بهترین ماشین های کیا در ایران که ارزش خرید بالایی دارند

شما هم از آن دسته افرادی هستید که برای خرید خودرو وسواس بالایی دارید و تمام جوانب را برای خرید یک ماشین خارجی در نظر میگیرید؟ در این مقاله در صدد این هستیم که بدانیم ماشین چینی صفر ارزش خرید دارد یا یک ماشین کره ای کار کرده؟ لوازم یدکی کدام از این خودروها دسترسی راحت تر و قیمت مناسبی دارند؟ ماشین کره ای و ماشین چینی هرکدام طرفداران خودشان را دارند که با توجه به فاکتورهایی که از یک خودرو دارند مشتری ثابت آنها هستند. با مجله اینترنتی ماشین نو همراه باشید تا به جواب این سوالات برسید!

ماشین چینی و ماشین کره ای؟

زمانی که حرف از ماشین کره ای به زبان می آید اولین چیزی که به ذهن همه می آید ماشین های کیا و هیوندای هستند که از بزرگترین خودروسازهای جهان هستند. از شرکت های خودروساز کره ای میتوان یک اشاره ایی بر پروتو موتورز،جی ام موتورز و دوو موتورز اشاره کنیم که زیاد آشنا برای ایرانیان نیستند.

ورود خودروهای چینی و کره ای از سال های گذشته به ایران مرسوم شده است. با این تفاسیر که صنعت خودروسازی در چین در گذشته دارای ضعف های زیاده بوده است و جای خاصی در بازار جهانی نداشتند. اما با تلاش مکرر، مسیر ترقی را پیش گرفتند و امروزه به عنوان بزرگترین کشور در صنعت خودروسازی که خودروهای آن در بازار جهانی و ایرانی رونق بالایی دارد قرار دارند. خودروهای کره ای نیز که بیشتر توسط برندهای کیا و هیوندای شناخته می شوند از بزرگترین کشورهای خودروساز می باشند که در کیفیت خودروهایی که تولید میکنند رقیبی نمی توانند داشته باشند.

تفاوت خودروهای چینی و خودروهای کره ای

خودروهای چینی و خودروهای کره ای در تکنولوژی و هدف تولیدی تفاوت بسیاری دارند. به این صورت که خودروهای چینی هدفشان تولید انبوه و فراوان است تا پول و سود بیشتر. به همین دلیل همیشه گفته شده است که خودروهای چینی دارای کیفیت بسیار پایینی نسبت به ماشین های کره ای می باشند.

اما خودروهای کره ای همیشه در صدد تولید خودروهای مرغوب و با تکنولوژی مدرن تری هستند. به همین دلیل کره ای ها به دنبال آپشن های جدیدتر و به روز تر برای تولیدات خودرویی خود هستند. به همین دلیل هم حرف اول را در کیفیت می زنند هم شاهد  قیمت بالاتری را در خودروهای کارکرده آن نسبت به ماشین چینی صفر هستیم.

دلیل محبوبیت ماشین چینی در چیست؟

ورود خودروهای چینی در ایران تقریبا از اوایل دهه هشتاد شروع شد که به دلیل طراحی جذاب  و به روز تر بدنه، طراحی خوب و ارگونومیک کابین، امکانات رفاهی متعدد، خدمات پس از فروش مناسب و بازار خرید و فروش پر رونق بخش خصوص در خودروهای کارکرده توانست بین اقشار متوسط محبوب شود.

 با کیفیت ترین خودروی چینی در ایران 

ماشین های چینی به دلیل طراحی جذاب و ارگونومیک کابین که آسایش راننده و سرنشینان را فراهم میکند و با توجه به امکانات و آپشن های موجود در آنها نسبت به قیمت دارای طرفداران زیادی می باشند. این امر باعث شده است که در بازار دست دوم شاهد بازار خرید و فروش پر رونق آنها باشیم. البته از حق نگذریم وجود بعضی برندهای معتبر در کنار این برندهای چینی باعث اعتماد بیشتر مردم و برتری این خودروها شده است.

پیشنهاد مطالعه:  لوازم یدکی اصلی و مطمئن را چگونه بشناسیم؟

از با کیفیت ترین خودروهای چینی که توانسته اند به بازار داخلی راه پیدا کنند و مورد استقبال قرار بگیرند میتوانیم اشاره ای بر خودروهای برند ام جی (MG RX5)، چری آریزو 6، جک که در کلاس های سواری و کراس اوور وجود دارند و یا هایما که توانست بازار خوبی را در ایران تجربه کند داشته باشیم.

خودروهای جک در انواع مختلفی از جمله جک S3، جک S5، جک J3 و … می باشند که در تمامی موارد شاهد کیفیت سواری و کیفیت قطعات یدکی بوده ایم.

شرکت خودروسازی ایران خودرو که با استقبال بی نظیر مشتریان از JAC S5 و دیگر کراس اوورهای چینی روبروشد دست به کار شد و خودروی چینی دیگری را با نام هایما وارد کرد که نوع توربو آن استقبال بیشتری نسبت به هایما معمولی داشت. این خودرو توانست نظر مشتریان زیادی را به خود جلب کند و فروش بالایی را در ایران تجربه کند. همچنین با توجه به توانایی های فنی مناسب و آپشن های رفاهی قابل قبول بازار خوبی را در فروش بازار دست دوم تجربه کند.

بدترین خودروهای چینی در ایران

همانطور که متوجه شدید کشور چین فعالیت زیادی در زمینه صنعت خودروسازی دارد و خیلی از محصولات آن درایران به فروش می رسد. البته ما در ابتدا گفتیم که خودروهای چینی طرفداران زیادی دارد. اما باید گفت با توجه به عرضه بی کیفیت برخی از خودروهای چینی باعث شده است دید مردم نسبت برندهای چینی تغییر پیدا کند. توجه داشته باید که به قول معروف هرچقدر پول بدهی همان قدر آش می خوری. این مثال برای خودروهای چینی ارزان نیز صدق میکند و شما در مقابل پرداخت هزینه کم نمی توانید انتظارات بالا، کیفیت بالا و خودرویی مدرن را خواستار باشید. از خودروهای بی کیفیت چینی در این بخش اشاره ای بر خودروی ام وی ام 315 که در مدل های هاچ بک و سدان توسط نماینده رسمی محصولات چری در ایران (مدیران خودرو) در سال 1391 وارد بازار داخلی شد داشته باشیم.

ام وی ام 315 سدان به دلیل کیفیت بسیار پایین اصلا فروش موفقیت آمیزی نداشت و خیلی زود برکنار شد. فیس لیفت  MVM 315 در 3 تیپ ساده، اسپرت و لاکچری با تفاوت بسیار کمتری نیز به عرضه رسید که به عنوان یک خودروی اقتصادی برای اقشار متوسط و رقیبی برای 206 محسوب می شد توانست یک دهه فروش ضعیفی داشته باشد.

همچنین محصولات لیفان را نیز بر اثر شواهد و نظرات می توانیم از خودروهای چینی بی کیفیت حساب کنیم که با این حال هنوز هم از بازار خوبی برخوردار می باشد.  Lifan در تیپ های ایکس 50 دنده ای و اتوماتیک، 620، ایکس 60 دنده ای  و اتوماتیک ، 820 و ایکس 70 اتوماتیک به عرضه مشتریان رسیده است که هر یک با طراحی های متفاوت در رتبه سوم صادر کنندگان خودروهای چینی قرار دارد. لیفان از لحاظ فروش، محصولات خوبی ندارد و هیچ وقت نتوانست در جدول 100 خودروی برتر چینی قرار بگیرد.

ارزانترین خودروی چینی

گران بودن بعضی از خودروهای داخلی و یا خودروهای خارجی کشورهای دیگر باعث شد کشور چین دست به تولیدات خودروهای ارزان بزند. خودروهایی که بسیاری از مردم انتقاد کردند که خودروهای چینی ارزان دارای هیچ گونه کیفیتی نیستند و دسته ای از افراد بر این باور بودند که خودروی چینی ارزان هم می تواند کیفیت لازم و ایمنی مورد قبول استاندارد جهانی را داشته باشد.

پیشنهاد مطالعه:  سیستم تعلیق خودرو چیست؟ انواع، عملکرد و خرابی سیستم تعلیق ماشین

جالب است بدانید ارزان ترین ماشین چینی با ورود ام وی ام 110 شروع شد که رقیبی برای پراید محسوب می شود. خودرویی که در اوایل به دلیل جمع و جور بودنش بسیار خانم ها را به سمت خود جذب کرد. سواری نرم و امکانات ساده ای که داشت باعث افزایش طرفدارن این خودرو شد.MVM 110 با ظاهر جمع و جور و قیمت مناسب هنوز هم طرفداران خاص خود را دارد و به عنوان ارزانترین خودروی چینی شناخته می شود.

پرفروش ترین های خودرو های چینی 

با وجود تمام تفاسیر متوجه خواهید شد که ماشین چینی های موجود در بازار از بدترین و بی کیفیت ترین نوع آن تا گران ترین و با کیفیت ترین آن به دلیل طراحی عامه پسند و امکانات و تجهیزات مناسب مورد استقبال بسیاری از ایرانیان قرار گرفتند. در حال حاضر روز به روز شاهد پیشرفت تکنولوژی در خودروهای چینی هستیم که روز به روز بیشا از قبل مورد استقبال قرار می گیرند. البته با توجه به شرایط اقتصادی و نوسانات ارز قیمت این خودروها تا مقدار زیادی افزایش داشته  است که همین موضوع باعث سردرگمی بین افراد برای خرید و انتخاب بین خودروهای خارجی شده است.

به طور حتم خودرویی که دارای کیفیت قابل قبول و قیمت مناسبی باشد می تواند فروش بالایی را تجربه کند. همانطور که در بخش ابتدایی گفته شد خودروهای جک از خودروهای باکیفیت محصولات چینی می باشند که به عنوان پرفروش ترین ماشین های چینی در ایران محسوب می شوند.

بهترین خودروی چینی 

ریگان کوپا را می توانیم از بهترین ماشین های چینی بدانیم با شتاب، سرعت و عملکرد مناسب موتور در رقابت با خودروهای چینی دیگر، طراحی داخلی اسپرت و مدرن، امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی خوب و کیفیت بالای متریال داخل کابین  توانست فروش خوبی را تجربه کند. در واقع طراحی آلمانی چینی این شاسی چینی از این خودرو یک رقیب در برابر خودروهای چینی دیگر ساخته است که به عنوان خودروی لوکس چینی محسوب می شود.

دلیل محبوبیت خودروهای کره ای در چیست؟

خودروهای کره ای در دسته خودروهایی قرار دارند که به دلیل کیفیت بالا و آپشن های متعدد و مختلف که دارند بین ایرانیان دارای محبوبیت بیشتری نسبت به خودروهای چینی هستند. در حقیقت خودروهای کره ای بهترین ماشین های شهری و جاده ایی هستند که میتوانید با خیالی آسوده پشت فرمان آنها بشینید و بدون خستگی ساعات های طولانی را رانندگی کنید. البته این خودروها دارای قیمت بالاتری نسبت به خودروهای چینی هستند و  طرفداران بیشتری دارند. بیشترین و واضح ترین دلیل معروفیت و محبوبیت ماشین های کره ای، برندهای کیا موتورز و هیوندای موتورز می باشند که با وجود طراحی های زیبا و  آپشن های به روز و جدید دل هر شخصی را می برند.

چرا کیا موتورز و هیوندای موتور محبوب هستند؟

  • طراحی زیبا و جذاب
  • طراحی ارگونومی در کابین
  • آپشن های جدید و به روز
  • کیفیت فنی بالا
  • موتورهای قوی
  • ایمنی بالا
  • امکانات رفاهی و تجهیزات
  • بهترین خودروی کره ای در ایران چیست؟

دو برند معروف برند KIA و HYUNDAI را می توانیم در دسته بهترین خودروهای کره ای و پرفروش ترین خودروهای کره ای آنها قرار دهیم. از بهترین خودروهای کره ای در ایران می توانیم به کیا اسپورتیج 6 سیلندر و هیوندای توسان اشاره کنیم که در مقاله مقایسه اسپورتیج و توسان، آنها را بررسی کردیم.

کیا اسپورتیج یکی از بهترین خودروهای کره ای  موجود در بازار می باشد که طرفداران زیادی را برای خودش فراهم کرده است. کیا اسپورتیج با قابلیت آفرودی که دارد محبوبیت زیادی بین جوانان ایرانی دارد و رانندگی پر از هیجانی را می تواند برای شما رقم بزند.

پیشنهاد مطالعه:  گیرپاژ کردن موتور یا قفل شدن موتور ماشین – علت، راهکار و رفع گیرپاژ

همچنین ماشین شاسی بلند هیوندای توسان که از خودروهای با کیفیت و قابل اعتماد در بازار محسوب میشود با دریافت 5 ستاره ایمنی و دریافت تقدیر نامه توانسته است جزو پرفروش ترین خودروهای کره ای محسوب شود. هیوندای توسان از لحاظ آپشن و تجهیزات رفاهی کم و کاستی ندارد و از نظر سواری و لذت رانندگی یک سر و گردن از اسپورتیج بالاتر می باشد.

ارزانترین ماشین های کره ای در ایران

ماشین های کره ای تولیدات کیا و هیوندای در چند سال قبل برای اقشار متوسط ایران قابل خرید بودند.امّا در حال حاضر با فزایش قیمت روز به روز دلار این خودروها بازه قیمتی بسیار بالایی پیدا کرده اند و قیمت یک خودروی کارکرده کره ای می تواند با یک خودروی صفر چینی برابری کند.

خودروهایی مانند هیوندای آوانته و هیوندای ورنا را می توانیم در دسته خودروهایی قرار دهیم که نسبت به دیگر خودروهای کره ای قیمت نسبتاً ارزان تری دارند.

هیوندای آوانته و هیوندای ورنا که مونتاژ کرمان موتور هستند که شهرت و محبوبیت بالایی دارند. Hyundai Avante با استهلاک کمش، کیفیت قطعات ساخت، موتور 4 سیلندر پر بازده و مصرف سوخت اقتصادی توانسته طرفدارن زیادی را برای خود مهیا کند. این خودروی کره ای به دلیل قیمت مناسب و کیفیت بالا توانست فروش خوبی را در ایران تجربه کند. هیوندای ورنا  که دست کمی از هیوندای آوانته از لحاظ استهلاک ندارد توانسته با دوام فنی بالا در ایران بازار مناسبی داشته باشد. اما ظاهر ساده ی آن که شباهت زیادی به خودروهای ایران دارد قیمت پایین تری نسبت به سایر خودروهای کره ای را تجربه کند.

با کیفیت ترین ماشین های کره ای

هیوندای آزرا و کیا اپیروس را می توانیم جزو با کیفیت ترین خودروهای کره ای بدانیم که هنوز هم مدل های پایین این خودروها در بازار دست دوم خرید و فروش خوبی دارند. ایمنی، بازار دست دوم خوب، فضای جادار کابین هیوندای آزرا باعث نقاط قوت این کره ای شده است.اما کیا اپیروس که در زمان ورود به ایران به عنوان پرچمدار کیا به عنوان لوکس ترین ماشین کره ای شناخته شد که با آپشن های متعدد با کارایی بالا در  دل ایرانی ها برای خود جا باز کرد.

طبق آمار و نظرسنجی j.d.power کمپانی کیا و کمپانی هیوندای در بین برندهای معروف و خودروهای محبوب قرار دارند و بیشترین بازدید را نسبت به خودروهای چینی داشته اند.

بالاخره ماشین چینی بخریم یا ماشین کره ای؟

خودروهای کره ای نسبت به خودروهای چینی همیشه دارای کیفیت بالاتر و استهلاک کمتر و از لحاظ ظاهری دارای جذابیت بیشتری بوده اند. به همین دلیل اکثر افراد یک ماشین کره ای کار کرده را به یک ماشین چینی صفر ترجیح می دهند. اما با توجّه به اینکه حتی کارکرده ماشین های کره ای در بعضی موارد می تواند گران تر از یک ماشین چینی صفر باشند کاملاً می توانید متوجه کیفیت قطعات یدکی و استهلاک آنها شوید.

ماشین های کره ای در ایران از استقبال بالایی برخوردار هستند و به دلیل آپشن های فنی رفاهی و ایمنی بسیار خوب مردم کشش بالایی نسبت به این خودروها پیدا کرده اند. کیا موتور و هیوندای موتورز که عمده خودروهای کره ای در ایران می باشد برای انتخاب از آنها به طور حتم سردرگم می شوید چرا که هریک جزو بهترین ها هستند و ارزش خرید بالایی دارند. اما در حال حاضر افراد زیادی وجود دارند که توانایی خرید یک ماشین کره ای را ندارند و به ناچار سمت ماشین چینی می روند. اما اکثراً کارکرده ماشین کره ای را به ماشین چینی صفر ترجیح می دهند.

تیم مارکتینگ اتوخسروانی با بررسی داده ها در سال 1401 در حوزه خرید و فروش خودرو در بازار ایران اقدام به انتشار این آمار برای علاقه مندان به بازار […]