کسب و کار ایرانیعمومی

مدارک لازم برای تعویض سند تک برگی

یکی از دلایلی است که جعل این اسناد را مشکل ساخته است و به همین خاطر است که تبدیل سند منگوله دار به سند تک برگی پیشنهاد مناسبی برای صاحبان ملک است. سندهای منگوله  دار قدیمی دفترچه  ای به علت ایمنی کمی که دارند به  راحتی جعل می شوند، اما سند تک  برگی طوری طراحی  شده است که به  راحتی نمی توان آن را جعل کرد.

فرم درخواست سند تک برگی | قانون جدید سند تک برگی

برای گرفتن سند تک برگی به کجا مراجعه کنیم ؟ طریقه گرفتن سند تک برگی بسیار آسان بوده و مدت زمان معقولی دارد. برای سهولت در گرفتن این سند می توانید با وکلای ملکی یا کارشناسان مربوطه در ارتباط باشید.

مراحل درخواست صدور سند تک برگی

همانطور که در بالا ذکر نمودیم متقاضیان درخواست صدور سند تک برگی به سه دسته قابل تقسیم می باشند که مراحل درخواست صدور سند تک برگی برای هریک از آنان تشریفاتی متفاوت از دیگری دارد. در ادامه به بیان مراحل و تشریفات هر دسته از متقاضیان جهت درخواست صدور سند تک برگی می پردازیم:

دسته اول کسانی هستند که سند قدیمی دفترچه ای داشته و خواهان تعویض سند خود به تک برگ می باشند. این دسته از افراد با در دست داشتن مدارک زیر و طی نمودن مراحلی که در ادامه بیان می گردد قادر به دریافت سند تک برگی می باشند:

مدارک لازم عبارتند از:

اصل سند مالیکت (اصل سند ارسال می شود).

اصل بنچاق ابتیاعی. ​

اصل خلاصه معامله (در صورت عدم دسترسی به آن می توان به دفتر تنظیم کننده سند قطعی مراجعه و کپی مصدق سند را جایگزین نمود.)

اصل شناسنامه و کارت ملی.

آدرس و کدپستی ملک. ​

آدرس و کدپستی محلی که سند به آنجا ارسال خواهد شد.

مراحل تعویض سند دفترچه ای به تک برگی عبارتند از:

مراجعه به اداره ثبت و تحویل مدارک همچنین پر کردن فرم تقاضانامه

بررسی مدارک و گرفتن استعلامات لازم در اداره ثبت و سپس تعویض سند و تحویل آن به پست جهت ارسال به آدرس شما. لازم به تذکر است تمامی مراحل از طریق پیامک به شما ارسال می گردد.

دسته دوم کسانی هستند که طی روند خرید ملک سند باید به نام آنان انتقال یابد و فروشنده ملک جهت انتقال سند ملک در قید حیات است. این دسته از افراد با در دست داشتن مدارک زیر و طی نمودن مراحلی که در ادامه بیان می گردد قادر به دریافت سند تک برگی می باشند:

مدارک لازم عبارتند از:

اصل سند مالیکت (اصل سند ارسال می شود).

اصل بنچاق ابتیاعی. ​

اصل خلاصه معامله (در صورت عدم دسترسی به آن می توان به دفتر تنظیم کننده سند قطعی مراجعه و کپی مصدق سند را جایگزین نمود.)

اصل شناسنامه و کارت ملی.

آدرس و کدپستی ملک. ​

آدرس و کدپستی محلی که سند به آنجا ارسال خواهد شد.

مراحل انتقال سند و صدور سند تک برگی به نام خریدار جدید:

مراجعه خریدار و فروشنده به دفتر اسناد رسمی جهت ثبت درخواست انتقال سند.

طی کردن تشریفات انتقال از قبیل گرفتن استعلامات توسط دفتر اسناد از اداره ثبت جهت ممنوع المعامله نبودن ملک. همچنین پرداخت عوارض نوسازی شهرداری و ارائه مفاصا حساب و ارائه گواهی پرداخت ملک به دارایی توسط فروشنده.

پر کردن فرم درخواست تعویض سند به نام خریدار تازه.

بررسی مدارک و گرفتن استعلامات لازم در اداره ثبت و سپس تعویض سند و تحویل آن به پست جهت ارسال به آدرس شما. لازم به تذکر است تمامی مراحل از طریق پیامک به شما ارسال می گردد.

دسته سوم کسانی هستند که صاحبان املاک فاقد سند رسمی هستند. این دسته افراد همانطور که در بالا توضیح داده شد می توانند با مراجعه به سامانه ثبت ملک و طی نمودن مراحل درخواست صدور سند تک برگی به صورت اینترنتی درخواست صدور سند تک برگی نموده که مراحل آن عبارتند از:

در مرحله اول بر روی درخواست پذیرش جدید کلیک کنید.

پس از اطمینان از اینکه از شرایط درج شد برخوردار هستید گزینه ” حایز شرایط درج شده می باشم” را تیک بزنید.

پس از آن بخش تقاضا نامه را کامل کنید و تا زمانی که این بخش تکمیل نشده باشد، دیگر قسمت های سایت غیر فعال است.

مشخصات متقاضی را تکمیل کنید.

مشخصات ملک را تکمیل کنید.

سپس به بخش موضوع مورد درخواست بروید و اطلاعات مربوطه را تکمیل کنید.

دکمه ثبت را فشار بدهید و در صورت موفقیت آمیز بودن مراحل ثبت، اطلاعات ورود به سامانه برای شما نمایان می شود.

به قسمت مدارک مراجعه نموده و فایل مدارک را بارگذاری کنید.

هزینه آن، معادل پانصد هزار ریال را پرداخت نمایید و یا می توانید گزینه پرداخت با فیش بانکی را انتخاب نموده و شماره فیش پرداختی را در آن قسمت وارد نمایید.

سپس در قسمت چاپ اطلاعات صفحه ای مشابه صفحه زیر را پرینت گرفته و پس از امضا و اثر انگشت، آن را با پست سفارشی به واحد ثبتی مورد نظر ارسال کنید.

پس از ارسال آن در پست، شماره 20 رقمی مرسوله و تاریخ ارائه به اداره پست را وارد نموده و سپس “ثبت نهایی و دریافت شماره پرونده”را بفشارید.

پس از دریافت شماره پرونده و رمز عبور که شماره ملی شما است، می توانید به قسمت اطلاع رسانی پرونده مراجعه نموده و روند درخواست خود را پیگیری نمایید.

پس از اتمام این مراحل منتظر باشید تا ظرف 20 روز کارشناسان اداره ثبت به محل ملک شما بیایند و پس از بررسی، صورت جلسه ای تهیه کنند و آن را به امضای مالک و چهار نفر از معتمدین آن محل برسانند. سپس نتیجه رای دبیرخانه هیئت قانون تعیین تکلیف اراضی فاقد سند رسمی در یکی از روزنامه های کثیرالانتشار منتشر شود و در صورتی که اعتراضی بر آن وارد نباشد، دبیرخانه مذکور اقدام به صدور سند مالکیت برای شما می کند.

نمونه فرم درخواست صدور سند تک برگی

در بالا به تعریف سند تک برگی پرداخته، سامانه در خواست صدور سند تک برگی، نحوه تکمیل و مراحل دریافت آن را توضیح دادیم. در ادامه نمونه فرم درخواست صدور سند تک برگی برای متقاضیان این نوع از سند به پیوست تقدیم می گردد.

نمونه فرم درخواست صدور سند تک برگی 1400

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد درخواست صدور سند تک برگی در کانال تلگرام حقوق تجاری عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی ما نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی ما به سوالات شما عزیزان پیرامون درخواست صدور سند تک برگی پاسخ دهند.