سبک زندگی

ایا مرد میتواند بدون پرداخت مهریه زن را طلاق دهد

راه های طلاق دادن زن بدون مهریه

مهریه یکی از مهم ترین حقوقی است که به موجب عقد نکاح تعیین و به تملک زن در میاید. مهریه و دریافت آن از ضمانت اجرای بسیار بالایی برخوردار است و برای دریافت آن از طریق قانون راه های بسیار زیادی وجود دارد. اما ممکن است زوج به دلایل مختلفی قصد طلاق دادن زن را داشته باشد ولی دغدغه مهریه و پرداخت آن را داشته باشد. راه های طلاق دادن زن بدون مهریه زیاد نیست اما راه هایی وجود دارد که بتوان از طریق آن اقدام به این عمل کرد. اگر به دنبال راه های طلاق دادن زن بدون مهریه هستید ، بهتر است این مقاله را از دست ندهید.ی

همچنین شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به وکیل مهریه مراجعه کنید.

بطلان عقد نامه

اولین نکته ای که حائز اهمیت است و در آن مهریه به زن تعلق نمی گیرد بطلان عقد نامه است. نکاح نیز یک عقد است و شرایط اساسی در ضمن آن مطرح می شود که اگر این شرایط محقق نشود عقد دچار بطلان می شود. بطلان عقد به این معناست که از ابتدا ازدواج درستی صورت نگرفته است پس زن مستحق مهریه نخواهد بود. البته در این قسمت نمی توان گفت که مرد یکی از راه های طلاق دادن زن بدون مهریه را طی کرده است زیرا اصلا عقدی صورت نگرفته است.

شرایط بطلان عقد ازدواج متفاوت است که موارد مهم آن اجبار به عقد یا تدلیس می باشد. منظور از تدلیس در این قسمت این است که یکی از طرفین خود را چیزی بنمایاند که در حقیقت نیست.برای آگاهی از مابقی موارد ابطال ازدواج ، شرایط بطلان عقد نامه را مطالعه کنید.

فسخ نکاح در زمان بکارت

فسخ عقود یکی از ضمانت هایی است که قانون برای هر ازدواجی تعیین کرده است. در حقیقت در این نوع از جدایی ، به علت مواردی که در قانون برای فسخ نکاح تعیین شده است ، یکی از طرفین نکاح را فسخ  می کند و موجب جدایی می شود.

اما شایان ذکر است اگر در حالت باکرگی زن و بدون قرابت این فسخ صورت بگیرد ، زن مستحق دریافت مهریه نیست. این موضوع در ماده 1101 قانون مدنی ذکر شده است : هر گاه عقد نکاح قبل از نزدیکی به جهتی فسخ شود زن حق مهر ندارد مگر در صورتی که موجب فسخ عنن باشد که در این صورت با‌ وجود فسخ نکاح زن مستحق نصف مهر است.

منظور از عنن این است که مرد توانایی ایجاد رابطه و قرابت را نداشته باشد. شرایط فسخ نکاح به طور دقیق در قانون ذکر شده است که شما می توانید برای اطلاع از آن به مشاوره حقوقی بپردازید. همچنین شما می تواند برای کسب اطلاعات بیشتر  در مورد راه های طلاق دادن زن بدون مهریه به انجام مشاوره حقوقی و اتخاذ وکیل از طریق آوای وکیل بپردازید.

سایر راه های قانونی طلاق دادن زن بدون مهریه

چند مورد از مواردی که مهریه به زن تعلق نمی گیرد را ذکر کردیم. اگر هیچ کدام از شرایط بالا برای شما صادق نبود راه دیگری نیز برای طلاق دادن زن بدون مهریه هست که در ادامه به شرح کامل آن می پردازیم.

شایان ذکر است به هر حال شما در زمان طلاق باید برای مهریه تعیین تکلیف کنید و حتی اگر یکی از راه های طلاق دادن زن بدون مهریه را در پیش گرفته اید در زمان جدایی باید به طور کامل مشخص شود.

این موضوع در ماده 29 قانون حمایت از خانواده چنین آمده است :

دادگاه ضمن رأی خود با توجه به شروط ضمن عقد و مندرجات سند ازدواج، تکلیف جهیزیه، مهریه و نفقه زوجه، اطفال و حمل را معین و همچنین اجرتالمثل ایام زوجیت طرفین مطابق تبصره ماده 336 قانون مدنی تعیین و در مورد چگونگی حضانت و نگهداری اطفال و نحوه پرداخت هزینههای حضانت و نگهداری تصمیم مقتضی اتخاذ میکند.

مهریه عند الاستطاعه

مهریه به دو صورت عند المطالبه و عند الاستطاعه تعیین می شود که در عند المطالبه دریافت مهر به زمان طلب زن بستگی دارد . اما در مهریه عند الاستطاعه این مورد منوط به زمانی است که مرد توانایی پرداخت مهریه را داشته باشد.

یعنی اگر مهریه از نوع عند الاستطاعه باشد زن نمی تواند هر موقع که اراده کند مهریه را دریافت کند و دریافت او موکول می شود به زمانی که مرد استطاعت و توانمندی مالی برای پرداخت مهریه را داشته باشد. در این حالت اگر مرد در زمان جدایی از زوجه توانمندی مالی نداشته باشد ، می تواند به طلاق دادن زن بدون مهریه بپردازد.

شایان ذکر است در این یکی از راه های طلاق دادن زن بدون مهریه ، عدم دریافت مهریه دائمی نیست و حق مهریه از زن اسقاط نمی شود بلکه تنها زمان پرداخت آن به موقع توانمندی مالی مرد موکول می شود.

شما می توانید برای اطالاعات بیشتر به انجام مشاوره حقوقی با تیم آوای وکیل بپردازید.

طلاق توافقی ؛ یکی از بهترین راه های طلاق دادن زن بدون مهریه

یکی از رایج ترین شیوه های طلاق ، این نوع طلاق است که بر مبنا توافق میان طرفین بنا است. از آنجا که در این نوع از طلاق همه چیز بر اساس توافق طرفین است ، مهریه نیز می تواند در این روش تراضی شود. در حقیقت یکی از راه های طلاق دادن زن بدون مهریه  ، توافق است که به ازای دریافت حضانت فرزندان و یا … زن مهریه خود را بذل کند و نیازی به پرداخت مهریه نباشد.

در این روش ، باید در دادخواست طلاق توافقی ذکر شود که زن مهریه خود را بخشیده است و دوباره آن را مطالبه نمی کند. پیشنهاد ما به شما این است که اگر به دنبال راه طلاق بدون مهریه هستید ، به توافق بپردازید که سریع ترین و راحت ترین روش را در پیش گرفته باشید.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با وکیل مربوطه به مشاوره حقوقی بپردازید.

طلاق با حق طلاق

اما یک شیوه دیگری از طلاق گرفتن است که در آن مرد می تواند در ضمن عقدنامه یا به وسیله حق طلاق محضری ، زن را در طلاق گرفتن وکیل کند. دادن حق طلاق کاملا به اراده و خواست مرد بستگی دارد و شرایط مندرج در آن نیز توسط مرد تعیین می شود. در حقیقت چون مرد است که حق طلاق یا وکالتنامه را اعطا می کند شرایط آن نیز توسط خودش تعیین می شود. یکی ار راه های طلاق دادن زن بدون مهریه این است که در وکالتنامه و حق طلاقی که به او اعطا می کنید شرط کنید که به موجب این وکالتنامه زمانی می توانی حکم طلاق را دریافت کنی که مهریه خود را بخشیده باشی . یعنی این شرط تصریح شده باشد :

به موجب این وکالتنامه ، زن در طلاق گرفتن وکیل است به شرط آن که مهریه خود را ببخشد. در این صورت اگر به توسل به وکالتنامه مذکور اقدام به اخذ طلاق شود ، زوجه نمی تواند مهریه ای را مطالبه کند.

 

در این مقاله سعی کردیم راه های طلاق دادن زن بدون مهریه ذکر کنیم. مهریه یک حق است و اسقاط این حق امکان پذیر نیست مگر با استناد به مواد قانونی و یا توافقی که میان طرفین صورت می گیرد. اگر به دنبال راهی برای طلاق دادن زن بدون مهریه هستید بهتر است با استفاده از وکیل اقدام کنید و با انجام مشاوره حقوقی در مورد شرایط خود اطلاعات کامل کسب کنید. شما می توانید از طریق سایت آوای وکیل و تیم حقوقی مجرب آن ، به انجام مشاوره حقوقی طلاق بپردازید و در صورت نیاز وکیل مناسب خود را اتخاذ کنید.

آوای وکیل به شما در حل و فصل مشکلات حقوقی به بهترین صورت کمک خواهد کرد.

 

چرا در بطلان عقد زن مستحق دریافت مهریه نمی باشد؟

بطلان عقد به این معناست که از ابتدا ازدواج درستی صورت نگرفته است پس زن مستحق مهریه نخواهد بود.


: اخبار و اطلاعیه ها

دینا » خانواده » ازدواج » طلاق دادن زن بدون دلیل

“;

myFunction();

}
else
{ alert(“اطلاعات را به درستی تکمیل نمایید”);
document.getElementById(“txtHint”).innerHTML=xmlhttp.responseText;
document.getElementById(“txtHint”).innerHTML=”;
document.getElementById(‘payam’).innerHTML=”
}
}
}

xmlhttp.open(“GET”,”https://www.heyvalaw.com/inc/comments.php?q=”+str+ “&name2=” +str2+ “&text2=” +str3+ “&idcc=” +str4+ “&hiddenrid=” +str5+ “&t1=” +str6,true);
xmlhttp.send();
}

دیدگاهتان را بنویسید