مهاجرت به کانادا: فرصت های شغلی برای ایرانیان

کانادا یکی از بهترین کشورهای دنیا برای زندگی است و افراد زیادی از سراسر دنیا برای زندگی و کار به این کشور مهاجرت می کنند. اهمیت کارآفرینی و تولید در این کشور موجب رونق کسب و کارها و در نتیجه نیاز مبرم به نیروی کار شده است. به همین دلیل موقعیت های کاری بسیار خوبی برای مهاجران وجود دارد که می تواند تضمین کننده زندگی آن ها و خانواده هایشان در کانادا باشد. به دست آوردن یک شغل در کانادا شرایط مناسبی دارد، اما خیلی از افراد به دلیل عدم اطلاع از جزئیات این کار نمی توانند از این شرایط بهره مند شوند.

ایرانیان | برای ایران

قدم اول برای مهاجرت کاری به کانادا پیدا کردن یک شغل مناسب است. خوشبختانه به کمک موسسه ها و سایت های کاریابی کانادا، انجام این کار به راحتی ممکن شده است. متقاضیان از سراسر دنیا می توانند در یک سایت کاریابی در کانادا ثبت نام کنند و در سریع ترین زمان ممکن یک موقعیت شغلی عالی و متناسب با حرفه، دانش و تجربه خود بیایند. این مقاله با بررسی جزئیات کاریابی در کانادا و معرفی بهترین موسسات جستجوی کار برای ایرانیان، اطلاعات بیشتری در این زمینه در اختیار متقاضیان قرار می دهد.

یکی از متداول ترین راه ها برای پیدا کردن یک شغل در کانادا استفاده از موسسه های کاریابی است. موسسات زیادی در کانادا به عنوان واسطه میان کارفرمایان و کارجویان فعالیت می کنند. فعالیت بیشتر این موسسات به صورت اینترنتی است و همه افراد می توانند بدون هیچ محدودیتی برای پیدا کردن شغل به سایت موسسه کاریابی مورد نظر مراجعه کنند. کارفرمایان نیروی کار مورد نیاز خود را در وبسایت موسسه های کاریابی ثبت می کنند و افراد جویای کار می توانند موقعیت شغلی، نوع کار، حقوق دریافتی، مزایا و دیگر شرایط مربوط به شغل را مشاهده نمایند و برای اشتغال در آن درخواست دهند. سپس کارفرما از میان درخواست دهندگان، فرد مورد نظر را انتخاب خواهد کرد و مراحل استخدام و اشتغال انجام می شود.

روزانه موقعیت های شغلی زیادی توسط کارفرمایان در سایت های کاریابی قرار داده می شود و کارجویان می توانند با مراجعه به این سایت ها به صورت آنلاین برای دریافت موقعیت شغلی مورد نظر خود درخواست دهند. با وجود سایت های کاریابی در کانادا و موسسات جستجوی کار برای ایرانیان، افراد جویای کار می توانند تعداد زیادی از موقعیت های شغلی متناسب با رشته، حرفه و مهارت های خود را مشاهده کنند و به راحتی موقعیت های شغلی مختلف را ارزیابی و مقایسه نمایند. در ادامه لینک ورود به سایت های کاریابی کانادا ارائه شده است.

استفاده از این سایت ها برای تمامی افراد از سراسر دنیا امکان پذیر است و همه می توانند شغل مناسب خود را جهت پیدا کنند. متقاضیان با مراجعه به این سایت ها می توانند رزومه کاری خود را به کارفرمایان ارائه دهند و بر اساس میزان تخصص و تجربه ای که دارند شغل مورد نظر خود را به دست آورند. در صورتی که فرد از طرف کارفرما برای انجام شغل در کانادا انتخاب شود، جاب آفر یا دعوتنامه کاری دریافت می کند و می تواند برای مهاجرت به کانادا اقدام کند. فاکتورهایی که برای انتخاب نیروی کار اهمیت دارد عبارتند از سن، تحصیلات، سطح زبان، تجربه و غیره.

بهترین موسسات کاریابی در کانادا برای ایرانیان

همان طور که گفته شد، موسسات جستجوی کار برای ایرانیان و سایت های زیادی در کانادا در زمینه کاریابی فعالیت می کنند و استفاده از این سایت ها برای همه حتی افرادی که خارج از کانادا اقامت دارند، امکان پذیر است. کشور کانادا از جمله کشورهایی است که با کمبود نیروی کار مواجه است و به همین دلیل از درخواست کار خارجیان و مهاجران استقبال می کند. ایرانیان زیادی کانادا را به عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب می کنند و از شرایط Immigration and citizenship و یافتن شغل از طریق موسسات کاریابی بهره مند می شوند. در ادامه بهترین موسسات کاریابی در کانادا برای ایرانیان معرفی می شود.

یکی از بزرگترین موسسه های کاریابی در کانادا، ایندید است که فعالیت خود را در سایتی به آدرس indeed.com انجام می دهد. ماهانه 250 میلیون کاربر از سراسر دنیا از این وبسایت برای پیدا کردن شغل در کانادا استفاده می کنند. این سایت مشاغل موجود را بر اساس نوع و زمینه صنایع، سطح مهارت مورد نیاز، ساعت کاری، میزان حقوق و مقعیت جغرافیایی دسته بندی می کند تا جستجوی شغل برای کاربران راحت تر باشد. استفاده از وبسایت کاریابی ایندید کاملا رایگان است. در صورتی که افراد مایل به اطلاع یافتن مشاغل جدید از طریق ایمیل باشند می توانند یک حساب کاربری در ایندید بسازند.

فلکس جابز یک موسسه کاریابی مخصوص مشاغل دورکاری است و به همین دلیل مورد استقبال بسیاری از افراد جویای کار قرار گرفته است. بیش از 25000 شغل از 5000 شرکت در سراسر دنیا در این وبسایت به آدرس flexjobs.com وجود دارد. البته برای استفاده از این وبسایت رایگان نیست و کاربران باید به صورت هفتگی، ماهیانه و یا سه ماهه هزینه عضویت بپردازند. در ازای این هزینه، سایت فلکس جابز امنیت و اصالت آگهی های استخدام را تضمین می کند و کاربران می توانند در فضای به دور از تبلیغات شغل مورد نظر خود را پیدا کنند.

شبکه اجتماعی کاریابی لینکدین لینکدین یک شبکه اجتماعی مناسب برای افراد جویای کار است. کاربران می توانند، با استفاده از این پلتفرم یک رزومه دیجیتال برای خود ایجاد و کارفرمایان و سایر افراد را به پروفایل خود اضافه کنند. پروفایل اعضای لینکدین در اختیار عموم قرار خواهد. زمانی که یک کارفرما یک فرصت شغلی در لینکدین ایجاد می کند، رزومه های مرتبط با آن برای او ارسال خواهد شد. در لینکدین کارفرماها و کارجویان می توانند به طور مستقیم با هم ارتباط داشته باشند.

مهاجرت به کانادا از طریق کاریابی  همان طور که گفته شد، کانادا کشوری با موقعیت های شغلی فراوان است و هر ساله میزبان مهاجران و نیروی کاری بسیار زیادی از سراسر دنیا است. این کشور به افرادی که از سوی کارفرمایان و شرکت های کانادایی پیشنهاد کاری داشته باشند و یا تمایل به را دارند، ویزای کانادا از نوع کاری اعطا می کند و این افراد می توانند از این طریق به کانادا مهاجرت کنند. ویزای کار کانادا امکان همسر و فرزند فرد را نیز فراهم می کند و به همین دلیل دریافت این ویزا یکی از بهترین روش های مهاجرت به کانادا است. دریافت کنندگان ویزای کار کانادا می توانند به صورت موقت در این کشور اقامت داشته باشند و این اقامت را به  صورت دوره ای تمدید کنند. در نهایت تمدید دریافت ویزا و تمدید آن به دریافت اقامت دائم کانادا برای فرد و خانواده او منجر خواهد شد.

مهاجرت به کانادا از طریق کاریابی یا ورود به موسسات جستجوی کار برای ایرانیان هزینه زیادی ندارد و به همین دلیل برای کسانی که تماسل به را داند اما سرمایه اولیه زیادی ندارد و تمایل به کار در یک کشور خارجی را دارند گزینه بسیار مناسبی است. داشتن تخصص کافی، سابقه کار قابل توجه و مهارت های لازم برا در موقعیت شغلی مورد نظر از جمله مواردی است که در دریافت ویزای کاری کانادا موثر هستند. بنابراین متقاضی باید رزومه قوی و قابل قبولی آماده کند تا بتواند از طریق کاریابی به کانادا مهاجرت کند.

شرایط کار در کانادا

کانادا با داشتن امکانات رفاهی زیاد، اقتصاد مترقی و فرهنگ مهاجر پذیر به عنوان یکی از بهترین های لیست به ویژه برای ایرانیان شناخته می شود. این کشور توسعه یافته یکی از پیشرفته ترین کشورها در صنعت است و اقتصاد این کشور تا حد بسیار زیادی به صنایع وابسته است. به همین دلیل فرصت های شغلی بیشماری در کانادا وجود دارد و هر کس می تواند در این کشور یک شغل مناسب پیدا کند. علاوه بر این نیروی کار در کانادا به عنوان اهرم اصلی صنایع شناخته می شود و از اهمیت بسیار برخوردار است و سعی بر آن است تا این قشر از جامعه همواره در امنیت شغلی و مالی باشد. این موارد موجب شده تا کانادا به یک مقصد مناسب برای مهاجرت کاری تبدیل شود.

کاریابی روش راحت و مناسبی برای مهاجرت همه افراد به کانادا است چرا که هم موقعیت مالی و شغلی مناسبی را برای مهاجرین ایجاد می کند و هم امکان دریافت از نوع دائم را به وجود می آورد. حوزه های شغلی کانادا بسیار متنوع هستند و همه افراد با هر تخصصی می توانند برای دریافت ویزای کاری اقدام کنند. در ادامه برخی از مهم ترین شرایط کار در کانادا بررسی می شود: تایم کاری استاندارد در کانادا 8 ساعت در روز معمولا از دوشنبه تا جمعه است و کار کردن بیش از این زمان اضافه کاری محسوب می شود و از حقوق و مزایای جداگانه برخوردار است. مالیات در کانادا بسته به میزان درآمد مشخص می شود و به همین دلیل کاملا متناسب با درآمد افراد است.

تناسب میان میزان کار و سطح درآمد در کانادا موجب می شود تا افراد از رفاه نسبی و کیفیت بالای برخوردار شوند. علاوه بر این، دولت کانادا از همه نیروهای کار چه بومی و چه مهاجر در به خوبی حمایت می کند و از این نظر یکی از بهترین کشورهای دنیا محسوب می شود. خانواده هایی که دارای فرزند هستند نیز تحت حمایت دولت هستند و بر اساس سن فرزند و توانایی مالی خانواده، بخشی از هزینه ها را دریافت می کنند. بیمه درمانی نیز از دیگر خدماتی است که دولت کانادا برای نیروی کار این کشور در نظر گرفته است.

مراحل درخواست کار از سایت های کاریابی در کانادا

هر یک از سایت های کاریابی کانادا، ساز و کار خاص خود را دارند و کارجویان برای جستجوی کار در این سایت ها باید فرایندهای مشخصی را طی کنند. برخی از سایت ها برای مشاهده لیست مشاغل موجود به ساخت حساب کاربری نیاز دارند. استفاده از برخی از سایت های کاریابی و موسسات جستجوی کار برای ایرانیان نیز مشمول هزینه است و باید این هزینه را هنگام عضویت پرداخت کرد تا به لیست مشاغل دسترسی داشت.

به طور کلی مراحل درخواست کار از سایت های کاریابی در کانادا به این صورت است که فرد مهارت ها و تخصص خود را در پروفایل خود مشخص می کنند و لیست مشاغل متناسب را مشاهده خواهد کرد. علاوه بر این با جستجو و فیلتر کردن مشاغل می توان، نتایج دقیق تری را مشاهده کرد. هر یک از کارفرماها راه ارتباطی خاصی را در آگهی منتشر شده مشخص می کنند که ممکن است تلفنی و یا اینترنتی باشد و متقاضی باید درخواست خود را از طریق راه اعلام شده ارسال کند.

در صورتی که در خواست متقاضی مورد پذیرش قرار بگیرد با او تماس گرفته می شود و مراحل بعدی استخدام انجام خواهد شد. در این راستا کارشناسان مرکز مشاوره تحصیل در خارج از کشور اپلایتو می توانند در کلیه مراحل ورود به سایت های کاریابی در کانادا همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی اپلایتو پاسخگوی سوالات و شبهات در این زمینه باشند. همچنین متقاضیان می توانند با عضویت در کانال تلگرام و صفحه مجازی اینستاگرام از آخرین اخبار مرتبط با موسسات جستجوی کار برای ایرانیان مطلع شوند.