فیلم و سریال

معرفی سریال های هیجان انگیز خارجی

سریال های خارجی از گزینه های هیجان انگیز برای گذراندن اوقات فراغت است، سریال هایی که در این مقاله معرفی خواهیم کرد هم جدید می باشند و هم اینکه سرگرم کننده می باشند.

اگر از شما بپرسند یک سریال خوب چیست؟ شاید اولین پاسخ شما این باشد که سریالی است که شما را برای دیدن قسمت های بعدی ترغیب و کنجکاو کند، قطعا سریال های خارجی دیده اید که در حد 10 قسمت بوده و اینقد هیجان انگیز و برای شما سرگرم کننده بوده و پر از داستان که تمام ده قسمت را در یک شب دیده باشید. در این مقاله نیز قصد داریم چند سریال وقت پر کن و مهیج را برای دیدن به همراه عزیزان خود معرفی کنیم.

معرفی سریال های خارجی جدید و پربیننده

1- سریال کره ای Kingdom

سریال خارجی پادشاهی در دو فصل در 2019 و 2020 میلادی منتشر شد که تهیه و تولید این اثر توسط نت فلیکس انجام شده است. کارگردان این سریال توسط کیم سئونگ هون و بازیگرانی بنام جو جیهون، ریو سئونگ ریونگ، بائه دونا، پارک بیونگ اون، کیم سونگ کیو در این سریال بازی می کنند که اقتباسی از وب کامیک «پادشاهی خدایان» نوشته کیم ایون هی نوشته شده و نقاشی آن توسط یانگ کوینگ ایل اجرا شده است.

این سریال با نقدهای مثبتی از سوی بینندگان روبرو شده است.

سریال در زمان پادشاهی چوسان و چند سال پس از حملهٔ ژاپن به کره (۱۵۹۲ – ۱۵۱۵) اتفاق می‌افتد. فصل اول داستان ولیعهد لی چانگ (جو جیهون) را به تصویر می کشد که درگیر یک کودتا سیاسی شده و مجبور می‌شود ماموریتی را آغاز کند تا در مورد شیوع بیماری مرموزی که پادشاه فعلی و استان‌های جنوبی را دربرگرفته تحقیق کند؛ بیماری‌ای که باعث می‌شود قربانیان به صورت مردهٔ متحرک احیا شوند.

داستان با اعلامیه‌ای آغاز می شود که ادعا می کند «پادشاه چوسان مرده است و ولیعهد باید فوراً به عنوان پادشاه جدید، تاج گذاری کند.» اما در داخل کاخ، پادشاه به شدت بیمار است و طی ۱۰ روز گذشته، به صورت مخفیانه تحت درمان قرار گرفته و هیچ کس مجاز به ملاقاتش نیست، حتی خود ولیعهد. اواخر شب، ولیعهد برای دیدار با پدرش مخفیانه وارد کاخ شده و سعی می‌کند حقیقت را دریابد.

فصل دوم حول پیشرفت بیماری در چندین استان می‌چرخد. در ادامه راه برای متوقف کردن شیوع بیماری، یک مکاشفهٔ ویرانگر در سانگجو اتفاق می‌افتد. به محض فرارسیدن فصل زمستان، انبوهی از مردگان متحرک به دلیل تغییر دمای محیط، در حال گردش آزادانه هستند. شاهزاده لی چانگ از ترس تهاجم قریب‌الوقوع، سعی در جلب حمایت متحدین خود برای متوقف کردن مردگان و احقاق حق سلطنت خود دارد. اما در بی‌خبری ولیعهد، توطئه دیگری در جهت منافع سیاسی قبیلهٔ فاسد هاوون چو در جریان است.

2- سریال The Falcon and the Winter Soldier

مینی سریال فالکون و سرباز زمستان (The Falcon and the Winter Soldier) سریالی اکشن، ماجراجویی و درام، محصول کشور آمریکا به کارگردانی مالکوم اسپلمن و کاری اسکاگلند است که فصل اول آن در سال ۲۰۲۱ توسط کمپانی Marvel Studios منتشر شد.

در این سریال بازیگرانی چون آنتونی مکی، دنیل برول، دزموند چیام، جان گتیه، میکی ایشیکاوا، ارین کلیمن، ادپرو اودیه، وایت راسل، سباستین استن، امیلی ونکمپ، شین برنگ، اریک آنتونی و غیره در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند؛ فصل اول این سریال که در 6 قسمت و براساس شخصیت های کمیک مارول، سام ویلسون یا فالکون و باکی بارنز یا سرباز زمستانی ساخته شده است اولین بار در تاریخ ۱۹ مارس ۲۰۲۱ توسط شبکه دیزنی پلاس در آمریکا منتشر شد و توانست نظر مثبت منتقدان و بینندگان را به خود جلب کند. جالب است بدانید این سریال دنباله فیلم Avengers: Endgame محصول سال ۲۰۱۹ میباشد.

3- سریال Dr. Brain

سریال دکتر مغز یا دکتر برین

سریال دکتر مغز یا دکتر برین (Dr. Brain) با نام اصلی (Dr. Beurein) یک مجموعه علمی تخیلی، هیجان انگیز، درام و معمایی محصول کشور کره جنوبی به کارگردانی کیم جی وون است که فصل اول آن در قالب 6 قسمت در سال 2021 میلادی توسط سه کمپانی Bound Entertainment و Dark Circle Pictures و Kakao Entertainment تولید و منتشر شد؛ نویسندگی این سریال را نیز کیم جی وون، جین آ کیم و کوه یانگ جائه به صورت مشترک برعهده داشته و هنرمندانی چون لی سون-کیون، سو جی-هه، لی یو یانگ، هی سون پارک، مون سونگ گئون، تئو یو، لی جو-یونگ، لی وون جائه و غیره در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند؛ همچنین پخش این سریال از تاریخ 4 نوامبر سال 2021 میلادی توسطApple TV+i در سراسر دنیا به صورت اینترنتی آغاز شد و تا 9 دسامبر نیز ادامه دارد؛ جالب است بدانید سریال دکتر مغز براساس یک وبتون کره‌ای به همین نام ساخته شده است؛ این سریال پس از پخش با نظرات مثبت فراوان و استقبال گسترده از سوی مخاطبان و منتقدین روبرو شد و اغلب آن‌ها بازی خوب و قوی بازیگران به ویژه لی سون-کیون، کارگردانی و همچنین فیلمنامه جذاب و هیجانی آن را مورد ستایش قرار دادند.


همیشه به دنبال سریال‌ های جدید هستیم با اینکه می‌دانیم انبوهی فیلم کلاسیک ندیده و سریال قدیمی تمام‌نشده برای دیدن داریم. یک علتش این است که دوست داریم یک سریال جدید و خوب پیدا کنیم و خیلی زودتر از دوستان خود کشفش کنیم و بعد افتخار معرفی‌اش به آنها را به نام خود بزنیم!

در این پست ۴۰ سریال جدید را برای شما فهرست کرده‌ام. برخی از آنها واقعا تر و تازه هستند و همین ۲۰۲۱ پخش شده‌اند. برخی از آنها در واقع سال ۲۰۲۰ پخش شده‌اند ولی باز در این فهرست امده‌اند، به یکی از دلایل زیر: تازه زیرنویس شده‌اند – تازه لینک دانلودشان وارد سایت‌های دانلود شده، تازه سایت‌های vod ایرانی آنها را پخش می‌کنند. فهرست نسبتا خوبی شده.

توجه داشته باشید که در این پست کاری به کار سریال‌های قدیمی خوب و آنهایی که سیزن دومشان در حال پخش است یا سیزن اولشان دیگر بیات شده، نداشته‌ایم!

۱- سریال L.U.C.A.: The Beginning

نمره ۷.۱

سریال‌ های جدید

این سریال بر اساس نظریه چارلز داروین که اظهار دارد همه گونه ها و جانداران، نسبی مشترک دارند، ساخته شده و ماجرای جی اوه (Kim Rae-Won) را روایت میکند که به ندرت احساسات خود را بروز میدهد و حس میکند که دارای قدرت و راز خاصی است اما نمیداند علت آن چیست و او واقعا کیست ؟ از طرفی گو رئوم (Lee Da-Hee) کاراگاهیست که در کودکی پدر و مادرش به یکباره ناپدید شده اند ، اکنون او به دنبال حقیقت پشت ماجرای ناپدید شدن پدر و مادرش است و در این راه با جی اوه آشنا میشود…

۲- سریال Superman and Lois

نمره ۸.۰

سریال‌های جدید 2021

در این مجموعه با معروف‌ترین ابر قهرمان جهان و محبوب‌ترین خبرنگار در کتاب های کمیک همراه خواهید شد. در Superman & Lois بخشی از زندگی سوپرمن و لوئیس لین (Lois Lane) را می‌بینیم که کم‌تر به آن پردخته شده: سوپرمن و لوئیس لین با هم ازدواج کرده‌اند و صاحب دو پسر جوان هستند. آن ها با استرس، فشار و مشکلات ناشی از پدر و مادر بودن در جامعه ی امروزی دست و پنجه نرم می کنند…

۳- سریال Debris

نمره ۶.۴

داستان سریال Debris در خصوص تحقیقات دو کارآگاه بر روی مسائل مرموز و عجیب می‌باشد. به نظر می‌رسد که یک فضاپیمای بیگانه و عجیب و غریب، تاثیرات منحصر به فردی بر روی مردم گذاشته است. این دو کارآگاه ملزم هستند که ماجرای پشت پرده را کشف کنند و دلایل به وجود آمدن این آثار را ….

۴- سریال Bloodlands

نمره ۶.۸

تان برانیک، افسر پلیس ایرلند شمالی یادداشت خودکشی را با پرونده بی ربط اهمیت شخصی بسیار زیاد مرتبط می داند..

۵- سریال Secrets of Sulphur Springs

نمره ۷.۴

این سریال مورد یک پسر و خانواده‌اش است که به هتلی که ظاهرا خالی از سکنه در حاشیه یک شهر کوچک قرار دارد نقل مکان می‌کنند.

۶- سریال WandaVision

نمره ۸.۲

سریال‌های جدید 2021

وانداویژن، مینی‌سریال اینترنتی آمریکایی است که جک شفر آن را برای دیزنی پلاس ساخته‌است و بر اساس شخصیت‌های اسکارلت ویچ و ویژن از مارول کامیکس ساخته شده‌است. این مجموعه بخشی از دنیای سینمایی مارول (MCU) است. وقایع این سریال پس از فیلم انتقام‌جویان: پایان بازی (۲۰۱۹) رخ می‌دهد. این سریال به تهیه کنندگی کوین فایگی و توسط مارول استودیوز ساخته شده‌است. جک شفر به عنوان شورانر و مت شکمن به عنوان کارگردان این سریال شناخته می‌شوند.

الیزابت اولسن و پل بتانی نقش‌های خود را به ترتیب واندا ماکسیموف و ویژن را از این مجموعه آثار تکرار می‌کنند.

بعد از رخدادهای انتقام جویان: پایان بازی (۲۰۱۹)، واندا ماکسیموف (اسکارلت ویچ) یک زندگی آرمانی را در شهر وست ویو آغاز می‌کند و سعی دارد با کنترل افراد شهر آرامش گرفته شده از خودش را پس بگیرد؛ و در این میان سازمان سورد متوجه تغییرات شده و تصمیم به حمله به این شهر می‌گیرند.

۷- سریال Clarice

نمره ۶.۴

داستان سریال در مورد کلاریس استارلینگ (با بازی ربکا بریدز) است که شش ماه پس از وقایع فیلم «سکوت بره‌ها» به کارش بازمی‌گردد.

۸- سریال Mouse

نمره ۹.۲

جانگ با روم (Lee Seung-Gi) افسر پلیس تازه کاریست که با صداقت تمام ، جویای عدالت و رسیدن به حقیقت است تا اینکه با یک پرونده قتل زنجیره ای رو به رو میشود که قاتل آن از بیماری روانی سایکوپاتی (جامعه ستیزی) برخورد دار است ، درحالیکه تمام شهر بخاطر این قاتل در ترس و وحشت فرو رفته است ، جانگ با روم ، با این قاتل ترسناک رو به رو میشود …

۹- سریال Resident Alien

نمره ۸.۴

داستان یک موجود فضایی که به زمین فرستاده شده تا ظاهرا نژاد بشر را براندازد، اما سفینه فضایی‌اش دچار حادثه می‌شود و مجبور می‌شود که هویت یک پزشک در یک شهر کوچک را اختیار کند و خود را به شکل یک انسان عادی درآورد. اما در این بین برخی از افراد قادر هستند که او را به شکل واقعی‌اش ببینند …

۱۰- سریال White Lines

نمره ۶.۶

خطوط سفید “White Lines” سریالی انگلیسی، اسپانیایی است که توسط آلکس پینا ساخته شده است. White Lines سریالی هیجان انگیز، پر رمز و راز و طنز آمیزاست.

جسد یک دی جی افسانه ای منچستر بیست سال پس از ناپدید شدن مرموز او از ایبیزا کشف می‌شود. هنگامی که خواهرش به جزیره زیبای اسپانیا بازمی‌گردد تا دریابد چه اتفاقی افتاده‌است، بررسی‌هایش او را به دنیای هیجان کلوپ‌های رقص، دروغ و پنهان‌کاری، سوق می‌دهد و او را با طرف‌های تاریک تر شخصیت خودش روبرو می‌کند.

۱۱- سریال What/If

نمره ۶.۳

لیزا و شان، زن و شوهری بسیار دوست داشتنی و عاشق پیشه هستند و زندگی آرامی را سپری می‌کنند. لیزا که یک محقق در زمینه پزشکی است در راه یافتن دارویی جدید برای بهبود بیماری خاص تلاش بسیاری کرده و به دنبال یک سرمایه گذار می‌گردد تا بر روی شرکتش سرمایه‌گذاری کند. پس از تلاش‌های بسیار خانم آن مونتگومری که یک ثروتمند مشهور و نامی است حاضر می‌شود در شرکت لیزا سرمایه گذاری کند اما این سرمایه گذاری در ازاء یک شرط نامعقول است که همین شرط کل زندگی لیزا و شان را تحت شعاع قرار داده و بسیاری حقایق پنهان زندگی این دو نفرفاش می‌شود

۱۲- سریال Warrior Nun

نمره ۶.۸

راهبه جنگجو یک سریال فانتزی و ابرقهرمانی آمریکایی است که توسط سیمون باری بر اساس کتاب کمیک «آریلا راهبهٔ سلحشور» نوشته بن دان ساخته شده‌است.

راهبه جنگجو در مورد زن جوانی (به بازی آلبا باپتیستا) است که به لطف یک هالهٔ نورانی با قدرت‌های فراطبیعی از دنیای مردگان بازمی‌گردد. این سریال کلیسا را در بخش‌های مختلفی از سریال در قالب طنز و بذله‌گویی به چالش می‌کشد.

۱۳- سریال V-Wars

نمره ۶.۱

بعد از اینکه بیماری گسترش پیدا می کند و به بیشتر مردم منتقل می شود، نظم جامعه بهم می خورد و جان سالم بدر برده ها در کمپ های مختلف برای بقا مبارزه می کنند. در این میان که تعداد خون‌آشام ها در حال افزایش است، دکتر لوتر باید هر چه سریع تر متوجه شود که چه اتفاقی در حال رخ دادن است، در حالی که فاین روز به روز قدرتمندتر می شود تا در نهایت تبدیل شود به رهبر جامعه زیرزمینی خون‌آشام ها.

۱۴- سریال The Stranger

نمره ۷.۳

غریبه  یک مینی‌سریال معمایی مهیج بریتانیایی است که برگرفته از رمانی با همین نام، نوشته هارلن کوبن می‌باشد. این مجموعه به تعداد هشت قسمت از تاریخ ۳۰ ژانویه ۲۰۲۰ از شبکه نتفلیکس پخش شد. ریچارد آرمیتاژ، شیوون فینران و جنیفر ساندرز از ستارگان این مینی‌سریال هستند.

غریبه ای مرموز رازی را با مردی در میان می گذارد که تاثیری وحشتناک روی زندگی به ظاهر عالی او دارد. این غریبه، زنی بیست و چندساله، با یک کلاه لبه دار است که با پیشرفت سریال، رازهای بیشتری را با خود دارد. این راز، بر همسر آن مرد اثر می گذارد و او گم می شود.

۱۵- سریال Ragnarok

نمره ۷.۵

سریال راگناروک با عنوان اصلی «Ragnarok» محصول جدید نتفلیکس است که افسانه‌های اسکاندیناوی را به درامی معمولی و متناسب با سلیقه‌ نوجوانان تبدیل کرده است؛ چیزی شبیه سریال «تین ولف» (Teen Wolf)، اما با شخصیت‌های ثور و لوکی از مجموعه داستان ثور (Thor) در یک دبیرستان نروژی. راگناروک، در زبان نروژی باستان به معنای پایان جهان به‌واسطه یک نبرد بزرگ است؛ نبردی که منجر به مرگ اودین، ثور، لوکی، تیر، فریر و هایمدال می‌شود. پس از این نبرد، جهان در آب غوطه‌ور می‌‎شود، اما این پایان همه‌چیز نیست و جهانی نو پس‌ازاین واقعه شکل خواهد گرفت.

۱۶- سریال I Am Not Okay with This

نمره ۷.۶

سریال I Am Not Okay With This روایت‌گر ماجراهای زندگی دختری نوجوان به نام سیدنی، با بازی سوفیا لیلیس (Sophia Lillis)، است. یک سالی می‌شود که سیدنی پدر خود را از دست داده، اما هنوز موفق نشده است که با مرگ او کنار بیاید و از همین رو از نظر اجتماعی و خانوادگی با مشکلات متعددی رو‌به‌رو است؛ او نمی‌تواند با هم‌سن و سالانش ارتباط برقرار کند، مکررا به دعوا با مادرش می‌پردازد، مجبور است اکثر اوقات خود در خانه را به نگه‌داری از برادر کوچکترش بگذارند، از وضعیت جسمانی خود و جوش‌هایی که روی بدنش پدیدار شده‌اند بیزار است و احساس می‌کند که تنها دوستش، دینا، با بازی سوفیا برایانت (Sofia Bryant)، او را نادیده گرفته است. تمامی این فشارهای روحی و روانی سیدنی که حالا کارد را به استخوان رسانده و باعث بروز حملات عصبی در وی می‌شوند، درنهایت به‌صورت قدرتی فراطبیعی، نوعی قدرت تله کینزی که بی اختیار و بسته به میزان احساسات درونی او فعال می‌شوند، در وی تجلی پیدا می‌کنند، اما به‌دست آوردن این قدرت‌های جدید نه‌تنها زندگی را برای سیدنی آسان‌تر نمی‌کنند، بلکه حالا او باید ضمن سر و سامان دادن به ویرانه‌های زندگی شخصی و اجتماعی خود، از رازی بسیار بزرگ محافظت کند و به‌دنبال یافتن راهی برای کنترل هیولای بیدار شده در درونش باشد.

۱۷- سریال Biohackers

نمره ۶.۷

یک دانشجوی پزشکی در یکی از دانشگاه‌های بزرگ آلمان سعی دارد از ارتباط یک استاد زیست‌شناسی با یک توطئه پرده بردارد.

۱۸- سریال Hollywood

نمره ۷.۶

گروهی از نویسندگان، کارگردانان و بازیگران تازه‌کار و جوان تلاش می‌کنند تا در هالیوود بعد از جنگ جهانی دوم اسم و رسمی بهم بزنند، و برای محقق شدن رویاهایشان حاضرند به هرکاری دست بزنند. با وجود سختی‌ها و مشکلات فراوانی که بر سر راهشان قرار دارد، کورسوی امیدی پیدا می‌کنند؛ امیدی که البته غم زیادی را به همراه می‌آورد.

۱۹- سریال Losing Alice

نمره ۶.۲

سریال‌های جدید 2021

داستان فیلم Losing Alice در خصوص کارگردان مونثی می‌باشد. وی بسیار جاه طلبانه و بلند پروازانه فکر می‌کند و همواره تصمیم داشته که فیلم‌های عجیب و غریب و بزرگی را بسازد. این کارگردان با بک فیلم نامه نویس کوچک‌تر از خود آشنا می‌شود و علاقه‌ی شدیدی به طرز فکر و نحوه‌ی کار و … این فیلم نامه نویس، پیدا می‌کند…

۲۰- سریال The Haunting of Bly Manor

نمره ۷.۵

تسخیرشدگی عمارت بلای، یک سریال اینترنتی آنتولوژی در ژانر ترسناک فراطبیعی است که توسط مایک فلنگن خلق شده‌است. فیلمنامهٔ این سریال، اقتباسی آزاد از نوشتهٔ هنری جیمز است .

سال ۱۹۸۷، یک معلم زن جوان آمریکایی به نام دنی که به تنهایی در لندن زندگی می‌کند، بعد از تجربه‌ای سخت که در زندگی خود داشته است، مسئولیت مراقبت از دو کودک را برعهده می‌گیرد که در خانه‌ای قدیمی که در روستایی به نام بلای واقع شده، زندگی می‌کنند. دنی از همان لحظهٔ ورودش به خانه با برخورد عجیب دو بچه مواجه می‌شود که از دریاچهٔ نزدیکی خانه هراس دارند. به مرور و با رخدادهای بعدی، سرنوشت دنی به سرنوشت بچه‌ها و این خانه پر از راز گره می‌خورد.



۲۱- سریال Lupin

نمره ۷.۷

یکی از بهترین و حال‌خوب‌کن‌ترین مینی‌سریال‌های جدید همین سریال لوپن است. آسن دیوپ ، دزد نجیب زاده با الهام از ماجراهای آرسن لوپین ، قصد دارد انتقام پدرش را بگیرد. پدر این جوان متهم شده بود که گردنبند باارزشی را دزدیده است و آسن تا مدت‌ها فکر می‌کرد که زمانی که کودک بود، پدرش واقعا برای تامین رفاه او دست به این کار زده …

۲۲- سریال Tribes of Europa

نمره ۶.۲

داستان های فیلم Tribes of Europa در سال ۲۰۷۴ رخ می‌دهد. در پی یک فاجعه‌ی اسرار آمیز جهانی، جنگی بین قبایلی که از اروپا جدا شده اند، به وجود آمده است. سه خواهر و برادر از قبیله‌ی صلح طلب اورجین، از یکدیگر جدا می‌شوند و هرکدام از آن ها مجبور است که مسیر مخصوص و منحصر به فردی را پشت سر بگذارد ….

۲۳- سریال The Investigation

نمره ۷.۶

پلیس جرایم قتل کپنهاگ به ریاست “جنس مولر” درتلاش است تا معمای قتل روزنامه نگار سوئدی، “کیم وال”، را حل کند.

۲۴- سریال Behind Her Eyes

نمره ۶.۹

سریال “Behind Her Eyes” مجموعه‌ای تلویزیونی در ژانر روان‌شناسی، تخیلی و درام است که توسط آقای استیو لایت‌فوت ساخته شده است. این سریال بریتانیایی بر اساس رمانی پرفروش به همین نام ساخته شد. رمان پرفروش “Behind Her Eyes” توسط خانم سارا پینبورو نوشته و در سال ۲۰۱۷ انتشار یافت. سریال “Behind Her Eyes”در تاریخ ۲۹ بهمن‌ماه ۱۳۹۹ بر روی نتفلیکس قرار گرفت. در این سریال کوتاه سیمونا براون، تام باتمن، ایو هیوسان و رابرت آرامایو نقش آفرینی می‌کنند.

داستان سریال Behind Her Eyes در خصوص مادری تنها به نام لوئیز می‌باشد. وی یک پسر کوچک دارد و دارای شغلی نمیه وقت در مطب یک روانپزشک است. اتفاقات بسیاری رخ می‌دهد و لوئیز تصمیم می‌گیرد که با رئیس خود رابطه برقرار کند. همین موضوع سبب می‌شود که ….

۲۵- سریال Tell Me Your Secrets

نمره ۷.۵

Tell Me Your Secrets قصد دارد تا داستان سه شخصیت را روایت کند. هرکدام از این شخصیت‌ها دارای گذشته‌ای مرموز و آزاردهنده هستند. اولین آن ها زن جوانی است که گذشته‌ی بسیار سخت و عجیبی را پشت سر گذاشته است. دومین آن‌ها یک شکارچی است که از زندگی و یافت رستگاری کاملا نا امید شده است. سومین و آخرین نفر، مادری داغدار است که در صدد یافت ….

۲۶- سریال Little Fires Everywhere

نمره ۷.۸

این سریال در مورد خانواده “ریچاردسون” به خصوص مادر و دختر خانواده می باشد. خانواده ای که اسراری دارند و اینکه دنبال کردن قوانین می تواند فاجعه به بار آورد …

۲۷- سریال مستند A Perfect Planet

نمره ۹.۲

سریال‌های جدید 2021

یک سیاره کامل ( A Perfect Planet ): سریالی مستند به گویندگی دیوید اتنبورو که توسط هو کوردی و نیک شولینگین-اردن ساخته شده است. این مستند سریالی در پنج قسمت تجزیه و تحلیل می‌کند که چگونه نیروهای طبیعت، از جمله قدرت خورشید یا حتی انسان‌ها، زندگی را بر روی زمین هدایت و شکل می‌دهند.

۲۸- سریال مستند Earth at Night in Color

نمره ۸.۳

«زمین رنگی در تاریکی شب»، مستندی در ژانر حیات وحش به کارگردانی تام هیدلستون و محصول سال ۲۰۲۰ کشور آمریکاست. نمایش حیوانات در شب، دید جدیدی از آنها ارائه میدهد به شکلی که برای اولین بار می توانیم شاهد رفتارهای جدیدی باشیم که آن ها از خودشان نشان می دهند.

۲۹- سریال Fate: The Winx Saga

نمره ۷

این اثر که با اقتباس از سریال ‘’Winx Club’’ ساخته شده است، ماجراجویی‌های جدید شخصیت «بلوم» را دنبال می‌کند که زندگی در جهانی تازه را آغاز کرده و می‌بایست چگونگی کنترل کردن قدرت‌های جادویی‌اش را یاد بگیرد اما…

۳۰- سریال ۵۰M2

نمره ۷

پس از خیانت به رئیسانش ، یک ضارب در خیاطی خالی پنهان می شود ، جایی که او را به عنوان پسر صاحب فقید اشتباه می گیرند ، هویتی که تصمیم می گیرد از آن استقبال کند.

۳۱- سریال ۳۰ Coins

نمره ۷.۲

یک کشیش تبعیدی سعی می کند در حالی که در دهکده‌ای دور افتاده در اسپانیا زندگی می کرد ، از شیاطین بگریزد.

۳۲- سریال Night Stalker: The Hunt for a Serial Killer

نمره ۷.۶

مجموعه مستند محدود شده ی “شب استاکر: شکار یک قاتل زنجیره ای” داستان واقعی را روایت می‌کند، اینکه چگونه یکی از بدنام‌ترین قاتلان سریالی در تاریخ آمریکا را دستگیر کردند و به دادگاه کشاندند.

۳۳- سریال Ratched

نمره ۷.۳

رچد یک مجموعه تلویزیونی هیجانی روانشناختی آمریکایی است که در مورد شخصیتی به همین نام از رمان «پرواز بر فراز آشیانه فاخته» نوشته کن کیسی ساخته شده‌است که در سال ۱۹۶۲ منتشر شد. این مجموعه توسط اوان رومانسکی ساخته شده و توسط رایان مورفی توسعه داده شده‌است، سارا پلسون به عنوان نقش اصلی بازی می‌کند.

پرستاری با نام میلدرد رچد در سال ۱۹۴۷ به کالیفرنیای شمالی میرود تا در یک بیمارستان روانپزشکی استخدام شود. این بیمارستان وظیفه نگهداری از یک قاتل خونسرد و بیرحم به اسم ادموند تولیسان را دارد. در این بیمارستان روانی آزمایش‌های عجیبی بر روی بیماران انجام می‌شود. میلدرد رچد با زیرکی و دروغ به عنوان پرستار در بیمارستان استخدام شده و کم کم مشخص میگردد که هدف شوم او از اینکار چیست. به مرور زندگی پرستار رچد نمایش داده شده و اتفاقات و حوادثی که رخ میدهد داستان اصلی این سریال را شکل می‌دهد.

۳۴- سریال Solar Opposites

نمره ۸

داستان سریال Solar Opposites درباره یک خانواده ۴ نفره فضایی است که به خاطر نابودی سیاره‌شان به کره زمین می‌آیند و سفینه فضایی آن‌ها روی خانه‌ای در قلب آمریکا فرود می‌آید که آن‌ها را مجبور به زندگی در آن جا می‌کند چرا که سفینه‌شان بعد از این سقوط خراب می‌شود و آن‌ها علاوه بر ماموریت مهمی که در کره زمین دارند، باید سفینه خود را تعمیر کنند تا بتوانند از زمین فرار کنند. دو نفر از اعضای خانواده یعنی کروو و یامولاک معتقدند زمین جای افتضاحی برای زندگی است، اما تری و جسی باور دارند روی زمین چیزهای جالبی هم پیدا می‌شود.

در همان ابتدا با دیدن تریلر سریال متوجه خواهید شد که با یک نسخه فضایی ریک و مورتی طرف هستیم، با همان سبک انیمیشن و مهم‌تر از آن شخصیت کروو با صدای ریک (جاستین رویلند) که تنها مقداری بی‌احساس‌تر و ربات‌وارانه ست. اما بی انصافی است که این سریال را فقط اسپین‌آف و فرصتی برای تجدید خاطره تا فصل جدید Rick and Morty بدانیم.

۳۵- سریال The Pembrokeshire Murders

نمره ۷.۳

کارآگاهی به نام استیو تصمیم می‌گیرد تا پرونده های باز قتل دهه ۱۹۸۰ را حل کند. او به همراه تیمش همه مدارک را جمع‌آوری می‌کنند تا قبل از آزادی قاتل، شواهد کافی داشته باشند و…

۳۶- سریال Devs

نمره ۷.۷

«توسعه‌دهندگان»، یک مینی‌سریال درام هیجان انگیز آمریکایی است که توسط الکس گارلند ساخته و پرداخته شده‌است.
شخصیت لیلی چان (با بازی سونویا میزونو) شخصیت مرکزی سریال توسعه دهندگان است، یک مهندس رایانه که در حال کار برای شرکتی در حوزه محاسبات کوانتومی به نام «آمایا» است، که توسط فارست (با بازی نیک آفرمن) اداره می‌شود. لیلی معتقد است که این شرکت مسئول ناپدید شدن دوست پسرش است.

۳۷- سریال Coyote

نمره ۶.۷

بن کلمنز ، مامور مرزبانی ، پس از ۳۲ سال خدمت ، خود را در حال کمک به افرادی می بیند که همیشه سعی کرده است از ایالات متحده دور بمانند.

۳۸- سریال The Serpent

نمره ۷.۷

پرونده قتل حل نشده‌ ۲۰ مسافر هیپی در تایلند در اواسط دهه ۱۹۷۰

۳۹- سریال Pretend It’s a City

نمره ۸.۲

مستندی به کارگردانی مارتین اسکورسیزی. فرن لبوویتز، نویسنده و دوست قدیمی مارتین اسکورسیزی، در نیویورک پرسه می‌زند و مشاهدات و افکار خود درباره دور و اطرافش را به‌دست می‌دهد، از توریسم، اقتصاد، مترو تا هنر.

۴۰- سریال History of Swear Words

نمره ۶.۵

این سریال پیرامون مصاحبه‌هایی از متخصصان علم لغات، فرهنگ عامه، تاریخ‌شناسان و افرادی که در زمینه سرگرمی جامعه فعالیت دارند، ساخته شده است…



فصل تابستان است و یکی از بهترین فرصت‌ها برای تماشای فیلم و سریال های خارجی. صنعت فیلم و سریال به‌ویژه در کشور آمریکا امروزه سریال‌های جذابی در ژانرهای مختلف تولید می‌کند. در این مقاله، با بهترین و پرطرفدارترین سریال‌های خارجی‌ای آشنا می شوید که تا آخرین سکانس شما را معتاد خود می‌کنند.

طی سال‌های اخیر، تماشای فیلم و سریال به‌ویژه سریال های خارجی به یکی از موضوعات موردعلاقه مردم تبدیل شده است. شاید این موج، از زمان سریال‌ های جذابی چون فرار از زندان، لاست و ۲۴ شروع شد و حالا به سریال‌های جذاب دیگری چون برکینگ‌بد، بازی تاج‌وتخت (گیم آو ترونز) و وست‌ورلد رسیده است.

هم‌زمان، استفاده روزافزون از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها و ارتقای فرهنگ استفاده از این ابزارهای الکترونیکی نشان می‌دهد بیشتر مردم در بخش عمده‌ای از زمان بیداری، یک صفحه نمایش پیشِ‌روی خود دارند. به‌زودی شاهد تماشای طولانی‌مدت محتوای ویدئویی یا به‌اصطلاح «تماشای ماراتن‌گونه فیلم و سریال» خواهیم بود. با این اوصاف، مخاطبان ساعت‌ها به‌صورت پیوسته، محتوای ویدئوییِ موردعلاقه خود را تماشا می‌کنند.

البته نیازی به گفتن نیست و خودتان بهتر می‌دانید؛ چندین دهه است مردم دیگر زمان زیادی صرف تماشای برنامه‌های تلویزیون نمی‌کنند. اما از آنجایی که سال‌هاست امکان ضبط کردن برنامه‌ها وجود دارد، بسیاری از مردم مخاطبان انبوه برنامه‌های تلویزیونی می‌توانند برنامه موردعلاقه خود را روی دی‌وی‌دی یا حافظه‌های ذخیره‌سازی به‌صورت ضبط‌شده تماشا کنند.

از طرف دیگر، به‌تازگی تماشای مداوم و ماراتن‌گونه نه‌تنها به یکی از کارهای اصلی مردم تبدیل شده است، بلکه سبب شده است که برخی از سرگرمی‌ها براساس همین سطح از علایق مردم شکل بگیرند.

باوجود این، فرقی نمی‌کند که عمر خود را پای تماشای ماراتن‌گونه محتوای ویدئویی گذاشته باشید یا به‌تازگی چنین اعتیادی پیدا کرده باشید! مهم این است که برنامه‌ها و سریال‌ هایی وجود دارند که خیلی زود می‌توانند بین مخاطبان نفوذ کنند و به اولین انتخاب‌ها تبدیل شوند.

۱. بازی تاج‌وتخت (Game Of Thrones)

بی‌صبرانه، هفته‌به‌هفته برای تماشای قسمت‌های جدید یا سال‌به‌سال برای عرضه فصل جدیدی از یک سریال انتظار کشیده‌اید؟! این یعنی تماشای آن سریال واقعا ارزشش را دارد. بازی «تاج‌و‌تخت» یا «گیم آو ترونز»، از آن دست سریال‌‌ های خارجی‌ای است با داستان شوکه‌کننده و فانتزی‌اش شما را معتاد خودش می‌کند.

بازی تاج‌وتخت از شبکه HBO پخش می‌شد و ساخته دیوید بنیاف و دی‌بی وایس است. این سریال درام براساس مجموعه‌کتاب پرفروش «ترانه یخ و آتش» با داستان‌های فانتزی‌اش نوشته جرج آر. آر. مارتین ساخته شده است. در سریال بازی تاج‌وتخت شاهد ترکیبی هنرمندانه از دسیسه‌های سیاسی، فتنه‌ها و فریب‌کاری‌های سلطنتی و یک فانتزی آخرالزمانی هستیم. مجموعه این موضوعات به‌خوبی در قالب یک سریال تلویزیونی جذاب نمایش داده می‌شوند.

شبکه‌ی HBO با تمام قدرت و با هزینه سرسام‌آوری از سریال بازی تاج‌وتخت پشتیبانی می‌کند. همین حمایت باعث شده است این سریال شاید جذاب‌ترین برنامه‌ای باشد که روی آنتن رفته و توانسته است توجه خیلی‌ها را جلب کند.

این سریال شما را در دنیای خود غرق می‌کند، دنیایی که در آن هر لحظه امکان وقوع هر اتفاقی وجود دارد؛ هرکدام از شخصیت‌ها ممکن است از بین بروند و تک‌تک سکانس‌های خشونت‌آمیز و تغییرات ناگهانی داستان شما را برای دیدن ادامه ماجرا کنجکاوتر می‌کنند.

Game of Thrones یکی از بهترین سریال‌های خارجی فهرست ماست. این سریال تاکنون جوایز بسیاری دریافت کرده است. پیشنهاد می‌کنیم آن را تماشا کنید!

۲. فصل اول سریال کارآگاه حقیقی (True Detective)

نیک پیزولاتو و کری فوکوناگا مجموعه‌ای خارق‌العاده و رمزآلود خلق کرده‌اند که بینندگانش، بیش از آنچه فکر کنید، پیگیرِ پیدا کردن قاتل خواهند بود. سریال «کارآگاه حقیقی» یکی از بهترین سریال‌ های خارجی پیشنهادی ماست. ماجرای فصل اول این سریال، درباره دو مأمور پلیس با بازی متیو مک‌کانهی و وودی هارلسون است که در لوئیزینا به‌دنبال قاتلی زنجیره‌ای هستند.

داستان فصل اول سریال کارآگاه حقیقی، علاوه بر نمایش جنایت‌های وحشتناکی که «پادشاه‌ زردپوش» مرتکب شده است، تمرکز زیادی روی رابطه پیچیده میان دو شخصیت پلیس داستان دارد.

۳. چیزهای عجیب (Stranger Things)

یکی دیگر از بهترین سریال های خارجی که در این فهرست به شما معرفی می‌کنیم، سریال «چیزهای عجیب» است. این سریال یکی از بهترین نمونه‌هایی است که به‌خوبی توانسته است مرزهای میان سریال تلویزیونی و فیلم را از بین ببرد. این سریال به‌وضوح در سبک سریال‌های سنتی تلویزیون است و شما را مجبور می‌کند ساعت‌ها برای تماشای آن پای تلویزیون بنشینید.

البته، ماهیت سریال چیزهای عجیب، بیش از اینکه در قالب برنامه‌ای تلویزیونی باشد، در فرمت فیلم ساخته شده است. این موضوع را نه‌تنها در تعداد قسمت‌های کم آن، بلکه در ساختار سریال نیز می‌توان مشاهده کرد.

بازیگران و ماجراها به‌جای اینکه در قالب اپیزودهای مستقل ایفای نقش کنند، بیشتر در هر قسمت در قالب بخشی از داستان کلی دیده می‌شوند. این سریال جذاب به‌گونه‌ای شما را مسحور خود می‌کند که گویی به‌جای تماشای چندین برنامه تلویزیونی به‌طور همزمان، یک رمان عالی را در یک روز خوانده‌اید.

در واقع، مت و راس دافر این مجموعه را طوری ساخته‌اند که هر فصل از آن، بیش از آنکه سریال تلویزیونی باشد، فیلم بلند است. همین موضوع سبب شده است که این سریال را وارد فهرست‌مان کنیم؛ اثری جذاب و درگیرکننده که ساعت‌ها برای تماشای آن وقت صرف خواهید کرد.

حتی اگر با تماشای قسمت نهایی، پرسش‌های بی‌پاسخ زیادی در ذهن ما باقی بماند و مانند پایان فیلم‌های اصغر فرهادی، باز باشد، همچنان هرکدام از دو فصل اول این سریال، ارزش ساعت‌ها زمان برای تماشای مداوم را دارد.

۴. برکینگ بد (Breaking Bad)

درباره ترجمه فارسی نام سریال «برکینگ بد» اختلاف هست. برخی آن را «افسارگسیخته»، برخی دیگر «ازراه‌به‌درشده» و بعضی هم «قانون‌شکن» ترجمه کرده‌اند. به هر حال، ما این سریال درام آمریکایی را همان برکینگ بد خطاب می‌کنیم.

برکینگ بد یکی از بهترین سریال های خارجی فهرست ماست. وینس گیلیگان و پیتر گولد، اثری تلویزیونی خلق کرده‌اند که در زمینه ماراتن‌های عاطفی، فصلی طلایی از سریال‌ های تلویزیونی را رقم می‌زند. سریال برکینگ بد اثری درخشان در روایت یک داستان بلند است. سریالی است که در لحظات حساس، برخلاف تصور شما که فکر می‌کنید می‌توانید همه‌چیز را حدس بزنید، مسیر داستان را تغییر می‌دهد. کارگردان هیچ‌گاه از این نمی‌ترسد که برای نمایش رفتارهای نفرت‌انگیز انسانی پا را فراتر از تصور شما بگذارد.

در این سریال، «والتر وایت»، با بازی برایان کرانستون، آموزگار درس شیمی در یکی از دبیرستان‌های آمریکا است. داستان این سریال از جایی شروع می‌شود که او بعد از اینکه می‌فهمد سرطان ریه دارد، با همراهی گروهی از هم‌سن‌وسال‌ها و دانش‌آموز قدیمی خود شروع به تولید و توزیع شیشه می‌کند.

برکینگ بد یکی از بهترین سریال های خارجی است که می‌توانید برای تماشای آن، کارهای دیگر خود را لغو کنید! در هر قسمت روایتی بی‌نقص از ماجرا شکل می‌گیرد و بخشی از یک ماجرای بزرگتر فاش می‌شود. تمام فکروذکر شما تا پایان ماجرا درگیر خواهد بود و هنگام تماشای هرکدام از شخصیت‌های اصلی و فرعی داستان و لحظات مجازات این سریال درام، نفس‌تان در سینه حبس خواهد شد.

۵. بافی، قاتل خون‌آشام‌ها (Buffy the Vampire Slayer)

«بافی، قاتل خون‌آشام‌ها» سریال بعدی ماست که در بین بهترین سریال های خارجی این فهرست قرار می‌گیرد. جاس ویدون با مجموعه تلویزیونی خود در قالب درامی جوان‌پسند، یک بار دیگر توانسته است این ژانر تلویزیونی را بر سر زبان‌ها بیندازد.

ماجرای این سریال از جایی شروع می‌شود که هیولاهای بزرگ و شاید در بعضی مواقع، کوچک باید بر خون‌آشام‌کُش‌هایی غلبه کنند که در فیلم به آنها «کُشنده‌» گفته می‌شود. ۲۰ سال بعد، بافی با شور و اشتیاق خود تلاش می‌کند گروهی از شخصیت‌های موردعلاقه‌اش به نام «گروه ممتاز» را دور هم جمع کند که از دوستان باوفای او در دوران دبیرستان هستند.

بافی آخرین بازمانده از کشنده‌هاست که باید در برابر خون‌آشام‌ها و دیوها ایستادگی کند. جلوه‌های‌ویژه این سریال و سبک روایتگری‌اش باعث شده است با اثری پرکشش روبه‌رو باشیم که باید ساعت‌ها پای آن زمان بگذاریم.

۶. توئین پیکس (Twin Peaks)

یکی دیگر از بهترین سریال های خارجی که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، مجموعه جذاب «توئین پیکس» است. پخش آن را شبکه نتفلکیس برعهده داشته است. این ساخته دیوید لینچ و مارک فراست را مجله «تایم» جزء صد سریال برتر تاریخ انتخاب کرده است. این سریال سبکی سنتی و قدیمی دارد و طرفداران آثار سوررئال دیوید لینچ را راضی خواهد کرد.

نکته قابل‌توجه درباره سریال توئین پیکس این است که دو فصل اول این مجموعه سال‌های ۱۹۹۰ و ۱۹۹۱ میلادی پخش شد، ولی به‌شکل عجیبی، فصل سوم آن بعد از ۲۵ سال انتظار، سال ۲۰۱۷ در اختیار مخاطبان قرار گرفت!

شاید توئین پیکس یکی از بهترین آثار لینچ نباشد ولی بی‌تردید، خاص‌ترین اثر اوست. در داستان این سریال، چند مأمور FBI برای کار روی پرونده قتلی وارد شهری فرضی به نام توئین پیکس در آمریکا می‌شوند. ماجراهایی که در این زمینه پیش می‌آید، شما را لحظه‌به‌لحظه درگیر خود می‌کند. تماشای ماراتن‌گونه این سریال تا حدی لذت‌بخش است که بخواهید برای تماشای فصل بعدی آن ۲۵ سال صبر کنید!

۷. ناوبر فضایی گالاکتیکا (Battlestar Galactica)

عنوان بعدی از بهترین سریال های خارجی، مربوط به مجموعه‌ای تخیلی است که سبکی علمی‌ـ‌جنگی دارد. سریال «ناوبر فضایی گالاکتیکا» را رونالد دی. مور و گلن لارسن ساخته‌اند و پخش آن برعهده وب‌سایت Hulu بوده است. این سریال سال ۲۰۰۹ به‌اتمام رسید. باوجود این، سبک آن همچنان مرجع ساخت سریال‌های تلویزیونی علمی‌ـ‌تخیلی با چاشنی سیاست است.

این مجموعه را اولین بار گلن لارسن در سال ۱۹۷۸ میلادی ساخت. بعدها در سال ۲۰۰۳ یک سریال دوقسمتی و در ادامه، ۷۵ قسمت از آن تولید شد.

البته در فصل‌های پایانی، داستان کش‌دار می‌شود. با تبدیل شدن ماجرای حضور در کهکشان به خلق یک افسانه، شاهد مشکلاتی هستیم. گاهی نیز سؤالاتی که در ذهن مخاطب ایجاد شده است، بی‌پاسخ می‌ماند. باوجود این، سریال ناوبر فضایی گالاکتیکا آن‌قدر ظرفیت‌های ویژه دارد که ساعت‌ها شما را پای تلویزیون می‌نشاند.

داستان این سریال مربوط به بازماندگان یک جنگ هسته‌ای است که در یکی از سیاره‌های دورافتاده ساکن‌اند. با وقوع اتفاقاتی ناخواسته، این افراد باید در جست‌وجوی محلی جدید باشند.

۸. آرچر (Archer)

سریال «آرچر» یکی از سریال‌های متفاوت فهرست ماست! کمتر پیش می‌آید که برنامه‌ای تلویزیونی ۷ فصل ادامه داشته باشد و همچنان جذاب، شگفت‌آور، سرگرم‌کننده و اعتیادآور باقی بماند. این سریال ساخته آدام رید است. تفاوت آرچر با دیگر عناوین فهرست ما این است که در سبک انیمیشن و FX ساخته شده است. همین موضوع مخاطبان زیادی را جذب کرده است.

باوجود اینکه در هر فصل و قسمت درگیر داستان‌های مختلفی می‌شویم، ولی از همان ابتدا تمرکز اصلی سریال روی یک داستان بلند است که تمام فصل‌ها را پوشش می‌دهد. ماجراهای معماگونه هر قسمت و داستان پرکشش هر فصل باعث شده است سریال آرچر سرگرمی اعتیادآوری باشد!

۹. وست ورلد (دنیای غرب) (Westworld)

بی‌شک سریال «وست ورلد» یا «دنیای غرب» یکی از بهترین سریال های خارجی‌ای است که در فهرست ما جای دارد. فصل دوم این سریال جذاب و دیدنی هم‌اکنون در حال نمایش است و مخاطبان زیادی به‌صورت جدی این مجموعه را دنبال می‌کنند.

ساخت این سریال علمی‌ـ‌تخیلی برعهده جاناتان نولان و لیزا جوی بوده است. وست ورلد از شبکه HBO پخش می‌شود و فصل دوم آن نیز مانند فصل اولش ۱۰ قسمت دارد. شخصیت‌های این مجموعه در شهری فرضی به‌سبک وسترن و غرب‌ وحشی در آمریکا زندگی می‌کنند. به‌طور کلی ساکنان این شهر «میزبان» نامیده می‌شوند. میزبان‌ها انسان‌های مصنوعی هستند. انسان‌های واقعی‌ای که در ازای پرداخت هزینه به آنها ملحق می‌شوند، «مهمان» نام دارند.

با پخش هر قسمت از این سریال، چه در فصل اول چه در فصل دوم، هفته‌به‌هفته تکه‌ای از داستان پازل‌گونه وست ورلد کامل می‌شود. بسیاری از مخاطبان این سریال گفته‌اند که هر قسمت را بیش از یک بار تماشا می‌کنند تا جزئیات بیشتری بفهمند.

سریال دنیای غرب را باید تلفیقی هنرمندانه از مجموعه فانتزی و تخیل بدانیم. ماجراهای پیچیده و درگیرکننده آن حتی اجازه پلک زدن و نفس کشیدن به شما نمی‌دهد!

۱۰. اجتماع (Community)

به‌نظر می‌رسد بعد از پخش ۶ فصل جذاب و دیدنی از سریال کمدی «کامیونیتی»، ماجراهای این مجموعه به‌پایان رسیده باشد؛ باوجود این، هنوز هم بسیاری از مخاطبان منتظر ارائه فصل جدید این سریال هستند. سریال کمدی «اجتماع» یکی از بهترین سریال های خارجی در ژانر کمدی است. پیشنهاد می‌کنیم آن را تماشا کنید!

این سریال کمدیِ ساخته دن هارمون در طول فصل‌های مختلفش فرازونشیب‌هایی دارد. باوجود این، یکی از متفاوت‌ترین کمدی‌های تلویزیونی بوده است. سریال اجتماع داستان‌های مختلفی را دربرمی‌گیرد که ساعت‌ها مخاطب را جذب خود می‌کند. شعار فیلم 6 Seasons and a Movie (۶ فصل و یک فیلم) است. این نشان می‌دهد که همه فصل‌ها جذاب و یکپارچه بوده‌اند.

داستان سریال کامیونیتی درباره گروه پژوهشیِ هفت‌نفره‌ای است که به دلایل مختلف از کالجی به نام Greendale سر در آورده‌اند. هرکدام از این هفت نفر نماینده قشری از جامعه هستند که داستان‌های این سریال نیز درباره آنها رخ می‌دهد.

۱۱. فصل اول سریال برادچرچ (Broadchurch)

گم شدن پسر بچه‌ای کوچک در شهری آرام و ساحلی در انگلستان و بعد از آن، اعلام خبر مرگ او سرآغاز سریالی جنایی معمایی به نام «برادچرچ» است. تمام روستاییان منطقه زندگی خود را برای یافتن پسربچه و قاتل او زیرورو می‌کنند. در حالی که سرانجام جنازه پسربچه کنار ساحل پیدا می‌شود، به‌نظر می‌رسد همه‌چیز به گونه‌ای صحنه‌سازی شده که مرگ او تصادفی به‌نظر برسد.

با رسانه‌ای شدن مرگ پسر بچه ۱۱ ساله و حضور دو کارآگاهِ نام‌آشنا در ادامه داستان، سریال برادچرچ آبستن حوادث جدیدی می‌شود. این مجموعه با موضوعات پرکشش و پرتعلیق خود، در فهرست بهترین سریال‌ های خارجی قرار می‌گیرد و می‌تواند شما را ساعت‌ها درگیر خود کند.

۱۲. ریک و مورتی (Rick and Morty)

درباره سریال انیمیشنی «ریک و مورتی» حرف‌وحدیث زیاد است و موافقان و مخالفان خودش را دارد. موافقان و طرفداران این اثر آن را مجموعه‌ای سرگرم‌کننده حاوی لحظات مفرح و ناب می‌دانند که فصل‌به‌فصل ادامه پیدا می‌کند.

در طرف مقابل، مخالفان این مجموعه می‌گویند موضوعات این سریال و قسمت‌های مختلف هر فصل، یکپارچگی لازم را ندارد و تمام ماجرا درگیرکننده نیست.

اما هرچه باشد این سریال به دلایل مختلف در بین بهترین سریال های خارجی جای می‌گیرد و باید از جنبه‌های مختلف به آن توجه کرد. شاید در لایه بیرونی سریال ریک و مورتی نشانه‌هایی از طنز و سرگرمی به‌چشم بخورد؛ باوجود این، در هر قسمت ۳۰ دقیقه‌ای از این سریال، موضوعات درگیرکننده و جذابی در لایه‌های درونی وجود دارد که باعث می‌شود ساعت‌ها برایش زمان بگذارید.

۱۳. یتیم سیاه (Orphan Black)

یکی دیگر از بهترین سریال های خارجی که ارزش ساعت‌ها زمان گذاشتن دارد، سریال «یتیم سیاه»، محصول آمازون پرایم است. این اثر علمی‌ـ‌تخیلی جذاب مجموعه‌ای کانادایی به کارگردانی جان فاست است. اگر بخواهیم به‌صورت کلی درباره موضوع این سریال صحبت کنیم، باید بگوییم ماجرای اصلی این مجموعه درباره شبیه‌سازی است.

خیلی مهم نیست که پلان‌های ضبط‌شده تا چه اندازه جذاب هستند یا چند کلون به داستان اصلی اضافه می‌شود؛ مهم عملکرد و بازی خیره‌کننده تاتیانا ماسلانی در نقش عضو چندگانه «Clone Club» است که هر نگاهی را مجذوب خود می‌کند.

او به‌زیبایی در نقش افراد مختلفی چون آلیسون، کوسیما، سارا، هلنا، راشل و افراد دیگر بازی می‌کند؛ به‌صورتی‌که از هرکدام یک شخصیت جدید ارائه می‌دهد. بی‌تردید سریال یتیم سیاه یکی از بهترین آثار علمی‌ـ‌تخیلی دنباله‌دار است که شاید بعد از تماشای آن نتوانید شخصیت اصلی داستان را تشخیص دهید!

۱۴. مارسلا (Marcella)

سریال «مارسلا» شاید مجموعه‌ای فوق‌العاده نباشد، ولی سرعت روایت داستان و رمزورازی که در آن جریان دارد، باعث می‌شود برخی نواقص سریال را نادیده بگیرید و ساعت‌ها برای تماشای آن زمان بگذارید.

یکی از نقاط خوب یا بد سریال‌های نفس‌گیر و جذاب این است که تلاش می‌کنند تمرکز بیننده روی جزئیات هر قسمت را کم‌رنگ کنند تا او به درگیری با داستان اصلی بپردازد. سریال مارسلا یکی از بهترین سریال های خارجی فهرست ماست که با بازی چشمگیر و خارق‌العاده آنا فریل همراه شده است.

داستان مربوط به کارآگاهی به نام مارسلا است که مشکلات شخصی و خانوادگی او باعث شده بنیان خانواده‌اش از هم گسسته شود. مارسلا ازنظر رفتاری نیز دچار مشکل شده و دائما پرخاشگر و عصبانی است. همین موضوعات در کنار درگیری او با پرونده‌ای پیچیده باعث می‌شود ماجراهای این سریال رقم بخورد.

۱۵. فیوچراما (Futurama)

«فیوچراما» یکی دیگر از سریال‌های انیمیشنی جذابی است که در فهرست بهترین سریال های خارجی قرار می‌گیرد. به‌نظر می‌رسد مخاطبان از اینکه زمان زیادی صرف تماشای یک انیمیشن سریالی کنند تا نیم ساعت پای یک سریال کمدی بنشینند بیشتر احساس رضایت دارند.

این موضوع به‌خوبی در مورد فیوچراما درست است. هر فصل شامل چندین قسمت است که به‌نوعی ماجراهای تازه‌ای در آن رخ می‌دهد و بیننده را درگیر خود می‌کند؛ انیمیشنی تخیلی و به‌شدت سرگرم‌کننده که دنیایی خیالی همراه با شخصیت‌های بامزه و منحصربه‌فرد را به مخاطب معرفی می‌کند. اما چیزی که باعث شده جذابیت سریال فیوچراما دوچندان شود، قدرت شخصیت‌های اصلی داستان است که به‌نظر می‌رسد به‌خوبی به آنها پرداخته شده است.

۱۶. کیمی اشمیت شکست‌ناپذیر (Unbreakable Kimmy Schmidt)

«کیمی اشمیت شکست‌ناپذیر» نام طولانی یکی از سریال‌های جذاب نتفلیکس است که در قسمت‌های مختلف باعث می‌شود چشم از صفحه تلویزیون بر ندارید. این کمدی دیدنی را رابرت کارلاک و تینا فِی ساخته‌اند. شاید موضوعات مطرح‌شده در آن، در نگاه اول خنده‌دار به‌نظر برسند، ولی با کمی دقت به واقعیت پشت آنها پی می‌‌برید.

داستان‌های این سریال بسیار جذاب و سریع روایت می‌شود. حتی اگر ۵، ۶ یا ۷ قسمت از آن را یک‌باره تماشا کنید، متوجه گذر زمان نخواهید شد.

۱۷. دره خوشحالی (Happy Valley)

حتما سریال‌های معمایی و جنایی زیادی را تا امروز دیده‌اید که نظر شما را جلب کرده‌اند. سریال «دره خوشحالی» یکی از بهترین سریال‌ های خارجی است. شاید این سریال در بین عناوین جنایی منحصربه‌فرد نباشد، ولی اگر تماشای آن را در برنامه خود بگذارید پشیمان نخواهید شد.

ماجرای این سریال در یکی از مناطق فقیرنشین انگلستان رخ می‌دهد. پلیس وظیفه‌شناسی به‌ نام کاترین کاوود با بازی سارا لنکشایر، بعد از خودکشی دخترش، پسر او را بزرگ کرده است. نوه کاترین حاصل رابطه نامشروع مادرش با زندانی‌ای به نام رویس است. با آزاد شدن او، کاترین تلاش می‌کند رویس نزدیک نوه‌اش نشود.

۱۸. دختر سخن‌‌چین (Gossip Girl)

«دختر سخن‌چین» نام یکی از بهترین سریال های خارجی است که طرفداران زیادی دارد. این درام جذاب روایتگر داستان نوجوانان و جوانانی از محله‌های بالای شهر و مرفه‌نشین نیویورک است که بسیار شیک‌پوش، دلسوز، همگام با مد روز و جذاب‌اند.

ماجراهای این سریال جذاب با اقتباس از کتابی با همین نام در ۶ فصل تولید و پخش شد که توانست نظر مخاطبان زیادی را جلب کند. سریال دختر سخن‌چین درباره دو دختر رقیب به نام سرنا و بلیر است. این‌دو ابتدا در تمامی موارد با هم کل‌کل دارند ولی در ادامه داستان به بهترین دوستان یکدیگر تبدیل می‌شوند. ماجرا از جایی آغاز می‌شود که دختری مرموز و ناشناخته تمامی اتفاقات رخ‌داده در بین دانشجویان را بلافاصله منتشر می‌کند.

۱۹. بال غربی (The West Wing)

شاید سریال‌هایی که دهه ۹۰ میلادی و اوایل سال‌ ۲۰۰۰ به‌نمایش درآمدند، خیلی مانند سریال‌های امروزی فرصت نمایش ماراتن‌گونه را نداشتند. ولی سریال «بال غربی» کمی تفاوت دارد؛ حتی در همان زمان جزء سریال‌هایی بود که حاضر بودید ساعت‌ها برای آن زمان بگذارید.

این سریال درام سیاسی محصول شبکه‌ی NBC بود که در ۷ فصل به‌نمایش درآمد و جوایز متعددی هم گرفت. ماجرای این سریال درباره یکی از رؤسای جمهور آمریکا و کابینه اوست.

۲۰. خانه پوشالی (House of Cards)

سریال «خانه پوشالی» یکی از بهترین سریال های خارجی است. تولید این سریال برعهده نتفلکیس بوده است. این سریال ۶۵ قسمت دارد. شاید بتوان سریال خانه پوشالی را جزء اولین سریال‌هایی دانست که مخاطبان زیادی برای تماشای آن ساعت‌ها وقت می‌گذاشتند. این سریال جوایز زیادی از آنِ خود کرده است و نقش‌آفرین اصلی آن کوین اسپیسی است.

کارگردانی قسمت‌های اول به یکی از فیلم‌سازان تراز اول آمریکا یعنی دیوید فینچر سپرده شده بود تا بتواند به‌خوبی خط اصلی داستان را هدایت کند. ماجرای این فیلم درباره انتخابات است. ماجرای یکی از نمایندگان به نام فرانک آندروود را روایت می‌کند که با سنگدلی می‌خواهد رشد کند.

۲۱. شنود (The Wire)

آخرین سریال در لیست بهترین سریال های خارجی، به‌معنای واقعی کلمه یکی از بهترین‌هاست. سریال «شنود» هر آنچه برای میخکوب کردن‌تان پای تلویزیون نیاز دارید را یکجا در خود دارد. درام جنایی و خلافکارانه‌ای با داستانی جذاب و خیره‌کننده در کنار بازی‌های بی‌نقص، همه‌و‌همه دست به دست هم می‌دهند تا بینندگان همیشه منتظر قسمت و فصل جدید این مجموعه باشند.

سریال شنود در ۵ فصل و ۶۰ قسمت در شهر بالتیمور روایت می‌شود که رفته‌رفته شما را با داستان همراه می‌کند. ماجرا درباره گروه‌های گنگستری و توزیع‌کنندگان مواد مخدر است. نکته جالب درباره نویسنده این سریال (دیوید سایمون) این است که خودش سال‌ها در بالتیمور، مأمور پلیس بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید