به لطف بلندگو و میکروفون می‌توانید با خود ساعت تماس برقرار و مکالمه کنید.

3. شیائومی می بند 6 ؛ از بهترین اسمارت واچ های اقتصادی

  • اندازه‌ها: 1.5 اینچ
  • عمر باتری: 14 روز
  • GPS: ندارد
  • سنسور ضربان قلب: دارد
  • LTE: ندارد
  • سازگاری: اندروید و iOS
  • قیمت: حدود 900 هزار تومان

نقاط قوت: قیمت عالی، شارژدهی خوب، نمایشگر بزرگ‌تر نسبت به نسل قبل، قابلیت‌های ورزشی متنوع، سنسور دقیق ضربان قلب

نقاط ضعف: باتری هنگام استفاده از ویژگی‌های پیشرفته دوام زیادی ندارد، سنسور ضربان قلب هنگام انجام ورزش‌های سنگین عملکرد خوبی ندارد، قابلیت ردیابی خواب ممکن است به‌خوبی کار نکند

می بند 6 در دسته مچ‌بندهای هوشمند و ورزشی قرار می‌گیرد و در این دسته و در این بازه قیمتی جزو بهترین‌هاست. شیائومی این بهترین مارک اسمارت واچ را با یک نمایشگر بزرگتر امولد، قابلیت‌های ورزشی، سنسور ضربان قلب و همچنین امکان اندازه‌گیری اکسیژن خون همراه کرده است تا به همراه قیمت اقتصادی که این مدل دارد، کمتر کسی بتواند به راحتی از آن چشم پوشی کند.

شیائومی هرسال توانسته سری می بند را به شکل بهتری ارتقا دهد و نسل فعلی این مچ‌بندها نیز در حال حاضر در بازار بدون رقیب است.

4. ساعت هوشمند میبرو لایت

  • اندازه‌ها: 1.3 اینچ
  • عمر باتری: 10 روز
  • GPS: ندارد
  • سنسور ضربان قلب: دارد
  • LTE: ندارد
  • سازگاری: اندروید و iOS
  • قیمت: حدود 900 هزار تومان

نقاط قوت: قیمت، سنسور ضربان قلب و اکسیژن، نمایشگر امولد، گواهی IP68، شارژدهی

نقاط ضعف: فاقد GPS است، دقت سنسورها ممکن است زیاد نباشد

ساعت میبرو لایت، شاید بهترین گزینه در این بازه قیتمی در بازار باشد. ساعتی که با نمایشگر 1.3 اینچی امولد، واچ فیس‌های قابل شخصی‌سازی، بلوتوث نسخه 5.0، سنسور ضربان قلب و اکسیژن، گواهی IP68 و بیش از 15 حالت ورزشی مختلف وارد بازار شده است. میبرو این ساعت را در اواخر سال 2021 عرضه کرد و خیلی سریع توانست آن را به یکی از پرفروش‌ترین ساعت‌های هوشمند بازار تبدیل کند.

البته مانند اکثر ساعت‌ها که در این بازه هستند، تنها بخش وسطی نمایشگر قابل لمس است و کناره‌ها چنین قابلیتی ندارند. اما در عوض به‌لطف پنل امولد، کیفیت نمایشگر و رنگ‌ها همگی در حد قابل قبولی هستند. همچنین حالت‌های ورزشی مختلفی از تردمیل، دویدن، پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، بسکتبال، تنیس و فوتبال نیز در ساعت قابل فعال‌سازی هستند. ساعت به‌صورت لحظه‌ای ضربان قلب و اکسیژن خون شما را حین انجام این فعالیت‌ها اندازه‌گیری کرده و اطلاعات مربوط به آن را در اختیارتان قرار می‌دهد.

5. ساعت هوشمند شیائومی میبرو X1

  • اندازه‌ها: 1.3 اینچ
  • عمر باتری: 15 روز
  • GPS: ندارد
  • سنسور ضربان قلب: دارد
  • LTE: ندارد
  • سازگاری: اندروید و iOS
  • قیمت: حدود 1 میلیون تومان

نقاط قوت: قیمت، سنسور ضربان قلب و اکسیژن، نمایشگر امولد، گواهی IP68، شارژدهی، 38 حالت ورزشی

نقاط ضعف: فاقد GPS است، دقت سنسورها ممکن است زیاد نباشد

میبرو X1 ساعت دیگری از این کمپانی متعلق به شیائومی است که می‌توانید در این بازه قیمتی مدنظر داشته باشید. این ساعت با نمایشگر 1.3 اینچی امولد، سنسورهای ضربان قلب و فشار خون، باتری 350 میلی‌آمپری و 38 حالت ورزشی مختلف همراه شده است.

از نظر طراحی نیز اصلا شبیه به ساعت‌های ارزان قیمت نیست. به‌خصوص با قاب آلومینیومی دور نمایشگر که ظاهر آن را شبیه به ساعت‌های گران‌قیمت‌تر کرده است. بند ساعت نیز قابل جداسازی است و شما می‌توانید از هر بند 22 میلی‌متری به‌جای آن استفاده کنید.

راهنمای خرید ساعت هوشمند تا 3 میلیون تومان

در بازه تا 3 میلیون تومان ساعت‌ها بیشتر از برندهای چینی و در دسته مدل‌های اقتصادی هستند که حداقل امکانات را در اختیار شما قرار می‌دهند.

1. می واچ لایت ؛ از برترین ساعت های هوشمند شیائومی

  • اندازه‌ها: 41 میلی‌متر
  • عمر باتری: 7 روز | با GPS حدود 10 ساعت
  • GPS: دارد
  • سنسور ضربان قلب: دارد
  • LTE: ندارد
  • سازگاری: اندروید و iOS
  • قیمت: 1 میلیون و 800 هزار تومان

نقاط قوت: نمایشگر با کیفیت، قابلیت‌های تمرینی و ورزشی متنوع، GPS، رابط کاربری

نقاط ضعف: برخی اوقات به خوبی ورزش‌ها را ردیابی نمی‌کند، ممکن است راحت نباشد، بدنه پلاستیکی بدون کیفیت

یکی از ساعت‌های اقتصادی جذاب بازار که در بین بهترین اسمارت واچ ها است، شیائومی می واچ لایت است که با قیمت حدود 1 میلیون و 500 هزار تومان بفروش می‌رسد. این ساعت از یک نمایشگر 1.4 اینچی TFT رنگی با رزولوشن 320 در 320 پیکسل برخوردار است و می‌تواند به مدت 10 دقیقه در عمق 50 متری آب دوام بیاورد.

می واچ لایت همچنین 11 برنامه ورزشی مختلف مثل دویدن، دوچرخه‌سواری، شنا، کریکت و غیره دارد و علاوه بر این مجهز به GPS هم هست تا بتوانید تمرینات خود را زیرنظر بگیرید. نقطه قوت بعدی این ساعت عمر باتری بالایش است. به گفته شیائومی شما با یک بار شارژ می‌توانید تا 7 روز است ساعت استفاده کنید اما اگر GPS روشن باشد، باتری حدود 10 ساعت دوام می‌آورد.

2. ساعت هوشمند شیائومی Redmi Watch 2 Lite

  • اندازه‌ها: 41 میلی‌متر
  • عمر باتری: 10 روز
  • GPS: دارد
  • سنسور ضربان قلب: دارد
  • LTE: ندارد
  • سازگاری: اندروید و iOS
  • قیمت: 1 میلیون و 300 هزار تومان

نقاط قوت: ارزش خرید بسیار بالا، طراحی با دوام و مقاوم، امکانات ورزشی بسیار زیاد

نقاط ضعف: سرعت و عملکرد نه‌چندان روان، عملکرد نه‌چندان جالب قابلیت ردیابی خواب، نمایشگر LCD فاقد قابلیت همیشه روشن، طراحی معمولی

یکی از برترین ساعت های هوشمند در بازه قیمتی زیر 3 میلیون تومان، ردمی واچ 2 لایت است. ساعتی که شباهت زیادی به ساعت‌های هوشمند رده‌بالا و به‌خصوص اپل واچ دارد. این ساعت دارای قابلیت‌های مختلف ورزشی و سلامتی است. البته در مقایسه با بهترین‌ها، با توجه به قیمتی که دارد، نقاط ضعفی هم در این ساعت وجود دارد ولی بیشتر آن‌ها با این قیمت قابل چشم پوشی هستند.

این ساعت با استفاده معمولی تا 10 روز دوام می‌آورد، دارای GPS است، بندهایش قابل تعویض هستند، تا 10 دقیقه در عمق 50 متری دوام می‌آورد و از بلوتوث 5.0، سنسور ضربان قلب و امکان کنترل موسیقی هم برخوردار است.

3. آمازفیت GTS 2 Mini

  • اندازه‌ها: 40 میلی‌متر
  • عمر باتری: 14 روز
  • GPS: دارد
  • سنسور ضربان قلب: دارد
  • LTE: ندارد
  • سازگاری: اندروید و iOS
  • قیمت: 1 میلیون و 900 هزار تومان

نقاط قوت: طراحی زیبا، نمایشگر روشن و با کیفیت، قابلیت‌های ورزشی مختلف

نقاط ضعف: شارژدهی ضعیف با استفاده سنگین، دقت سنسورها

آمازفیت GTS 2 مینی، همانطور که از نامش پیداست، نسخه کوچک‌تر GTS 2 است که با قیمت کمتر وارد بازار شده است؛ به همین خاطر نیز برخی ویژگی‌ها در زمینه طراحی و قابلیت‌های ساعت، در این نسخه وجود ندارند. اما بازهم این ساعت به‌نسبت به قیمت، ارزش خرید بالایی دارد.

بدنه ساعت ترکیبی از پلاستیک و تیتانیوم است. نمایشگر کوچک‌تر شده و به 1.55 اینچ رسیده ولی همچنان امولد است و با وجود رزولوشن پایین‌تر، از نظر روشنایی و دقت، حرف‌های زیادی برای زدن دارد. از نظر قابلیت‌های سلامتی و ورزشی، این مدل هیچ‌چیزی از مدل اصلی کمتر ندارد. از سنجش اکسیژن خون گرفته تا ضربان قلب، همگی در این نسخه نیز قابل دسترس هستند. همچنین برای فعالیت‌های ورزشی نیز شما به GPS دسترسی دارید که دقت قابل قبولی دارد و می‌توانید روی آن حساب باز کنید.

4. آمازفیت GTR 2e

  • اندازه‌ها: 40 میلی‌متر
  • عمر باتری: 24 روز
  • GPS: دارد
  • سنسور ضربان قلب: دارد
  • LTE: ندارد
  • سازگاری: اندروید و iOS
  • قیمت: 2 میلیون و 600 هزار تومان

نقاط قوت: قابلیت‌های ورزشی و سلامتی متنوع، قیمت مناسب، طراحی زیبا، راحتی

نقاط ضعف: پشتیبانی محدود از نوتیفیکیشن‌ها، شارژدهی

این مدل، نسخه ارزان‌تر ساعت اقتصادی GTR 2 آمازفیت است. ساعتی که با وجود قیمت ارزان‌تر، واقعا تفاوت خیلی زیادی با نسخه اصلی ندارد. در بخش طراحی این ساعت در 2 مدل عرضه می‌شود، یک مدل با بدنه مربعی مثل اپل واچ و یک مدل با بدنه دایره‌ای شکل. هردو این مدل‌ها نیز فقط از نظر ظاهری با هم متفاوت هستند. طراحی ظاهری بسیار ساده است و خبری از زرق و برق‌های اضافی در آن نیست.

آمازفیت از یک نمایشگر امولد با تراکم پیکسلی 341 در این ساعت استفاده کرده است. درست مانند نسخه GTR 2. ساعت فاقد وای‌فای است اما به‌احتمال زیاد خیلی جای خالی آن را احساس نمی‌کنید چرا که این ساعت خیلی روی اپلیکیشن‌ها اتکا ندارد و از طریق بلوتوث مستقیما به گوشی متصل می‌شود.

GTR 2e دارای بیش از 90 فعالیت و حالت ورزشی است و از GPS برای دوچرخه‌سواری و دویدن نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین شما به سنسور اکسیژن و ضربان قلب نیز دسترسی دارید.

5. شیائومی می واچ

  • اندازه‌ها: 45 میلی‌متر
  • عمر باتری: 14 روز
  • GPS: دارد
  • سنسور ضربان قلب: دارد
  • LTE: ندارد
  • سازگاری: اندروید و iOS
  • قیمت: 2 میلیون و 700 هزار میلیون تومان

نقاط قوت: قیمت مناسب، نمایشگر بزرگ و روشن، طراحی ساده و شیک، آنالیز داده‌های تمرینات، شارژدهی بی‌نظیر

نقاط ضعف: قابلیت‌های محدود، عملکرد نه‌چندان جالب سنسور سنجش اکسیژن خون و ضربان قلب، برنامه Xiaomi Wear نیاز به کار دارد

شیائومی می واچ شاید بهترین ساعت هوشمند بازار نباشد اما در این بازه قیمتی جزو برترین‌هاست. این ساعت حداقل امکاناتی که از یک ساعت برای انجام تمرینات ورزشی بخواهید را در اختیار شما قرار می‌دهد و درست مثل اکثر محصولات شیائومی، قیمت خیلی زیادی هم ندارد.

این ساعت از 117 پروفایل ورزشی مختلف، GPS، سنسور ضربان قلب، ردیابی خواب و همچنین سنسور سنجش اکسیژن خون هم پشتیبانی می‌کند.

راهنمای خرید ساعت هوشمند تا 5 میلیون

در این بازه قیمتی رقابت بیشتری در جریان است و البته کیفیت محصولات و امکانات آن‌ها نیز بیشتر از ساعت‌هایی است که در بازه‌های قیمتی پایین‌تر قرار دارند.

1. سامسونگ گلکسی واچ 4 (مدل 40 میلی‌متری) ؛ راهنمای خرید اسمارت واچ

  • اندازه‌ها: 40 و 42 و 44 و 46 میلی‌متر
  • عمر باتری: 40 ساعت
  • GPS: دارد
  • سنسور ضربان قلب: دارد
  • LTE: انتخابی
  • سازگاری: فقط با اندروید
  • قیمت: 3 میلیون و 500 هزار تومان

نقاط قوت: بدنه نازک‌تر نسبت به نسل قبل، واچ‌فیس‌های جدید، سیستم‌عامل WearOS، قابلیت ثبت شاخص توده بدنی، قیمت مناسب

نقاط ضعف: عملکرد سنسور 3 در 1 ممکن است برخی مواقع جالب نباشد، شارژدهی ضعیف

سامسونگ گلکسی واچ 4 دومین ساعت هوشمند در میان برترین ها در جهان و بهترین ساعت هوشمند اندروید به شمار می‌آید. اگر به‌دنبال بهترین ساعت هوشمند مشابه اپل واچ هستید، بهترین گزینه همین است. سامسونگ در این سری دیگر نام اکتیو را کنار گذاشت و در عوض گلکسی واچ 4 را با ظاهر اسپرت خود به عنوان پرچمدار معرفی کرد. در کنار آن یک مدل کلاسیک هم معرفی شد که قابلیت‌های لاکچری مثل گردانه فیزیکی مدل‌های قبلی را حفظ کرده است.

گلکسی واچ 4 به لطف سنسور 3 در 1 خود قادر است ضربان و نوار قلب شما را بگیرد و همچنین شاخص توده بدنی یا BMI شما را هم تشخیص دهد. مهمتر از همه برای اولین بار سامسونگ بیخیال تایزن شده و از Wear OS استفاده کرده است. با این وجود برخی قابلیت‌های این ساعت تنها مخصوص صاحبان گوشی‌های گلکسی است و به همین خاطر در این راهنمای خرید ساعت هوشمند، تنها آن را به کاربران اندروید توصیه می‌کنیم. البته شاید بهتر باشد منتظر عرضه سری جدید یعنی گلکسی واچ 5 هم باشید. نسل جدید، باتری بزرگ‌تری دارد و می‌تواند در بحث شارژدهی عملکرد بهتری داشته باشد.

2. آنر مجیک واچ 2 ؛ از برترین ساعت های هوشمند اقتصادی

  • اندازه‌ها: 42 و 46 میلی‌متر
  • عمر باتری: 14 روز
  • GPS: دارد
  • سنسور ضربان قلب: دارد
  • LTE: ندارد
  • سازگاری: اندروید و iOS
  • قیمت: حدود 3 میلیون 800 هزار تومان

نقاط قوت: طراحی جذاب، قابلیت‌های ورزشی زیاد و متنوع، شارژدهی عالی

نقاط ضعف: به‌راحتی گرد و غبار را جذب می‌کند، قابلیت‌های غیرورزشی محدود، پخش موسیقی باگ‌های زیادی دارد

آنر مجیک واچ 2 به عنوان مدل جدیدتر آنر واچ مجیک روانه بازار شده ساعت بعدی است که در این راهنمای خرید بهترین ساعت هوشمند به آن اشاره می‌کنیم. ساعتی که یک انتخاب ایده‌آل برای ورزشکاران در بازه قیمتی زیر 4 میلیون تومان به حساب می‌آید و قابلیت‌های ورزشی و سلامتی زیادی مثل سنجش سطح استرس به شما ارائه می‌کند. اما بزرگترین نقطه ضعف آن این است که امکانات غیرورزشی آن آنقدر زیاد نیست که افرادی که خیلی اهل ورزش نیستند برای خرید این ساعت اقدام کنند.

افزون بر این با توجه به اینکه در زمان عرضه این ساعت، آنر همچنان زیرمجموعه هواوی بود، این ساعت نیز شامل تحریم‌های هواوی شده و از سرویس‌های گوگل پشتیبانی نمی‌کند. درست مانند هواوی واچ 3، اپلیکیشن‌های کمی برای نصب در این ساعت پیش روی شما قرار دارد و از این نظر اصلا نمی‌توان آن را با اپل واچ یا گلکسی واچ 4 مقایسه کرد.

اگر اهل ورزش و دویدن هستید، آنر مجیک واچ 2 یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید در بازه قیمتی زیر 4 میلیون تومان پیدا کنید، هم وزن کمی دارد و هم قابلیت‌های ورزشی بسیار زیادی دارد که می‌توانند پاسخگوی نیازهای شما باشند. با این وجود برای کسانی که اهل ورزش نیستند یکی از نکات که باید پیش از خرید این ساعت هوشمند درنظر بگیرند این است که امکانات و قابلیت‌های غیرورزشی کمی در این ساعت وجود دارد.

3. هواوی واچ GT 2 ؛ بهترین ساعت هوشمند

  • اندازه‌ها: 42 و 46 میلی‌متر
  • عمر باتری: 14 روز
  • GPS: دارد
  • سنسور ضربان قلب: دارد
  • LTE: دارد
  • سازگاری: اندروید و iOS
  • قیمت: 4 میلیون تومان

نقاط قوت: شارژدهی عالی، طراحی جذاب، عملکرد مثال‌زنی در ردیابی تمرینات

نقاط ضعف: عدم پشتیبانی از اپلیکیشن‌های متفرقه، عدم پشتیبانی از NFC، خیلی قابل شخصی‌سازی نیست

هواوی واچ GT در زمان عرضه توانست با طراحی جذاب و شارژدهی بسیار بالای خود نظر مثبت خیلی‌ها را به‌خود جلب کند. نسخه دوم این ساعت نیز خوشبختانه با حفظ همین نقاط قوت وارد بازار شده است. هواوی البته نسل سوم را هم وارد بازار کرده ولی آن ساعت بالای 5 میلیون تومان قیمت دارد.

واچ جی تی 2 بیشتر از همه با حفظ و بهبود نقاط قوت ساعت اول وارد بازار شده است و به همین خاطر هم توانسته یک تجربه کاملا متفاوت از آن ساعت را به کاربران بدهد. البته از لحاظ ظاهری شاید تفاوت زیادی میان آن‌ها نباشد ولی به محض اینکه شروع به استفاده از آن کنید، کاملا واضح است که هواوی زمان زیادی صرف بهبود آن کرده است.

4. آمازفیت GTS 3

  • اندازه‌ها: 42 میلی‌متر
  • عمر باتری: 14 روز
  • GPS: دارد
  • سنسور ضربان قلب: دارد
  • LTE: ندارد
  • سازگاری: اندروید و iOS
  • قیمت: 4 میلیون تومان

نقاط قوت: طراحی زیبا، GPS، بیش از 150 حالت ورزشی، سنسور سلامتی 4 در 1، شارژدهی 12 روزه

نقاط ضعف: از اپ‌های زیادی پشتیبانی نمی‌کند، فاقد بلندگو است

بسیاری از کاربران دنبال بهترین ساعت هوشمند هستند که بتواند به تمام نیازهای آن‌ها پاسخ دهد. گذشته از مدل‌های گران‌قیمت بازار، در بازه‌های قیمتی پایین‌تر نیز گزینه‌های جالب توجهی مثل آمازفیت GTS 3 وجود دارند. عضو جدید سری GTS آمازفیت، یک بار دیگر توانسته خود را به‌عنوان یک گزینه اقتصادی با ارزش مطرح کند.

این مدل درست مثل مدل‌های گران‌قیمت‌تر، تمام اطلاعات سلامتی و ورزشی که نیاز داشته باشید را با جزییات فراوان در اختیار شما می‌گذارد. همچنین آمازفیت توجه ویژه‌ای هم به کیفیت ساخت داشته است. به‌خصوص از نظر عملکرد و طراحی.

5. هواوی واچ GT 3

  • اندازه‌ها: 42 و 46 میلی‌متر
  • عمر باتری: 14 روز
  • GPS: دارد
  • سنسور ضربان قلب: دارد
  • LTE: ندارد
  • سازگاری: اندروید، iOS، هارمونی
  • قیمت: 5 میلیون تومان

نقاط قوت: طراحی جدید و مدرن، مربی هوشمند برای دویدن، رویکرد متفاوت به فعالیت‌های ورزشی

نقاط ضعف: اکثر قابلیت‌ها در اندروید و iOS و کاربرانی که از اکوسیستم هواوی استفاده نمی‌کنند قابل دسترس نیست، شارژدهی کمتر از میزان اعلام شده است

اگر می‌خواهید بدانید ساعت هوشمند چی بخرم و از قبل جزو اکوسیستم هواوی بوده‌اید، گزینه‌ای بهتر از هواوی واچ GT 3 پیدا نمی‌کنید. یکی از جدیدترین ساعت‌های بازار که جایگزین GT 2 که در بالا معرفی کردیم شده است. این مدل طراحی به‌روزتری دارد و دارای یک برنامه جداگانه برای ردیابی فعالیت‌های ورزشی است. اما این برنامه در اندروید و iOS قابل دانلود نیست و تنها در گوشی‌های هواوی قابل استفاده است.

همچنین اپ‌هایی مثل استراوا، سیتی‌مپر و Calm هیچکدام در این ساعت قابل دسترسی نیستند چرا که هواوی همچنان در تحریم قرار دارد و از سیستم‌عامل هارمونی خودش استفاده می‌کند. این سیستم‌عامل دارای برنامه‌های جایگزین برای اکثر اپلیکیشن‌های محبوب است و حتی یک برنامه برای سنجش فشار هوا دارد. اما برخی قابلیت‌ها نیز تنها در گوشی‌های هواوی قابل دسترسی هستند و بعضی از برنامه‌ها مثل اپلیکیشن Huawei Health خیلی عملکرد جالبی با iOS یا اندروید از خود نشان نمی‌دهند.

راهنمای خرید ساعت هوشمند تا 7 میلیون تومان

در این بازه قیمتی دیگر اکثرا ساعت‌های رده‌بالا قرار دارند. ساعت‌هایی که با امکانات زیاد و کیفیت ساخت بالای خود می‌توانند تا سال‌ها شما را از خرید یک ساعت هوشمند بی‌نیاز کنند.

1. آمازفیت GTR 3 Pro

  • اندازه‌ها: 46 میلی‌متر
  • عمر باتری: 12 روز
  • GPS: دارد
  • سنسور ضربان قلب: دارد
  • سازگاری: اندروید، iOS
  • قیمت: 5 میلیون و 300 هزار تومان

نقاط قوت: نمایشگر بزرگ و روشن، سنسورهای یکپارچه سلامتی، کنترل صوتی آفلاین، شارژدهی خوب

نقاط ضعف: بیش از حد به اپلیکیشن موبایل وابسته است، اپلیکیشن‌های محدود

آمازفیت GTR 3 پرو، گران‌ترین و رده‌بالاترین ساعت هوشمند این برند است. این مدل از سنسور بیومتریک 3.0 آمازفیت استفاده می‌کند که به گفته آن‌ها دقت بالاتری نسبت به نسل قبلی دارد و می‌تواند ضربان قلب، اکسیژن و سطح استرس را به‌صورت یکجا اندازه‌گیری کند. همچنین شما به بیش از 150 حالت ورزشی مختلف هم در این مدل دسترسی دارید.

اما بیشتر قابلیت‌های ساعت وابسته به اپلیکیشن موبایل آن یعنی Zepp است. همچنین تعداد اپلیکیشن‌هایی هم که می‌توانید برای ساعت دانلود کنید زیاد نیست. به‌خصوص در مقایسه با سایر مدل‌هایی که در این بازه هستند.

2. آمازفیت T-Rex 2

  • اندازه‌ها: 47 میلی‌متر
  • عمر باتری: 24 روز
  • GPS: دارد
  • سنسور ضربان قلب: دارد
  • سازگاری: اندروید، iOS
  • قیمت: 5 میلیون و 800 هزار تومان

نقاط قوت: بدنه بسیار مستحکم، شارژدهی طولانی، حالت‌های ورزشی مختلف

نقاط ضعف: اندازه بزرگ، دقت سنسورها

آمازفیت تی‌رکس 2 محصول جدید این کمپانی در سال 2022 است که با هدف رقابت با ساعت‌های مخصوص دویدن و همچنین مدل‌های گارمین وارد بازار شده است. همانطور که از ظاهرش پیداست، این ساعت مخصوص فعالیت‌های ورزشی پرتحرک است. بدنه مستحکمی دارد و ضد آب است و آمازفیت تمرکز زیادی هم به استانداردهای نظامی آن داشته است.

از نظر ویژگی‌ها هم چیزی از بقیه کم ندارد. از حالت‌های ورزشی مختلف گرفته تا GPS دوبانده، سنسورهای فشارسنج و ژیروسکوپ و سنسورهای سلامتی. این مدل برای کسانی که بودجه زیادی برای ساعت‌های گارمین ندارند می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد.

3. گلکسی واچ 4 کلاسیک ؛ بهترین ساعت هوشمند سامسونگ

  • اندازه‌ها: 42 و 46 میلی‌متر
  • عمر باتری: 20 ساعت
  • GPS: دارد
  • سنسور ضربان قلب: دارد
  • LTE: دارد
  • سازگاری: فقط با اندروید
  • قیمت: 5 میلیون و 900 هزار تومان

نقاط قوت: حاشیه فیزیکی گردان، کیفیت ساخت بالا، نمایشگر فوق‌العاده

نقاط ضعف: شارژدهی بسیار بد، قیمت بالا، کنترل‌های نه‌چندان جالب برای تمرینات

مدل کلاسیک در کنار گلکسی واچ 4 به‌عنوان یک گزینه گران‌قیمت معرفی شد. مدل کلاسیک از لحاظ فیزیکی با تغییراتی همراه بود تا بتواند نظر کاربرانی که بودجه بیشتری دارند را به خود جلب کند. مهمترین تغییر حاشیه فیزیکی و گردان دور نمایشگر است که با آن می‌توانید در منوها بچرخید و در حقیقت یکی از بهترین قابلیت‌های آن است.

با این حال مشکلاتی هم در نسخه کلاسیک وجود دارد. مثلا شارژدهی وضعیت اصلا خوبی ندارد و به‌سختی یک روز کامل دوام می‌آورد. به همین خاطر اگر بخواهید از ساعت برای تمرینات و دیدن نوتیفیکیشن‌ها استفاده کنید باید در طول روز 2 بار آن را شارژ کنید.

این در حالی است که با قیمت کمتر می‌توانید ساعت‌های بهتری از فیت‌بیت، آنر و یا گارمین خریداری کنید که حداقل شارژدهی بهتری دارند. با این همه برای علاقه‌مندان به سامسونگ و به‌خصوص کاربران اندرویدی، در مجموع ساعتی بهتر از گلکسی واچ 4 کلاسیک وجود ندارد. اما اگر حاشیه فیزیکی دور نمایشگر برایتان مهم نیست، پیشنهاد ما این است که تا عرضه گلکسی واچ 5 پرو به بازار صبر کنید چرا که آن مدل از لحاظ شارژدهی یکی از بهترین‌های بازار خواهد بود و از نظر مقاومت نیز بسیار بهتر از گلکسی واچ 4 کلاسیک است.

4. گارمین Venu Sq

  • اندازه‌ها: 40 میلی‌متر
  • عمر باتری: 20 ساعت
  • GPS: دارد
  • سنسور ضربان قلب: دارد
  • سازگاری: اندروید و iOS
  • قیمت: 6 میلیون و 400 هزار تومان

نقاط قوت: ویژگی‌های فراوان، وزن کم و راحتی، سازگار با سنسورهای اکسترنال

نقاط ضعف: رابط کاربری قدیمی، کیفیت پایین‌تر نمایشگر نسبت به Venu، فاقد ارتفاع‌سنج است

گارمین Venu Sq نسخه ارزان‌تر Venu است و بیشتر ویژگی‌های آن ساعت را در یک نمایشگر مربعی و البته قیمت کمتر در اختیار شما می‌گذارد. بیشتر قابلیت‌های اصلی نسخه گران‌تر مثل GPS، سنسور ضربان قلب و سنسور Pulse OX در این نسخه نیز وجود دارد. همچنین حالت‌های مختلفی برای دویدن، دوچرخه‌سواری و شنا قابل دسترسی است.

در بخش ویژگی‌ها شما به یک موزیک پلیز اختصاصی دسترسی دارید. اما یک نکته نا امید کننده این است که در اینجا خبری از پنل امولد Venu و ارتفاع‌سنج نیست. اگر این موارد برایتان مهم نیست، Venu Sq می‌تواند یک همراه بسیار قابل اتکا برای شما باشد.

5. اپل واچ SE ؛ راهنمای خرید اسمارت واچ اقتصادی اپل

  • اندازه‌ها: 40 و 44 میلی‌متر
  • عمر باتری: 18 ساعت
  • GPS: دارد
  • سنسور ضربان قلب: دارد
  • LTE: دارد
  • سازگاری: فقط با iOS
  • قیمت: 7 میلیون تومان

نقاط قوت: طراحی رده‌بالا و با کیفیت، ویژگی‌های متنوع و زیاد، عملکرد روان

نقاط ضعف: عدم پشتیبانی از نمایشگر همیشه روشن، شارژدهی تعریفی ندارد

اپل واچ SE تمام ویژگی‌های مهم ساعت‌های هوشمند و پرچمدار اپل را در یک بازه قیمتی ارزان‌تر به‌دست شما می‌رساند. از نظر طراحی، همان طراحی معروف ساعت‌های هوشمند اپل را داریم با بدنه آلومینیومی و دکمه گردان دیجیتالی در کنار ساعت. اگر قبلا یک اپل واچ داشتید از لحاظ طراحی هیچ چیزی جدیدی انتظارتان را نمی‌کشد.

همچنین از لحاظ اندازه نیز این ساعت جزو ساعت‌های بزرگ است و حداقل 40 میلی‌متر است. نمایشگر به لطف پنل اولد، در حد دیگر ساعت‌های گران‌قیمت اپل است و وضوح و کیفیت مثال‌زدنی دارد. البته که جای خالی نمایشگر همیشه روشن هم احساس می‌شود. با این حال نقطه ضعف اصلی این ساعت، همان نقطه ضعف سایر اپل واچ‌ها یعنی شارژدهی است.

با این همه اگر یک اپل واچ جدید می‌خواهید ولی قصد پرداخت هزینه گزاف سری 7 را ندارید، این مدل هرچیزی که نیاز داشته باشید را با قیمت کمتر در اختیارتان قرار می‌دهد. از لحاظ ویژگی‌ها و قدرت می‌توان آن را بین اپل واچ 4 و 5 قرار داد و به همین خاطر ارزش خرید بالایی برای کاربران iOS دارد.

راهنمای خرید ساعت هوشمند 10 میلیون تومان و بالاتر

نوبت به بهترین ساعت های هوشمند بازار رسیده است. ساعت‌های گران‌قیمت و لاکچری که پرچمدار هستند و از همه نظر می‌توانند انتخاب عالی باشند. البته به شرط اینکه با قیمت آن‌ها مشکلی نداشته باشید.

1. اپل واچ سری 7 ؛ بهترین مدل اسمارت واچ بازار

  • اندازه‌ها: 41 و 45 میلی‌متر
  • عمر باتری: 18 ساعت
  • GPS: دارد
  • سنسور ضربان قلب: دارد
  • سازگاری: فقط با iOS
  • قیمت: از 10 میلیون تومان

نقاط قوت: نمایشگر بزرگ‌تر نسبت به مدل قبل، کیبورد QWERTY، همراه با شارژر مغناطیسی عرضه می‌شود

نقاط ضعف: قابلیت‌های ورزشی نسبت به قبل اضافه نشدند، شارژدهی همچنان 18 ساعت است

اپل واچ سری 7 از همه نظر، بهترین اپل واچ است که تا به حال وارد بازار شده و تمام ویژگی های ساعت هوشمند خوب را دارد. از نظر قابلیت های مختلف این Smart Watch تفاوت زیادی با سری 6 ندارد اما در عوض نمایشگر آن بزرگتر شده است و اپل برای اولین بار آن را در دو اندازه 41 و 45 میلی‌متر عرضه کرده است. همچنین نسل هفتم دارای واچ‌فیس‌های اختصاصی و یک کیبورد QWERTY هم هست.

سری 7 با وجود اینکه می‌توانست عمر باتری بهتری داشته باشد اما در عوض نسبت به سری قبلی سرعت شارژ بیشتری دارد و شما در عرض یک ساعت می‌توانید باتری آن را از 0 به 100 برسانید. اپل واچ بهترین گزینه برای صاحبان آیفون است که به دنبال یک ساعت همه‌کاره برای ورزش، پاسخ دادن به تماس‌ها و همچنین امکاناتی مثل سنجش ضربان قلب و اکسیژن خون هستند.

2. هواوی واچ 3 ؛ راهنمای خرید بهترین ساعت هوشمند هواوی

  • اندازه‌ها: 46 میلی‌متر
  • عمر باتری: 4 روز
  • GPS: دارد
  • سنسور ضربان قلب: دارد
  • LTE: دارد
  • سازگاری: اندروید و iOS
  • قیمت: حدود 11 میلیون تومان

نقاط قوت: طراحی مدرن و جذاب، رابط کاربری عالی، ویژگی‌های زیاد و متنوع

نقاط ضعف: هارمونی همچنان باگ‌های قابل توجهی دارد، میکروفون کیفیت جالبی ندارد

هواوی واچ 3 اولین ساعت هوشمند در دنیا است که با سیستم عامل هارمونی وارد بازار شده است. سیستم‌عامل اختصاصی هواوی که قرار است طی چند سال آینده جای اندروید را در محصولات این کمپانی بگیرد. هواوی واچ 3، بهترین ساعت هوشمند برای این سیستم عامل است. عملکرد ساعت در بخش‌های مختلف کاملا روان و بدون ایراد است و در کنار آن نمایشگر با کیفیت امولد نیز سبب شده این ساعت به یکی از برترین ساعت‌های هوشمند و از رقبای اصلی گلکسی واچ 4 تبدیل شود.

هواوی واچ 3 همچنین طیف گسترده‌ای از حالت‌های ورزشی مختلف را در اختیار شما قرار می‌دهد که با کمک GPS ساعت می‌توانید آن‌ها را مدیریت کنید. این ساعت همچنین از LTE نیز پشتیبانی می‌کند. با وجود همه این‌ها یکی از نکات که باید پیش از خرید این ساعت هوشمند درنظر داشته باشید این است که سیستم‌عامل هارمونی که روی ساعت نصب شده هنوز در مقایسه با watchOS و Wear OS که در اپل واچ و گلکسی واچ 4 نصب شدند، برنامه‌های زیادی ندارد و همین موضوع نیز بزرگترین نقطه ضعف هواوی واچ 3 است.

3. گارمین Venu 2 ؛ راهنمای خرید اسمارت واچ

  • اندازه‌ها: 45 میلی‌متر
  • عمر باتری: 11 روز
  • GPS: دارد
  • سنسور ضربان قلب: دارد
  • سازگاری: اندروید و iOS
  • قیمت: حدود 12 میلیون تومان

نقاط قوت: نمایشگر امولد با رزولوشن بالا، GPS دقیق، ابزارهای سلامتی متنوع، ردیابی ورزشی بسیار پیشرفته

نقاط ضعف: تعداد اپلیکیشن‌ها زیاد نیست

گارمین ونو 2 یکی از بهترین ساعت‌های گارمین بازار است. ساعتی که توانسته به بهترین شکل، میان یک ساعت هوشمند و یک ساعت مخصوص دویدن، تعادل ایجاد کند. مانند اکثر ساعت‌ها، ونو 2 نیز تمرکز زیادی بر سلامتی دارد و در طول روز استرس شما را اندازه‌گیری می‌کند و در انتها یک نمره به وضعیت سلامت روان شما می‌دهد. همچنین می‌توانید کالری‌ها، تعداد قدم‌ها و چرخه‌های خواب خود را نیز اندازه‌گیری و زیرنظر داشته باشید.

با این حال بیشتر ویژگی‌ها مربوط به دویدن و فعالیت‌های ورزشی هستند. مانند تمام محصولات گارمین، GPS این ساعت دقت بسیار بالایی دارد و با درصد خطای کمی مسیر شما را نشان می‌دهد. همچنین در نقشه نیز جزییاتی مثل سرعت دویدن را نیز نشان می‌دهد. در کنار همه این‌ها، شما به Garmin Coach دسترسی دارید و می‌توانید در چالش‌های مختلف شرکت و رتبه خود را در مقایسه با سایر کاربران مشاهده کنید.

4. سونتو 7 ؛ راهنمای خرید اسمارت واچ

  • اندازه‌ها: 50 میلی‌متر
  • عمر باتری: 2 روز
  • GPS: دارد
  • سنسور ضربان قلب: دارد
  • سازگاری: اندروید
  • قیمت: 12 میلیون و 500 هزار تومان

نقاط قوت: نمایشگر روشن و با کیفیت، ویژگی‌های نقشه محور، شاخص‌های سلامتی مختلف

نقاط ضعف: شارژدهی ضعیف، دقت سنسور ضربان قلب

سونتو 7 ساعتی است که با سیستم‌عامل wearOS گوگل وارد بازار شده و مخصوص ورزشکاران است. این مدل اولین اسمارت واچ از کمپانی سونتو به‌حساب می‌آید. آن‌ها این ساعت را با نمایشگر 1.39 اینچی امولد در کنار GPS و امکان مشاهده و دانلود نقشه‌ها به‌صورت آفلاین همراه کرده‌اند. همچنین در داخل نقشه نیز می‌توانید مکان‌های محبوب سایر کاربران برای فعالیت‌های ورزشی مختلف را مشاهده کنید.

سونتو در این ساعت از بیش از 70 حالت ورزشی مختلف پشتیبانی می‌کند. همچنین به‌لطف wear OS شما به ویژگی‌های مخصوص گوگل مثل امکان دانلود اپلیکیشن‌های اندروید و کنترل‌های موسیقی نیز دسترسی دارید. خود ساعت نیز عملکرد کاملا روان و خوبی دارد.

سوالات متداول

1. بهترین ساعت هوشمند تا یک میلیون تومان کدام ها هستند؟

در این بازه قیمتی گزینه‌های زیادی پیش روی شما نیست. بهترین گزینه‌ای که می‌توانید خریداری کنید، شیائومی می واچ لایت است.

2. آیا می توان با ساعت هوشمند به تماس ها پاسخ داد؟

برخی از مدل‌های گران‌قیمت و رده‌بالا از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند ولی مدل‌های ساده‌تر اینطور نیستند. برای مثال اپل واچ دارای میکروفون و بلندگو جداگانه است تا از طریق خود ساعت به تماس‌ها پاسخ دهید.

3. بهترین ساعت های هوشمند مناسب زنان و دختران کدام ها هستند؟

اپل واچ سری 7 و گلکسی واچ 4 از بهترین ساعت‌هایی هستند که می‌توانید خریداری کنید.

4. اسمارت واچ چیست؟

اسمارت واچ یا ساعت هوشمند، گجتی است که مانند یک ساعت مچی به مچ دست شما بسته می‌شود و دارای یک نمایشگر لمسی برای دسترسی به امکاناتی مثل ردیابی فعالیت‌های ورزشی، سنجش سلامت بدن، پاسخ دادن به پیام‌ها و تماس‌ها است.

5. ساعت هوشمند چی بخرم؟

با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارید می‌توانید هرکدام از مدل‌های معرفی شده در این مطلب را خریداری کنید چرا که همه آن‌ها در بازه قیمتی خود، جزو بهترین‌ها هستند.

سخن پایانی

استفاده از برترین ساعت های هوشمند روز به روز در حال افزایش است؛ به همین دلیل سعی کردیم در این مطلب راهنمای خرید ساعت هوشمند و اسمارت واچ، مهمترین نکات برای خرید این گجت‌ها را ارائه و شما را راهنمایی کنیم. برای خرید بهترین ساعت هوشمند باید حتما مواردی که در این مطلب مطرح کردیم را در نظر داشته باشید تا بتوانید انتخاب مناسبی را برای خود رقم بزنید. نظر شما درباره اسمارت واچ ها و آینده آن‌ها چیست؟ به‌نطر شما بهترین ساعت های هوشمند کدام ساعت‌ها هستند؟ می‌توانید در زیر همین مطلب نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.