ارز دیجیتال

آیا سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال خوب است

نکته حائز اهمیت این است که برای بهره مندی از مزایای سرمایه کذاری و خرید ارز دیجیتال به سرمایه کلانی نیاز ندارید. شما با هر مقدار بودجه اولیه ای می توانید وارد بازار شوید و با ترید رمزارزها، دارایی خود را چند برابر کنید. در این مطلب قصد داریم ارز ترون را معرفی کرده و فرصت های مناسب برای سرمایه گذاری روی ترون را بررسی کنیم.

معرفی ارز دیجیتال ترون

TRON یک بلاک چین غیرمتمرکز منحصر به فرد است که توسط جاستین سان در سال 2017 معرفی شده است. هدف ترون، برقراری ارتباط مستقیم بین مخاطبان با سازندگان محتوا است تا از این طریق نیاز به پلتفرم های واسطه متمرکزی مانند YouTube را از بین ببرد. این رمزارز اساساً یک سیستم عامل مبتنی بر بلاک چین است که می تواند تا 2000 تراکنش در ثانیه را انجام دهد. در چند ماه اخیر، TRX، ارز دیجیتال بومی شبکه TRON در بین کاربران بسیار محبوب شده است. در مجموع 100 میلیارد توکن وجود دارد که از این تعداد حدود 72 میلیارد در گردش هستند.

عرضه محدود ترون، یکی از دلایل افزایش قیمت این دارایی دیجیتال به مرور زمان است؛ چرا که با کاهش عرضه و افزایش تقاضا، قیمت ترون افزایش پیدا خواهد کرد. بسیاری از تحلیلگران به آینده ترون امیدوارند؛ زیرا در سال 2017، زمانی که بسیاری از توکن ها بلافاصله بعد از معرفی از بین رفتند، ترون به مسیر پیشرفت خود ادامه داد.

ترون در ابتدا روی پلتفرم اتریوم راه اندازی شد و به عنوان توکن ERC-20 شروع به کار کرد. اما بعد از مدتی بلاک چین اختصاصی خود را راه اندازی و به آن نقل مکان کرد. از آن زمان به بعد میزان مشارکت در این پروژه افزایش یافته و جایگاه خود را در بازار Dapps تثبیت کرده است.

قیمت ترون تقریباً در بسیاری از مواقع، شرایط کلی بازار را دنبال می کند. گرچه در سال 2018 قیمت این ارز دیجیتال تا حدی ارزش خود را از دست داد، اما از آن زمان تا کنون روند صعودی نسبتاً خوبی داشته است. در ادامه به مهم ترین دلایل سرمایه گذاری در ترون اشاره خواهیم کرد.

آیا ترون ارزش سرمایه گذاری دارد؟

قبل از آنکه برای خرید ترون اقدام کنید، بهتر است برای با دلایل انجام این کار آشنا شوید:

ترون تیم توسعه دهنده قوی دارد

تیم توسعه دهنده پشت یک ارز دیجیتال می تواند آن را بسازد یا از بین ببرد. در میان انواع ارزهای دیجیتال موجود در بازار، ترون یکی از بهترین تیم های توسعه دهنده را دارد. آنها نه تنها یکی از مقیاس پذیرترین بلاک چین ها را ارائه کردند، بلکه مرتباً در تلاش هستند تا آن را با نیازهای متغیر بازار سازگار کنند.

ترون در صرافی های معتبر فهرست شده است

تعداد و اعتبار صرافی هایی که این کریپتو در آنها فهرست شده است در رشد قیمت آن نقش داشته است؛ زیرا روی نقدینگی و تقاضای آن تأثیر می گذارد.

کارمزد تراکنش های ترون کم است

کارمزد تراکنش های هر ارز دیجیتال، یکی از عوامل تأثیرگذار در میزان کاربرد رمزارز است. به عنوان مثال بیت کوین به دلیل بالا بودن کارمزد تراکنش هایش، از کاربردی بودن این ارز کاسته است. نقل و انتقال مالی با استفاده از ارز دیجیتال ترون با هزینه کم و به صورت آنی امکان پذیر است.

ترون دارای بلاک چین منحصر به فرد است

Tron به عنوان یک توکن ER20 شروع به کار کرد اما بعداً به بلاک چین اختصاصی خود منتقل شد. این مسئله در رشد قیمت ترون تأثیر چشمگیری داشت؛ زیرا دیگر روند رشد آن به وضعیت شبکه اتریوم بستگی نداشت.

Tron برای دنیای واقعی طراحی شده است

بازار ارزهای دیجیتال پر از کوین و توکن هایی است که هیچ کاربرد واقعی ندارند. یکی از دلایلی که موجب رشد و پایداری ترون در این چند سال شده است، کاربرد آن در دنیای واقعی است. در حال حاضر می توان از ترون در حوزه های مختلف مانند سرگرمی، انجام تراکنش های کوچک و توزیع محتوا استفاده کرد.

سرمایه گذاری در ترون

آیا ترون برای سرمایه گذاری خوب است؟

روش های مختلفی برای سرمایه گذاری در ترون به عنوان یک ارز دیجیتال وجود دارد، اما در این بخش قصد داریم به بررسی چهار مورد از محبوب ترین آنها بپردازیم.

خرید ترون از طریق صرافی ارز دیجیتال

همانطور که پیش از این گفته شد، ترون در بسیاری از صرافی های معتبر بین المللی و ایرانی مانند ارزپایا فهرست شده است. در ادامه به طور کامل سرمایه گذاری از این طریق را توضیح خواهیم داد. توجه داشته باشید که مانند بیت کوین و اتریوم نمی توان بخشی از توکن ترون را خریداری کرد. زیرا قیمت این رمزارز نسبت به دو دارایی دیجیتال گفته شده، بسیار کمتر است.

ترید ترون از طریق صرافی

ترید و تبدیل رمزارزها به یکدیگر با توجه به افزایش محبوبیت ارزهای دیجیتال روز به روز در حال افزایش است. اگر قصد سرمایه گذاری در ترون را دارید، می توانید بدون آنکه نسبت به خرید مستقیم ترون اقدام کنید، از طریق صرافی ها، دارایی دیجیتال خود را به ترون تبدیل کنید.

چگونه ارز دیجیتال ترون بخریم؟

آیا ترون برای سرمایه گذاری خوب است؟

محدودیت ها و تحریم هایی که علیه ایران وجود دارد، فعالیت کاربران ایرانی را در صرافی های خارجی دشوار ساخته است. اما جای نگرانی نیست، زیرا شما می توانید از خدمات صرافی های ارز دیجیتال ایرانی استفاده کنید. اکثر صرافی های ایرانی ترون را در لیست ارزهای خود دارند و با یک تحقیق ساده می توانید بهترین صرافی برای خرید ترون را پیدا کنید.

صرافی ارزپایا، با کارمزد پایین 0.2 درصدی و سرعت بسیار بالا در واریز و برداشت رمزارزها، صرافی مناسبی برای سرمایه گذاری روی ترون است.

از جمله کیف پول های سازگار با ارز دیجیتال ترون عبارت هستند از:

  • تراست ولت (Trust wallet)
  • اکسودوس (Exodus)
  • الکتروم (Electrum)
  • Mycelium
  • لجر نانو ایکس و اس (Ledger Nano X/S)
  • ترزور مدل تی (Trezor model T)

کدام صرافی ایرانی تتر-ترون دارد؟

صرافی های زیادی از ارز دیجیتال ترون پشتیبانی می کنند. درواقع، به دلیل محبوبیت زیاد ترون، این ارز جزو اولین ارزهایی است که صرافی ها در لیست ارزهای خود قرار می دهند. صرافی ارزپایا، از جمله صرافی هایی است که امکان خرید ترون از دو بازار ریالی و تتری را برای کاربران خود فراهم کرده است. شما می توانید به صورت مستقیم با ریال یا با تتر، نسبت به خرید و فروش ترون اقدام کنید.

با ثبت نام و احراز هویت در صرافی ارزپایا، می توانید با شارژ کیف پول خود از طریق کارت بانکی، تتر خریداری کنید. قیمت تتر به قیمت دلار وابستگی دارد و ارزش آن تقریباً در بیشتر مواقع برابر با ارزش 1 دلار است. بعد از آن می توانید تتر خریداری شده را در صرافی ارزپایا به ترون تبدیل کنید. همچنین امکان فروش توکن ترون و دریافت تتر نیز وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید