تکنولوژی

بهترین چاقوی قصابی

یکی از ابزار بسیار مهم قصاب ها، چاقویی محکم و تیز است تا به واسطه آن بتوانند گوشت را تکه تکه کنند و استخوان ها را بشکنند. به همین سبب چاقوها و کاردهای استیل، پلاستیک و یا حتی سرامیکی آشپزخانه به درد قصابی نمی خورند و در اثر بکارگیری مداوم به سرعت خراب می شوند. از این رو برای راحتی کار قصاب ها نوعی چاقو با عنوان چاقوی قصابی تولید و روانه بازار می شود. در ادامه این بخش به بررسی بهترین مارک چاقوی قصابی می پردازیم.

بهترین چاقوی قصابی

قبل از پرداختن به موضوع بهترین مارک چاقوی قصابی بهتر است اول به معرفی چاقوی قصابی بپردازیم. چاقوی قصابی یک فرق عمده با چاقوهای آشپزخانه دارد و آن هم جنس آن است. برخلاف چاقوی آشپزخانه که معمولا از استیل ضدزنگ تولید می شود، چاقوی قصابی از فولاد با استحکام بالا، صیقلی، بسیار تیز و انعطاف پذیر ساخته می شود. چاقوی قصابی معمولا در شرایط رطوبت قرار نمی گیرد و همیشه چرب است، بنابراین زنگ هم نمی زند. بهترین مارک چاقوی قصابی در ایران ساخت زنجان است. با پیشرفت فناوری در ساخت چاقوهای باکیفیت، شرکت های زنجانی معروفی با نام های مختلف اقدام به تولید چاقوهای فولادی قصابی کردند که قابل رقابت با بازارهای خارجی باشند. از ویژگی های این چاقوی قصابی انعطاف پذیری، تیغه قابل تیز کردن و استحکام بسیار بالا است. لازم به ذکر است که استفاده از چاقوی قصابی فرقی نمی کند چه مارکی باشد؛ در آشپزخانه نیاز به مراقبت ویژه دارد، باید مدام خشک شده و آغشته به کمی روغن شود تا تغییر رنگ ندهد و زنگ نزند.

بهترین چاقوی قصابی

بهترین مارک چاقوی ایرانی

از دیرباز زنجان به عنوان مرکز ساخت چاقو معروف بوده است. زنجان بهترین مارک چاقوی ایرانی را تولید می کند که از ویژگی های آن تیزی بسیار فوق‌العاده است که حتی با استفاده های مکرر، کند نمی شود. جنس باکیفیت چاقوی مارک زنجان از فولاد یا فنر است که خاصیت انعطاف پذیری خوبی داشته و قابلیت تیزی پذیری مجدد توسط چاقو تیز کن را دارد. چاقوهای تولید شده در زنجان به راحتی نیاز قصاب ها را برآورده می کنند. زنجان یکی از تولید کنندگان بهترین مارک چاقوی قصابی است که با بهره گیری از بهترین امکانات و کیفیت، توانسته تا نیازهای افراد مختلف را پاسخ دهد. قیمت چاقوی قصابی بستگی به کیفیت، نوع دسته و میزان آبکاری و انعطاف پذیری محاسبه می شود. ویژگی های چاقوی قصابی و نحوه مراقبت از آن را نیز در اینجا ذکر کردیم. بهتر است قبل از اقدام به خرید هر نوع کارد آشپزخانه و یا چاقوی قصابی حتما از تجربیات اهل فن در این زمینه کمک بگیرید. برای خرید انواع چاقو زنجان و دیگر مارک های چاقو ایرانی و خارجی برای آشپزخانه،  می توانید از سایت لوازم آشپزخانه چشمگیر اقدام به خرید نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید