عملکرد سایبان بازویی مقابل افتاب چگونه است؟

سایبان بازویی نوعی از سایبانهای جمع شونده است. این سایبان محبوبیت بسیاری دارد زیرا راحتی فراوانی را در استفاده ارئه می دهند. سایبان بازویی در طرح ها و سبک های متفاوتی تولید می شوند تا برای همه افراد چه مغازه داران و چه صاحبان خانه ها مناسب باشند. سایبان های بازویی مزایای بسیاری دارند. در ادامه با انواع سایبان های بازویی و مزایای آن ها آشنا می شوید.

معرفی سایبان بازویی

سایبان بازویی نسخه مدرنی از سایبان پاسیو است که در آن سایه بان پارچه ای جمع می شود و با ساختاری مقاوم برای مقاومت در برابر آب و هوای نامناسب طراحی شده است. این سازه ها به صورت سفارشی نیز ساخته شده اند و می توانند به اندازه 9 متر طول و 5 متر عرض باشند. بازوی جانبی به شما این امکان را می دهد تا اندازه سایه را به دلخواه تنظیم کنید.

اجزای سایه بان بازویی از قاب و بازو هایی برای باز و بسته کردن پارچه سایبان تشکیل شده است. بسته به اندازه و نوع سایبان، تعداد بازو ها و شکل آن ها تغییر می کند. سایبان بازویی را می توان به دو صورت برقی و دستی استفاده کرد. سایه بان های بازویی برقی و سایبان برقی به واسطه ­ی موتوری که در سایبان گذاشته شده است کار می کند و با فشردن کلیدی که در کنار سایبان است، می توان سایبان را باز و بسته کرد. همچنین می توان از ریموت کنترل از راه یا نصب برنامه مخصوص سایبان را کنترل کرد.

سایه بان های بازویی دستی به وسیله چرخاندن میل لنگی که به سایبان وصل می شود می توان باز و بسته کرد. سایبان های بازویی برقی راحتی بسیار بیشتری را در استفاده ارائه می دهند زیرا در این نوع حتی نیازی نیست برای کار کردن با سایبان از جای خود بلند شوید. اساساً طراحی سایه بان های بازویی برقی برای راحتی بیشتر در کار کرد با سایبان ها است.

How does the canopy work against the sun

انواع سایه بان فنری

سایبان بازویی انواع مختلفی دارد که می توانید با توجه به نیاز خود هر نوع را انتخاب کنید.

  • سایه بان های بازویی کاست کامل

سایبان های کاست کامل از یک جعبه برای محافظت از اجزای سایبان زمانی که در حالت بسته هستند، تشکیل شده است. این جعبه از بازو ها و پارچه ­ی سایبان در برابر آب و هوای نا مناسب محافظت می کند.

  • سایه بان های بازویی نیم کاست

سایه بان های بازویی نیم کاست مانند سایبان های کاست کامل از بازو ها و پارچه سایبان در حالت بسته مراقبت می کنند. اما تفاوت این نوع در این است که از 3/1 بازو ها و پارچه سایبان محافظت می کند.

  • سایبان های بازویی استاندارد

به سایبان های بازویی استاندارد سایبان های باز نیز گفته می شود. این سایبان ها کاملاً با دو نوع قبلی متفاوت است. این نوع سایبان هیچ جعبه ای برای محافظت از اجزای سایبان و پارچه ندارد در نتیجه همه اجزا در برابر تغییرات آب و هوایی قرار دارند.

این نوع سایبان ها همانند سایبان های بازویی هستند اما تفاوت این نوع سایبان این است که از جلوی سایبان پارچه آن ادامه دارد و منجر به کاهش تابش خیره کننده و گرمای خورشید در داخل ساختمان می شود.

همچنین باعث ایجاد سایه بیشتر و محافظت بیشتر می شود. این نوع سایبان ها برای ایجاد سایه در تراس و پاسیو ضمن حفظ زیبایی و جذابی، بسیار مناسب هستند.

این سایبان ها مانند بقیه سایبان های بازویی نیستند زیرا دارای بازوهایی دنده ای هستند که در کنار سایبان ایجاد شده اند.

این نوع سایبان ها برای مناطق کوچک مانند: درها یا پنجره ها مناسب ترین گزینه هستند، البته از این سایبان برای ویترین یا نمای جلوی ساختمان نیز استفاده می کنند. سایبان های آجدار یا سایبان های بازوی کناری سازه های کاملاً دستی هستند.

مزایای سایبان بازویی

جلوگیری از اشعه ماورا بنفش مضر

سایبان های بازویی هنگامی که می خواهید در حیاط خود استراحت کنید شما را از نور خورشید محافظت می کنند. اشعه ماورا بنفش خورشید UV نه تنها می تواند باعث آفتاب سوختگی ناخوشایند شود. بلکه یک عامل خطر برای سرطان های پوست است. سایه بان های بازویی شما را از آسیب های مضر نور خورید محافظت می کنند. مهمترین مزیت سایه بان های بازویی این است که وقتی سایبان را نصب می کنید به راحتی می توانید از دیدن منظره روبه رو لذت ببرید زیرا این سایبان نیازی به پشتیبانی ندارند که مانع دیدن شما شود. این سایبان ها را به سقف یا نمای ساختمان نصب می کنند تا به راحتی سایه ایجاد کند.

سایبان های بازویی می توانند هزینه زیادی در قبض انرژی شما صرفه جویی کنند. در حقیقت ، سایبان از ورود گرما از طریق پنجره به خانه شما جلوگیری می کند که می تواند باعث شود خانه شما در فصل تابستان تا هشت تا پانزده درجه خنک تر باشد. این بدان معناست که شما مجبور نیستید از وسایل سرمایشی خود به دفعات استفاده کنید یا آن را خیلی کم روشن می کنید. شگفت زده خواهید شد که چقدر سایبان می تواند شما در هزینه قبض های شما صرفه جویی کند.

یکی از مزایای بزرگ سایبان بازویی این است که می توان آنها را متناسب با هر نوع معماری و سبکی دلخواه سفارش داد. سایبان های بازویی برای زیبایی بیشتر به خانه ها طراحی شده اند و شما می توانید از بین انواع رنگ ­ها، پارچه ها و سبک های مختلف یکی را انتخاب کنید تا متناسب با نیاز شما باشد. سایبان های بازویی گزینه ارزان تری نسبت به سایبان های دیگر است. برای خرید و نصب هزینه کمتری دارند. آنها به عنوان یک بسته کامل ارائه می شوند که فقط یک بار باید نصب شوند که این عمر باعث می شود آنها جیب پسند باشند.

نصب سایه بان بازویی

سایبان بازویی بر روی دیوار، سقف و هر سطح دیگر نصب می شود. برای حلق آویز به یک ارتفاع نصب خاص نیاز دارد. آنها هزینه های خنک کننده داخلی را کاهش می دهند و همچنین از شما و مبلمان شما در برابر اشعه ماورا بنفش مضر که از خورشید می آید محافظت می کند. نصب این سایبان بسیار آسان است می توانید توسط راهنمایی که وجود دارد خودتان سایبان را نصب کنید. اما اگر سایبانهای بازویی برقی را خریداری کرده اید، بهتر است نصب آن را به یک متخصص بسپارید زیرا اگر در نصب آن اشتباه کوچکی رخ دهد دیگر نمی توانید از سایبان استفاده کنید.

سایبان چیست ؟

سایه بان ها سازه های سقف مانندی هستند که معمولاً بالای پنجره، در یا در راهروهای متصل به ساختمان ها نصب می شوند. سایبان دیوار، سایبان پاسیو و … یا حتی می توانید سایه بان جداگانه ای برای حیاط خود نصب کنید. سایه بان ها در فضای باز و در روزهای گرم تابستان با ایجاد سایه از شما، خانه و اتومبیل شما – در برابر باد و باران و خورشید – محافظت می کنند و مصرف انرژی را در فضای داخلی ساختمان افزایش می دهند.

سایبان ها از چه ساخته شده اند؟

آنها معمولاً از نوعی پارچه ساخته می شوند مانند: بوم ساخته شده از پنبه، پلی استر یا اکریلیک؛ که روی یک قاب کشیده می شود و می تواند از فولاد، چوب، آلومینیوم یا مواد دیگری باشد. آنها باید به اندازه کافی محکم باشند تا ساختاری قابل اطمینان و سبک ایجاد کنند؛ اگرچه سایه بان های چوبی، فلزی، pvc، upvc و … نیز وجود دارند. سایه بان ها را می توان به صورت جمع شدنی یا تاشو ساخت. بنابراین می توانید تصمیم بگیرید که چه موقعی سقفِ آن ها کنار برود یا کاملا پوشانده شوند.

ویژگی سایبان خوب

بسته به نوع کاربری سایبان ها، خصوصیات ویژه آنها نیز متغیر است. برای مثال انتظاراتی که باید از یک سایه بان مستقل –  سقف پارکینگ – در وسط حیاط یا باغ خود داشته باشیم؛ با سایه بان پنجره یا در ورودی خانه یا مغازه کمی متفاوت است. همچنین بر اساس دو نوع سایبان ثابت و جمع شونده یا متحرک، نوع نصب آنها نیز متفاوت است. سایبان های ثابت معمولاً یا به طور دائم به دیوار جوش داده شده و متصل می شوند. آنها مستحکم و ماندگار هستند، اما میزان محافظت از آنها قابل تغییر نیست. از طرف دیگر سایبان های جمع شونده را می توان باز کرد یا به عقب کشید تا مقدار پوشش لازم را ایجاد کنند.

از مهمترین ویژگی های یک سایبان خوب عبارتند از:

  • محافظت در برابر اشعه مضر خورشید
  • محافظت در برابر باد و باران و طوفان
  • پوشش سقف باکیفیت و بادوام
  • اندازه و فضای مناسب و میزان پوشش لازم
  • هزینه تعمیر و نگهداری پایین
  • مدل و رنگ مناسب

از مهمترین موارد کاربرد سایبان ها عبارتند از:

  • سایبان در و پنجره
  • سایبان تراس و ایوان
  • سایبان ماشین
  • سایبان استخر
  • سایه بان باغی
  • سایبان پاسیو

سایبان فلزی

سایه بان های فولادی و آلومینیومی در طول دهه 1950 تا 1970 بسیار رایج بودند. آنها دارای سطحی نرم بوده، به هزینه کمتری برای تعمیر و نگهداری نیاز داشتند. آنها می توانستند رنگ شوند تا با رنگ ساختمان خانه هماهنگ باشند. سایبان های فولادی اغلب برای جلوگیری از زنگ زدگی نیاز به رنگ آمیزی منظم دارند؛ همچنین آلومینیوم می تواند به راحتی دچار فرو رفتگی شود. سایه بان های فلزی ممکن است – نسبت به سایه بان های پارچه ای – حتی به تمیز کردن بیشتری نیاز داشته باشند؛ به خصوص اگر دارای برجستگی هایی باشند که  کثیفی ها بتواند در آن ها جمع شود. همه انواع سایه بان های فلزی را نمی توان رول کرد؛ اما برخی از انواع آن دارای لولا هستند و می توانند به سمت بالا یا پایین جمع شوند.

سایه بان شیشه و پلاستیک – سایبان پلی کربنات

سایبان های شیشه ای و پلاستیکی هر دو از پلی کربنات ساخته شده اند؛ ماده ای ترموپلاستیک که به راحتی قالب گیری می شود و تحت گرما به آن فرم داده می شود. این نوع سایه بان، اگرچه شفاف است، اما محافظت عالی در برابر باران، برف و اشعه های مضر UV ایجاد می کند و در عین حال نور را از خود عبور می دهد. از دیگر معایب سایبان پلی کربنات: ورق های سقف سایبان پلی کربنات قابلیت خش پذیری و کدر شدن نیز دارند.

سایه بان فایبرگلاس

سایه بان های فایبرگلاس جایگزین سبک تری برای فولاد یا آلومینیوم هستند. این نوع سایه بان با رنگ موجود در مواد قالب گیری می شود و از نیاز به رنگ آمیزی مجدد جلوگیری می کند؛ اما توانایی شما را برای تغییر ظاهر آن کاهش می دهد. سایه بان های فایبرگلاس می توانند مات یا نیمه شفاف باشند. با گذشت زمان، سایه بان های فایبرگلاس می توانند بشکنند یا ترک بخورند و نیاز به تعویض داشته باشند.