رایانه

بهترین گوشی شیائومی تا ۱۲ میلیون + مقایسه و نظرات کاربران

در  این راهنمای خرید بهترین گوشی موبایل را از نظر نمایشگر، دوربین، قدرت سخت‌افزار و باتری در رده‌های قیمتی مختلف معرفی کرده‌ایم.

تا همین چند سال پیش هر وقت قصد خرید گوشی داشتیم به راحتی می‌توانستیم بین مدل‌های پرچمدار یا میان رده یکی را انتخاب کنیم. حالا اما مدت‌هاست به ندرت پرچمدارهای سال سامسونگ یا اپل را دست کسی می‌بینیم و دلیل آن هم چیزی جز افزایش قیمت آنها نیست.

این روزها اگر قصد خرید موبایل هم داشته باشیم، باید آنرا با دقت و به شکلی انتخاب کنیم که با اولویت‌ها و نیازهایمان همخوانی داشته باشد چون تا چند سال دیگر احتمالا خبری از خرید مدل جدید نخواهد بود.

درجه با توجه به این مساله راهنمای خرید بهترین گوشی موبایل تا‌ ۱۰ میلیون تومان را برایتان آماده کرده که به 5 سطح برترین موبایل تا 6، 7، 8، 9 و ۱۰ میلیون تقسیم شده است. پیش از این در راهنمای گوشی تا 5 میلیون تومان مدل‌های ارزانتر را معرفی کرده‌ایم.

در کنار هر مدل مهمترین مزایای آن و مشخصات کاملش را شرح داده‌ایم تا انتخاب مدل مناسب برایتان ساده‌تر شود.

اگر به نظرتان جای موبایلی در این راهنمای خرید بهترین گوشی موبایل خالی است، خوشحال می‌شویم در بخش نظرات آنرا با ما و دیگرخوانندگان در میان بگذارید.

بهترین گوشی موبایل تا 6 میلیون تومان

شیائومی ردمی نوت 10S

مزایای اصلی: وزن سبک، شارژ سریع ۳۳ واتی، دوربین مناسب

ردمی نوت 10S بر خلاف نسل‌های قبل که پنل IPS داشتند، به نمایشگر امولد 6.4 اینچی با رزولوشن مطلوب ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل مجهز شده است.

نسخه تا 6 میلیون گوشی از 6 گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و پردازنده هلیو G95 برخوردار است که برنامه‌ها و بازی‌ها را به شکلی روان و سریع اجرا می‌کند. این پردازنده تقریبا قدرتی برابر با اسنپدراگون ۷۳۲ دارد که در پوکو X3 NFC و اکثر گوشی‌های میان‌رده بکار رفته است.

یکی از مزایای اصلی ردمی نوت ۱۰ نسبت به رقبا پشتیبانی از شارژ سریع ۳۳ واتی است که باتری 5 هزار میلی‌آمپری آنرا در ۲۵ دقیقه تا نصف و در ۷۴ دقیقه به صورت کامل پر می‌کند.

دیگر مشخصات این گوشی شامل دوربین چهارگانه ۶۴ مگاپیکسلی، اندروید ۱۱ پیش فرض و وزن بسیار مناسب ۱۷۸ گرمی است.

پوکو M4 پرو 4G

  • مزایای اصلی: پردازنده قدرتمند، شارژ سریع ۳۳ وات، نمایشگر با کیفیت

یکی از بهترین گوشی های شیائومی در ایران پوکو M4 پرو 4G که مثل همیشه ظاهری خاص دارد. نمایشگر 6.6 اینچی این موبایل از نوع با کیفیت امولد است و با نرخ رفرش ۹۰ هرتز و تراکم ۳۹۹ پیکسلی و محتوا را با وضوح بالا و بسیار روان به تصویر می‌کشد.

دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی آن تصاویر بسیار باکیفیتی ثبت می‌کند که در این رده قیمتی کم‌ نظیر است. پوکو M4 پرو 5G از نظر سخت‌افزاری هم یکی از مدل‌های قابل اتکا در راهنمای خرید گوشی است.

پردازنده 6 نانومتری و کم مصرف دیمنسیتی هلیو G96 در کنار 6 گیگابایت رم امتیاز بالایی را در بنچمارک آنتوتو 9 برای این گوشی به ارمغان آورده. بنابراین از نظر اجرای روان بازی و اپ‌های سنگین خیالتان راحت خواهد بود.

این گوشی به لطف استاندارد IP53 در برابر پاشش آب مقاوم است و نمایشگر آن با لایه گوریلا گلس 3 مقاومت بالایی در برابر خط و خش دارد. 

از دیگر مزایای این گوشی باید باتری 5 هزار میلی آمپرساعتی و شارژ سریع ۳۳ واتی اشاره کرد که در یک ساعت باتری را از صفر تا ۱۰۰ شارژ می‌کند.

گلکسی M33

مزایای اصلی: نمایشگر سوپرامولد، شارژدهی عالی

گلکسی M33 بهترین گوشی سامسونگ تا 6 میلیون است که از پردازنده قدرتمند اگزینوس ۱۲۸۰ بهره می‌برد.

گلکسی M33 از صفحه 6.6 اینچی LCD با نرخ تازه‌سازی عالی ۱۲۰ هرتز، و رزولوشن فول اچ‌دی برخوردار است که محتوا را با کیفیت، دقت و وضوح بالایی به تصویر می‌کشد.

حفاظت از نمایشگر بر عهده لایه گوریلا گلس 5 قرار دارد.  سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر نیست و با کلید پاور یکپارچه شده که سرعت آنرا بهبود بخشیده است.

پردازنده این موبایل اگزینوس ۱۲۸۰ است که نسبت به رقبای همرده قدرت بسیار بالایی دارد. این تراشه در کنار با 6 گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی  برنامه‌ها را با سرعت بالا اجرا می‌کند.

گلکسی M33 از دوربین چهارگانه شامل ۵۰ مگاپیکسلی عریض، 5 مگاپیکسلی التراواید و دو دوربین 2 مگاپیکسلی برخوردار است. دوربین سلفی هم 8 مگاپیکسلی است.

بهترین گوشی موبایل تا 7 میلیون تومان

در این رده 2 انتخاب اصلی را در نظر گرفته‌ایم که بر اساس اولویت‌هایتان می‌توانید در زمینه دوربین، حافظه داخلی، عملکرد روان و در نهایت ظرفیت باتری یکی از آنها را انتخاب کنید.

شیائومی ردمی نوت 11S

  • مزایا: دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی، نمایشگر امولد، شارژ سریع ۳۳ واتی

ردمی نوت ۱۰ پرو سال گذشته بهترین گوشی میان‌رده شیائومی بود و ردمی نوت 11S با مشخصاتی نزدیک به آن به دنبال تکرار این موفقیت است.

ردمی نوت 11S هم به دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، باتری 5 هزار میلی‌آمپرساعتی با شارژ سریع ۳۳ واتی و نمایشگر امولد مجهز شده اما بدنه سبک‌تر و تا حدودی کوچکتر دارد که آنرا نسبت به ردمی نوت ۱۰ پرو خوش‌دست‌تر می‌کند.

تنها تفاوت این دو موبایل استفاده از پردازنده مدیاتک هلیو G96  نرخ رفرش پایین‌تر ۹۰ هرتزی است که در عمل تفاوت زیادی ایجاد نخواهد کرد. بنابراین اگر دنبال بهترین گوشی تا 7 میلیون از نظر دروبین هستید، در خرید ردمی نوت 11S با رم 8 و حافظه ۱۲۸ گیگابایت تردید نکنید.

ریلمی GT Master

مزایای اصلی: پردازنده قدرتمند، نمایشگر سوپر امولد ۱۲۰ هرتز، شارژ سریع ۶۵ واتی

ریلمی (Realme) از برندهای تازه‌وارد به بازار ایران است اما با عرضه دستگاه‌‌های قدرتمند و خوش‌قیمت توانسته جای پایش را در فهرست بهترین گوشی موبایل باز کند.

ریلمی GT Master به همان پردازنده گلکسی A52s یعنی اسنپدراگون 778G مجهز شده که توان بالایی برای اجرای سریع اپ‌ها و بازی دارد.

دیگر ویژگی عالی این گوشی نمایشگر 6.4 اینچی سوپر امولد با نرخ رفرش فوق‌العاده ۱۲۰ هرتزی است که تا مدتی پیش تنها در گوشی‌های گیمینگ شاهدش بودیم. این حداکثر روشنایی چشمگیر ۱۰۰۰ نیتی دارد و اسکنر اثر انگشت هم زیر آن قرار گرفته است.

شاید ظرفیت باتری ۴۳۰۰ میلی آمپرساعتی این مدل از بهترین گوشی کم به نظر برسد اما در عوض با شارژ سریع فوق العاده ۶۵ واتی تنها در ۳۳ دقیقه از صفر تا صد پر می‌شود.

دیگر مشخصات ریلمی GT Master شامل دوربین اصلی چهارگانه با سنسور ۶۴ مگاپیکسلی، سلفی ۳۲ مگاپیکسلی و پشتیبانی از شبکه 5G می‌شود.

سامسونگ گلکسی A33

  • مزایا: نمایشگر عالی سوپر امولد، پردازنده خوب، نرم‌افزار به روز

گلکسی A33 از جهات بسیاری شبیه گلکسی A53 است اما قیمتی به مراتب ارزانتر دارد. پردازنده هر دو گوشی اکسینوس ۱۲۸۰ است که رابط کاربری و اپ‌‌های پرکاربرد را به شکلی بسیار روان اجرا می‌کند.

مهمترین مزیت گلکسی A33 نمایشگر بسیار با کیفیت سوپر امولد 6.4 اینچی با نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز است. این نمایشگر محتوا و مخصوصا ویدیوها را با کیفیتی خیره کننده و رنگ‌های با طراوت به تصویر می‌کشد.

بهترین گوشی سامسونگ تا 7 میلیون دوربین اصلی ۴۸ و سلفی ۱۳ مگاپیکسلی دارد که تصاویر با کیفیتی ثبت می‌کنند.

دیگر مزیت مهم گلکسی A33 شارژدهی طولانی است که در صورت استفاده عادی به دو روز هم می‌رسد. باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی این گوشی با شارژ سریع ۲۵ واتی سازگار است اما در جعبه خبری از شارژر نیست.

بهترین گوشی موبایل تا 8 میلیون تومان

در این رده نیز 3 گوشی از شیائومی حرف اول را می‌زنند که یکی از آنها یعنی ۱۱ لایت NE باریکترین و سبکترین گوشی جدید شیائومی محسوب می‌شود.

پوکو X3 GT

  • مزایا: پردازنده قدرتمند، شارژ سریع ۶۷ وات، نمایشگر ۱۲۰ هرتز

همانطور که در بررسی پوکو X3 GT گفتیم این گوشی تنها چند هفته‌ای است راهی بازار شده اما با مشخصات عالی خریداران بسیاری را به سوی خود کشانده است.

این گوشی به نمایشگر 6.6 اینچی IPS با رزولوشن FHD و رفرش ریت عالی ۱۲۰ هرتز مجهز شده. صفحه نمایش توسط لایه بسیار مقاوم گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود که قبلا در گوشی‌های پرچمدار شاهدش بودیم.

مهمترین مزیت پوکو X3 GT تراشه بسیار قدرتمند مدیاتک دیمنسیتی ۱۱۰۰ است که نه تنها با شبکه 5G سازگار است، بلکه قدرت پردازشی در حد اسنپدراگون ۸۶۵ دارد. پردازنده قدرتمند این گوشی مثل آب خوردن تمام بازی‌ها و برنامه‌های سنگین را اجرا خواهد کرد.

پوکو X3 GT برای کاربران نیازمند به حافظه بالا هم مناسب است چون با 8 گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی همراه شده است.

دوربین‌ اصلی با کیفیت دیگر دلیلی است که باعث راهیابی آن به راهنمای خرید گوشی تا ۱۰ میلیون شده. این دوربین سه‌گانه شامل سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسلی است و قابلیت تصویربرداری 4K را دارد.

از دیگر مشخصات پوکو X3 GT باید به فرستنده مادون قرمز، سنسور اثر انگشت روی لبه، اسپیکر استریو و سیستم خنک‌کننده LiquidCool Technology 2.0 برای کاهش حرارت گوشی اشاره کرد.

شیائومی ۱۱ لایت NE

  • مزایای اصلی: وزن بسیار سبک، پردازنده قدرتمند، نمایشگر ۹۰ هرتز

شیائومی ۱۱ لایت NE چند روزی است به عنوان نسخه جدید  می ۱۱ لایت روانه بازار شده و از پردازنده‌ای بسیار قدرتمند و سازگار با 5G بهره می‌برد.

نمایشگر 6.5 اینچی امولد این گوشی با تراکم پیکسلی فوق‌العاده نه تنها نرخ تازه ‌سازی ۹۰ هرتز و استاندارد +HDR10دارد بلکه جزو معدود گوشی‌های با قابلیت نمایش 1 میلیارد رنگ است؛ قابلیت‌هایی که در کنار هم محتوا را با کیفیتی خیره کننده به تصویر خواهند کشید.

این گوشی از نظر سخت‌افزاری به 8 گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت حافظه و تراشه اسنپدراگون 778G مجهز شده. این پردازنده جدید نه تنها کم مصرف است بلکه در بنچمارک انتوتو موفق به کسب امتیاز بالای ۵۲۰ هزار واحد شد و قدرتی در حد تراشه پرچمدار اسنپدراگون ۸۶۵ دارد.

بنابراین اگر اهل اجرای بازی و برنامه‌های سنگین هستید می‌توانید روی خرید گوشی شیائومی ۱۱ لایت NE حساب باز کنید. دیگر ویژگی این گوشی پشتیبانی از شبکه 5G است.

شیائومی ۱۱ لایت NE از دوربین سه‌گانه با سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسلی برخوردار است و از این نظر بالاتر از پوکو F3 قرار می‌گیرد. در نهایت باید به باتری ۴۲۵۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۳۳ واتی اشاره کرد.

گلکسی M52 5G

  • مزایا: دوربین عالی، نمایشگر سوپرامولد ۱۲۰ هرتز

اگر دنبال بهترین گوشی موبایل سامسونگ تا 8 هستید، گلکسی M52 5G گزینه مناسب شماست. دوربین فوق‌العاده این گوشی در کنار نمایشگر کم‌نظیر و از همه مهمتر قیمت مناسب باعث شده برای چند هفته در صدر پرفروش‌ترین گوشی‌ها قرار بگیرد.

همانطور که در بررسی گلکسی M52 5G گفتیم، این گوشی تقریبا همان گلکسی A52S است که با قیمت 1.5 میلیون کمتر به دستتان می‌رسد. گلکسی M52 5G میزبان نمایشگر سوپر امولد پلاس 6.7 اینچی است که محتوا را به نرخ رفرش فوق‌العاده ۱۲۰ هرتز به تصویر می‌کشد.

سامسونگ برای این موبایل اسنپدراگون 778G را انتخاب کرده که بین تراشه‌های میان‌رده جایگاه بالایی دارد. قوی‌ترین نسخه گلکسی M52 5G از 8 گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی برخوردار است.

گلکسی M52 5G از نظر تصویربرداری هم یکی از بهترین گوشی‌های میان‌رده است و به دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی و سلفی ۳۲ مگاپیکسلی مجهز شده تا تصاویری درخشان را برای اینستاگرام شما ثبت کند.

تامین انرژی این گوشی موبایل بر عهده باتری ۵۰۰۰ میلی آمپرساعتی است که از شارژ سریع ۲۵ وات پشتیبانی می‌کند. این مدل بر خلاف گلکسی A52S به جای اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر، به اسکنر یکپارچه با کلید پاور روی لبه کناری مجهز است.

بهترین گوشی موبایل تا ۱۰ میلیون تومان

پوکو F3 5G

مزایا: پردازنده فوق‌العاده، نمایشگر ۱۲۰ هرتز امولد

این تراشه قدرتمند در کنار 8 گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی به معنی اجرای سریع هر برنامه و بازی سنگینی است. چون این گوشی اسلات کارت حافظه ندارد بهتر است سراغ نسخه ۱۲۸ گیگابایتی آن نروید تا در آینده مشکل حافظه نداشته باشید.

شیائومی برای این گوشی دوربین اصلی سه‌گانه با سنسور ۴۸ مگاپیکسلی در نظر گرفته که فوکوس خودکار با تشخیص فاز دارد و تصاویر مطلوبی را ثبت می‌کند. دوربین سلفی هم ۲۰ مگاپیکسلی است و درون حفره نمایشگر جا گرفته است.

از دیگر قابلیت‌های پوکو F3 باید به اسکنر اثر انگشت رو لبه، باتری ۴۵۲۰ میلی‌آمپرساعتی با توان ۳۳ وات و سازگار با فناوری‌های +Quick Charge 3 و Power Delivery 3.0 اشاره کرد که تنها در ۵۲ دقیقه به طور کامل پر می‌شود.

گلکسی A52s 5G

  • مزایا: نمایشگر باکیفیت، دوربین مناسب، سازگار با 5G

گلکسی A52s 5G از نظر قدرت پردازنده به پای پوکو F3 نمی‌رسد اما اگر گوشی‌های گلکسی را ترجیح می‌دهید، بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون سامسونگ همین مدل است که با نمایشگر با کیفیت، دوربین قدرتمند و اسپیکر استریو بین کاربران محبوب شده است.

صفحه نمایش 6.5 اینچی و سوپرامولد این گوشی از وضوح ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی برخوردار است. این نرخ رفرش بالا باعث می‌شود گردش بین منوها و نمایش محتوا بسیار روان‌تر باشد.

گلکسی A52s 5G از نظر تصویربرداری هم حرف زیادی برای گفتن دارد و به دوربین چهارگانه‌ای مجهز شده که نقش اصلی آنرا دوربین ۶۴ مگاپیکسلی ایفا می‌کند.

این دوربین قدرتمند به لرزشگیر اپتیکال مجهز شده و لرزش‌های ناخواسته دست را به خوبی حذف می‌کند. درون حفره نمایشگر هم یک سنسور ۳۲ مگاپیکسلی قرار گرفته که نوید ثبت تصاویر سلفی با کیفیتی را می‌دهد.

سخت افزار این گوشی در نسخه تا ۱۰ میلیون شامل رم 8 گیگابایتی و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی است. اسپیکرهای استریو با پشتیبانی از دالبی اتموس نیز ویژگی دیگری است که نباید از آن غافل شد.

تامین انرژی نیز برعهده باتری ۴۵۰۰ میلی آمپرساعتی است که با توان ۲۵ واتی در ۳۰ دقیقه تا ۵۰ درصد و در یک ساعت کاملا پر می‌شود.

شیائومی 11T

  • مزایا: پردازنده قدرتمند، دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی؛ شارژ سریع ۶۷ وات

بهترین گوشی موبایل تا ۱۰ میلیون شیائومی 11T است و از هر نظر در این رده قیمتی می‌درخشد. همانطور که در بررسی شیائومی 11T گفتیم، این گوشی به تراشه دیمنسیتی ۱۲۰۰ مدیاتک مجهز است که قدرتی در حد اسنپدراگون ۸۷۰ داشته و حدود ۲۰ درصد از پردازنده گلکسی A52S قویتر است. بنابراین اگر گیمر هستید، با خیال راحت می‌توانید بازی‌های روز را به کمک این پردازنده و 8 گیگابایت رم به شکلی روان اجرا کنید.

شیائومی 11T به یکی از بهترین نمایشگرها هم مجهز شده. این پنل بزرگ 6.۶۷ اینچی AMOLED با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز و تراکم ۴۰۰ پیکسل بر اینچ، شما را در محتوا غرق خواهد کرد. روی آن هم لایه محافظ بسیار مقاوم گوریلاگلس ویکتوس قرار گرفته تا از خط و خش در امان باشد.

اما مزیت اصلی این گوشی دوربین قدرتمند ۱۰۸ مگاپیکسلی است که تصاویر را با رنگ و لعاب جذاب و جزییات دقیق ثبت می‌کند. این دوربین فیلمبرداری 4K و نایت‌مود خودکار را هم در اختیارتان می‌گذارد. دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی هم کیفیت قابل قبولی دارد.

شیائومی این میان‌رده قدرتمند را با باتری 5 هزار میلی‌آمپرساعتی و شارژر سریع فوق‌العاده ۶۷ وات روانه بازار کرده در ۴۰ دقیقه باتری را از صفر تا صد شارژ می‌کند.

بهترین گوشی موبایل تا ۱۵ میلیون

سامسونگ گلکسی A73

مزایا: دوربین قدرتمند، نمایشگر با کیفیت، سخت‌افزار قوی

 

گلکسی A73 جدیدترین میان‌رده سامسونگ است که با تمرکز برای نمایشگر و دوربین قدرتمند طراحی شده. این گوشی که با قیمت حدود ۱۱ میلیون در بازار ایران عرضه شده از نظر طراحی و کیفیت ساخت شرایطی ایده‌ال دارد.

این گوشی میان‌رده قدرتمند به دوربین اصلی چهارگانه با سنسور اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی مجهز شده که تصاویری با کنتراست و غنای رنگی عالی با حداقل نویز ثبت می‌کند. دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی هم تصاویری جذاب و دقیق را برای اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی به دستتان می‌رساند. هر دو دوربین توانایی فیلمبرداری 4K با نرخ ۳۰ فریم و 1080p با نرخ ۶۰ فریم در ثانیه دارند.

نمایشگر 6.7 اینچی گلکسی A73 از نوع سوپر امولد پلاس با وضوح ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز است. این پنل نه تنها کیفیتی عالی دارد بلکه محتوا را به شکلی روان و سریع به تصویر کشیده و حاشیه‌های بسیار اندکی اطراف آن دیده می‌شود.

گلکسی A73 هم به پردازنده اسنپدراگون 778G مجهز شده که قدرت مطلوبی دارد و در گلکسی A52S هم شاهدش بودیم. نسخه تا ۱۲ میلیون این گوشی با 8 گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه همراه است. مدل ۲۵۶ گیگابایتی را هم با ۱۳.5 میلیون تومان می‌توانید بخرید اما از نظر ما تفاوت قیمتی 2 میلیونی توجیه پذیر نیست.

تامین شارژ این سخت‌افزار بر عهده باتری 5 هزار میلی ‌آمپرساعتی است که از شارژ سریع ۲۵ وات پشتیبانی می‌کند. متاسفانه در جعبه خبری از شارژر نیست و باید جداگانه خریداری شود.

آیفون SE 2020

      • مزایا: سخت افزار قوی، سیستم عامل iOS

در فهرست بهترین گوشی موبایل نوبت به محصولی از اپل می‌رسد. اگر دنبال آیفونی ارزان برای ورود به اکوسیستم اپل هستید، بهترین گوشی برای شما آیفون SE 2020 مدل ۱۲۸ گیگابایتی است که ظاهر گوشی‌های قدیمی را با سخت‌افزار نسل جدیدتر ادغام کرده است.

آیفون SE 2020 از همان پردازنده A13 بیونیک اپل برخوردار است که در سری آیفون ۱۱ بکار رفته و به راحتی برنامه‌ها و بازی‌های محبوب iOS را برایتان اجرا می‌کند. دوربین ۱۲ مگاپیکسلی آن هم تصاویر با کیفیت را ثبت خواهد کرد اما نمایشگر 4.7 اینچی آن با وضوح ۷۵۰ در ۱۳۳۴ پیکسل کمی کوچک به نظر می‌رسد.

آیفون SE 2020 فاقد Face ID بود و در عوض به کلید هوم مجهز شده است. باتری ۱۸۰۰ میلی آمپرساعتی آن هم شارژدهی زیادی ندارد اما با شارژ سریع ۱۸واتی در نیم ساعت تا ۵۰ درصد پر می‌شود.

شیائومی پوکو F4 GT

      • مزایا: پردازنده پرچمدار، نمایشگر امولد ۱۲۰ هرتز، شارژ سریع فوق العاده

پوکو F4 GT به پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 مجهز شده که با همراهی ۱۲ گیگابایت رم اجرای سریع سنگین‌ترین بازی‌های گرافیکی مثل آسفالت 9 و کال‌اودیوتی را با نرخ فریم بالا ممکن می‌کند.

این گوشی به دو تریگر آنالوگ و فیزیکی روی لبه کناری مجهز است و می‌توانید از آنها در بازی استفاده کنید. همچنین سیستم خنک کننده عالی آن مانع داغ شدن بیش از حد بدنه می‌شود و اسپیکر چهارگانه آن هم صدایی فوق العاده بلند تولید می‌کند.

شیائومی پوکو F4 GT به نمایشگر امولد 6.۶۷ اینچی مجهز است که وضوح بالایی دارد و از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند.

شیائومی 11T پرو

      • مزایا: سخت‌افزار پرچمدار، نمایشگر امولد ۱۲۰ هرتز، دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی

شیائومی 11T پرو در دو مدل با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت و رم 8 یا ۱۲ گیگابایتی عرضه شده که تفاوت قیمت آنها کمتر از یک میلیون است. از اینرو بهتر است سراغ مدل ۱۲ گیگابایتی بروید که با ۱۵.6 میلیون تومان قیمت بهترین گوشی موبایل تا ۲۰ میلیون است.

در کنار پیکربندی فوق‌العاده حافظه و رم، شیائومی 11T پرو به چیپست قدرتمند اسنپدراگون ۸۸۸ مجهز شده که دستتان را در اجرای هر بازی و برنامه‌ سنگینی باز می‌گذارد.

این گوشی هم مثل شیائومی Mi 11i به دوربین اصلی سه‌گانه مجهز شده که سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری 8K نقش اصلی آن را ایفا می‌کند. دوربین سلفی هم ۱۶ مگاپیکسلی است و تصاویر بسیار مطلوبی را ثبت می‌کند.

یکی دیگر از مزایای اصلی شیائومی 11T پرو باتری 5 هزار میلی‌آمپرساعتی است که از شارژ سریع فوق‌العاده ۱۲۰ واتی پشتیبانی می‌کند. این توان حیرت‌انگیز باعث شده باتری تنها در عرض ۱۷ دقیقه از صفر تا ۱۰۰ درصد شارژ شود. بنابراین اگر باتری برایتان اهمیت دارد، شیائومی 11T پرو بهترین گوشی موبایل برای شما خواهد بود.

بهترین گوشی موبایل تا ۲۰ میلیون تومان

گلکسی S21 FE 5G؛ بهترین گوشی سامسونگ تا ۲۰ میلیون

      • مزایا: نمایشگر جذاب، سخت‌افزار قوی

در فهرست بهترین گوشی موبایل تا ۲۰ میلیون نوبت به گوشی دیگری از سامسونگ می‌رسد. از معرفی گلکسی S21 FE به بازار مدت زیادی نگذشته اما با ترکیبی از طراحی چشم‌نواز و سخت افزار قدرتمند دل بسیاری را برده است.

گلکسی S21 FE ارزان‌ترین گوشی در سری S21 است اما دستکمی از آنها ندارد. نمایشگر 6.4 اینچی Dynamic AMOLED این موبایل با وضوح ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز محتوا را با کیفیت خیره کننده به تصویر می‌کشد.

این گوشی با تراشه اگزینوس ۲۱۰۰، 8 گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت توان پردازش بسیار بالایی دارد که از امور روزمره گرفته تا اجرای بازی‌های سنگین کم نخواهد آورد.

گلکسی S21 FE در دو نسخه با ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی روانه بازار شده اما چون از کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کند و تفاوت قیمت چندانی ندارند، بهتر است مدل ۲۵۶ گیگابایتی آن را بخرید.

از نظر تصویربرداری هم نیازی به نگرانی نیست و همانطور که در بررسی گلکسی S21 FE گفتیم، این دوربین در تست‌های عملی شب و روز کیفیت بالایی را از خود به نمایش گذاشته است.

باتری ۴۵۰۰ میلی آمپرساعتی آن شارژدهی متوسطی دارد و با شارژ سریع ۲۵ وات در ۳۰ دقیقه تا ۵۰ درصد و در 1 ساعت و ۱۵ دقیقه به صورت کامل شارژ می‌شود.

شیائومی ۱۲؛ بهترین گوشی تا ۲۰ میلیون

      • مزایا: قوی‌ترین پردازنده اندروید، نمایشگر فوق‌العاده، شارژ سریع ۶۷ وات

در نهایت نوبت به بهترین گوشی موبایل تا ۲۰ میلیون در راهنمای خرید ما می‌رسد که شیائومی ۱۲ است. این پرچمدار ارزان قیمت به قدرتمندترین پردازنده اندروید یعنی اسنپدراگون 8 نسل 1 (Snapdragon 8 Gen 1) و 8 گیگابایت رم مجهز است تا بالاتری سرعت را در اجرای برنامه و بازی‌های سنگین در اختیارتان بگذارد.

از نظر نمایشگر هم با یکی از باکیفیت‌ترین پنل‌های امولد مواجهیم که قادر به نمایش ۶۸ میلیارد رنگ با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز است. نمایشگر شیائومی ۱۲ میلیون با پشتیبانی از دالبی ویژن و +HDR10 و حاشیه‌های بسیار باریک، شما را در محتوا غرق می‌کند. شیائومی برای تولید صدایی با کیفیت و گوش‌نواز تنظیم اسپیکرها را به هارمن کاردن سپرده است. 

دیگر دلیل انتخاب این مدل به عنوان بهترین گوشی موبایل تا ۲۰ میلیون دوربین بسیار باکیفیت ۵۰ اینچی با سنسور بزرگ 1/1.5 اینچی است که فیلمبرداری 8K یا 4K با نرخ ۶۰ فریم را ممکن می‌کند.

در نهایت باید به باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی اشاره کرد که به لطف پردازنده کم مصرف مدت زیادی شما را از شارژر بی‌نیاز می‌کند. این باتری با شارژ سریع ۶۷ واتی و بی‌سیم ۵۰ واتی سازگاری داشته و گوشی‌های دیگر را هم شارژ می‌کند.

– بهترین گوشی تا 8 میلیون کدام است؟

پوکو X3 GT برای بازی، شیائومی ۱۱ لایت NE برای دوربین، شارژ سریع و طراحی و گلکسی M52 5G برای نمایشگر و دوربین بهترین گوشی تا 8 میلیون هستند.

– بهترین گوشی تا 8 میلیون سامسونگ کدام است؟

گلکسی M52 5G و گلکسی A33 بهترین گوشی تا 8 میلیون سامسونگ هستند. گلکسی M52 5G همان A52S با تغییرات جزیی و کم اهمیت است.

– بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون کدام است؟

گلکسی A52s 5G با دوربین ۶۴ مگاپیکسلی و شیائومی 11T با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی، نمایشگر با کیفیت و پردازنده عالی بهترین گزینه‌ها تا ۱۰ میلیون هستند.


به گزارش خبرنگار ایمنا، اطلاع از قیمت انواع گوشی در بازار کنونی می‌تواند برای خریداران فوایدی از جمله مقایسه انواع گوشی در محدوده‌های قیمتی متفاوت داشته باشد. در این گزارش سعی شده مشخصاتی از گوشی‌های مختلف بین رنج هشت تا ۱۲ میلیون تومان ارائه شود.

سامسونگ گلکسی Galaxy S20 FE

Samsung Galaxy S20 ّFE

گوشی موبایل سامسونگ Galaxy S20 FE دو سیم کارته با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت یکی از همان گوشی‌های باکیفیت این برند است که می‌تواند تمامی نیازهای ما مانند وبگردی، بازی آفلاین و آنلاین، تماشای فیلم و کلیپ، شبکه‌های اجتماعی، کار با Applications (نرم‌افزارها) و بسیاری دیگر را برطرف کند. گفتنی است که این گوشی با تمامی قابلیت‌هایی که دارد، یک گوشی پرچمدار است.

بهترین گوشی موبایل بین ۸ تا ۱۲ میلیون امروز (۶ خرداد)+ لیست جزئیات

مشخصات سامسونگ گلکسی Galaxy S20 FE

یکی از ویژگی‌های برجسته این گوشی باطری آن است. برای گوشی Galaxy S20 FE باطری لیتیوم-پلیمری با ظرفیت چهار هزار و ۵۰۰ میلی‌آمپرساعت در نظر گرفته‌اند که شما می‌توانید با خیالی آسوده به کار کردن با گوشی بپردازید. باطری این گوشی می‌تواند بین یک تا سه روز شارژ دهی داشته باشد که این میزان به نحوه استفاده شما از گوشی بستگی دارد به عنوان مثال در صورت استفاده مداوم از گوشی و وبگردی، باطری این گوشی بین یک تا 1.5 روز پاسخگوی نیاز شما خواهد بود و در صورت استفاده متعادل، تا سه روز می‌تواند دوام داشته باشد.

پردازنده مرکزی (CPU) و پردازنده گرافیکی (GPU) این گوشی به‌اندازه‌ای قدرت دارند که می‌توانید بازی‌های روز آنلاین و آفلاین با Graphic Map بزرگ و برنامه‌های محاسباتی و عملیاتی را اجرا کنید. این گوشی دارای ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و هشت گیگابایت حافظه RAM (رَم) است.

از این گوشی می‌توانید در موارد مختلفی در هنگام عکسبرداری استفاده کنید. گوشی سامسونگ Galaxy S20 FE دارای دوربین سه‌گانه در پشت گوشی بوده که دارای کیفیت‌های ۱۲، هشت و ۱۲ مگاپیکسل است که هرکدام دارای کارایی و استفاده‌ای متفاوتی در انواع عکاسی‌های شما است. دوربین عکاسی سلفی Galaxy S20 FE دارای لنز عریض (Wide) با رزولوشن ۳۲ مگاپیکسل بوده که می‌توانید عکاسی‌های باکیفیتی از خود، به‌همراه دوستان یا در هر محیط و طبیعتی داشته باشید.

نقاط قوت سامسونگ گلکسی Galaxy S20 FE

  • باطری قوی
  • ساختار بدنه مقاوم در برابر گرد و غبار و آب تا عمق 1.5 متر و به مدت ۳۰ دقیقه
  • دارای شیار دوم برای سیم‌کارت یا کارت حافظه جانبی

نقاط ضعف سامسونگ گلکسی Galaxy S20 FE

  • داغ کردن گوشی در استفاده طولانی مدت مخصوصاً برای بازی و استفاده از دوربین به علت چیپست قوی
  • یکسان بودن درگاه شارژ و هندزفری

قیمت سامسونگ گلکسی Galaxy S20 FE

با توجه به نتایج بررسی‌ها، در زمان انتشار این مطلب قیمت سامسونگ گلکسی Galaxy S20 FE با حافظه ۱۲۸ و رام هشت به دلیل تنوع شرکت‌های گارانتی دهنده قیمتی در حدود ۱۰ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان تا ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان را در بازار به خود اختصاص داده است.

شیائومی Mi 10T 5G

Xiaomi Mi 10T 5G

گوشی موبایل شیائومی مدل Mi 10T 5G دو سیم کارته با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت یکی از شگفت‌انگیزترین گوشی‌های کمپانی بزرگ شیائومی است که می‌توان آن را یک پرچم‌دار دانست که با رونمایی آن، همه افرادی که از طرفداران شیائومی هستند را شگفت‌زده کرده است. شما با این گوشی می‌توانید کارهایی را انجام دهید که در اثر کیفیتی که دارد لذت بسیار بالایی برای شما دارد.

بهترین گوشی موبایل بین ۸ تا ۱۲ میلیون امروز (۶ خرداد)+ لیست جزئیات

مشخصات شیائومی Mi 10T 5G

گوشی شیائومی Mi 10T 5G تحول بسیار بزرگی در تصویربرداری، قدرت پردازش منطقی، محاسباتی، گرافیکی و وظایف اینترنتی از قبیل بازی، سوشال و بسیاری دیگر ایجاد کرده است. در گوشی شیائومی نمایشگر تقریباً تمام قاب جلویی گوشی را پر کرده است. این مشخصه در کنار فریم تهیه شده از آلومینیوم قرار گرفته است که ظاهر زیبایی را به آن بخشیده است.

بدنه زیبا در کنار نمایشگر گوشی شیائومی Mi 10T 5G با استفاده از Corning Gorilla Glass 5 محافظت می‌شود تا گوشی در برابر خط و خش ایمن باشد. حافظه‌هایی که در این گوشی به‌کار رفته است دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی هستند. ۱۲۸ گیگابایت برای حافظه‌داخلی و هشت گیگابایت حافظه RAM می‌تواند همه‌کارهای همزمان سنگین شما را به‌راحتی انجام دهد.

گوشی گوشی شیائومی Mi 10T 5G دارای فناوری ارتباطی شبکه 5G یا نسل پنجم است که اتفاقی بسیار بزرگ و پرقدرت در بهبود سرعت دانلود و آپلود است. گوشی شیائومی Mi 10T 5G می‌تواند با کیفیت 8K تصویربرداری کند.

نقاط قوت شیائومی Mi 10T 5G

  • پردازنده سریع و حافظه کافی
  • ایمن در برابر خط و خش
  • رفرش ریت ۱۴۴ هرتز

نقاط ضعف شیائومی Mi 10T 5G

  • دوربین سلفی ضعیف
  • وزن زیاد

قیمت شیائومی Mi 10T 5G

با توجه به نتایج بررسی‌ها، در زمان انتشار این مطلب قیمت شیائومی Mi 10T 5G با حافظه ۱۲۸ و رام هشت به دلیل تنوع شرکت‌های گارانتی دهنده قیمتی در حدود ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان را در بازار به خود اختصاص داده است.

سامسونگ مدل Galaxy A72

Samsung Galaxy A72

گوشی سامسونگ Galaxy A72 با رم هشت گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت به عنوان یکی از جدیدترین میان‌رده‌های سامسونگ روانه بازار شده است. این محصول دارای صفحه‌ نمایش سوپر آمولد است و ظاهر زیبایی دارد. سامسونگ تلاش کرده است حاشیه را در این تولید جدید خود تا حد امکان کم کند. این گوشی قاب پشتی از جنس پلاستیک دارد و قاب جلویی آن را شیشه پوشانده که البته جلوه زیبایی به گوشی داده است.

بهترین گوشی موبایل بین ۸ تا ۱۲ میلیون امروز (۶ خرداد)+ لیست جزئیات

مشخصات سامسونگ Galaxy A72

این محصول سامسونگ با نسخه ۱۱ از سیستم‌عامل اندروید روانه بازار شده است تا از هر نظر گوشی مدرن به‌حساب بیاید. صفحه‌ نمایش استفاده‌شده در این گوشی 6.7 اینچ با رزولوشن FullHD+ است که با استفاده از فناوری Super AMOLED و پنل OLED تصاویر شفاف و بی‌نظیری را به نمایش می‌گذارد. این صفحه‌نمایش در هر اینچ ۳۹۴ پیکسل را نشان می‌دهد که این یعنی جزئیات و وضوح تصویر عالی است.

همچنین روکش این نمایشگر لایه محافظ Corning Gorilla Glass است که از خط و خش و ضربه جلوگیری می‌کند. تراشه این محصول، Snapdragon 720G از تراشه‌های هشت نانومتری سامسونگ است که به همراه هشت گیگابایت رم عرضه می‌شود. تراشه گرافیکی Adreno 618 هم برای پخش ویدئو و بازی مناسب است.

این نسخه از گوشی با حافظه ۲۵۶ گیگابایتی عرضه شده است. دوربین اصلی A52 سنسور ۶۴ مگاپیکسلی دارد و از نوع عریض (Wide) است. یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی و دو سنسور پنج و هشت دیگر هم در کنار این دوربین اصلی مجموعه دوربین‌های قاب پشتی A72 را تشکیل داده‌اند.

دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی هم در قاب جلویی این گوشی به کار گرفته شده است. باطری پنج هزار میلی‌آمپرساعتی، پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۲۵ واتی، درگاه USB Type-C و حسگر اثرانگشت در زیر قاب اصلی هم از دیگر ویژگی‌های این تازه‌وارد است. سامسونگ در ساخت این گوشی از جدیدترین فناوری‌های ساخت گوشی استفاده کرده است تا میان‌رده‌ای با قابلیت‌های نزدیک به یک بالا رده خوش‌ساخت را روانه بازار کند.

نقاط قوت سامسونگ Galaxy A72

  • مقاومت در برابر آب
  • صفحه نمایش قوی
  • حافظه ۲۵۶ گیگابایتی

نقاط ضعف سامسونگ Galaxy A72

  • قاب پلاستیکی پشت دستگاه
  • شیار سیم کارت دوم و کارت حافظه مشترک

قیمت سامسونگ Galaxy A72

با توجه به نتایج بررسی‌ها، در زمان انتشار این مطلب قیمت سامسونگ Galaxy A72 با حافظه ۲۵۶ و رام هشت به دلیل تنوع شرکت‌های گارانتی دهنده در حدود ۱۱ میلیون تومان تا ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را در بازار به خود اختصاص داده است.

مقایسه گوشی‌های معرفی شده در یک نگاه

Samsung Galaxy A72

شیائومی Mi 10T 5G

سامسونگ Galaxy S20 FE

تاریخ معرفی

۲۰۲۱

۲۰۲۰

۲۰۲۰

وضعیت

موجود در بازار

موجود در بازار

موجود در بازار

وزن

۲۰۳ گرم

۲۱۶ گرم

۱۹۰ گرم

نوع صفحه نمایش

Super AMOLED, 90Hz, 800 nits

IPS LCD, 144Hz, HDR10++, 500 nits (typ), 650 nits (peak)

صفحه نمایش لمسی خازنی Super AMOLED, با ۱۶ میلیون رنگ

اندازه صفحه نمایش

6.7 اینچ

6.۶۷ اینچ

6.5 اینچ

رام

6/‏‬ 8 گیگابایت

6

6/‏‬ 8

حافظه داخلی

۲۵۶ گیگابایت

۱۲۸ گیگابایت

۱۲۸ گیگابایت

کارت حافظه

میکرو اس دیXC (از اسلات مشترک سیم کارت استفاده می‌کند)

میکرو اس دیXC (از اسلات مشترک سیم کارت استفاده می‌کند)

دوربین اصلی

چهار ماژول دوربین ۶۴، 8، ۱۲ و 5 مگا پیکسل

سه ماژول دوربین ۶۴، ۱۳ و 5 مگاپیکسل

سه ماژول دوربین ۱۸، ۱۲ و ۱۲ مگاپیکسل

فیلمبرداری

4K با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه

8K با سرعت ۳۰ فریم

4K با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه

سیستم عامل اولیه

اندروید ۱۱

اندروید ۱۰

اندروید ۱۰

موارد ذکر شده در این جدول صرفاً مربوط به همان گوشی معرفی شده با رنج قیمتی خاص می‌باشد

کد خبر 496480


بهترین گوشی تا رنج قیمت ۱۲ میلیون تومان ؛ در این مقاله قصد داریم تا به راهنمای خرید بهترین گوشی های هوشمند میان رده و بالا رده از برندهای سامسونگ ، شیائومی ، هواوی ، وان پلاس و موتورولا و … در بازار ایران تا قیمت 12 میلیون تومان در سال 2022 بپردازیم، تا شما عزیزان انتخاب مناسب و درستی داشته باشید. پس در ادامه با بخش الکترونیک و دیجیتال ماگرتا همراه ما باشید.

بهترین گوشی های بازار تا قیمت 12 میلیون تومان در سال 2022


گوشی سامسونگ گلکسی A53

یکی از گوشی های میان رده و باکیفیت سامسونگ، گلکسی A53 5G است که به عنوان یک گوشی میان رده، مشخصات فنی قدرتمند و بسیار خوبی دارد. این گوشی در قسمت جلویی دارای صفحه نمایش 6.46 اینچی با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل از نوع سوپر امولد است. صفحه نمایشی که به دلیل قابلیت نمایش 407 پیکسل در هر اینچ و نرخ رفرش 120 هرتز، کیفیت بسیار خوبی را ارائه می دهد.

در پشت یک سنسور دوربین اصلی با وضوح 64 مگاپیکسل از نوع عریض، به همراه یک سنسور 12 مگاپیکسلی فوق عریض و دو سنسور با رزولوشن 5 مگاپیکسل از نوع ماکرو (برای عکاسی از نزدیک) و تشخیص عمق وجود دارد. که سنسورهای دوربین چهارگانه A53 5G را تشکیل می دهند. همچنین سنسوری با رزولوشن 32 مگاپیکسل برای دوربین سلفی در نظر گرفته شده است.

وجود پردازنده قدرتمند Exynos 1200 سامسونگ باعث شده تا این گوشی میان رده در هنگام اجرای بازی ها و اپلیکیشن ها عملکرد بسیار خوب و قابل قبولی از خود نشان دهد. باتری قدرتمند 5000 میلی آمپر ساعتی و شارژر 25 واتی مجهز به فناوری شارژ سریع از دیگر مشخصات سامسونگ گلکسی A53 است.

مشخصات کلی :

گوشی سامسونگ گلکسی A52s

این محصول دارای صفحه نمایش Super AMOLED بوده و ظاهر زیبایی دارد. سامسونگ سعی کرده حاشیه را در این تولید جدید خود تا حد امکان کم کند. این گوشی دارای قاب پشتی پلاستیکی است و قاب جلویی آن با شیشه پوشانده شده است که البته جلوه فوق العاده ای به گوشی داده است.

صفحه نمایش استفاده شده در این گوشی 6.5 اینچی با رزولوشن FullHD+ است که با استفاده از پنل Super AMOLED تصاویری شفاف و منحصربفردی به نمایش می گذارد. این صفحه نمایش 407 پیکسل در هر اینچ را نشان می دهد که جزئیات و وضوح عالی آن است. این نمایشگر همچنین با یک لایه محافظ Corning Gorilla Glass پوشانده شده است که از خط و خش و ضربه جلوگیری می کند.

تراشه این محصول یعنی Snapdragon 778G 5G یکی از تراشه های 6 نانومتری کوالکام است که با 6 یا 8 گیگابایت رم عرضه می شود. تراشه‌ی گرافیکی Adreno 642L هم برای پخش ویدئو و بازی مناسب است. دوربین اصلی A52s دارای سنسور 64 مگاپیکسلی و عریض است. یک سنسور 12 مگاپیکسلی و دو سنسور 5 مگاپیکسلی دیگر به همراه این دوربین اصلی، دوربین پشتی A52s را تشکیل می دهند. یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی نیز در جلوی گوشی به کار رفته است.

باتری 4500 میلی آمپر ساعتی، پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 25 واتی، پورت USB Type-C و حسگر اثرانگشت در زیر نمایشگر نیز از دیگر ویژگی های این گوشی هستند.

مشخصات کلی :

گوشی سامسونگ گلکسی A72

صفحه نمایش استفاده شده در سامسونگ A72 به اندازه 6.7 اینچی با وضوح +FullHD است که با استفاده از پنل Super AMOLED تصاویری شفاف و بی نظیر را به نمایش می گذارد. این صفحه نمایش 394 پیکسل در هر اینچ را نمایش می دهد که این یعنی جزئیات و وضوح تصویر عالی است. این نمایشگر همچنین با یک لایه محافظ Corning Gorilla Glass پوشانده شده است که از خط و خش و ضربه جلوگیری می کند.

تراشه موجود در این محصول یعنی اسنپدراگون 720G یک تراشه 8 نانومتری از کوالکام است که با 6 یا 8 گیگابایت رم عرضه می شود. به همراه این پردازنده، تراشه‌ی گرافیکی Adreno 618 هم برای پخش ویدئو و بازی مناسب است.

دوربین اصلی A72 دارای سنسور 64 مگاپیکسلی و عریض است. یک سنسور 12 مگاپیکسلی و دو سنسور 5 و 8 مگاپیکسلی دیگر به همراه این دوربین اصلی، دوربین پشتی A72 را تشکیل می دهند. یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی نیز در جلوی گوشی به کار رفته است.

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی، پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 25 واتی، درگاه USB Type-C و حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش از دیگر ویژگی های این گوشی هوشمند است.

مشخصات کلی :

گوشی شیائومی 11T

شیائومی 11 تی به صفحه نمایش 6.67 اینچی با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل مجهز شده است. صفحه نمایشی که توانایی نمایش 395 پیکسل در هر اینچ را دارد. توانایی ارائه نرخ بروزرسانی 120 هرتز نشان از آن دارد که با صفحه نمایش همه چیز تمامی رو‌ به رو هستیم. در قسمت پشتی هم سه سنسور دوربین برای این گوشی در نظر گرفته شده است.

سنسور قدرتمند دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی با زاویه دید عریض با دیافراگم f/1.8 به همراه سنسور 8 مگاپیکسلی فوق عریض و سنسور 5 مگاپیکسلی تله فوتو ماکرو، سنسورهای دوربین سه گانه این گوشی هوشمند را تشکیل می دهند. یک سنسور 16 مگاپیکسلی برای دوربین سلفی در نظر گرفته شده است. سنسور دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی قابلیت فیلم برداری با حداکثر کیفیت 4K و سرعت 30 فریم بر ثانیه و سنسور دوربین سلفی قابلیت فیلم برداری با حداکثر کیفیت 1080p و سرعت 30 فریم در هر ثانیه را دارد.

از نظر مشخصات سخت افزاری، شیائومی 11 تی به یکی از قدرتمندترین پردازنده های مدیاتک یعنی Dimension 1200 5G مجهز شده است. استفاده از چنین پردازنده ای به شما این امکان را می دهد که حتی سنگین ترین بازی های روز را با خیال راحت اجرا کنید و شاهد عملکرد بسیار خوب و قابل قبول این گوشی هوشمند باشید. این پردازنده قابلیت پشتیبانی از شبکه های اینترنت نسل پنجم یا 5G را دارد.

شیائومی 11 تی به باتری 5000 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است. وجود شارژر قدرتمند با توان 67 وات و پشتیبانی از فناوری شارژ سریع باعث شد تا باتری این گوشی هوشمند در مدت زمان کوتاه 36 دقیقه از 0 تا 100 درصد شارژ شود.

مشخصات کلی :

گوشی هواوی Nova 9

گوشی های هوشمند سری نوا هواوی تا به امروز با استفاده از مشخصات فنی مناسب توانسته اند عملکرد بسیار قابل قبولی از خود نشان دهند. یکی از گوشی های با کیفیت این سری نوا 9 است که بدون تعریف اضافی به مشخصات فنی قدرتمندی مجهز شده است.

طراحی زیبای این گوشی هوشمند در نگاه اول نشان می دهد که شما با یک گوشی هوشمند قدرتمند کار می کنید. این گوشی در قسمت جلویی دارای صفحه نمایش 6.57 اینچی با رزولوشن 1080 در 2340 پیکسل از نوع اولد است که قادر به ارائه نرخ به روز رسانی 120 هرتز نیز می باشد.

در پشت گوشی شاهد چهار سنسور دوربین، یک سنسور دوربین اصلی با رزولوشن 50 مگاپیکسلی از نوع عریض با دیافراگم f/1.9 به همراه یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع فوق عریض و دو سنسور 2 مگاپیکسلی عمق و ماکرو هستیم. دوربین سلفی نیز دارای سنسور قدرتمند با رزولوشن 32 مگاپیکسل است.

از نظر مشخصات سخت افزاری، هواوی چیزی برای این گوشی هوشمند کم نگذاشته و پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 778G 4G با معماری 6 نانومتری در این گوشی قرار داده است. استفاده از چنین پردازنده ای به این معنی است که برای اجرای بازی های سنگین و به روز مشکلی ندارید.

باتری 4300 میلی آمپر‌ ساعتی در کنار شارژر قدرتمند 66 وات از دیگر مشخصات در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند است. لازم به ذکر است که شارژر قدرتمند 66 واتی در نظر گرفته شده برای هواوی nova 9، توانایی شارژ 0 تا 100 درصدی باتری را در مدت زمان کوتاه 38 دقیقه‌ای دارد.

مشخصات کلی :

گوشی هواوی Nova 8

Huawei nova 8 یکی از گوشی های خوش ساخت میان رده ​​این شرکت چینی است که به عنوان یک گوشی میان رده به مشخصات فنی قدرتمندی در اندازه یک گوشی هوشمند پرچمدار مجهز شده است. این گوشی به صفحه نمایش 6.57 اینچی با وضوح 2380 در 1080 پیکسل مجهز شده است. یک صفحه نمایش با کیفیت بالا که قادر به ارائه 392 پیکسل در هر اینچ و نرخ نوسازی 90 هرتز است.

در پشت چهار سنسور دوربین برای این گوشی هوشمند میان رده وجود دارد: یک سنسور دوربین اصلی با وضوح 64 مگاپیکسل، یک سنسور دوربین 8 مگاپیکسلی از نوع فوق عریض، یک سنسور عمق 2 مگاپیکسلی و یک سنسور ماکرو 2 مگاپیکسلی، سنسور‌های دوربین چهارگانه این گوشی هوشمند را تشکیل می‌دهند. برای دوربین سلفی، یک سنسور قدرتمند 32 مگاپیکسلی در بریدگی اینفینیتی O شکل در مرکز صفحه نمایش در نظر گرفته شده است.

از نظر مشخصات سخت افزاری، Huawei nova 8 دارای پردازنده میان رده Kirin 820E با عملکرد بالا است. به لطف چنین پردازنده ای با معماری 7 نانومتری و پردازنده گرافیکی Mali-G57، این گوشی هوشمند میان رده توانای اجرای بازی‌های نه چندان سنگین را ‌به خوبی دارد و برای بازی‌های سنگین هم در صورتی تنظیمات بازی را اگر روی حالت high تنظیم نکنید، شاهد عملکرد خوب و قابل قبولی خواهید بود.

باتری با میزان ظرفیت 3800 میلی‌آمپر‌ساعت به همراه شارژر 66 واتی شارژ سریع، از دیگر مشخصات سخت افزاری در نظر گرفته شده است. اما بدون شک یکی از قدرتمند‌ترین مشخصات در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند میان‌رده شارژر در نظر گرفته شده است.شارژر قدرتمند 66 واتی توانایی شارژر 0 تا 60 درصدی باتری این گوشی هوشمند را در مدت زمان 15 دقیقه‌ای دارد و برای شارژ 0 تا 100 درصد تنها به مدت زمان 35 دقیقه نیاز دارد.

مشخصات کلی :

گوشی موتورولا Edge 20

اگر به برند موتورولا علاقه مند هستید، باید بدانید که این شرکت توانسته بار دیگر در چند سال اخیر عملکرد خوبی را در زمینه گوشی‌های هوشمند به نمایش بگذارد. یکی از قدرتمندترین و باکیفیت ترین گوشی های این شرکت مدل EDGE 20 است. این گوشی به صفحه نمایش 6.7 اینچی با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل از نوع اولد مجهز شده است.

از جمله ویژگی های قدرتمند این صفحه نمایش می توان به قابلیت ارائه سرعت آپدیت 144 هرتز اشاره کرد. به علاوه بریدگی دایره ای با ناچ O اینفینیتی در بالا و مرکز صفحه نمایش، سنسور دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی را در خود جای داده است.

در قسمت پشتی هم سه سنسور برای این گوشی در نظر گرفته شده است که توانایی ارائه عملکرد بسیار خوب و قابل قبولی را دارد. یک سنسور دوربین اصلی با رزولوشن 108 مگاپیکسل از نوع عریض در کنار سنسور 8 مگاپیکسل از نوع تله فوتو که با زوم سه برابری اپتیکال، امکان ثبت تصاویر جذاب پرتره را برای شما فراهم کرده است به همراه سنسور 16 مگاپیکسل فوق عریض، سنسور‌های دوربین سه‌گانه این گوشی هوشمند را تشکیل می‌دهند.

وجود پردازنده اسنپدراگون 778G کوالکام به گوشی موتورولا EDGE 20 نیز اجازه می دهد حتی در بازی های سنگین عملکرد بسیار خوب و قابل قبولی را ارائه دهد. باتری 4000 میلی آمپر ساعتی در کنار شارژر 30 واتی مجهز به شارژ سریع از دیگر ویژگی های این گوشی هوشمند است.

مشخصات کلی :

گوشی وان پلاس Nord CE 5G

وان پلاس همواره توانسته در زمینه گوشی های هوشمند عملکرد بسیار خوبی داشته باشد و گوشی های هوشمند با کیفیتی را با مشخصات فنی مناسب و قدرتمند روانه بازار کرده است. Nord CE 5G نیز یکی از گوشی های رده بالای این شرکت است که به عنوان یک گوشی هوشمند میان رده به مشخصات فنی قدرتمندی مجهز شده است.

در قسمت جلویی این گوشی یک صفحه نمایش 6.43 اینچی با رزولوشن 2400 در 1080 پیکسل وجود دارد. یک صفحه نمایش با کیفیت بالا که قادر به ارائه نرخ نوسازی 90 هرتز و نمایش 410 پیکسل در هر اینچ است. حسگر اثر انگشت از نوع اپتیکال هم زیر صفحه نمایش قرار گرفته است.

در پشت این گوشی به سه سنسور دوربین مجهز شده است. سنسور دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی با دیافراگم عریض f/1.8 به همراه سنسور فوق عریض 8 مگاپیکسلی با زاویه دید 119 درجه و سنسور 2 مگاپیکسلی از نوع سنجش عمق، سنسور‌های دوربین سه‌گانه Nord CE 5G را تشکیل می‌دهند. برای دوربین سلفی هم سنسور با رزولوشن 16 مگاپیکسل در نظر گرفته شده است.

پردازنده Qualcomm Snapdragon 750G 5G علاوه بر عملکرد عالی، قابلیت پشتیبانی از شبکه های 5G را نیز دارد. باتری با ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعت به همراه شارژر قدرتمند با توان 30 وات و قابلیت شارژ 0 تا 70 درصد در 30 دقیقه از دیگر مشخصات این گوشی هوشمند است.

مشخصات کلی :

همانطور که مشاهده کردید، در این مقاله به معرفی بهترین گوشی های سامسونگ و شیائومی و هواوی و … تا رنج قیمت ۱۲ میلیون تومان در سال ۱۴۰۱ پرداختیم، حال نظر شما درباره گوشی های معرفی شده چیست؟ اگر شما سوال یا پیشنهاد دیگری دارید در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید. 😉

پرسش‌های متداول

کدام گوشی تا ۱۲ میلیون برای بازی مناسب است؟

در این رنج قیمتی، گوشی شیائومی 11T 5G به لطف داشتن پردازنده قدرتمند و صفحه نمایش با کیفیت، برای بازی مناسب می باشد.

کدام گوشی تا ۱۲ میلیون کیفیت دوربین مناسبی دارد؟

گوشی های گلکسی A53 5G و شیائومی 11T 5G و موتورولا اج 20 از دوربین با کیفیتی برخوردار هستند.