عمومیکسب و کار ایرانی

طرز تهیه بیسکویت یخچالی

طرز تهیه کیک یخچالی خوشمزه و فوری قالبی با بیسکوییت

کیک یخچالی یکی از انواع کیک های خوشمزه بین المللی است که به جای استفاده از فر در یخچال درست می شود، برای مشاهده آموزش شیرینی پزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک یخچالی در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم کیک یخچالی

شیر          3 لیوان

شکر        ½ لیوان

کره          1 قاشق غذاخوری

وانیل        1 پنس

نشاسته ذرت            2 قاشق غذاخوری

آرد قنادی 2 قاشق غذاخوری

پودر کاکائو              2 قاشق غذاخوری

بیسکوییت پتی بور  3 بسته

دستور تهیه کیک یخچالی

مرحله اول

برای تهیه کیک یخچالی فوری ابتدا نیاز به خرید بیسکویت پذیرایی دارید. سپس شیر سرد را داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم، در ادامه شکر را به همراه نشاسته ذرت، پودر کاکائو و آرد قنادی به شیر اضافه می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله حدود 10 دقیقه مواد را به صورت مداوم هم می زنیم تا غلیظ شوند، زمانی که اطراف شیر شروع به جوش زدن کرد، کره را به همراه وانیل به قابلمه اضافه می کنیم و با سرعت هم می زنیم تا گلوله گلوله نشوند.

مرحله سوم

پس از اینکه کره به طور کامل آب شد و با دیگر مواد ترکیب شد، قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم. حالا یک مستطیلی را با کیسه فریزر پوشش می دهیم، سپس 2 قاشق از مواد کف قالب می ریزیم و آنرا صاف می کنیم.

مرحله چهارم

حالا روی مواد را با بیسکوییت پتی بور می پوشانیم. در ادامه مقداری شیر داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و جلوی دستمان قرار می دهیم. بیسکوییت ها را به شیر آغشته می کنیم، سپس 1 قاشق مرباخوری از کرم روی بیسکوییت ها می مالیم.

مرحله پنجم

حالا بیسکوییت ها را به ترتیب دلخواه داخل قالب قرار می دهیم تا قالب پر شود. پس از اینکه قالب پر شد روی قالب را با کرم می پوشانیم و به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا کیک خودش را بگیرد و منسجم شود.

مرحله ششم

پس از گذشت یک ساعت کیک را از قالب خارج می کنیم و تمام قسمت های آنرا با کرم کاور می کنیم، سپس مجددا انرا به مدت 2 ساعت در یخچال قرار می دهیم تا آماده شود. سپس کیک را به صورت دلخواه تزیین می کنیم.

طرز تهیه “کیک یخچالی” ساده خانگی با پتی بور مرحله به مرحله

از میان کیک هایی که بدون فر تهیه می شود “کیک یخچالی” ساده بسیار خوشمزه و محبوب است و برای پذیرایی در مهمانی ها و… استفاده می شود.

کیک یخچالی – طعمی خوشایند در هر فصل

کیک یخچالی یکی از شیرینی های محبوب و معروف است که در فصل های گرم سال و همچنین در هر زمان دیگری لذت بخش است. این نوع کیک با روشی خاص و با استفاده از مواد اصلی مانند آرد، شکر، کره و پودر کاکائو یا وانیل تهیه می شود. یکی از ویژگی های منحصر به فرد کیک یخچالی، این است که برای تهیه آن نیازی به پخت در فر نیست و به جای آن در یخچال منتظر شدن برای خنک شدن و یخ زدن است.

کیک یخچالی به دلیل طعم خوشایند و ترکیبات متنوعش، مورد استقبال بسیاری از افراد قرار می گیرد. همچنین، این کیک قابلیت تزئین و تنوع در مزه ها را نیز داراست. برخی از نمونه های معروف کیک یخچالی شامل کیک شکلاتی، کیک وانیلی، کیک میوه ای و کیک پرتغالی است. همچنین، می توان از انواع کرم و تزئینات مختلف بر روی کیک برای افزایش جذابیت و ظاهر آن استفاده کرد.

کیک یخچالی، به دلیل خنکی و مرطوبیتش، در روز های گرم تابستان یک انتخاب مناسب است و می تواند به عنوان یک دسر خوشمزه در میان وعده های غذایی مورد استفاده قرار گیرد. همچنین، این کیک را می توان در مراسمات خاص و جشن ها به عنوان یک گزینه شیرین و خوشمزه ارائه داد. با توجه به تنوع مزه ها و دسرسازی آسان، کیک یخچالی محبوبیت بسیاری را در بین علاقه مندان به شیرینی ها و کیک ها پیدا کرده است.

طرز تهیه کیک یخچالی ساده با بیسکویت پتی بور :

 کیک یخچالی با بیسکویت پتی بور یا بیسکویت کرمدار؛ بدون شک یکی از پرطرفدار ترین کیک ها در سراسر دنیا می باشد و طرز تهیه کیک یخچالی ساده بسیار آسان می باشد. این کیک لذیذ و دوست داشتنی نیازی به فر ندارد و از این لحاظ مورد توجه بسیاری از افراد می باشد. شما می توانید در این بخش می توانید دستور کیک یخچالی خوشمزه را بخوانید.

مواد لازم کیک یخچالی با پتی بور:

مواد لازم میزان لازم

 شیر         2 لیوان

 شکر       1 لیوان

 بیسکویت پتی بور   2 بسته

 کره         50 گرم

 وانیل       1 قاشق چایخوری

 پودر کاکائو             3 قاشق غذاخوری

 آرد سفید 3 قاشق غذاخوری

طرز تهیه ی کیک یخچالی خانگی :

مرحله اول :

 برای تهیه کیک یخچالی شکلاتی ابتدا باید آرد را در یک ظرف مناسب الک کنید.

مرحله دوم :

پودر کاکائو را نیز الک کنید و به آرد اضافه کنید سپس آنها را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید.

مرحله سوم :

در ادامه تهیه کیک یخچالی ساده وانیل را نیز به آرد و پودر کاکائو اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله چهارم :

یک لیوان شکر را نیز به این مواد اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله پنجم :

2 لیوان شیر را در قابلمه ای بریزید و اجازه دهید تا کمی گرم شود.

مرحله ششم :

مواد آردی را که ترکیب کرده اید را آرام آرام به شیر گرم شده اضافه کنید و به طور مرتب مواد را هم بزنید تا بریده بریده نشود.

مرحله هفتم :

در این مرحله بعد از اینکه مواد به خوبی حل شد شعله را خاموش کنید و کره را به آن اضافه کنید.

مرحله هشتم:

تا وقتی که کره به خوبی مخلوط نشده به هم زدن ادامه دهید و به خوبی مخلوط کنید تا مایع آماده شده به غلظت برسد.

مرحله نهم :

یک قالب مناسب(مستطیلی شکل بهتر است) انتخاب کنید و کف آن را نایلون یا کاغذ روغنی ، و یا سلفون بکشید.

مرحله دهم :

ابتدا یک لایه بیسکویت را به طور منظم کف قالب بچینید. برای زیبایی بیشتر کیک از دو نوع بیسکوییت استفاده کنید هم کاکائویی و هم ساده. این کار جذابیت بیشتری به کیک شما می دهد.

مرحله یازدهم :

موادی که آماده کردید را بعد از اینکه مقداری از حرارت افتاد روی بیسکویت بریزید و صاف کنید این کار را چندین لایه ادامه دهید 5 الی 6 لایه کفایت می کند.

مرحله دوازدهم :

 کیک  را با قالب به مدت 3 ساعت درون یخچال قرار می دهیم(هرچه بیشتر قرار بگیرد بافت Biscuit بیشتر شبیه کیک می شود و خوشمزه تر می شود).

مرحله سیزدهم :

بعد از خارج کردن آن از یخچال مقداری به آن استراحت دهید.

مرحله چهاردهم :

نایلون یا کاغذ روغنی که استفاده کرده اید را جدا کنید. و به طور دلخواه کیک را برش بزنید و نوش جان کنید.

آتوسا خوش خواهد

من آتوسا، خبرنگاری که تعهدی عمیق به خدمت به مردم دارم. در این سایت، با تمرکز بر مسائل مهم اجتماعی و اقتصادی، تلاش می‌کنم تا صدای گروه‌ه‌های نادیده گرفته شده را به گوش شما برسانم و برای ایجاد عدالت و برابری در جامعه تلاش کنم.