فیلم و سریال

بهترین سریال های موزیکال کره ای

در حالی که در ابتدا هیو جکمن در نقش ولورین سری فیلم های مردان ایکس شناخته شده است، به نظر مناسب می‌آید که بهترین فیلم های سینمایی وی را در کل دوران حضورش در سینما رتبه‌بندی کنیم. این فهرست دربردارندۀ مجموعه فیلم های مردان ایکس است؛ اما علاوه بر آن دیگر فیلم های هیو جکمن را نیز شامل می‌شود.

برای مثال فیلم پرستیژ (2006) Prestige را در نظر بگیرید. هیو جکمن در این فیلم به‌طرز درخشانی نقش جادوگر اشرافی، رابرت انجیر، را در پرفورمنسی که به نمایشی باورنکردنی و کاریزما نیاز داشت، بازی کرد. جکمن در سال 2012 دوباره با بازی در فیلم موزیکال بینوایان (2012) Les Misérables در نقش ژان والژان درخشید و به‌خاطرش نامزد دریافت جایزۀ اسکار شد.

در سال 2017 هیو جکمن آخرین حضورش را در نقش ولورین در فیلم لوگان (2017) Logan تجربه کرد. اما چه کسی می‌داند؛ شاید در فیلم های آینده او حضوری کوتاه پیدا کرد یا حتی با فیلم سینمایی مستقل دیگری از ولورین به دنیای فیلم های ابرقهرمانی بازگشت. هیو جکمن با کارگردانان مشهور زیادی کار کرده است، شامل نام‌های بزرگی چون کریستوفر نولان و برت رتنر. در ادامه لیست فیلم های هیو جکمن از بهترین به بدترین ارائه می‌شود:

 

1. لوگان (2017) Logan

بازیگران: هیو جکمن، پاتریک استوارت، ریچارد ای گرنت

بهترین فیلم هیو جکمن لوگان یک فیلم درام ابرقهرمانی آمریکایی است که شخصیت کمیک مارول، ولورین، را نشان می‌دهد. لوگان دهمین فیلم از سری فیلم های مردان ایکس و سومین از سری اختصاصی ولورین است. این فیلم از داستان کمیک «لوگان مرد سال‌دیده» اثر مارک میلار و استیو مک‌نایون الهام گرفته شده است. در این فیلم لوگان در دنیای پساآخرالزمانی ماجراجویی می‌کند.

 

2. مردان ایکس: روزهای گذشته آینده (2014) X-Men: Days of Future Past

بازیگران: جنیفر لارنس، هلی بری، هیو جکمن

مردان ایکس: روزهای گذشته آینده فیلم اکشن علمی تخیلی محصول سال 2014 است که توسط جین گلدمن، سایمون کینبرگ و متیو وان نوشته شده و متیو وان آن را کارگردانی نیز کرده است. در این قسمت موجوداتی به‌نام نگهبانان درصدد هستند مردان ایکس را از بین ببرند. مردان ایکس برای غلبه بر آن‌ها تصمیم می‌گیرند به گذشته سفر کنند. این در حالی است که داستان فیلم در آینده رخ می‌دهد.

 

3. مردان ایکس (2003) X-Men

بازیگران: هلی بری، هیو جکمن، آنا پاکوین

مردان ایکس یک فیلم ابرقهرمانی آمریکایی است که براساس کمیک‌بوک‌های ابرقهرمانی مارول به همین نام ساخته و توسط شرکت فاکس قرن بیستم توزیع شده است. این فیلم اولین قسمت سری فیلم های مردان ایکس است. مردان ایکس موجودات جهش‌یافته‌ای هستند که به‌کمک پروفسور چارلز اگزاویر تلاش می‌کنند از آزار انسان‌ها رها شوند.

 

4. ولورین (2013) The Wolverine

بازیگران: هیو جکمن، تائو اوکاموتو، ریلا فوکوشیما

ولورین از بهترین فیلم های هیو جکمن و یک فیلم ابرقهرمانی آمریکایی محصول سال 2013 است که بر اساس کمیک‌بوک‌های ابرقهرمانی مارول ساخته شده و جیمز منگولد آن را کارگردانی کرده است. در این فیلم هیو جکمن در نقش ولورین ظاهر می‌شود. ولورین توسط یک آشنای قدیمی به ژاپن فراخوانده شده است. او ولورین را در یک نزاع مجبور می‌کند با نیروهای شیطانی‌اش درگیر شود.

 

5. مردان ایکس 2 (2003) X-Men 2

بازیگران: هلی بری، هیو جکمن، آنا پاکوین

مردان ایکس 2 دیگر فیلم این مجموعۀ ابرقهرمانی است که بر اساس آنچه در کمیک‌بوک‌های مارول به تصویر کشیده شده، ساخته شده است. قسمت دوم مردان ایکس را برایان سینگر کارگردانی کرده و میشائیل دوگرتی فیلمنامه‌اش را نوشته است. در مردان ایکس 2 با الهام از رمان «خدا عشق می‌ورزد، انسان می‌کشد» مردان ایکس و دشمنانشان برادر یکدیگر و علیه کلنل ویلیام استیکر می‌شوند.

 

6. پرستیژ (2006) The Prestige

بازیگران: اسکارلت جوهانسون، دیوید بویی

پرستیژ یک درام رمزآلود محصول سال 2006 به‌کارگردانی کریستوفر نولان است که فیلمنامۀ آن را برادر او جاناتان نولان با الهام از رمانی از کریستوفر پریست نوشته است. داستان دربارۀ رابرت انجیر و آلفرد دو جادوگر رقیب در لندن در اواخر قرن 19 است. این دو نفر برای رقابت با یکدیگر کارهایی می‌کنند که نتیجه‌های خوبی به‌بار نمی‌آورد.

 

7. بینوایان (2012) Les Misérables

بازیگران: آن هتوی، آماندا سایفرد، هیو جکمن

یکی از فیلم های خوب مجموعه فیلم های هیو جکمن بینوایان، فیلمی درام و موزیکال است که تام هوپر آن را بر اساس رمان فرانسوی بینوایان نوشتۀ ویکتور هوگو کارگردانی کرده است. فیلم در فرانسۀ اوایل قرن نوزدهم داستان ژان والژان (هیو جکمن) را تعریف می‌کند؛ زندانی سابقی که می‌خواهد زندگی‌اش را تغییر دهد.

 

8. پولاد ناب (2011) Real Steel

بازیگران: هیو جکمن، اوانجلین لیلی، کوین دوراند

پولاد ناب محصول 2011 به‌کارگردانی شان لوی است. در دنیای این فیلم، ورزش بوکس را به‌جای انسان‌ها، ربات‌ها انجام می‌دهند. پسری ده‌ساله یک ربات نسل‌ دوم پیدا می‌کند و با کمک پدرش که رباتش را از دست داده، با قوی‌ترین ربات‌های جهان رقابت می‌کنند.

 

9. زندانیان (2013) Prisoners

بازیگران: هیو جکمن، جیک جیلنهال، ماریا بلو

زندانیان یک فیلم جنایی محصول 2013 است که دنیس ویلنیو آن را کارگردانی کرده است. زندانیان اولین فیلم این کارگردان است و نامزد جایزۀ اسکار بهترین فیلمبرداری شده است. در روز شکرگزاری دختر کلر دوور و دختر همسایه‌اش فرانکلین گم می‌شوند. در ادامه جسدی در زیرزمین خانۀ یک کشیش پیدا شده و معلوم می‌شود که او کودکان دیگری را نیز دزدیده است.

 

10. مردان ایکس: کلاس اول (2011) X-Men: First Class

بازیگران: جنیفر لارنس، هیو جکمن، مایکل فاسبندر

این فیلم پنجمین قسمت از فیلم های مردان ایکس و پیش‌درآمد سه‌گانۀ اصلی است. این مورد از فیلم های هیو جکمن را نیز متیو وان کارگردانی کرده و برایان سینگر تهیه‌کنندۀ آن بوده است. داستان در سال 1962 می‌گذرد و به رابطۀ بین پروفسور چارلز اگزیویر و اریک لنشر ملقب به مگنتو که خاستگاه گروه مردان ایکس بودند، می‌پردازد.

 

11. مردان ایکس: آخرین ایستادگی (2006) X-Men: The Last Stand

بازیگران: هلی بری، هیو جکمن، آنا پاکوانه

آخرین ایستادگی سومین قسمت از فیلم های مردان ایکس است که در سال 2006 ساخته شده است. آن را برت راتنر کارگردانی کرده و فیلمنامه‌اش را سایمون کینبرگ و زک پن نوشته‌اند. این قسمت برداشت آزادی از دو کمیک‌بوک به‌نام‌های «حماسۀ ققنوس تاریک» و «بااستعداد» است. در این قسمت افرادی به‌دنبال آن هستند که جهش‌یافته‌ها را به انسان‌های عادی تبدیل کنند. عده‌ای از جهش‌یافتگان با این ایده مقابله می‌کنند و برخی آن را می‌پذیرند.

 

12. خاستگاه مردان ایکس: ولورین (2009) X-Men Origins: Wolverine

بازیگران: هیو جکمن، لیو شرایبر، رایان رینولدز

خاستگاه مردان ایکس: ولورین به‌کارگردانی گوین هود و نویسندگی دیوید بیناف و اسکیپ وودز ساخته شده است. این قسمت داستان جوانی‌های ولورین و رقابت او با برادرش ویکتور کرید را روایت می‌کند. زمانی که او در تیم مخصوصش خدمت می‌کرد و آزمایش‌هایی برای رسیدن به جهش‌یافته‌های فلزی انجام می‌داد.

 

13. ون هلسینگ (2004) Van Helsing

بازیگران: کیت بکینسیل، هیو جکمن، جویس ماران

ون هلسینگ یک فیلم اکشن دلهره‌آور آمریکایی و از فیلم های هیو جکمن معروف است که استیون سامرز آن را کارگردانی کرده است. این فیلم ادای احترامی به فیلم های ترسناک هیولایی جهان در دهۀ سی میلادی است که سامرز طرفدار آن‌ها بوده است. در داستان این فیلم شکارچی‌های هیولا با مأموریت گرفتن از واتیکان در پی کشتن دراکولاها و آزاد کردن محکومان به زندگی ابدی هستند.

 

14. کیت و لئوپولد (2001) Kate & Leopold

بازیگران: هیو جکمن، مگ رایان، لیو شرایبر

کیت ولئوپولد یک فیلم رمانتیک کمدی و فانتزی است که قصۀ دوکی را تعریف می‌کند که در زمان از نیویورک 1876 به زمان حال سفر می‌کند و در نیویورک مدرن عاشق زنی می‌شود. این فیلم را جیمز منگولد کارگردانی کرده است. هیو جکمن برای نقشش در این فیلم نامزد جایزۀ گلدن‌گلوب بهترین بازیگر مرد فیلم موزیکال و کمدی شد.

 

15. استرالیا (2008) Australia

بازیگران: نیکول کیدمن، هیو جکمن، دیوید ونهام

استرالیا یک فیلم عاشقانه – حماسی استرالیایی است که باز لورمن آن را کارگردانی کرده و نیکول کیدمن و هیو جکمن ستارگان آن بوده‌اند. نجیب‌زاده‌ای انگلیسی یک مزرعۀ بزرگ پرورش گاو به‌ارث می‌برد. شخصی نقشه‌ای می‌کشد تا زمینش را از چنگش دربیاورد و او با اکراه قبول می‌کند، به‌کمک چوپان زمخت و نخراشیده‌‌اش 2000 رأس گاو را از میان نامساعدترین زمین‌های کشور بگذارند.

 

16. ظهور نگهبانان (2012) Rise of the Guardians

بازیگران: هیو جکمن، الک بالدوین، آیلا فیشر

یکی دیگر از فیلم های هیو جکمن که در آن با صدایش هنرپیشگی کرده، ظهور نگهبانان است. ظهور نگهبانان یک فیلم انیمیشن آمریکایی سه‌بعدی است که در سال 2012 پیتر ریمزی آن را کارگردانی کرده است. این انیمیشن اکشن ماجراجویی را شرکت دریم‌ورکس تهیه و پارامونت پیکچرز منتشر کرده است. موجودی نامرئی از دنیای یخ و سرما وارد دنیا می‌شود و ماجراجویی‌هایی پیش می‌آید.

 

17. کسی مانند تو (2001) Someone Like You

بازیگران: هیو جکمن، ماریسا تومی، اشلی جاد

«کسی مانند تو» یک کمدی رمانتیک بر اساس رمانی از لورا زیگمان است که قصۀ زن دل‌شکسته‌ای را روایت می‌کند که به‌دنبال علت رهاشدنش است. این فیلم را تونی گلدوین کارگردانی کرده و لیند ابیاستی تهیه‌کننده‌اش بوده است.

 

18. چشمه (2006) The Fountain

بازیگران: هیو جکمن، ریچل وایس، الن برستین

چشمه یک فیلم درام آمریکایی است عناصری فانتزی، تاریخی، معنوی و علمی‌تخیلی را مخلوط می‌کند. دارن آرنوفسکی آن را کارگردانی کرده و فیلمنامه‌اش را هم نوشته است. فیلم سه خط داستانی را دنبال می‌کند که در هر کدام جکمن و وایس مجموعۀ مختلفی از شخصیت‌ها را که ممکن است یکسان باشد یا نباشد، بازی می‌کنند: یک دانشمند به‌روز و همسر مبتلا به سرطانش، یک کشورگشا و همسرش و یک فضانورد از آینده که معشوقش را از دست داده است.

 

19. خوش‌قدم (2006) Happy Feet

بازیگران: نیکول کیدمن، هیو جکمن، رابین ویلیامز

در بین تمام فیلم های هیو جکمن چندتایی انیمیشن هم دیده می‌شود. خوش‌قدم یکی از آن‌هاست. خوش‌قدم یک انیمیشن آمریکایی‌استرالیایی موزیکال و خانوادگی به کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی جرج میلر است. خوش‌قدم دربارۀ پنگوئن‌های امپراطور قطب جنوب است. در میان یکی از قبیله‌ها نوزادی متولد می‌شود که با بقیه فرق دارد و ماجراجوایی‌هایی در ادامه رخ می‌دهد.

 

20. خبر داغ (2006) Scoop

بازیگران: اسکارلت جوهانسون، هیو جکمن، وودی آلن

خبر داغ یک کمدی رمانتیک معمایی آمریکایی‌انگلیسی است که وودی آلن کارگردان و نویسندۀ آن بوده است. این فیلم را فوکس فیچرز در آمریکا توزیع کرده و رایان کونو به‌همراه استیون تننبام تهیه‌کنندگان آن بوده‌اند. ساندرا (اسکارلت جوهانسون) برای مصاحبه با یکی از کارگردانان معروف از آمریکا به لندن آمده و اتفاقی وارد ماجراهایی جنایی می‌شود.

 

21. برآب‌رفته (2006) Flushed Away

بازیگران: هیو جکمن، کیت وینسلت، یان مک‌کلن

برآب‌رفته یک انیمیشن کمدی اکشن‌ماجراجویی آمریکایی انگلیسی است که دیوید بووز و سم فل آن را کارگردانی کرده‌اند. این انیمیشن را آردمن و دریم‌ورکس به‌طور مشترک تولید کرده‌اند و اولین انیمیشن کاملاً کامپیوتری شرکت آردمن برخلاف استاپ‌موشن‌هایش است. صداپیشگانی چون هیو جکمن، کیت وینسلت و یان مک‌کلن در برآب‌رفته ایفای نقش کرده‌اند.

 

22. ادی عقاب (2016) Eddie the Eagle

بازیگران: روپرت گرینت، تارون اگرتون، هیو جکمن

ادی عقاب یک فیلم ‌انگلیسی با موضوع ورزشی است که شان مکالی و سایمن کلتن فیلمنامه‌اش را نوشته‌اند. داستان فیلم دربارۀ یک شخصیت واقعی، اسکی‌بازی بریتانیایی است که رکورددار اسکی پرش کشورش شده است. او با پریدن از روی 61 اتوبوس یک رکورد جهانی نیز برای خود ثبت کرده است.

 

23. ون هلسینگ: مأموریت لندن (2004) Van Helsing: The London Assigment

بازیگران: هیو جکمن، رابی کالتران، دیوید ونهام

از دیگر فیلم های هیو جکمن در ژانر انیمیشن ون هلسینگ: مأموریت لندن محصول سال 2004 است. این فیلم انیمیشنی پیش‌درآمدی بر فیلم سینمایی ون هلسینگ است و وقایع قبل از شروع داستان آن را نمایش می‌دهد.

 

24. مردان ایکس: آپوکالیپس (2016) X-Men: Apocalypse

بازیگران: جنیفر لارنس، چنینگ تاتوم، هیو جکمن

مردان ایکس: آپوکالیپس یک فیلم اکشن ماجراجویی و فانتزی است که مایکل دوگرتی، دن هریس و سیمون کینبرگ مشترکاً آن را نوشته و برایان سینگر کارگردانش بوده است. آپوکالیپیس نهمین قسمت از مجموعۀ مردان ایکس است. این فیلم عرصۀ حضور سوفی ترنر، بازیگر سریال بازی تاج و تخت نیز بوده است.

 

25. اوکلاهما! (1999) !Oklahoma

بازیگران: هیو جکمن، مائورین لیپمن، شولر هنسلی

اوکلاهما! یک فیلم موزیکال است که تریور نان آن را کارگردانی کرده و سوزان استورمن حرکات بازیگران آن را طراحی کرده است. این فیلم را با فیلم سینمایی اوکلاهما محصول سال 1995 اشتباه نگیرید.

 

26. پن (2015) Pan

بازیگران: آماندا سایفرد، رونی مارا، هیو جکمن

پن یک فیلم فانتزی است که جیسون فوکس آن را به‌عنوان پیش‌درآمدی بر رمان پیتر پن اثر جیمز بری نوشته‌است و جو رایت کارگردانی‌اش را به‌عهده داشته است.

 

27. برترین شومن (2017) The Greatest Showman

بازیگران: هیو جکمن، زک افران، میشل ویلیامز

برترین شومن یک فیلم درام موزیکال زندگی‌نامه‌ای، ساختۀ مایکل گریسی‌ست. شومن آمریکایی پی‌. تی. بارنوم (هیو جکمن) مؤسس سیرکی است که معروف ترین سیرک جهان می‌شود: Ringling Bros. and Barnum & Bailey.

 

28. چپی (2015) Chappie

بازیگران: هیو جکمن، سیگورنی ویور، شارلتو کوپلی

چپی از فیلم های هیو جکمن در ژانر علمی تخیلی به کارگردانی نیل بلومکمپ است. فیلمنامۀ آن را بلومکمپ به‌همراه تری تچل بر اساس فیلم کوتاهی که بلومکمپ سال 2004 ساخته بود، نوشته‌اند. داستان فیلم دربارۀ رباتی است که دارای قوۀ یادگیری و احساس است؛ اما بعد از ساخته شدن یک گروه جنایتکار آن را برای اعمال مجرمانه‌شان می‌دزدند.

 

29. پادشاهان ارسکینویل (1999) Erskineville Kings

بازیگران: هیو جکمن، جوئل جرتون، روی بیلینگ

پادشاهان ارسکینویل یک فیلم درام آمریکایی محصول سال 1999 است که کارگردان تازه‌کار الن وایت آن را به‌خوبی کارگردانی کرده و تهیه‌کننده‌اش هم بوده است. این فیلم را رادیکال‌مدیا با کمترین بودجه به سفارش palace Films استرالیا ساخته است. هیو جکمن برای بازی در پادشاهان ارسکینویل برندۀ جایزۀ بهترین بازیگر مرد محفل منتقدان فیلم استرالیا شد.

 

30. کره (2011) Butter

بازیگران: اولیویا وایلد، هیو جکمن، اشلی گرین

کره یک فیلم کمدی به کارگردانی جیم فیلد اسمیت و نویسندگی جیسون میکالیف است. فیلم داستان جالبی دارد. زنی اهل ایالت آیووا مهارت بی‌نظیری در کنده‌کاری روی کره دارد. مسابقه‌ای برای او ترتیب داده می‌شود و ماجراهایی در ادامه پیش می‌آید.

 

31. ترسیده از تاریکی (1998) Afraid of the Dark

بازیگران: هیو جکمن، ربکا گیبنی

ترسیده از تاریکی نام قسمت دوم از فصل دوم مجموعۀ تلویزیونی پروفایل یک قاتل زنجیره‌ای است. این سریال ماجراهایی معمایی و جنایی را در هر قسمت نمایش می‌دهد. استیو جادرل آن را کارگردانی کرده و در تلویزیون استرالیا پخش شده است. در سال 2004 این مجموعه بر روی دی‌وی‌دی منتشر شد.

 

32. سلما (2014) Selma

بازیگران: اوراف وینفری، کوبا گودینگ، هیو جکمن

سلما یک فیلم تاریخی درام است که ایوا دوورنی کارگردان آن بوده است. این فیلم در جشنوارۀ گلدن گلوب نامزد جایزه‌های بهترین فیلم و بهترین کارگردانی شده است. این فیلم به جریان راهپیمایی‌های سال 1965 از سلما تا مونتگومری برای گرفتن حق رأی سیاه‌پوستان به‌رهبری جیمز بول، هوسیا ویلیامز و مارتین لوتر کینگ می‌پردازد.

 

33. رقیب پیشتاز (2018) The Front Runner

بازیگران: هیو جکمن، ورا فارمیگا، کیتلین دور

از فیلم های هیو جکمن جدید می‌توان به رقیب پیشتاز محصول سال 2018 اشاره کرد که یک کمدی سیاه زندگی‌نامه‌ای آمریکایی به کارگردانی جیسون رایتمن است. این فیلم اقتباسی از رمانی از مت بای است. سناتور آمریکایی گری هارت (هیو جکمن) از مبارزه برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1988 بعد از این‌که در یک ماجرای عاشقانۀ رسوایی‌آور گرفتار می‌شود، کنار می‌رود.

 

34. ددپول 2 (2018) Deadpool 2

بازیگران: رایان رینولدز، مورنا باکارین، جاش برولین

ددپول 2 یک فیلم ابرقهرمانی آمریکایی به‌کارگردانی دیوید لیچ است که بر اساس شخصیت‌های کمیک‌های مارول ساخته شده‌اند. وید ویلسون (رایان رینولدز) تیم خودش را از جهش‌یافته‌ها شکل می‌دهد تا کابل، مزدور مرموز را از انجام دادن مأموریتش باز دارد.

 

35. گل برفی و بادبزن مخفی (2011) Snow Flower and the Secret Fan

بازیگران: هیو جکمن، جون جی‌هان، ویویان وو

یکی از فیلم های هیو جکمن که کارگردانی چینی آن را ساخته، گل برفی و بادبزن مخفی‌ست. گل برفی و بادبزن مخفی یک فیلم درام تاریخی است که بر اساس رمانی به همین نام نوشتۀ لیزا سی به‌کارگردانی واین ونگ ساخته شده است. داستان فیلم دربارۀ دوستی دو دختر در شانگهای چین، در قرن نوزدهم است. دخترانی که برای حفظ پیمانشان با یکدیگر با نوشته‌هایی که به زبانی مخصوص روی بادبزن نوشته شده، با هم ارتباط برقرار کنند.

 

36. (2003) Standing Room Only

بازیگران: هیو جکمن، میشل گامبون، اندی سریکس

فقط اتاق ایستاده فیلمی محصول سال 2003 به‌کارگردانی دبورالی فارنس و درخشش ستارگانی چون هیو جکمن، میشل گامبون و جونا لوملی است. این فیلم به‌عنوان بخشی از فیلم تلفیقی داستان روح‌های ازدست‌رفته توزیع شده است.

 

37. داستان روح‌های ازدست‌رفته (2005) Stories of Lost Souls

بازیگران: کیرا نایتلی، هیو جکمن، کیت بلانچت

داستان روح‌های ازدست‌رفته تلفیقی از هشت داستان سینمایی از روح‌های تنها در موقعیت‌های غیرمنتظره است و در آن بسیاری از بزرگ‌ترین نام‌های سینما مانند جاش هارتنت، هیو جکمن، کیرا نایتلی و… ایفای نقش کرده‌اند.

 

38. لینک گمشده (2019) Missing Link

بازیگران: هیو جکمن، زوئی سالدانا، زک گالیفیانکیس

لینک گمشده یک فیلم کمدی ماجراجویی انیمیشن و استاپ‌موشن آمریکایی است که کریس باتلر آن را کارگردانی کرده است. یک کاراگاه افسانه‌ها و هیولاها، سر لیونل فارست، (هیو جکمن) یک سفر ماجراجویانه به اقیانوس آرام شمالی را آغاز می‌کند تا وجود یک موجود افسانه‌ای را ثابت کند. در این سفر یک ماجراجوی مستقل، آدلینا فورتنایت (زوئی سالدانا) به او کمک می‌کند.

 

39. زندانیان رهاشده (2013) Unbound Captives

بازیگران: هیو جکمن، ریچل ویز، رابرت پتینسون

زندانیان رهاشده یک فیلم درام وسترن تاریخی است که جان تول آن را کارگردانی کرده و توسط شرکت والت‌دیزنی پیکچرز توزیع شده است. زندانیان رهاشده یک فیلم مستقل است و در بین فیلم های هیو جکمن کمتر شناخته شده است.

 

40. فیلم 43 (2013) Movie 43

بازیگران: هیو جکمن، هلی بری، کریستین بل

فیلم 43 کمدی سابقاً بدون عنوانی است که در آینده پخش خواهد شد. این فیلم را راکی روسو، جرمی ساسنکو و پاتریک فورسبرگ مشترکاً نوشته‌اند.

 

فیلم های هیو جکمن – نقاط درخشان دو دهۀ اخیر سینما

هیو جکمن متولد 1968 در انگلیس است. خانوادۀ او بعداً به استرالیا مهاجرت می کنند. او در فیلم‌های استرالیایی متعددی حضور پیدا کرد و جوایز زیادی از جشنواره‌های داخلی این کشور برنده شد. هیو جکمن به‌خاطر حضور طولانی‌اش در نقش ولورین که طولانی‌ترین دورۀ حضور یک ابرقهرمان در یک فیلم سینمایی است، رکورددار شده است. فیلم های Hugh Jackman در ژانرهای مختلفی هستند؛ از کمدی تا درام، تاریخی و ابرقهرمانی.

در کنار فیلم های هیو جکمن تئاترهای او را هم داریم. او به‌خاطر نقشی که در تئاتر پسری از آز ایفا کرد برندۀ جایزۀ تونی شد. او همچنین به‌عنوان یکی از جذاب ترین مردهای جهان در رسانه‌های گوناگون شناخته شده است. شما کدام فیلم جکمن را جزء بهترین فیلم ها می‌دانید؟

 

منبع: Ranker


بهترین سریال های کره ای مدرسه ای و دبیرستانی ؛ K-Drama عاشقانه چی ببینیم؟

از گذشته تا به امروز، سریال‌های مدسه‌ای کره‌ای بسیار محبوب بوده‌اند. از این رو این گفتار را به بهترین سریال های کره ای مدرسه ای و دبیرستانی اختصاص داده‌ایم.

فیلم و سریال‌های کره‌ای از ایام قدیم تاکنون طرفداران خود را بین مردم داشته‌اند و حتی بعضی از آنها در تلویزیون‌های ملی کشورهای خاورمیانه و شرقی همچون ایران پخش شده‌اند. اما جدا از اینکه سریال‌های جومونگ و دونگی ما را با دنیای سریال‌های کره‌ای آشنا کردند، کیدرامایی‌ها از دیرباز طرفداران سریال‌های مدرسه‌ای همچون پسران برتر از گل و یا رویای بلند بوده‌اند.

از این رو‌، ما سعی کرده‌ایم در این مقاله فهرستی از بهترین سریال های کره ای مدرسه ای و دبیرستانی در طول تاریخ کره آماده کنیم. برخی از برترین سریال کره ای دبیرستانی شما را به دنیای نوستالژیک کره‌ای برده و برخی دیگر از آنها جزو جدیدترین سریال کره ای مدرسه ای هستند. با ما همراه باشید تا بهترین سریال کره ای دبیرستانی را به شما معرفی کنیم.

بهترین سریال های کره ای مدرسه ای و دبیرستانی

اینکه صنعت فیلم و سریال کره روز به روز درحال پیشرفت است، شکی نیست و در سال گذشته دیدیم که فیلم انگل، یکی از بهترین فیلم های کره ای، چگونه تمام جوایز اسکار را درو کرد و سر فیلم‌های هالیوودی و آمریکایی بی‌کلاه ماند. یا سریال وینچنزو که اخیرا در جهان سر و صدا به پا کرد، نمونه‌ای از بهترین سریال های کره ای 2021 است که نشان داد این سری سریال‌ها در جهان طرفداران خود را پیدا کرده‌اند.

با این حال، این دلیل نمی‌شود که برخی از سریال‌های قدیمی ژانر مدرسه‌ای جالب نباشند. از این رو، لیست برترین سریال کره ای دبیرستانی شامل سریال‌های قدیمی و جدید است و ما سریال‌های نوستالژیکی همچون پسران برتر از گل را نیز در این مقاله قرار داده‌ایم. حال به سراغ بهترین سریال کره ای دبیرستانی می‌رویم. ادامه مطلب را از دست ندهید!

True Beauty

  • سال پخش: 2020
  • ژانر: عاشقانه، کمدی، درام
  • کارگردان: کیم سانگ هیوب (Kim Sang Hyub)
  • بازیگران: مون گایونگ (Moon Ga Young)، چا اون وو (Cha Eun Woo)، هوانگ این یوپ (Hwang In-Yeop)

زیبای حقیقی را می‌توان یکی از بهترین سریال های کره ای مدرسه ای دانست و کارگردان آن قبلا سریال های دونگی و تو فوق العاده ای را کارگردانی کرده است. به علاوه، از ستارگان این سریال می‌توان به چا اون وو اشاره کرد. داستان این سریال درباره‌ی یک دختر دبیرستانی 18 ساله به نام  Im Jukyung است که نسبت به همه چیز دید مثبتی دارد به جز چهره خود.

وی از اینکه در مکانی بدون آرایش دیده شود، می‌ترسد و به همین خاطر، به یک میکاپر عالی تبدیل شده است و همه او را به عنوان یکی از زیباترین دختران کلاس می‌شناسند. اما در این میان‌، یکی از خوشگل‌ترین پسران کلاس (با بازی چا اون وو) که خیلی از دخترها او را دوست دارند، او را بدون آرایش دیده است. این دو در کنار هم داستان این برترین سریال کره ای دبیرستانی را رقم می‌زنند و اگر شما به این ژانر علاقه‌مند هستید، زیبای حقیقی را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های اکشن 2021

Extraordinary You

  • سال پخش: 2019
  • ژانر: فانتزی، کمدی، عاشقانه
  • کارگردان: کیم سانگ هیوپ (Kim Sang Hyub)
  • بازیگران: کیم هه یون (Kim Hye Yoon)، لی جه ووک (Lee Jae Wook)،

به طرفداران سریال‌های فانتزی پیشنهاد می‌کنیم این بهترین سریال کره ای دبیرستانی را از دست ندهند! داستان این سریال روایت‌گر دانش آموزی 17 ساله است که در خانواده ثروتمندی زندگی می‌کند. به علاوه، وی از یک بیماری قلبی دائم العمر رنج می‌برد و به زودی می‌میرد. او که می‌داند نامزد رسمی‌اش به وی علاقه‌ای ندارد، سعی می‌کند به دنبال عشق واقعی برود.

اما در این میان متوجه می‌شود که او و تمام اطرفیانش شخصیت‌های یک کتاب کمیک هستند و اتفاقاتی که رخ می‌دهد توسط یک نویسنده نوشته می‌شود. این سریال یکی از بهترین سریال های کره ای مدرسه ای و دبیرستانی است و می‌توان آن را تا حدودی شبیه به سریال دبلیو دانست.

بیشتر بخوانید: ترسناک ترین فیلم های 2021

Love Alarm

  • سال پخش: 2019-2021
  • ژانر: کمدی، درام، عاشقانه
  • کارگردان: لی نا جونگ (Lee Na Jung)
  • بازیگران: کیم سو هیون (Kim So Hyun)، جانگ گارام (Jung Ga Ram)

سریال آلارم عشق را نه تنها می‌توان بهترین سریال کره ای دبیرستانی حساب کرد، بلکه جزو بهترین سریال های کره ای نتفلیکس نیز محسوب می‌شود. کارگردان این سریال قبلا دو سریال معروف و پیشنهادی مبارزه در راهم و مرد خوب را کارگردانی کرده است و این اثر او نیز توانست بین کیدرامایی‌ها محبوب شده و فصل دوم آن نیز ساخته شود.

داستان این جدیدترین سریال کره ای مدرسه ای که امسال فصل دوم آن نیز از نتفلیکس پخش شد، درباره یک مثلث عشقی دو دوست صمیمی با یک دختر است که یکی از پسرها تلاش می‌کند تا بفهمد آیا علاقه دوستش واقعی است یا خیر.

در این سریال برنامه عشق‌یابی وجود دارد که هرکس در فاصله 10 متری به شما احساس داشته باشد، می‌تواند آن را تشخیص دهد. دو کاراکتر اصلی در مدرسه بسیار محبوب هستند اما هر دوی آنها در گذشته سختی‌های زیادی را کشیده‌اند. پیشنهاد می‌کنیم این سریال کره ای دبیرستانی جدید را از دست ندهید!

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های عاشقانه 2021

Dream High

بهترین سریال های کره ای مدرسه ای

  • سال پخش: 2011
  • ژانر:  کمدی، موزیکال، عاشقانه
  • کارگردان: لی اونگ بوک (Lee Eung bok)
  • بازیگران: بائه سوزی (Bae Suzy)، کیم سو هیون (Kim Soo hyun)، اوک تکیون (Ok Taec yeon)، آیو (IU)

هرچند بیش از 10 سال از پخش سریال رویای بلند 1 می‌گذرد، اما این سریال نوستالژی را می‌توان همچنان بهترین سریال کره ای دبیرستانی دانست. حضور بازیگرانی همچون سوزی، کیم سو هیون و اوک تکیون موجب می‌شود حتی بعد از گذشت اینهمه سال، اسم سریال جزو محبوب‌های کیدراما باشد.

داستان این سریال درباره 6 دانش آموز دبیرستانی است که در یک دبیرستان موسیقی تحصیل می‌کنند و هر کدام داستان منحصر به فرد خود را دارند. آنها در این مدرسه تلاش می‌کنند تا به ستارگان پاپ تبدیل شوند. هرچند فصل دوم این سریال نیز ساخته شد، اما داستان آنها از یکدیگر مجزا است.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های علمی تخیلی 2021

Live On

  • سال پخش: 2020
  • ژانر: عاشقانه، درام
  • کارگردان: کیم سانگ وو (Kim Sang Woo)
  • بازیگران: جونگ دابین (Jung Da Bin)، هوانگ مین هیون (Hwang Min Hyun)، نو جونگ هیون (Noh Jong Hyun)

سریال پخش زنده از دیگر بهترین سریال های کره ای مدرسه ای و دبیرستانی است که توسط کارگردان سریال مدرسه‌ای تو فوق العاده‌ای و آجوشی من، کیم سانگ وو، ساخته شده است. این مینی سریال داستان بک هورانگ، زیباترین و محبوب‌ترین دختر مدرسه را بیان می‌کند.

اما او با تمام معروفیتی که دارد، دوستان چندانی ندارد چرا که شخصیت وی بسیار مغرور است.اما بعد از اینکه یکی از مخفی‌ترین رازهایش به طرز عجیبی به‌صورت آنلاین آشکار شد، او تلاش می‌کند تا وارد قسمت برادکست شود و بفهمد چه کسی این کار را کرده است.

با اینکه این سریال در 8 قسمت تهیه شده، ولی داستان لذت‌بخش آن مردم را به بی‌خیالی دعوت می‌کند و می‌تواند برای بینندگان زیادی جزو بهترین سریال های کره ای مدرسه ای محسوب شود.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های کمدی 2021

Who Are You: School

بهترین سریال های کره ای مدرسه ای

  • سال پخش: 2015
  • ژانر: عاشقانه، درام، معمایی
  • کارگردان: بک سانگ هون (Baek Sang-Hoon)
  • بازیگران: کیم سو هیون (Kim So Hyun)، نام جو هیوک (Nam Joo Hyuk)، یوک سونگجه (Yook Sung Jae)

سریال مدرسه 2015 همانطور که از اسمش نیز مشخص است، یکی از بهترین سریال های کره ای مدرسه ای است. اما این سریال همانند دیگر سریال‌های مدرسه‌ای معمولی نیست و داستانی رازالود دارد.

داستان این سریال درباره دوخواهر دوقلو است که بسیار شبیه همدیگر هستند. ماجرا از آنجایی شروع می‌شود که یکی از خواهران به طرز مرموزی گم می‌شود و خواهر دیگر که خاطراتش را فراموش کرده، به جای دیگری اشتباهی گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: بهترین انیمه های 2021

Angry Mom

بهترین سریال های کره ای مدرسه ای

  • سال پخش: 2015
  • ژانر: کمدی، درام، خانوادگی
  • کارگردان: چویی بیونگ گیل (Choi Byung-gil)
  • بازیگران: کیم هی سان (Kim Hee Sun، کیم یو جونگ (Kim Yoo-jung)، جی هیون وو (Ji Hyun-woo)

مامان عصبانی از دیگر سریال‌های جذاب خانوادگی است که می‌توان گفت سبک آن کمی متفاوت‌تر از دیگر سریال‌های مدرسه‌ای است. داستان این سریال درباره مادری (جو کانگ جا) با بازی کیم هی سان است که متوجه می‌شود دخترش در مدرسه مورد آزار و اذیت بقیه قرار می‌گیرد. او بخاطر این خشونت‌ها، تصمیم می‌گیرد به مدرسه برود و برای محافظت از دخترش، با همکلاسی‌های او روبرو شود.

در واقع، جو کانگ جا در زمان دبیرستان خودش، یکی از سرسخت‌ترین و شیطان‌ترین دانش آموزان بوده است اما او را بخاطر بارداری در سال‌های آخر دبیرستان بیرون می‌اندازند. به همین خاطر تصمیم می‌گیرد که برای دخترش مادر خوبی باشد و مسئولیت بچه را گردن بگیرد.

با این حال، به نظر می‌رسد او چندان هم در تصمیمی که گرفته موفق نیست تا اینکه متوجه اذیت و آزارهایی می‌شود که دخترش در مدرسه تحمل می‌کند. هرچند این سریال جزو جدیدترین سریال کره ای مدرسه ای نیست، ولی جزو بهترین‌های کره‌ای محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های چینی

Sky Castle

بهترین سریال های کره ای مدرسه ای

  • سال پخش: 2018
  • ژانر: کمدی، خانوادگی، درام
  • کارگردان: جو هیون تاک (Jo Hyun-Tak)
  • بازیگران: یوم جانگ آه (Yum Jung ah)، لی ته ران (Lee Tae ran)

قلعه آسمان از جمله سریال‌های کره‌ای است که بسیار پرفروش بوده و توانسته امتیاز 9.2 را در MDL از آن خود کند. در نگاه اول، شاید فکر کنید که این سریال در دسته سریال‌های مدرسه‌ای و دبیرستانی قرار نمی‌گیرد، اما به نظر می‌رسد سیستم واقع گرایانه آموزشی کره جنوبی، به خصوص در طبقه ثروتمندان در این سریال به تصویر کشیده شده است.

در این سریال، خانواده‌های سوپر ثروتمند کره را می‌بینید که در قلعه آسمان، یک محله برتر ثروتمندان زندگی می‌کنند. مادران بلندپرواز این خانواده‌ها تلاش می‌کنند تا خانواده آنها بهترین باشند و فرزندانشان را در بهترین دانشگاه ها پذیرش کنند و به نوعی آنها را تبدیل به شاهزاده کنند.

اما در این میان یکی از خانواده‌ها مجبور می‌شوند از آن محله بروند و به جای آنها، خانواده‌ای سطح پایین در آن خانه ساکن می‌شوند. این مسئله برای دیگر ساکنان قلعه اسکای جای تعجب دارد. به همین خاطر یکی از این مادران تصمیم می‌گیرد با ماجراجویی راز آنها را بفهمد.

بیشتر بخوانید: بهترین انیمیشن های 2021

Boys Over Flowers

بهترین سریال های کره ای مدرسه ای

  • سال پخش: 2009
  • ژانر: عاشقانه، کمدی، درام
  • کارگردان: جون کی سانگ (Jeon Ki-sang)
  • بازیگران: گو هه سون (Gu Hye Seon)، لی مین هو (Lee Min Ho)، کیم هیون جونگ (Kim Hyun Joong)

بیش از 12 سال از پخش این سریال نوستالژیک می‌گذرد و به جرئت می‌توان گفت پسران برتر از گل بلیط ورود افراد زیادی به دنیای کیدراما بوده است. داستان این درام نوستالژیک، درباره دختر فقیری است که بورسیه یک دبیرستان عالی می‌شود. اما زمانی که وارد آن دبیرستان می‌شود، متوجه می‌شود اکثر دانش آموزان آنجا از خانواده‌های ثروتمند هستند.

در این میان، توجه او به گروهی از پسران جمع می‌شود که F4 نام دارند و یکی از آنها (لی مین هو)، پسر رئیس دبیرستان است. مدتی نمی‌گذرد که این دختر با شجاعت‌ها و حاضرجوابی‌هایش، تبدیل به هدفی برای این پسران می‌شود تا او را اذیت کنند.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم و سریال های IMDb در سال 2021

The Heirs

بهترین سریال های کره ای مدرسه ای

  • سال پخش: 2013
  • ژانر: درام، عاشقانه، کمدی
  • کارگردان: کانگ شین هیو (Kang Shin Hyo)
  • بازیگران: لی مین هو (Lee Min Ho)، پارک شین هه (Park Shin Hye)، کیم وو بین (Kim Woo Bin)

وارثان از دیگر سریال‌های کره‌ای قدیمی است که همچنان دیدن آن برای افراد خسته‌کننده نیست. هرچند داستان پسر پولدار و دختر فقیر و همینطور مخالفت خانواده‌ها برای ازدواج در دنیای کیدراما تبدیل به یک کلیشه شده است، اما وارثان با داشتن بازیگرانی همچون لی مین هو، پارک شین هه و کیم وو بین همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده و جزو بهترین سریال های کره ای مدرسه ای است.

داستان این سریال درباره پسر دوم خانواده ثروتمند کیم است که خارج از کشور درس می‌خواند تا اینکه اتفاقاتی می‌افتد و او تصمیم می‌گیرد به کره برگردد. سر انجام او در دوراهی عشق و وظایف خانوادگی قرار  می‌گیرد و باید از بین این دو یکی را انتخاب کند.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم و سریال های جنایی 2021

Moment at Eighteen

بهترین سریال های کره ای مدرسه ای

  • سال پخش: 2019
  • ژانر: درام
  • کارگردان: شیم نا یون (Shim Na Yeon)
  • بازیگران: اون سونگ وو (Ong Seong Wu)، کیم هیانگ گی (Kim Hyang Gi)، شین سونگ هو (Shin Seung Ho)، کانگ کی یونگ (Kang Ki Young)

لحظه‌ای در 18 سالگی از دیگر بهترین سریال های کره ای مدرسه ای است که دیدن آن را به شما توصیه می‌کنیم. داستان این سریال درباره پسری است که به تازگی به یک مدرسه جدید نقل مکان کرده است. وی در بیان کردن احساساتش مشکل دارد و معمولا اوقات خود را تنهایی سپری می‌کند.

این مجموعه دبیرستانی داستان این پسر و برخی از همکلاسی‌هایش را بیان می‌کند و به مشکلات دانش آموزان در زمان دبیرستان می‌پردازد. در این میان، معلمی را خواهیم دید که سعی می‌کند این دانش آموزان را درک کرده و به آنها کمک کند.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم و سریال های دیزنی پلاس 2021

Reply 1988

بهترین سریال های کره ای مدرسه ای

  • سال پخش: 2015
  • ژانر: کمدی، دوستانه، خانوادگی
  • کارگردان: شین وون هو (Shin Won Ho)
  • بازیگران: لی هه ری (Lee Hye-ri)، پارک بوگوم (Park Bo-gum)، گو کیونگ پیو (Go Kyung-pyo)

یکی دیگر از سریال‌های کره‌ای محبوب با ژانر مدرسه‌ای، پاسخ به 1988 است. این سریال داستان پنج دوست را بیان می‌کند که از دوران کودکی با هم بزرگ شده‌اند. این مجموعه عمدتاً قسمت آخر سالهای نوجوانی آنها از 1988 تا 1989 و قطعه هایی از 1994-1995 و 2016 را شامل می‌شود. محتوای کلی این سریال دوستی، خانواده و عشق اول است. بنابراین اگر از طرفداران سریال‌های کلاسیک هستید، پاسخ به 1988 برای شما گزینه مناسبی است.

لیست بهترین سریال های کره ای مدرسه ای به پایان رسید. ما در این گفتار سعی کردیم بهترین‌ها را انتخاب کنیم اما مطمئنا تعداد بهترین سریال‌های این ژانر بیشتر از این موارد است. در آخر، به دوستداران صنعت سینمای کره پیشنهاد می‌کنیم مقالات بهترین فیلم های کره ای 2021، بهترین فیلم های کره ای 2020 و بهترین سریال های کره ای 2020 را نیز در تکراتو مطالعه کنند.

بیشتر بخوانید:

  • بهترین سریال های 1400
  • بهترین سریال های 2021
  • بهترین سریال های نتفلیکس در سال 2021
  • بهترین سریال های HBO در سال 2021
  • بهترین سریال های ترکی 2021
  • بهترین سریال های عاشقانه 2021

.

منبع: klook

نظر شما در خصوص بهترین سریال های کره ای مدرسه ای چیست؟ به نظر شما چه سریال‌های دیگری می‌توانند در این لیست باشند؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

 





دیدگاهتان را بنویسید