لوازم خانگی

اسپلیت هایسنس راهنمای کنترل کولر گازی هایسنس

ریموت کنترل کولر گازی هایسنس,خرید,فروش,راهنمای کنترل کولر گازی HISENSE را از ما بخواهید . در این مرکز انواع ریموت کنترل کولر گازی هایسنس قدیمی,اینورتر,اصلی,ایستاده با بهترین کیفیت ها ارائه می شود. همچنین آموزش راهنمای استفاده از کنترل را برای شما قرار داده ایم تا راحت تر بتوانید از آن استفاده کنید.

به مرکز خرید,فروش,راهنمای ریموت کنترل کولر گازی هایسنس خوش آمدید

ریموت کنترل کولر گازی هایسنس خود را گم کرده اید و یا خراب شده است و یا اینکه کولر دست دوم خریدید و کنترل ندارد و یا اینکه به خانه جدید مهاجرت کردید و کولر صاحب خانه کنترل ندارد ؟؟ آیا نمیدانید کدام نوع کنترل کولر گازی هایسنس HISENSE مختص اسپیلت شماست ؟ این موضوع نباید شما را نگران کند چرا که ما متخصص این کار هستیم. در این مرکز انواع ریموت کنترل کولر گازی هایسنس اصلی,قدیمی,اینورتر فروخته میشود همجنین آموزش,راهنمای کنترل کولر گازی هایسنس را بری شما قرار داده ایم تا با راحتی بتوانید از آن استفاده کنید

برای خرید ریموت کنترل کولر گازی هایسنس به شماره زیر در واتساپ پیام دهید

۴۳ – ۲۹ – ۲۱۱ – ۰۹۳۹

عکس کنترل کولر گازی خود را برای ما بفرستید و اگر ندارید از پنل داخلی یا از مدل کولرتان عکس بفرستید تا ما بگوییم چه مدل کنترلی مناسب دستگاهتان می باشد

واتساپ پیغام دهیدواتساپ پیغام دهید

در این مطلب می خوانید:

  • 1 خرید ریموت کنترل کولر گازی هایسنس
  • 2 فروش کنترل کولر گازی هایسنس
  • 3 آموزش ریموت کنترل کولر گازی هایسنس

خرید ریموت کنترل کولر گازی هایسنس

کم کم هوا رو به گرمی می رود و استفاده از کولر گازی زیاد خواهد شد. گرچه در هوای سرد نیز کولر گازی استفاده های بسیاری برای مصرف کنندگان دارد. اما زمزمه بهار از همین الان می تواند آدمی را به خوبی خنک کند. مگر می شود در هوای سرد از وسایل گرم کننده استفاده نکرد؟ و یا اینکه در هوای گرم، عرق کردن پشت سر هم را تحمل کرد؟ بررسی و رفع ایرادات یک کولر گازی مخصوصا کنترل آن بسیار اهمیت دارد.

اگر شما هم از جدیدترین تکنولوژی خنک کننده و گرم کننده هوا توسط کولرهای گازی ریموت دار استفاده می کنید، احتمالا با سوالات بسیاری مواجه شده اید. استفاده از تکنولوژی های روز کولرهای گازی هایسنس می تواند مسائل جدیدی برای شما به همراه داشته باشد. با توجه به اینکه هزینه بالایی برای خرید این کولر گازی پرداخت کرده اید، پس بهتر است مراقب باشید تا قطعات آن از جمله ریموت خراب ویا گم نشود.ا

ما اگر به هر دلیلی به کنترل دستگاه خود دسترسی نداشتید تا بتوانید کولرتان را روشن کنید یا تنظیمان دمای آن را انجام دهید اصلا نگران نباشید. ما در این مرکز به خرید,فروش ریموت کنترل کولر گازی هایسنس در انواع مدلها می پردازیم.

ریموت کنترل کولرگازی هایسنس اصلی

به نظر شما اصل بودن کنترل کولر گازی چه قدر اهمیت دارد؟

ریموت کنترل اصلی کولر گازی هایسنس از همان ابتدا و هنگام خرید کولر گازی، با این وسیله بوده است و کنترل اورجینال محسوب می شود؛ زمانی که ریموت کنترل اورجینال یا همان اصلی کولر گازی دچار مشکل شود یا آن را گُـُم کنید، نمی توانید دوباره ریموت کنترل اصلی را خریداری کنید.خرید ریموت کنترل اصلی برای دومین بار به دلیل اینکه کولر های گازی قدیمی هستند و تولید جدیدی صورت نگرفته است، مقدور نخواهد بود؛ به همین دلیل، مجبور هستید که از سکند ریموت استفاده کنید.

سکند ریموت، ریموتی است که می توانید به عنوان جایگزین ریموت کنترل اصلی کولر گازی از آن استفاده کنید؛ این ریموت تمامی امکانات ریموت کنترل اصلی و حتی بیشتر از آن را دارد. برای مثال، ریموت کنترل اصلی کولر گازی از دما سنج، قفل کودک یا حتی نمایشگر وضعیت آب و هوایی برخوردار نیست در حالی که سکند ریموت این امکانات را دارد.

ما در کار خود متخصص هستیم چرا که برای تمامی مشکلات کولر گازی هایسنس راه حل داریم. جالب است بدانید درست مثل عتیقه فروشی ها، کلکسیونی از برندهای قدیمی کنترل یا ریموت کولر گازی هایسنس اصلی را داریم و نیازی نیست در بازار دنبال بگردید.

ما برای همه این مشکلات راه حل داریم. پس نگران نباشید.

چه راه هایی هست تا کنترل کولرگازی هایسنس یا همان ریموت کولر گازی هایسنس را تست کنیم که متوجه شویم سالم است یا نه؟ شاید هم کنترل کولر گازی جدید لازم دارید؟ اصلا مطمئن هستید کنترل خودتان کار نمی کند؟ شاید خراب نشده باشد؟ اگر ریموت کولر گازی هایسنس را گم کنید، چگونه می خواهید از بازار تهیه کنید و یک جنس خوب پیدا کنید؟ کولر گازی هایسنس از جمله برندهای مشهور در میان کولرهای گازی می باشد که بدون کنترل استفاده از آن تقریبا غیر ممکن است. متن زیر را تا پایان بخوانید و اطلاعات خود را افزایش دهید جهت خرید ریموت کنترل کولر گازی هایسنس

  • چگونه کنترل کولرگازی هایسنس را تست کنیم؟

  • چرا کنترل کولر گازی کار نمی کند؟

  • خرید کنترل کولر گازی چگونه است؟

  • تهیه ریموت کولر گازی HISENSE از ما چه مزایایی برای شما خواهد داشت؟

  • طرز استفاده از ریموت کولرگازی چگونه است؟

انواع کنترل کولر گازی هایسنس HISENSE

هایسنسهایسنس
هایسنسهایسنس

برای خرید ریموت کنترل کولر گازی هایسنس به شماره زیر در واتساپ پیام دهید

۴۳ – ۲۹ – ۲۱۱ – ۰۹۳۹

عکس کنترل کولر گازی خود را برای ما بفرستید و اگر ندارید از پنل داخلی یا از مدل کولرتان عکس بفرستید تا ما بگوییم چه مدل کنترلی مناسب دستگاهتان می باشد

واتساپ پیغام دهیدواتساپ پیغام دهید

چرا ریموت کنترل کولر گازی هایسنس کار نمی کند؟

خب برای فروش,خرید ریموت کنترل کولر گازی هایسنس اول باید مطمئن باشید که ریموت کار نمی کند. اگر دکمه روشن ریموت را فشار داده اید و کار نمی کند، لزوما به معنی خراب بودن آن نیست. باید تست شود تا برای شما واضح گردد که ریموت کار می کند یا خیر. با توجه به اینکه ریموت نقش فرستنده را بازی می کند و مادر برد دستگاه نقش گیرنده، ممکن است برد مادر دچار مشکل شده باشد.

چگونه ریموت کولر گازی هایسنس را تست کنیم؟

قبل از اینکه اقدام به سفارش یا خرید ریموت کنترل کولر گازی کنید بهتر است از خراب بودن آم مطمئن شوید

روش اول :

باید از سالم بودن باطری ها اطمینان پیدا کنید. اگر کنترل شما از راه نزدیک کار می کند و از دور کار نمی کند، پس باطری ریموت ضعیف شده است. کاری که باید انجام دهید این است که دو باطری جدید بخرید و استفاده از باطری جدید در کنار باطری قدیمی اصلا کار درستی نیست. همچنین ممکن است به دلیل رطوبت باطری دچار نشتی شده باشد، پس باطری را تعویض کنید.

روش دوم :

اگر باطری ها سالم و نو هستند، اما همچنان مشکل وجود دارد، پس تست شماره ۲ را انجام می دهیم. وقتی کنترل را در نزدیکی یک رادیو قرار می دهید، چنانچه سالم باشد باید رادیو دچار پارازیت گردد. اگر در رادیو هیچ اتفاقی نمی افتد پس ممکن است ریموت مشکل داشته باشد. راه دیگر تست ریموت از طریق نور مادون قرمز است. همین الان دوربین موبایل خود را روشن کنید و کنترل را روبروی دوربین قرار دهید. یکی از دکمه ها را فشار دهید خواهید دید دوربین گوشی شما قابلیت نمایش روشن یا خاموش بودن نور مادون قرمز را دارد. چنانچه چراغ کنترل روشن می شود پس ریموت سالم است اما اگر چراغ روشن نشد، پس ریموت خراب است و لازم است تهیه کنید.

روش سوم :

کولر را به روش دستی روشن کنید اگر کولر روشن شد پس سالم است و کنترل معیوب است اما اگر کولر به صورت دستی هم روشن نشد ممکنه کولر خراب باشه و آن وقت نیاز به یک تعمیرکار کولر گازی هایسنس دارید.

بیشتر بدانید

نحوه تست ریموت کنترل کولر گازی
راهنمای تصویری استفاده از ریموت کنترل کولر گازی
نحوه روشن کردن کولر گازی بدون ریموت
تعمیر ریموت کنترل کولر گازی
خرید ریموت کنترل کولر گازی

هایسنسهایسنس
هایسنسهایسنس

برای خرید ریموت کنترل کولر گازی هایسنس به شماره زیر در واتساپ پیام دهید

۴۳ – ۲۹ – ۲۱۱ – ۰۹۳۹

عکس کنترل کولر گازی خود را برای ما بفرستید و اگر ندارید از پنل داخلی یا از مدل کولرتان عکس بفرستید تا ما بگوییم چه مدل کنترلی مناسب دستگاهتان می باشد

واتساپ پیغام دهیدواتساپ پیغام دهید

فروش کنترل کولر گازی هایسنس

چگونه برای خرید ریموت کنترل کولرگازی هایسنس اقدام کنیم؟

فدک تهویه از جمله بهترین تعمیرکنندگان و فروشندگان ریموت کولر گازی هایسنس است که چند سالی در این کار تخصص کسب کرده است. داشتن تیم قوی و حرفه ای با هزینه مقرون به صرفه توانسته مشتریان بسیاری را راضی نگه دارد. برای سفارش کنترل کولر گازی از طریق شماره واتساپ می توانید با ما همراه باشید و یک کنترل خوب سفارش دهید. از ریموت خود عکس بگیرید و برای ما بفرستید.

۰۹۳۹۲۱۱۲۹۴۳

برای برند هایسنس مدل های متنوعی از ریموت را داریم که نیاز شما را پوشش خواهد داد. اگر در تهران یا شهرستان هستید، می توانید درخواست ارسال ریموت را بدهید و البته هزینه ارسال با شما خواهد بود. همچنین می توانید از طریق هماهنگی قبلی با دفتر مرکزی، حضوری تشریف آورده و خرید خود را انجام دهید.

خرید ریموت کولر گازی HISENSE از ما چه مزایایی برای شما خواهد داشت؟

ممکن است در بازار کنترل اصلی نتوانید پیدا کنید و درگیر نسخه های تقلبی شوید. خب توصیه ما این است که از کنترل های اصلی استفاده کنید. ما در سرعت عمل خیلی خوب هستیم و به موقع کنترل شما را تحویل می دهیم. بهتر است با حرفه ای ها کار کنید و حرفه ای خرید کنید. ما به شما برای خریدتان ضمانت می دهیم. بعد از خرید تا ۲۴ ساعت وقت دارید کنترل را تست کرده و ببینید کار می کند. چنانچه ریموت روی دستگاه شما کار نکرد، آن را صحیح و سالم به ما برگردانید تا هزینه به شما برگشت داده شود. البته هزینه ارسال ریموت به عهده شما خواهد بود.

راهنمای ریموت کنترل کولر گازی هایسنس

وقتی شما اقدام به خرید کنترل کولرگازی هایسنس کردید فقط کافی است درب پشت کنترل را باز کنید و دو عدد باطری تازه بندازید داخل کنترل و از آن استفاده کنید در تصاویر زیر کاربرد هر دکمه از کنترل را برای شما قرار داده ایم همچنین می توانید از مقاله زیر اموزش های بیشتری را دریافت کنید. اگر پس از استفاده از کنترل متوجه شدید که کولرتان سرمای کافی ندارد و یا عیب دیهایسنس دارد حتما با تعمیرکار کولر گازی هایسنس جهت انجام سرویس,تعمیر کولر گازی هایسنس تماس بگیرد

بیشتر بدانید

تنظیم حالت کولر گازی
نحوه تغییر درجه کولر گازی از فارنهایت به سانتیگراد
نحوه باز کردن قفل ریموت کنترل کولر گازی

راهنمای ریموت کنترل کولر گازی هایسنس

آموزش ریموت کنترل کولر گازی هایسنس

ریموت کنترل کولر گازی هایسنس هم عملکردی مشابه ریموت کنترل سایر کولرهای گازی‌ای دارد که تا به حال به معرفی آن‌ها پرداخته‌ایم. اما با وجود مشابهت عملکردها ، ما سعی داریم تا نحوه استفاده برخی از آن‌ها را به شما آموزش دهیم.با ماهمراه باشید با راهنمای ریموت کنترل کولرگازی هایسنس

Remote controller display صفحه نمایش ( نمایشگر )

این بخش در واقع نمایشگر یا صفحه نمایش ریموت کنترل کولر گازی هایسنس است که وضعیت کولر گازی را نشان می‌دهد و شما را از روند فعالیتی کولر گازی مطلع می‌کند.

power دکمه خاموش / روشن

دکمه مشابه تمامی ریموت کنترل‌ها ، برای خاموش یا روشن نمودن کولر گازی هایسنس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

Mode دکمه تنظیم حالت

مخصوص تنظیم کردن کولر گازی هایسنس در انواع حالت‌های سرمایش، گرمایش و خشک است.

هر بار که این دکمه را فشار دهید، یکی از حالت‌های زیر نمایش داده می‌شود که می‌توانید با توجه به نیازتان روی حالت دلخواه تنظیم کنید. آن حالت اعمال می‌گردد.لازم به ذکر است که این حالت‌ها به ترتیب نمایش داده می‌شوند:

AUTO (خودکار) ← COOL (سرد) ← DRY (خشک) ← FAN (باد زدن) ← HEAT (گرما)

  • FAN ( باد زدن ) : با انتخاب این حالت کولر در حالت فن قرار می‌گیرد. یعنی به این صورت که کندانسور یا موتور کاملاً خاموش می‌شود و فقط فن کار می‌کند.
  • COOl ( سرد ) : این گزینه مختص فصل گرما می‌باشد و با فعال کردن آن کولر گازی هوای سرد تولید می‌کند
  • HEAT ( گرم ) : این گزینه مختص فصل سرما می‌باشد و با فعال کردن آن کولر گازی هوای گرم تولید می‌کند.
  • AUTO ( خودکار ) : با انتخاب این گزینه، کولر گازی ال جی روی حالت خودکار ( اتوماتیک ) تنظیم می‌گردد و دمای کولر گازی را بنا بر دمای مورد نیاز شما تنظیم می‌کند.
  • DRY ( خشک ) : با انتخاب این گزینه ، فرایند تهویه مطبوع و از بین بردن باکتری‌های موجود در هوا آغاز می‌گردد . این گزینه کولر شما را در حالت خشک یا رطوبت‌گیر قرار می‌دهد.

Auto Clean دکمه تمیز کردن خودکار

هر زمانی که نیاز به تهویه هوا دارید، با فشردن این دکمه، کولر گازی به صورت خودکار هوای نامطبوع محیط داخل را تخلیه می‌کند.

Air Swing دکمه هدایت باد کولر

فشاردادن این دکمه ، کولر باد یا هوای تولید شده توسط کولر گازی را به بالا و پایین هدایت می‌کند.( شاید به نحوی مشابه چرخیدن پنکه که باد را به اطراف پخش می‌کند ).

Fan دکمه تنظیم فن

استفاده از این دکمه، شما می‌توانید با تنظیم سرعت فن میزان حجم جریان هوای خروجی از کولر گازی را به دلخواه و بر اساس نیازتان در چهار حالت قرار دهید:

  • خودکار
  • حالت کم
  • روی متوسط
  • زیاد

Set دکمه تنظیم

از دکمه زمانی استفاده می‌گردد که ما قصد داشته باشیم تا ساعت و نیز زمان حالت خواب را تنظیم کنیم. در واقع این دکمه به نوعی دکمه‌ای تکمیلی است که مربوط به تنظیم تایمر و زمان است.

در بخش مربوط به روشن کردن تایمر کولر گازی هایسنس که ادامه توضیح خواهیم داد، نقش این دکمه برای شما به خوبی روشن خواهد شد.

Cancel دکمه لغو تایمر

چنانچه شما برای کولر گازی هایسنس تایمر خاصی را تنظیم کرده باشید، مثلاً حالت خواب را تنظیم کرده باشید، با زدن این دکمه می‌توانید آن تایمر را قطع کنید.

Smart Saver دکمه محافظ هوشمند

فشردن این دکمه، کولر گازی هایسنس به صورت هوشمند دمای محیط را بین ۲۴ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم می‌کند. با زدن این دکمه در مصرف انرژی صرفه‌ جویی می‌شود.

Turbo دکمه فعالیت حداکثری

افرایش حداکثری فعالیت کولر گازی با فشردن این دکمه اجرا می‌شود. در واقع قابلیت Turbo حالتی است که در آن کولر گازی با بالاترین قدرت ممکن کار می‌کند.

Quiet دکمه سکوت

زدن این دکمه ، زمانی که کولر گازی در حال کار کردن است، صدای کولر گازی تا جایی که امکان دارد کاهش پیدا می‌کند.

Temp دکمه تنظیم دما

به وسیله‌ی این دکمه‌ها ، شما بنا به نیازتان دمای محیط را از طریق کنترل میزان دمای هوای خروجی کولر گازی هایسنس، افزایش یا کاهش می‌دهید. شما برای افزایش دما از (+) و برای کاهش دما از (-) استفاده می‌کنید.

good sleep دکمه تنظیم حالت خواب

در کولر گازی هایسنس، هر زمانی که شما این دکمه را فشار دهید، حالت خواب برای آن فعال می‌گردد. حالت خواب باعث می‌شود تا زمانی که شما در حال استراحت یا خواب هستید، ترموستات دمای فضا را تا مدت زمانی که شما تنظیم کرده‌اید، متعادل نگه دارد و از سرد یا گرم شدن نامتعادل جلوگیری کند. در چنین حالتی دور فن کاهش می‌یابد.

On Timer دکمه روشن کردن تایمر

چنانچه شما این دکمه را فشار دهید، تایمر کولر گازی هایسنس روشن می‌شود.

Off Timer دکمه خاموش کردن تایمر

اگر تایمر کولر گازی هایسنس روشن باشد، شما با زدن این دکمه می‌توانید آن را خاموش کنید.

Time Up/ Time Down دکمه تنظیم تایمر

از طریق این دکمه‌ها می‌توانید زمان ساعت و همچنین زمان تایمر برای حالت خواب را برای کولر گازی هایسنس تنظیم کنید.برای اینکه زمان تایمر را افزایش دهید باید از دکمه Time Up استفاده کنید، و برای کاهش زمان تایمر می‌بایست دکمه Time Down را بفشارید. تا این قسمت با عملکرد تمامی دکمه‌های روی ریموت کنترل کولر گازی هایسنس آشنا شدید.

همان‌طور که در توضیح برخی از دکمه اشاره شد، شما می‌توانید به وسیله آن‌ها تنظیماتی را در کولر گازی هایسنس اعمال کنید. تنظیماتی مثل تنظیم گرمایش، سرمایش ، تایمرها ، ساعت و…


در دفترچه راهنمای فارسی استفاده از کولرگازی هایسنس، آموزش های لازم جهت استفاده بهتر و کارآمد تر از کولرگازی هایسنس داده شده است. این مجموعه از آموزش های جمع آوری شده در دفترچه راهنمای فارسی استفاده از کولرگازی هایسنس، توسط تکنسین های متخصص آی پی امداد صورت گرفته است. اگر می خواهید بدون هیچ گونه مشکلی با دستگاه کولرگازی هایسنس خود کار کنید، می توانید دفترچه راهنمای فارسی کولرگازی هایسنس را تا انتها مطالعه کنید.

کاربران گرامی؛ با مطالعه راهنمای فارسی کولرگازی هایسنس در آی پی امداد به صورت گام به گام با نحوه استفاده از این محصول آشنا شوید.

دفترچه راهنمای فارسی استفاده از کولرگازی هایسنس

در دفترچه راهنمای فارسی استفاده از کولرگازی هایسنس، کلیه نکات آموزشی را در مورد کولرگازی هایسنس گفته شده است. این نکات شامل نحوه نگهداری و حتی نحوه نصب و راه اندازی می باشد. شما می توانید برای استفاده راحت تر از کولرگازی هایسنس و هم چنین ریموت کنترل آن، دفترچه راهنمای فارسی استفاده از کولرگازی هایسنس را مطالعه نمایید.

درباره برند تولید کننده کولرگازی هایسنس

داشتن اطلاعات کافی درباره برند تولید کننده کولرگازی هایسنس، می تواند به شما کمک کند تا اطلاعات بیش تری در مورد کولرگازی هایسنس داشته باشید. به همین خاطر در ادامه به توضیح بیش تری در مورد برند هایسنس خواهیم پرداخت:

  • هایسنس در واقع یک شرکت دولتی الکترونیک چینی است.
  • فعالیت این شرکت در زمینه تولید لوازم خانگی بزرگ، دستگاه های گیرنده دیجیتال تلویزیون، ترمینال های رایانه، تجهیزات تهویه مطبوع، دستگاه های تلفن همراه و تبلت، صندوق ها و پایانه های فروش می باشد.
  • شرکت هایسنس در سال 1969 فعالیت خود را آغاز کرد.
  • این برند در حال حاضر دارای 13 کارخانه تولیدی در چین و بیش از 40 شرکت تابعه در آسیا، آمریکای شمالی و جنوبی، اقیانوسیه، اروپا و آفریقا می باشد.
  • دفتر مرکزی شرکت هایسنس در شهر چینگ دائو واقع شده است.

نحوه نصب و راه اندازی در دفترچه راهنمای فارسی استفاده از کولرگازی هایسنس

از مهم ترین بخش های آورده شده در دفترچه راهنمای فارسی استفاده از کولرگازی هایسنس، نحوه نصب و راه اندازی این محصول می باشد. ما مرحله به مرحله آن را برای شما توضیح داده ایم:

  • پیش از هر کاری، محل قرار گیری یونیت داخلی را تعیین کنید.
  • دیواری که یونیت داخلی را بر روی آن نصب می کنید، باید از استحکام کافی برخوردار باشد.
  • وزن یونیت داخلی زیاد بوده و باید دیوار تحمل وزن آن را داشته باشد.
  • محل قرار گیری و نصب یونیت داخلی باید از هر طرف فضای آزاد داشته باشد.
  • شما می توانید برای عبور دادن لوله ها دیوار را سوراخ کنید.
  • در زمان نصب یونیت داخلی و لوله کشی به حد فاصل استاندارد لوله کشی از یونیت داخلی به یونیت خارجی، توجه کنید.
  • برای محکم نمودن اتصالات لوله کشی می توانید از دو آچار در دو جهت مختلف و مخالف استفاده کنید.
  • محل قرار گیری یونیت خارجی را مشخص کنید.
  • سطح زیرین یونیت خارجی باید کاملا صاف و تراز باشد.
  • برای تراز کردن سطح قرار گیری یونیت خارجی می توانید از سیمان استفاده کنید.
  • تمامی دریچه ها و کلیه اتصالات را برای نداشتن نشتی چک کنید.

نحوه نصب و راه اندازی در دفترچه راهنمای فارسی استفاده از کولرگازی هایسنس

نکاتی برای حفظ طول عمر کولرگازی هایسنس

همان طور که می دانید دستگاه کولرگازی هایسنس، از حساسیت بالایی برخوردار است. به همین خاطر در دفترچه راهنمای فارسی استفاده از کولرگازی هایسنس، در مورد نحوه نگهداری و هم چنین نکاتی برای حفظ طول عمر کولرگازی هایسنس آورده شده است.

  • توجه داشته باشید که ساختار کولرگازی هایسنس کاملا پیچیده بوده و برای عیب یابی و تعمیر آن، نیاز به مهارت و تجربه دارید.
  • از عیب یابی و تعمیر دستگاه کولرگازی هایسنس بدون مهارت خودداری کنید.
  • دستگاه کولرگازی هایسنس نیاز به سرویس سالیانه دارد، در صورتی که در این امر تجربه ای ندارید، آن را به دست تعمیر کاران امداد آی پی بسپارید.

معرفی اجزای مختلف کولرگازی هایسنس

همان طور که پیش تر گفته شد، کولرگازی هایسنس، دارای پیچیدگی و قطعات و اجزای مختلفی می باشد. از این رو در دفترچه راهنمای فارسی به معرفی اجزای مختلف کولرگازی هایسنس پرداخته است:

  • کمپرسور
  • یونیت داخلی
  • یونیت خارجی
  • کندانسور
  • فن کوئل
  • ریموت کنترل
  • ال ای دی یا ال سی دی
  • لوله کشی مسی داخلی
  • لوله کشی خارجی

آموزش استفاده از ریموت کنترل کولرگازی هایسنس

هر یک از دکمه های تعبیه شده بر روی ریموت کنترل کولرگازی هایسنس دارای عمکلردی منحصر به فرد هستند که در ادامه دفترچه راهنمای فراسی استفاده از کولرگازی هایسنس یک به یک آن ها را برای شما شرح خواهیم داد:

  • دکمه پلاسما: هوا را با حذف ذراتی که وارد دستگاه داخلی شده اند، تصفیه می نماید.
  • دکمه شروع / لغو: عملکرد ها را شروع یا لغو می کند.
  • دکمه های تنظیم دما: دمای باد خروجی از دستگاه کولرگازی بوش را کم و یا زیاد می کند.
  • دکمه خاموش/ روشن: دستگاه کولرگازی بوش را روشن و خاموش می کند.
  • دکمه تایمر: زمان کنونی و زمان شروع / پایان را تنظیم می نماید.
  • دکمه عملکرد و کنترل: زمان و عملکرد های خاص را تنظیم می کند. مثل نظافت خودکار، عملیات خنک کنندگی با صرفه جویی، تنظیم روشنایی نمایشگر پنل داخلی
  • دکمه وضعیت خودکار خواب: وضعیت خودکار خواب را فعال می نماید.
  • دکمه سرعت فن پنل داخلی: سرعت فن یا پنکه را تنظیم می نماید.
  • دکمه انتخاب وضعیت عملکرد: وضعیت عملکرد سرمایشی و یا گرمایشی را انتخاب می کند.
  • دکمه گرم / خنک کننده سریع: می تواند در کم ترین زمان هوای داخلی را گرم و یا خنک کند.
  • دکمه نمایش دما: دمای اتاق را نشان می دهد.
  • دکمه ریست: تنظیمات کولرگازی بوش را به طور کلی ریست می کند.

آموزش استفاده از ریموت کنترل کولرگازی هایسنس

روشن کردن کولرگازی هایسنس بدون ریموت کنترل در دفترچه راهنمای فارسی کولرگازی هایسنس

شاید شما هم جزو افرادی باشید که ریموت کنترل کولرگازی هایسنس خود را گم کرده اید. در دفترچه راهنمای فارسی استفاده از کولرگازی هایسنس، سه روش برای روشن نمودن کولرگازی هایسنس بدون ریموت کنترل وجود دارد که یک به یک آن ها را مرحله به مرحله خواهیم گفت:

روش اول:

  • پنل جلویی کولرگازی هایسنس را باز کنید.
  • دکمه ای را مشاهده خواهید کرد.
  • نوشته روی دکمه On/Off می باشد.
  • می توانید برای روشن و خاموش کردن کولرگازی هایسنس از این دکمه استفاده کنید.

روش دوم:

  • اپلیکیشن ریموت کنترل کولرگازی را بر روی گوشی موبایل خود نصب کنید.
  • می توانید از گوشی موبایل خود به عنوان ریموت کنترل کولرگازی هایسنس استفاده نمایید.

روش سوم:

  • از کلید قطع کننده مدار استفاده کنید.
  • توجه داشته باشید که کلید قطع کننده مدار صرفا به شما امکان روشن و خاموش کردن کولرگازی هایسنس را خواهد داد و نمی توانید درجه آن را تغییر دهید.

کمپرسور چیست و چه وظیفه ای در کولرگازی هایسنس دارد؟

یکی از بخش های اصلی و اجزای داخلی کولرگازی هایسنس، کمپرسورس است. کمپرسور در واقع به عنوان قلب کولرگازی هایسنس به شمار می آید.

وظیفه این بخش از کولرگازی، فشرده سازی و متراکم کردن گاز مبرد می باشد. هم چنین این گاز را پس از فشرده کردن از طریق لوله های مسی داخلی در بین یونیت داخلی و یونیت خارجی می باشد که در آخر منجر به تولید هوای مطبوع و خنک خواهد شد.

کمپرسور چیست و چه وظیفه ای در کولرگازی هایسنس دارد؟

چگونه کولرگازی هایسنس را شستشو دهیم؟

یکی از نکاتی که در دفترچه راهنمای فارسی استفاده از کولرگازی هایسنس آورده شده است، نحوه شتشو و تمیز کردن این محصول می باشد. شما می توانید از طریق مراحل زیر به راحتی کولرگازی هایسنس خود را نظافت کنید.

  • حتما ابتدا جریان برق یونیت خارجی را قطع کنید.
  • کویل های کندانسور و پنل بیرونی را به خوبی از گرد و خاک تمیز کنید.
  • پوشش یونیت خارجی را دربیاورید.
  • ماده تمیز کننده را درون اسپری ریخته و بر روی قسمت های خاک گرفته اسپری کنید.
  • با کمک قلمو و یا برس می توانید بخش های خاک گرفته درون یونیت خارجی را تمیز کنید.
  • فیلتر را تمیز کنید.
  • برای تمیز نمودن فیلتر، باید ابتدا پنجره جلویی کولرگازی هایسنس را دربیاورید.
  • حال فیلتر را از جای خود خارج کنید و با آب گرم آن را به خوبی تمیز کنید.
  • تا زمانی که فیلتر به طور کامل خشک نشده است، از قرار دادن آن در سر جای خود خودداری کنید.
  • شاسی داخلی را به طور کلی به بیرون بیاورید.
  • حال می توانید فن کوئل را تمیز کنید.
  • برای تمیز کردن فن کوئل می توانید از اسپری آب استفاده کنید.
  • پنل داخلی را باز کنید.
  • این کار برای تمیز کردن فاضلاب کولرگازی هایسنس می باشد.
  • شلنگ را به بیرون بیاورید و داخل آن را با آب جوش به خوبی تمیز کنید.
  • در صورتی که در داخل شلنگ گرفتی وجود داشته باشد، به کمک آب جوش بر طرف خواهد شد.
  • اگر برای تمیز کردن کولرگازی هایسنس مهارت کافی را ندارید، حتما برای آموزش و عیب یابی کولرگازی با تکنسین های آی پی امداد تماس بگیرید.

بررسی کلی دفترچه راهنمای فارسی استفاده از کولرگازی هایسنس

دفترچه راهنمای فارسی استفاده از کولرگازی هایسنس، شامل تمامی موارد مهم از زمان نصب و راه اندازی تا زمان نظافت و سرویس سالیانه می باشد.

  • همان طور که پیش تر گفتیم، مجدد تکرار می کنیم که ساختار و قطعات کولرگازی هایسنس هر کدام دارای پیچیدگی منحصر به فرد هستند. از عیب یابی و تعمیر آن بدون هیچ گونه مهارتی اجتناب کنید.
  • شما می توانید برای پاسخ به پرسش های خود در مورد کولرگازی هایسنس، با تکنسین های آی پی امداد در تماس باشید.
  • علاوه بر این در صورت بروز هرگونه مشکل در می توانید از خدمات تعمیر کولرگازی در محل متخصصین آی پی امداد استفاده کنید.


اگر از کولر گازی برای تهویه مطبوع فضای منزل یا محل کار خود استفاده می‌کنید، ممکن است تاکنون با کدهای خطا و عدم عملکرد دستگاه در بعضی حالات مواجه شده باشید. کولرهای گازی انواع مختلفی دارند و طبیعی است که خطاهای آنها نیز با یکدیگر تفاوت داشته باشد. در همین راستا در این مقاله از آچارباز به معرفی و بررسی کدهای خطا یا ارور کولر گازی اینورتر هایسنس خواهیم پرداخت تا عیب‌ یابی و تعمیر کولر گازی برای شما ساده‌تر شود.

  • ارور کولر گازی اینورتر هایسنس (Hisense)
  • انواع ارور کولر گازی اینورتر هایسنس
  • ارورهای یونیت خارجی
  • ارورهای یونیت داخلی
  • نحوه عیب یابی و برطرف کردن خطاها

ارور کولر گازی اینورتر هایسنس (Hisense)

به طور کلی، ارور کولر گازی اینورتر هایسنس، متشکل از اعداد و حروف است که حالت‌های مختلفی داشته و هر یک از آنها، به نوعی به خطای خاصی در سیستم اشاره می‌کنند. این کدها، روی نمایشگر دستگاه یا کنترل آن نمایش داده شده و بروز خطا را گزارش می‌دهند.

نشان دادن خطا روی یونیت داخلی

در این حالت، اگر دکمه مربوط به sleep، high power یا super را ۴ مرتبه پشت سر هم، فشار دهید، کد خطا روی نمایشگر پنل داخلی نشان داده می‌شود.

نشان دادن خطا روی یونیت خارجی

روی یونیت خارجی کولرهای گازی اینورتر هایسنس، سه عدد LED وجود دارد که هر یک از آنها، می‌تواند روشن، خاموش یا چشمک زن، باشد. بر اساس این حالت‌ها، خطاهای مختلفی روی یونیت خارجی، نمایش داده می‌شوند.

انواع ارور کولر گازی اینورتر هایسنس

ابتدا، انواع حالت‌های کد خطا در یونیت داخلی و خارجی را معرفی کرده و سپس نحوه برطرف سازی آنها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

در هنگام بروز خطا برای موتور فن، باید سوختگی، اتصالات، سیم کشی‌ها و برد اصلی دستگاه را چک کنید.

ارورهای یونیت خارجی

عملکرد و خطاهای دستگاه‌های اینورتر هایسنس در برد خارجی را بسته به وضعیت LED های آن در زمان گزارش خطا، به صورت زیر، دسته بندی می‌کنند، بهترین روش برای رفع مشکل هنگام مشاهده ارورهای زیر تماس با یک تکنسسن است، زیرا ارورهای یونیت خارجی کولر گازی اینورتر هایسنس اغلب از مشکلات سنسور ناشی شده و نیاز به تعویض دارند.

خاموش بودن هر سه LED

این حالت به معنای عملکرد عادی دستگاه است.

روشن بودن LED شماره ۳

روشن بودن LED شماره ۳، نشان می‌دهد که دستگاه در حالت آماده به کار و بدون استفاده قرار دارد.

روشن بودن LED شماره ۲

این وضعیت، خطای سنسور کویل یونیت خارجی (سوکت سیاه رنگ) را اعلام می‌کند.

روشن بودن LED  شماره ۱

در این شرایط، دستگاه در حال اعلام ایراد در عملکرد سنسور دمای کمپرسور (سوکت سفید رنگ) است.

روشن بودن LED شماره ۱ و ۳

روشن بودن این دو LED، به معنای ایراد در سنسور دمای کویل واحد خارجی یا اتصالات و سیم کشی‌های آن است.

روشن بودن LED شماره ۱ و ۲

این خطا به معنای ایراد در سنسور حسگر دمای یونیت خارجی (سوکت زرد رنگ) یا اتصالات آن است.

چشمک زدن LED شماره ۳

این کد خطا، حاکی از بروز مشکل و قطع شدن ارتباط بین یونیت داخلی و خارجی کولر گازی است.

چشمک زدن LED شماره ۲

وجود ایراد در IPM یونیت خارجی کولر، با این کد، اعلام می‌شود.

روشن بودن LED های شماره ۱ و ۳ همراه با چشمک زدن LED شماره ۲

این کد خطا، حداکثر جریان کارکرد کولر گازی را نشان می‌دهد.

روشن بودن LED شماره ۱ و چشمک زدن LED شماره ۳

این ترتیب از روشن بودن LEDهای دستگاه، به معنای جریان بالای آمپر مصرفی در کولر گازی هایسنس است.

روشن بودن LED شماره ۳ و چشمک زن بودن LED شماره ۲

در این حالت، دمای گاز در لوله تخلیه کمپرسور بالا بوده و دستگاه خطا می‌دهد.

روشن بودن LED های شماره ۱ و ۲ همراه با چشمک زن بودن LED شماره ۳

این نوع از کدهای خطا یا ارور کولر گازی اینورتر هایسنس به معنای کاهش یا افزایش ولتاژ دستگاه است.

روشن بودن LED شماره ۲ و چشمک زن بودن LED شماره ۳

اگر دمای محفظه کمپرسور بسیار بالا رود، این کد خطا روی یونیت خارجی، اعلام می‌شود.

روشن بودن تمام LEDها

این وضعیت، نشان دهنده بروز ایراد در پردازنده اصلی کولر گازی است.

چشمک زن بودن LED های شماره ۲ و ۳

این ارور کولر گازی، به معنای بروز ایراد در عملکرد سنسور حسگر دمای محیط، در یونیت داخلی دستگاه است.

چشمک زدن LED های شماره ۱ و ۲

اگر این دو LED به طور همزمان شروع به چشمک زدن کنند، یعنی امکان راه اندازی کمپرسور وجود ندارد.

چشمک زدن LED های شماره ۱ و ۳

این کد خطا در کولر، رسیدن سیگنال نامناسب به کمپرسور دستگاه را اعلام می‌کند.

تا اینجا، با انواع کد خطا و ارور کولر گازی اینورتر هایسنس آشنا شدید. پیش از آن که به بررسی نحوه برطرف کردن این خطاها بپردازیم، بهتر است تا نگاهی به کدهای خطا در یونیت داخلی نیز داشته باشیم.

ارورهای یونیت داخلی

کدهای خطا در یونیت داخلی، روی نمایشگر دستگاه و کنترل آن نمایش داده می‌شود، این کدها شامل موارد زیر هستند، پس از آشنایی با علت خطای نمایش داده شده روی کولر گازی خود، می‌توانید در بخش بعدی نحوه رفع ایراد را مطالعه کرده و در صورت داشتن دانش و تجربه فنی کافی، اقدام به تعمیر کولر گازی هایسنس خود، کنید. البته پبشنهاد می‌شود برای رفع این خطاها و جلوگیری از بروز مشکلات بیشتر، با کارشناسان تعمیر کولر گازی در محل، تماس بگیرید.

کد خطای شماره ۰

این کد خطا به معنای وضعیت نرمال برای دستگاه است.

کد خطای شماره ۱

وجود ایراد در سنسور کویل واحد خارجی را نشان می‌دهد.

کد خطای شماره ۲

این کد خطا به معنای بروز خطا در عملکرد سنسور دمای کمپرسور است.

کد خطای شماره ۳

اگر ترانس ولتاژ کولر گازی دچار مشکل شود، این کد خطا، روی نمایشگر واحد داخلی، نمایش داده می‌شود.

کد خطای شماره ۴

وجود ایراد و خطا در ترانس جریان، موجب می‌شود تا کد خطای شماره ۴ دیده شود.

کد خطای شماره ۵

خطای IPM در کولر گازی، موجب گزارش این کد خطا می‌شود.

کد خطای شماره ۶

کاهش یا افزایش ولتاژ دستگاه با کد خطای شماره ۶، نشان داده می‌شود.

کد خطای شماره ۷

اگر کابل ارتباطی داخلی، دچار مشکل شود، این کد خطا روی نمایشگر دیده خواهد شد.

کد خطای شماره ۸

کنترلر اضافه جریان، می‌تواند موجب نشان دادن این خطا روی یونیت داخلی دستگاه، شود.

کد خطای شماره ۹

کنترلر حداکثر جریان کارکرد در کولر گازی، در صورت بروز خطا، این کد را نشان می‌دهد.

کد خطای شماره ۱۰

در صورتی که ارتباط بین پنل و یونیت خارجی دچار اختلال شود، این کد خطا روی نمایشگر یونیت داخلی دیده می‌شود.

کد خطای شماره ۱۱

در صورت بروز خطا برای حافظه EEPROM، کد خطای ۱۱ روی نمایشگر دیده شده و دستگاه نیازمند برنامه ریزی مجدد خواهد بود.

کد خطای شماره ۱۳

این کد، به معنای بالا بودن دمای گاز در تخلیه کمپرسور است. برای رفع این مشکل سرویس کولر گازی را در برنامه خود قرار دهید.

کد خطای شماره ۱۴

اگر ایرادی در عملکرد سنسور حسگر دمای کارکرد یونیت داخلی به وجود آید، این خطا روی نمایشگر دیده می‌شود.

کد خطای ۱۵

در صورت بالا بودن دمای محفظه کمپرسور، کد خطای ۱۵، آن را اعلام می‌کند.

کد خطای ۱۶

کنترلر ضد انجماد و اضافه بار دستگاه، می‌توانند در صورت بروز مشکل، کد خطای ۱۶ را روی نمایشگر یونیت داخلی، گزارش می‌دهند.

کد خطای ۱۸

اگر کمپرسور دستگاه به دلیل بروز مشکل قادر به راه اندازی نباشد، این کد خطا دیده می‌شود.

کد خطای ۱۹

رسیدن سیگنال نامناسب به کمپرسور کولر، با این کد خطا نشان داده می‌شود.

کد خطای ۳۳

وجود ایراد در عملکرد سنسور دمای محیط یونیت داخلی، موجب نمایش این کد خطا خواهد شد.

کد خطای ۳۴

اگر عملکرد سنسور کویل یونیت داخلی دچار اختلال شود، کد خطای ۳۴ آن را اعلام خواهد کرد.

کد خطای ۳۹

این کد خطا، نشان دهنده بروز اشکال در فن یونیت داخلی کولر گازی است.

نحوه عیب یابی و برطرف کردن خطاها

چگونه می‌توانیم با کمک کد خطاهای یا ارورهای کولر گازی اینورتر هایسنس و اطلاعاتی که از آنها به دست می‌آوریم، دستگاه را عیب یابی و تعمیر کنیم؟

  • برای برطرف کردن مشکلاتی که برای سنسورهای مختلف کولر گازی به وجود می‌آید، باید میزان اهم سنسور را اندازه بگیرید تا از سالم بودن یا خرابی آن اطمینان حاصل کنید. اگر سنسور، سالم باشد باید اتصالات و سیم کشی‌های آن و همچنین برد اصلی کولر گازی را بررسی کنید.
  • در هنگام بروز خطا برای موتور فن، باید سوختگی، اتصالات، سیم کشی‌ها و برد اصلی دستگاه را چک کنید.
  • میزان مقاومت دو سر سیم‌های کمپرسور، باید در حدود ۰.۷ اهم باشد. اگر مقدار مقاومت اندازه گیری شده، با این عدد تفاوت داشته باشد، به این معناست که کمپرسور دچار آسیب دیدگی شده است.
  • ولتاژ و فرکانس برق AC به کمپرسور DC که از برد IPM به آن می‌رسد، باید در بازه ۴۰ تا ۱۰۰ ولت و ۳۰ الی ۱۰۰ هرتز باشد. در غیر این صورت، ایراد گزارش شده، ناشی از خرابی برد IPM، است.
  • ولتاژ DC کابل ارتباطی بین پایه S و N باید ۲۴ ولت و برای پایه‌های L و N نیز این مقدار باید ۲۲۰ ولت باشد. اگر سیگنال ۲۴ ولت DC وجود نداشته و کابل‌های آن نیز دچار خرابی نباشد، باید به سراغ بررسی کنترل پنل یونیت داخلی دستگاه، بروید.
  • اگر دستگاه شما قادر به برقرار ارتباط با یونیت داخلی یا خارجی نبوده ولی سیگنال ۲۴ ولت DC آن وجود داشته باشد، باید ارتباط برد اصلی، با ترمینال ارتباطی دستگاه را بررسی کنید. اگر مشکل حل نشود، باید برد کنترل یونیت‌ها تعویض شوند.

در نهایت، توصیه ما به شما این است که برای تعمیر کولر گازی، از تکنسین‌های مجرب و کار آزموده کمک بگیرید و امور مربوط به تعمیر و عیب یابی دستگاه را به شیوه‌ای حرفه‌ای و مطمئن انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید