ارز دیجیتال

بهترین سایت برای تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

نرم‌ افزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال قرار است برای ما چه‌کاری انجام دهد؟ به بیان بهتر ما از نرم‌افزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال چه انتظاراتی می‌توانیم داشته باشیم. به‌طورکلی واقعیت امر این است که برخی از ما نرم‌ افزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال را با نرم‌افزار پیش‌بینی ارز دیجیتال اشتباه می‌گیرم. در کلام ساده‌تر اصلاً چیزی تحت عنوان نرم‌افزار پیش‌بینی ارز دیجیتال وجود ندارد.

بازار ارزهای دیجیتال و به‌طورکلی اقتصاد مفهومی نیست که بتوان آن را پیش‌بینی کرد. علت این موضوع نیز کاملاً واضح و روشن است. درواقع نه‌تنها در مسئله نرم‌افزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال بلکه در مورد بسیاری از موارد اقتصادی ما آن‌قدر درگیر جداول و فرمول‌ها و اعداد می‌شویم که فراموش می‌کنیم در هر دو سوی بازار اقتصاد انسان‌ها حضور دارند. این انسان‌ها هستند که عملاً دست به خریدوفروش می‌زنند و انسان‌ها موجوداتی غیرقابل‌پیش‌بینی هستند.

پس فکر نکنید که با نرم‌ افزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال می‌توانید چیزی را پیش‌بینی کنید. بهترین نرم‌ افزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال در دنیا نیز قرار نیست به شما این امکان را بدهد؛ زیرا اساساً همچنین چیزی وجود ندارد؛ بنابراین در همین ابتدای کار بگوییم که هر سایت یا شرکت یا نرم‌افزاری که ادعا کرد در قالب نرم‌افزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال می‌تواند پیش‌بینی‌های دقیقی از بازار داشته باشد، بدانید که این سخن چیزی جز یک دروغ کاملاً روشن نیست و به آن اعتماد نکنید.

قبل از اینکه به ادامه توضیحات بپردازیم، اگر میخواهید با تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال هم آشنا شوید خواندن این مقاله را به شما توصیه میکنم.

 

نرم‌ افزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال به چه‌کار می‌آید؟

 

پقبل از آن‌که بخواهیم به معرفی تعدادی از انواع نرم‌افزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال بپردازیم، بهتر است به این سؤال پاسخ دهیم که انواع نرم‌افزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال چه کارایی برای ما دارند؟ در کلام ساده‌تر ما چه نیازی به نرم‌افزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال داریم؟

در کلام ساده‌تر در بالاتر گفتیم که انواع نرم‌ افزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال و ابزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال برخلاف تصور عموم و برخی از دوستان اقتصاددان توانایی پیش‌بینی بازار را ندارند. پس چه لزومی نسبت به استفاده از نرم‌افزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال وجود دارد؟

برای پاسخ به این سؤال و دانستن دلیل استفاده از نرم‌ افزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال بهتر است از یک مثال استفاده کنیم. شما تصور کنید که با انسانی دیگر رفاقت چند ده‌ساله دارید. در این حالت شما می‌توانید رفتارهای او را مدیریت کنید؛ یعنی می‌دانید در صورت بروز چه اتفاقی وی چه واکنشی نشان می‌دهد؛ اما اگر شما باکسی دیگر تنها یک روز آشنا شده باشید، عملاً هیچ تصوری در برابر رفتارهای او نخواهید داشت.

شما در دنیای سرمایه‌گذاری به‌اندازه‌ای وقت ندارید که بخواهید ده ها سال زمان صرف کنید تا تمام رفتارهای یک سهم یا یک مطاع را موردبررسی قرار دهید. اینجاست که ابزارهای تکنیکالی مانند ابزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال به کار می‌آیند؛ بنابراین بهترین کارایی که یک نرم‌افزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال می‌تواند داشته باشد این است که تحلیلی درست از مجموعه رفتار گذشته تا به امروز یک سهم یا ارز دیجیتال مانند بیت کوین به ما بدهد؛ بنابراین ما از ابزار تحلیل تکنیکال بیت کوین و همچنین نرم‌ افزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال انتظار داریم که بتوانند به ما بهترین تحلیل‌ها را از روند کنونی سهم به ما ارائه بدهند.

اگر میخواهید بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری را انتخاب کنید،در این مقاله کامل شرح داده ایم.

 

ارز دیجیتال چیست؟ و چه آینده‌ای در ایران دارد؟

نرم‌ افزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال و بهترین ابزار

 

سؤال مهم دیگری که مطرح می‌شود این است که در هرکدام از انواع نرم‌افزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال ده ها و شاید صدها شاخص و ابزار وجود داشته باشد. حال سؤال مهم و اساسی این است که کدام‌یک از این‌ها را باید در نرم‌ افزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال به کاربرد؟

به همان مثال قبلی برگردیم. شما نمی‌توانید همان‌گونه که با یک دوست رفتار می‌کنید با انسانی دیگر برخورد کنید؛ بنابراین هر انسان روش برخورد متناسب با خود را می‌خواهد تا بهتر درک شود. ازاین‌رو در سهم‌ها نیز با استفاده از نرم‌ افزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال باید سعی کنیم تناسب با حال و رفتار آن سهم رفتار کنیم و از ابزارهای مختلف در نرم‌افزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال استفاده کنیم.

اما سؤالی دیگر که وجود دارد این است که از کجا متوجه شویم که کدام ابزار نرم‌ افزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال برای استفاده در مورد یک سهم مناسب است؟

به‌طورکلی برای کشف این موضوع با استفاده از نرم‌افزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال، سعی کنید یک ابزار را روی نمودار سهم در تایم فریم روزانه یا هفتگی یا … (بر اساس استراتژی که دارید) قرار دهید. حال سراغ بررسی نقطه‌به‌نقطه نمودار با شاخص (اسیلاتور) بروید. در این حالت نقاط قله و دره اهمیت فراوانی دارند.

ببینید می‌توانید یک رابطه منطقی بین این اسیلاتور و نمودار پیدا کنید. این کار را با تمام اسیلاتور ها روی نمودار سهم در نرم‌ افزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال انجام دهید. بالاخره شما خواهید توانست کلید اصلی تحلیل نمودار را به دست بیاورید. پس تمام فرمول‌ها و حرف‌ها را کنار بگذارید. هر اسیلاتور می‌تواند برای هر سهم در نرم‌افزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال رفتار مخصوص خودش را داشته باشد. مهم این است که شما چگونه بخواهید آن را تحلیل کنید.(اگر میخواهید با نمودار تحلیل بیت کوین بیشتر آشنا شوید و همچنین درباره پیش بینی قیمت لایت کوین ۲۰۲۱ بدانید حتما این مقاله را بخوانید.)

 

ویژگی‌های نرم‌افزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال چیست؟

 

در بالاکمی از نحوه استفاده نرم‌ افزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال و انواع ابزارهای مختلف مانند ابزار تحلیل تکنیکال بیت کوین صحبت کردیم. این موضوع به‌خوبی به ما ثابت می‌کند که ما در نرم‌افزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال قرار نیست انتظار داشته باشیم که خود نرم‌ افزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال کاری را انجام دهد.

بلکه این خود ما هستیم که بر اساس نیاز و استراتژی که داریم دست به استفاده‌های مختلف از ابزارهای مشخص‌شده در نرم‌افزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال خواهیم زد؛ اما سؤال مهمی که دراین‌بین وجود دارد این است که چه فاکتورها و ویژگی‌هایی را می‌توانیم برای نرم‌ افزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال در نظر بگیریم؟ به بیان بهتر برای انتخاب بهترین نرم‌افزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال باید به چه نکاتی توجه کنیم و چه فاکتورهایی را مدنظر داشته باشیم؟

اولین و مهم‌ترین فاکتور در انتخاب یک نرم‌ افزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال استراتژی و نیاز شماست. درواقع هر نرم‌افزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال و برنامه تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال ویژگی‌های خاص خودش را دارد که می‌تواند برای شما جذاب باشد؛ اما بااین‌حال می‌توان ویژگی‌های عمومی و مهمی برای یافتن نرم‌ افزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال بیان کرد. در ادامه این ویژگی‌ها را به‌صورت واضح‌تر بیان خواهیم کرد.

نرم‌ افزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال و فاکتورهایی که باید داشته باشد.

مهم‌ترین فاکتورها برای انتخاب نرم‌افزار تحلیل تکنیکال چه مواردی است؟

در زیر مهم‌ترین فاکتورها برای انتخاب نرم‌افزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال آورده شده است که قرار است در ادامه بر اساس آن ۱۵ مورد از بهترین انواع نرم‌افزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال را پیدا و معرفی کنیم. این فاکتورها عبارت‌اند از:

· سرعت تحلیل و پاسخگویی: سرعت در دنیای سرمایه‌گذاری اهمیت بالایی دارد. درواقع برخی از استراتژی‌ها به ثانیه وابسته‌اند؛ بنابراین تحلیل‌های لحظه‌ای و توانایی پاسخگویی بالا اهمیت بسیار بالایی در انتخاب نرم‌افزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال دارد.

· دقت بالا: سرعت بدون دقت هیچ کارایی ندارد، یک برنامه تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال یا هر بازار دیگر باید توانایی ارائه دقیق‌ترین تحلیل‌ها باشد.

· گسترده بالای ابزارها: درست است که ما قرار نیست از همه ابزارها برای تحلیل خودمان استفاده کنیم، اما این دلیل بر این نمی‌شود که نرم‌افزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال فاقد گستره لازم ابزارها باشد. هر چه این ابزارها گسترده‌تر باشد، عملاً قدرت عمل کاربر و سرمایه‌گذار بیشتر خواهد بود.

· کنترل بالا: این‌که تا چه اندازه به یک کاربر اجازه قدرت عمل داده شود اهمیت بالایی دارد. درواقع باید کاربران و سرمایه‌گذاران بتوانند ابزارهای مختلف را در موقعیت‌هایی خودشان می‌خواهند به شکلی که لازم است استفاده کنند.

· کاربری ساده و سریع: در دسترس بودن تمام ابزارهای لازم، قابلیت شخصی‌سازی و همیشه در دسترس بودن این نرم‌افزارها مانند انواع سایت تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال می‌تواند کارایی بسیار خوبی برای ما داشته باشد.

· توانایی ذخیره‌سازی: یادتان باشد که وقت شما بسیار با ارزش و مهم است، قرار نیست شما همیشه تمام تحلیل‌های خود را از ابتدا انجام دهید. نرم‌افزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال باید قادر به ذخیره‌سازی ثانیه این تغییرات باشد.

· آنلاین بودن: یک نرم‌افزار تحلیل تکنیکال باید به‌صورت مستقیم و آنلاین با بازار در ارتباط باشد و قیمت‌ها را به‌صورت لحظه‌ای لحاظ کند. در این مسیر می‌تواند اخبار و اطلاعات لازم و به‌روز را نیز به کاربر منتقل کند.

 

آخرین اخبار بیت‌کوین: این ارز دیجیتال بیش از هر زمان دیگری طلا خریداری می‌کند!

معرفی چند نرم‌ افزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

 

در بالا ما سعی کردیم بر اساس نیازهای امروز بازار سرمایه‌ای و ارزهای دیجیتال مهم‌ترین فاکتورهای لازم برای انتخاب نرم‌ افزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال را بیان کنیم. حال باید ببینیم بر این اساس چه نرم‌افزارهایی در سطح اینترنت و دنیا وجود دارد که می‌توانیم به آن‌ها اعتماد کنیم و از آن برای تحلیل تکنیکال خود استفاده کنیم. این نرم‌افزار به‌نوعی بهترین دنیا محسوب می‌شوند که در زیر تعداد از آن‌ها را آورده‌ایم:

۱- نرم‌افزار Crypto Hopper: این نرم‌افزار به‌نوعی بسیار محبوب و کار راه‌انداز محسوب می‌شود. بسیاری از متخصصین این حوزه و همچنین تازه‌کارها نسبت به استفاده از این نرم‌افزار میل زیادی دارند. به‌خصوص این‌که این نرم‌افزار از بیش از ۱۳۰ شاخص و اندیکاتور استفاده می‌کند و امکان طراحی استراتژی و نحوه معاملات را نیز دارد.

۲- نرم‌ افزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال HaasOnline: یکی از جذاب‌ترین نرم‌افزار حال حاضر دنیا محسوب می‌شود که متعلق به یک صرافی مطرح در دنیا به همین نام است. نکته بسیار بارز این نرم‌افزار استفاده از تایم لاین‌های بسیار متنوع است. شما قادر خواهید بود حتی تا ۵۲ هفته به‌صورت هفتگی بررسی خود را انجام دهید. این نرم‌افزار بیشتر یکی از بهترین سایت برای تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال محسوب می‌شود.

 

 

۳- نرم‌افزار ۳Commas: یکی از جدیدترین انواع نرم‌افزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال محسوب می‌شود. یکی از مهم‌ترین دلایل محبوب شدن این نرم‌افزار را می‌توان مقایسه لحظه‌به‌لحظه ارزهای دیجیتال با دلار دانست. درواقع تحلیل اصلی که در این نرم‌افزار صورت می‌گیرد بر اساس همبستگی با دلار است.

توصیه می کنم دوره آموزش تحلیل تکنیکال دلار را ببینید تا اطلاعات بیشتری از آن کسب کنید.

۴- نرم‌افزار Shrimpy: یکی از انواع نرم‌افزارها محسوب می‌شود که امکان معامله و خریدوفروش به‌صورت مستقیم نیز دارد. این‌یک ویژگی بسیار مهم و غیرقابل‌انکار است؛ زیرا همان‌طور که بیان کردیم در معامله و ترید مسئله زمان ارزشمند است. حال شما اگر بتوانید در همان نرم‌افزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال اقدام به معامله کنید درواقع زمان موردنیاز شما نصف می‌شود و این‌یک‌قدم بزرگ روبه‌جلو محسوب می‌شود.

انواع دیگر نرم‌افزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

انواع دیگر نرم‌افزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

 

دیگر انواع این نرم‌افزارها عبارت‌اند از:

۱- نرم‌افزار Coinigy: این نرم‌افزار به داشتن رابط کاربری بسیار قوی شهرت دارد. درواقع نه‌تنها شما می‌توانید از طریق درگاه وب، بلکه از طریق اپلیکیشن های اندروید و IOS نیز از این نرم‌افزار استفاده کنید. این اتفاقی است که می‌تواند برای برخی بسیار لذت‌بخش باشد.

۲- نرم‌افزار Zignaly: این نرم افزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال رایگان یکی از پرقدرت‌ترین نرم‌افزارهای تحلیلی که خدمات دیگری در این زمینه نیز ارائه می‌دهد و تمامی این خدمات نیز رایگان است. ازاین‌رو بسیار موردتوجه عموم قرارگرفته است. شما با استفاده از این نرم‌افزار تحت وب تقریباً به هیچ‌چیز دیگری احتیاج نخواهید داشت.

۳- نرم‌افزار Kryll: این نرم‌افزار جزو معدود نرم‌افزارهایی محسوب می‌شود که موردعلاقه حرفه‌ای‌های بازار قرار دارد. درواقع بسیاری از این نرم‌افزار نه به خاطر تحلیل که به خاطر تدوین و طراحی استراتژی معاملاتی خودشان استفاده می‌کنند. این نرم‌افزار این قدرت را در اختیار کاربران می‌گذارد تا آن‌ها بتوانند استراتژی خود را به‌صورت خودکار پیاده کنند.

۴- نرم‌افزار Coinrule: این نرم‌افزار یک‌قدم از سایر نرم‌افزارهای گفته‌شده جلوتر است؛ زیرا تمام مراحل تحلیل را به خود شما واگذار نکرده است، بخشی از این تحلیل توسط هوش مصنوعی خود نرم‌افزار که یک نوع ربات است انجام می‌گیرد. ازاین‌رو شما با این نرم‌افزار یک دستیار تحلیل فوق‌العاده خواهید داشت.

۵- نرم‌افزار Trade Santa: این نرم‌افزار یک نوع ربات است که کنترل بیشتری روی تحلیل‌ها دارد. ازاین‌رو بیشتر موردتوجه کاربران و سرمایه‌گذاران تازه‌کار قرارگرفته است. این ربات می‌تواند مسیرهای جذابی را برای سرمایه‌گذاران باز کند.

بخش دیگری از نرم‌ افزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

 

۱- نرم‌افزار HodlBot: این نرم‌افزار به نظر یک ربات می‌آید که می‌خواهد تمام‌کارها خودش انجام دهد؛ اما این کارها بدون اجازه و مدیریت شما صورت نمی‌گیرد. درواقع این ربات را قرار است خود شما بر اساس نیاز استراتژی که دارید آموزش دهید. اتفاق جالبی می‌تواند باشد!

۲- ابزار و نرم‌افزار Bitcoin Checker: به‌طور کاملاً رسمی این نرم‌افزار یک نرم‌افزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال محسوب نمی‌شود اما دسترسی‌ها و اطلاعاتی که به‌صورت مستقیم و لحظه‌ای از جنبه‌های مختلف بازار به ما ارائه می‌دهد بسیار جذاب و قابل‌استفاده است. جامع و کامل بودن این سایت از ویژگی‌های مهم آن است.

۳- اپلیکیشن zTrader: این نرم‌افزار نیز ظاهراً شبیه به سایر نرم‌افزارها است اما ازنظر سرعت و دقت یکسر و گردن بالاتر از بقیه است. به‌خصوص این‌که برخی امکانات ویژه برای کاربران حرفه‌ای دارد.

۴- نرم‌افزار لونار کراش: این برنامه (اپلیکیشن لونار کراش) تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال به‌نوعی بیش از آن‌که یک نرم‌افزار تحلیل تکنیکال باشد یک نرم‌افزار فوق‌العاده جامع تحلیل بنیادی است. درواقع این نرم‌افزار هر آنچه شما نیاز است در مورد یک ارز بدانید را در اختیار شما می‌گذارد. نکته بسیار جذاب داستان این است که این اطلاعات تماماً بر اساس شاخص‌های مختلف موردبررسی قرار می‌گیرد.

 

۵- نرم‌افزار Messari: این نرم‌افزار نیز مانند لونار کراش بازار را از جنبه کلی‌تر نگاه می‌کند. شما با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید سهم‌های با ارزش بازار را به‌سرعت پیدا کنید. اتفاق بسیار جذابی است!

۶- نرم‌افزار Glassnode: این نرم‌افزار بهترین نوع تحلیل درون زنجیره‌ای بیت کوین و اتریوم محسوب می‌شود. درواقع شما به‌واسطه این نرم‌افزار می‌توانید از اتفاقات پشت پرده بیت کوین مانند ماینینگ، تراکنش‌ها و … به‌صورت کاملاً نموداری و دسته‌بندی‌شده مطلع شوید. این اتفاق چندان کمی محسوب می‌شود و برای حرفه‌ای‌های بازار اهمیت فراوانی دارد.
به نظرتان کدام‌یک از این ۱۵ نرم‌افزار می‌تواند برای شما بهترین کارایی را داشته باشد؟ نیاز و استراتژی خودتان را درست بشناسید.

 

چگونه بهترین سایت برای تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال را پیدا کنیم؟

اما یکی از سوالات مهم این است که ما به عنوان کاربر یا به عنوان معامله گر چگونه می توانیم بهترین سایت برای تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال را پیدا کنیم؟ در واقع سایت ها یا انواع نرم افزار ارز دیجیتال و تحلیل وجود دارد که می تواند هر کاربری را در ابتدای راه کاملا سر درگم کند. از این رو نیاز است که بدانیم در ابتدای مسیر کدام سایت یا ابزار تحلیل تکنیکال بیت کوین و به طور کلی بازار می تواند برای ما کارایی بهتری داشته باشد؟

مسلما در ابتدای مسیر و اولین حضورها در بازار تجربه و شناخت کافی از بازار وجود ندارد از این رو نمی توان زیاد به مسئله شناخت و تجربه تکیه کرد. البته کسانی که در بازارهای دیگر فعالیت داشته باشند راحت تر می توانند با بازار ارزهای دیجیتال کنار بیایند. اما در کل هر بازار ماهیت خاص خودش را دارد و نمی توان صرف فعالیت در یک بازار انتظار داشت که در بازار دیگر موفق باشیم.

بر اساس این پیش شرط ها می توان به یک نتیجه ساده در مورد سایت تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال رسید. شما در ابتدای مسیر نیاز به بهترین و به نوعی پر ابزارترین سایت های تحلیل نیازی ندارید. شما باید سایت یا نرم افزار ارز دیجیتالی را پیدا کنید که تنها بتواند اصلی ترین مفاهیم و پایه ای ترین اطلاعات را در اختیار شما بگذارد. در واقع شما در ابتدای راه نیاز به ساده ترین و ابتدایی ترین مفاهیم تحلیل نیاز دارید. این که بخواهید از همان ابتدا سراغ پر ابزارترین و به نوعی حرفه ای ترین سایت ها و نرم افزارها بروید در واقع تنها راه خودتان را دور می کنید.

سایت تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال داخلی

 

یکی از مهمترین پیچیدگی های سایت ها و ابزار تحلیل تکنیکال بیت کوین و ارزهای دیجیتال این است که این ابزارها و نرم افزارها و … معمولا به زبان انگلیسی نوشته شده اند. یعنی عملا این سایت ها و نرم افزار ها با هدف جذب کاربر جهانی زبان انگلیسی را به عنوان زبان پایه برای ارائه خدمات خود استفاده کند.
کمتر دیده شده که این دسته از سایت ها یا نرم افزارها از زبان فارسی پشتیبانی کنند. همین موضوع عملا باعث شده است که کاربران ایرانی ( که اغلب با زبان انگلیسی چندان رابطه درستی ندارند ) نتوانند به طور کامل و موثر با این دسته از سایت ها و ابزارها ارتباط برقرار کنند.

اما مسئله مهم اینجاست که حتی افرادی که به زبان انگلیسی نیز مسلط باشند نمی توانند با زبان این سایت ها و ابزارها به راحتی کنار بیایند. زیرا به هر حال معاله گری در بازار ارزهای دیجیتال خود یک تخصص محسوب می شود، بنابراین دارای اصطلاحات و عناوین خاص خودش است.

از این رو یک سایت یا نرم افزار داخلی می تواند برای شروع مسیر کاملا کافی و مناسب باشد. در واقع شما با استفاده از یک سایت ایرانی مانند ره آورد ۳۶۵ می توانید کم کم با بازار آشنا شوید و انواع اصطلاحات مختلف آن را بدانید. این اصطلاحات رفته رفته در ذهن شما می خوابد و شما کم کم می دانید که باید در تحلیل به دنبال چه چیزی بگیرید. این جاست که استراتژی کلی شما مشخص می شود و شما می توانید بر اساس استراتژی و نیازی که در بازار دارید دست به انتخاب بزنید. حال شما می توانید سراغ بهترین ها در عرصه تحلیل بازار بروید.

بنابراین در همین ابتدای مسیر بلند پروازی و استفاده از انواع ژست های حرفه ای را کنار بگذارید. یک سایت تحلیل ایرانی معتبر یا یک نرم افزار ایرانی می تواند در ابتدای مسیر کارایی بسیار بالایی داشته باشد. البته به این نکته نیز باید اشاره کرد که امروز انواع نرم افزارها و سایت های ایرانی قادر به تامین خواسته های افراد حرفه ای نیز هستند. پس بهتر است با کم بینی به آن ها نگاه نکنید!

 

بهترین برنامه ارز دیجیتال، مجموعه ای از تحلیل تکنیکال و بنیادی

بازار ارزهای دیجیتال یک بازار لحظه ای و پرنوسان محسوب می شود. این بازار عمر چندانی ندارد. از این رو نمی توان چندان بر اساس اطلاعات نموداری و چارتی سرمایه گذاری مطمئنی را تجربه کنیم. به بیان ساده تر شما حداکثر اطلاعات ده تا ۱۵ سال گذشته این بازار را در اختیار دارید. پس عملا نمی توانید سرمایه گذاری بلند مدتی در این بازار تجربه کنید. زیرا از نظر اقتصادی این سابقه بسیار کوتاه مدت محسوب می شود. به بیان بهتر هنوز بازار ارزهای دیجیتال با اتفاقات مختلف رو به رو نشده است و ما یا هر تحلیلگر اقتصادی دیگر نمی دانیم که در این چنین شرایطی چه اتفاقاتی برای بازار رخ می دهد.

پس عملا تمام چیزهایی که در بالا گفتیم تا حدودی کاربرد خودشان را از دست می دهند. یک بار دیگر به همان مثال شناخت دوست و انسان بازگردیم. زمانی که ما فرزندی ۷ ساله داریم، نمی توانیم با این شناخت ۷ ساله به راحتی بیان کنیم که می دانیم فرزند ما در مدرسه چه رفتاری خواهد داشت و چگونه رفتار می کند. زیرا او تاکنون مدرسه را تجربه نکرده است!

حال فرض کنید یک جنگ مهم مانند جنگ روسیه و آمریکا در دنیا رخ بدهد. بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در این چنین شرایطی چه واکنشی از خود نشان می دهند؟ ما اطلاعاتی در مورد سایر بازارها مانند بازار بورس آمریکا یا بازار طلا و انس در این چنین شرایطی داریم اما در مورد بازار بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال این چنین اطلاعاتی نمی توانیم داشته باشیم.

پس بهترین سایت تحلیل ارز دیجیتال یا بهترین برنامه ارز دیجیتال نیز نمی توانند تمام بازار را مورد بررسی قرار دهند. همین نقطه ضعف تحلیلی باعث شده است که فعلا تحلیلگران و معامله گران بازار سرمایه ارزهای دیجیتال کمی زاویه دید خودشان را عوض کنند و به صورت مطلقا تکنیکالی به بازار ارزهای دیجیتال نگاه نکنند.

در واقع اگر بخواهیم واقع بینانه تر بیان کنیم بهترین و با تجربه ترین معامله گران در هر بازاری معمولا مجموعه ای از تحلیل های تکنیکالی و بنیادی را مورد بررسی قرار می دهد و بر اساس مجموعه این اطلاعات است که می توانند بهترین تصمیم گیری را داشته باشند.

به طور مثال در بازار فارکس یک معامله گر حرفه ای می داند که باید بر بازار کلی و اقتصاد کشورهای مطرح در این بازار مسلط باشد تا بتواند موفقیت خوبی در این بازار به دست بیاورد.
اما سوال اینجاست که چگونه می توان ارزهای دیجیتال را از بعد بنیادی مورد بررسی قرار داد؟ در واقع چالش اصلی اینجاست که ما در سایر بازارها با یک مفهوم عینی و مشخص رو به رو هستیم اما در بازار ارزهای دیجیتال همچنین چیزی وجود ندارد. در این بازار اساسا همه چیز مجازی است. حال در یک بستر مجازی چگونه می توان یک تحلیل واقعی بنیادی داشت؟

بهترین برنامه ارز دیجیتال، مجموعه ای از تحلیل تکنیکال و بنیادی

بهترین سایت تحلیل ارز دیجیتال و تحلیل بنیادی

 

تحلیل بنیادی ارزهای دیجیتال نسبت به سایر بازارهای سرمایه ای متفاوت است. زیرا اساسا بنیاد این بازار با سایر بازارها متفاوت است. شما در این بازار نمی توانید نمادی واقعی از ارزهای موجود در بازار ارزهای دیجیتال پیدا کنید. بنابراین سوال اصلی این است که چگونه می توان تحلیل بنیادی بر اساس نمادی مجازی انجام داد؟

ارزهای دیجیتال مانند ارزهای فیات هیچ پشتوانه مادی مانند طلا یا دلار ندارند. پس عملا نمی توان ارزش این بازار را وابسته به نمادی فیزیکی بدانیم. پس همه و همه چیز وابسته به محیطی جز محیط مجازی نیست.

حال این محیط مجازی را چگونه می توان بر اساس تحلیل بنیادی بررسی کرد؟ در بازار ارزهای دیجیتال چند فاکتور مهم برای تحلیل بنیادی می توان تعریف کرد:
· وایت پیپر
· میزان کاربرد واقعی
· میزان مقبولیت عمومی و اختصاصی

مجموعه این تحلیل ها ما را به تحلیل درست و منطقی از ارز دیجیتال می رساند. بگذارید کمی در این باره صحبت کنیم. وایت پیپر همان دیتا شیت یا اساس نامه ای است که هر ارز دیجیتال در ابتدای کار برای ورود به بازار سرمایه ارائه می دهد. کاربران و سرمایه گذاران بر اساس این وایت پیپر می دانند که این ارز قرار است چه اهدافی را در چه بازه های زمانی دنبال کند. سپس بر اساس این هدف گذاری تصمیم می گیرند که آیا می توان به آن اعتماد کرد یا خیر. اما معمولا هدف گذاری تا واقعیت همیشه فاصله ای دارد. این فاصله همان میزان کاربرد واقعی یک ارز دیجیتال را نشان می دهد.

به طور مثال بیت کوین با هدف گذاری تسهیل روابط اقتصادی وارد میدان شد اما در واقعیت کاستی هایی نیز داشته است. تقابل این کاستی ها و کارکرد ها میزان مقبولیت این ارز را نشان می دهد. هر چقدر ارز دیجیتالی مانند بیت کوین بتواند کاربری بالاتری پیدا کند مقبول تر می شود و این می تواند اطمینان ما را از سرمایه گذاری دراین ارز بیشتر کند.

نکته پایانی این است که همه این فاکتورها به صورت کیفی هستند و ما در زمینه ای صحبت می کنیم که همه چیز در آن کمی است. اینجاست که نیاز به یک شاخص کمی برای این تحلیل داریم. مولفه ای تحت عنوان FCAS مجموعه ای از این فاکتورها را که عبارتند از: فعالیت کاربر، رفتار توسعه دهنده و بلوغ بازار را بر اساس یک عدد ۰ تا ۱۰۰۰ بیان می کند. هرچقدر این عدد به هزار نزدیک تر باشد از بنیاد خوبی برخوردار است. بهترین سایت تحلیل ارز دیجیتال سایتی است که این فاکتورها را داشته باشد. سایت ایرانی ارز دیجیتال تا حدودی توانسته این فاکتور را پیاده سازی کند.

 

سرمایه‌گذار ارز دیجیتال تلگرام تهدید به شکایت کرد!

 

به نظر شما قیمت ابتدایی بیت کوین چقدر بوده؟ اگر در این باره میخواهید بدانید حتما مقاله  مورد نظر را مطالعه نمایید، همچنین استخراج رایگان لایت کوین و آینده بازار ارزهای دیجیتال را در این مقاله بخوانید.

اگر به حوزه دوره آموزش ارز دیجیتال علاقه مند هستید، توصیه میکنم این دوره آموزشی را تهیه کرده و به صورت رایگان از آن استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید