تکنولوژی

بهترین مارک دئودورانت زنانه

عرق کردن همیشه یکی از موضوعات آزاردهنده بوده است که از دیرباز افراد سعی در از بین بردن آن داشتند. هیچ فردی دوست ندارد بوی بدی بدهد یا قسمتی از لباس و بدن خود را لکه‌دار و خیس شده از عرق ببیند. محصولات ضد تعریق یکی از راهکارهای از بین بردن بوی بد عرق هستند که در چند سال گذشته بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند. تعدد و تنوع محصولات ضد تعریق باعث سردرگمی مصرف‌کننده در محصول مورد نظر خود می‌شود و ما برای رفع این مشکل تصمیم گرفتیم در این مقاله در مورد بهترین مارک اسپری ضد عرق زنانه و مردانه صحبت کنیم و با معرفی بهترین ها، تلاش کنیم تا از دغدغه کاربران در این زمینه کم کنیم. در ادامه لیست بهترین اسپری های ضد تعریق را همراه با خصوصیات آن‌ها آورده‌ایم.

بهترین مارک اسپری ضد عرق خوشبو: داو (Dove)

این اسپری ضد عرق که یکی از بهترین مارک های اسپری زنانه شناخته می‌شود، در رایحه‌های گوناگونی وجود دارد. چه این محصول را بخرید و چه استیک ضد عرق آن را، متوجه خاص بودن آن خواهید شد. این محصول تا ساعت‌ها بوی خوش خود را روی بدن شما باقی می‌گذارد و از بروز عرق پیشگیری می‌کند. این محصول برای بانوانی که پوست حساسی دارند هم مناسب است و باعث بروز لکه‌های پوستی، خارش، قرمزی و تحریکات پوستی نمی‌شود. ماندگاری آن تا 48 ساعت است و به دلیل دارا بودن ویتامین‌های F و E رطوبت پوست را رفع می‌کند. توجه کنید که این محصول جلوی ترشحات غدد تعریق را نمی‌گیرد و رفع رطوبت بدن را بدون هیچ‌گونه مواد تحریک‌کننده انجام می‌دهد. محصولات این برند تنوع بالایی دارد که برای خانم‌ها تولید شده است که اگر بخواهیم بهترین آن‌ها را نام ببریم، اسپری ضد عرق go fresh و Beauty finish از پرمصرف‌ترین محصولات داو است.

بهترین مارک اسپری ضد عرق بدون الکل: نیوآ (Nivea)

بدون شک نیوآ هم یکی از بهترین مارک های اسپری ضد عرق محسوب می‌شود. محصولاتی که نیوآ به عنوان اسپری ضد عرق عرضه می‌کند، همگی فاقد الکل هستند و به دلیل تماس مستقیم با پوست بدن، رنگ یا مواد نگهدارنده هم ندارند. زمانی که از اسپری‌های این برند استفاده می‌کنید، ردی از لکه یا سفیدی روی لباس‌تان باقی نخواهد ماند و لباس‌هایی که رنگ روشن هستند، در ناحیه زیر بغل تغییر رنگ نخواهند داشت. اسپری‌های ضد عرق نیوآ تا 48 ساعت ماندگاری خواهند داشت و به دلیل ترکیبات آن، از مرطوب یا بدبو‌شدن بدن جلوگیری می‌کنند. محصولات این برند هم برای آقایان و هم برای خانم‌ها تولید شده است و تفاوت آن‌ها تنها در رایحه‌ها و بسته‌بندی آن‌هاست. اگر بخواهیم از میان تنوع محصولات این برند بهترین آن را با توجه به نظر کاربران انتخاب کنیم، برای خانم‌ها مدل Fresh flower و Black and white invisible و Fresh natural و برای آقایان مدل ultimate protect  و Fresh ocean بهترین‌ها هستند.

محصولاتی که نیوآ به عنوان اسپری ضد عرق عرضه می‌کند، همگی فاقد الکل هستند و به دلیل تماس مستقیم با پوست بدن، رنگ یا مواد نگهدارنده هم ندارند.

چون در ساخت این محصول از مواد ملایم و قابل اطمینان برای محافظت از سلامتی استفاده شده است، این برند، به یکی از معروف‌ترین و بهترین مارک های اسپری ضد عرق تبدیل شده است. مواد داخل این اسپری همگی از مواد ضد حساسیت تشکیل شده‌اند و اگر پس از استحمام و پوشیدن یک لباس تمیز، از اسپری ضد عرق این برند استفاده کنید، روز خوب و خوشبویی را برای خود رقم خواهید زد.

همچنین اگر طرفدار این برند باشید حتما می‌دانید که اسپری “دابل ایفکت نیوآ” به دلیل ماندگاری 48 ساعته، از محبوبیت و معروفیت خاصی در میان طرفداران برخوردار است.

اسپری ضد عرق نیوآ

بهترین مارک اسپری ضد عرق بدون حساسیت: دیگری (Degree)

یکی از ویژگی‌های بارز اسپری‌های دیگری که آن را به یکی از بهترین مارک های اسپری ضد عرق زنانه تبدیل کرده است، این است که حتی اگر بلافاصه بعد از اصلاح محصولات این برند را استفاده کنید، بدن شما دچار تحریکات پوستی نمی‌شود. این برند محصولات خود را فاقد الکل عرضه کرده است که بلافاصله بعد از استفاده خشک می‌شوند و هیچ حس خیسی روی بدن باقی نمی‌گذارند. اگر از اسپری ضد عرق دیگری استفاده می‌کنید، باید بگوییم خیال‌تان راحت باشد چون تا 48 ساعت ماندگاری دارد و پوست شما کاملا خشک خواهد بود. بیشتر اسپری‌های این برند هم رایحه‌های مرکبات دارند که کمتر کسی دیده می‌شود با آن‌ها مشکل داشته باشد.

اسپری بدن دیگری

بهترین مارک اسپری ضد عرق زنانه و مردانه: رکسونا (Rexona)

رکسونا هم یکی از بهترین مارک های اسپری ضد عرق زنانه و مردانه است که محصولات متنوعی را در این زمینه روانه بازار کرده است. از ویژگی‌های اسپری‌های رکسونا میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از مواد آنتی باکتریال
  • ماندگاری 48 ساعته و خشک و تمیز نگه‌داشتن پوست در این بازه زمانی
  • فرمولاسیون ویژه و کاهش حجم باکتری‌ها و جلوگیری از بوی بد زیر بغل
  • عدم به جا گذاری لکه روی لباس یا بدن

رایحه‌های دلنشین اسپری‌های ضد عرق رکسونا، آن را به یک برند محبوب و پرطرفدار تبدیل کرده است. آلومینیومی که در ترکیبات اسپری‌های رکسونا وجود دارد، باعث شده تا میزان عرق کردن به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کند. تمام این ویژگی‌ها باعث محبوبیت رکسونا و تبدیل آن به یکی از بهترین مارک های اسپری ضد عرق شده است. از بهترین مدل‌های اسپری ضد عرق زنانه میتوان به Invisible aqua و Powder و Shower fresh اشاره کرد و بهترین مدل‌های اسپری ضد عرق مردانه شامل Active dry و Invisible هستند.

اسپری بدن رکسونا

بهترین مارک اسپری ضد عرق پرفروش: اکس (Axe)

رایحه‌های دلپذیر و تنوع در مدل، از ویژگی‌های اسپری‌های اکس است که بیشتر محصولات آن 48 ساعته هستند و با خشک نگه‌داشتن محیط زیر بغل، از تجمع باکتری‌ها جلوگیری می‌کنند و بالطبع باعث کاهش میزان تعریق و مانع از بدبو‌شدن محیط زیر بغل می‌شوند. اکس هم یکی از بهترین مارک های اسپری ضد عرق مردانه محسوب می‌شود. این برند معروف در زمانی کوتاه به محبوبیت رسید و به دلیل تنوع رایحه‌های آن، پاسخگوی نیاز افراد بود.

بهترین مدل‌های اسپری ضد عرقی که توسط برند اکس تولید شده است، Black و Africa و You است که از پرفروش‌ترین محصولات این برند به حساب می‌آید.

بهترین مارک اسپری ضد عرق زنانه و مردانه

باباریا (Babaria)

شاید بیشتر افراد باباریا با بادی اسپلش‌های معروفش بشناسند اما لازم است بدانید که این برند در زمینه تولید اسپری ضد عرق هم پیشتاز بوده و به یکی از بهترین مارک ها در حوزه تولید اسپری‌های ضد عرق زنانه و مردانه تبدیل شده است. اسپری‌های ضد عرق باباریا چندین ویژگی منحصر به فرد دارند که در ادامه آن‌ها را توضیح خواهیم داد:

  • فاقد الکل و پارابن هستند.
  • از تحریکات پوستی جلوگیری می‌کنند و برای پوست‌های حساس مناسب هستند.
  • ماندگاری 24 ساعته دارند و در این مدت به هیچ وجه بوی بد ناشی از عرق را حس نخواهید کرد.
  • لکه روی پوست و بدن باقی نمی‌گذارند.
  • سیاهی‌های زیر بغل را کاهش می‌دهد.

اگر پوست حساسی دارید که از بوی بد عرق زیر بغل‌تان خسته شده اید و به دنبال رایحه‌های جدید هستید، پیشنهاد می‌کنیم اسپری‌های ضد عرق باباریا را امتحان کنید.

اگر بخواهیم پرفروش‌ترین اسپری های ضد عرق باباریا را به شما معرفی کنیم باید به سراغ مدل Aloe برای خانم‌ها و مدل Black gold و Splash و Chocolate برای آقایان برویم.

بهترین مارک اسپری ضد تعریق

ژیلت (Gillette)

به جرات میتوان گفت قدیمی‌ترین و بهترین مارک اسپری ضد عرق مردانه ، ژیلت است. این برند از گذشته‌های دور کار خود را شروع کرده است و در این زمینه بسیار موفق عمل کرده است. بیشتر افرادی که به دنبال محصولات با برندهای شناخته شده هستند، به سراغ ژیلت می‌روند چون هم ماندگاری طولانی‌ای دارند و هم کیفیت آن بالاست. برخی از محصولات ضد تعریق این شرکت در پک‌های دوتایی عرضه می‌شود که باعث بالا رفتن ارزش خرید آن می‌شود. رایحه‌های خنک این برند باعث منتقل‌شدن حس شادابی و طراوت به افراد می‌شود.

انتخاب بهترین مدل از میان مدل‌های بی نظیر این برند معروف کار سختی است اما پرفروش‌ترین محصولات این برند برای آقایان، Cool wave و Clinical و High Performance cool wave است که در سایزها و بسته بندی‌های مختلفی عرضه می‌شود.

بهترین مارک اسپری ضد عرق مردانه و زنانه

 

آدیداس (Adidas)

آدیداس را میتوان بهترین مارک اسپری ضد عرق زنانه و مردانه در خنک نگه‌داشتن و خشک ماندن زیر بغل دانست. ماندگاری محصولات این برند 48 ساعته است و اثر فوق‌العاده‌ای دارد. بیشتر افرادی که در تمرینات ورزشی و باشگاه‌ها شرکت می‌کنند، بعد از انجام فعالیت‌ها به سراغ محصولات این برند می‌روند تا به کمک رایحه قوی و خنک آن، به خشک ماندن زیر بغل خود کمک کنند و از تجمع باکتری‌ها در آن ناحیه جلوگیری کنند.

بعد از استفاده از محصولات آدیداس، لازم نیست نگران لکه‌های سفید یا زرد روی لباس یا بدن‌تان باشید چون هیچ اثری باقی نخواهد ماند. بنابراین اگر فعالیت ورزشی دارید، می‌توانید از محصولات با کیفیت این برند استفاده کنید.

بعد از استفاده از محصولات آدیداس، لازم نیست نگران لکه‌های سفید یا زرد روی لباس یا بدن‌تان باشید چون هیچ اثری باقی نخواهد ماند.

بهترین مدل‌های این برند برای خانم ها، Fun sensation و 6In1 است و برای آقایان بهترین شامل مدل‌های Ice dive و  6In1 و Climacool می‌شود.

 

بهترین مارک اسپری ضد تعریق

فا (Fa)

فا یکی از بهترین مارک های تولید اسپری ضد عرق زنانه و مردانه است که میزان ماندگاری آن بسیار بالاست. این برند که در زمینه محصولات مراقبت از بدن فعالیت می‌کند، یک شرکت آلمانی است که به دلیل جذب سریع و خشک نگه داشتن محیط زیر بغل تا 72 ساعت، به محبوبیت بالایی رسیده است. از ویژگی‌های محصولات ضد عرق این برند میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشتن رایحه‌هایی از جمله چای سبز که باعث ایجاد حس طراوت و شادابی می‌شود.
  • فاقد الکل است و برای پوست‌های حساس کاملا مناسب است.
  • دوام بالایی دارد و تا 72 ساعت از ایجاد رطوبت در محیط زیر بغل جلوگیری می‌کند.

ماندگاری 72 ساعته این اسپری ضد عرق باعث شده تا در هفته تنها دو بار نیاز به استفاده داشته باشید. بهترین مدل برای خانم‌ها Nutriskin و برای آقایان Sport invisible power است.

بهترین مارک اسپری بدن

کریستال (Crystal)

یکی از قدیمی‌ترین و بهترین مارک های اسپری ضد عرق طبیعی زنانه ، کریستال است. کمتر کسی پیدا می‌شود که این برند معروف را نشناسد و دلیل محبوبیت آن هم استفاده از ترکیبات طبیعی است. این محصول فاقد آلومینیوم است و به راحتی جذب پوست می‌شود. ماندگاری آن 24 ساعت و از عطرهای طبیعی در ساخت آن استفاده شده است. از آن جمله میتوان به اسطوخودوس، چای سفید، چای سبز، وانیل و بابونه اشاره کرد. این اسپری روغن‌های طبیعی و ضروری هم دارد که باعث لطافت پوست می‌شود.

ترکیبات به کار رفته در اسپری ضد عرق کریستال قادر است تا بدون مختل کردن تعریق، باکتری‌هایی که باعث بوی نامطبوع بدن می‌شوند را از بین ببرد.

بهترین مارک اسپری خوشبوکننده بدن

ایموشن (Emotion)

یکی دیگر از بهترین مارک های اسپری ضد عرق ، ایموشن است که برای خانم‌ها محصولات بی نظیری دارد. این برند در ترکیبات محصولاتش از الکل و آلومینیوم استفاده نمی‌کند و همچنین به دلیل نداشتن ماده‌تری کلوسان برای پوست‌های خیلی حساس هم مناسب است. از بهترین مدل‌های این برند میتوان به Romance و Violet اشاره کرد که بوی بی نظیر آن‌ها و ماندگاری 24 ساعته آن، شما را شگفت زده می‌کند.

بهترین مارک اسپری ضد عرق زنانه و مردانه

شی (She)

در نهایت به برند ترکیه‌ای شی می‌رسیم که محصولات آن چندین سال است که مورد استقبال مصرف کنندگان است. دلیل محبوب‌بودن آن را میتوان رایحه خنک و ملایم به همراه ماندگاری 24 ساعته دانست. شاید بتوان گفت چیزی که برند شی را به یکی از بهترین مارک های اسپری ضد عرق زنانه تبدیل کرده است، استفاده از ترکیبات آن است که در آن از آلومینیوم و تریکلوسان استفاده نشده و همین موضوع باعث شده است تا محصولات این برند برای افرادی که پوست بسیار حساسی دارند هم مناسب باشد. همچنین محصولات این برند، فاقد الکل است که از تیرگی ناحیه زیر بغل جلوگیری می‌کند.

انتخاب یک مدل از میان محصولات برند محبوبی چون “شی” بسیار سخت است اما مدل‌های New York و Paris و Fun و Secret ثابت کرده اند که هیچ گاه تکراری نمی‌شوند.

بهترین مارک اسپری ضد عرق

نحوه استفاده از اسپری‌های ضد عرق

هرچقدر هم که شما از بهترین مارک های اسپری ضد عرق استفاده کنید، تا زمانی که روش درست استفاده از آن را بلد نباشید، نتیجه خوبی نخواهید گرفت.

تمیز بودن و رعایت بهداشت یکی از اصلی‌ترین کارهایی است که باید قبل از استفاده از اسپری انجام دهید. پس از آن اسپری را به فاصله 15 سانتی متری از خود گرفته و روی بدن اسپری کنید.

نکاتی که هنگام خرید اسپری ضد عرق نمی‌دانید

اغلب افراد هنگام خرید با این که به سراغ برندهای معتبر می‌روند اما باز هم دچار مشکل می‌شوند. پس توجه به بهترین مارک هایی که در زمینه تولید اسپری های ضد عرق زنانه فعالیت می‌کنند، کافی نیست و باید نکات دیگری را هم مد نظر قرار دهید.

اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که اسپری ضد عرق با اسپری دئودورانت متفاوت است. اغلب این دو کلمه را با هم می‌شنوید اما اسپری‌های ضد عرقی مناسب هستند که دئودورانت باشند. یعنی غدد عرق را به تاخیر نیندازند و تنها محیط زیر بغل را خشک نگهدارند. این محصولات را می‌توانید در برندهای معروف و محبوبی مانند نیوآ، داو، ژیلت و اکس پیدا کنید که توانسته‌اند بهترین مارک اسپری ضد عرق زنانه را تولید کنند.

محصولاتی که دارای گل سرخ، مریم گلی، درخت چای، جوش شیرین و چای سبز هستند، خاصیت ضد باکتریایی دارند. یعنی می‌توانند بوی بدی که از عرق ناشی می‌شود را خنثی کنند.

افرادی که دارای پوست حساس هستند، باید از محصولاتی استفاده کنند که در ترکیبات آن ها، آلومینیوم و پارابن وجود نداشته باشد. همچنین ترکیباتی مانند کلراید آلومینیوم، آلومینیوم زیرکونیم و تریکلو هیدرکس گلیسین ترکیباتی هستند که ممکن است ایجاد حساسیت کنند.

محصولاتی که دارای گل سرخ، مریم گلی، درخت چای، جوش شیرین و چای سبز هستند، خاصیت ضد باکتریایی دارند. یعنی می‌توانند بوی بدی که از عرق ناشی می‌شود را خنثی کنند.

عطرهایی که در اسپری‌های ضد عرق وجود دارند، طبیعی هستند اما اگر به عطرها حساسیت دارید محصولاتی را انتخاب کنید که فاقد عطر و بو هستند.

یک محصول ضد عرق خوب باید بسته بندی خوبی داشته باشد و استفاده از آن ساده باشد. همچنین باید سریع خشک شود و لکه باقی نگذارد که تمامی برندهایی که در بالا اشاره شد، این ویژگی‌ها را دارند.

بهترین مارک اسپری ضد عرق باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

یک محصول ضد عرق خوب تنها یک بار در روز مورد استفاده قرار می‌گیرد. محصولات ضد عرق در کمترین حالت 12 ساعت و در بیشترین حالت 72 ساعت ماندگاری دارند.

محصولاتی که به عنوان بهترین مارک اسپری ضد عرق شناخته می‌شوند، معمولا ماندگاری خوب و کیفیت بالایی دارند که به پوست شما آسیب نمی‌رسانند.

فرقی در عملکرد اسپری ضد عرق زنانه و مردانه وجود ندارد. بلکه رایحه‌ها و نوع بسته بندی آن‌ها متفاوت است.

اگر به سراغ بهترین مارک های اسپری ضد عرق بروید، پوست‌تان هنگام استفاده دچار التهاب نمی‌شود و نسبت به مواد تشکیل دهنده آن حساسیت نخواهید داشت چون محصولاتی که توسط برندهای معتبر تولید می‌شوند، به ترکیبات توجه ویژه‌ای دارند.

حرف آخر

در این مقاله در مورد بهترین مارک های اسپری ضد عرق صحبت کرده‌ایم و معروف‌ترین و پرفروش‌ترین مدل‌هایی که در این برندها وجود دارد  را برشمردیم. همچنین نکاتی برای خرید اسپری ضد عرق بیان کردیم که حتما باید آن‌ها را بدانید. اگر شما هم از برندی استفاده کردید که تجربه لذت بخشی از استفاده آن داشته اید، در قسمت نظرات در پایین مقاله حتما با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول در زمینه بهترین مارک اسپری ضد عرق

تفاوت مام و اسپری ضد عرق چیست؟

اسپری‌های ضد عرق فرآیند عرق کردن را قطع نمی‌کنند و تنها بوی ناخوشایند آن را با بوی خود جایگزین می‌کنند و محیط زیر بغل را خشک نگه می‌دارند اما مام فرآیند عرق کردن را برای مدتی قطع می‌کند.

افراد دارای پوست حساس باید از کدام اسپری‌های ضد تعریق استفاده کنند؟

افرادی که دارای پوست حساس هستند، باید از محصولاتی استفاده کنند که در ترکیبات آن ها، آلومینیوم و پارابن وجود نداشته باشد. همچنین ترکیباتی مانند کلراید آلومینیوم، آلومینیوم زیرکونیم و تریکلو هیدرکس گلیسین ترکیباتی هستند که ممکن است ایجاد حساسیت کنند.

تفاوت اسپری ضد عرق مردانه و زنانه در چیست؟

فرقی در عملکرد اسپری ضد عرق زنانه و مردانه وجود ندارد. بلکه رایحه‌ها و نوع بسته بندی آن‌ها متفاوت است.

 

منبع:

spy

byride

amazon


اسپری بدن از محبوب ترین محصولات بهداشت شخصی می باشد که بر روی پوست بدن قابل استفاده است و قابلیت خوشبو نگه داشتن بدن را در طول روز دارد. بهترین اسپری بدن علاوه بر ترکیبات حاوی عطر و رایحه های دلنشین، حاوی ترکیبات رطوبت رسان، آبرسان و تغذیه کننده پوست نیز است و بعد از استفاده منجر به خشکی پوست نمی شود. این محصولات که بعد از استحمام و بر روی پوست تمیز و خشک قابل استفاده هستند؛ به معطر و خوشبو نگه داشتن بدن کمک زیادی می کنند. همچنین با نرم و مرطوب نگه داشتن پوست، نمایی درخشان تر و شاداب تر به پوست بدن هدیه می دهند.

این محصولات در مقایسه با عطرها، رایحه ملایم و سبکی دارند و سبب حساسیت یا واکنش های آلرژیک در پوست نمی شوند. انواع رایحه های مختلف این محصول برای استفاده در تمامی فصول سال تولید شده اند که ماندگاری و نوع رایحه هر کدام متفاوت است. به علاوه هم برای آقایان و هم برای بانوان گزینه های مختلفی تولید شده است و هر دو گروه زنان و مردان به راحتی می توانند از آن ها استفاده کنند. رایحه های ملایم و سبک این محصولات حس طراوت و شادابی را در مصرف کننده به ارمغان می آورند و با عطر ملایم مانع ایجاد احساس ناخوشایند در فرد و اطرافیان می شوند.

انواع اسپری بدن

انواع اسپری بدن با کیفیت و خارجی در رایحه های مختلف برای هر دو گروه بانوان و آقایان توسط کمپانی های مختلف تولید می شود. این محصولات بر اساس نوع رایحه ( گرم، سرد و معتدل )، جنس پوست و مدت زمان ماندگاری رایحه طبقه بندی می شوند. بهترین اسپری خوشبو کننده زنانه محصولی است که با فیزیولوژی پوست حساس بانوان سازگاری داشته باشد و رایحه آن ملایم و مورد پسند زنان باشد. این محصولات را می توانید به تمام نقاط بدنتان اسپری کرده و از داشتن عطر و بوی دل انگیز در طول روز لذت ببرید.

بهترین اسپری بدن مردانه دارای رایحه مورد پسند مردان است و رایحه خوشبو آن تا مدت زمان طولانی ماندگاری دارد. سبب اعتماد به نفس بیشتر فرد برای حضور در اجتماع و احساس تمیزی و طراوت درست مانند بعد از دوش گرفتن می شود. این محصولات مزیت خوبی از نظر سهولت استفاده و حمل آسان نسبت به عطرها دارند که به راحتی در داخل کیف قابل حمل هستند و در طول روز هر موقعی که نیاز داشتید می توانید از آن ها استفاده کنید.

رایحه های غلیظ و تند این محصولات برای استفاده در فصل زمستان و مهمانی ها و مجالس کاربرد دارد. رایحه های ملایم مناسب مصرف روزانه هستند و رایحه های سرد و معتدل انتخاب خوبی برای فصل تابستان محسوب می شوند.

بهترین مارک اسپری بدن

اسپری های بدن با کیفیت خارجی دارای رایحه ملایم و و دلنشین هستند و استفاده مداوم آن ها سبب بروز حساسیت یا واکنش های آلرژیک در پوست نمی شود. به دلیل محتویات مرطوب کننده و آبرسان پوست، منجر به خشکی و پوسته پوسته شدن پوست بدن نمی شوند و نرمی و لطافت پوست را حفظ می کنند. ظاهری درخشان و شاداب به پوست می بخشند و در طول روز از بوی نامطبوع بدن جلوگیری می کنند.

انواع اسپری بدن آون با ترکیبات فاقد مواد شیمیایی مضر نظیر پارابن تولید شده اند که هر کدام رایحه ها و طبع های مختلفی دارند. این محصولات همانند دیگر محصولات این کمپانی تست حیوانی ندارند که از بهترین نقاط قوت محصولات به حساب می آید. ترکیبات با کیفیت و غیر آلرژی زا و ضد حساسیت در فرمولاسیون آن ها بکار رفته است که بدون نگرانی از آسیب به پوست قابل استفاده هستند. به علاوه ترکیبات بکار رفته در آن ها توسط متخصصان پوست تست شده و به تایید آزمایشات پوستی رسیده است. از دامنه رایحه های این اسپری ها می توان به رایحه شکوفه های گیلاس، گل یاسمین، ترکیب گل ارکیده و بلوبری، زردآلو، آلبالو، نارگیل و گل تاج ( تیاره ) اشاره کرد.

خرید انواع اسپری بدن اصل با بهترین قیمت

با توجه به اینکه اسپری های بدن مستقیما بر روی پوست بدن مورد استفاده قرار می گیرند و با پوست تمام نقاط بدن در ارتباط مستقیم هستند؛ خرید این محصولات از فروشگاه معتبر و محصولات برندهای موفق در این زمینه حائز اهمیت است. فروشگاه اینترنتی آون که به عنوان نمایندگی انحصاری محصولات AVON در ایران فعالیت می کند؛ تمامی محصولات پوستی اصل و با کیفیت را از تولید کننده اصلی برند در لهستان تهیه و با قیمت بسیار پایین تری در اختیار کاربران قرار می دهد.

بنابراین برای خرید اسپری خوشبو کننده بدن پیشنهاد ما به شما سایت آون می باشد. شما می توانید با مراجعه به سایت و خواندن مشخصات و جزئیات رایحه ها، محصول ایده آل خود را به راحتی پیدا کرده و در کوتاه زمان دریافت کنید. دامنه تنوع اسپری های این سایت گسترده است و بهترین اسپری زنانه و مردانه در سبد خرید سایت موجود است.


معمولا بدن انسان در اثر فعالیت‌های روزانه و یا گرمای هوا، عرق می‌کند. میزان تعریق بدن در برخی نواحی، مانند زیر بغل‌ها بیشتر است و بوی بدی دارد. اکثر افراد، اعم از زن و مرد، پیر و جوان از محصولات مختلفی برای کاهش میزان عرق بدن و یا از بین بردن بوی بد آن استفاده می‌کنند. اما کمتر کسی است که تفاوت‌های مهم این محصولات متنوع را بداند و با مزایا، معایب و کاربرد هر کدام آشنایی داشته باشد. اگر شما هم در زمره کسانی هستید که نمی‌دانند دئودورانت چیست و چه تفاوتی با دیگر محصولات بهداشتی مانند ضد عرق و مام دارد، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

تفاوت دئودورانت با ضد تعریق چیست؟

عرق انسان به خودی خود بوی بدی ندارد و ترکیب آن با باکتری‌های پوست است که بوی بدی تولید می‌کند. دئودورانت‌ها با این باکتری‌ها مبارزه کرده و به این صورت بوی بد بدن را از بین می‌برند. در واقع ترکیبات موجود در دئودورانت مانع رشد باکتری‌ها شده، تعداد باکتری‌ها را در زیر بغل کاهش می‌دهند و معمولا تاثیری بر میزان عرق بدن ندارند. اما ضد عرق‌ها با آلومینیوم خود، فعالیت غدد عرقی را متوقف کرده و مانع رسیدن عرق به پوست شما می‌شوند.

حال که می‌دانید تفاوت مام و دئودورانت چیست، بررسی کنید که کدام محصول برای شما مناسب است (برای اطلاع از تفاوت دئودورانت و پرفیوم مقاله دیگر ما را بخوانید). اگر واقعا با میزان عرق کردن‌تان مشکلی ندارید و تنها می‌خواهید بوی بد آن را کنترل کنید، دئودورانت‌ها بهترین گزینه برای شماست. از طرف دیگر حدود 2 درصد خانم‌ها و آقایان بیش از حد عرق می‌کنند و ممکن است دئودورانت‌ها به تنهایی برای این افراد و همچنین ورزشکاران اثربخش نباشد.

ژل ضد تعریق چیست

در برخی موارد آلومینیوم موجود در ضد عرق‌ها لکه‌ زردی روی لباس‌تان بر جای می‌گذارد. معمولا این لکه‌ها با سفیدکننده شسته می‌شوند؛ اما اگر در این باره نگران هستید، از دئودورانت استفاده کنید. برای از بین بردن لکه‌ زرد، قبل از شستن لباس با مواد شوینده آن را در آب سرد بخیسانید. همچنین می‌توانید لباس را در اسید سیتریک 5 درصد به مدت 24 ساعت قرار دهید.

معایب کرم ضد تعریق چیست ؟

در سال های گذشته گفته می شد که حتی بهترین ضد تعریق ها هم دارای معایبی هستند. اما معایب این محصولات مانند کرم یا رول ضد تعریق چیست؟ در سال‌های اخیر شایعات زیادی مبنی بر به خطر افتادن سلامتی به علت ترکیبات موجود در ضد تعریق ها، به گوش می‌رسد؛ از جمله اینکه آلومینیوم موجود در مام‌ها باعث سرطان پستان و آلزایمر می‌شود. اما تاکنون محققان انستیتو ملی سرطان و سازمان غذا و داروی آمریکا اظهار داشته‌اند که هیچ مدرکی مبنی بر سرطان‌زا بودن این محصولات و یا ارتباط‌شان با آلزایمر، وجود ندارد. با این حال همچنان تحقیقات در این خصوص ادامه دارد و ممکن است برخی مصرف کنندگان تمایل داشته باشند محتاط‌تر عمل کنند.

دئودورانت مناسب من چیست؟

بعد از پاسخ به این سوال که دئودورانت چیست، نوبت به انتخاب بهترین محصول مناسب شما می‌رسد. در اولین مرحله از انتخاب و خرید دئودورانت‌ها، به برچسب روی این محصولات دقت کنید. نه ضد عرق‌ها و نه دئودورانت‌ها هیچ کدام جادو نمی‌کنند و صد در صد عرق پوست‌تان را از بین نمی‌برند. روی برخی دئودورانت‌ها عبارت “all day” درج شده؛ به این معنا که محصول مورد نظر، 20 درصد تعریق را کاهش می‌دهد. این میزان در دئودورانت‌هایی که “extra strength” هستند، 30 درصد است.

اگر غدد عرقی بیش از حد فعالی دارید و عضوی از 2 درصد گفته شده هستید، بهتر است به پزشک مراجعه کنید. در این حالت متخصصان پوست، ضد تعریق دست سازی با فرمولاسیون قوی‌تری برای شما تجویز خواهد کرد.

تفاوت دئودورانت زنانه و مردانه چیست؟

غدد عرقی مردانه و زنانه تفاوت‌هایی دارد. زنان تعداد غدد عرقی بیشتری دارند اما هر غده در مردان، میزان عرق بیشتری تولید می‌کند. اما این تفاوت‌ها تاثیری بر فرمول ساخت و نحوه کارکرد دئودورانت ندارد. در واقع ترکیبات موجود در هر دو نوع دئودورانت زنانه و مردانه کاملا مشابه است و این محصولات تنها در ظاهر و رایحه‌شان متفاوت هستند.

به عنوان مثال یکی از محصولات محبوب و پرطرفدار خانم‌ها، اسپری دئودورانت زنانه ایموشن مدل گل های تازه است که در آن از رایحه گل‌های تازه رز، نرگس و مریم استفاده شده و با این عطر زنانه مانع انتشار بوی بد در اثر تعریق می‌شود. شما می‌توانید این اسپری دئودورانت و سایر محصولات مشابه را از فروشگاه اینترنتی میس و مستر خریداری کنید. اما غیر از اسپری، محصولات دئودورانت به چه شکلی وجود دارند؟

تفاوت ژل و اسپری دئودورانت چیست؟

به طور کلی محصولات دئودورانت به شکل‌های رولی، جامد یا ژلی و اسپری وجود دارند. با اینکه تقریبا نیمی از کل فروش دئودورانت در سراسر جهان، مربوط به اسپری های دئوردورانت است، ممکن است دئودورانت‌های دیگر کاربرد بیشتری برای شخص شما داشته باشد. بنابراین ابتدا درباره همه این نوع محصولات اطلاعات کافی کسب کرده و سپس تصمیم بگیرید:

طرز استفاده از اسپری دئودورانت چیست

1. دئودورانت رولی چیست؟

اگر به دنیال پاسخی برای سوال دئودورانت زیر بغل چیست ، هستید باد بدانید که دئودورانت‌های رولی، مانند همان مام‌های زیر بغل هستند که با غلطک گردی در قسمت سری آن‌ها، روی پوست زیر بغل چرخیده و این ناحیه را مرطوب می‌کنند. با اینکه پس از مدتی اثر به جای مانده از مام خشک می‌شود، اما ممکن است برای برخی این حس رطوبت خوشایند نباشد.

2. ژل دئودورانت چیست؟

گاهی این نوع محصولات تحت عنوان دئودورانت‌های استیکی به فروش می‌رسند. در واقع ژل دئودورانت محصولات جامدی هستند که اغلب در آن‌ها مواد تسکین دهنده به منظور کاهش سوزش پس از استفاده به کار رفته است. عیب این نوع دئودورانت‌ها، این است که ممکن است رد سفیدی روی لباس شما برجای بگذارند.

3. اسپری دئودورانت چیست؟

و سومین مورد اسپری‌هاست. کمتر کسی است که نداند اسپری دئودورانت چیست. به طور خلاصه اسپری‌ها بسیار سریع‌تر از رول و ژل‌ها خشک می‌شوند و ماندگاری بیشتری دارند. اما از طرفی این نوع محصولات گران‌تر هستند (قیمت انواع دئودورانت ها را از یک برند با هم مقایسه کنید).

آیا دئودورانت باعث ایجاد حساسیت می‌شود؟

به خصوص هنگامی که زیر بغل‌تان را اصلاح می‌کنید، این قسمت از پوست‌تان می‌تواند بسیار حساس باشد. برخی ترکیبات موجود در دئودورانت‌ها می‌تواند حساسیت این ناحیه را تشدید کند. بنابراین اگر به طور کلی پوست حساسی دارید و یا در اثر استفاده از این محصولات سوزشی احساس می‌کنید، حتما قبل از خرید، لیست مواد و ترکیبات تشکیل دهنده دئودورانت را با دقت بخوانید تا متوجه شوید دقیقا دئودورانت چیست و چه ترکیباتی دارد.

در واقع درست مانند مواد شوینده و عطر و ادکلن‌ها، دئودورانت‌ها هم حاوی رایحه‌هایی هستند که می‌توانند پوست را تحریک کرده و منجر به بروز علائمی مانند آلرژی‌های فصلی شوند. بنابراین به رایحه محصول مورد نظر دقت کنید. علاوه بر این بسیاری از دئودورانت‌ها حاوی الکل به عنوان پیشران اسپری و یا ترکیبات آنتی باکتریال اند که ممکن است باعث واکنش‌های آلرژیک در پوست‌های خشک و حساس شود.

دلیل ضرورت تعویض مارک دئودورانت چیست؟

در بخش دئودورانت چیست، توضیح دادیم که این محصولات چطور با از بین بردن باکتری‌ها، بوی بد عرق را کنترل می‌کنند. جالب است بدانید در اثر مصرف مدام یک نوع دئودورانت، پس از مدتی باکتری‌های پوست به آن مقاوم شده و مجددا بوی بد عرق‌تان به مشام خواهد رسید! بنابراین متخصصان توصیه می‌کنند که هر 6 ماه یک بار مارک دئودورانت خود را عوض کنید.

دئودورانت طبیعی چیست؟

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند از دئودورانت طبیعی استفاده کنند. برخی به ترکیبات مصنوعی موجود در دئودورانت‌ها حساسیت دارند و برخی دیگر نمی‌خواهند در روند طبیعی عرق بدن مداخله‌ای ایجاد کنند. هر دلیلی که برای استفاده از دئودورانت‌های طبیعی داشته باشید، محصولات زیادی در بازار وجود دارد.

اثر بخشی دئودورانت‌های طبیعی هم دست کمی از محصولات مصنوعی و شیمیایی ندارد. با این وجود بهتر است برای پیدا کردن آن چه واقعا برای شما کار می‌کند، چند مورد را امتحان کنید. توجه داشته باشید که هیچ ضد عرق طبیعی وجود ندارد.

با استفاده از دئودورانت‌های طبیعی مطمئن خواهید بود که هیچ ماده مضر و حساسیت‌زایی مانند آلومینیوم، پارابن، الکل، پروپیلن گلیکول و تالک به پوست شما نمی‌رسد.

چگونه دئودورانت طبیعی بسازیم؟

ثابت شده که برخی روغن‌ها و عصاره‌های گیاهی خاصیت ضد میکروبی یا آنتی باکتریال دارند. بنابراین از آن‌ها به طور تنها و یا در ترکیب با مواد دیگر برای ساخت دئودورانت طبیعی می‌توان استفاده کرد. رایج‌ترین ماده مورد استفاده در دئودورانت‌های خانگی، جوش شیرین است که میزان تعریق شما را هم کاهش می‎‌دهد.

علاوه بر این می‌توانید به عنوان ماده جامد دئودورانت از موادی مانند موم زنبور عسل، کره کاکائو و یا شی باتر استفاده کرده و آن‌ها را با روغن رزماری، اسطوخودوس و یا آویشن ترکیب کنید.

ویدیوی زیر طریقه ساخت دئودورانت خانگی را آموزش می‌دهد:

نکاتی درمورد نحوه استفاده از دئودورانت ها

تا به اینجای مقاله متوجه شدید که دئودورانت چیست و چطور می‌توانید بهترین محصول مناسب شخص خودتان را تشخیص دهید. در این بخش توضیحاتی را در خصوص طرز استفاده از دئودورانت به شما ارائه می کنیم.

بهترین زمان برای استفاده از این محصولات، بعد از حمام کردن است؛ چرا که بخار حمام، منافذ پوست شما را باز کرده و باعث می‌شود مقدار بیشتری عرق به سطح پوست‌تان برسد.

به یاد داشته باشید که این نوع محصولات کاربردی، منع مصرف هم دارند. اولا انواع دئودورانت یا مام‌های خوشبو کننده را نباید روی زخم یا خراشیدگی‌ها (به عنوان مثال زخم‌هایی که در اثر انواع ژیلت ایجاد شده‌اند)، مصرف کرد.

دومین مورد مربوط به منع مصرف بیش از حد از دئودورانت برای کودکان است. در واقع عرق کردن راهی برای دفع مواد سمی از بدن است. به همین دلیل نباید طولانی مدت از دئودورانت برای کودکان‌تان استفاده کنید؛ چرا که استفاده بیش از حد از این محصولات، باعث تجمع مواد سمی و بروز انواع بیماری‌ها می‌شود. بهتر است استفاده از دئودورانت را برای کودک تنها به زمان انجام فعالیت‌های شدید مانند ورزش و یا حین بازی محدود کنید.

سخن پایانی

با این که سال‌های زیادی است محصولات متنوعی برای کاهش میزان عرق و یا کنترل بوی بد آن طراحی و تولید شده؛ ولی هنوز هم کسانی هستند که نمی‌دانند دقیقا دئودورانت چیست و چه تفاوتی با مام و محصولاتی از این دست دارد. در این مقاله مفصلا در مورد این محصولات توضیح دادیم و راهنمایی‌تان کردیم چطور بهترین دئودورانت زنانه و مردانه را انتخاب کنید. اگر سوالی در این باره دارید، خوشحال می‌شویم در بخش دیدگاه‌ها پاسخگوی شما همراهان همیشگی مجله زیبایی میس و مستر باشیم.

سوالات متداول در رابطه با موضوع دئودورانت چیست

در این بخش به برخی از سوالات رایج در خصوص موضوع دئودورانت چیست ، پاسخ خواهیم داد.

دئودورانت چیست؟

دئودورانت یکی از محصولات بهداشتی بسیار کاربردی است که رشد باکتری‌های پوست را مهار و یا کاهش داده و از این طریق بوی بد ناشی از عرق بدن را کنترل می‌کند. در این محصولات مانند ضد عرق و مام‌ها، ترکیبات ضد باکتری، خوشبو کننده و مواد مراقبت کننده از پوست به کار رفته و نسبت به مام‌ها اثرات منفی کمتری دارد؛ چرا که ضد عرق‌ها مانع تولید عرق می‌شوند و اجازه دفع سموم بدن را نمی‌دهند.

آیا دئودورانت ضرر دارد؟

به طور کلی محصولاتی که مانع عرق کردن و دفع سموم بدن شما شوند، در طولانی مدت سلامتی شما را به خطر می‌اندازند. اما دئودورانت‌ها چنین خصوصیتی ندارند و تنها مانع رشد باکتری‌های پوست و به تبع آن کنترل بوی بد عرق شما می‌شوند. با این حال اگر پوست حساسی دارید، حتما ترکیبات موجود در دئودورانت را بررسی کنید تا ترکیب آلرژیکی در آن نباشد.

دئودورانت پودری چیست؟

دئودورانت‌ها در بسته بندی‌های متنوعی عرضه می‌شوند. پرطرفداران‌ترین آن‌ها، اسپری‌های دئودورانت است که در دو نوع پودری و ساده وجود دارد. دئودورانت‌های پودری تاثیر طولانی مدت‌تری نسبت به انواع ساده دارند و معمولا پودر سفید رنگی را روی پوست زیر بغل شما برجای می‌گذارند. توجه داشته باشید برخی دئودورانت‌های پودری ممکن است آلرژیک بوده و واکنش‌های حساسیت مانند عطسه را به دنبال داشته باشد.

چگونه دئودورانت درست کنیم؟

در این مقاله با یک ویدیو طرز تهیه یک دئودورانت خانگی را آموزش دادیم. علاوه بر آن می‌توانید کمی روغن فندق، روغن لیمو و روغن اکالیپتوس را با هم مخلوط کرده و از آن به عنوان دئودورانت طبیعی استفاده کنید. همچنین سرکه سیب و جوش شیرین هم از قدیم الایام به عنوان دئودورانت‌های طبیعی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. یک راهکار برای تهیه دئودورانت از سرکه سیب بدون بوی ناخوشایند، ترکیب سرکه با روغن اسانس اسطوخدوس است.

چگونه از دئودورانت استفاده کنیم؟

اولین نکته در مورد استفاده از دئودورانت زمان استفاده از آن است. بهتر است دئودورانت را بعد از استحمام مصرف کنید. اگر قصد استفاده از دئودورانت را بدون حمام کردن دارید، این کار را به جای اول صبح به غروب یا شب موکول کنید؛ زیرا این محصولات در شب اثر طولانی‌تری دارند. به یاد داشته باشید که باید صبح روز بعد با آب و صابون زیر بغل‌تان را بشویید. نکته دوم این است که انواع محصولات خوشبو کننده مانند مام و دئودورانت باید روی پوست کاملا خشک استفاده شوند؛ چرا که قدرت جذب پوست مرطوب بسیار پایین است.

 

منابع

dove

cosmeticsinfo

دیدگاهتان را بنویسید