ارز دیجیتال

صرافی ارز دیجیتال ایرانی بدون احراز هویت

به عقیده اکثر کارشناسان و فعالین در حوزه اقتصادی، یکی از بهترین بازارها برای سرمایه‌گذاری، بازار رمز ارزها است. رمز ارزها به واسطه نوسانات عمدتا صعودی که دارند می توانند یک بازار جذاب و پرسود برای سرمایه‌ گذاری محسوب شوند. اما سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال همواره چالش‌هایی را برای ایرانیان به‌همراه داشته است. یکی از این چالش‌ها، مشکلات احراز هویت است. به علت مشکلات مختلف، برخی از صرافی‌های معروف خارجی مثل بایننس ایرانیان را تحریم کرده‌اند و به‌همین دلیل فعالیت در آن‌ها برای ایرانیان دشوار است. در چنین شرایطی، بهترین راه حل استفاده از صرافی بدون احراز هویت برای انجام مبدلات ارزهای دیجیتال است. ما در این مقاله قصد داریم 10 مورد از بهترین صرافی های خارجی بدون نیاز به احراز هویت را به شما معرفی کنیم؛ در ادامه با پارسیان بورس همراه باشید.

مزیت کار کردن با صرافی خارجی بدون احراز هویت برای ایرانیان

در سال‌ های ۲۰۲۰ و ۲۰۲1 میلادی شاهد رشد بسیار زیاد رمز ارزها به خصوص بیت کوین بودیم. البته این تازه اول راه است! چرا که به عقیده اقتصاددانان بازار رمز ارزها به دلایل مختلفی در حال رشد و صعود است و رمز ارز های دیگر  نیز در سال 2022 رشد صعودی خواهند داشت. حتی شنیده ها حاکی از آن است که ممکن است کشورهای مختلف برای تجارت های بین المللی به طور رسمی از ارزهای دیجیتال استفاده کنند.

استفاده از  سایت های صرافی های خارجی، راهی برای ترید کردن و خرید و فروش ارز دیجیتال است.  اما متاسفانه به دلایل مختلف، محدودیت‌ هایی برای کاربران ایرانی در این سایت ها وجود دارند که کار با آن ها را مشکل می کنند.  یکی از اصلی ترین  ویژگی های  صرافی‌های خارجی، احراز هویت است.

بعضی وقت ها استفاده از نرم افزارهای تغییر آی پی و  تغییر سرور  برای استفاده از سایت های خارجی نیاز است که به اندازه کافی باعث ایجاد مشکل در ثبت نام و ورود به سایت های صرافی خارجی  می ‌شوند. اما در این مقاله قصد داریم یکی از راهکارهای بسیار مناسب برای کار با صرافی های خارجی را به شما معرفی کنیم.  راهکار ما استفاده از سایت های خارجی منتخبی است که نیازی به احراز هویت برای هیچ ملیتی از جمله ایرانی ها ندارند.

اما سوال این است که واقعاً چرا صرافی ها از احراز هویت استفاده می‌کنند؟ مسلما برای جلوگیری از هر گونه اقدام مجرمانه و برای امنیت و حفاظت از اطلاعات مربوط به سرمایه‌ داران و همچنین جلوگیری از پولشویی و اقدامات خرابکارانه اقتصادی لازم است که احراز هویت انجام شود. اما روش های دیگری نیز برای احراز هویت وجود دارد که نیازی به آی پی یا کشور خاص ندارند.  صرافی بدون احراز هویت یکی از بهترین روش ها برای این کار است.

معرفی سایت کریپتو کوانت Cryptoquant + آموزش ثبت نام
ادامه

حتما بازدید کنید: آموزش ارز دیجیتال در مشهد

معرفی صرافی های خارجی بدون احراز هویت

ما در اینجا قصد داریم ۱۰ سایت معتبر و معروف از صرافی های ارز دیجیتال را به شما معرفی کنیم که بدون احراز هویت و البته با امنیت بالا آماده انجام ترید هستند. این صرافی‌ها سعی کنند که بدون نیاز به احراز هویت و با امنیت مناسبی که دارند، پاسخگوی نیاز مشتریان و کاربران بین المللی از جمله ایرانی باشند.

شاید سوال بپرسید که آیا  صرافی های بدون احراز هویت نقطه ضعف یا محدودیتی دارند؟ این صرافی‌ها(مثل اغلب صرافی‌های داخلی) دارای سقف روزانه هستند.یعنی شما  برای خرید و فروش، یک محدودیت حجمی دارید. اما مسلم است که با استفاده از صرافی‌ های غیر متمرکز به راحتی می ‌توانید  این مشکل را حل کنید.

مسلما تعداد  صرافی بدون احراز هویت خارجی زیاد است و شما می توانید با استفاده از آنها، به خرید و فروش بپردازید.

صرافی کوکوین(Kucoin)

صرافی کوکوین یکی از صرافی های معتبر خارجی است که چندین میلیون کاربر فعال دارد و روزانه تعداد زیادی از توکن‌ها و حجم‌های معاملاتی در آن در جریان است. شما می توانید در صرافی بدون احراز هویت کوکوین تا سقف یک بیت کوین در روز خرید کنید. البته یکی از نکات مهمی که در این صرافی وجود دارد  ارائه توکن اختصاصی است که باعث می شود خرید در آن سود مناسبی هم داشته باشد. همانطور که می دانید هر صرافی دارای کارمزد است. اگر شما از توکن استفاده کنید به طرز قابل توجهی کارمزدها کاهش پیدا می‌ کنند. به همین دلیل توصیه می ‌کنیم  سعی در گرفتن توکن صرافی های مختلف داشته باشید.

صرافی وان اینچ(1inch)

صرافی وان اینچ از صرافی ‌های غیر متمرکز است که شما می توانید با استفاده از آن حتی حجم معاملات را بدون سقف انجام دهید. یکی از ویژگی ‌های صرافی بدون احراز هویت وان اینچ، اتصال کیف پول خودتان به آن و ثبت سفارش به صورت توکن است. این مسئله باعث شده است که وان اینچ از محبوب ترین صرافی های خارجی  احراز هویت محسوب شود.

توکن سوزی چیست و با چه هدفی انجام می‌گیرد؟
ادامه

حتما بخوانید: صرافی غیر متمرکز (DEX) چیست؟

صرافی استورم گین

صرافی استورم گین نیز از دیگر صرافی ‌های بدون احراز هویت است که البته بسیار جدید می‌باشد و به همین دلیل در حال حاضر میزان معامله کمی دارد. اما بدون شک در آینده از آن بیشتر خواهیم شنید.

اتر دلتا

اتر دلتا یک صرافی خارجی غیر متمرکز است. یعنی هیچ محدودیتی برای برداشت و خرید و فروش ندارد. به همین دلیل شما می‌‌توانید فعالیت‌ های خود را در آن، بدون دغدغه انجام دهید. اما یک ویژگی دارد و آن هم  اینکه توکن های آن عمدتاً بر بلاکچین اتریوم قابل خرید و فروش هستند. این را می ‌توان به عنوان یک نقطه ضعف برای آن دانست. البته اگر ارز دیجیتالی که شما روی آن سرمایه گذاری کرده‌اید اتریوم باشد، ما این صرافی را به شما پیشنهاد می دهیم.

صرافی بیتمکس

بیتمکس نیز یکی از بهترین صرافی های خارجی بدون احراز هویت است. باز هم ویژگی خاص این صرافی ارائه توکن های اختصاصی است. همچنین شما در بیتمکس می‌ توانید  ارزهای مختلف را به لیست معاملاتی خود اضافه کنید. اما این صرافی دارای یک ویژگی دیگر هم هست  و آن هم نقدینگی زیاد است.  نقدینگی زیاد هم می تواند برای یک صرافی نقطه قوت محسوب سود و هم نقطه ضعف!

صرافی بیت اسکوئر

صرافی بیت اسکوئر از دیگر صرافی های خارجی است که کاربران ایرانی می توانند  بدون احراز هویت در آن فعالیت داشته باشند. این صرافی  نیز توکن های جذابی برای اتریوم ارائه می دهد.

صرافی بیت اسکوئر

بیت شیرز

صرافی  خارجی دیگر صرافی غیر متمرکز بیت شیرز است. بیت شیرز یک صرافی جدید و نوظهور است که در سال 2022 رشد زیادی برای آن پیش‌بینی می‌شود.

صرافی بیتفینکس

صرافی بیتفینکس نیز از دیگر صرافی ‌هایی است که بدون احراز هویت می توانید در آن ترید کنید.  یکی از ویژگی ‌های جالب بیتفینکس این است که شما تا سقف ۱۰ بیت کوین می ‌توانید از حساب خودتان برداشت کنید. البته به نظر می ‌رسد که محدودیت‌های بیشتری بر روی آن اعمال شود. اما فعلاً یکی از شلوغ ‌ترین صرافی‌ها محسوب می ‌شود!

ارز SLP چیست؟ معرفی ارز دیجیتال SLP در بازی اکسی اینفینیتی
ادامه

حتما بازدید کنید: آموزش آنلاین ارز دیجیتال

صرافی چنجلی

مورد بعدی در لیست ما، صرافی چنجلی هست که البته محدودیت‌هایی دارد اما یکی از بهترین صرافی‌ها برای ایرانیان است.

چنجلی

صرافی بای بیت

صرافی بای بیت نیز از دیگر صرافی های بدون احراز هویت است که تتر یکی از ارزهای دیجیتال بسیار مهم آن است. در واقع  بای بیت به همین دلیل معروف شده است. چرا که تمرکز خود را فقط روی بیت کوین نگذاشته و از دیگر ارزهای دیجیتال به صورت تخصصی و کامل پشتیبانی می کند.

 ویژگی های صرافی خارجی بدون احراز هویت

یکی از ویژگی ‌هایی که شاید برای صرافی های KYC به عنوان نقاط ضعف محسوب ‌شود  ( یا شاید  فقط برای کاربران ایرانی نقطه ضعف باشد) بحث محدودیتی است که در سقف برداشت روزانه  آنها وجود دارد. به هر دلیلی اگر شما نیاز به ارز دیجیتال بیشتری داشته باشید محدودیت های این سایت‌ها به شما اجازه برداشت بیشتر را نخواهد داد. یکی دیگر از مسائل پیرامون صرافی‌های KYC و هر صرافی خارجی دیگر، عدم امکان واریز و برداشت ریالی در آن است.

یکی از نکات مهمی که به عنوان توصیه برای فعالیت در صرافی های بدون احراز هویت  مطرح می کنیم این است که تا جای ممکن از ایمیل های معتبر استفاده کنید. مرورگر شما حتماً یک مرورگر حریم خصوصی باشد و حتماً از سرویس های VPN و  VPS  در فعالیت ‌های خود استفاده کنید.

در این مقاله نام 10 تا از صرافی های معتبر و جدید در حوزه رمز ارزها  را  که بدون احراز هویت می توانید در آنها ترید کنید را ارائه دادیم. البته استفاده از صرافی های ایرانی و خارجی که دارای احراز هویت هستند و شما می توانید در آن به سادگی احراز هویت کنید  را نیز توصیه می کنیم.  اما اگر نیازمند این هستید که صرفاً برای خرید و فروش وارد یک سایت صرافی شوید  و قصد احراز هویت ندارید، این ده سایت می توانند گزینه های خوبی باشند.  در ضمن حتماً فاکتورهای لازم برای خرید و فروش را بررسی کنید  و ریسک سرمایه‌گذاری در بازار رمز ارزها مخصوصا در سایت های خارجی را بپذیرید.


این روزها بحث خرید ارزهای دیجیتال داغ است. با رشد چشمگیر بازار ارزهای رمزپایه، روز به روز سرمایه گذاران ریز و درشت زیادی پول خود را صرف خرید این ارزها می کنند.

بیت کوین و اتریوم به دلیل کاربرد در سایت های تریدر یا صرافی ها و همچنین ریسک سرمایه گذاری کمتر نسبت به بقیه ارزهای دیجیتال، معمولا بیشتر خریداری می شوند. در تمامی صرافی های معتبر ایرانی و بیشتر صرافی های خارجی، برای ثبت سفارش نیاز به احراز هویت دارید. به دلیل ناشناس بودن تراکنش های بیت کوین، صرافی ها به منظور جلوگیری از کلاهبرداری های احتمالی، از کاربران در خواست احراز هویت با کارت شناسایی یا پاسپورت می کنند.

اما در این میان افرادی هستند که دوست ندارند اسکن مدارک خود را به سایت ها ارائه دهند و یا به هر دلیلی امکان احراز هویت را ندارند. اگر شما قصد خرید ارزهای دیجیتال را بدون احراز هویت دارید این مقاله را دنبال کنید.

چرا احراز هویت برای خرید بیت کوین ضروری است؟

چرا خرید بیت کوین بدون احراز هویت ریسک پرخطری محسوب می شود؟

۱- هک شدن کارت یا حساب بانکی: فرض کنید شخصی اطلاعات کارت شخص دیگری را داشته باشد و یا کارت او را همراه با رمز به سرقت برده باشد. حال اگر بتواند شخصی که بدون احراز هویت اقدام به فروش ارزهای دیجیتالی میکند را بیابد ، میتواند حسابی برای آن فروشنده مشکل ایجاد کند ! پس سارقی که سعی می کند بیت کوین بخرد ، ضرورت احراز هویت باعث می شود که نتواند این کار را در سایت های معتبر انجام دهد.

۲- پولشویی: فرد دیگری ممکن است که مقدار زیادی پول را اختلاس کرده باشد و برای خروج پول از حساب خود آن را تبدیل به ارزهای دیجیتال می کند. بنابراین احراز هویت برای این مورد هم ضروری است.

۳- فرار مالیاتی: یکی از شایعاتی که درباره بیت کوین مطرح می شود این است که امکان فرار مالیاتی را فراهم می کند. اما تراکنش های بیت کوین کاملا ناشناس نیست و می توان مقدار بیت کوین موجود در هر کیف پول را مشاهده کرد و تراکنش های هر کیف پول را بررسی کرد. بنابراین سایت های صرافی داخلی و همچنین صرافی های خارجی (برای مبالغ بالا) نیاز به تایید هویت با مدارک شناسایی دارند که در صورت نیاز مشخص شود که چه مقدار بیت کوین به کیف پول فرد منتقل شده است.

۴- دزدی بودن بیت کوین ها : بیت کوین هم مانند پول های سنتی قابل سرقت است. همانطور که در مورد فوق گفتیم، تراکنش های بیت کوین کاملا ناشناس نیست و می شود تراکنش های هر کیف پول را مشاهده کرد ، بنابراین احراز هویت باعث می شود تا در صورت تنظیم قانون، اگر بیت کوین ها سرقتی باشند، بتوان با شکایت، صاحب کیف پول را شناسایی کرد.

۵- نیت کلاهبرداری و عدم ارسال بیت کوین : وقتی شما از هویت فروشنده بی خبر باشید، هیچ تضمینی وجود ندارد که پس از دریافت پول، بیت کوین ها را برای شما ارسال کند.

خرید بیت کوین از طریق شبکه های اجتماعی یا افراد حقیقی

چرا خرید بیت کوین بدون احراز هویت ریسک پرخطری محسوب می شود؟

شبکه های اجتماعی و پیام رسان مانند تلگرام یا اینستاگرام این روزها منبع درآمد کلاهبردارن زیادی است. افراد زیادی در گروه ها یا کانال های تلگرامی ادعا می کنند که بیت کوین یا اتریوم می فروشند. در این روش نیاز به احراز هویت نیست اما یک ریسک بسیار بزرگ برای شما دارد. بسیار اتفاق افتاده که خریدار پس از واریز پول به کارت بانکی کلاهبردار، هیچ بیت کوینی دریافت نکرده است. البته افرادی هم وجود دارند که واقعا بیت کوین می فروشند و کلاهبردار نیستند، اما اگر ریسک و استرس را دوست ندارید، این روش را فراموش کنید.

اگر واقعا قصد خرید از یک فرد حقیقی را دارید، حتما از کلاهبردار نبودن فرد مطمئن شوید و حتی الامکان سعی کنید که معامله را به صورت حضوری انجام دهید.

صرافی های خارجی

خرید از تمامی صرافی های داخلی معتبر، نیاز به احراز هویت دارد اما مزیت آن این است که ریسکی برای شما ندارد. صرافی های خارجی زیادی وجود دارند که امکان خرید بدون احراز هویت در آن ها وجود دارد. البته برای خرید در این صرافی ها نیاز به حساب های بین المللی مانند ویزا یا مستر کارت دارید. حساب های ارزی معتبر هم نیاز به احراز هویت دارند بنابراین برای خرید از صرافی های خارجی هم به صورت غیرمستقیم نیاز به احراز هویت است.

با توجه موارد فوق خرید یا فروش بیت کوین بدون احراز هویت می تواند ریسک بسیار بزرگی باشد و شما را به دردسر بیاندازد.

دیدگاهتان را بنویسید