عمومیکسب و کار ایرانی

پایین ترین قیمتی که در بازار امروز برای دلار کانادا به ثبت رسید چقدر بوده است؟

قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز شنبه 18 فروردین 1403

بازار در نخستین روز هفته شاهد شیب نزولی قیمت دلار کانادا با کارتخوان،  قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.

قیمت اونس طلا امروز

هر اونس طلا، امروز به 2،330 (دو هزار و سیصد و سی) دلار رسید که نسبت به روز قبل، افزایش 2.23 درصدی داشته است.

قیمت گرم طلا 18 عیار امروز

قیمت طلا کاهش یافت و هر گرم طلا 18 عیار، امروز به 3،601،300 (سه میلیون و ششصد و یک هزار و سیصد) تومان رسید که نسبت به 2 روز پیش، کاهش 1.54 درصدی داشته است.

قیمت مثقال طلا 18 عیار امروز

همچنین هر مثقال طلا 18 عیار با کاهش 1.02 درصدی نسبت به 2 روز پیش، 15،650،000 (پانزده میلیون و ششصد و پنجاه هزار) تومان معامله شد.

آخرین نرخ دلار مبادله ای

قیمت دلار مبادله ای، امروز به 43،568 (چهل و سه هزار و پانصد و شصت و هشت) تومان رسید که نسبت به 2 روز پیش، افزایش 0.24 درصدی داشته است.

قیمت یورو مبادله ای امروز

یورو مبادله ای، امروز به 47،234 (چهل و هفت هزار و دویست و سی و چهار) تومان رسید که نسبت به 2 روز پیش، افزایش 0.38 درصدی داشته است.

قیمت پوند امروز

پوند امروز با افزایش 1.22 درصدی، از 80،897 (هشتاد هزار و هشتصد و نود و هفت) تومان به 81،900 (هشتاد و یک هزار و نهصد) تومان رسید.

آخرین نرخ درهم امارات مبادله ای

همچنین درهم امارات مبادله ای با افزایش 0.24 درصدی نسبت به 2 روز پیش، 11،863 (یازده هزار و هشتصد و شصت و سه) تومان معامله شد.

قیمت لیر ترکیه امروز

لیر ترکیه، امروز به 2،020 (دو هزار و بیست) تومان رسید که نسبت به 2 روز پیش، افزایش 0.49 درصدی داشته است.

آخرین نرخ دلار کانادا

همچنین دلار کانادا با کاهش 0.04 درصدی نسبت به 2 روز پیش، 47،700 (چهل و هفت هزار و هفتصد) تومان معامله شد.

قیمت دلار استرالیا امروز

دلار استرالیا، امروز به 42،650 (چهل و دو هزار و ششصد و پنجاه) تومان رسید که نسبت به 2 روز پیش، افزایش 0.82 درصدی داشته است.

چه عاملی موجب حرکت دلار کانادا می شود؟

داده  های اقتصادی ایالات متحده

در رابطه با موضوع اصلی این مقاله یعنی تاثیر کشور کانادا بر فارکس اکنون نوبت این است که بدانیم چه عاملی موجب حرکت دلار کانادا و افزایش قیمت دلار کانادا با کارتخوان تورنتو می شود؟ در جواب این پرسش باید گفت داده  های اقتصادی آمریکا به طور معمول تقریبا همزمان با داده های اقتصادی کانادا منتشر می  شوند و همانطور که در قسمت بالا بیان کردیم اقتصاد کشور آمریکا و کانادا رابطه تنگاتنگی با یکدیگر دارند. از یک سو، داده  های منفی آمریکا به همراه داده  های مثبت کانادا می  توانند منجر به کاهش شدید ارزش جفت  ارز USD/CAD شوند. از سوی دیگر، داده های مثبت آمریکا و داده های ضعیف کانادا می  تواند باعث پرواز USD/CAD شوند، همین موضوع می تواند رابطه این دو اقتصاد را با یکدیگر بیان کند.

ادغام  ها و تملک  ها

همانطور که گفتیم کشور کانادا و ایالات متحده آمریکا با یکدیگر همسایه اند و به دلیل ارتباط نزدیک بین ایالات متحده و کانادا، غالبا ادغام ها و تملک  های شرکت  ها اتفاق می  افتد و این شرکت ها با یکدیگر به همکاری می پردازند. این موضوع باعث گردش حجم عظیمی پول بین دو کشور می  گردد که تاثیر قابل توجهی بر بازار تبادل ارز خارجی می  گذارد.

به این مثال توجه کنید: برای اینکه یک شرکت آمریکایی یک شرکت کانادایی را بخرد، باید ابتدا دلار آمریکایی خود را با دلار کانادایی مبادله کند تا داد و ستد کامل شود، تا بتواند این شرکت را خریداری کند تصور کنید که چه حجم عظیمی از پول در بازار تبادل ارز خارجی جریان می  یابد تا این معامله صورت پذیرد!

معامله جفت  ارز USD/CAD

جفت  ارز  USD/CAD با مقادیری بر حسب دلار آمریکا معامله می  شود. مقادیر لات استاندارد برابر با 100.000 دلار و مقادیر مینی لات برابر با 10.000 دلار می  باشند.

ارزش پیپ که بر حسب دلار کانادا می  باشد، با تقسیم کردن 1 پیپ از جفت ارز USD/CAD (که برابر است با 0.0001) بر نرخ جاری USD/CAD محاسبه می  گردد.

همچنین باید بدانید که سود و زیان بر حسب دلار کانادا هستند، برای اندازه پوزیشنی به میزان یک لات استاندارد، هر یک پیپ حرکت، ده دلار کانادا ارزش دارد. برای اندازه پوزیشنی به میزان یک مینی لات، هر یک پیپ حرکت، یک دلار کانادا ارزش دارد. به عنوان مثال، اگر نرخ مبادله فعلی جفت  ارز USD/CAD برابر با 1.1000 باشد و بخواهید که یک لات استاندارد معامله کنید، در آن صورت یک پیپ برابر با 9.90 دلار آمریکا خواهد بود.

محاسبات سپرده احتیاطی (مارجین) بر اساس دلار آمریکا است، در صورتی که اهرم افزایش سرمایه (لوریج) 100:1 باشد، به 1.000 دلار آمریکا برای معامله 100.000 واحد از جفت ارز USD/CAD نیاز می  باشد.

بررسی تاکتیک  های معامله جفت  ارز USD/CAD

 جفت  ارز USD/CAD فقط در طول ساعات معاملات ایالات متحده فعال است و فقط در این ساعت ها می توان به معامله پرداخت. این جفت  ارز در ساعات معاملاتی آسیا و اروپا شدیدا مستعد خروج قیمت های کاذب می  باشد، این به معنای آن است که شکسته شدن یک سطح حمایت قابل توجه در جفت  ارز USD/CAD در ساعات معاملاتی صبح اروپا اغلب اوقات یک خروج قیمت کاذب خواهد بود.

توجه به تفاوت  های بین نتایج داده  های اقتصادی آمریکا و کانادا نیز تمرین بزرگی برای تعیین جهت حرکت USD/CAD می  باشد. به دلیل اینکه داده  های اقتصادی آمریکا و کانادا تنها با اختلاف چند ساعت از یکدیگر منتشر می  گردند، اختلافات در نتایج منجر به حرکت  های اغراق  آمیز در یک جهت می  گردد.

نتیجه گیری

نرخ ارز یکی از جنبه های مهم تجارت و بازرگانی بین المللی است که بر قیمت کالاها و خدمات تأثیر می گذارد و درنهایت بر رشد اقتصاد جهانی تأثیر می گذارد و در این مقاله به شش مورد مهم آن اشاره شد.

درحالی که این عوامل می توانند تأثیرات قابل توجهی بر نرخ ارز داشته باشند، مهم است که بدانیم نرخ ارز نیز تابع متغیرهای دیگری مانند احساسات بازار، انتظارات سرمایه گذاران و روندهای اقتصاد جهانی است. به این ترتیب، پیش بینی تغییرات نرخ ارز می تواند چالش برانگیز باشد و سرمایه گذاران و کسب وکارها باید طیفی از عوامل را هنگام انجام معاملات ارز خارجی یا تصمیم گیری های سرمایه گذاری در نظر بگیرند.

درنتیجه، نظارت، دانش و درک عواملی که بر نرخ ارز تأثیر می گذارند برای هرکسی که در تجارت بین المللی یا بازار فارکس دخیل است، حیاتی است.

سوالات متداول:

آیا امکان خرید دلار کانادا با تمام کارتهای بانکی ( ایران ) امکان پذیر است ؟

با همه کارتهای متصل به شبکه شتاب ، میتوانید دلار کانادا را از صرافی متا خرید نمایید .

آیا قیمت فروش دلار در صرافی کانادا با کارتخوان بیشتر است ؟

به دلیل هزینه مالیاتی و سایر هزینه ها که صرافی باید پرداخت کند، معمولا گرانتر می شود .

قیمت فروش دلار در صرافی تورنتو با کارتخوان را از کجا می تونم چک کنم ؟

قیمت فروش کارتخوان صرافی متا هر روز ساعات 10/30 صبح به وقت تورنتو کانادا در سایت صرافی متا آپلود می گردد همچنین از طریق این لینک نیز میتوانید نرخ را دریافت نمایید