لوازم خانگی

گرمایش راهنمای کنترل کولر گازی جنرال لبخندی

نحوه ریست کولر گازی را در آی پی امداد برای شما عزیزان شرح داده ایم.

کولر های گازی برای ایجاد دمای مناسب محیط خانه شما کار می‌کنند. مانند بسیاری از لوازم‌خانگی، این سیستم ممکن است به مشکل برخورد کند و عملکرد خوبی نداشته باشد. اگر کولر گازی شما دچار مشکل شده است و نیاز به ریست کردن دارد این مقاله را مطالعه نمایید تا با نحوه ریست کولرگازی ( ریستات کولرگازی یا همان ری استارت ) آشنا شوید.

فهرست مطالبی که در این مقاله بیان می شود:

علت ریست کردن کولر گازی چیست؟

شما نیاز به تنظیم مجدد کولر گازی خود دارید زیرا قطع کننده مدار درگیر است و اجازه نمی‌دهد کمپرسور شروع به کار کند این قسمت از سیستم برای حفاظت از دستگاه و جلوگیری از مشکلات مانند آتش‌سوزی و انفجارها کار می‌کند. قطع کننده مدار یک جزء ضروری از هر واحد است. اگر ترموستات ناقص عمل کند و برای خنک شدن تنظیم‌نشده باشد، شما ممکن است نیاز به تنظیم مجدد دستگاه خود داشته باشید.

آموزش ریست کولر گازی

قبل از تلاش برای تنظیم مجدد و ریست کولرگازی، اطمینان حاصل کنید که به‌ طور منظم جریان برق برقرار است.

در اینجا کاری که شما باید انجام دهید این است که:

  • دکمه ریست کولرگازی را پیدا کنید.
  • بسیاری از کولرهای گازی یک دکمه ریست بر روی خود دارند.
  • این دکمه معمولاً قرمز رنگ و نسبتاً کوچک است.
  • شما می‌توانید با مطالعه دستورالعمل پیدا کنید که آیا کولرگازی آن دکمه را دارد و محل آن را پیدا کنید.
  • دکمه را فشار دهید، هنگامی‌که دکمه را پیدا می‌کنید، آن را به‌طور مداوم به مدت 3 ثانیه فشار داده و سپس آن را آزاد کنید.
  • بعد از چند لحظه، دکمه را دوباره 3 ثانیه فشار دهید.
  • کولرگازی شما با سه بوق پاسخ خواهد داد.

چگونه کولرگازی را ریست کنیم

بنابراین برای اینکه بتوانیم کولرگازی خود را ریست کنیم بایستی ابتدا برق را قطع کنیم که این کار را از طریق قطع کردن فیوز اصلی انجام می‌دهیم. به سراغ ریموت دستگاه خود رفته و باتری را از آن جدا کنید و تا  مقداری منتظر بمانید. حال می‌خواهیم قسمت‌های مادربرد اصلی دستگاه و همچنین تنظیمات کولر خود را بازنشانی کنیم و در اینجا می‌توانید با قرار دادن مجدد بایری در درون ریموت و روشن کردن دستگاه این کار را انجام دهید. درصورتی‌که بازنشانی دستگاه موفقیت‌آمیز نبود و رضایت نداشتید می‌توانید به یک تکنسین حرفه‌ای مراجعه کنید.

نتیجه گیری در مورد ریست کولر گازی

در این مقاله از آی.پی امداد به ریست کولر گازی با استفاده از دکمه ریست پرداختیم. توصیه‌ای که به شما داریم این است که اگر برای کولر گازی شما مشکلی به وجود آمده، تا زمانی که علت بروز آن مشکل را متوجه نشده‌اید اقدام به ریست کردن کولر گازی خود نکنید. همچنین در صورتی که موفق به تشخیص علت بروز مشکل نشدید با نمایندگی مجاز تعمیرات کولر گازی برای عیب یابی کولرگازی خود در تهران تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید