لوازم خانگی

راهنمای استفاده از ترموستات داکت اسپلیت ال جی

یکی از این سیستم های سرمایشی و گرمایشی محبوب داکت اسپلیت ها هستند. در این مقاله از مجله آچاره ضمن معرفی آنها، درباره ی تنظیم سرمایش داکت اسپلیت ال جی که یکی از محبوب ترین و پرمصرف ترین برندها است مطالبی را شرح خواهیم داد با ما همراه باشید.

قطعات داکت اسپلیت ال جی

کمپرسور BLDC قدرتمند

کولر گازی ال جی دارای کمپرسور BLDC است که از آهنربای قوی نئودیمیم استفاده می کند. این کمپرسور راندمان و دامنه عملیات (operation range) بالاتری دارد.

فن آوری موتور فن BLDC

موتور BLDC از آهنرباهای قدرتمند ND تشکیل شده است که گشتاور بالایی را فراهم می کند و در نتیجه توانایی ایجاد جریان هوای زیادی دارد. قابلیت حجم و فشار استاتیکی بالا امکان کارکرد با سرعت بالا و کاهش نویز الکتریکی و مکانیکی را در داکت اسپلیت ال جی فراهم می کند.

مبدل حرارتی بهینه

در داکت اسپلیت ال جی راندمان چرخه مبرد با سیستمی موسوم به توزیع برابر تا 5% افزایش یافته است.

مطلب پیشنهادی راهنمای جامع سیستم های اسپلیت بدون داکت

امکانات داکت اسپلیت ال جی

کنترل کننده

طراحی ممتاز با رابط کاربری گرافیکی بصری و حالت های استاندارد و ساده امکان کنترل سریع و آسان انواع مختلف داکت اسپلیت ال جی را فراهم می کند. عملکردها و تنظیمات این دستگاه برای حداکثر 16 واحد میسر است. همچنین امکان زمانبندی، کنترل در دوره های زمانی هفتگی، ماهانه و سالانه از دیگر امکانات این سیستم است.

کنترل ترمیستور دوگانه

کنترل ترمیستور دوگانه امکان کنترل دما را با مراجعه به هر یک از سنسورهای دما دوگانه فراهم می کند. یک ترمیستور در واحد داخلی و دیگری در کنترل از راه دور LCD قرار دارد.

کنترل دما در اتاق های دوگانه

با استفاده از کانال کشی می توان سرمایش یا گرمایش را برای چندین اتاق به طور همزمان انجام داد و دمای محیط را تنظیم کرد.

تنظیم سرمایش داکت اسپلیت ال جی

تنظیم سرمایش داکت اسپلیت ال جی

یکی از نکات مهم در سیستم داکت اسپلیت ال جی تنظیمات مربوط به سرمایش آن است. همانطور که می دانید اصل سرمایش سیستم داکت اسپلیت بر مبنای استفاده از مبرد در سیکل تبرید است. این چرخه دقیقا مشابه سیستمی است که در کولر گازی استفاده می شود.

برای کولر گازی از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.
محاسبه قیمت برای شما

اپراتور و کندانسور دو بخش اصلی و حیاتی این سیستم هستند. مایع سردکننده یک ویژگی خاص دارد و آن این است که دمای جوش پایینی دارد. یعنی به سرعت می تواند تبدیل به بخار شود و مجدداً طی فرآیند تقطیر به مایع تبدیل شود. تغییر حالت دائم به گاز و مایع دلیل خنک کنندگی در سیستم های تبریدی مثل داکت اسپلیت است.

اساس کار کولرگازی بر این اصل استوار است که اواپراتور باید سردتر از دمای اتاق و کندانسور گرم تر از هوای اطراف آن در محیط بیرون باشد. تحت این شرایط با جریان دائم مایع سردکننده، گرما از هوای اتاق گرفته شده و به محیط بیرون هدایت می شود. معمولا قبل از شروع فصل گرما به منظور حصول بهترین نتیجه باید تنظیمات مورد نظر اعمال شود که از طریق ریموت کنترل انجام می شود. سرویس داکت اسپلیت قبل از این کار ضروری است.

تمام تنظیمات داکت اسپلیت از طریق صفحه نمایشگر ریموت کنترل دیواری قابل رویت است که اهمیت زیادی دارد چون در داکت اسپلیت صفحه نمایشی برای مشاهده عملکرد وجود ندارد. موارد زیر بخش های مهم این ریموت هستند:

  • دکمه خاموش و روشن داکت اسپلیت
  • دکمه TEMP برای افزایش و کاهش دما
  • چراغ
  • درپوش دکمه

ابتدا باید دکمه cool روی ترموستات دستگاه فعال شود و در ادامه با توجه به شرایط جغرافیایی منطقه تنظیمات اعمال شود. مناسب ترین دما برای کاربری اداری و مسکونی 24 تا 26 درجه سانتیگراد است که باید روی ترموستات تنظیم شود. اگر دکمه کنترل را فشار دهید، تنظیمات دمای داخلی به مدت 5 ثانیه نمایش داده می شود و نمایشگر بعد از 5 ثانیه به صفحه قبلی می رود. البته به یاد داشته باشید تفاوتی بین دمایی که شما حس می کنید و دمای ترموستات وجود دارد. زیرا دمای موقعیتی که کنترل در آن قرار دارد یکنواخت نیست.

مطلب پیشنهادی آشنایی با طرز کار داکت اسپلیت

تنظیم سرمایش داکت اسپلیت ال جی از طریق موبایل

تنظیم سرمایش داکت اسپلیت ال جی را می توان با تلفن هوشمند و با استفاده از برنامه Smart AC ال جی کنترل کرد. شما می توانید تنظیماتی مانند روشن-خاموش، حالت عملکرد  دستگاه (سرمایش، گرمایش، خودکار و فن)، تنظیم دمای مورد نظر و تنظیم فن را با خرید ماژول WLAN کنترل کنید. LG Smart AC App به شما امکان می دهد به راحتی دمای هوای خانه را با استفاده از گوشی هوشمند خود کنترل کنید. دستگاه های سازگار با این سیستم بدین شرح است:

  • تلفن Android (نسخه 2.3 یا بالاتر)
  • Apple iPhone (iOS6 یا بالاتر)

تنظیم سرمایش داکت اسپلیت ال جی از طریق موبایل

مطلب پیشنهادی تنظیمات داکت اسپلیت سامسونگ samsung

نکات مهم در تنظیمات سرمایش داکت اسپلیت ال جی

  • اتاق را بیش از حد خنک نکنید چون برای سلامتی خوب نیست و برق را هدر می دهد.
  • پرده ها را بکشید. وقتی داکت اسپلیت در حال خنک کردن است اجازه ندهید نور مستقیم خورشید وارد اتاق شود.
  • مطمئن شوید که درها و پنجره ها محکم بسته شده اند. برای حفظ هوای مطبوع اتاق تا حد امکان از باز کردن درها و پنجره ها خودداری کنید.
  • هرازگاهی اتاق را تهویه کنید. از آنجایی که پنجره ها بسته نگه داشته می شوند، بهتر است هر از چند گاهی آنها را باز کنید و اتاق را تهویه کنید.

برای کولر گازی از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.
محاسبه قیمت برای شما

در این باره بیشتر بخوانید

برچسب هاال جی

دیدگاهتان را بنویسید