خودرو

لوکس ترین شاسی بلندهای ژاپنی در بازار ایران کدامند؟

اما پیش از رونمایی از این خودرو، شاهد رونمایی از برند جدیدی به نام فونیکس بودیم که نشان از عزم شرکت مدیران خورو برای عرضه دسته متنوعی از محصولات رده بالا و لوکس به بازار ایران داشت، نه فقط یک محصول خاص. به هر روی، Tiggo 8 Pro برگ برنده فونیکس برای ورود به بازار شاسی بلندهای لوکس است، بازاری که همیشه تشنه محصولات جدید و البته با کیفیت است.

آشنایی با تیگو 8 پرو

فونیکس تیگو 8 پرو روی پلتفرم T1X ساخته شده و با ابعاد 1745*1860*4722 میلی متر در طول، عرض و ارتفاع و فاصله بین دو محور 2710 میلی متر، در سگمنت شاسی بلندهای متوسط قرار دارد. این خودرو، گنجایش هفت سرنشین در سه ردیف را دارد و با خواباندن صندلی های ردیف سوم، ظرفیت فضای بار به حدود هزار و 200 لیتر خواهد رسید.

پیشرفت شایسته تحسین در طراحی

بدون اغراق، تیگو 8 پرو زیباست. در نمای جلو، چراغ های LED هوشمند و جلو پنجره ماتریسی بیش از هر چیز دیگری خودنمایی می کنند و نمایی لوکس به جلوی این خودرو بخشیده اند. چراغ های جلو از نوع AFS هستند و با توجه به چرخش فرمان، مسیر نور دهی آن ها تغییر می کند.

در نمای جانبی نیز بیش از هر چیز، طول حدود پنج متری خودرو به چشم می آید که به خوبی نشان می دهد با یک خودروی بزرگ و شاسی بلند طرف هستیم. رینگ های 19 اینچی با ترکیب کروم و رنگ مشکی، خودنمایی می کنند.

طراحی داخلی زیبا و هوشمندانه

طراحی کابین تیگو هشت نیز همانند طراحی ظاهری آن، زیباست و نمی توان ایرادی از آن گرفت. در کابین تیگو 8 پرو، بیش از هر چیز، صفحه نمایشگر حدودا 25 اینچی نظر مخاطب را جلب می کند. بخشی از این صفحه نمایش، اطلاعات مربوط به پشت آمپر اعم از کیلومتر شمار، دور موتور سنج، دمای موتور، میزان سوخت باقی مانده، مسافت پیموده شده و حالت رانندگی را نمایش می دهد. بخش دیگر نیز وظیفه نمایش تصاویر دریافتی از دوربین ها و سیستم مالتی مدیا را عهده دار است . یک صفحه نمایش مجزا نیز برای تنظیمات سیستم تهویه مطبوع و سردکن و گرم کن صندلی ها تعبیه شده است. در کابین تیگو 8 پرو تا حد امکان همه چیز لمسی است و از دکمه کمتر استفاده شده است.

سیستم تهویه مطبوع تیگو 8 پرو از نوع دو کاناله است . مضاف بر تعبیه دریچه برای سرنشینان ردیف دوم و سوم، امکان تنظیم سیستم تهویه برای سرنشینان ردیف دوم نیز وجود دارد. صندلی های تیگو 8 پرو نیز از راحتی مناسبی برخوردار هستند و سرنشینان را به خوبی در بر می گیرند. امکان تنظیم برقی صندلی راننده در شش جهت و تنظیم موقعیت گودی کمر در چهار حالت وجود دارد.

به طور کلی در خصوص طراحی بیرونی و درونی باید گفت تیگو 8 پرو تمامی ویژگی های یک خودروی لوکس را داشته و از پختگی کامل برخوردار است.

تجهیزات

تیگو 8 پرو به انبوهی از تجهیزات ایمنی و رفاهی مجهز است. از این تجهیزات می توان به شش کیسه هوا، آینه های جانبی بازشونده و تاشونده به صورت خودکار در هنگام روشن و خاموش کردن خودرو، سقف پانوراما، فرمان دی کات، بازشدن برقی دربِ باک بنزین، کیسه هوای ایمنی برای سرنشینان جلو، کیسه هوای جانبی، کیسه هوای پرده ای، سیستم ترمز ضدقفل، توزیع کننده الکترونیکی نیروی ترمز، ترمز کمکی، سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم کمک حرکتی خودرو در سربالایی و کنترل حرکت خودرو در سرپایینی، دوربین 360 درجه، سنسور پارک، سیستم نظارت بر فشار باد لاستیک ها، سیستم هشدار نقاط کور، ترمز پارک برقی و اتوهلد، چراغ های مخصوص روز، کروز کنترل، سیستم ورود بدون کلید، سنسور باران، چراغ های تمام LED، استارت دکمه ای، دنده پشت فرمان، تهویه مطبوع دوگانه با فیلتر N95 ضد ورود ویروس به کابین، باز شدن برقی صندوق  عقب با حسگر سوییچ، شارژر وایرلس و کول  باکس اشاره کرد.

قلب تپنده فونیکس تیگو هشت

فونیکس تیگو 8 پرو به پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ با حداکثر قدرت 197 اسب بخار و حداکثر گشتاور 290 نیوتن متر مجهز است. نکته قابل توجه این است که گشتاور تولیدی از دور دو هزار دور بر دقیقه قابل دسترسی است. همین باعث می شود که فونیکس تیگو 8 پرو همواره آماده حمله باشد! نیروی موتور به واسطه اتصال به جعبه دنده هفت سرعته خودکار دو کلاچه به محور جلو منتقل می شود .

قلب تپنده فونیکس تیگو 8 پرو

فونیکس تیگو 8 پرو به پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ با حداکثر قدرت 197 اسب بخار و حداکثر گشتاور 290 نیوتن متر مجهز است. جعبه دنده نیز از نوع اتوماتیک دو کلاچه است و قابلیت ایجاد هفت دنده را در حالت تیپ ترونیک دارد. هماهنگی پیشرانه و گیربکس بسیار رضایتبخش بوده و باعث می شود تا تیگو 8 پرو در کمتر از ده ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. پیش تر در تست های صورت گرفته در پیست آزادی تهران، تیگو 8 پرو در درگ با هیوندای سانتافه پیروز میدان بوده و در درگ با رنو کولئوس نیز سربلند بیرون آمده بود.

سیستم تعلیق این خودرو در جلو مک فرسون و در عقب از نوع مولتی لینک است. در کنار سیستم های کنترل پایداری، سیستم تعلیق عملکرد مناسبی در پیچ ها دارد. حتی با خاموش کردن سیستم کنترل پایداری، با بیش یا کم فرمانی خاصی مواجه نمی شویم. سیستم فرمان از نوع برقی است و عملکرد مناسبی دارد. در معابر شهری و همچنین هنگام مواجه با چاله ها و دست اندازها، عملکرد سیستم تعلیق معقول است و کوبش خاصی مشاهده نشد. بسیاری از ضربات وارده توسط سیستم تعلیق و اجزای آن دفع شد.

تست در شلوغی یک شهر بزرگ

با توجه به تجهیز تیگو 8 پرو به سیستم های  ADAS یا Advanced Driver Asistant System تست فنی و سیستم های ایمنی این عضو از خانواده تیگو اهمیت بسیاری دارد، زیرا در اینجا با مجموعه ای از دستیارهای دوست داشتنی طرف هستیم که هر کدام با توجه به وظیفه ی خود، سعی در حفظ آسایش و رفاه راننده دارند.

سیستم های همیار راننده یا ADAS در خودرو تیگو 8 پرو متعدد و کارامد هستند، اما در ادامه تنها به چند مورد آنها که به ویژه در رانندگی در خیابان های شلوغ کاربرد دارند اشاره می کنیم:

مدیریت حرکت یا TJA، پرکاربردترین در ترافیک ها

با فعال سازی این دستیار دوست داشتنی، در ترافیک ها نیازی به استفاده دائمی از پدال گاز و ترمز نیست. تیگو 8 پرو در بازه سرعت از صفر تا 60 کیلومتر بر ساعت، امکان افزایش و کاهش سرعت و همچنین توقف کامل را با فعال سازی TJA دارد. البته همه این پارامترها متناسب با سرعت خودروی جلویی تنظیم می شود و امکان برخورد با آن عملا وجود ندارد. با فعال سازی TJA در ترافیک های شهر شلوغی مثل تهران، راننده عملا از خستگی و استرس مفرط ناشی از ترافیک در امان خواهد بود. در تست های صورت گرفته، بارها این دستیار در موقعیت های مختلف (در بازه مجاز صفر تا 60 کیلومتر) مورد بررسی قرار گرفته است. واکنش پذیری فونیکس تیگو 8 پرو نسبت به خودرو جلو مناسب ارزیابی شده و خطایی مشاهده نشده است.

رانندگی بدون دخالت دست

از دیگر دستیارهای دوست داشتنی و هوشمند فونیکس تیگو 8 پرو می توان به LKA اشاره کرد. با فعال سازی آن، رایانه مرکزی اختیار حفظ فونیکس تیگو 8 پرو بین خطوط و فاصله با خودروی جلویی را به عهده می گیرد و راننده امکان رها کردن فرمان را دارد. البته در بزرگراه ها و جاده های بین شهری، از این فناوری می توان به مراتب استفاده بهتر و مفیدتری برد.

کروز کنترل تطبیقی

کروز کنترل هوشمند این امکان را می دهد تا در کنار تنظیم سرعت مورد نظر، فاصله خودرو را نیز با خودرو جلویی تنظیم کند. در روز تست، در نقاط مختلف تهران با سرعت های مختلف مورد بررسی قرار گرفت. زمانی که فاصله با خودرو جلویی مناسب است، فونیکس تیگو 8 پرو با سرعت تنظیم شده به حرکت ادامه داد. اما هنگامی که سرعت خودرو جلویی کاهش یافت، سرعت تیگو 8 پرو نیز کاهش یافت تا کماکان فاصله امن با خودرو جلویی حفظ شود. از دیگر دستیارهای دوست داشتنی تیگو 8 پرو می توان به تابلو خوان و ترمز اضطراری اشاره کرد.

نتیجه گیری

در حال حاضر تیگو 8 پرو محصول پرچمدار فونیکس است و در بازارهای هدف سازنده، خودروی پرفروشی است. محصولی که در طراحی از پختگی برخوردار و کیفیت متریال مورد استفاده در آن خوب است. از سطح تجهیزات ایمنی و رفاهی خوبی برخوردار است و توانایی رقابت با خودروهای کره ای، ژاپنی و فرانسوی را دارد. خدمات پس از فروش مدیران خودرو از گستردگی در سراسر کشور برخوردار است و تیگو 8 پرو با گارانتی هفت ساله می تواند بهترین گزینه در بازار شاسی بلندهای ایران باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون تیگو 8 پرو به لینک زیر مراجه نمایید:

http://yun.ir/Tiggo8pro

عصرایران- خودروهای شاسی بلند طی یک دهه گذشته هر لحظه سهم بیشتری از بازار جهانی خودرو را به انحصار خود در آورده اند. تقاضای بالا و علاقه مشتریان زمینه ای را ایجاد کرده تا کمپانی های خودروسازی مدل های متنوعی از این کلاس را روی خط تولید قرار دهند.

محصولات کلاس شاسی بلند معمولا در دو تیپ 5 و 7 سرنشین یا به عبارتی دو ردیفه(با دو ردیف صندلی) و سه ردیفه(با سه ردیف صندلی) عرضه می شود که هر تیپ طرفداران خاص خود را دارد.

 اخیرا لیستی با استناد به گزارش اتحادیه فروشندگان خودرو در آمریکای شمالی ارائه شده که طی آن برترین شاسی بلندهای سه ردیفه معرفی شده اند. برخی از خودروهایی که نام آنها در ادامه می آید برای نخستین بار، سال 2020 روانه بازار خواهند شد و برخی دیگر هم اکنون نیز با مدل 2019 در بازار خودروی آمریکا عرضه می شوند و مدل 2020 آنها نیز معرفی شده است.

در ادامه مطلب امروز نگاهی به لیست مذکور خواهیم داشت:

(ترتیب قرارگیری در لیست به مفهوم برتری یک مدل نسبت به دیگری نیست)

کیا تلوراید

این محصول را پیش از این در گروه خودروی عصر ایران مورد بررسی قرار داده ایم. یک شاسی متفاوت با ظاهری جان سخت که در برخورد اول توجه هر بیننده ای را جلب می کند.

بررسی تلوراید 2020 را اینجا بخوانید.

تلوراید که مجموعه ای بهترین فناوری های کیا را همراه خود دارد و از یک تپنده 6 سیلندر 3.8 لیتری با خروجی 291 اسب بخار استفاده می کند. قیمت تریم های مختلف این خودرو از 31690 دلار آغاز و به 41490 دلار می رسد.


 

هیوندای پالیسید

یکی دیگر از شاسی های بزرگ کره ای است که ظاهری عصبی! و کاملا جدی دارد. گریل(جلو پنجره) بزرگ و چراغ های کشیده آن به خوبی هماهنگ شده اند. قیمت این خودرو در تریم های مختلف از 31550 دلار آغاز و به 45800 دلار می رسد. در این محصول از موتور 6 سیلندر با 291 اسب بخار خروجی استفاده شده است.

 

هوندا پایلوت

این محصول ژاپنی گزینه ای مناسب برای طرفداران شاسی بلندهای سه ردیفه است. پایلوت از 31 تا 48 هزار دلار بسته به تریم قیمت گذاری می شود. تمامی تریم های این خودرو از موتور 6 سیلندر 3.5 لیتری با 280 اسب بخار خروجی و گشتاور 262 پوندفوت استفاده می کنند.

 

فولکس واگن اطلس

نسخه کوچکتر این خودرو با نام اطلس کراس اسپرت را در گروه خودروی عصر ایران بررسی کردیم. اما در کلاس سه ردیفه ها برادر بزرگتر یعنی اطلس حضور دارد. برای این خودرو دو مدل موتور در نظر گرفته شده؛ یکی نمونه 2 لیتری توربو با 235 اسب بخار خروجی و گشتاور 258 پوندفوت و دیگری 3.6 لیتری 6 سیلندر با 276 اسب بخار خروجی و گشتاور 266 پوندفوت.

بررسی اطلس کراس اسپرت را اینجا بخوانید.

قیمت این خودرو از 30895 دلار تا 49 هزار دلار متغیر است.

 

تویوتا هایلندر

تویوتا هایلندر را می توانیم اولین شاسی بلند هیبریدی با سه ردیف صندلی بنامیم. نمونه هیبریدی این محصول در حالت ترکیبی 306 اسب بخار خروجی دارد و مصرف سوخت مناسبی را برای یک شاسی بلند ارائه می دهد. این محصول بسته به تریم از 31800 دلار تا نزدیک به 50 هزار دلار قیمت دارد.

 

فورد اکسپدیشن

یک شاسی بلند آمریکایی بسیار زیبا در تمامی بخش های نما محسوب می شود. این محصول از موتور 3.5 لیتری توربو دوقلو با 375 اسب بخار خروجی(400 اسب در نسخه پلایتینوم) استفاده می کند. اکسپدیشن با توجه به تریم از 52 تا 79 هزار دلار قیمت می خورد.

 

داج دورانگو

یکی از محدود شاسی بلندهایی است که با موتور 8 سیلندر ارائه می شود. با تهیه تریم اس آر تی این خودرو می توانید از سواری با یک آپارتمان 475 اسب بخاری لذت ببرید! این محصول از 30 تا 65 هزار دلار برچسب قیمت دارد.

 

لینکِلن ایویتر

نمایی تمام عیار از طراحی خودرو به سبک آمریکایی است. یک شاسی بلند متفاوت و لوکس که جز بهترین های صنعت خودرو در کلاس خود محسوب می شود. این محصول از 51 تا 90 هزار دلار قیمت گذاری می شود. مدل سه ردیفه ایویتر از موتور 6 سیلندر توربودوقلو با 400 اسب بخار خروجی استفاده می کند. صندلی ردیف جلو با ماساژور 30 جهته و 28 اسپیکر برای سیستم صوتی تنها بخشی از امکانات این سوئیت متحرک است.

 

ولوو اکس سی90

محصولات ولوو در تمام دوران با ایمنی و کیفیت پیوند عمیقی را به نمایش گذاشته اند. اکس سی90 هم بنا به رسم مذکور یکی از بهترین های بازار شاسی بلندها با سه ردیف صندلی است. این محصول در تریم های متنوعی ارائه می شود و نسخه پلاگین هیبرید نیز در کاتالوگ فروش آن حضور دارد. اکس سی90 از 47 تا 105 هزار دلار قیمت می خورد.

 

مرسدس بنز جی ال اس کلاس

برای آنها که در جستجوی یک شاسی بلند لوکس با مجموعه ای از امکانات فناورانه هستند قطعا اعضا خانواده جی ال اس جز انتخاب های برتر قرار خواهند داشت. محصولات جی ال اس با موتورهای قدرتمند توربو دوقلو از 70 تا 127 هزار دلار قیمت دارند. یکی از برترین های جی ال اس مدل آ ام گ 63 است که از موتور 577 اسب بخاری با گشتاور 561 پوندفوت استفاده می کند.

 

آئودی کیو7

دیگر آلمانی حاضر در میدان؛ کیو7 از آئودی است. خودرویی که براساس فاکتورهای سادگی و زیبایی شکل گرفته و از 50 تا 60 هزار دلار براساس تریم قیمت گذاری می شود. نمونه پایه با موتور 2 لیتری 4 سیلندر توربو و 248 اسب بخار خروجی(گشتاور 273 پوندفوت) ارائه می شود. نمونه 6 سیلندر 3 لیتری نیز با موتور 329 اسب بخاری و گشتاور 325 پوندفوت در کاتالوگ فروش قرار دارد.

 

کادیلاک اسکالید

وقتی در رابطه با یک شاخص صحبت می کنیم یعنی بر ویژگی ها و برتری های آن به عنوان یک مقیاس تاکید داریم. اینجا هم اسکالید یک شاخص است! خودرویی که همه جا خاص بودن خود را به نمایش می گذارد. این محصول از 75 تا 99 هزار دلار قیمت دارد. در اسکالید از موتور 8 سیلندر 6.2 لیتری با 420 اسب خروجی و گشتاور 460 پوندفوت استفاده شده و این از خصوصیات یک شاسی بلند شاخص است!

 

رنجروور

حس لوکس یک سواری مرتفع! بهترین توصیف برای این خودرو است. این محصول از 89 تا 210 هزار دلار برچسب قیمت دارد. در بخش موتور دارای گزینه های 6 سیلندر، 8 سیلندر و پلاگین هیبرید است.

 

ب ام و اکس7

ب ام و با اکس7 دلبری های خاص خود را دارد. این محصول براساس  زبان طراحی جدید ب ام و شکل گرفته و قیمت آن از 74500 دلار آغاز  و تا 94 هزار دلار بالا می رود. در بخش موتور دارای دو گزینه است؛ یکی نمونه 3 لیتری 335 اسب بخاری 6 سیلندر و دیگری نمونه توربودوقلو 8 سیلندر 456 اسب بخاری. این محصول مجموعه ای از فناوری های روز را نیز در کابین خود جای داده است.

 

آکورا ام دی اکس

اکورا از منظر طراحی برتر و کیفیت همواره قواعد و قوانین خود را دنبال کرده تا تبدیل به یک انتخاب برتر در بازار خودروهای لوکس باشد. ام دی اکس با موتور 3.5 لیتری 6 سیلندر(با خروجی 290 اسب و گشتاور 267 پوندفوت) و نمونه هیبرید ارائه می شود که تا 321 اسب بخار خروجی دارد. این محصول از 44 تا 61 هزار دلار قیمت دارد.

 

مازیار دانیالی

»»» از دیگر شاسی بلندهای برتر بازار باید به شورولت تاهو، ساب اربن، یوکان، یوکان اکس ال از جنرال موتورز، سوبارو اکسنت، مزدا سی اکس-9 و لینکلن نویگیتور اشاره کرد.

تاهو ساب اربن یوکان یوکان اکس ال اکسنت سی اکس-9 نویگیتور


تماشاخانه

تولید فرش پشم در ژاپن/ هتل های لوکس از این محصولات استفاده می کنند (فیلم)

تولد سه توله شیر سفید در ونزوئلا/ تنها چند صد شیر از این گونه در جهان باقی مانده است (فیلم)

فیلم های دیگر

عضویت در اینستاگرام عصر ایران 15 سال پیش در چنین روزی این لحظه با حافظ نظرات کاربران