تکنولوژیکسب و کار ایرانی

راهنمای خرید دستگاه حضور و غیاب + معرفی بهترین مدلها

دیگر روش ثبت دستی ورود و خروج در دفاتر منسوخ شده و هر شرکتی برای محاسبه میزان کارکرد پرسنل خود از دستگاههای حضور و غیاب استفاده می کند.

از آنجا که مدلهای متنوعی از انواع دستگاه ساعت زنی و ثبت ورود و خروج در بازار وجود دارد، بر آن شدیم تا یک آموزش کامل تحت عنوان راهنمای خرید دستگاه حضور و غیاب در اختیار خریداران و علاقمندان قرار دهیم تا با خیال راحت و دید باز نسبت به انتخاب بهترین دستگاه حضور غیاب و ساعت زنی اقدام کنند.

این راهنما با مشاوره و نظر کارشناسان سایت مجله حضور و غیاب – bayofa تهیه شده است و سعی بر این بوده که به مهترین نکات مورد نیاز شما اشاره شود.

دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی ارزان | دستگاه حضور و غیاب دست دوم

انواع دستگاه حضور و غیاب و ساعت زنی

اولین قدم قبل از خرید دستگاه حضور غیاب، آشنایی با مدلهای مختلف موجود در بازار است. دستگاههای حضور و غیاب بر اساس روش ثبت تردد به مدلهای مختلفی تقسیم می شوند که در ادامه با مهترین آنها آشنا می شویم:

دستگاه حضور و غیاب کارتی یا کارتزنی

کارت اولین روش ثبت ورود و خروج بر روی دستگاه های جدید است. در حال حاضر از کارتهای بدون تماس یا RFID برای ثبت تردد استفاده می شود. این روش بیشتر در کنار روشهای دیگر استفاده شده و کمتر پیش می آید که به تنهایی استفاده شود.

سیستم حضور و غیاب اثر انگشتی یا انگشت زنی

دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی یکی از محبوبترین روشهای ثبت ورود و خروج پرسنل است. استفاده راحت و آسان و قیمت ارزان، این روش را به یک گزینه مناسب برای اکثر شرکتها با بودجه پائین تبدیل کرده است.

دستگاه انگشت زنی با اسکن اثر انگشت کارکنان، هویت آنها را شناسایی کرده و تردد آنها را ثبت می کند.

دستگاه حضور  غیاب تشخیص چهره

تشخیص چهره یکی دیگر از پرکاربردترین روشهای حضور غیاب بیومتریک است که با اسکن مشخصات صورت، افراد گوناگون را شناسایی می کند. در این روش نیازی به لمس دستگاه نیست و فقط باید روبروی دوربین دستگاه حضور غیاب تشخیص چهره بایستید، تا چهره شما شناسایی شده و ترددتان ثبت شود.

حضور  غیاب با شناسایی کف دست

شاید خیلی از کاربران آگاهی نداشته باشند که با اسکن مشخصات کف دست (عروق خونی کف دست) میتوان هویت افراد را شناسایی کرد. از این روش دقیق بر روی دستگاههای حضور و غیاب و کنترل تردد هم استفاده می گردد.

حضور  غیاب با تشخیص عنبیه

عنبیه چشم یکی از بیومتریکهایی است که در شناسایی افراد کاربرد دارد. دستگاه حضور غیاب تشخیص عنبیه یکی از جدیدترین و دقیق ترین انواع دستگاه حضور و غیاب و ساعت زنی است، اما گرانتر از سایر روشهاست و کمتر استفاده میشود.

حضور  غیاب با موبایل

با ظهور اپلیکیشن های موبایلی و وجود فناوریهایی مانند gps میتوان زمان دقیق ورود یا خروج پرسنل را ثبت کرد. این روش با نام حضور و غیاب با موبایل یا نرم افزار حضور و غیاب آنلاین شناخته می شود و نیازی به دستگاه ساعت زنی ندارد.

نکات مهم در انتخاب بهترین دستگاه حضور و غیاب

حالا که با انواع دستگاه ساعت زنی آشنا شدید، در ادامه نکات مهمی درباره انتخاب بهترین دستگاه حضور و غیاب را بیان میکنیم که با رعایت آنها خواهید توانست یک سیستم بسیار مناسب برای شرکت یا سازمان خود خریداری کنید.

روش احراز هویت

اولین نکته مهم در خرید دستگاه حضور و غیاب اینست که مشخص کنید با چه روشی میخواهید ورود خروجها را ثبت کنید. در بخش قبلی با انواع روش ورود و خروج آشنا شدید(کارت، انگشت، چهره، کف دست و …). پس ابتدا با توجه به شرایط کاری شرکت خود، یکی از این روشها را انتخاب کنید.

حافظه و سرعت دستگاه

ظرفیت حافظه دستگاه ثبت ورود و خروج بسیار مهم است. هر دستگاهی دارای حافظه ثبت تعداد مشخصی از پرسنل است، مثلاً 2000 اثر انگشت یا 500 چهره، پس باید دستگاهی انتخاب کنید که حافظه آن بزرگتر از تعداد پرسنل شما باشد. سرعت شناسایی و ثبت تردد بخصوص در دستگاههای حضور و غیاب انگشتی و تشخیص چهره نیز بسیار مهم است.

دستگاه مناسب باید در کمترین زمان (کسری از ثانیه) پرسنل را شناسایی کرده و تردد را ثبت کند.

ارتباط با دستگاه و تخلیه اطلاعات آن

درگاههای ارتباطی مهم برای ارتباط با دستگاه حضور و غیاب عبارتند از : پورت یو اس پی و شبکه. دریافت اطلاعات از طریق usb بیشتر با فلش مموری انجام می شود، اما بعضی از مدلها امکان ارتباط از طریق کابل usb را هم دارند.

شبکه نیز یکی از روشهای ارتباط گیری است که به دو صورت سیمی و wifi استفاده می شود.

در زمان خرید دستگاه حضور و غیاب حتما دقت کنید که دستگاه منتخب دارای هر دو پورت شبکه و usb باشد.

قیمت دستگاه حضور و غیاب

قیمت یکی از فاکتورهای مهم در خرید دستگاه حضور غیاب است. بسیاری از شرکتها در تلاشند که خرید خود را با کمترین قیمت انجام دهند. در حال حاضر دستگاههای حضور و غیاب با قیمت حدود 3 میلیون تا بالای 100 میلیون تومان در بازار وجود دارد.

شما باید دستگاهی را انتخاب کنید که با بودجه شما سازگار باشد.

کیفیت و کارایی

اگر چه قیمت دستگاه و بودجه شرکت در خرید بسیار موثر است. اما توجه به کیفیت و کارایی دستگاه ساعت زنی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. اگر دستگاه ارزان قیمتی بخرید که کیفیت مناسبی نداشته باشد، آن دستگاه چندان برای شما کار نخواهد کرد.

بهترین دستگاه حضور و غیاب آنست که در کنار قیمت مناسب، کیفیت و کارایی خوبی هم داشته باشد.

قیمت نرم افزار حضور و غیاب

نرم افزار یکی از بخشهای مهم در یک سیستم حضور و غیاب است که در کنار دستگاه ساعت زنی استفاده می شود تا گزارشات مورد نیاز را تهیه و ارائه کند. در زمان خرید بسیاری از خریداران اصلا به قیمت نرم افزار حضور و غیاب توجه نمیکنند و فقط هزینه دستگاه را در نظر می گیرند.

به چند نکته مهم در اینباره توجه کنید:

  • بعضی از شرکتها در زمان خرید دستگاه ساعت زنی، یک نرم افزار حضور و غیاب رایگان هم در اختیار مشتریان قرار می دهند که امکانات محدودی دارد.
  • اگر این نرم افزار رایگان جوابگوی کار شما باشد، چه بهتر! دیگر نیازی به خرید نرم افزار نیست. اما اگر تعداد شیفتهای پیچیده ای دارید و یا شرکت شما بزرگ است، به احتمال زیاد به نرم افزار پیشرفته نیاز خواهید داشت.
  • نرم افزارهای حضور و غیاب پیشرفته ویندوزی و تحت وب توسط بسیاری از شرکتهای فروشنده در کنار دستگاه ارائه میشوند، اما باید هزینه خرید آن را ( از حدود 1.5 میلیون تومان تا 10 میلیون تومان) بپردازید.

برند دستگاه حضور و غیاب

دستگاههای حضور و غیاب شامل دو گروه دستگاه حضور و غیاب خارجی و ایرانی هستند. دستگاههای خارجی پرفروشترند و مهمترین آنها برند suprema، Virdi، Timmy، Zkteco و Nitgen هستند. برند زدکی (zk) پرفروشترین انواع دستگاه ساعت زنی و حضور و غیاب را ارائه می دهد.

باطری

اینکه دستگاه مورد نظر شما دارای باتری باشد، مهم است. چرا که در زمان قطع برق دستگاه خاموش نمی شود و میتوانید از آن استفاده کنید. در زمان حاضر دستگاههای کمی دارای باطری داخلی هستند، اما بیشتر دستگاهها قابلیت اتصال به باتری اکسترنال را دارند.

کنترل تردد

اگر شما در شرکت یا سازمانی هستند که میخواهید دستگاه ورود و خروج بر روی گیت یا در ورودی پارکینگ (متصل به راهبند) و موارد اینچنینی باشد، باید دستگاهی را انتخاب کنید که علاوه بر حضور و غیاب قابلیت اکسس کنترل یا کنترل تردد هم داشته باشد.

گارانتی و خدمات پس از فروش

در زمان خرید دستگاه ورود و خروج دقت کنید که محصول مورد نظر گارانتی داشته باشد و شرکت فروشنده آن را پشتیبانی کند. تماسهای زیادی با مجموعه ما صورت میگیرد که خریدار نمیداند دستگاه را از کجا خریداری کرده و حالا نمیتواند مشکل سیستم حضور غیاب خود را حل کند.

از این رو بسیار مهم است که در زمان خرید دستگاه حضور و غیاب، از یک فروشنده معتبر و با صلاحیت خریداری کنید تا از گارانتی و خدمات پشتیبانی معتبر و قوی بهره مند شوید.

اگر به این نکاتی که تا اینجا به شما یادآور شدیم، توجه داشته باشید، خواهید توانست بهترین دستگاه حضور و غیاب را برای مجموعه خود خریداری کنید.

سیستم حضور و غیاب اداری – دستگاه ساعت زنی اداری

بسیاری از خریداران سیستم حضور و غیاب دارای تعداد پرسنل کمی (حتی کمتر از تعداد انگشتات دست) هستند. این شرکتها محیط کاری کوچک و اداری دارند و نمیخواهند هزینه زیادی بابت خرید دستگاه بپردازند. برای این نوع شرکتها، معمولاً یک سیستم حضور و غیاب یا دستگاه ساعت زنی اداری مناسب است. اینگونه سیستمها معمولاً شامل یکدستگاه انگشت زنی ارزان بهمراه نرم افزار حضور و غیاب رایگان هستند و به خوبی کار آن مجموعه را هم راه میاندازند.

تعدادی از بهترین دستگاه های ساعت زنی اداری عبارتند از :

  • دستگاه انگشت زنی LX15
  • دستگاه ساعت زنی کارتی- انگشتی K14
  • دستگاه ساعت زنی اداری کارتی-انگشتی Tm52
  • دستگاه حضور و غیاب و کنترل تردد F22

فروش دستگاه حضور و غیاب در تهران

اگر قصد خرید دستگاه حضور و غیاب را دارید، به هیچ وجه سمت سایتهای واسط مانند دیجی کالا، ایمالز و ترب نروید. چرا که این سایتها واسط بین فروشنده و خریدار هستند و هیچ تعهدی بابت ارائه گارانتی و خدمات پشتیبانی به مشتری نمی دهند.

سعی کنید از شرکتهایی خریداری کنید که امکان خرید حضوری و  اینترنتی در تهران را داشته باشند و امکان ارسال به سراسر کشور نیز فراهم باشد.

امکان نصب حضوری نیز نکته ای است که باید به آن توجه کنید. بیشتر شرکتها کار نصب و راه اندازی سیستم حضور و غیاب را به صورت اینترنتی انجام می دهند. اما شاید شما نیاز داشته باشید که کارشناسی برای نصب و آموزش به محل شرکت شما بیاید. پس از فروشنده بپرسید که آیا امکان نصب حضوری هم دارد یا نه!

با توجه به بررسی های انجام شده، ما به شما خرید از سایت مجله حضور و غیاب را پیشنهاد میکنیم که تمام شرایطی که برای یک خرید بهترین دستگاه حضور و غیاب و ساعت زنی را به شما ارائه میدهد.

ارائه مدلهای متنوع انواع دستگاه ساعت زنی با قیمتهای مناسب، امکان خرید اینترنتی و حضوری، گارانتی و پشتیبانی معتبر، امکان نصب اینترنتی و حضوری و بسیاری امکانات دیگر توسط این مجموعه به شما ارائه می شود. با توجه به جمیع شرایط، ما خرید دستگاه ثبت ورود خروج و ساعت زنی از این سایت را به شما پیشنهاد می کنیم.

دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی ارزان | دستگاه حضور و غیاب دست دوم

معرفی بهترین دستگاه حضور و غیاب و ساعت زنی

در این بخش تعدادی از بهترین دستگاه های حضور و غیاب را به شما معرفی میکنیم توجه داشته باشید که ما دستگاههای با کیفیت اما گرانقیمتی مانند برندهای سوپریما و ویردی را به شما معرفی نکرده ایم. چونکه خرید محصولات این برندها برای بسیاری از شرکتها به صرفه نیست.

در این بخش تعدادی از بهترین دستگاه های ساعت زنی از برند zkteco و timmy به شما معرفی شده است.

دستگاه حضور  غیاب AI07F و AI06F

این دو مدل دستگاههایی بسیار با کیفیت با امکانات عالی و قیمت بسیار مناسب از برند Timmy هستند که در زمان نگارش این مقاله با قیمت 10 و 13 میلیون تومان عرضه می شوند. قابل توجه است که دستگاههای همرده این دو مدل از برند سوپریما و ویردی، قیمتی بالای 50 میلیون تومان دارند.

اگر بخواهید بهترین دستگاه حضور و غیاب با قیمت مناسب خریداری کنید، ما این دو مدل را به شما معرفی میکنیم که از تکنولوژی روز تشخیص چهره استفاده میکنند. علاوه بر این امکان ثبت تردد از طریق اثر انگشت نیز وجود دارد.

حافظه این دستگاهها بسیار بزرگ است(معرفی 5000 کاربر)، امکان کنترل تردد دارند، دارای پورت usb، شبکه و wifi هستند و کلی امکانات دیگر.

دستگاه حضور  غیاب Uface402

یک دستگاه بسیار با کیفیت از برند Zkteco است که دارای 4 روش شناسایی تشخیص چهره، اثر انگشت، کارت و رمز ورود است. این دستگاه مدل جدیدتر مدل معروف uface302 است که بسیار باکیفیت و پرفروش بوده است.

دستگاه ساعت زنی تشخیص چهره Uface402 قابلیت ثبت 4هزار انگشت و 3هزار چهره را دارد. این دستگاه دارای باتری داخلی است و در زمان قطعی برق خاموش نمیشود. قابلیت کنترل دسترسی دارد و دارای پورتهای شبکه و usb است.

قیمت مدل باطری دار این دستگاه در حال حاضر حدود 14 میلیون و پانصد هزار تومان است.

دستگاه حضور  غیاب و اکسس کنترل Zk-F22

F22 یکی از بهترین دستگاه های حضور و غیاب اثر انگشتی است که قابلیت اکسس کنترل نیز دارد و در حال حاضر جهت اتصال به انواع درب برقی نیز استفاده می شود.

این دستگاه نیز بسیار با کیفیت است و قیمت آن حدود 7 میلیون و پانصد هزار تومان است. اکسس کنترل F22 قابلیت ثبت 5هزار کارت، 3هزار انگشت و 30هزار تردد را دارد.

سایر مدلها

برند زدکی و تایمی دستگاههای بسیار متنوعی را با رنج قیمتی مختلف عرضه می کنند که در اینجا مجال معرفی تعداد بیشتری از آنها فراهم نشد. از جمله سایر محصولات میتوان به مدلهای UF100، F632، LX15، MB2000 و … اشاره کرد.

اطلاعات کامل این دستگاهها در سایت bayofa موجود است. شما میتوانید با شماره 09190273245 تماس بگیرید و از مشاوره رایگان کارشناس این حوزه استفاده نمایید.