تکنولوژیکسب و کار ایرانی

تعمیرات موبایل را از کجا شروع کنیم؟

امروزه بازار تعمیرات موبایل یکی از معدود بازار هایی است که رونق آن هر روزه بیشتر از قبل می شود.  دلیل آن هم نیز چالش های اقتصادی کشورمان می باشد.  با توجه به این موضوع افراد بسیار زیادی به دنبال استفاده از آموزش های تعمیرات موبایل می باشند. ✅ اما نمی دانند که تعمیرات موبایل را از کجا شروع کنند. در این مقاله قصد داریم با استفاده از تجربیات یک آموزشگاه معتبر در این زمینه به شما نکات بسیار مهمی را منتقل کنیم.

شروع یادگیری تعمیرات موبایل

 از جمله مهمترین نکات این بخش می توان به موارد زیر اشاره کرد

  • تعمیرات موبایل چیست؟
  • تعمیرات موبایل در خانه به چه صورت است؟
  • مهارت تعمیر موبایل بعد از چند وقت به دست می آید؟
  • طرح کسب و کار و تعمیرات موبایل به چه صورت است؟
  • درآمد روزانه تعمیرات موبایل چقدر است؟
  • شغل های مرتبط با موبایل چیست؟
  • شرایط تعمیرات موبایل چیست؟
  • همه درباره تعمیرات موبایل از دیدگاه متخصصین این حوزه

امروزه یکی از 10 شغل پر درآمد در ایران تعمیرات موبایل می باشد. البته نکته بسیار مهم آن در این است که شما از چه کسی و با چه سطح دانشی این آموزش ها را فرا بگیرید. چرا که امروزه محتوای آموزشی بی کیفیت در این حوزه بسیار زیاد است. در نتیجه شما به واسطه این محتوای آموزشی نه تنها به درآمد دست پیدا نمی کنید، بلکه به دلیل سختی  های بسیار زیاد این شغل نیز مجبور به  تحمل چالش های بسیار زیادی خواهید. البته در ادامه به شما نکاتی در رابطه با سوال افراد دانش پذیر این حوزه « تعمیرات موبایل را از کجا شروع کنیم؟ » آموزش خواهیم داد.

چرا تعمیرات موبایل یادبگیریم؟

تعمیرات موبایل چیست؟

شما برای اینکه بدانید تعمیرات موبایل را از کجا شروع کنید، قبل از هر چیزی باید با مفهوم و معنای تعمیرات موبایل آشنا باشید. به صورت کلی تعمیرات موبایل به مجموعه اقداماتی که گفته می شود که اختلال و اسیب ایجاد شده برای دستگاه های همراه را شناسایی کند. از طرفی برای حل مشکلات به وجود آمده برای یک دستگاه تلفن همراه از دانش و تکنولوژی روز نیز بهره مند شود. به این نکته توجه داشته باشید که تعمیرات موبایل مانند هر حرفه ای دیگر نیازمند کسب مهارت و تجربه می باشد که این موضوع را صرفا پیشکار و پیوستگی به دست خواهد آمد.

بهترین مسیر برای یاد گرفتن تعمیرات موبایل به چه صورت است؟

در ابتداء باید با بخش های اصلی یک گوشی موبایل مانند برد اصلی آشنا شوید و سپس به دنبال یادگیری بخش های کوچکتری باشید که روی بخش اصلی سوار می شوند.

 به عنوان گام بعدی  با ابزار حرفه ای این حوزه آشنا شوید و بدانید که هر یک از این بزار برای چه هدف استفاده می شوند.  بعد از درک این موارد نوبت بررسی ساختار هر گوشی خواهد رسید،  قطعا ساختار گوشی های ایفون با گوشی های شیائومی تفاوت بسیار دارد.

 پس از درک این موارد استفاده از نرم افزارهای کارهای کاربردی این حوزه برای شما بسیار مهم خواهد بود.  دقت داشته باشید که این نرم افزارها به شرطی می توانند مفید فایده واقع شوند که به صورت اصولی آموزش دیده شوند.  در آخرین مرحله نیز تکرار و تمرین برای تعویض قطعات بدون آسیب زدن به آن می باشد.

یادگیری شغل پردرآمد تعمیرات موبایل          

تعمیرات موبایل در خانه به چه صورت است؟

برخی از افراد سرمایه کافی برای راه اندازی و اجاره یک مغازه را ندارند.  به همین دلیل تمام تلاش خود را به کار می گیرند که در خانه اقدام به تعمیرات موبایل انجام دهند.  اما قبل از هر چیزی باید به دو نکته بسیار مهم توجه داشته باشید. اولین نکته در این است که تعمیرات موبایل در خانه زمانی برای شما کاربردی خواهد بود که از یک آموزش تعمیرات موبایل آنلاین / مجازی به صورت کاربردی استفاده نمایید.

دومین نکته در این است که شما به واسطه مهارت و دانش بسیار بالای خود اعتماد مراکز فعال این حوزه را کسب نمایید و از آن ها گوشی های موبایلی که نیاز به تعمیرات دارند را دریافت نمایید.

مهارت تعمیر موبایل بعد از چند وقت به دست می آید؟

یکی از مهمترین سوالاتی که در این حوزه مطرح می شود، فاصله بین کسب دانش و ورودی به بازار کار می باشد.  بر اساس بررسی  های صورت گرفته با توجه به نوع آموزش و همچنین میزان پیوستگی شما در تمرین و تکرار شما می توانید بعد از 2 تا 3 ماه آموزش فشرده به کسب درآمد از این بازار دست پیدا کنید.  البته به یاد داشته باشید که مهمتر از سرعت یادگیری در این حوزه، کسب تجربه اساتید حرفه ای این حوزه می باشد.

درآمد روزانه تعمیرات موبایل چقدر است؟

بر اساس بررسی های صورت گرفته مرکز آمار مجلس جمهوری اسلامی ایران در شهرهای بزرگ میانگین درآمد یک تعمیرکار موبایل 300 هزار تومان تا 4 میلیون تومان گزارش شده است.  البته این آمار در شهرهای کوچک اندکی پایینتر بوده است و میانگین درآمد یک تعمیرکار موبایل از 190 هزار تومان تا 2 میلیون تومان ثبت شده است.

البته دقت داشته باشید که اطلاعات مالی برخی از مراکز تعمیر و تعویض تخصصی برد در این بخش مورد محاسبه قرار داده نشده است.

شرایط تعمیرات موبایل چیست؟

معمولا کسانی که به دنبال پاسخ سوال « تعمیرات موبایل را از کجا شروع کنیم؟ » می باشند، همواره به شرایط تعمیرات موبایل نیز فکر می کنند.  تعمیرات موبایل همواره سه جزء اصلی دارد.  اولین جزء آن داشتن دانش به روز در زمینه تعمیرات موبایل می باشد.  دومین جزء آن استفاده از ابزار و نرم افزارهای اصلی عیب یابی در این حوزه است.

 و سومین بخش آن تجربه و مهارت استفاده از دو جزء قبلی می باشد.  البته برخی از افراد توان مالی برای برندینگ و تهیه یک مرکز تعمیرات را در بلند مدت نیز لحاظ می کنند که این موضوع با توجه به درآمد اولیه قابل دستیابی خواهد بود.

همه درباره تعمیرات موبایل از دیدگاه متخصصین این حوزه

متخصصین این حوزه تعمیرات موبایل را یک شغل ایده آل با سطح درآمد عالی می دانند که رقبا در آن به سادگی رشد نمی کنند.  چرا که اصول مناسبی را برای آموزش خود لحاظ نمی کنند.  با توجه به این موضع بهترین استراتژی که می توان برای آن لحاظ کرد، استفاده از یک منتور شخصی برای رشد در این حوزه می باشد.  از طرفی اگر فرد با چند آموزش تخصصی در این حوزه کار خود را شروع کند، معمولا مهارت Self- Learning می تواند تضمین کننده درآمد او درآینده باشد.

سخن پایانی

در این بخش به صورت جامع و کامل در مورد پاسخ سوال « تعمیرات موبایل را از کجا شروع کنیم؟ » صحبت کردیم. در صورتی که هنوز در این باره سوال دارید، می توانید سوال خود را در بخش کامنت  های همین مقاله با ما مطرح کنید.  به یاد داشته باشید که این رشته با وجود پتانسیل بسیار بالایی که دارد، هنوز در ایران جدی گرفته نمی شود.   متاسفانه افراد بسیار زیادی هنوز به صورت تجربی وارد این حوزه شده اند و از دانش روز این حوزه مطلع نمی باشند.

 به همین دلیل است که پیشنهاد ما استفاده از منابع آموزشی معتبر و اساتید با تجربه می باشد.

 برخی از متخصصین این حوزه آموزشگاه پل را یکی از بهترین مراکز برای استفاده از آموزش تعمیرات موبایل آنلاین معرفی می کنند.  با استفاده از یک آموزش قوی شما آینده شغلی خود را تضمین می کنید و حتی می توانید با کمک همین دانش به اهداف مالی خود در کوتاه مدت و بلند مدت دست پیدا کنید.  به یاد داشته باشید که بازار امروز یک نیازمند متخصصینی است که بتوانند نیاز جامعه را پاسخ دهند.