ارز دیجیتال

کدام صرافی ایرانی کمترین کارمزد را دارد

بازار ارزهای دیجیتال، یکی از پرچالش‌ترین بازارهای سرمایه گذاری است که نظرات متفاوتی در خصوص آن مطرح است. یکی از چالش‌های مرتبط با سرمایه گذاری در رمزارزها، مقدار کارمزدی است که برای خرید ارز دیجیتال، انتقال و یا فروش آنها پرداخت می‌شود. در این مطلب قصد داریم تعریف کاملی از کارمزد تراکنش ارزهای دیجیتال و انواع آن در اختیار شما قرار دهیم. همچنین تعدادی از ارزهای دیجیتال با کمترین کارمزد و صرافی‌هایی که نرخ کارمزد کمی دارند را به شما معرفی خواهیم کرد.

همان‌طور که گفته شد، نظر افراد نسبت به ارزهای دیجیتال متفاوت است. درواقع افرادی که به نوعی با این بازار سر و کار دارند، نظرات و تجارب مختلفی در خصوص معاملات انجام شده در این بازار دارند.  بازار ارزهای دیجیتال مشابه با دیگر بازارهای سرمایه گذاری قوانین و مقررات مشخصی ندارد. گرچه مراجع قانون‌گذار در تلاش‌اند برای کنترل این بازار قدم‌هایی بردارند، اما وضعیت بازار رمزارزها مشابه با بازارهای سنتی سرمایه گذاری نیست.

به همین دلیل، توصیه می‌شود پیش از اقدام به سرمایه‌گذاری در این بازار، در خصوص نحوه عملکرد یک صرافی ارز دیجیتال و هزینه لازم برای انجام تراکنش‌ها از طریق رمزارزها تحقیق کنید.

بیت کوین، معروف‌ترین رمزارز، می‌تواند به طور متوسط ​​بیش از ۱۰۰۰۰ تراکنش در ساعت داشته باشد و برخلاف بورس اوراق بهادار، معاملات ارزهای دیجیتال به صورت شبانه روزی در دسترس است. همین مسئله موجب افزایش انواع کارمزد مرتبط با تراکنش‌های بیت کوین در آینده خواهد شد. متأسفانه در حال حاضر هیچ سقف مشخصی برای کارمزد ارزهای دیجیتال تعیین نشده است و میزان حجم معاملات، تنها یکی از عوامل تأثیرگذار در مقدار کارمزد است.

منظور از کارمزد تراکنش ارزهای دیجیتال چیست؟

کارمزد تراکنش ارزهای دیجیتال کارمزدی است که هنگام انتقال یک رمزارز از یک حساب به حساب دیگر از کاربران دریافت می‌شود. در واقع این کارمزد برای ثبت تراکنش در بلاک‌چین، پرداخت می‌شود. نرخ کارمزد تراکنش ارزهای دیجیتال از رمزارزی به رمزارز دیگری متفاوت است. کارمزد به ماینرها یا اعتبارسنجانی پرداخت می‌شود که اعتبار تراکنش را تایید کرده و شبکه را امن نگه می‌دارند.

انواع  کارمزد تراکنش ارزهای دیجیتال

علاوه بر کارمزدی که برای انتقال ارز دیجیتال از یک آدرس به آدرس دیگر باید پرداخت کرد، بهتر است که با دیگر کارمزدهای ارزهای دیجیتال هم آشنا شوید.

کارمزد صرافی ارز دیجیتال

کارمزد بعدی، کارمزدی است که باید به صرافی‌ها جهت خرید و فروش ارز دیجیتال پرداخت کنید. تمام صرافی‌های ارزهای دیجیتال از کاربران خود کارمزد دریافت می‌کنند. درواقع دریافت کارمزد، اصلی‌ترین روش کسب درآمد صرافی‌ها است. برخی از صرافی‌ها، کارمزد را در قالب اختلاف قیمت خرید و فروش دریافت می‌کنند. این به معنا آن است که ارزی که به این صرافی‌ها می‌فروشید ارزان‌تر از ارزی است که از صرافی می‌خرید. اما برخی دیگر از صرافی‌ها، نرخ ثابت و مشخصی به عنوان کارمزد از کاربران خود دریافت می‌کنند.

در مجله ارزپایا، مقاله‌ای با عنوان بهترین صرافی های ارز دیجیتال وجود دارد که در آن اکثر صرافی های ایرانی مقایسه و کارمزد آن‌ها مشخص شده است. در حال حاضر، صرافی ارزپایا، از جمله صرافی‌های ایرانی است که کمترین نرخ کارمزد را برای انجام تراکنش‌های مختلف در نظر گرفته است.

ارزهای دیجیتال با کمترین کارمزد

سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال یکی از روش‌های چندین برابر کردن سرمایه اولیه در کوتاه‌ترین زمان ممکن است؛ به شرط آنکه قوانین حضور موفق در این بازار را به خوبی بدانید! یکی از روش‌های سرمایه گذاری موثر در ارزهای دیجیتال، کاهش هزینه‌های مربوط به تراکنش‌های این ارزها است. در حال حاضر به دلیل نوسانات بازار رمزارزها، میزان کارمزدها و نرخ تبدیل ارزها به یکدیگر در هر لحظه تغییر می‌کند.

به طور کلی، کارمزد متوسط تراکنش‌های ارزهای دیجیتال ​​در بازار حدود ۰.۱۵-۰.۲۵ دلار است (البته گاهی اوقات تا ۲۵ دلار در شبکه بیت کوین و اتریوم در زمان شلوغی شبکه افزایش پیدا می‌کند). در ادامه فهرستی از ارزهای دیجیتال با کمترین کارمزد در سال ۲۰۲۱ بر اساس گزارش BitInfoCharts در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم. لازم به ذکر است که این داده‌ها تقریبی هستند و می‌توانند پس از زمان انتشار مقاله تغییر کنند، بنابراین قبل از انجام معاملات، منابع رسمی را دوباره بررسی کنید.

معرفی ارزهای دیجیتال با کارمزد صفر

نانو: ارز دیجیتال بدون کارمزد تراکنش

معمولا ارزهایی که میزان بسیار ناچیزی کارمزد تراکنش داشته باشند، به عنوان ارزهایی با کارمزد صفر شناخته می‌شوند. نانو یکی از رمزارزهایی است که در فهرست ارزهای دیجیتال با کارمزد صفر قرار می‌گیرد. علاوه بر این ویژگی، افرادی که در این رمزارز سرمایه گذاری می‌کنند، قادر به انجام تراکنش‌ها به صورت آنی و لحظه‌ای هم هستند. نانو با استفاده از مکانیزم اجماع اثبات سهام با معماری شبکه‌ای که در آن حساب‌ها زنجیره‌های بلاکی خاص خود را دارند، کار می‌کند. درواقع با استفاده از این معماری، دیگر نیازی به پاداش دادن به ماینرها برای تأیید تراکنش‌ها و حفظ امنیت شبکه نیست.

آیوتا: فناوری جدید برای اطمینان از انجام معاملات بدون کارمزد

IOTA رمزارزی است که بدون بلاک‌چین پا به عرصه ارزهای دیجیتال گذاشته است. آیوتا به معنای واقعی کلمه هیچ کارمزدی دریافت نمی‌کند. درواقع این پلتفرم به جای دریافت تراکنش، خواستار اعتبارسنجی دو تراکنش دیگر و ایجاد یک تراکنش جدید است.

کدام صرافی ایرانی کمترین کارمزد را دارد؟

صرافی انلاین ارز دیجیتال

قبل از هر چیز لازم به ذکر است که هیچ صرافی ایرانی و البته خارجی وجود ندارد که بدون دریافت کارمزد امکان انجام تراکنش‌های ارزهای دیجیتال را برای شما فراهم کند. همان‌طور که پیش از این گفته شد، دریافت کارمزد از کاربران، یکی از روش‌های کسب درآمد صرافی‌ها است. بنابراین اگر صرافی بدون کارمزد یا با کارمزد بسیار کم پیدا کردید، حتما به درستی عملکرد آن شک کنید!

علاوه بر این، صرافی‌ها به این کارمزد برای حفظ امنیت و توسعه زیر ساخت خود نیاز دارند. درواقع بدون دریافت این هزینه از کاربران، امکان فعالیت صرافی در دراز مدت فراهم نخواهد بود. کارمزدی که صرافی از کاربران خود دریافت می‌کند به عوامل مختلفی همچون سطح کاربری، مقدار تراکنش، نوع ارز دیجیتال، میکر یا تیکر بودن و … بستگی دارد. با توجه به اینکه شرایط و قوانین در صرافی‌های مختلف متفاوت است، میزان کارمزدی که صرافی‌ها از کاربران دریافت می‌کنند هم متفاوت است.

بنابراین هنگام انتخاب صرافی ایرانی با کمترین کارمزد، به موارد گفته شده توجه داشته باشید تا در هزینه‌ای که برای انجام تراکنش‌های ارز دیجیتال پرداخت می‌کنید، بیشترین صرفه جویی را داشته باشید.

کمترین کارمزد خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی ارزپایا

صرافی ارز پایا از جمله صرافی‌هایی است که برای رفاه حال کاربران، کمترین نرخ کارمزد خرید و فروش ارز دیجیتال را در نظر گرفته است. در حال حاضر نرخ کارمزد خرید و فروش در این صرافی ۰.۲ درصد از میزان کل معامله است. رقمی که در مقایسه با دیگر صرافی‌های ایرانی، بسیار کم و البته به صرفه است. شما می‌توانید با ثبت نام در این صرافی و طی کردن مراحل احراز هویت، به طور رسمی فعالیت خود را در بازار ارزهای دیجیتال در دو بازار ریالی و تتری آغاز نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید