ارز دیجیتال

کسب درآمد از بیت کوین با کدنویسی و طراحی

همین مرورگری که به واسطه آن در حال مطالعه این مطلب هستید، حاصل زحمات یک برنامه نویس است که قطعا از کار با نرم‌افزارها و برنامه‌های کامپیوتری لذت می‌برده است. برنامه‌نویسی یک صنعت در حال رشد است که حالا به یک نیاز بسیار مهم تبدیل شده؛ یک برنامه نویس فریلنسر هم با تکیه بر آزادی‌های دنیای فریلنسری و همچنین تخصصی که در زمینه برنامه‌نویسی دارد، می‌تواند در صنعت مشغول به فعالیت شود. اما استخدام فریلنسر برنامه نویس در چه پلتفرم‌هایی صورت می‌گیرد و دنیای این حرفه دقیقا چه رنگ‌وبویی دارد؟

یک برنامه نویس فریلنسر با مهارت‌های فنی و تخصصی در زمینه برنامه‌های کامپیوتری توانایی حرفه‌ای برای کدنویسی نرم‌افزارها و مدیریت خواسته‌های کامپیوتری مشتریان را داراست. اگر شما هم به کدنویسی، دنیای HTML، طراحی وب و به طور کلی برنامه‌نویسی علاقه دارید، ادامه این مطلب را از دست ندهید. آیا می‌دانید که یک برنامه نویس که در دنیای فریلنسری مشغول به فعالیت است، می‌تواند درآمد ارزی و دلاری داشته باشد؟ چرا از تعلقات دنیای کارمندی و محدود برنامه‌نویسی‌های معمولی دل نمی‌کنید تا به لذت دنیای فریلنسری و درآمدهای خفن برسید؟

سوژه امروز ما به صورت اختصاصی به دولوپرها، برنامه‌نویس‌ها و فریلنسرهای کدنویس تعلق دارد. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا به صورت مفصل و موشکافانه به سراغ دنیای پر از کُدهای جذاب برویم که درآمدهای بسیار قابل توجهی هم دارند.

برنامه نویس فریلنسر کیست؟

یک برنامه نویس فریلنسر مشخصا با بهره‌مندی از آزادی‌های دنیای فریلنسری و با تعیین میزان دستمزد خود، پروژه‌های مختلفی از جمله کدنویسی یا طراحی وب را می‌پذیرد. برنامه‌نویسان فریلنسر کاملا خودکفا هستند؛ مالیاتی پرداخت نمی‌کنند، مشتریان را خودشان انتخاب می‌کنند و ساعات کاری دست خودشان است. شما به عنوان یک برنامه نویس فریلنسر می‌توانید برای وب‌سایت‌ها، نرم‌افزارها، اپلیکیشن‌های موبایل و هرگونه برنامه‌های محاسباتی دیگر کُد بنویسید. پرواضح است که یک فریلنسر در هر شغلی که مشغول باشد، قرارداد کاری را خودش تعیین می‌کند و از سیر تا پیاز پروژه را به تنهایی برعهده می‌گیرد.

بسیاری از مختصصان برنامه‌نویسی به صورت پاره‌وقت و در قالب فریلنسری کار می‌کنند، درحالی‌که همزمان در یک مجموعه دولتی یا خصوصی به صورت رسمی مشغول به کار هستند. تمام آن‌چیزی که باعث می‌شود که یک کارمند رسمی هم به فریلنسری رو بیاورد، آزادی بی‌حدوحصر و پتانسیل کسب درآمد ارزی و دلاری است.

البته پیمانکاران فریلنسر هم در دنیای کدنویسی به صورت گسترده حضور دارند؛ این افراد مشخصا از مهارت‌های برنامه‌نویسی کسب درآمد می‌کنند. دقیقا مانند یک برنامه نویس فریلنسر و یک کارمند که به صورت پاره‌وقت فریلنسری می‌کند، آن‌ها هم با تعیین ساعت کاری و نوع پروژه‌ها به جرگه فریلنسرها می‌پیوندند. در خصوص روش نقد کردن درآمد ارزی گیمرها و استریمرها هم این مطلب را بخوانید.

انواع پروژه‌هایی یک برنامه نویس فریلنسر می‌تواند بگیرد

برنامه‌نویسانی که در دنیای فریلنسری مشغول به فعالیت هستند، پروژه‌های متنوع و مختلفی را می‌توانند بپذیرند و از طریق آن‌ها کسب درآمد داشته باشند. بیایید تا در ادامه این بخش به چند مورد از این پروژه‌ها بپردازیم:

  • Web Development: پروژه برنامه نویس در زمینه توسعه وبسایت و برنامه‌نویسی از جمله فعالیت‌های درآمدزا و پرپتانسیل است. این گسترش دادن مشخصا در رابطه با وب، اپلیکیشن، ویندوز و خیلی‌چیزهای دیگر رخ می‌دهد. بنابراین یک برنامه نویس فریلنسر می‌تواند به عنوان یک وب دولوپر پروژه قبول کند.
  • Stack Development: این نوع پروژه‌ها چیزی فراتر از Web Development هستند. مثلا یک فول استک دولوپر شخصی همه‌کاره و همه‌فن‌حریف است که به صورت همزمان می‌تواند روی وب، ویندوز و اپلیکیشن کار کند.
  • Programming: برنامه‌نویسی یا کُدنویسی برجسته‌ترین فعالیت یک برنامه نویس فریلنسر است. برنامه‌نویسان با توجه به مهارت‌ها و توانمندی‌هاشان می‌توانند پروژه‌های ابتدایی یا فوق سنگین را قبول کنند تا به میزان فعالیتشان کسب درآمد داشته باشند.
  • Maintaining: برنامه‌نویسان با کدنویسی، به روزرسانی، برطرف کردن باگ‌ها و مشکلات و حفظ وبسایت مسئولیت پشتیبانی از وب‌ها را برعهده می‌گیرند.
  • Testing: تست زدن برای رفع اشکالات نرم‌افزاری و اسکریپتی وب‌سایت‌ها هم از جمله پروژه‌هایی هستند که به دست یک برنامه نویس فریلنسر حل می‌شود. برنامه‌نویسان با تست زدن، ایرادات را پیدا می‌کنند و کدها را برای عملکرد دوباره تحت آزمایش قرار می‌دهند.

مزایا و معایب برنامه‌نویسی به صورت فریلنسری

کاملا بدیهی است که دنیای برنامه‌نویسی به صورت فریلنسری علاوه بر تمام مزایای خفنی که دارد، معایب و مشکلات خاص خودش را هم داراست. اصلا مگر شغل یا حرفه‌ای هم وجود دارد که بدون مشکلات یا معایب باشد؟ جدول زیر خلاصه‌ای از مزایا و معایب این شغل است:

مزایا معایب
کسب درآمد ارزی و دلاری تنهایی مفرط
امکان کار کردن در خانه کم بودن میزان درآمد در بعضی کشورها
آینده کاری تضمین‌ شده امکان خراب شدن سیستم کامپیوتری
امکان کار کردن به صورت بین‌المللی نیاز به تحصیلات تخصصی
خوداشتغالی لزوم تهیه یک سیستم کامپیوتری مجهز
ساعات کاری کوتاه‌تر نسبت به دیگر شغل‌ها دشواری در کار
ایجاد تعادل بین زندگی شخصی و کار امکان بروز چاقی و مشکلات فیزیکی ناشی از نشستن زیاد
دوری از کارهای فیزیکی سخت ضعیف شدن چشم و مشکلات بینایی
کسب درآمد از طریق آموزش برنامه‌نویسی لزوم کار کردن به صورت پیوسته
کسب مهارت‌های ارزشمند لزوم مهارت‌های تخصصی مانند کدنویسی
تعیین پروژه‌های کاری طبق سلیقه خسته‌ کننده بودن
امکان افزایش دستمزد به صورت ماهانه ایده‌آل نبودن برای افراد برون‌گرا و اجتماعی

 

درآمد برنامه‌نویسان فریلنسر در سال 2021

طبق آمار منتشرشده در رسانه Zip Recruiter میزان درآمد ماهانه و سالانه یک برنامه نویس فریلنسر در سال 2021 به شرح زیر است:

نوع درآمد درآمد ماهانه درآمد سالانه
پردرآمدترین‌ها 9,833 دلار 118,000 دلار
متوسط درآمد 5,892 دلار 70,714 دلار

برای اطلاعات بیشتر این مقاله را بخوانید
نقد کردن حساب ارزی گرافیست‌ها، انیماتورها و طراح فریلنسر

روش‌های کسب درآمد ارزی برای برنامه‌نویسان

فریلنسرهای برنامه‌نویس با استفاده از روش‌های گوناگون می‌توانند درآمدهای ارزی و قابل توجهی داشته باشند. از مشتری‌یابی از طریق لینکدین و شبکه‌های اجتماعی مثل توییتر و اینستاگرام گرفته تا پلتفرم‌های تخصصی و حرفه‌ای‌تر مانند وبسایت‌های برنامه‌نویسی. در ادامه با 5 وبسایت تخصصی برای کسب درآمد ارزی از طریق برنامه‌نویسی فریلنسری آشنا خواهید شد:

Toptal

پلتفرم Toptal یکی از حرفه‌ای‌ترین فضاهای تخصصی برای یک برنامه نویس فریلنسر است. البته برای ورود به این پلتفرم و شروع کارهای برنامه‌نویسی باید یک‌ دوره آزمایشی را پشت سر بگذارید تا توسط کارشناسان این پلتفرم مورد تایید قرار بگیرید.

 Gun.io

مجموعه Gun.io با میزبانی از بیش از 25 هزار فریلنسر حرفه‌ای به یکی از پرطرفدارترین پلتفرم‌های برنامه‌نویسی تبدیل شده است. برای ورود به این پلتفرم و شروع فعالیت حرفه‌ای باید از مهارت‌های تخصصی در رابطه با زبان‌های برنامه‌نویسی برخوردار باشید.

Turing

سایت Turingیک پلتفرم نسبتا جدید و تازه‌کار است که به افتخار یکی از پیشگامان مشهور علم کامپیوتر یعنی آلن تورینگ نامگذاری شده است. تخصص این مجموعه در رابطه با پروژه‌های طولانی‌مدتی است که به دست متخصصین علوم نرم‌افزاری پیش می‌رود. با پشت سر گذاشتن یک آزمون تخصصی و رتبه‌بندی، می‌توان به عنوان یک برنامه نویس فریلنسر در این پلتفرم فعالیت کرد.

Hired

مجموعه Hired به ایجاد و استحکام روابط بین فریلنسر و کارفرما منجر می‌شود و امکان استخدام‌ در شرکت‌های بومی کشورهای مختلف را برآورده می‌کند. امکان ثبت نام رایگان و فرصت کاریابی در بیش از 10 هزار شرکت تخصصی برنامه‌نویسی از جمله مزایای این مجموعه هستند.

UpWork

به گل سرسبد دنیای فریلنسرهای جهان سلام بگویید! پلتفرم UpWork عنوانی نام‌آشنا برای همه افرادی است که در دنیای فریلنسری دستی بر آتش دارند. این پلتفرم برای هر فریلنسری که در فعالیت خود تخصص دارد، کاربردی است و می‌تواند به کسب درآمد ارزی بالا منجر شود. فضای UpWork بسیار حرفه‌ای و البته رقابتی است و می‌تواند پیشرفت چشم‌گیر برای هر فریلنسری را به ارمغان بیاورد. در مورد دیگر سایت‌های فریلنسر خارجی مانند سایت freelancer هم این مطلب را بخوانید.

چالش‌های نقد کردن درآمد برنامه‌نویسان و دولوپرهای ایرانی

یک برنامه نویس فریلنسر ایرانی علاوه بر مشکلات مالی تهیه یک سیستم مجهز برای انجام فعالیت‌های تخصصی خود با مشکلات عدیده‌ای در رابطه با نقد کردن درامد دلاری یا ارزی خود هم مواجه است. تقریبا همه فریلنسرهای غیر ایرانی با استفاده از قابلیت‌های نقد کردن پلتفرم‌های حرفه‌ای و بین‌المللی، درآمد خود را به انواع ارزهای مختلف تبدیل می‌کنند؛ اما چنین قابلیتی برای پول‌های ایرانی وجود ندارد. اما با این حال نباید ناامید شد، چون هنوز هم روش‌های مطمئنی برای نقد کردن وجود دارد.

روش‌های نقد کردن درآمد ارزی برنامه نویس فریلنسر

همان‌طور که گفتیم، امکان نقد کردن درآمد ارزی فریلنسرهای غیر ایرانی با بهره‌مندی از امکانات سایت‌های صرافی آنلاین و اپلیکیشن‌های نقد کردن وجود دارد. اما یک برنامه نویس فریلنسر ایرانی چه راهی را باید در پیش بگیرد؟ مجموعه حرفه‌ای و مطمئن نیک پرداخت با کمترین کارمزد و در عرض 30 دقیقه درآمد ارزی شما را به ریال تبدیل می‌کند. برای استفاده از این قابلیت وارد بخش نقد کردن درآمد ارزی در نیک پرداخت شوید.

جمع‌بندی

مطالعه این مطلب در وبلاگ نیک پرداخت به لطف برنامه‌نویسی و البته طراحی وب فراهم شده است؛ برنامه‌نویسی حالا به یک صنعت قابل رشد تبدیل شده که پتانسیل کسب درآمد ارزی را برای فریلنسرها فراهم می‌کند. یک برنامه نویس فریلنسر با تکیه بر مهارت‌های تخصصی خود در زمینه برنامه‌نویسی، Development و طراحی وب می‌تواند موقعیت کاری خود در ایران و حتی جهان را پیدا کند تا از آینده کاری تضمین‌شده‌ای بهره‌مند شود.

دنیای فریلنسرهای ایرانی همیشه با مشکلات متعددی خصوصا در زمینه نقد کردن درآمد ارزی روبه‌روست. چنین مشکلی با استفاده از امکانات نیک پرداخت قابل برطرف شدن است و شما می‌توانید به عنوان یک برنامه نویس فریلنسر به راحتی از درآمد خود لذت ببرید. همین حالا پشت میز کارتان بنشینید، سیستم کامپیوتری‌تان را باز کنید و پروژه‌های بین‌المللی‌تان را با توجه به پلتفرم‌هایی که در این مطلب مطالعه کردید، به پایان برسانید.

دیدگاهتان را بنویسید