رایانه

واچ سامسونگ جدید + مقایسه و نظرات کاربران

سامسونگ گلکسی واچ ۵ به‌تازگی در کنار یک مدل جدیدتر پرو در رویداد گلکسی آنپکد سامسونگ معرفی شد. سری 5 ساعت‌های هوشمند کره‌ای‌ها از لحاظ امکانات تفاوت خیلی زیادی با سری قبلی ندارد و سامسونگ بیشتر تمرکز خود را به بهبود قابلیت‌های قبلی معطوف کرده است.

سال گذشته، گلکسی واچ 4 در 2 مدل استاندارد و کلاسیک عرضه شد و اولین ساعت هوشمندی بود که با سیستم‌عامل WearOS 3 وارد بازار می‌شد. نسل پنجم به‌لحاظ طراحی تفاوت زیادی با نسل قبلی ندارد ولی با یک سنسور تشخیص دمای بدن و همچنین باتری بزرگ‌تر همراه شده و دارای یک مدل پرو است که بیشتر بر فعالیت‌های ورزشی تمرکز دارد. در ادامه با نقد گلکسی واچ 5 و مدل پرو آن، پلازا همراه باشید.

در ادامه می‌خوانید:

معرفی سامسونگ گلکسی واچ ۵

همانطور که می‌دانید، امسال خبری از مدل کلاسیک نیست. این مدل جای خود را به مدل پرو با نمایشگر 45 میلی‌متری و چندین ویژگی جدید داده است. مدل استاندارد اما همچنان در 2 سایز 44 و 40 میلی‌متر عرضه می‌شود و باتری کوچک‌تری دارد. اما از لحاظ ویژگی‌های سلامتی مثل سنجش اکسیژن خون، ردیابی خواب و سنجش دمای بدن، تفاوتی میان این دو مدل وجود ندارد. بیشتر تفاوت میان آن‌ها در قابلیت‌های ورزشی و همچنین بدنه مستحکم‌تر مدل پرو است.

طراحی گلکسی واچ ۵

همانطور که پیشتر هم گفتیم، از نظر طراحی تفاوت خیلی زیادی بین این مدل و مدل سال قبل وجود ندارد. احتمالا در نگاه اول هم نمی‌توانید بین گلکسی واچ 5 و گلکسی وا 4 تمایز قائل شوید. اما یک تغییر بزرگ در مدل‌های امسال و به‌خصوص در مدل پرو این است که دیگر خبری از قاب گردان فیزیکی که محبوبیت زیادی هم داشت، نیست.

همچنین خمیدگی بخش پشتی گلکسی واچ 5 بازطراحی شده و حالا ساعت سطح تماس بیشتری با مچ دست دارد؛ به همین خاطر انتظار می‌رود دقت داده‌هایی که از سنسورها جمع‌آوری می‌شوند نیز افزایش پیدا کند.

ساعت‌های پرچمدار سامسونگ، امسال نیز با گواهی IP68 عرضه شدند و در برابر آب مقاوم هستند. نمایشگر اما در مدل‌های امسال از شیشه‌ کریستال یاقوتی ساخته شده که به گفته سامسونگ نسبت به سال قبل تا 60 درصد مقاومت بیشتری دربرابر خط و خش دارد.

امکانات ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی واچ ۵

تقریبا از لحاظ امکانات همه‌چیز مشابه مدل‌های سال قبل است. چه در مدل پرو و چه مدل استاندارد گلکسی واچ 5. تنها ویژگی جدیدی که به مدل‌های امسال افزوده شده، قابلیت تشخیص دمای بدن است. البته ظاهرا این سنسور در زمان عرضه فعال نخواهد بود و سامسونگ با انتشار یک بروزرسانی در آینده نزدیک، این ویژگی را در دسترس کاربران قرار می‌دهد.

سنسورهای ضربان و نوار قلب همچنان در این مدل‌ها وجود دارند و در کنار آن‌ها شما به قابلیت ردیابی خواب و سنجش اکسیژن خون نیز دسترسی خواهید داشت. البته به‌نظر می‌رسد گلکسی واچ 5 داده‌های بیشتری ارائه کند. برای مثال مدل‌های امسال حالا داده‌های ریکاوری مربوط به ضربان قلب بعد از ورزش و حتی توصیه‌هایی برای اینکه باید پس از یک جلسه تمرینی چقدر آب بنوشید را نیز ارائه می‌کند.

قابلیت ردیابی خواب نیز دوباره در گلکسی واچ 5 قابل دسترسی است و سامسونگ نیز نهایت تلاش خود را کرده تا آن را نسبت به گذشته بهبود دهد. حالا ساعت با مرور زمان و با یادگیری الگوهای خوابی که در طول شبانه‌روز دارید، یک برنامه خواب شخصی‌سازی شده مناسب شما را ارائه می‌کند.

باتری گلکسی واچ ۵ پرو و مدل استاندارد

شاید مهمترین نقطه قوتی که هنگام بررسی سامسونگ گلکسی واچ ۵ پرو توجه همه را به‌خود جلب می‌کند، شارژدهی است. گلکسی واچ 4 کلاسیک با وجود اینکه یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند دنیا بود، اما شارژدهی آن آنقدری زیاد نبود که کاربر بتواند به‌درستی از امکانات متنوع آن استفاده کند. به‌خصوص در مقایسه با دست‌بندهای ورزشی شرکت‌های رقیب. برای مثال بیشتر کاربران نمی‌توانستند از قابلیت ردیابی خواب آن استفاده کنند چرا که باید در طول شبانه‌روز آن را به شارژ متصل می‌کردند تا برای روز بعد بتوانند از ساعت استفاده کنند.

گلکسی واچ ۵ / امکانات واچ ۵ سامسونگ

اما گلکسی واچ 5 پرو به گفته سامسونگ و به‌لطف یک باتری جدید 590 میلی‌آمپری، با یک بار شارژ تا 80 ساعت شما را همراهی خواهد کرد. ظرفیت باتری واچ 5 پرو نسبت به واچ 4 کلاسیک، 63 درصد افزایش پیدا کرده است. از طرف دیگر گلکسی واچ 5 تغییر زیادی نداشته و باتری آن حدود 15 درصد نسبت به مدل قبلی بزرگ‌تر شده است. مدل 40 میلی‌متری یک باتری 284 میلی‌آمپری دارد و مدل 44 میلی‌متری هم با یک باتری 410 میلی‌آمپری همراه شده است.

سامسونگ همچنین اعلام کرده که با تنها 8 دقیقه شارژ می‌توانید تا 8 ساعت از ساعت استفاده کنید که خبر بسیار عالی است.

تاریخ عرضه و قیمت گلکسی واچ ۵

مدل استاندارد گلکسی واچ 5 در نسخه بلوتوث 279 دلار و برای نسخه LTE از 329 دلار به‌فروش می‌رسد. قیمت galaxy watch 5 پرو اما در مدل بلوتوث 449 دلار و در مدل LTE هم 499 دلار قیمت دارد. قیمت هردو مدل نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرده است. گلکسی واچ 5 به اندازه 30 دلار گران‌تر شده و مدل پرو هم به اندازه قابل توجهی گران‌تر از گلکسی واچ 4 کلاسیک است.

سامسونگ اعلام کرده تاریخ عرضه گلکسی واچ ۵ و مدل پرو 26 آگوست (4 شهریور) خواهد بود.

تفاوت سامسونگ گلکسی واچ ۵ و مدل پرو

مشخصات گلکسی واچ ۵ تفاوت‌هایی با مدل پرو دارد. گلکسی واچ 5 همچنان پرچمدار ساعت‌های هوشمند سامسونگ است ولی مدل جدیدتر یعنی مدل پرو، با توجه به باتری بزرگ‌تر، بدنه مستحکم‌تر و ویژگی‌های ورزشی جدیدتر قرار است رقیبی برای ساعت‌های گارمین باشد.

این مدل از بدنه تایتانیومی ساخته شده است. بدنه تا دور نمایشگر کشیده شده و آن را احاطه کرده تا بتواند از آسیب دیدن ساعت هنگام وارد آمدن ضربات جلوگیری کند. این مدل همچنین تنها در یک اندازه 45 میلی‌متری عرضه می‌شود ولی با این وجود حدود 6 گرم سبک‌تر از گلکسی واچ 4 کلاسیک است.

در جدول زیر می‌توانید امکانات واچ ۵ سامسونگ و مدل پرو را مشاهده کنید:

گلکسی واچ ۵ گلکسی واچ ۵ پرو
نمایشگر 1.19 اینچ مدل 40 میلی‌متر

1.36 اینچ مدل 44 میلی‌متر

1.36 اینچ
رزولوشن 450×450 مدل 44 میلی‌متر

396×396 مدل 40 میلی‌متر

450×450
وزن 29 گرم مدل 40 میلی‌متر

32.8 گرم مدل 44 میلی‌متر

46 گرم
جنس بدنه آلومینیوم تیتانیوم
ویژگی‌های سلامتی ردیابی خواب، ضربان و نوار قلب، سنجش اکسیژن خون، سنجش شاخص توده بدنی، سنجش دمای بدن ردیابی خواب، ضربان و نوار قلب، سنجش اکسیژن خون، سنجش شاخص توده بدنی، سنجش دمای بدن
حافظه و رم 1.5/16 گیگابایت 1.5/16 گیگابایت
باتری 284 میلی‌آمپر مدل 40 میلی‌متری

410 میلی‌آمپر مدل 44 میلی‌متری

590 میلی‌آمپر
قیمت از 280 دلار مدل بلوتوث

از 330 دلار مدل LTE

از 450 دلار مدل بلوتوث

از 500 دلار مدل LTE

با یک نگاه به ساعت متوجه خواهید شد که این مدل مخصوص ورزشکاران و کسانی که بیشتر وقت خود را به ورزش در طبیعت می‌پردازند، طراحی شده است. به‌خصوص با توجه به پشتیبانی از GPS که می‌تواند کار را برای دوندگان بسیار آسان کند. به گفته سامسونگ درصورتی که GPS را مدام روشن بگذارید، می‌توانید با یک بار شارژ تا 20 ساعت از گلکسی واچ 5 پرو استفاده کنید که کاملا برای یک روز کافی است.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail

راهنمای خرید بهترین ساعت هوشمند ؛ چه ساعت هوشمندی …

تیم پلازا02 شهریور 1401 08:30
thumbnail

بهترین ساعت های هوشمند در سال 2022

تیم پلازا24 مرداد 1401 07:30

سخن پایانی

سامسونگ گلکسی واچ ۵ و مدل پرو آن امسال قرار است با اپل واچ سری 8 و گوگل پیکسل واچ و همچنین رقبای چینی خود رقابت نزدیکی داشته باشد. این ساعت‌ها گذشته از باتری بزرگ‌تر و بهره‌مندی از قابلیت سنجش دمای بدن، تغییر قابل توجهی نسبت به مدل‌های سال قبل نداشتند و در عین حال با قیمت بیشتری هم عرضه شدند. از این گذشته، به جز باتری بزرگ‌تر، تفاوت چندانی که بتواند قیمت بیشتر مدل پرو نسبت به استاندارد را توجیه کند نیز وجود ندارد؛ به همین خاطر احتمالا بیشتر کاربران به‌سراغ گلکسی واچ 5 خواهند رفت. نظر شما در مورد نسل پنجم ساعت‌های سامسونگ چیست؟ به نظر شما این ساعت‌ها تا چه حد می‌توانند در سال پیش رو، رقیب جدی برای اپل و ساعت‌هایی مثل گارمین باشند؟

پاراگراف 30 آرون گروپس



به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گلکسی واچ چهار و گلکسی واچ چهار کلاسیک اولین ساعت‌های هوشمند بودند که از Wear OS 3.0 بهره می‌بردند و ویژگی‌هایی مانند نظارت بر ساختار بدن را ارائه می‌کردند. با وجود این که نسل قبلی ساعت‌های گلکسی در مدل‌های معمولی و کلاسیک وارد بازار شدند، دیگر از گلکسی واچ پنج مدل کلاسیک خبری نخواهد بود. به طوری که شرکت سامسونگ قصد دارد ساعت هوشمند آینده خود را در دو مدل گلکسی واچ پنج و گلکسی واچ پنج پرو عرضه کند.

هنوز مشخص نیست که گلکسی واچ ۵ به فریم چرخشی مجهز خواهد شد یا خیر. احتمالاً گلکسی واچ پنج در دو اندازه و گلکسی واچ پنج پرو تنها به یک اندازه محدود خواهد شد. گزارش‌های ارائه شده نشان می‌دهد که انرژی مورد نیاز گلکسی واچ پنج پرو با استفاده از یک باتری ۵۷۲ میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‌شود. بنابراین، مشکل کاربرانی که از عمر باتری سری گلکسی واچ چهار ناراضی بودند، برطرف می‌شود.

پیش‌بینی می‌شود که ساعت‌های هوشمند آینده به صفحه‌نمایش OLED دایره‌ای، GPS، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، حسگر ضربان قلب و حسگر نظارت بر بدن، مجهز می‌شوند. به نظر می‌رسد که گلکسی واچ پنج نسخه جدید One UI Watch را اجرا خواهد کرد. انتظار می‌رود که سامسونگ بهبودهای بیشتری روی این پوشیدنی انجام دهد و ویژگی‌هایی را به One UI Watch اضافه کند. هنوز مشخص نیست که آیا شرکت سامسونگ از تراشه جدیدی برای گلکسی واچ پنج استفاده خواهد کرد یا خیر؟

کد خبر 570412