سبک زندگی

رویت ابلاغیه در سامانه ثنا ابلاغ الکترونیکی قضاییه

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، در روز‌های اخبر پیامکی با متن:

” (ابلاغ الکترونیک قضایی) بدینوسیله به استحضار می‌رساند شکایتی علیه شما ثبت شده، برای مشاهده ابلاغیه خود به سایت زیر مراجعه کنید در غیر این صورت طی (۲۴ ساعت) حکم جلب شما صادر خواهد شد”

در حال ارسال به برخی از مردم است که پیامکی جعلی بوده و  از سوی کلاهبرداران برای حک گوشی و حساب‌های بانکی طراحی شده است.

سرهنگ احسان آنقی رئیس پلیس فتای استان مرکزی با اشاره به کلاهبرداری گسترده درفضای مجازی با استفاده از پیامک فوق گفت: ابلاغیه تهدیدکننده با این محتوا را در گوشی تلفن همراه تان باز نکنید، به دلیل اینکه این پیام یک کلاهبرداری هوشمندانه سایبری و درچند روزگذشته درحال گسترش است.

سرهنگ آنقی افزود:اگرمطابق پیامک فوق، پیامی تحت عنوان شکایت در سامانه الکترونیکی ثنابه گوشی تلفن شما ارسال شد، هرگز وارد لینک درج شده در آن نشوید!

او با تاکید برآگاه سازی عمومی جامعه اضافه کرد: چنانچه روی لینک ِ درج شده در این پیامک کلیک کنید، علاوه برنصب سریع اپلیکیشن کلاهبرداری، مشابه همین پیامک به همه مخاطبان شما ارسال می‌شود.

رئیس پلیس فتای استان مرکزی بیان کرد: در صورت استفاده از اپلیکیشن فوق از فرد برای رویت ابلاغیه درخواست واریز مبلغ ناچیزی می‌شود که درصورت اقدام، پس ازدسترسی به حساب شخصی او، موجودی بانکی  فرد خالی می‌شود و بدین ترتیب به راحتی و بسیار هوشمندانه فیشینگ انجام می‌شود.

او با اشاره به اینکه فرد ارسال کننده پیامک، خود، قبل ازشما قربانی این کلاهبرداری شده گفت: تنها راه در امان ماندن از این شیوه شیادی، پرهیز از باز کردن و ورود به لینک ارسال شده است.

راه تشخیص پیامک اصلی از جعلی سامانه ثنا

به گفته سرهنگ علی‌محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا، پیامک ارسالی از سوی قوه قضاییه فاقد لینک است، هرگز با شماره سیم کارت شخصی ارسال نمی‌شود و به هیچ وجه جهت مشاهده ابلاغ قضایی، نیاز به واریز وجه نیست.

سرهنگ رجبی به مردم توصیه کرد برای اطمینان از پیامک قضایی به سایت اصلی ابلاغ الکترونیکی قضایی به آدرس https://eblagh.adliran.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام / ج

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیدگاهتان را بنویسید