لوازم خانگیکسب و کار ایرانی

معرفی انواع کولر گازی

برای اینکه بتوانید برای محل کار و یا منزل خود کولر گازی و یا اسپلیت انتخاب کنید باید حتماً قبل از خرید آشنایی کامل با انواع و مدل های مختلف از کولر گازی داشته باشید تا بتوانید انتخاب مطمئن تر و بهتری داشته باشید. هر آنچه را که قبلاً درباره کولر گازی و اسپلیت شنیده اید به طور کامل کنار بگذارید زیرا در این صفحه می خواهیم به طور کامل به انواع و مدل های این دستگاه خنک کننده به طور کامل اشاره کنیم و آن را از زوایای مختلف بررسی کنیم.

پیش از بررسی کامل انواع و مدل های اسپلیت بهتر است بدانید که کولرهای گازی یکی از رایج ترین و پرمصرف ترین دستگاه های خنک کننده می باشد که معمولاً از آن در هواهای مرطوب استفاده بیشتری می شود. در نتیجه کولر گازی جزو محبوب ترین وسایل سرمایشی محسوب می شود که امروزه اکثر خانواده ها به سمت خرید کولر گازی کشیده شده اند. دلیل آنکه کولر گازی محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است این است که ویژگی ها و مشخصات بسیار خوبی نسبت به کولرهای آبی دارد و نسبت به سیستم های سرمایشی دیگر بسیار بهتر و با کیفیت تر است و می تواند به راحتی منزل و یا محل کار شما را خنک کند.

بهترین کولر گازی 24000 | قیمت انواع کولر گازی ایرانی

شناخت انواع کولر گازی

همانطور که می دانید تم های سرمایشی امروزه جزو وسایل جدا نشدنی در هر خانه و یا محل کاری می باشد و همچنین سیستم های سرمایشی در همه جا استفاده می شود زیرا با وجود آب و هوای گرم در کشور باعث شده است که سیستم های سرمایشی رواج بسیار زیادی پیدا کند.

در نتیجه می توان گفت که انتخاب صحیح و شناخت کامل سیستم های خنک کننده از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید به طور کامل انواع کولر گازی را بشناسید. زیرا همانطور که می دانید هر فرد در انتخاب کولر گازی در منزل خود یک نظر دارد اما برای اینکه یک انتخاب مطمئن و بهتری داشته باشید باید بتوانید کولر گازی مناسب منزل خود را انتخاب و خریداری نمایید و حتماً باید انواع اسپلیت را بشناسید.

بهترین کولر گازی 24000 | قیمت انواع کولر گازی ایرانی

انواع کولرگازی از نظر کاربرد

بهتر است بدانید که کولر گازی مانند سایر لوازم خانگی دیگر دارای انواع و مدل های مختلفی می باشد که هر کدام در مکان های مختص به خود استفاده می شود. شما باید قبل از خرید اسپلیت با انواع و مدل های آن آشنایی کامل داشته باشید تا بتوانید برای مکان مورد نظر خود انتخاب درستی داشته باشید که کولر گازی از لحاظ کاربرد به دسته های زیر قابل تقسیم است.

  • کولر گازی مرکزی
  • مینی اسپیلت بدون داکت
  • کولرهای گازی پنجره ای
  • کولرهای گازی پرتابل
  • کولرهای گازی ایستاده
  • کولرهای گازی هیبریدی / دوگانه سوز
  • کولرهای گازی هوشمند
  • کولرهای گازی ژئوترمال

کولر گازی مرکزی چیست ؟

اگر درباره کولر گازی مرکزی اطلاعات کافی ندارید است بدانید که اگر منزل بزرگی دارید و یا اگر در منزل شما به راحتی تمامی اتاق ها خنک نمی شود پیشنهاد می شود حتماً به سراغ خرید کولر گازی مرکزی بروید. درباره نحوه کارکرد این کولر گازی بهتر است بدانید که مانند سایر اسپلیت ها عمل می کند و تنها تفاوتی که دارد این است که این سیستم سرمایشی با نام سیستم داکت اسپلیت قابل شناسایی است.

سیستم قدرتمند کولر گازی مرکزی بدین صورت کار می کند که به راحتی می تواند هوای گرم را از منزل شما بیرون کند و با تنظیم دما، خنکی را به منزل شما می آورد. درباره سیستم کولر گازی مرکزی بهتر است بدانید که این کولر گازی از دو واحد داخلی و خارجی تشکیل شده است که واحدهای خارجی به گفته کارشناسان شامل کمپرسور و کندانسور می شود. در آن سو سیم پیچی های اپراتور و همچنین کنترل کننده های هوا واحدهای داخلی این کولر گازی هوشمند را تشکیل می دهند.

جالب است بدانید مهم ترین نکته درباره کولر گازی های مرکزی که آن را با سایر اسپلیت ها متمایز می کند مربوط به ترموستات های به کار گرفته شده برای تولید این دستگاه می باشد که در آن استفاده شده است. ترموستات های به کار گرفته شده در این دستگاه می تونند به راحتی با فناوری های مدرن و با برنامه ریزی های قبلی هوای شما را خنک کنند و جزو کولر گازی های هوشمند محسوب می شوند.

اما اگر بخواهیم درباره معایب کولرهای گازی مرکزی صحبت کنیم بهتر است بدانید که کولر گازی های مرکزی بسیار بالایی در انرژی دارند و جز پرمصرف ترین کولر گازی ها در انرژی محسوب می شوند و همچنین از دیگر معایب این دستگاه ها این است که اگر کوچک ترین مشکلی در آن به وجود بیاید ممکن است در سیستم کل آن اختلال به وجود آید.

بهترین کولر گازی 24000 | قیمت انواع کولر گازی ایرانی

مینی اسپیلت بدون داکت چیست ؟

اگر درباره اسپلیت بدون داکت اطلاعات کافی ندارید بهتر است بدانید تمامی اسپیلت ها هیچ کانالی جهت انتقال هوای خود ندارند. در نتیجه اگر از وجود کانال های انتقال هوا به هیچ عنوان راضی نیستید این دستگاه ها بهترین انتخاب برای شما مشتریان عزیز می باشد و مینی اسپیلت ها معمولاً مخصوص کسانی است که می خواهند یک بخش مخصوص از خانه خود را خنک کنند. معمولاً در خانه های مدرن از مینی اسپیلت ها که بدون دارکت هستند استفاده بیشتری می شود.

درباره مینی اسپیلت بدون داکت بهتر است بدانید که این دستگاه از دو واحد خارجی و داخلی تشکیل شده است که تمامی واحدها از طریق لوله به یکدیگر متصل هستند. اگر درباره واحد خارجی این دستگاه اطلاعات کافی ندارید بهتر است بدانید که واحدهای خارجی به طور کلی شامل کمپرسور و کندانسور است همچنین در آن سو واحد داخلی مینی اسپیلت شامل یک دمنده هوا می باشد. نکته جالب درباره مینی اسپیلت ها این است که واحدهای داخلی این دستگاه ها ابعاد بسیار کوچکی دارند و مناسب برای استفاده در اتاق ها هم می باشد.

اگر بخواهیم درباره مزیت های مینی اسپیلت بدون داکت به طور کلی اطلاعاتی را به شما عزیزان بگوییم بهتر است بدانید که مهم ترین مزیت این دستگاه این است که بدون هیچ دردسری نصب می شود زیرا هیچ کانالی ندارد شما می توانید در هر اتاق به صورت کاملاً جداگانه درجه حرارت را تنظیم کنید. اما معایب مینی اسپیلت بدون داکت این است که مناسب برای خنک کردن و استفاده در فضای بزرگ نمی باشد و فقط می توانید از آن برای اتاق های خود استفاده کنید.

کولر گازی پنجره ای چیست ؟

اگر درباره کولرهای گازی پنجره ای اطلاعات کافی ندارید بهتر است بدانید که این کولر گازی ها در اندازه ها و سایزهای مختلف به بازار عرضه می شوند و به گفته کارشناسان یکی از بهترین انتخاب ها در انواع کولر گازی برای خنک کردن اتاق های کوچک و یک نفره است. می توان نتیجه گرفت که کولر گازی های پنجره ای می توانند به راحتی کوچک ترین فضای منزل شما را خنک کنند و قدرت بسیار زیادی دارند.

درباره فرایند کار کردن این کولر گازی جالب است بدانید که این دستگاه هوای گرم منزل شما را از فضای داخلی می گیرد و به طور کلی فضای منزل را خنک می کند. همانطور که از نام این دستگاه معلوم است شما باید برای نصب از پنجره خود کمک بگیرید و باید سوراخ هایی را بر روی پنجره ایجاد کنید. نکته دیگر این است که این کولر گازی از جمله دستگاه هایی است که فیلتر دارند که برای بازدهی کامل از آن استفاده می شود.

درباره مزیت های کولر گازی پنجره ای بهتر است بدانید که اولین مزیت آن این است که کم هزینه است و نصب آن بسیار آسان می باشد و همچنین نگهداری از این کولر گازی کار آسانی است. همچنین از دیگر مزیت های این کولر گازی مربوط به ارزان بودن آن نسبت به سایر کولر گازی ها است. اما در آن سو معایب اصلی این دستگاه مربوط به کار کردن با صدای زیاد است و همچنین ممکن است نمای بیرون ساختمان منزل شما را خراب کند و یا چیدمان منزل شما را به هم بریزد.

کولر گازی پرتابل چیست ؟

درباره کولر گازی های پرتابل جالب است بدانید که از آن دسته از کولرهایی هستند که شباهت بسیار زیادی به کولرهای گازی پنجره ای دارند همچنین تمام اجزای کولر گازی پرتابل در یک واحد ایستاده جمع شده است در فضای باز محیط هم می تواند قرار بگیرد. نکته مهم درباره کولر گازی های پرتابل این است که اگر شما به دنبال یک خنک کننده قوی هستید که به راحتی بتواند مکان مورد نظر شما را خنک کند حتماً باید سراغ کولر گازی های پرتابل بیایید زیرا امکان استفاده از این کولر گازی در فضاهای مختلف وجود دارد.

نکته دیگر این است که کولر گازی های پرتابل در سایز و اندازه های مختلف قابل عرضه هستند که می توانید با توجه به مکان مورد نظر خود در سایزهای مختلف و در اندازه های متفاوت آن را تهیه کنید. مزیت استفاده از کولر گازی های پرتابل این است که نصب بسیار سریع و آسانی دارد و به راحتی می توانید از آن استفاده کنید و نیاز به نصب دائمی ندارد. اما معایب این دستگاه این است که از خود سر و صدای بسیار زیادی تولید می کند و نمی تواند اتاق های بزرگ را به راحتی خنک کند.

نتیجه گیری

در این صفحه به طور کامل به انواع و مدل های کولر گازی اشاره شد و متوجه آن شدید که کولرهای گازی در مدل های مختلف و در ابعاد مختلف تولید و عرضه می شود که حتماً باید آن را در مکان های مورد نظر خود به درستی نصب کنید. شما می توانید اطلاعات بیشتری را در سایت بازرگانی طاها که یکی از بزرگترین وارد کنندگان کولرهای گازی در ایران است بخوانید.

 

منبع : سایت مای تی سی ال