تکنولوژی

بهترین سوسک کش کابینت

چنانچه فقط از وجود یک سوسک ریز آلمانی بالغ در منزل غافل شویم در مدت کمتر از سه ماه با حدود 1000 سوسک بالغ مواجه خواهید شد!

حشره سوسک ریز آلمانی از رایج ترین گونه سوسک ها (سوسری) در سراسر جهان هستند. سوسک آلمانی (سوسک کابینت) علی رغم نامشان در همه نقاط دنیا بخصوص در ایران یافت می شوند. سوسک ریز سیاه خانگی یا به اصطلاح عموم سوسک آشپزخانه، سوسک کابینت و یا سوسک آلمانی نسبت به سایر گونه های سوسک ها کوچکتر هستند سوسک آلمانی می توانند تا شش نسل در سال تولید مثل کنند. این حشرات به راحتی در داخل درزها و شکاف های منزل ترجیحا در مناطق گرم و مرطوب (آشپزخانه،سرویس ها) مخفی می شوند. سوسک ریزآشپزخانه نسبت به سموم بسیارمقاوم هستند از طرفی مهمترین اصل در سمپاشی سوسک ریز آشپزخانه ، سمپاشی تخم و کپسول سوسک ها بوده که شرکت نگین دشت با استفاده از سم قوی سوسک ریز آلمانی (پایه سموم گیاهی) و سموم استاندارد و خارجی بی خطر و بدون ایجاد آلرژی پوستی، همچنین با بهره گیری از دانش متخصصین مبارزه با آفات آموزش دیده ، بهترین روش سمپاشی سوسک ریزآلمانی کابینتی و همچنین استفاده از تله، ژل یا خمیر سوسک کش، جهت ریشه کنی تخم و کپسول این آفت را به شما عزیزان پیشنهاد می دهد.

 سمپاشی تضمینی سوسک ریز آشپزخانه ( سوسک آلمانی):

با توجه به رشد سریع جمعیت و وسعت مناطق پنهان شدن سوسک های آلمانی ، بهتر است ریشه کنی و مبارزه با این آفت را به متخصصان کنترل آفات نگین بسپارید.

1- کارشناسان ما در هنگام انجام مراحل سمپاشی سوسک ریز کابینت در محل حضور دارند و پس از بازرسی، روش هایی مناسب جهت اصول بهسازی محیط بابت گرفتن راه های ورودی و خروجی سوسک های ریز آشپزخانه را به شما پیشنهاد می دهند. پس از آموزش و مشاوره در زمینه بهسازی محیط، روش ها و اقدامات موثر در جهت پیشگیری از ورود مجدد سوسک ها به منزل شما آموزش می دهند.سمپاشی سوسک ریز کابینت 450 × 275

دقت شود تمیز کردن و ضدعفونی کردن محیط و مسدود کردن درزهای ساختمان و هواکش ها جهت پیشگیری از ورود سوسک ریز بسیار مؤثر می باشد.

2- پس از مرحله مشاوره و آموزش توسط کارشناسان شرکت سمپاشی نگین دشت، آن ها آشپزخانه و محیط را جهت سمپاشی آماده می کنند از جمله مراحل آماده سازی می توان به دور نمودن منابع غذایی از دسترس سوسک ریز آشپزخانه، بازدید از محیط های گرم و مرطوب مانند پشت یخچال، گاز، کابینت ها، هود و بازدید از چهارچوب درب و پنجره ها، آماده نمودن محیط منزل قبل از اقدام به سمپاشی سوسک ریز آشپزخانه و سایر موارد اشاره کرد.

3- استفاده از ژل و خمیر سوسک کش و طعمه سوسک جهت ریشه کنی سوسک آشپزخانه:

ژل و خمیر سوسک کش خارجی مورد استفاده نگین دشت:

  • به راحتی سموم داخل ژل از سوسکی به سوسک دیگر منتقل می شود و برای حذف کامل در کلنی پخش می شود. اثر دومینو    دارد (انتقال ماده فعال از یک سوسک به سوسک دیگر  منجر به بهبود چشمگیر ریشه کنی و مبارزه خواهد شد)

  • بسیار خوش طعم بوده و مورد علاقه همه سوسک ها می باشد.

  • برای مبارزه با  سوسک ریز آلمانی در آشپزخانه های خانگی و رستوران ها، بیمارستان ها، هتل ها، انىاع مشاغل و … بسیار موثر می باشد.

  •  روش بسیار ایمن و کم خطر برای کنترل سوسک ها.

  • بدون نیاز به ترک منزل و جابجایی ( مناسب برای افرادی که کودک و سالمند در منزل دارند)

  • بدون بو و ایجاد انواع آلرژی های پوستی و تنفسی  

  • بی خطر برای کودکان و حیوانات خانگی

جهت حفظ سلامت افراد خانواده و ایجاد گونه های مقاوم از خرید هر نوع سم سوسک ریز آشپزخانه  پرهیز کنید.

شناخت سوسک ریز کابینتی 

اندازۀ: سوسک بالغ در حدود 16 تا 13 میلی متر رشد می کند، ولی در اندازه های بزرگتری هم مشاهده شده اند

رنگ: از زرد کم رنگ تا قهوه ای پررنگ هستند. همچنین دارای نوارهای سیاه پشت سر در امتداد بدن دارند و برخی موارد در صورت سمپاشی غیر اصولی و ایجاد مقاومت گونه ای به رنگ مشکی و قهوه ای تیره دیده می شود.

بال ها:  در حالی که سوسک های بزرگسال آلمانی بال دارند ، اما بندرت پرواز می کنند و ترجیح می دهند بدوند.

تولید مثل سوسک ریز آلمانی

سوسک آلمانی برای تکثیر کپسول میگذارد. داخل هر کپسول تقریباً 30 تا 40 تخم سوسک را در خود جا می دهد. این کپسول ها توسط سوسک ماده 1 تا 2 روز قبل از باز شدن تخم ها ، کپسول را با خود حمل می کند.

بسته به شرایط محیط ، سوسک ریز آلمانی از زمان تخم تا بلوغ 54 تا 215 روز میباشد .

به طور متوسط سوسک ریز در 100 روز به بلوغ کامل می رسند و آماده تکثیر و تخم ریزی هستند. سوسک آلمانی در مدت زمان کوتاهی به شدت زاد و ولد می کنند. سوسک ماده برای ازدیاد در طول زندگی فقط یکبار جفت گیری می کنند. پس از جفت گیری و در شرایط عادی، در طول زندگی خود به طور متوسط ​​4 تا 6 عدد کپسول سوسک که داخل هرکدام 30 الی 40 تخم سوسک است تولید می کنند. از این روی در مدت زمان کوتاهی میتوانند در منزل شما طغیان کنند و به درون کابینت ها، هود، کلید پریز ها، مبلمان، اتاق خواب ها، زیر فرش ها، چهار چوب درب ها را آلوده می کنند.

negindasht iconپیشنهاد می شود، که اگر می خواهید ریشه کنی کامل سوسک ریز آشپزخانه را تجربه کنید موجوداتی که به گفته دانشمندان از زمان دایناسورها می زیستند و غارنشین ها برای نابودی این حشره آنها را آتیش می زدند، رهایی یابید کافیست با متخصصان سمپاشی نگین دشت، قبل از گسترش و ازدیاد سوسک ها در منزل و محل کاراقدام به مبارزه و درمان کنید.

record voice فایل صوتی آموزش سمپاشی سوسک ریز توسط شرکت نگین دشت

سوسک ریز آلمانی چقدر جدی خطرناک هستند؟

سوسک های ریز آلمانی پاتوژن های بیماری زا را در آشپزخانه و منزل شما انتقال می کنند و باعث آلودگی مواد غذایی و ظروف آشپزخانه می شوند. این سوسک ها انواع آلودگی های خطرناکی را که باعث مسمومیت غذایی، اسهال خونی، آلرژی و همچنین تشدید حملات آسم در افراد حساس می شود .

مطالعات اخیر کارشناسان نگین دشت همچنین نشان داده است که در کلانشهرهای بزرگتر ، افزایش مبتلا به آسم در کودکان می تواند ارتباط مستقیمی با گسترش سوسک ریز آلمانی در منازل داشته باشد.

سوسک ها از کجا می آیند؟

حشره سوسک ریز سیاه آلمانی معمولا از طریق منافذ زیر درب ورودی ساختمان، پنچره ها، مسیر هواکش های آشپزخانه، هواکش دستشویی و حمام و از منزل همسایگان آلوده به سوسک ریز آلمانی به منزل و محیط کار شما انتقال می یابد.

همچنین شما با خرید وسایل چوبی منزل مانند تخت و مبلمان، خرید مواد غذایی روزانه از جمله شانه تخم مرغ، لباس ، کارتن و سایر اشیاء در صورت آلوده بودن می توانید به راحتی سوسک و تخم این حشرات را به منزل خود انتقال دهیم.

مشاوره و سفارش سمپاشی سوسک ریز آلمانی تحت نظر وزارت بهداشت

  لطفا در ساعات اداری تماس حاصل فرمایید.

88330133 کلیک کنید

شدت تکثیر و تخم ریزی سوسک آلمانی :

حشره سوسک آلمانی از شایع ترین گونه سوسری ها در زندگی شهری می باشد احتمال وجود آلودگی ناشی از این گونه نسبت به سایر گونه سوسک ها بیشتر می باشد، سوسک ریز کابینتی هربار 40 تخم می گذارند که طی 2 ماه بالغ می شوند. سوسک ریز مقاوم و سریع هستند و در منزل شکارچیان طبیعی ندارند به همین دلیل در مدت زمان کوتاهی سریه زیاد میشوند و مبارزه و خلاص شدن از سوسک نیاز به تخصص و تجربه دارد. آنها معمولاً در شب مشاهده می شوند ، اگر در طول روز این نوع سوسک ها را مشاهده کردید ، بدانید آلودگی قابل توجهی وجود دارد.

سوسک ها از چه چیزی بدشان می آید؟

حشره سوسک های ریز آشپزخانه معمولا همه چیز خوار هستند و در رژیم غذایی آن های گستردگی و تنوع مواد غذایی متفاوتی دیده می شوند. این سوسک ها چربی، نشاسته، پروتئین  و مواد قندی را نسبت به سایر مواد ترجیح می دهند و نکته جالب در مورد  سوسک ریز آن است که در صورت کمبود مواد غذایی از موادی مانند چسب، صابون و … نیز تغذیه می کنند، ولی اکثرا در آشپزخانه به دنبال ته مانده های مواد غذایی و لکه های مواد خوراکی از جمله لکه روغن به جا مانده در اطراف اجاق گاز، تغذیه می کنند. به طور معمول سوسک ها از سرکه و جوش شیرین بیزار هستند. 

بیماری هایی که از سوسک آلمانی انتقال می یابد

محل زندگی و تخم ریزی حشره سوسک آلمانی اغلب در کابینت های آشپزخانه، درب اتاق ها بخصوص درب سرویس ها، هود آشپزخانه، نزدیکی مواد غذایی مانند محل پخت مواد خوراکی و یا سطوح آماده سازی غذا مانند گاز، انبارهای ذخیره مواد غذایی می باشد و حضور آن ها می تواند نشانه ای از وجود آلودگی محیط  و از طرفی از این طریق می توانند پاتوژن ها شامل باکتری ها ، ویروس ها و سایر عوامل  بیماری زا را انتقال دهند. سوسک آلمانی می توانند حملات آسم را به ویژه در کودکان تشدید کنند. این امر  کنترل و سمپاشی سوسک ریز آلمانی را  فوق العاده حیاتی می کند.

سوسک آلمانی چه شکلی است:

سوسک ریز آلمانی 700×679شناسایی سوسک های ریز سیاه خانگی از طریق مشاهده رنگ سوسک ریز که از زرد مایل به قهوه ای تا سیاه رنگ و از طرفی مشاهده دو خط موازی تیره که از قسمت سر تا پایین بال آن ها کشیده شده است. این حشرات بال دارند ولی ترجیح می دهند بدوند تا پرواز کنند.

این گونه از سوسک ریز خانگی از رایج ترین و معروف ترین سوسک های جهان و سوسک های خانگی به شمار می آیند و بیشتر در مکان هایی که انسان ها در آن ساکن هستند یافت می شوند. این حشرات در نزدیکی و مجاورت با محل هایی نظیر رستوران ها ، مکان های تولید غذا، هتل، بیمارستان، کافه، مغازه و … یافت می شوند و در مکان های سرد سعی می کنند مکانی را در نزیکی شما پیدا کرده و از طرفی به دلیل عدم تحمل سرما جذب محیط های گرم تر می شوند این سوسک ها شباهت زیادی به سوسک های آسیایی داشته و به ندرت در روز دیده می شوند و شب های به شکار می روند.

بیشتر فعالیت سوسک ریز در شب هنگام صورت می گیرد و از دیگر ویژگی های این حشرات انتشار بویی نامطبوع در فضا در هنگام ترس و هیجان تولید می شود. مطمعن باشید سوسک ها در منزل شما غیر از آلودگی و انتشار بیماری هیچ فواید دیگری برای شما ندارند.

هنگامی که  جمعیت سوسک آلمانی زیاد می شود، بوی ملایم تا حدی “بوی سبکی” در محیط ایجاد می شود.

سوسک ریز آلمانی کجای منزل مخفی می شود؟

در 40 سال تجربه کنترل و سمپاشی آفات نگین دشت ، دانستن محل های اختفاء و تخم ریزی حشرات ما را در مبارزه هرچه بهتر سوسک ریز آشپزخانه کمک می کند.

 1. سوسری ریز آلمانی بیشترین جا که در منزل آلوده می کنند محیط آشپزخانه می باشد که شامل:

  • داخل کابینت های آشپزخانه
  • زیر کابینت ها 
  • فضای بالای کابینت و سقف آشپزخانه
  • اطراف هود و پکیج و هواکش ها
  • داخل و اطراف گاز و فر و ماکروفر 
  • شکاف بین دیوارها و کابینت
  • داخل وسایل برقی مانند یخچال، چرخ گوشت، تستر و …

 2. سقف کاذب در صورت شدت آلودگی 

3. حمام و سرویس های بهداشتی

4. اطراف و داخل اتاق های خواب در صورت افزایش زاد و ولد سوسک ها

5. چهار چوب درب ها

6. داخل و زیر مبل ها در صورت شدت آلودگی

7. کلید پیریزها 

آیا جهت سمپاشی سوسک ریز اتاق ها و کمدهای لباس سمپاشی می شود؟

در صورتی که سوسک های ریز آلمانی  را در محل آشپزخانه مشاهده نموده و بلافاصله به صورت اصولی از طریق شرکت های متخصص سمپاشی سوسک کابینتی اقدام به مبارزه کنید و از درمان های خانگی و از سموم غیرمجاز استفاده نکنید سوسک ها به داخل اتاق ها راه پیدا نمی کنند و نیازی به سمپاشی داخل کمد های لباس نیست.

توصیه می شود جهت پیشگیری از ورود سوسک ریز به داخل اتاق ها در صورت مشاهده سوسک ریز با مشاوران شرکت نگین دشت در اسرع وقت جهت سمپاشی تماس حاصل فرمائید.

چگونه از سوسک ریز آلمانی خلاص شویم ؟

این نوع سوسک همه چیز خوار هستند بخصوص از نشاسته، شیرینی، چربی و گوشت و مرغ تغذیه می کنند و در برخی شرایط به دلیل کمبود غذا شروع به خوردن موادی مانند صابون، چسب، چوب، خمیردندان و .. نموده و از طرفی ممکن است حتی از پاها و بال های یکدیگر تغذیه کنند. سوسک کابینتی از این طریق آلودگی ها را به مواد غذایی انتقال داده و در نتیجه سلامت انسان به خصوص کودکان را به خطر می اندازند. جهت پیشگیری از تخم ریزی این سوسک ها می توان با تمیز کردن محیط آشپزخانه از جمله محیط های گرم و مرطوب مانند پشت یخچال، گاز، ماشین لباس شویی، ماشین ظرف شویی، ماکروفر و … به صورت مداوم و شستن ظروف بلافاصله پس از مصرف، دور کردن منابع غذایی از دسترس، جارو کردن خرده های غذایی در کف و روی کابینت ها و تمیز کردن لکه های مواد غذایی بخصوص روغن از روی گاز و کف آشپزخانه می توان از بروز و تکثیر گسترده سوسک های ریز آشپزخانه در محیط جلوگیری نمود.

کاری که صاحبان خانه می توانند انجام دهند:

  • مواد غذایی در ظروف در بسته نگهداری شود.
  • مطمئن شوید که غذا در صافی سینک باقی نمی ماند.
  • فورا مواد غذای ریخته شده در کف و فضای داخلی کابینت ها را تمیز کنید.
  • مواد غذایی را از شکاف اجاق گاز، مایکروویو، توستر، یخچال و سایر لوازم آشپزخانه خود تمیز کنید.
  • ظروف آب و غذای حیوان خانگی خود را در شب خالی کنید.
  • از یک سطل زباله با درب محکم در آشپزخانه خود استفاده کنید و هر شب سطل زباله را از منزل خارج کنید.
  • با اطمینان از خشک شدن سینک و وان در طول شب، دسترسی سوسک ها به رطوبت را به حداقل برسانید.
  • اسفنج های مرطوب ظرفشویی را در ظروف دربسته نگهداری کنید.
  • مرتب جاروبرقی بزنید و از ریخته شدن مواد غذایی جلوگیری شود.
  • نشتی لوله کشی و رطوبت دیوارها را تعمیر کنید.

آنچه متخصصان کنترل آفات نگین دشت انجام خواهند داد:

  • خانه شما به طور کامل توسط کارشناس حرفه ای بررسی می شود تا محل اختفای سوسک ها و میزان آلودگی مشخص شود.
  • برای ریشه کنی خارج از منزل نیز برسی می شود.
  • در صورت نیاز درمان های بعدی را طی یک برنامه زمان بندی شده ارائه می دهیم.
  • از سموم با کیفیت و بدون لک و آلرژی های پوستی و تنفسی استفاده می شود.
  • مبارزه با سوسک ریز به صورت تضمینی انجام می شود.

از زمان تخم گذاری این حشرات مدت زمان کوتاهی بین تولد و بلوغشان وجود دارد. از قابلیت های آن ها پنهان شدن در ریزترین منافض منزل می باشد. ماده ها در طول مدت بارداری کپسول تخم را برای محافظت با خود حمل می کنند .

با از بین بردن چرخۀ زندگی سوسک ریز حدود 95% آنها نابود و ریشه کن می شوند. 

برای خلاص شدن سریع از شر سوسک آلمانی با کارشناسان نگین دشت تماس بگیرید تا در کمترین زمان ممکن اکیپ سمپاشی سوسک ریز آشپزخانه به منزل شما اعزام شوند تا با بهترین سموم خارجی بدون لک و آلرژی پوستی و تنفسی آفت منزل شما را ریشه کن کنند در ادامه نکات بعد سمپاشی جهت جلوگیری از آلودگی مجدد سوسک آلمانی به منزل شما، آموزش های لازم داده می شود.

در مورد چرخه زندگی سوسک آلمانی بیشتر بخوانید .

 سوالات متداول مشتریان 

محل تکثیر و مخفی شدن سوسک ریز کجا می باشد؟

محل زندگی و تخم ریزی سوسک ریز آلمانی اغلب در کابینت های آشپزخانه، درب اتاق ها بخصوص درب سرویس ها، هود آشپزخانه، نزدیکی مواد غذایی مانند محل پخت مواد خوراکی و یا سطوح آماده سازی غذا مانند گاز و فر، انبارهای ذخیره مواد غذایی، زیر سنک آشپزخانه می باشد.

سوسک ریز چه اندازه ای می باشد؟

اندازۀ این سوسک ها در حدود 1/3 cm الی 1/6 cm بوده ولی در اندازه های بزرگتری هم مشاهده شده اند و رنگ آن ها از زرد کم رنگ تا قهوه ای پررنگ و برخی موارد در صورت سمپاشی و استفاده از سموم غیر اصولی و ایجاد مقاومت، گونه ای به رنگ مشکی هم دیده می شود.

سوسک کابینت آشپزخانه از کجا وارد منزل می شوند ؟

حشره سوسک ریز سیاه آلمانی معمولا از طریق منافذ زیر درب ورودی ساختمان، پنچره ها، مسیر هواکش های آشپزخانه، دستشویی و حمام و از منازل همسایگان آلوده به سوسک ریز به منزل شما انتقال می یابد. همچنین شما با خرید وسایل چوبی منزل مانند تخت و مبلمان، خرید مواد غذایی روزانه از جمله شانه تخم مرغ، لباس ، کارتن و سایر اشیاء در صورت آلوده بودن می توانید به راحتی سوسک و تخم این حشرات را به منزل انتقال یابند.

آیا اتاق و کمد لباس نیاز است برای سوسک ریز آلمانی سمپاشی شود؟

در صورتی که سوسک های ریز آلمانی  را در محل آشپزخانه مشاهده نموده و به موقع و اصولی اقدام به سمپاشی سوسک ریز کنیم و از درمان های خانگی و سموم غیرمجازاستفاده نکنیم کمدها لباس و مبلمان نیازی به سمپاشی نخواهند داشت.

سمپاشی سوسک ریز آشپزخانه چند دوره در سال باید صورت گیرد؟

پس از انجام سمپاشی سوسک ریز آشپزخانه در صورت رعایت اصول بهداشتی در منازل از جمله تمیز کردن محیط آشپزخانه پس از هر بار پس از پخت و پز و جلوگیری از ریختن لکه های مواد غذایی و یا آب روی گاز یا سطح زمین از تکثیر مجدد این سوسک ها پیشگیری می شود از طرفی حین خرید از انبار کردن کیسه ها یا کارتن ها در منزل باید جداً خودداری نمایید. در این صورت از تکرار سمپاشی سوسک ریز در طول سال بی نیاز خواهید شد.

سریعترین راه برای از بین بردن و ریشه کنی سوسک ریز آلمانی چیست؟

سوسک ریز آلمانی قابلیت مقاومت و سرسختی زیادی در برابر آفت کش ها و سم سوسک کش قوی، از خود نشان می دهد. برای خلاص شدن سریع از شر سوسک ریز آلمانی با کارشناسان نگین دشت تماس بگیرید تا در کمترین زمان ممکن اکیپ حرفه ای سمپاشی سوسک ریز آشپزخانه (شامل کارمند و مهندس شرکت) به منزل شما اعزام شوند تا با بهترین سموم خارجی و ژل سوسک کش بدون لک و آلرژی پوستی و تنفسی سوسک منزل شما را ریشه کن کنند.

هزینه سمپاشی سوسک ریز آشپزخانه چقدر است؟

صاحبان خانه به طور متوسط 1میلیون تا 2 میلیون تومان برای از بین بردن سوسک ریز آشپزخانه (سوسک آلمانی) هزینه می کنند. میزان آلودگی، متراژ فضا ، نوع مبارزه و سم و در قیمت شما تأثیر می گذارد. برای یک عملیات مبارزه و نابودی سوسک آلمانی که شامل مشاوره ، سمپاشی، مبارزه و پشتیبانی است ، هزینه می کنند. این هزینه مبارزه در رستوران ها، هتل ها و مراکز صنعتی کمی افزایش می یابد.دقت کنید خدمات سمپاشی بایستی توسط شرکت های مجاز زیر نظر وزارت بهداشت مانند شرکت نگین دشت انجام گیرد.

سوسک های آلمانی بیشتر از چه چیزی متنفر هستند؟

برای دور کردن سوسک از آشپزخانه بهتر است بدانید، سوسک ها از بوی دارچین ، برگ بو ، سیر ، نعناع و تفاله قهوه خوششان نمی آید. اگر می خواهید یک ضدعفونی کننده با بوی قوی داشته باشید، سرکه یا سفید کننده را انتخاب کنید. بهترین عوامل بازدارنده بر اساس بو ، روغن های مانند اکالیپتوس یا روغن درخت چای هستند.

آیا سوسک آلمانی گاز می گیرند؟

آنها قادر به گاز گرفتن انسان هستند اما به ندرت انسان را گاز می گیرند. اگر هم گاز گرفته شود نباید مشکلی ایجاد کند مگر اینکه محل گزش عفونی شود. بعد از گازگرفتگی بایستی سریعا محل گزش با آب و صابون شسته و ضدعفونی شود.از آنجایی که سوسک ها تغذیه می کنند و در مناطقی زندگی می کنند که باکتری های خطرناکی دارند، مانند فاضلاب، زباله ها، و زباله دان ها. متأسفانه انواع آلودگی را با بدن خود بر روی سطوح انتقال می دهند و باعث گسترش آلودگی در منزل و محل کار ما می شوند.

 


 تصاویر سوسک ریز آشپزخانه (سوسری آلمانی)  

 مقالات مرتبط 

شناسایی و شناخت سوسک

  •  سمپاشی سوسک ریز آشپزخانه
  • سمپاشی سوسک  
  • سمپاشی سوسک فاضلابی
  • سوسک ها چه حشراتی هستند؟ 
  • شناخت انواع سوسک های شهری 
  • آیا ژل سوسک کش برای نابودی سوسک ها موثر است؟
  • تفاوت شناخت سوسک های آلمانی از سوسک های آمریکایی 
  • سوسک های غول پیکر

اطلاعات و خطرات بهداشتی سوسک

  • چرخه زندگی سوسک های آلمانی
  • الهام از سوسکهای آتش دوست در تجهیزات نظامی

  • سوسک ریز آشپزخانه از کجا می آید؟
  • تشخیص تخم و کپسول سوسک ریز آلمانی و سوسک درشت فاضلابی
  • بیماری هایی که از سوسک های آلمانی انتقال می یابد؟ 

     

  • شناخت انواع سوسک های شهری 

  • تفاوت شناخت سوسک های آلمانی از سوسک های آمریکایی 

  • الهام از سوسکهای آتش دوست در تجهیزات نظامی

  • سوسک ها چه حشراتی هستند؟ 

  • سوسک های غول پیکر

  •  سمپاشی سوسک ریز آشپزخانه

  • سمپاشی سوسک  

  • سمپاشی سوسک فاضلابی

  • بیماری هایی که از سوسک های آلمانی انتقال می یابد؟ 

  • چرخه زندگی سوسک های آلمانی

  • شناخت انواع سوسک های شهری 

    1. قدیمی ترها

    2. جدیدترها

    3. درج نظر شما

    نظرات (14)

    5 از 5 براساس 3 رای



    هنوز نظری ارسال نشده است

    الهام پیوندی

    الهام پیوندی

    این نظر توسط مدیر سایت کمینه شده است

    سلام
    با تشکر از کارشناسان محترم شرکت نگین دشت
    بنده حدود فروردین ماه با شرکت شما سمپاشی سوسک ریز انجام دادم و خدا رو شکر بلافاصله پس از سمپاشی مشکل بنده کاملا برطرف داشت. فقط سوالی که دارم اینه که هر چند یکبار اینکار رو انجام بدم تا از ورودشان پیشگیری کنم.
    ………………………………………..

    پاسخ کارشناس شرکت نگین دشت
    با سلام و احترام
    خوشحال هستیم مشکل سوسک ریز منزل شما برطرف شده است.
    شما نیازی نیست مجدد برای پیشگیری سمپاشی کنید.
    فقط دقت کنید مسیرهای که مهندس ما برای پیشگیری از ورود مجدد سوسک ریز به شما گفته است را مسدود کنید تا مجددا منزل از طریق سایر همسایگان آلوده نشود.

    1. 0

    2. 5 / 5

    سجاد

    سجاد

    این نظر توسط مدیر سایت کمینه شده است

    با سلام
    خانه ما سوسک های ریز آلمانی لعنتی دارد. خیلی هم زیاد شده و از طرفی ما تقریبا ۴۰روز دیگه می خواهیم جابجا شویم چکار کنیم که سوسکها با ما وارد خانه جدید نشوند ؟با تشکر سجاد
    ……………………..

    پاسخ کارشناس:
    با سلام و احترام
    به راحتی با اثاثیه منزل مانند یخچال و گاز و مایکروفر این سوسک ها وارد منزل جدید می شوند.
    توصیه ما به شما این است که حداقل 10 تا 15 روز قبل از اسباب کشی از طریق یک شرکت معتبر منزل را سمپاشی کنید.

    1. 0

    فائزه

    فائزه

    این نظر توسط مدیر سایت کمینه شده است

    بنده تو یکی از شهر های گیلان زندگی میکنم.الان دو ساله به این خونه اومدیم…!این سوسکای ریز اشپز خونه توش داره…چند بار سم زدم بعد هر بار سم پاشی تمام خونه زندگی رو شستم بخاطر اینکه بچه کوچیک دارم……!!دیگه خسته شدم…هر بار بعد چند روز بازم میان……تو تمام وسایلم تخم ریزی کردن…..میخواستم بگم چی کار کنم….لطفا منو راهنمایی کنین….!!!واقعا ازار دهنده ان.!!!!ادم حالش بهم میخوره!!!!

    1. 0

    ناهید

    ناهید

    این نظر توسط مدیر سایت کمینه شده است

    با سلام
    ما توی یک آپارتمان ۱۸واحده ۴ طبقه زندگی میکنیم که کل ساختمون به یک باره مورد هجوم سوسک های آلمانی قرار گرفته. یکی از همسایه ها یه جور سم پودری ریخته بود دم درشون و داخل خونشون و چن روزی هم خونه نبودن.میخواستم بپرسم اگه فقط ما خونمون رو سمپاشی کنیم دوباره از خونه واحد های بغلی میتونن وارد خونه ما بشن یا نه؟ این قضیه کابوس ما بود که مبادا خونه جدیدمون هم سوسکی بشه چون همه کابینتامون چوبین و شنیدیم که میگن سوسک از چوب نمیره.
    ………………………….

    پاسخ کارشناس:
    با سلام و احترام
    متاسفانه سوسک ریز به شدت در کل ساختمان تکثیر و انتشار پیدا میکند.
    در صورت سمپاشی توسط کارشناسان ما توضیحات لازم جهت جلوگیری از ورود سوسک های ریز به منزل شما در اینده را خواهند داد تا برای مدت های طولانی منزل الوده به سوسک آلمانی نشود.
    اما در صورت امکان با همسایگان بتوانید هماهنگ باشید تا کل ساختمان انجام گیرد نتیجه بهتری را خواهید دید

    1. 0

    2. 5 / 5

    ساناز

    ساناز

    این نظر توسط مدیر سایت کمینه شده است

    سلام خسته نباشید من تعریف شرکت شما را زیاد شنیدم امیدوارم با شرکت شما بتونم مشکلم را حل کنم.
    همسایه کناری ما منزلشان کلی سوسک ریز داره الان چند وقت منزل ما هم سوسک ریز پیدا شده ایا ما سمپاشی کنیم باز امکان دارد سوسک از خانه همسایه وارد منزل ما شود.
    با تشکر
    —————————————-
    پاسخ کارشناس شرکت نگین دشت
    با سلام و احترام
    بهتر است هر دو منزل همزمان سمپاشی کنند در صورتی که با شما همکاری نکرد منزل خودتان را سمپاشی کنید و مهندس ما در زمان سمپاشی مسیر های که سوسک می تواند از طریق همسایه شما وارد منزلتان شود نشان میدهد و آن مسیرها مسدود شود شما برای همیشه از شر سوسک ریز راحت میشوید

    1. 0

    تینا کمالی

    تینا کمالی

    این نظر توسط مدیر سایت کمینه شده است

    باسلام
    دو سال مشکل سوسک ریز در آشپزخانه داشتم هر نوع سمی که امکان داشت از سم فروشی و عطاری تهیه کردم ولی هیچ کدوم جواب نداد حتی جرات نداشتم یه قندون روی کابینت بزارم چون تموم مواد خوراکی رو آلوده کرده بود بعد از آشنایی با شرکت و سمپاشی از طریق ان ها الان کاملا از شر این سوسک ها راحت شدم.
    سوال من اینه که ایا احتمال داره دوباره بعد از یه مدتی برگردند واقعا میترسم.
    …………………..
    پاسخ کارشناس:
    باسلام و خوشامدگوی
    ضمن تشکر از شما مشتری محترم
    در این مرحله شما بایستی راه های انتقال الودگی(سوسک) به داخل واحد خود با سایر همسایگان را مسدود کنید.تا برای همیشه از شر این حشرات راحت شوید

    1. 0

    صابری

    صابری

    این نظر توسط مدیر سایت کمینه شده است

    با سلام و خداقوت
    منزل ما 12 سال پیش توسط شرکت شما سمپاشی شد متاسفانه بعد ازاین مدت از طریق همسایه جدید مان دوباره منزلمان سوسک ریز امده.
    ایا سمپاشی منزل ما به تنهای جواب گو هست؟
    ایا امکان ان وجود دارد که دوباره همان اکیپی که قبلا سمپاشی مارو انجام داده اند بیایند؟
    ………………………………………

    پاسخ کارشناس شرکت نگین دشت
    با سلام و احترام

    با افتخار در خدمت شما بزرگوار هستیم.
    بله این شرکت علاوه بر سمپاشی مسیر های ورودی الودگی به منزل شما توسط کارشناس این شرکت شناسای و به منظور مسدود نمودن مسیره به مشتری معرفی می گردد.
    دوست عزیز جهت هماهنگی انجام عملیات لطفا با ما تماس فرمایید.در صورت امکان همان اکیپ مورد نظر شما اعزام می شود

    1. 0

    ماریا حسینی

    ماریا حسینی

    این نظر توسط مدیر سایت کمینه شده است

    با سلام.
    دو سه ماهی هست که در آشپزخانه مخصوصا داخل کابینت ها سوسک های ریزا دیده ام.کل آشپزخانه را شستم که مبادا کثیفی باعث شده اما اثر بخش نبود.از سموم مختلف در همه جا از این سم استفاده کردم اما همچنان سوسک ها را مخصوصا شبا مبینم . کلافه ام و همه چیز را بارها میشورم اما اثری ندارد لطفا راهنماییم کنید.
    …………………

    پاسخ کارشناس:
    با سلام
    این گونه از حشرات در محیط آشپزخانه به شدت تکثیر پیدا می کنند شستن و سمپاشی غیر اصولی نه تنها باعث از بین رفتن این حشرات نمی شود بلکه باعث ایجاد گونه های مقاوم می شود.
    بهترین توصیه ما به شما این است که از خدمات سمپاشی شرکت نگین دشت استفاده نمایید به راحتی با یک بار سمپاشی از شر این حشرات خلاص شوید.
    تلفن تماس شرکت:۸۸۳۳۰۱۳۳—۴۴۴۴۶۰۹۷—۲۲۱۴۷۳۱۰—۰۲۱

    1. 0

    نمایش نظر بیشتر

    دیدگاه خود را بیان کنید

    مهمان

    1. لطفا سوال و نظر خود را فارسی تایپ کنید


    وقتی سوسک ها وارد خانه می‌شوند، بیرون کردن آنها کار دشواری است. آن‌ها می‌توانند روی غذای شما راه بروند یا حتی به کاغذدیواری، کتاب‌ها و لوازم‌الکترونیک منزل صدمه بزنند. همچنین ممکن است با آلوده‌کردن غذا، لوازم‌ خانگی و دیگر سطوح منزل موجب انتشار بیماری پاتوژن نیز شوند. از بین بردن سوسک و جلوگیری از بازگشت دوباره‌‌ی آن با روش‌های مختلفی مانند استفاده از حشره‌کش یا دیگر وسایل و ابزارهای بازدارنده آرامش را به زندگی شما باز می‌گرداند. همراه ما باشید، در این مقاله می‌خواهیم پنج روش ساده و مؤثرِ از بین بردن سوسک و از بین بردن تخم سوسک را برای‌تان بگوییم.

    روش اول: حذف آب و غذا از محیط

    ۱. نگذارید محیط رطوبت داشته باشد

    سوسک محیط مرطوب را دوست دارد و با توجه به دما و اندازه‌ی متفاوت‌شان می‌توانند حداقل برای یک‌ماه بدون غذا زنده بمانند، اما بدون آب بیشتر از یک هفته هم دوام نمی‌آورند.

    برای از بین بردن سوسک خانگی بهتر است منافذ نشت آب را در منزل پیدا و آنها را تعمیر کنید. وقتی نشتی آب را حذف کنید، سوسک سراغ طعمه‌های ژلاتینی می‌رود که شما برای به دام انداختن آنها در گوشه‌وکنار منزل گذاشته‌اید.

    ۲. خانه را به‌طور مرتب تمیز کنید

    تمیز نگه داشتن خانه در از بین بردن سوسک آشپزخانه اهمیت زیادی دارد. ظرف‌هایتان را بشورید و غذاهای باقی‌مانده را بعد از هر وعده‌‌‌ی غذایی، فوری جمع کنید. اگر مرغ یا ماهی خریده‌اید، بلافاصله آن را پاک کنید و آشغال‌های آن را هم از منزل بیرون ببرید و تمام محیط را کاملا دستمال بکشید. توجه ویژه‌ای به طبقات بالای آشپزخانه داشته باشید، زیرا سوسک ها عاشق چربی هستند.

    ۳. غذاها را مخفی کنید

    غذاها را در ظروف سربسته نگهداری کنید و برای مدت زیادی غذاها را در محیط آشپزخانه رها نکنید. شب‌ها ظرف‌های کثیف را داخل سینک ظرفشویی رها نکنید. بهترین جا برای نگهداری میوه‌ها نیز داخل یخچال است.

    ۴. کف آشپزخانه را همیشه تمیز کنید

    این‌کار باعث می‌شود لکه‌ها و کثیفی‌ها کاملا تمیز شود. دیوارها را خیس نکنید، یادتان باشد که این موجودات برای زنده ماندن به آب نیاز دارند.

    ۵. سطل زباله را مرتب خالی کنید

    یک سطل زباله‌‌ی پر از آشغال، محیط مناسبی برای رشد و زندگی سوسک فراهم می‌کند. سطل پر از زباله را برای مدت زیادی رها نکنید. برای دفع سوسک از سطل‌های دردار استفاده کنید و از بازگذاشتن در سطل زباله اجتناب کنید.

    روش دوم: استفاده از طعمه‌ برای از بین بردن سوسک

    ۱. طعمه‌ی سوسک کش بخرید

    فرقی نمی‌کند شکل ظاهری طعمه‌ی سوسک کش چگونه باشد، مهم این است که این سم با غذای موردعلاقه‌ سوسک آمیخته می‌شود. سوسک سم را می‌خورد و با بردن آن به لانه باعث از بین رفتن بقیه‌ی سوسک ها نیز می‌شوند.

    • برای نابودی سوسک بهتر است طعمه‌ی سوسک کش را در جایی که حدس می‌زنید سوسک ها به آن محل رفت‌وآمد می‌کنند، قرار دهید، مثل زیر قرنیز‌ها، زیر سینک ظرف‌شویی و یا گوشه‌‌و‌کنار منزل. این مکان‌ها باید دقیقا نزدیک‌ترین جا به محل تجمع سوسک ها باشد. پیداکردن مکان مناسب درصد موفقیت شما را بیشتر می‌کند.
    • طعمه‌های سوسک کش حاوی ۰/۰۵ فیپرونیل و ۲ درصد هیدرامتیلنون است. سوسک ها سم را می‌خورند و یا با بردن آن به لانه باعث مسمومیت بقیه‌ سوسک ها نیز می‌شوند.
    • کشتن سوسک با استفاده از این روش ممکن است چند هفته طول بکشد. وقتی اولین گروه از سوسک ها از بین بروند، هنوز هم باید برای از بین بردن تخم سوسک برنامه ریزی کنید، در واقع با سردرآوردن سوسک ها از تخم‌های باقی‌مانده کماکان باید این روش را ادامه بدهید تا نسل بعدی آنها نیز به‌طور کامل از بین برود و محیط کاملا پاک‌سازی شود.

    ۲. سوسک کش طبیعی را امتحان کنید

    یک واحد پودر بوریک اسید (که گاهی‌اوقات به‌عنوان پودر سوسک کش در داروخانه‌ها نیز به فروش می‌رسد) را با یک واحد آرد سفید، یک واحد شکر سفید پودر‌شده مخلوط کنید. شکر و آرد باعث می‌شود سوسک به طعمه نزدیک شود و بوریک اسید موجود در طعمه باعث نابودی سوسک می‌شود. این پودر آماده‌شده را پشت کشوها و کابینت‌ها، زیر فریزر، زیر گاز و همه‌‌ی جاهایی که فکر می‌کنید ممکن است سوسک از آنجا رد بشود، بریزید.

    • همچنین این مخلوط را می‌توانید با یک واحد بوریک‌اسید، دو واحد آرد و یک واحد کاکائو درست کنید.
    • حداقل سه دوره باید از این طعمه استفاده کنید تا بتوانید سوسک ها را به‌طور کامل از بین ببرید و انتظار می‌رود هر دوره حداقل دو هفته طول بکشد. استفاده از بوریک اسید را تا از بین رفتن کامل سوسک ها ادامه دهید.
    • کودکان، سگ‌ها و برخی از حیوانات خانگی ممکن است این سم را بخورند. توجه داشته باشید که بوریک اسید برای انسان و حیوانات خانگی خیلی خطرناک و سمی نیست، اما معمولا برای مصارف خارجی استفاده می‌شود. بنابراین در مکان‌هایی استفاده کنید که مطمئن هستید فقط سوسک ها آن را می‌بینند و می‌خورند.
    • این پودر در هوای مرطوب سفت می‌شود، به همین خاطر شاید برای حفاظت از زمین و کابینت‌ها لازم باشد از سینی یا کاغذ فویل استفاده کنید.

    روش سوم: استفاده از حشره‌کش‌ها

    ۱. از صابون و آب استفاده کنید

    این روشی ساده و کاربردی برای از بین بردن سوسک بزرگ است. کمی صابون (مثلا صابون حمام) و آب را باهم مخلوط کنید و آن را برای اسپری‌کردن در بطری مخصوص بریزید. می‌توانید آن را روی سوسک ها بریزید یا آن را اسپری کنید. دو تا سه قطره از محلول آب و صابون برای از بین رفتن یک سوسک کافی است. مطمئن شوید که این محلول به سر یا بدن سوسک‌ها اسپری شده باشد. اگر سوسکی برعکس شده باشد، فقط کافی است یک ضربه به شکم آن بزنید. سوسک سعی می‌کند بدود، اما خیلی زودتر از آن چیزی که فکرش را بکنید در کمتر از یک دقیقه از بین می‌رود.

    • محلول آب و صابون با ایجاد یک لایه در منافذ تنفسی سوسک موجب ایجاد خفگی و نابودی سوسک می‌شود.
    • به‌محض از بین رفتن سوسک، بهتر است آن را کاملا از محیط خارج کنید، چون ممکن است آب بخار شود یا محلول فضای زیادی از بدن سوسک را نپوشانده باشد و سوسک توان از دست‌رفته خود را بازیابد.

    ۲. از یک اسپری حشره‌کش استفاده کنید

    از حشره‌کش‌هایی استفاده کنید که مخصوص از بین بردن سوسک است، زیرا این حشره‌کش‌ها حاوی سیفلوترین و دیگر مواد کُشنده است که می‌تواند موجب از بین رفتن سوسک‌ها شود. هرجا که فکر می‌کنید ممکن است سوسک‌ها پنهان شده باشند و یا منافذی احتمالی مثل ترک‌ها، پایین دیوارها، دریچه‌ها را به‌طور کامل اسپری کنید.

    • بچه‌ها و حیوانات خانگی را هنگام اسپری کردن از محل دور کنید و به تمام دستورالعمل‌های نوشته‌شده روی اسپری به‌دقت عمل کنید.
    • اگر از طعمه‌ی سوسک کش هم استفاده می‌کنید، نزدیک طعمه از اسپری استفاده نکنید. اسپری ممکن است باعث آلوده‌شدن طعمه شود و سوسک ها دیگر به آن نزدیک‌ نشوند.
    • اسپری کردن سم بر روی حشرات باعث دورشدن موقت سوسک ها و لانه‌گزینی آنها داخل سوراخ‌ها و ترک‌های دیوار می‌شود و همین ممکن است، مشکل را بیشتر کند. به همین‌خاطر در اسپری کردن سم بر روی سوسک ها باید از بین‌بردن اصولی و ریشه‌ای آنها را مد نظر قرار داد.

    ۳. از محلول کنستانتره استفاده کنید

    محلول کنستانتره محلولی بسیار تخصصی است که کاربردی عمومی دارد. این محلول یک سم یا بازدارنده شیمیایی است که با آب رقیق می‌شود و بعد روی سطوح مختلف، ترک‌ها یا شکاف‌ها برای از بین بردن سوسک اسپری یا مالیده می‌شود. این محلول بسیار مؤثر است و معمولا باعث دفع سوسک طی ۱ تا ۲ هفته می‌شود.

    ۴. از آفت‌‌کش‌های حرفه‌ای‌تر استفاده کنید

    اگر در شرایط بدی گیر افتاده‌اید، به‌عنوان آخرین راه‌حل تصمیم‌ بگیرید از یک سم بسیار قوی برای از بین بردن کامل سوسک ها استفاده کنید. این سم حاوی سیپرمترین است. این طعمه‌ی قوی به‌دلیل وجود فرومون حالت چسبنده دارد و خیلی بیشتر از حشره‌کش‌های خریداری‌شده از فروشگاه‌ها، تأثیرگذارتر است. این محصول که به‌صورت کپسول فروخته می‌شود، یکی از تخصصی‌ترین و مؤثرترین روش‌ها برای از بین بردن سوسک است. این سم، تخم زنده‌ی سوسک‌ها را نیز از بین می‌برد و اثر آن تا سه ماه باقی می‌ماند. از این سم می‌توانید در اطراف خانه و یا زیرزمین هم استفاده کنید.

    • مهم‌ترین ویژگی این سم از بین‌رفتن تخم سوسک‌ها است. حتی حشراتی مانند عنکبوت‌ها که سوسک‌ها ممکن است از آن برای تغذیه و زنده ماندن استفاده کنند نیز با این حشره‌کش از بین می‌روند.
    • استفاده از این حشره‌کش را به‌عنوان آخرین راه‌حل امتحان کنید. در محیط‌هایی که کودکان هستند و یا حیوانات خانگی زندگی می‌کنند، هرگز از این حشره‌کش استفاده نکنید، زیرا ممکن است موجب ایجاد مسمومیت شدید و حتی عوارض خطرناک برای کودکان و یا حیوانات خانگی شود.

    روش چهارم: استفاده از تله سوسک

    ۱. از تله سوسک استفاده کنید

    تله سوسک به‌دلیل چسبندگی موجب از بین‌ رفتن این حشرات موذی می‌شوند. چند تا تله سوسک بخرید و در مسیرهای رفت‌وآمد سوسک ها قرار دهید. البته باید توجه داشت که این روش ممکن است باعث از بین رفتن سوسک ها شود، اما روی سوسک های داخل لانه و یا تخم سوسک اثری ندارد.

    ۲. از کوزه‌های آب استفاده کنید

    یک روش ساده و خانگی قراردادن یک کوزه کنار دیوار است. سوسک ها وارد کوزه‌ می‌شوند، اما نمی‌توانند از آن خارج شوند. برای جلب توجه سوسک ها و هدایت آنها به داخل کوزه می‌توانید از طعمه نیز استفاده کنید، ‌حتی می‌توانید کوزه را از آب یا قهوه نیز پر کنید. البته این روش هم مانند روش قبلی فقط موجب از بین‌ رفتن سوسک های بزرگ می‌شوند و به تخم سوسک ها آسیبی نمی‌رسد.

    ۳. از تله‌ی بطری نوشابه استفاده کنید

    یک بطری پلاستیکی نوشابه را انتخاب کنید و از جایی که بطری باریک می‌شود، آن را ببرید. سپس قسمت بریده‌شده را برعکس کنید و مثل یک قیف داخل قسمت پایینی بطری بگذارید. کمی آب و صابون داخل بطری بریزید و آن را در محلی که سوسک‌ها از آنجا عبور می‌کنند، قرار دهید. این کار باعث افتادن سوسک‌ها داخل بطری و غرق شدن آنها می‌شود.

    روش پنجم: جلوگیری از بازگشت دوباره‌ی سوسک

    ۱. آشغال‌ها را از محیط خانه کاملا دور کنید

    سوسک ها عاشق زباله و خاک‌روبه هستند و این فضاها محیط مناسبی را برای زندگی و تولیدمثل سوسک ها فراهم می‌کند و هرچه هوا سردتر شود،‌ سوسک ها برای گرم شدن به داخل خانه نقل‌مکان می‌کنند. مطمئن شوید که زباله‌ها، خاک‌روبه‌ها و برگ‌های ریخته و انباشت‌شده را به‌‌اندازه‌ی کافی از محیط خانه دور کرده‌اید.

    ۲. منافذ و ترک‌ها را ببندید

    برای جلوگیری از ورود سوسک به داخل خانه بهتر است تمام منافذ و ترک‌ها و سوراخ‌ روی دیوار را کاملا پر کنید. ممکن است این کار زمان زیادی از شما بگیرد اما واقعا ارزش دارد، زیرا فضاهای تاریک مثل ترک‌ها و سوراخ‌ها می‌تواند به محل مناسبی برای رشد و تولیدمثل سوسک ها تبدیل شود.

    • تمام ترک‌ها و سوراخ‌های داخل آشپزخانه و کابینت‌ها را کاملا پر کنید.
    • درزهای روی زمین و اطراف در و پنجره‌ها را کاملا ببندید.
    • راه فاضلاب آشپزخانه و حمام را در مواقع غیرضروری با درپوش کامل ببندید.

    ۳. از تله بازدارنده استفاده کنید

    حتی اگر شما موفق شوید که به‌طور کامل از شر سوسک ها خلاص شوید، بهتر است باز هم از تله‌های بازدارنده استفاده کنید تا دوباره مورد هجوم این حشرات موذی و کثیف قرار نگیرید. بهترین راه، مسدود کردن سوراخ‌ها و منافذی است که می‌تواند به محل مناسبی برای رشد سوسک ها تبدیل شود، مانند راه‌ها یا دریچه‌های فاضلاب.

    • حشره‌کش مایع یا ژله‌ای را داخل مکان‌هایی که احتمال می‌دهید سوسک ها لانه کنند اسپری کنید. با این کار یک سد تقریبا نفوذناپذیر در برابر سوسک ها ایجاد می‌کنید.
    • روش دیگر برای دفع سوسک آشپزخانه اسپری کردن نمک زیر کابینت و داخل ترک‌ها است. اگر قرار است مکانی برای مدتی خالی باشد، بهتر است قبل از رفتن، زمین را با آب نمک بشویید.
    • سوراخ‌ها و منافذ روی دیوارها و کابینت‌ها را با چسب یا هر چیز مناسب دیگری پر کنید. اگر ترکی روی چوب یا تخته‌ است، ابتدا آن را خوب سمباده بزنید و رنگ چوب بمالید. مراقب باشید حداقل ۴ الی ۶ ساعت بعد از رنگ زدن از دسترس بچه‌ها دور نگه‌ دارید.


    موثرترین روشهای خانگی برای دفع سوسک ریز کابینت و آشپزخانه و ام دی اف

    چگونه سوسک ریز کابینت و آشپرخانه را از بین ببریم؟ سوسک ریز کابینت و آشپزخانه، از آزار دهنده ترین موجوداتی هستند که باعث میشوند تا محیط آشپزخانه غیر قابل تحمل شود

    چگونه سوسک ریز کابینت و آشپزخانه را از بین ببریم؟
    حتما برای شما هم اتفاق افتاده که در لای درز کابینت ها در آشپرخانه، یا کمدها و انباری، سوسک های ریزی را دیده باشید که به سوسک آشپرخانه و آمریکایی به رنگ قهوه ای روشن و تیره معروف هستند و با وجود ریز بودن ، خیلی در برابر آفت کش ها و سموم مقاوم و از بین بردن آنها کار بسیار سخت و طاقت فرسایی است

    سوسک های ریز، در بین فضای خالی کابینت های آشپزخانه، درزهای بین کاشی ها و سوراخ کوچکی به راحتی زندگی می کنند.
    هجوم صدها سوسک در آشپزخانه بدون تردید یک اتفاق ناخوشایند است.
    سمپاشی منزل بهترین و موثرترین راه برای از بین بردن حشرات مزاحم است.
    قبل از اینکه سوسک ها همه ساختمان را اشغال کنند اقدام کنید.

    روش دفع سوسک ریز کابینت و آشپرخانه و ام دی اف

    سمپاشی سوسک ریز کابینت و آشپرخانه

    سوسک ها ده ها گونه متفاوت دارند اما از نظر جثه به دو گروه ریز و درشت تقسیم می شوند. محل زندگی سوسک ها فاضلاب است اما به محض ورود به منزل در هر گوشه و سوراخی جا خوش می کنند.
    از آنجایی که در آشپزخانه ها اغلب ته مانده غذا، زباله و … چیزی برای خوردن سوسک ها وجود دارد، این مکان بهترین محل زندگی سوسک ریز کابینت است و علت هجوم این حشرات نیز می باشد

    دفع سوسک ریز کابینت و آشپزخانه

    در قدم اول با دیدن سوسک در خانه با اسپری حشره کش، شر سوسک را کم کنید.
    در بازار انواع اسپری مخصوص سوسک و حشرات موجود است.
    اگر گاه و بیگاه سوسک ریزی در آشپزخانه می بینید حتما آن را نابود کنید حتی دو سوسک هم برای اشغال کابینت ها کافی است.
    در زمان بسیار کوتاهی همین سوسک ها تبدیل به کلونی صدها و شاید هزاران سوسک ریز می شوند.

    احتیاط: البته اگر آلرژی دارید و یا در خانه فردی دارای مشکلات تنفسی زندگی می کند، اسپری را فراموش کنید.
    اسپری های سوسک کش برای انسان خطرناک نیستند ولی برای کودکان و بیماران دارای مشکلات تنفسی دردسر ایجاد می کنند.

    سوسک ریز کابینت و آشپزخانه از کجا میاد

    روشهای دفع سوسک های ریز ام دی اف

    روش های ساده تری به جز اسپری ها و آفت کش ها وجود دارد که ما در ادامه در مجله حرف تازه ذکر میکنیم

    از بین بردن سوسک ها با مایع ظرفشویی

    در اسپری شیشه شور چند قطره مایع ظرفشویی یا پودر لباسشویی را ریخته و شیشه را با آب پر کنید!
    بعد از تکان دادن شیشه، آن را در گوشه های آشپزخانه و پشت کابینت ها اسپری کنید.
    در واقع هر جا که امکان عبور سوسک ها هست را با این کف، بپوشانید.
    این یک راهکار خانگی است که برای از بین بردن چند تا سوسک ریز کفایت می کند.
    اما وقتی تعداد سوسک ها خیلی زیاد شده باشد چاره ای جز سمپاشی سوسک برای از بین بردن مزاحم ها وجود ندارد.

    توجه: البته این محلول ار نمی توانید داخل کابینت ها اسپری کنید لازم است تا ابتدا همه ظروف را از کابینت خارج کنید.

    بیشتر بخوانید : همه چیز درباره حشره دراکولا و درمان خانگی نیش دراکولای شمال

    دفع سوسک کابینت با سنبل الطیب

    گیاه گربه یا سنبل الطیب یکی از گیاهان دارویی است که سوسک ها از آن متنفرند!
    بو و اسانس این گیاه می تواند همه سوسک های ریز را فراری دهد.
    یک دسته سنبل الطیب را به مدت ۱۰ دقیقه در یک لیتر آب بجوشانید و سپس آب را در محل رفت و آمد سوسک ها اسپری کنید.
    برخی از روغن های اسانس دار مانند روغن اسطوخودوس، روغن نعنا، اکالیپتوس و روغن درخت چای هم دارای رایحه ای ناخوشایند برای حشرات خانگی است.
    چند قطره از این روغن ها را روی پنبه کوچکی ریخته و پنبه روغنی را در زیر کابینت ها قرار دهید تا بوی روغن در فضا پخش شود.

    دفع سوسک آمریکایی آشپزخانه با جوش شیرین

    از جوش شیرین می توانید یک تله سوسک درست کنید.
    این یک ترفند قدیمی برای کشتن سوسک ریز کابینت است.
    سوسک ها عاشق شیرینی هستند از همین نقطه ضعف استفاده کنید و یک غذای مسموم را برای سوسک ها تدارک ببینید.
    کمی جوش شیرین و شکر را مخلوط کنید و در مسیر حرکت سوسک ها بپاشید.
    شب ها که سوسک کابینت برای غذا خوردن بیرون ی آید، جذب شکرها می شود.

    راههای خانگی دفع سوسک ریز کابینت و آشپزخانه

    سوسک ها سریع تر از آنچه فکرش را بکنید، زاد و ولد می کنند. تکثیر سوسک های ریز بسیار بیشتر از سوسک درشت فاضلابی است.
    راه حل های خانگی برای از بین بردن چند سوسک جواب می دهد اما نمی تواند ازدحام سوسک ها را نابود کند.
    برای از بین بردن قطعی سوسک ها تنها چاره، سمپاشی است.
    هزینه سمپاشی منزل در مقابل خلاص شدن از این موجودات موذی اصلا زیاد نیست.
    شرکت های سمپاشی با بررسی محیط می توانند بهترین و کم ضررترین سم را برای از بین بردن سوسک ریز کابینت استفاده کنند.
    هرگز از سموم شیمیایی بازاری برای از بین بردن سوسک ها استفاده نکنید.
    این کار می تواند تبعات ناخوشایندی به همراه داشته باشد

    دیدگاهتان را بنویسید